December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Aaaah, lees je berichtje van net nog en wil toch nog ff reageren voor ik afsluit. Heb echt met je te doen.
    Hoop dat Lynn weer snel in slaap valt en de kiekeboemethode goed blijft / gaat werken.
    Een héle goede nacht voor jullie!

Wij hebben ook al tijden onderbroken nachten door Jikke. Ze wordt gemiddeld 2 á 3 keer per nacht wakker. Meestal is dan ff het speentje teruggeven of een fles voldoende, maar het breekt je nachtrust zo. Zie ook echt op tegen de nachten straks......

2. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Noralien, gelukkig dat het weer beter gaat met Jikke. Ik zou niet teveel doen hoor....een kraamverzorgster zie je maar een week en daarna is ze weer weg ;) . Ik werk wel gewoon.

Ik heb Noura net via de hyves een krabbel gestuurd, hopelijk reageert ze hierop.

3. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Even een update vanaf hier:

Het gaat hartstikke goed. Vrijdag ben ik voor het eerst even naar buiten geweest en dat was heerlijk. Ben vrijdag, gisteren en zondag gewoon ook weer beneden en aangekleed en dat is wel heel lekker. 's Middags ga ik nog wel ff rusten. Voel me goed, al zijn de gebroken nachten nog wel vermoeiend en heb ik nog wel wat last van onder zeg maar :D :D . Gisteren heeft de verloskundige de hechtingen verwijderd, wat een opluchting kan dat zijn zeg.
    Mila doet het echt kei goed op mijn borstvoeding, ze is al weer zo ongeveer op geboortegewicht, dus dat gaat prima. Wel heeft ze nog een omgekeerd dag - en nachtritme en 's nachts nogal veel last van darmkrampjes. Dus da's wel sneu.
    Demi is wel een beetje de weg kwijt sinds de geboorte van Mila. Ze wil 's middags niet naar bed en huilt 's nachts regelmatig overstuur wakker. We gaan er van uit dat dat wel weer goed komt als de kraamverzorgster weer naar huis is en alles weer een beetje gewoon is.
    MOrgen voor het laatst kraamzorg, een halve dag nog. En dan ben ik eigenlijk ook wel weer blij dat we gewoon weer lekker met z'n vieren zijn. Het is luxe als alles voor je gedaan wordt, maar op een gegeven moment ben je dat ook weer beu en wil je je eigen leven en privacy weer terug en wil je het ook graag weer zelf doen.
    Morgenvroeg ga ik Demi te voet naar het kinderdagverblijf brengen en als het redelijk weer is gaat Mila mee. Ze mag lange vingers besmeerd met muisjes trakteren.

@Vales: Wat zullen jullie geschrokken zijn zeg :cry: :cry: . Ik hoop dat Wessel snel weer helemaal opknapt.

@Bianca: Ik kan me zo voorstellen dat het doodvermoeiend is om constant gebroken nachten te hebben. Wij hebben dat bij Demi eigenlijk nooit gehad, maar nu hebben we Demi en Mila die 's nachts met regelmaat wakker zijn, dus ik weet ineens weer hoe vermoeiend dat is. Sterkte, ook met je knie, en een knuffel!

@noralien: Wat balen voor je dat je zwangerschap zo zwaar voor je begint te worden. Voor m'n gevoel gaat het voor jou nu echt ook al heel erg opschieten, maar ik kan me voorstellen dat je dat zelf anders ervaart.

@Karin: Wat een leuk filmpje!

Vwb administratie: ik heb in m'n verlof echt alles bijgewerkt en uitgezocht en doe nu een poging om het bij te houden en dan is het helemaal niet zoveel werk eigenlijk. Maar ik ben ook benieuwd hoe lang ik dat volhoudt.

Ik ga vanaf nu proberen het weer wat beter bij te houden hier! Ben ook heel benieuwd hoe het met Noura gaat trouwens.

4. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Gelukkig, ze slapen allebei weer.

