December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

probeer zoveel mogelijk te reageren maar doe het ff zonder namen.

met orlando gaat het alweer stuk beter. het zijn echt af en toe een paar dgn, maar ja als het zijn tandjes zijn kan het volgens mij nog best een paar maandjes zo aanmodderen.

vwb het liesbreukje, dit vermoedden we al toen hij 7wkn was ofzo en toen zijn we bij de huisarts geweest. vandaar. (deze had in eerste instantie de fout gemaakt, zij zij nml dat het een waterbreukje was wat vanzelf over gaat :( , maar de kinderarts waar we 2 wken later waren gaf aan dat het zeker een liesbreukje was en ook een flinke. je merkt en ziet het aan een bult in zijn lies die je (als het geen beknelde liesbreuk is, wat gevaarlijk is voor een kleintje, terugkan drukken) dit zijn zijn darmpjes die in een breukje in de buikholte zit zeg maar. als er druk op komt te staan bv tijdens het huilen of persen kunnen ze er pijn aan hebben.

over de inentingen; orlando heeft zijn 3e prikje nu gehad. alledrie zijn het dezelfde hoeveelheden en zelfde soort, maar na de eerste hebben de beebs al anti-stoffen aangemaakt waardoor ze bij de 2e en/of 3e prik meer last 'kunnen' krijgen hoeft niet maar kan wel. orlando heeft bij de 2e prikje ietwat meer last gehad maar 3e weer bijna niet mss 2 dgn later maar is niet zeker of het daarvan was.

zo hee wat zijn jullie babies weer goed gegroeid zeg, echt super kanjers worden het :D

janette; ik was 1 dec/29 nov uitgerekend maar ben bevallen op 4 nov 4 wkn te vroeg dus. maarre hij is goed opgedroogd hoor :D . hij woog 2265gr en was 43 cm en was vorige week donderdag 5915gr en 60 cm...

met mijn hondje gaat het ook een stuk beter na haar prikje en een paar pilletjes heeft ze vanochtend weer wat gegeten en na de prik van gistermiddag gelijk weer gedronken ben dus weer helemaal happy.

ik ben vanochtend wezen zwemmen erg leuk weer, daarna ben ik de shelter (lodger draagzak) gaan ruilen omdat het klittenband helemaal gerafeld was. heb nu een blauwe gekregen :p

enne heb ook een baby-björn te leen van een vriendin van me, echt super handig ding zeg erg fijn.

mmm lekkerrrr tiramisu het water komt in mijn mond ben bijna aan het kwijlen hihi.

nou ga er een eind aan breien morgen weer werken

gr saskia

2. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi allemaal:

Eve: wij hebben morgen ook weer prikjes. Volgens mij zaten we de vorige keer ook precies op dezelfde dag. Hebben wij morgen hopelijk twee heerlijk slapende baby's!
    Thijs is de afgelopen dagen ook super lief! Heel vroijk, gezellig ennnnn......vandaag goed geslapen! Meer dan 2,5 uur vanmiddag. Hij werd lachend wakker. Ik heb hem gewoon laten huilen tijdens zijn slaapje, hij viel weer in slaap en ging nog 1,5 uur door.

Noura: misschien moet je dit stukje even overslaan, of even hard gillen, want ik ga het hebben over sprongetjes! ;)
    Vanmiddag was er een vriendin op bezoek haar zoontje (ook een Teun) is nu 19 weken en was al een paar weken helemaal niet meer zichzelf: slecht slapen, meer huilen enz... Ze snapte niet waarom, het was altijd een hele makkelijke baby. Ik zag daarnet in Oei ik Groei dat hij nu in dat hele lastige lange sprongetje zit (van 14,5 week tot 19,5 week). Ik heb besloten dat als hij over een week weer goed slaapt enzo, ik er gewoon in ga geloven! Ik hou jullie op de hoogte!

Lies

3. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    ik heb een foto van het zwemmen in mijn album gezet (ik wilde hem eigenlijk hier op de pagina zetten, maar dat lukte niet helemaal)

4. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Saskia: ik ga de laatste tijd ook regelmatig op pad met de Babybjorn. Breng Fynn er sowieso mee naar het kdv. Met m'n fiets aan de hand. Als ik Fynn heb afgeleverd op het kdv, stap ik op de fiets naar m'n werk. Echt een handig ding!

@Lies: Ja, dat hoop ik ook. Vorige keer was Fynn idd erg slaperig. Wel kwam hij de ochtend erna al om 5.00 dus dat was minder. Grappig dat Thijs ook zo gezellig is nu. Fynn is ook echt heel lief en lacherig. En hij slaapt ineens heel veel. Vanmiddag heeft hij ook 2,5 uur geslapen! Wist niet wat me overkwam :D Jij dus ook succes morgen!

