Aaaaahhh nee! Heb ik net een heel verhaal getypt, vliegt de site eruit als ik op oke druk . In het kort.... Duckie, echt lief! Balen van het verkeerde ritme, daar zie ik zelf ook wel een beetje tegenop. Sterkte met je aambeien en hechtingen. Janette, heb denk ik zitten slapen toen. Miste nog een nummer. Duikster, ondanks het eerst niet willen slapen dus tóch een geslaagde avond gehad lees ik! Duimen dat de jongens hun goede voornemens vasthouden. Kun je lekker uitslapen . Over die kinderdag...dat heeft nog een staartje gekregen. Na een lange discussie is besloten de kinderdag om te dopen in nieuwjaarsborrel. Mooi zo, zou je denken. Helaas is door een foutje de hele mailwisseling (incl soms botte opmerkingen) bij desbetreffende vrienden terecht gekomen. Iemand heeft de titel van de mail veranderd en omgebogen naar het plannen van een weekendje ardennen. Daarbij dacht een ander dat zij die mail dan ook zouden moeten krijgen en zag over het hoofd dat daar de hele discussie dus aan vast hing. Beetje vervelend om achteraf uit te moeten gaan leggen aan je beste vrienden dat je over hen hoofd achter hun rug om zo'n ophef hebt veroorzaakt . Wij waren zéker wel van plan tzt dit aan hen te vertellen, maar niet op deze manier met alle harde reacties erbij. Het heeft de nodige emoties bij onze vrienden losgemaakt. Zij voelen zich er niet prettig bij onderwerp van zoveel ophef te zijn (uiteraard), maar waarderen dat wij zo met ze meeleven en een standpunt innamen. Ik ga lekker slapen. Nog wat uurtjes pakken voor Jikke zich morgen weer om 6 uur meldt .
@Duckie: Mila is echt Hollands welvaren met die lekkere wangetjes... Ik hoop dat de verloskindige bij de controle de draadjes van de hechtingen kan verwijderen, dat scheelt enorm weet ik uit eigen ervaring...
Hoi allemaal, Ben ik ook weer even... Vandaag bij mijn ouders geweest en bij mijn schoonmoeder om gelukkig nieuwjaar te wensen. Koen was helaas niet de gezelligste vandaag... En vanavond met naar bed brengen was hij weer zoooo dwars! Hij bleef maar boos doen en huilen en weet ik wat nog meer. Ik was het echt zoooo ontzettend beu en vond hem gewoon echt totaal niet lief op dat moment en heb hem gewoon in bed huilend/schreeuwend laten zitten. Er was echt niets met hem te beginnen. Voelde me er daarna wel rot om. Hij kan er waarschijnlijk ook niets aan doen maar jeetje wat moet je dan als hij gewoon niks doet dan alleen maar driftig worden en huilen? Had echt zin in een flinke portie mee te doen. Om 20.30 was het gelukkig rustig en nu maar hopen dat hij lekker slaapt vannacht en morgenochtend weer lief is. Hebben jullie ook wel eens van die momenten dat je ze af en toe even niet leuk vindt? Ik houd echt veel van m'n kindjes hoor,echt! Maar zoals vanavond Koen was... Brrr.... Saar: Och wat sneu dat Tisse en Liene zo ziek waren op oudjaarsavond. Kan me voorstellen dat je toch wel blij was met je 2 zieke schatjes als je dan terug denkt aan 3 jaar terug! Ooooh wat zien jij en Ben er leuk uit! Hihi, mooi stelletje hoor! Lola: Haha Jasmijn slaapt letterlijk een gat in de dag! Succes morgen op het kdv met Emma (& Jasmijn) Noralien: Wat vervelend dat het met Jikke nog niet geweldig gaat. Hoop echt voor je op snelle verbetering voor haar! Kan me voorstellen dat je ivm het niet-eten wel eerder naar het CB wil. Lijkt me ook een hele goede reden daarvoor. Elk kind eet natuurlijk wel eens een dagje wat minder maar als het echt te lang aan houd lijkt me dit ook niet goed. Sterkte! Ik heb die hyvesmail ook gekregen (en meteen verwijderd ) Slingding: Wat een leuk cadeau voor je schoonmoeder! Eve: Gelukkig kon je lekker relaxen bij je ouders! Heb je bij hun geslapen? Duckie: Bedankt voor je kaartje! Erg mooi en wat snel al zeg! Ooooh Mila is echt een scheetje zeg! Ik zie echt al de gelijkenis met Demi of lijkt dat nu maar zo? Hoop voor je dat Mila snel gaat wennen aan het dag-avond-ritme! Koen heeft hier de eerste week ook erg aan moeten wennen. Overdag een engeltje en 's nachts hield hij ons wakker. Pff... was erg vermoeiend. Na 1 week ging het al beter. Natuurlijk begrijp ik dat je nu niet komt reageren Komt goed joh! Duikster: Oei, de oudjaarsavond begon dus een beetje onrustig! Jeetje 7 kids te slapen leggen is wel een opgave ja! We gaan nu friends kijken en dan lekker het bed in. Groetjes Otje
