December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Grappig hoe ervaringen kunnen verschillen. Wij hebben afglopen jaar juist voor een stacaravan gekozen omdat we de tenten vaak zo hutjemutje vinden staan. Op deze camping was dat ook weer het geval. De caravans stonden op een veel mooiere plek en hadden de ruimte. De tenten stonden erg dicht op elkaar, de voorkant van de ene tegen de achterkant van de ander aan. Kon nog nét een tafeltje met 2 stoelen tussen. Maar we gaan er natuurlijk vanuit dat dat bij jullie niet het geval is ;) :D

Saar, ook nog een hoop te doen dus. Succes ermee!

2. Hmmm, hopelijk hebben wij dan reuzedouches in onze caravan ;).
    Als je al een keertje op de camping bent geweest, weet je het eigenlijk pas.
    Blijft dus spannend, maar ach... het verlof maak je eigenlijk zelf.

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hallo iedereen!

ik ben er nog , en wil jullie nog snel even de allerbeste wensen overbrengen van ons!

ik heb eventjes tijd, omdat anissa nog slaapt. maar alles bijlezen gaat me echt niet lukken hoor.

en natuurlijk wil ik ilse jeroen en demi feliciteren met hun dochter en zusje, kreeg ineens een heel mooie kaart!

verder iedereen natuurlijk ook bedankt voor de kaarten namens safouane, hij was er erg blij mee. hihi ook een geluidkaartje waar die heel de dag mee heeft gelopen, tot bij ons vervelens toe, maar het kaartje was geloof ik die dag een van zijn mooiste aanwinsten volgens hem zelf.

ik zal een dezer dagen even wat fotos showen.

hihi ik lees hier wat over campings... hoop dat dat voor de zomer geld, en niet voor nu... want het is wel erg koud daarvoor

noralien, succes met het op tijd klaar krijgen!

saar ik lees dat je schoonmoeder is overleden, gecondoleerd

debbie fijn dat het wat beter gaat, fijn hoor
    en safouane wil vaak ook niet luisteren hoor, echt een peuterpuber

hier is ook veel sneeuw gevallen, maar het is wel glad hoor en dat vind ik minder, als je thuis moet blijven is het niet erg, maar op de weg is het toch wel eng.
    de oudste kwam net thuis met de melding dat het wel erg koud was vanmorgen, zijn oren waren in de straat al bevroren. ik zeg dan moet je een muts opdoen, neeeeh dan gaat zijn haar in de war. tsja pubers

lola netjes dat emma zo goed slaapt, hier geregeld nog een nachtbrakertje. eergister nog, 2 x wakker voor een voeding, vanacht niet
    en ze wil de fles niet meer, ze krijst het uit en gaat over haar nek van de speen. dus mama moet de voedingen rond het werk plannen. dat gaat gelukkig

wij hadden nog een slee van maysa, en die is te voorschijn gehaald. safouane zat er als een pop op. alleen toen hij zich niet wou vasthouden kukeldie die eraf

oh ik ga er vandoor, de post brengt als het goed is de score van de drempeltest (citotoets) spannend

probeer later nog even terug te komen

liefs van ons

4. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Noralien: Ik ga voor je duimen dat je op de een of andere manier het eerste jaar nog op tijd kunt afronden! Moet er niet aan denken om zoveel geld kwijt te zijn... :(

@Debbie: Ben blij dat het weer een stuk beter met je gaat! En wat fijn dat Thijmen het meteen zo leuk vond op de psz :D

Even weer een 'kritische' vraag vanuit Den Haag ;) Waarom gaan jullie zo ver weg op vakantie? Vind het echt heel wat hoor om zo lang in de auto te gaan zitten of te vliegen (voor zowel de kids als de ouders). En onze kids maakt het echt helemaal niks uit of ze op het strand van Scheveningen of Cannes zitten (ff als voorbeeld). Dichterbij heb je toch ook hele mooie gebieden? En voor mij geldt iig dat als Fynn het naar z'n zin heeft ik ook geniet dus daar hoef ik niet ver weg voor te gaan. Meestal ben je met die kleintjes ook nog es gebonden aan 1 plek dus echt de omgeving verkennen lukt ook niet altijd. Mij lijkt het dus leuker om wat verder weg te gaan als Fynn wat ouder is en ook bewuster dingen in zich op kan nemen en genieten van een andere omgeving.