Duckie, wat fijn te lezen dat het zo goed gaat. Wat goed dat Mila alweer bijna op geboortegewicht is. Dat omgekeerd dag-en nachtritme is vermoeiend he. Ik hoop dat Mila het snel door zal hebben en dat Demi ook weer wat tot rust komt.
    Wij hadden ook een heel lieve kraamverzorgende, maar ik was ook blij dat we met z'n viertjes waren. Heeft Jeroen nog vakantie nu?

5. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Jeroen werkt morgen. Dan heb ik nog een halve dag kraamzorg en is Demi naar het kinderdagverblijf. Dinsdag en woensdag is hij wel nog lekker vrij.

FIjn dat ze weer slapen!

6. Goed idee! Dan krijgt Slingding ze na mij...

7. @Vales: Jeetje meid, wat een verhaal! Een hele dikke knuffel voor Wessel van Jasmijn en voor jou eentje van mij voor de schrik!

@Saar: Wij hebben ook bij Vacansoleil geboekt! Hebben jullie een tent of een caravan gehuurd?

@Bianca: Goh, ik heb echt met je te doen. Zulke nachten slopen je én breken je moederhart. Hopelijk blijft het nu goed gaan...
    Ach nee... ik lees verderop dat je kids wakker zijn geworden. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er helemaal doorheen zit nu. Dikke knuffel van mij!
    En dan zit je ook nog steeds met je knie te sukkelen... :(
    Ik bedacht me van de week ook al dat de eerste baby uit de 'nieuwe lichting' alweer een jaar wordt... :confused:

@Duckie: Fijn dat alles goed gaat bij jullie. En wat de kraamhulp betreft: Eerst ben je superblij dat ze er is en na een week ben je blij dat ze weer gaat. Maar zo hoort het ook... :D

8. Ik heb nog twee leuke foto's...

Goede film hoor! Soms spannend, soms grappig...

9. Emma heeft een haar spiegelbeeld ontdekt...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand...

10. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Lola, wat zitten de zusjes lief samen op de bank zeg. En wat een lachebekje is Emma. Ik vind het ook zo leuk om te zien hoeveel ze op elkaar lijken. Ik zie geen enkele overeenkomst tussen Lynn en Gijs, alleen lachen én huilen ze precies hetzelfde.
    Leuk truitje van Jasmijn (Lynn heeft 'm ook :) ...sale bij mexx).

Duckie, lekker dat Jeroen nog een paar daagjes vrij is.

Slingding, stuur jij de boekjes daarna door aan mij ;) .

11. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    zal ik doen,

ik ga ook afsluiten en naar bedje toe.
    net foto's op hyves gezet en nu slapen en morgen werken van 8.30 tot 15.00 uur.
    En weer in het ritme komen dat arno moet werken.
    We hebbenvan het weekend veel gedaan, alle kerstspullen weg gedaan en de zolder verhuisklaar gemaakt.

tot morgen!

12. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hallo allemaal!

Ben vanmiddag nog even alleen naar stad geweest. Steef bleef thuis met de kids. Vond het best wel even lekker want als je alleen bent hoef je natuurlijk verder met niemand rekening te houden.
    Er was overal opruiming. Heb voor Sara bij C & A nog 2 truitjes gekocht voor 8 euro, voor Koen een trui bij v & d voor 5 euro en voor mezelf nog 2 truien voor 25 euro! Geen geld toch?
    Ben niet heel lang gebleven want het was echt zoooo koud! Daarna lekker thuis wat rond gehangen en de kerstboom opgeruimd.

Lola: Ooh jammer dat ik je bericht nu pas lees... Anders hadden we samen kunnen gaan! Nou, doen we nog wel, oke?
    Wat een lieve foto's van je 2 meiden. Wat is Emma alweer veranderd zeg sinds ik haar voor het laatst zag! Echt al een grote meid zeg. Heel lief.

Eve: Je hebt gelijk hoor, thuis zitten kan ook heerlijk zijn! Moest alleen nodig nieuwe kleding... ;)

Vales: Jeetje zeg wat een heftig verhaal van Wessel! Gelukkig is hij nu weer thuis. Wat knap van jou en Johan dat jullie zo rustig bleven! Maar kan me voorstellen dat je nu even tijd nodig hebt om bij te komen.