Zeker weten! Wie beweert van niet liegt dat het gedrukt staat... Ik heb dat wel eens als Jasmijn een heel erge 'miep-bui' heeft. Ze is dan schijnbaar vergeten dat ze ook praten kan en zegt dan op zo'n huiltoontje: 'Eh.. eh...' of 'deze...' (en dan wijst ze met haar vingertje). Ik zeg dan altijd eerst: 'Je kunt het ook gewoon zeggen of vragen hoor', maar als ze dan toch gewoon doormiept merk ik wel dat me dat irriteert...
Daar kan ik dus ook iets van krijgen... Ik zeg dan altijd: als je niet gewoon kan praten, hoor ik je niet... Maar ik merk ook aan mezelf dat ik daar dus absoluut niet tegen kan. Feestje ging goed. Alleen waren mijn ouders pas om 5.30u thuis gekomen en niet zo nuchter. Dus wij waren superfit en zij niet echt. Liene had tegen het naar huis gaan ineens 38.7. Maar nu hebben we bedacht dat, alle keren we haar al getemperatuurd hebben als ze moe is en niet ziek, ze dit altijd heeft. Altijd 38.7... Nu gaan we haar eens een week elke avond temperaturen. Ben eens benieuwd. Nu slaapt ze en Tisse ook, dus dat is fijn. Morgen nog een feestje, maar dat is hier thuis. Lola en Noralien, we hadden idd toen al een clubje kunnen hebben... had wel een droevig clubje geweest. Gelukkig zitten we nu bij dit leuke clubje . Duckie, wat een lieve foto van Mila. Wat een lief snoetje heeft ze! Slingding, leuk cadeau! Duikster, is ook wel een planning denk ik... 7 kids laten slapen... Noralien, bah, wat vervelend van die mail... Zo, ik ga ook naar bed. Ik had nog mijn tweede vragenlijst voor de borstvoedingsconsulenteopleiding (pfoe, wat een woord) uitgetypt en doorgestuurd. En het duurde net iets langer dan gedacht.
yep daar heb je gelijk in zo ga nu me verder aankleden en dan zo naar me werk geen zin in maarja moet toch Wijnand en Teun liggen nog lekker op 1 oor...maar dat zou denk ik niet lang meer duren als ik de tijd zie tot vanavond of later..... ps eve Gil
Goedemorgen. hihi duikster, ik had je sms ook dubbel Otje, frustrerend is dat hé, als niets goed is. Dan sta je daar met je beste bedoelingen en werkt alles averechts. Gelukkig dat Koen het uiteindelijk opgegeven heeft. En idd, "piepen" kan ik ook niet tegen. Jikke heeft daar ook een handje van. Maar consequent vragen of ze het gewoon kan zeggen / vragen, begint nu zijn vruchten (een beetje) af te werpen . Saar, leuk woord voor galgje . 38.7 vind ik wel erg hoog als ze dat altijd zou hebben. Ik had gisteravond de laptop nog niet afgesloten of Jikke meldde zich. Ze lag nog plat in bed (meestal zit ze rechtop als ze wakker wordt) en was ontzettend zielig aan't huilen. Droom? Ik drong niet tot haar door en kon haar niet kalmeren. Uiteindelijk werd het huilen steeds erger en heb ik haar even mee naar beneden genomen. Daar raakte ze écht helemaal in paniek. Het zag eruit als een flinke driftbui, maar aan haar manier van huilen hoorde ik dat het echte paniek was. We mochten niet aan haar komen, ze zette zich helemaal tegen ons af en was ontroostbaar. Zacht tegen haar praten of liedjes zingen hielp ook niet. Ze maakte zichzelf echt helemaal overstuur en rolde hier gillend over de bank. Dat raakt je moederhart . Na zo'n 25 minuten (!) kalmeerde ze eindelijk een beetje door zacht tegen haar te blijven praten. Toen kon ik haar op schoot nemen waar ze na een paar minuten in slaap viel. In bed deed ze haar ogen nog even open, maar ging ze gelukkig weer lekker slapen. Vannacht is ze 1 keer wakker geweest (weinig voor haar doen op het moment) en vanmorgen meldde ze zich om 7 uur (ook niet slecht).