5. Noura, niet mijn schoonmoeder, maar mijn schoongrootmoeder is overleden.

Hopelijk zijn de punten goed. Ik ben benieuwd.

6. Eve, je hebt wel gelijk hoor, dat het voor hen niet ver hoeft te zijn. Maar ik wil nog eens echt op vakantie. De laatste 3 jaar zijn we altijd dicht bij huis geweest, en ik heb niet zo het 'vakantiegevoel' in Nederland of Luxemburg.
    Misschien een beetje egoïstisch dan om dan enkel voor ons gevoel zo ver te gaan, maar we gaan 's avond vertrekken zodat ze in de wagen kunnen slapen en wij dan om beurt rijden zodat wij ook een halve nacht geslapen hebben.
    Zo deden ze het bij mij vroeger ook, en ik heb er toch niks aan over gehouden ;).

7. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Noura, fijn weer iets van je te horen! Hoe gaat het nu met Anissa?

Eve, wij gaan ook enkel zo ver weg omdat wij dat lekker vinden. Zoals Saar ook zegt, is mijn vakantiegevoel in een ander (ver) land heel anders dan wanneer we in de buurt blijven. Tot nu toe is het rijden met Jikke heel goed gegaan en hoeven we het daar niet voor te laten. Onze insteek is eigenlijk zoveel mogelijk van dit soort dingen te blijven doen zolang het goed gaat. Je hebt meer beperkingen met een kind / kinderen, wij willen die beperkingen zoveel mogelijk beperken ;) .

8. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    eve ;) schreef:
    Ik sluit me hier heel erg bij aan hoor

als je kind geniet dan geniet je zelf toch ook? en of dat nu in de achtertuin is of in een ver land dan kies ik zelf ook voor de achtertuin :D
    het is dat me schoonouders ons mee hebben genomen naar griekenland anders had ik het ook niet gedaan
    we hebben nu gekeken voor van de zomer maar als we dan met het vliegtuig gaan daar kunnen we 2 wkn van naar centerparks ipv 8 dgn zon.
    dus wij hebben besloten om het lekker in de buurt te zoeken.... 2- feb naar Peer belgie ( 3 uur rijden vanaf hier) en dan in juni naar Centerparks in DUITSLAND bij Hamburg ( 5 uur rijden vanaf hier).

ik was pas 16 toen ik voor het eerst ging vliegen en dat was naar Benidorm :)

9. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Maar dan is jullie argument dus dat het goedkoper is om in de buurt te blijven en je dus langer op vakantie kan. En niet zozeer dat het te ver weg zou zijn?!

10. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Oeps, dan ben ik wel erg snel tevreden...vakantie is voor mij vakantie...of dat nu in Belgie of in Italie is...het gevoel blijft voor mij echt hetzelfde. Het lijkt me gewoon veel relaxter en leuker om een eventuele verre vakantie te boeken als Fynn wat ouder en zelfstandiger is.

Ik heb pas voor het eerst gevlogen toen ik 29 was :rolleyes: Maar wel meteen naar Canada :D Tot die tijd gingen we altijd met de auto, boot of trein op pad. Heb dus vast de minste vliegervaring van iedereen ;)

11. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    noralien mijn argument is dus wat ik ver kan genieten kan dichtbij ook en daar komt bij dat ik voor het geld wat ik kwijt zou zijn voor een verre vakantie dichtbij vaker weg kan..... dus nu 2x vakantie per kaar ivp 1x in de zomer en dat is dan ook meer genieten.....