Saar: Prachtig die foto's! Echt heel leuk, zeker ook die vergelijking met Liene 1 jaar geleden en nu.
    Ziet er leuk uit, die vakantie!

Slingding: Jeetje wat balen dat de site net vast liep :x Hopelijk is het niet te laat.
    PS: als jij de boekjes uit hebt, wil ik ze wel ;)

Duikster: Slim idee van dat doorstuursysteem!
    Echt superlief dat filmpje!

Bianca: Leuk dat je er weer even bent! Heb echt te doen met je hoor. Lijkt me heel zwaar als geen enkele nacht eens rustig is. Moet je eerlijk zeggen dat ik die momenten bijna niet meer ken maar wel nog herrinner van de eerste weken met Koen en dat was heel zwaar dus kan me op die manier wel voorstellen dat het heel zwaar moet zijn voor jullie. En dan ook nog die knie erbij en je werk. Meid, heel veel sterkte en hoop echt snel op verbetering voor jullie! Hopelijk werkt de nieuwe methode snel!
    Hoe is het trouwens met Lynn d'r gluten-intolerantie? Gaat het wel goed met het dieet en zo?

Ben ook wel benieuwd hoe het met Noura is. Moet regelmatig wel aan haar denken.

Noralien: Jeetje, vermoeiend zeg... haal je niet te veel op je hals he? Rustig aan doen!

Duckie: Wat fijn dat het zo goed met jullie gaat! Echt leuk om te horen. Veel plezier morgen op het kdv. Maar pas op hoor want het is glad en sneeuw geloof ik?

We gaan naar bed. Morgen moet Steef weer werken en Sara weer naar school dus ik sta ook weer op tijd op. Ben benieuwd wat Koen doet. Hij is de laatste tijd nogal van het uitslapen.
    Moet trouwens zeggen dat het naar bed brengen alweer een stukje beter gaat! Vorige week klaagde ik nogal over dat hij zo moeilijk deed maar het gaat al beter gelukkig. Hij stribbelt nog wel tegen hoor maar dat hoort er bij.

Ligt er bij jullie al sneeuw? Hier een heel dun laagje. Ben benieuwd of er vannacht nog bij komt.... :rolleyes: Als ik de berichten op weer-sites moet geloven krijgen we nog wel wat de komende week en het wordt ook goed koud! Brrrr... ben wel een beetje jaloers op mijn zus nu hoor! :)

Groetjes Otje

13. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Goeiemorgen allemaal!

Er ligt hier SNEEUW! En niet zo'n beetje hoor. Echt een flink pak. Het geeft wel een mooi gezicht maar handig is het natuurlijk voor velen niet.
    Nou, ik ga er nog van genieten vandaag. Als Koen straks wakker is en aangekleed ga ik er even lekker uit met de slee! :D

Groetjes Otje

14. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hey meiden,

als ik straks wat meer tijd heb kom ik even reageren hoor. en anders vanavond.

Otje hier ligt helemaal geen sneeuw :(, ik vind het echt heel erg jammer

15. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Debbie: Kom hier maar wat halen ;) Er ligt genoeg.

Tis ook net weer begonnen met sneeuwen, al is het nu nog wel zachtjes.

Onze achtertuin:

16. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hier zie je hoe dik de laag sneeuw ligt (op onze tuintafel)

17. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Voortuin/straat

18. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Hier ook sneeuw, maar niet zoveel als bij jou, Otje. Aan de lucht te zien, komt er nog meer.

19. Otje, hier ziet het er net zo uit als bij jou. Het pak op de tuintafel is even dik.

We hebben net ontbeten en ik ga nu ook de slee uit de garage halen. Ben is vanaf vandaag weer werken, dus dat is wel jammer.

Lola, we hebben een stacaravan Bali. En jullie? Zijn jullie al eens met vacansoleil op reis geweest en viel dat mee?

Bianca, wat jammer nou van die nachten... ik duim zo voor je dat dat snel allemaal verbetert.

20. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Otje ooohhh ben jaloers op je hoor, als het kon kwam ik zo wat halen haha

Deel Deze Pagina