Hallo allemaal, bij de dokter viel alles goed mee. Hij was helemaal niet ongerust. Hij dacht dat ze weer op de beterhand-weg waren, en inderdaad, vandaag waren ze beter... Deze voormiddag zijn we naar Ben zijn oma gaan kijken. We hadden Liene en Tisse meegenomen. Liene was dan ook gaan kijken en we vertelden dan dat de 'mo' gestorven was en dat vertelde ze dan aan iedereen daar. Was wel een beetje grappig, als iets grappig kan zijn op die moment. Nadien zijn we dan naar Bokrijk gereden. Het was ijs-ijskoud. Onderweg hadden we verteld dat we naar een paardemolen reden. Toen we daar waren, wandelende we eerst daar naartoe. Liene ging dan 3 keer op de molen en zei toen: 'Liene vee kijken, ikke naa huis!' Dus het was een kort bezoekje. Het was ook veel te koud hoor. Ik heb zo nog enkele foto's voor jullie van Bokrijk.
Jikke heeft gister en vandaag geen vlagen van verminderd bewustzijn gehad. Ze lijkt ook minder last te hebben van haar darmen, zo af en toe nog een flinke wind. Ze was weer lekker vrolijk vandaag. Saar, gecondoleerd. Gelukkig zijn jouw kindjes weer opgeknapt! Jammer van je ritje naar bokrijk. Dat is toch die hele grote speeltuin? Daar gingen wij vroeger ook el heen. Melliemel, ik moet naar de gyn omdat ik bij Jikke een keizersnede heb gehd. Lola, wat zonde dat ze Emma poedermelk hebben gegeven. Beetje vreemd misverstand, dan zou je toch geen moedermelk meegeven . Op zich natuurlijk wel fijn dat ze daar gedronken heeft. Jammer dat ze dat thuis niet doorzet. Slingding, hoe gaat het met werken? Duikster, oooh dan gaat een dag zoooo langzaam voorbij. Dan zou ik ook liever kastjes in elkaar zetten. Setje, zo'n mamafase is idd leuk voor eventjes, maar moet niet te lang duren. Hier nu het omgekeerde. Jikke heeft momenten dat alleen papa nog goed is. Ook als papa niet eens thuis is. Het doet me sterk denken aan Jasmijn tijdens de laatste weken van de zwangerschap van Lola. Al heeft Jikke gelukkig nog genoeg momenten dat ze wél graag bij mama is. Ik wil even klagen.... De zwangerschap van Jikke heb ik bij wijze van spreken huppelend doorlopen tot 6 dagen over tijd. Zo nu en dan een ongemak, maar ach. Nú heb ik echt momenten dat ik het zó zwaar vind . Ik heb veel last van de ligging van onze uk. Vandaag weer de hele dag zo'n beetje. Heb een groot gedeelte van de dag op bed gelegen omdat ik er dán nog het minste last van heb. Nu lig ik met het voedingskussen onder mijn buik op de bank. De ligging doet me gewoon pijn en daarnaast drukt ze steeds tegen mijn blaas, maag en darmen. Voel me echt zo'n zeur, het hoort er nu eenmaal bij. Maar zie het soms ff niet zitten. Ik moet nog zo lang.... Aan de andere kant geniet ik ervan op momenten dat ze me minder in de weg zit. Vind dat leven in mijn buik wel een lekker gevoel. Maar helaas beginnen de ongemakken een beetje de overhand te nemen.