Eve ik heb ook "maar" 8x gevolgen hoor, ook maar 1x ver naar indonesie

12. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Als Jikke wat ouder is en het relaxter wordt, gaan we ook verre vakantie's boeken ;) :D

En wat betreft vliegervaring......ik heb voor het eerst gevlogen toen ik 17 was en dat was een groepsvakantie met bewonders van mijn werk.
    Ik heb in totaal 6 keer gevlogen....2 keer met mijn werk, 2 keer voor een reisje dat door de werkgever van Robert werd aangeboden (kopenhagen, Cuba) en 2 keer dus voor een "eigen" vakantie. Valt mee tóch?
    Wij gingen vroeger ook nooit ver weg. Sterker nog, wij zijn járen lang naar een camping op een kwartier afstand geweest.

Voor mij is het wel of niet ver weg op vakantie gaan een persoonlijke keuze die je af laat hangen van persoonlijke voorkeur en hoe je kind hierop reageert. Voor ons dit jaar waarschijnlijk geen verre vakantie, maar je weet maar nooit.... ;)

Janette, als het geen verschil maakt voor je vakantiegevoel, zou ik ook zéker kiezen voor een goedkopere vakantie dichterbij. Al vind ik een bijkomend nadeel in de buurt wel het wisselvallige weer.

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou hier gaat het heel erg goed, vorige week de kleintjes een goede verko0udheid maar dat is weer bijna over
    anissa gaat het lekker mee, die zit goed in haar vel en heeft een redelijk goed ritme. volgende week naar de kinderarts en ik hoop dat ze een tablet minder mag.

hoe gaat het met jou en je zwangerschap noralien, ik zag tot grote verbazing dat je al weer 34 weken bent. wat gaat dat snel zeg. geniet er nog maar even van, voor je het weet is het voorbij, maar dan heb je natuurlijk iets prachtigs ervoor terug

wat betrefd vakanties, ik geef ook de voorkeur aan verder weg. en dat is dan mischien meer egoistisch omdat ik dat leuk vind, maar natuurlijk moeten de kinderen het ook leuk vinden . maar uiteindelijk zijn wij het toch die de keus maken. zon zee strand, is wat wij kiezen, en natuurlijk ook een beetje cultuur.
    als we niet naar marokko gaan, vind ik een all inn toch erg prettig, omdat ik dan ook wat vakantie heb, en de 2 oudsten vinden dat toch wel erg leuk.

centerparks vind ik ook heel leuk hoor, maar dat is dan voor tussendoor, en vind dan 3 a 4 dagen wel genoeg.

en een camping in nl is ook erg leuk, maar groot nadeel vind ik het weer in nederland, zo onvoorspelbaar.

en buitenland is toch ander eten, andere winkeltjes, andere cultuur en bezienswaardigheden. en dat vind ik dan erg leuk.
    maar dit jaar denk ik niet dat we op vakantie gaan, het zal bij dromen blijven dit jaar ;)

14. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    noralien het weer ...ja op centerparks heb je daar weinig problemen mee..er is altijd wel wat te doen binnen :)

maar als het weer wat minder is en het is toch droog ga je op vakantie er sneller uit dan thuis..dus dat maakt ons niet uit...tuulrijk een warm zonnetje vinden we ook lekker hoor...maar dan om in te bakken met een boek en ja dat gata niet met ene kleine erbij

zo zie je maar ieder zijn keuze.....

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ja in centerparcs is het voordeel dat het daar binnen altijd warm is en het lijkt of je in de tropen bent. en de groten kunnen zich er prima vermaken, en dat is ook een pluspunt. maar ik vind dat vakantie is voor ieder anders. de een vind met een boek in de achtertuin een ware vakantie, en de ander noemt vakantie minstens een dag vliegen...
    als je er maar flink van oppept toch?

16. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Vergeet er nog bij te zeggen dat het voor mij natuurlijk ook een financiele kwestie is. Voor een verre reis zou ik dus echt moeten sparen en kan ik dan maar eens in de 2 a 3 jaar maken. Nu kan ik gelukkig een paar keer per jaar voor wat kortere tripjes met m'n ouders mee :D

Maar idd ieder z'n ding. Ben alleen wel blij dat ik makkelijk tevreden ben en me overal op vakantie kan voelen :D

17. Ja, i, sluit me aan bij Noura. Ik vind de andere taal, eten, geuren, uitzicht, ... allemaal bijdragen tot het vakantiegevoel.