Jeetje, Noralien... wat erg! Daar scheurt je moederhart helemaal van in tweeën . Misschien had ze erge last van haar buikje. Maar aan de andere kant is dit ook niet de eerste keer dat ze zo'n bui heeft. Al kunnen ze al best goed praten, ze zijn nog te klein om op zulke momenten aan te geven wat er scheelt. Moet toch frustrerend zijn voor zo'n kindje. Het is daarom maar goed dat je je later niets meer kunt herinneren van deze leeftijd... Zometeen Jasmijn en Emma van het kdv halen. Ik ben benieuwd hoe het is gegaan. En de grote vraag: 'Heeft Emma haar flesje moedermelk opgedronken?' Zo ja, dan ben ik super happy en moet ik bij thuiskomst direct kolven. En zo nee, dan heeft Emma reuzehonger en moet ik haar meteen aanleggen... Jasmijn heeft wederom geen enkele traan gelaten, ze was zelfs heel vrolijk bij het afscheid. Overigens is Emma nog op de valreep bij Jasmijn in de groep ingedeeld...
Lola, wat spannend seg, zo'n dagje kdv voor Emma. Ze heeft in ieder geval wel haar grote zus bij zich. Dat zal voor Jasmijn ook wel gek zijn, ineens 'alleen' met Emma. Ben benieuwd hoe ze dat gaat aanpakken. Hier is het namelijk zo dat Liene Tisse heel erg beschermd ten opzichte van andere kinderen. Janette en Eve, waarom gillen jullie eigenlijk steeds tegen elkaar... Ik heb dat gemist en ben nu wel benieuwd. Noralien, ohw wat zielig. Hopelijk heeft de nachtrust wat geholpen en is ze nu snel beter. Hoe lang zeiden ze eigenlijk dat dat kon duren? Wij moeten sewwes om 16u bij de dokter zijn. Gisteren ging ik nog even bij Liene zien voor we naar bed gingen en ze voelde zo warm aan. Getemperatuurd en nu had ze 39.5. Tisse heeft de hele nacht gekreund van de pijn en bijna niet geslapen. Pas om 5u lukte het hem. Wij toen ook eindelijk, maar om half 7 werden we weer wakker gebeld door Ben zijn moeder om te zeggen dat Ben zijn grootmoeder overleden is. Dus het is maar een raar dagje nu. Liene en Tisse slapen, Ben rijdt over en weer naar zijn ouders om te helpen met brieven, liedjes, ... En dan straks nog het 'feest' met Ben zijn ouders en zus. Zal maar een droeve gourmet worden denk ik, want waarschijnlijk gaan we voor het eten eerst groeten. Nu probeer ik nog wat voor school te doen. Ben wel bezorgd wat de dokter gaat zeggen, want Liene heeft nu al 1 week koorts, terwijl de dokter zegt dat dat bij kindjes na 3 dagen gedaan moet zijn. En Tisse wordt ook maar niet beter...
saar: gecondoleerd met ben zijn oma. sterkte straks bij de dokter! Noralien: ik hoop dat het vandaag beter gaat met jikke. lola: ik ben ook benieuwd hoe het met je meiden is gegaan, fijn dat ze bij elkaar zitten! duckie: wat een schattige foto van jullie meiden zeg! verder kom ik niet echt toe aan het forum op het moment. ik moet gewoon werken en arno heeft vakantie dus zijn we ook dingen aan het uitzoeken en bekijken voor het nieuwe huis. ik denk wel aan jullie hoor maar kom er niet toe om te reageren en te tikken.