Lola: ik heb inmiddels alledrie de boekjes van ettertje, dus als je ze wilt lenen....ze lezen namelijk in no time uit. Ben nu al in het derde bezig. Het zijn echt van die tussendoorboekjes...Maar wel erg grappig. Ik heb ze overigens 2e hands via Bol, want nieuw waren ze er niet meer. lastig dat emma bij jou niet wilde drinken uit de fles. Hier lukt dat me met Chris ook echt niet. Als ik in de buurt ben dan kan er maar 1 ding.... Eve: Nick roept inmiddels heel guitig Fynn tegen jullie kerstkaart en dan echt met zo'n ondeugend bekkie erbij van ík weet het wel hoor mama! eerst zegt hij nl. toch nog Nick... Setje: als ik naar mijn agenda volgende week kijk dan denk ik misschien nog wel eens terug aan afgelopen vrijdag.... Lastig dat Jayden alleen mama wil....Hier is het momenteel vaker andersom, Nick wil in de avond alleen papa...en stiekum steekt dat ook af en toe wel weer, dus het is nooit goed Saar: fijn dat je kleintjes weer beter zijn! Nick heeft het hier ook met een half uurtje/uurtje buiten wel gezien hoor. Hij zegt gewoon: koud! Lies: leef je nog? alles oke in het amsterdamse? pff heb vandaag de administratie hier weer eens uitgezocht. Dat is echt zo'n werkje wat ik altijd uitstel....en daar heb ik dan spijt van als ik toch weer eens opruim. Dus nu is mijn goede voornemen om het gewoon bij te gaan houden....doe ik toch niet, maar kan het me altijd voornemen...
Noortje: jouw laatste loodjes beginnen dus al vroeg. Ik denk aan je. Het is gewoon naar als je geen fatsoenlijke houding kunt vinden die nog wat comfortabel is. dus klaag maar lekker
@Saar: Wat fijn dat je kids weer beter zijn! Koud is het zeker, ik kan Liene dan ook geen ongelijk geven... @Noralien: Tja, die laatste loodjes ! Dan weet je meteen waarom ze niet 'de laatste veertjes' worden genoemd . Maar 'zeur' hier gerust, we weten uit ervaring allemaal dat ze zwaar zijn. Ik hoop wel dat de verstandhouding tussen jou en Jikke beter blijft dan die tussen Jasmijn en mij in die laatste weken... @Duikster: Ik kon gisteren inderdaad niet alle boekjes nieuw vinden en was al op marktplaats aan het kijken. Maar als ik ze van jou mag lenen... heel graag ! Als je ze voor 31 januari uit hebt, kun je ze misschien meenemen naar Den Bosch... Ik moet zo langzamerhand maar eens gaan beginnen met het aanleggen van een klein voorraadje moedermelk, dus ging ik vanmorgen maar eens nakolven na de eerste voeding. Direct na het voeden kolfde ik zowaar nog 150 cc uit één borst ! Ik begrijp echt niet hoe het kan dat ik 's morgens belachelijk veel melk heb en Emma 's avonds niet veel meer er uit krijgt...
lola: de wonderen der natuur zijn ondoorgrondelijk.... als ik er de 31e ben neem ik ze mee, anders stuur ik ze wel even op.... slaap lekker meiden!
Duikster: Klinkt leuk dat boekje! Als Lola ze uit heeft... Jeetje wat balen dat je min of meer niets kon doen op je werk Herken mezelf in jou hoor Hier loopt de administratie standaard altijd achter. Erg he. En neem me altijd zo voor om het dan bij te houden maar ... Goh, aparte naam van het zoontje van "fotolin". Ach ja... gelukkig dat we niet allemaal dezelfde smaak hebben he? Lola/Setje: Scheelt natuurlijk wel dat we een abbonnement hebben op dat dierenpark. Dan is het niet zo erg als je een keer voor 1 uurtje gaat. Setje: Kan me voorstellen dat het vermoeiend is als Jayden heel veel naar jou trekt. Hopelijk vind hij papa snel ook weer lief Saar: Gelukkig gaat het al beter met je kindjes! Noralien: Fijn om te horen dat het met Jikke al wat beter gaat! Vervelend voor jou dat de zwangerschap nu toch wel zwaar wordt Het scheelt natuurlijk ook dat je toen nog alleen was en nu een peutertje rond hebt lopen. Sterkte hoor! Ik was vandaag het meest van de dag alleen thuis met Koen. Dat was wel weer