Sprongetjes? Wat zijn dat? :) Hoop trouwens niet dat onze beebs echt zo'n sprongetje van 5 weken krijgen. Moet er ff niet aan denken. Dan kun je me wegdragen.... :( Ik doe dus maar net of ik het niet weet :D

5. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @eve: heb ook de babybjorn, echt fijn, heb hem 2e hands gekocht. Had ook al een draagzak en doek, maar deze is toch fijner.
    Mijn vriend doet ook wilder dan dat ik doe. En Jiri vindt het prachtig. Probeer het zelf ook wel te doen. Maar je bent inderdaad veel meer met verzorgen bezig.

@Otje: Jiri zal nu wel 6.5 kg wegen. Hij heeft in ruim 3 maanden zijn gewicht verdubbelt. Donderdag naar het CB, ben benieuwd.

@janette: Ik zat ook met 3 maanden op 5 x 180 cc en 's nachts soms ook nog 100cc. Ze hebben daar niets van gezegd. Misschien ligt het ook aan het gewicht van je baby.
    Ik laat hem niet lang huilen. Speentje er weer in, knuffel erbij sinds kort. Soms moet ik wel 4/5 keer terug gaan voor het speentje, maar dan slaapt hij daarna wel. Als ik hem laat huilen, dan wordt het alleen maar erger.

Jiri wilt sinds een paar dagen zijn bumba knuffelpopje met zo'n lapje tegen zich aan houden als hij gaat slapen, erg schattig om te zien. Het heeft altijd op de rand van zijn wieg en bedje gestaan, dus heeft hem altijd goed kunnen bekijken.

6. @Irma: Je mag maximaal 4 tabletjes per etmaal (de voorgeschreven dosis bij maagklachten), maar de lactatiekundige adviseert 3 maal daags 1 tabletje. De contra-indicatie verwijst naar het feit dat Domperidon overgaat in de moedermelk. Dit kun je zoveel mogelijk beperken door direct na de voeding of het kolven een tabletje te slikken. Bij werkt het prima, alleen krijg ik er lichte hoofdpijn van. Deze bijwerking staat echter niet in de bijsluiter, dus zou ik eigenlijk een arts moeten bellen. Daarom slik ik sinds kort alleen nog een tabletje voor het slapen gaan. De werking is dan niet optimaal, maar iedere dag hoofdpijn is ook niet fijn.

@Melliemel: Fijn dat je hondje zich weer een stuk beter voelt (misschien hebben de extra knuffels ook wel een handje geholpen...)

@Slingding: Je bent van harte welkom, dat weet je...

Op 'verzoek' van Noura: dit is 'm dan:[​IMG]

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    was niet tegen jou bedoeld, gaat over mensen in het algemeen, in mijn omgeving. en als je het boek bekijkt lijkt het net of de kinderen alleen maar in sprongen verkeren. als mijn zoontje huilt of jammert, dan wil ik niet van de buurvrouw, of cassiere, of wie dan ook steeds horen dat het een sprongetje zal zijn... niet alles is een sprong.. dat is wat ik bedoelde. en ik doelde meer op eve, en dacht daarbij niet aan hoe het op jou zou overkomen, excuses.
    en tuurlijk mag je zeggen wat je wil, daar is het hier een forum voor

8. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ben net weer thuis maar moet kailynn gaan voeden.
    dus laat mij vanavond laat of morgen hier weer zien.

Toch nog een verhaaltje tikken.
    Het kdv viel wat tegen ik kwam kailynn halen en ze lag op de arm van de leidster die zei volgens mij heeft ze krampjes maar ik zag aan haar koppie dat ze dood op was.
    Wat bleek ze hebben 2 slaapkamers en als ze naar de achterste willen moeten ze door de voorste. en de voorste daar lag kailynn in en zij is heel snel wakker dus ook toen ze een tweeling in de achterste wilde leggen, dan gaat kailynn brullen en valt op den duur wel in slaap maar ze hadden haar uit bed gehaald, dus krijsen.
    thuis heb ik haar eerst een uurtje op bed gelegd en ze kwam er met een lach weer uit.
    Donderdag gaat ze heel de middag.

9. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Teun heeft nooit een speen willen hebben...en neemt nu zijn handjes en ja die hoeven we er niet in te stoppen die neemt hij zelf wel...hihih

Als jullie met ze gaan zwemmen doen jullie dan een zwemluier aan of alleen een zwembroekje of beide?