Hopelijk denk ik hier nog zo over na 11u in de wagen met Liene en Tisse. ;)

18. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Lola: Gelukkig dat Emma heeft doorgeslapen!
    Veel plezier met sleetje rijden.

Noralien: Lekker dat het gisteren wel goed met je ging!
    Succes met de opdrachten. Jeetje, das veel geld, 3000 euro!
    Wat fijn dat het zo goed ging met Jikke in het peutergroepje!

Debbie: Fijn dat het al wat beter met je gaat.
    En leuk dat Thijmen meteen ging spelen op de peuterspeelzaal!
    Leuk zo'n dagje Efteling. Was het niet erg koud?

Saar/Lola: Ik ben persoonlijk helemaal geen type voor in een tent. Vind dat echt lastig. Wij zijn vaker in een stacaravan op vakantie geweest en dat beviel me prima (ook de badkamer/douche) ;)

Noura: Heej leuk weer iets van je te horen!
    Hihi, Saf ook al van de slee gekukeld... Koen gisteren ook al.
    Spannend de uitslag van de Cito!
    Ben benieuwd naar foto's van je kids.

Eve: Ik moet zeggen dat ik vakanties verder weg toch net iets leuker vindt en dat geeft me meer vakantiegevoel. Alhoewel we vorig jaar die week in Drenthe toch ook wel erg leuk hebben gehad.
    Maar ja... ben t in zoverre wel met Noralien en Saar eens dat we dan toch voor ons zelf kiezen en we hebben natuurlijk Sara al en die vind het ook leuk om verder weg te gaan.
    Dit jaar gaan we natuurlijk wel heel ver weg maar dat is omdat mijn zus daar nu woont en vanwege het financiele plaatje daarvan ook waarschijnlijk eenmalig.

Over vliegen gesproken. Ik ga dit jaar voor de 4e keer vliegen dus zo vaak is dat eigenlijk nog niet. Wij gingen vroeger bijna altijd in NL op vakantie met de auto dus. Ik heb voor het eerst gevlogen naar Spanje en dat was 4 jaar geleden. Ik was toen 27. In 2007 zijn we naar Portugal en Engeland gevlogen en dit jaar dus naar Curacao.

Over Center Parcs gesproken; Ik geloof best dat het hele leuke parken zijn waar je een heerlijke vakantie kunt doorbrengen maar ik vind ze echt in verhouding zo belachelijk duur. Want als je kijkt naar andere parken (bijv. Landal of Roompot, enz) kan je daar ook een hele leuke vakantie hebben en dat scheelt vaak wel de helft van het geld vergeleken met CP. Ben ik de enige die ze zo duur vindt? En tja... tenslotte zit je dan natuurlijk toch in NL waar het weer zo'n onzekere factor is... Soms prachtig, soms totaal niet.

Groetjes Otje

19. wat betreft het vliegen: toen ik 17 was heb ik de eerste keer gevlogen naar Witrusland. Toen ik 18 was naar San Fransisco en toen ik 21 was naar Griekenland. En op mij 22 nog een keer naar Witrusland. En dat is ook alles hoor.

20. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Otje we zijn nu 3x op landal geweest en 1x op cp ( met Teun dan) en ja dan springt kwa faciliteiten cp er toch echt boven uit...vooral het zwembad en het plaza
    in Drenthe hadden we een heel mooi huisje hoor van Landal maar het zwembad was 3x niets....5 man erin en het was vol en er was geen restaurant alleen een snackbar...nu koken we toch de meetse tijd zelf maar om een keer uiteten te gaan is ook lekker en dat is dus op cp goed bevallen en ja dan betalen we liever wat meer...al let ik wel op de aanbiedingen hoor..nu in feb gaan we met 50% korting en in juni hebben we 35% korting en dta scheelt toch

Deel Deze Pagina