even geleden want Steef en Saar hebben nog vakantie. Alleen Steef had vandaag bandrepetitie en Sara ging schaatsen met oma. Koen was echt superlief! Heeft echt zo leuk zitten spelen en ik heb ondertussen wat dingetjes in huis gedaan en beetje gecomputerd. Misschien vond hij de rust ook wel lekker Maandag gaat Steef weer werken en Sara weer naar school. Moet zeggen dat ik het ook wel lekker vind, dan komt er weer een beetje ritme in de dagen. In de vakantietijd loopt het toch allemaal anders. Maar heb zeker genoten van deze kerstvakantie samen. Heb vanavond nog in een spontane actie de vriezer schoon gemaakt. Bah, wat een werkje zeg. Maar het was hard nodig want de vriezer zat meer vol met ijs dan met andere dingen Gelukkig is dat weer gedaan! En kon nu mijn vries-producten makkelijk even buiten zetten. Net een film gekeken met ons 3tjes en we gaan zo nog heel even WII-en en dan naar bed. Morgen nog geen plannen maar t blijft koud he, dus denk lekker thuis. Groetjes Otje
Goedemorgen. Duikster, hier ook herkenbaar hoor. De administratie wordt altijd netjes in een laadje gedaan tot het vol is 8) . Lola, jeetje wat een hoeveelheid uit één borst. Daar kolfde ik bij Jikke een hele dag over (beide borsten). Volgens mij is het wel heel normaal dat de melkproduktie 's morgens hoger is dan 's avonds. Al is het verschil nu wel erg groot. Maar als je 's ochtends zoveel kolft heb je misschien wel genoeg om Emma 's avonds na de borst nog een flesje moedermelk te geven? Die laatste loodjes heb ik bij Jikke dus nooit gehad. Otje, lekker toch, weer eens een dagje met z'n tweetjes. Koen heeft groot gelijk dat hij het ook wel weer eens lekker vindt, die rust. En het klopt idd wel dat het zwaarder is met een peutertje erbij. Je kunt niet zomaar je rust nemen en bent toch steeds in de weer. Maar zoals gister heeft Robert de zorg voor Jikke de hele dag op zich genomen en wist ik niet waar ik het zoeken moest . Vannacht heeft Jikke weer onrustig geslapen, maar is Robert er voor haar uitgegaan. Deze morgen heb ik "jikkedienst". Ze werd om 7.45 wakker, erg netjes dus. Helaas nam ze met mij weer geen genoegen en gilde ze alles bij elkaar voor papa. Als ik haar eruit wilde pakken, stribbelde ze flink tegen en probeerde ze me echt pijn te doen. Tja, dan blijf je nog maar even liggen. Papa mag uitslapen. Dat heeft dus 20 minuten geduurd .
Noralien, die laatste loodjes had ik bij Liene ook niet, en bij Tisse dus ook. Ik kan je alleen maar veel sterkte zeggen en melden dat ik het nu al weer lang vergeten ben... mocht dat een troost zijn. Duikster, ik heb hier ook 1 boekje liggen van Ettertje, maar ik heb het geleend van mijn kapster. Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit uitgelezen. Lola, dat is een flinke hoeveelheid dat je nakolfd. Maar zou het niet kunnen dat Emma 's avonds gewoon clustert en dat je niet echt te weinig melk hebt? Ik zal zo wat foto's plaatsen, want gisteren schoot het er over.
@Setje: Fynn zit altijd in de 'mama-fase' Maar kan me voorstellen dat het voor jou af en toe wel ff lastig is. @Saar: Fijn dat Liene en Tisse weer beter zijn! Wel zielig dat ze toen meteen de kou in moesten @Noralien: Jikke ook weer opgeknapt @Karin: Ben benieuwd of Nick Fynn in het echt ook herkent! En ik voel me ineens wel erg braaf hoor: werk m'n administratie altijd meteen weg M'n dvd-speler is kapot en daar baal ik giga van Is echt weer zo'n geval van goedkoop is duurkoop. Een Xiron in de aanbieding bij de Blokker Heb em in september gekocht dus ga eerst maar es bij Blokker langs om te vragen of ie nog onder de garantie valt (dat zal toch wel?). Verder heb ik wel een financiele meevaller: m'n energie eindafrekening Krijg 255 euro terug en m'n maandlasten gaan 17 euro omlaag. Ben er erg blij mee!