Het is heel goed gegaan vanmorgen . Emma heeft zelfs zo'n 120 cc uit de fles gedronken ! Aanvankelijk weigerde ze de fles, maar na een minuutje of twee bedacht ze zich al. Zó jong en dan al zó eigenwijs... Ik ben alleen in mijn blijdschap vergeten te vragen uit wélke fles Emma heeft gedronken. Ik had zowel een Difrax fles als de Tommee Tippee fles meegegeven. Ik baalde er alleen van dat ze Emma poedervoeding (en dan ook nog Nitrilon ipv Friso...) hadden gegeven en niet het flesje moedermelk. En aangezien ik de afgekolfde melk van gisteren had aangevuld met melk uit de vriezer, moet het binnen 24 uur gebruikt worden. Waarschijnlijk kan ik het dus weggooien . Of Emma zou het vanavond moeten drinken en dan kolf ik verse melk af... @Saar: Gecondoleerd met het overlijden van Ben's oma! Sterkte ook voor straks bij de huisarts en nogmaals héél eel beterschap gewenst voor Liene en Tisse. Het zijn rommelige dagen voor jullie zo...
hi hi, duckie; erg leuk kaartje hoor! noralien ; ooohhh wat lijkt me dit eng zeg lees gauw verder.... eve; he balen zeg dat je zo alsnog moest werken en ook nog eens zo moe bent. ik sluit me aan bij jullie vwb forum vales; beterschap met wessel noralien; poe hee wat een naar iets....ja hij heeft 3 dgn achter elkaar geschaatst vandaag niet ivm dooien. fijn dat het goed was bij de vk sorry hoor maar wrom moest jij ook alweer naar de gyn? lola; leuk man! wat een kei is jasmijn zeg. fijn om te horen dat het met emma al beter gaat otje/lola; als je naar mij ook had gestuurd ik heb er geen ontvangen nynke; fijn dat alles goed was met de echo, leuk hoor jij ook alweer 3 mnd saar; aaaaghh nog steeds niet fit dus?! vervelend hoor.....de foto is erg leuk lachu joh zo een outfit setje heerlijk zeg zo uitslapen hier was het kwart over 9 vonden wij ook heeeerlijk lola; jeetje zeg nee hou het volgende keer maar voor je hoor wat een luxe lola/noralien; ja als je het zo bekijkt ja dan hadden we elkaar mss helemaal niet gekend...... hoe is het gegaan met emma? slingding; zooooo 600 dat is wel ff genoeg noralien; jeetje zeg klinkt wel erg heftig hoor en ja wie weet heb je er baat bij dan....vwb hyves berichtje denk ik hetzelfde verwijder ze ook gelijk mss is het wel een virus duckie; snap je helemaal hoor, wat een lekker bolletje is het fijn dat ze goed drinkt hoop ook voor je dat ze het dag/nachtritme gauw oppakt. vervelend die hechtingen en aambeien hoor sterkte duikster; fijn dat nick en chris toch zijn gaan slapen, hihi wat lief dat gesprekje met nick noralien; heftig zeg wat vervelend dat het zo is gelopen dan is het wel allemaal ok nu? otje; herken het wel hoor saar; jij hebt het ook druk gehad en nog steeds zo te horen?! trek je het wel een beetje? noralien; oooooh dat is zoooo zielig wat sneu allemaal zeg hoe is het nu met haar? lola: ohhh wat super zeg gezellig zo toch met zijn 2-tjes bij elkaar saar; he getver wat een gedoe allemaal zeg, jullie kids niet oke, oma overleden bah bah sterkte nogmaals lola; super zeg dat emma het zo goed heeft gedaan, idd niet echt snugger van ze maar jouw optie is mss een goede uitkomst hier dus even kort gereageerd op iedereen bedoel er niets bots mee en als ik iets vergeten ben mijn excuus bij deze, ben nu ook even meer met gezin en dan komt forum erachteraan als jullie begrijpen wat ik bedoel orlando heeft 3 dagen achter elkaar geschaatst echt leuk om te zien, met valerius gaat het goed is nog wel steeds verkouden, orlando gaat op zich ook goed op zijn slaap na, hij slaapt wel maar moeilijk in en komt dus 's nachts ook weer/nog steeds. weer vermoeiend maar we waren al moe...ach ja er zijn ergere dingen zeggen we dan maar maar soms verder niet veel bijzonders te melden mijn zusje loopt nog steeds zwanger rond... gr saskia