Ik sluit ook af ga nog ff gezellig bij me grote mannetje zitten en dan morgen weer werken...bleh hoop dat de sfeer beter is....... :(

doei

10. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    pff ik voel me echt moe en beroerd. en ziek worden mag nu echt niet...wil morgen echt naar mijn sollicitatiegesprek.
    Vandaag op het werk ook druk geweest en kon niet echt rust vinden om te kolven. Merk dan ook gelijk dat de opbrengst terugloopt. Daar moet ik dus wat op verzinnen....

Lola wat een gave bank is dat zeg. Kan die gewoon buiten blijven staan of staat hij onder een afdak?
    ik kom wel naast slingding zitten....

verder reageer ik morgen of zo wel weer. Ga effe plat tot de laatste voeding.
    Karin

11. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    @karin: ik heb voor kailynn het cresh boek gekocht voor mee te nemen naar het kdv, ze vonden het een goed boekje om in te schrijven erg leuk, heb het bij bruna gekocht.
    Ik dacht dat moet ik nog eens aan jou door geven

beterschap!

Heel veel succes morgen!

12. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Eve: de uitwerking van het eerste prikje kan dus heel anders zijn dan van de tweede. Bij de eerste had Mika nergens last van, nu na de tweede was hij er flink ziek van dus.
    Dat het dezelfde prikjes zijn met dezelfde inhoud zegt dus helemaal niets! Gewoon afwachten dus. Succes!

Groetjes Suusje

13. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Lola: wat een gave bank zeg! Past jammer genoeg niet op ons balkon....

Cynthia: wat vervelend zeg, om Kailynn zo van het KDV te krijgen....

Karin: dat zou vervelend zijn, morgen ziek.... Ik hoop dat je morgen gewoon kunt gaan solliciteren en dat het wat wordt...

Janette: bij ons hadden ze liever dat je geen zwempamper aandeed. Dan worden de baby's te zwaar. Alleen een zwembroekje was goed. Plassen in het water vinden ze niet zo erg en poepen schijnen ze niet te doen. In mijn album kun je zijn schattige zwembroekje zien!

Eve en Nynke: ik heb ook een babybjorn geleend, ik vind hem erg fijn. Vooral nu het wat warmer wordt en ik hem er in zijn gewone kleertjes in kan doen. Eerst deed ik een soort ski-pakje aan, dat was dan toch best nog een gedoe. Nu alleen een jasje. Ik heb ook zo'n doek die je om moet knopen geleend. Ik gebruik hem af en toe wel hoor, maar ik vind het zo'n gedoe om hem om te doen. Ik ben daar niet handig genoeg voor, ben ik bang.

Lies

14. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik heb hier af en toe echt het gevoel of ik tegen een muur sta te praten er word niet eens gereageerd op me en dat is niet de 1ste keer,beetje jammer.

Wessel heeft nu alle flessen op gedronken :D
    Alleen vanochtend had hij dan de helft laten staan maar dat vind ik niet erg.

@Karin hopelijk voel je je snel beter.

@Lola mooie bank zeg.

@Janette ik ga geen zwembroekje gebruiken,ik ga denk ik in april zwemmen dat word dan de 1ste keer voor Wessel ben benieuwd hoe hij het zal vinden.

@Saskia gelukkig voelt je hondje zich weer beter.
    Een liesbreuk is toch best gevaarlijk?moet hij dan niet geopereerd worden?

@Lies leuke foto zeg.

@Suusje wat zielig zeg dat hij zo'n last van zijn prikjes heeft gehad maar gelukkig gaat het weer beter.

@Eve succes morgen met de 2de prikjes.

Ik ga er weer vandoor,moet morgen weer vroeg op om te gaan werken.

15. @Karin: De bank kan gewoon buiten blijven staan, hij is gemaakt van kunststof vlechtwerk. Alleen de kussens moeten wel naar binnen, die zijn van stof. Ook jij bent van harte welkom uiteraard, gezellig!
    Ik hoop echt dat je je morgen een stuk beter voelt! Ik wens je in elk geval heel veel succes voor morgen en beterschap voor nu!

Zojuist een wel heel vieze poepluier verschoond... Jasmijn begint op mijn schoot te 'pruttelen' en omdat ze al drie dagen geen poepluier had gehad, ging ik direct naar boven om haar te verschonen. Nou, het liep dus al langs de pijpjes van haar broek naar beneden, het zat tot in haar sokken! Ik had haar net gevoed en door het gefrunnik spuugde ze vervolgens haar bed onder (daar had ik haar na het verschonen en omkleden even gelegd, zodat ik de vieze boel kon opruimen...)
    Er draait hier op dit moment dus nog een wasmachine... Ik moet er niet aandenken dat zoiets gebeurt wanneer je ergens op visite bent (oké, dit is in minder ernstige vorm ook gebeurd toen ik bij slingding was) of in de auto zit en je dus niet zo snel kunt reageren, als je het überhaupt al in de gaten hebt...

16. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Lola, wat een gave bank! Laat het mooie weer maar komen!
    @Vales, op het ene berichtje komen nu eenmaal meer reacties als het andere. En ik lees alles maar reageer ook niet overal op. Een druk forum heeft als voordeel dat er lekker veel te lezen valt, maar ook dat je niet overal op kunt reageren. Niet persoonlijk oppakken ;)
    @Duikster: Wat rot dat je zo beroerd bent en dat net voor je sollicitatiegesprek. Hopelijk voel je je morgen wat beter. Bij wat voor bedrijf ga je solliciteren en op wat voor functie? Succes in ieder geval!
    @Slingding: Wat rot dat het tegen viel op het kinderdagverblijf. Kun je niet vragen of ze Kailynn op de achterste kamer leggen?
    @Noura: herkenbaar hoor, van die sprongetje. Ik heb ook een beetje het gevoel dat als je Oei ik groei leest dat je kind constant in een sprongetje zit. Maar ik vind het wel leuk om te lezen, wat je kind in een bepaalde periode allemaal voor nieuws gaat leren.
    @Lies : Leuke foto van het zwemmen!
    @Melliemel: Wat sneu van dat liesbreukje.

Demi heeft trouwens ook al haar tweede spuitjes gehad vorige week. Ze was de eerste keer helemaal overstuur na de spuitjes, deze keer was dat gelukkig wat minder. Maar ze had 's middags wel pijn. Na een zetpilletje was dat snel minder.

Ik geloof dat ik binnenkort ook eens wil gaan zwemmen met Demi. Otje was jij niet al eens bij de Tongelreep geweest? Is het water daar lekker warm? Ik ben er wel eens geweest en vond het een mooi zwembad, maar dat is al jaren geleden. Kun je ook lekker aan de kant zitten met je kindje?

We hebben gelachen gisteren. Ik had mijn zus aan de telefoon. Nou is Demi helemaal weg van haar. Zodra ze haar ziet of hoort vergeet ze alles en begint gelijk te brabbelen of lachen. En toen hield ik dus gisteren de hoorn bij haar oor en mijn zus begon te praten. Je had haar moeten zien kijken. Direct lachen, zo schattig.

Verder vandaag en gisteren weer gewerkt. Zo na twee hele dagen ben ik wel blij dat ik morgen weer met haar thuis ben. Krijg morgen wel nog een dame van felicitas op bezoek. Maar ik ben van plan niets te kopen en hoop dat ze snel weer buiten staat ;)

Nou, ik ga een flesje klaar maken en mijn bed in duiken!

17. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    @Vales: dat gevoel heb ik ook, en ook niet voor het eerst. Het was voor mij een reden om een tijdje niet meer mee te doen op dit forum. Toen ging het even goed, maar nu is het weer net zo. Vind ik erg jammer.

@Karin: beterschap en succes met je sollicitatie!
    @Eve: sterkte met de prikjes!
    @Cynthia: die vermoeidheid van het kdv is heel normaal hoor. Het is even vervelend, maar met Mika gaat het al beter dan vorige week. En na de eerste indrukken wil hij op het kdv nu ook beter slapen. Het went echt allemaal. Even doorheen bijten, hoe moeilijk het ook is!
    @Janette: Mika wil ook geen speen, die spuugt hij uit. Hij sabbelt altijd op zijn linkerduim. Gelukkig heeft hij die inderdaad altijd bij zich.

Ik moet nu aan het werk.
    Doei!

18. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Vandaag zijn Steef en ik 1 jaar getrouwd! En tevens 1 jaar geleden dat er een begin werd gemaakt van Koen! :)
    Mijn moeder komt vanavond oppassen en wij gaan lekker uit eten. Mjum... heb er nu al zin in!

Hier nog een foto van vorig jaar...

http://www.zwangerschapspagina.nl/album ... ic_id=4993

Gr Otje

19. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Duckie: Ik ben er idd al 2 x geweest met Koen. Je hebt er een apart baby en peuter gedeelte wat extra verwarmd is (de omgeving en het water) dus dat is heerlijk. Ook als Koen niet in het water was liet ik hem zo op schoot in z'n pamper en verder niets want tis warm genoeg daar.
    Woon je daar in de buurt? Wij wonen zelf in Venlo maar vind dat je hier in de buurt geen leuke zwembaden hebt en mijn man komt van Eindhoven en met de auto ben je er ook zo.

Gr Otje

20. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Suusje en Vales: Jammer dat er niet altijd gereageerd wordt... Maar ik denk dat het niet bewust zo gedaan wordt maar meer omdat er soms zoveel geschreven wordt en het is dan soms moeilijk te onthouden en op iedereen te reageren...

Deel Deze Pagina