Noralien: Hmmfff lastig als Jikke haar zinnen op papa heeft gezet... Ja ik herken dat wel hoor. Saar: Ben benieuwd naar je foto's. Eve: Ik denk dat je nog wel garantie hebt op de dvd-speler. Een jaar garantie lijkt me toch wel normaal? Succes! Oooh lekker toch dat je geld terug krijgt en meteen ook minder gaat betalen! Zo was dat bij ons vorig jaar ook. Alleen moeten we nu 90 euro bijbetalen en gaan 15 euro per maand meer betalen Wat gaan jullie doen vandaag? Ik heb eigenlijk zin in te shoppen maar Sara vind er niets aan en Koen wordt dan altijd zo stierlijk vervelend dus ben bang dat we toch maar niet gaan... Groetjes Otje
Aan de slikbewegingen kan ik zien dat Emma niet veel binnenkrijgt en ze raakt op een gegeven moment ook boos en gefrustreerd aan de borst. Nu ze weer aan de beterende hand hand - en dus weer meer drinkt - merk ik dat 's avonds dus weer heel goed. Maar ja... als Emma écht niet aan de fles wil, is er geen alternatief. Maar echt handig is het niet om 1,5 uur aan één stuk door een kind aan de borst te hebben...
@Eve: Mijn ervaring is dat goedkope winkels - zoals Blokker en Kwantum vaak heel makkelijk zijn op het gebied van klachten en ruilen. Succes! Het zou anders zonde zijn als je die 255 moest gaan spenderen aan een nieuwe dvd-speler... @Otje: Ik wil wel met je gaan shoppen hoor... !
@Otje: Daar ben ik dus eerlijk gezegd ook een beetje 'bang' voor: dat ik volgend jaar moet gaan bijbetalen...denk dus dat ik zelf m'n maandbedrag maar ietsje ga verhogen. En een dagje nergens naartoe gaan en lekker thuisblijven is toch ook niet zo erg? @Lola: Okay, dat geeft hoop Maar was niet van plan om anders zo'n dure dvd-speler te kopen hoor Deze kostte trouwens 29,95....
Hallo meiden, Wij zijn net thuis van 2 dagen ziekenhuis. Wessel kreeg vrijdagochtend/nacht om 4 uur weer last van kroep dus ik ben in de ochtend naar de huisarts gegaan en die zei dat ze niet veel kon doen. Hij had die nacht al weinig geslapen want hij was steeds wakker en heel onrustig Nou vrijdag om ongeveer 6 uur was hij op de bank in slaap gevallen en na 3 kwartier werd hij wakker en had het onwijs benauwd zijn hele middenrif ging helemaal naar binnen als hij adem haalde. Dus ik spoedpost bellen en we mochten gelijk komen. We komen daar aan en we moesten even wachten en na 5 minuten mochten we naar binnen en die dokter ging kijken of ventolin zou werken maarja wij wisten al dat het niet ging werken maarja hij wilde het proberen. Zijn longen kraakte ook heel erg. Nou Wessel natuurlijk erg tegenwerken en op een gegeven moment raakt die dokter in paniek(Johan en ik waren rustig we hadden het immers al een keer meegemaakt)en hij reageerde het op mij af en ik liet hem maar gaan. Hij ging een andere dokter halen en die was al stukken beter met Wessel want Wessel werd ook gestrest van die andere dokter en daar werd zijn benauwdheid natuurlijk niet beter van. We moesten even een half uurtje rondlopen om te kijken of het minder werd nou het werd niet minder maar erger dus wij terug en we mochten gelijk naar de kinderarts die boven zat. Ik was ondertussen wel onwijs bang geworden ook omdat zijn longen niet goed klonken. Wij daar aangekomen en Wessel werd gelijk een stuk rustiger door de verpleegkundige