Saar/Lola: Fijn om te lezen dat het herkenbaar is Noralien: Wat zielig zeg voor Jikke dat ze zo overstuur was Echt moeilijk om te zien. Lola: Leuk dat Emma & Jasmijn in dezelfde groep zitten! Wat fijn dat Emma haar flesje heeft gedronken op het kdv! Jammer dat ze de moedermelk vergeten waren! Saar: Vervelend zeg dat Liene en Tisse zo lang ziek blijven. Gecondoleerd met Ben's grootmoeder! Melliemel: Wat leuk zeg dat Orlando al zo vaak geschaatst heeft! Glijd hij dan gewoon met zijn schoentjes over het ijs of heeft hij ook echte schaatsen? Hmmm vreemd dat je mijn sms niet gehad hebt want heb je er wel 1 gestuurd. Hoop dat ik je goede nummer heb? We zijn straks even naar Zooparc Overloon geweest. Had eerst wat croissantjes en krentebollen gekocht en we waren er tegen 12 uur. Een tijdje rond gewandeld maar was toch wel erg koud en veel dieren zaten binnen. Rond 13.15 hadden we het wel gehad en hebben we binnen nog een heerlijke kop warme chocomel gedronken en daarna naar huis gereden. Koen heeft net 1 1/2 uur geslapen. Moet zeggen dat hij nu wel beter naar bed ging dan de andere keren. Hij heeft ook wel een tijd rond gewandeld in Zooparc en dat deed hem wel goed. Nu is ie gewoon lief aan het spelen. Groetjes Otje
Duckie: Mila is echt een schatje! en ze ziet er welvarend uit.... pff Noralien: dat is inderdaad heftig als je vrienden die hele uitwissseling ook gelezen hebben. naar staartje inderdaad. En Jikke ....klinkt echt zo zielig. Kan me voorstellen dat je er dan zelf ook helemaal verdrietig van wordt. Op zulke momenten kun je soms nog zo moeilijk doordringen tot je ukje. mmm....sms-jes....sommige kregen ze dus heel vaak en van anderen heb ik al gehoord dat ze helemaal niet ontvangen zijn. Tja.....het blijft oud en nieuw. Otje: ik vind mijn kids altijd lief en leuk...maar niet heus.... ben nu overigens een geweldig leuk boekje aan het lezen. Het heet dagboek van een ettertje en beschrijft vanuit het perspectief van een baby het eerste jaar....Ik lig echt krom van het lachen. even voor de liefhebbers de eerste alinea: Nou daar ben ik dan. Na de negen maanden die ik achter de rug heb, hoop ik wel dat het de moeite waard zal zijn! Tijdens al dat vreselijke gepers besloot ik flink te zijn. Maar toen ik er eindelijk uitkwam, werd al die flinkheid beloond met geschrokken gezichten en paniekerig geschreeuw van 'de baby huilt niet!' en daarna de vernedering van ondersteboven gehoduen en op mijn achterwerk gemept worden. Dus gaf ik ze hun zin maar en brulde de hele boel bij elkaar. Dat beviel beter... Lola: wat fijn dat emma de fles gewoon heeft gedronken. Wel balen zeg dat het KDV poedermelk heeft klaargemaakt. en emma toch nog in de groep bij Jasmijn! ben benieuwd of dat het voor Jasmijn ook weer makkelijker op het KDV maakt. Saar gecondoleerd met het overlijden van de oma van Ben. Hopelijk smaakt de gourmet nog wel. Melliemel: wow orlando al schaatsen! Nick is gisteren heel even op het ijs geweest - gewoon op zijn schoenen- maar ging gelijk onderuit en had het toen gezien. Vandaag zijn Nick en Chris bij mijn ouders geweest. Ik moest gewoon werken. frustrerend....toen ik aankwam lag het computernetwerk eruit en dat deed het om 1500 pas weer. Aangezien ik nog weinig clienten heb heb ik dus een groot deel van de dag weinig tot niets kunnen doen....maar moest wel blijven omdat ik om 15.30 nog een client had. Heb dus uiteindelijk maar een voorraadkast mee ingeruimd en een kast in elkaar geklust om nog het idee te hebben iets gedaan te hebben. En Frank was thuis aan het klussen en had mijn hulp ook best kunnen gebruiken Kwamen we bij mijn ouders om de kids op te halen, bleek dat Chris in een slecht humeur was. Had de hele dag maar 3 x een halfuurtje geslapen en verder behoorlijk veel gehuild. pff....en dat terwijl hij voor het eerst in een maand of 3 weer eens een hele nacht had doorgetukt.... Gelukkig ligt hij nu wel lekker in zijn bedje, hopelijk slaapt hij nog even voor hij wakker wordt voor de laatste voeding. Nu ik ga verder met het dagboek van een ettertje...