en hij kreeg gelijk een apparaatje om zijn teen om de zuurstof in zijn bloed te meten en kort daarna ging hij aan de zuurstof. De kinderarts kwam ook gelijk langs en hij ging hem nevelen. Het apparaat werd aangesloten en ondertussen zat Wessel nog steeds aan de zuurstof en dat vond hij heerlijk Na het nevelen ging het iets beter maar niet goed genoeg dus ze gingen hem opnemen maar omdat er geen plek in dit ziekenhuis was moesten we naar een andere(diegene waar Wessel ook is geboren)daar zou hij gelijk weer geneveld worden en hij kreeg daar prednison. De papieren werden in orde gemaakt en we gingen op weg naar het andere ziekenhuis. We waren snel in het andere ziekenhuis ik werd met hem op een stoel gezet in onze kamer en hij kreeg gelijk de prednison en er werd weer een apparaatje om zijn teen gedaan om de zuurstof in zijn bloed te meten. Na de prednison werd hij weer geneveld en toen viel hij eindelijk in slaap. We waren om 7 uur in het ene ziekenhuis en ondertussen was het al 12 uur dus hij was dood op het ademen was al zwaar maar dat tegenstribbelen en gevecht met die ventolin was ook teveel voor hem geweest. Ik bleef bij hem slapen en Johan ging later naar huis. Hij werd om ongeveer half 6 nog wakker in paniek maar ik kon hem snel rustig krijgen en toen heeft hij geslapen tot kwart voor 8. We kregen ontbijt en daarna moest zijn bloed worden geprikt om te kijken of hij geen ontsteking in zijn longen had. Ik dacht dat word drama maar dat viel reuze mee. Hij kreeg zalf op zijn vinger en toen kwam de prik en hij bleef heel rustig op me schoot zitten en keek alleen maar naar zijn vinger. Er werd 2 buisjes bloed gevuld en het boeide hem niks ik was onwijs trots op hem dat hij zo rustig bleef. Na 2 uur zouden we de uitslag krijgen kort daarna kwam Johan binnen en mochten we met hem naar de speelkamer. Daar hebben we een hele tijd met hem gespeeld en toen kwam de verpleegkundige om te vertellen dat we nog een nacht konden blijven want hij was nog erg benauwd. De bloeduitslagen waren gelukkig helemaal goed. We mochten even naar buiten om een rondje te lopen en naar de hertjes te kijken en daarna kwam me moeder even op bezoek. Gisteravond heeft hij 3 kleine aanvallen gekregen maar dat heb ik zelf op kunnen lossen,het was na 2-4 minuten weer over. Als het niet over was gegaan moest hij weer geneveld worden. Verder heeft hij heel goed geslapen alleen om 6 uur even wakker en daarna tot half 9 geslapen. We waren aan het ontbijten toen de verpleegkundige kwam vertellen dat we naar huis mochten en als hij vanavond weer een aanval krijgt mogen we gewoon naar hun bellen en gelijk naar hun komen. We gingen weg en kwamen de kinderarts van vrijdag tegen(die werkt in dit ziekenhuis)en hij herkende Wessel gelijk en vroeg hoe het ging. Hij zegt dat het nu langzamerhand beter moet gaan en als er iets is mogen we bellen,echt een onwijs aardige vent! Nu zijn we thuis en ik ben erg moe heb weinig geslapen maarja dat komt wel goed ben allang blij dat het stukken beter met Wessel gaat. Zal straks even lezen wat jullie allemaal hebben geschreven.
vales, wat een enge start van het nieuwe jaar. Wat vertel je dat rustig seg! Hopelijk is Wessel helemaal beter. Geef hem maar een dikke kus van ons!