Omdat ik het flesje moedermelk niet kan bewaren, heb ik zojuist zelf nog maar eens geprobeerd om er een fles bij Emma in te krijgen. Maar nee hoor... helaas! Ik baal er nu alleen van dat ik mijn met moeite gekolfde moedermelk door de gootsteen moet spoelen... En natuurlijk heb ik er wat van gezegd op het kdv. De verwarring ontstond doordat ik vertelde dat ik - zodra Emma thuis ook weer goed uit de fles drinkt - de afgekolfde moedermelk 's avonds wil gaan geven en dat Emma dan de poedervoeding op het kdv krijgt. Dan kan ik de afgekolfde moedermelk gewoon thuis in de koelkast laten staan. De leidster had dat niet helemaal goed begrepen dus... @Duikster: Dat boekje moet ik dan ook maar eens gaan lezen, ga zo even bij bol.com kijken... @Otje: Wat een moed... met deze kou naar de dierentuin. Maar ik lees dat de dieren het zelf ook te koud vonden...
voor degene die fotograve linda (voorheen uit dongen) kennen: ze is 31-12 bevallen van een zoon met de naam: Ximun. Dit gewoon even ter info. er staat een profiel foto van hem op hyves.
@Noralien: Hoe gaat het met Jikke? @Duckie: Wat een lekker bol koppie heeft Mila. Ze ziet er echt blakend uit Hoop dat jij je ook snel weer wat comfortabeler voelt! @Karin: Ik denk dat ik je oude gsm-nummer nog heb. Wil je me je nieuwe pben? @Otje: Herkenbaar hoor! Fynn kan de laatste tijd erg dwars zijn met luier verschonen en uitkleden. Dan is het echt een heel gevecht. Vind hem dan ook ff helemaal niet leuk meer @Saar: Je hebt niks gemist hoor. Is gewoon een flauwe grap tussen Janette en mij. We zullen het niet meer doen Hoe was het bij de dokter? Fynn heeft wel es langer dan 1 week koorts gehad en onze ha vond dat geen probleem. Raar dat verschil in mening. Gecondoleerd met Ben's oma. @Lola: Fijn dat het zo goed ging op het kdv! @Saskia: Vind het zo leuk dat Orlando heeft geschaatst Sterkte met de vermoeidheid!
Hallo allemaal! Wat is het hier rustig zeg! Saar, gecondoleerd met Ben's oma. Wat balen zeg dat Liene en Tisse zo lang ziek blijven, ben benieuwd wat de huisarts ervan vond. En jullie zien er stralend uit zo samen op de foto, vind de feestkleding erg leuk! Melliemel, hier kan nu ook geschaatst worden op natuurijs Ik ga morgen eens mijn schaatsen onderbinden Lola, beetje jammer dat ze Emma poedermelk hebben gegeven, maar ze heeft iig wel uit de fles gedronken! Ze zullen nu volgende keer toch wel extra opletten neem ik aan, maar snap het sowieso niet, je had toch de afgekolfde melk meegegeven... Slingding, ik heb eerlijk gezegd ff geen idee wie Linda is.... Duikster, jammer als je zo je werkdag door moet komen (dat had ik dus constant bij mijn andere werkgevers ) je kunt idd wel betere dingen bedenken om te doen! Otje, oeh dat was wel koud ja voor de dierentuin, maar jullie zijn er iig even lekker uit geweest! Duckie, wat een schatje! Jayden zit momenteel in de "mama" fase als er ook maar iets is dat hem niet zint is het met een heel zielig stemmetje mama toe... In het begin vond ik het nog wel aandoenlijk, maar nu word ik er een beetje simpel van! Hij wil alleen van mama zijn eten hebben, alleen door mama uit bed gehaald worden en ga zo maar door.... Ik kom vanavond nog wel even kijken of er nog iets is gekletst hier groetjes Lisette