December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb - geloof ik - de Classic...

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wat een mooie foto lola, ik heb ook een foto met anissa in de babybjorn maar ik sta er zelf niet zo leuk op. ik vind de babybjorn trouwens erg fijn om te gebruiken.
    van de slee vallen is niet leuk, saf wou er daarna ook niet meer op

noralien, balen dat het niet verlengd word zeg

duckie wat fijn te horen dat het zo goed gaat met mila. en die babyfoon klinkt als een fijne aankoop

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    bij de augustusmamas zijn er al weer 3 zwanger, en 2 denken het te zijn

4. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Otje: klaag ze! ik heb hier een snotterhuis, maar op zich vindt ik de kou wel zijn charme hebben.

Saar: hoe heeft sonja het er vandaag afgebracht met 3 nieuwsgierige ukken?

Bianca: dat was vroeg vanochtend de wekker. Moet er niet aan denken.

Duckie: fijn dat Demi begint te wennen aan de nieuwe situatie. het is voor onze ukjes ook echt wel weer heel wat een broertje of zusje. Maar als ze s nachts weer lekker slaapt is dat wel zo fijn. Is het gelukt met wegen?
    Enne: ik vind het 's nachts ook errug koud als ik mijn bed uit moet...Slaapt Mila bij jullie op de kamer?

Noralien: balen zeg. Hopelijk heeft Robert snel een nieuwe opdracht gevonden. En hard werken jij deze week. Succes daarmee

Lola: wat een ontzettend lieve foto van jou en Emma!

Noura: die augustusmama's zijn er weer snel bij!

Ben vandaag lekker vrij geweest en heerlijk thuis getut met de kids. Nick loopt inmiddels gewoon door de sneeuw maar het vastpakken is 'koud'. Zijn handschoenen wil hij dus gewoon weer niet aan.
    Frank is vanavond lesgeven en ik moet zo naar een vergadering. Vanavond voor het eerst een echte oppas hier in huis sinds Chris er is. Dus niet opa en oma, maar een meisje van een jaar of 16.....

pff wij hebben van de week de eerste voorbereidingsavond van de doop van Chris gehad. Wij hadden speciaal voor 1 februari gekozen vanwege de pastor die dan zou dopen. Blijkt op de avond dat de parochie het schema heeft omgegooid en iemand anders doopt. Iemand die wij totaal niet kennen. Daar waren wij dus zacht gezegd niet blij mee....Heb gelijk overlegd met een andere pastor en degene die er verantwoordelijk voor is en zij hadden vandaag vergadering. Mogelijkheid die voor ons open staat is een week later te dopen met een pastor die wij wel graag zouden willen als de parochie dit ook goedkeurt. Hopelijk hoor ik vanavond iets meer....moet namelijk naar de vergadering van de kleuterviering van de kerk en daar zit ook degene die erover gaat. Weet nog niet zo goed hoe het anders gaat lopen, maar wij hebben in elk geval geen goed gevoel bij dopen bij iemand die we niet kennen, dus wellicht stellen we het dan maar uit. Denk je het zo goed geregeld te hebben....

5. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Lola sorry,sorry,sorry ik ben zo maar met mezelf bezig geweest dat ik het over het hoofd heb gezien dat je gister jarig was..bij deze gefeliciteerd met je verjaardag!
    Wat super dat het steeds beter gaat met Emma en de fles.
    Wat een lieve foto van jou met Emma in de draagzak.
    Arme Jasmijn in de sneeuw gevallen :(

@Noura gaaf hoor die taart,ben je nog met de nagels bezig?

@Otje kan me voorstellen dat die sneeuw vervelend is van mij mag die kou ook weg.
    Ik hou helemaal niet van kou en kan er niet goed tegen,best gek want vroeger was ik gek op de winter.

@Saar jeetje wat koud zeg.
    Succes met je examen.
    Grappig hoor een kip in huis :)

@Duckie zo te lezen gaat het lekker bij jullie thuis.
    Erg fijn dat Demi al een beetje gewend is aan haar zusje.
    Jammer zeg dat jullie nog niet naar buiten kunnen,ik weet nog dat ik het na 6 dagen binnen zitten het echt zat was en naar buiten wilde.
    Begin 2007 was het helemaal niet koud dus toen mochten we wel naar buiten en dat vond ik echt ff lekker.

@Noralien ga duimen voor je dat je het af krijgt.
    Hé wat balen zeg dat Robert zijn opdracht niet word verlengd,hopelijk vind hij snel een nieuwe opdracht.

@Saskia leuk dat je schaatsen/skeelers hebt gevonden.

@Karin wat balen zeg van de pastoor.
    Lijkt mij ook niks om je kind te laten dopen bij een pastoor die je niet kent,ik zou het dan denk ik ook uitstellen.

Ik heb vanmiddag even gekeken voor verf en vloerbedekking.
    Wessel krijgt denk ik 1 licht blauwe muur en de andere kant ivoorwit en zwarte vloerbedekking.
    Onze slaapkamer word 1 muur paars(niet heel donker)en de rest ivoorwit met witte vloerbedekking.
    We nemen hoogpolig vloerbedekking en beneden laminaat(misschien ligt er in de woonkamer iets moois in en kunnen we dat overnemen)
    En de woonkamer weet ik nog niet heb wel wat mooie kleuren gezien maar ben er nog niet over uit.

Ik vind het weer zo leuk hé een huis inrichten :D alleen onze meubels wie we nu hebben zal wel onwijs weinig zijn in de woonkamer(nu staat het vol)maarja we kunnen niet gelijk nieuwe meubels kopen dus dat komt wel.
    We hebben nu ook eikenmeubels en ik ben er helemaal niet weg van dus als er nieuwe meubels komen word het heel iets anders.

6. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Hi ladies...

Vales, jaaa echt leuk om weer wat nieuws te verzinnen voor jullie nieuwe huis, dat is het leukste aan verhuizen :D

Duikster, he wat jammer dat jullie ineens een andere pastor krijgen voor de doop, hopelijk kan het een weekje verzet worden. Lijkt mij ook niks idd.

Noralien, nou dat is fijn dat extra weekje! Ik ga echt voor je duimen dat je het alsnog af krijgt! Bah wat jammer dat Robert zijn opdracht niet voortgezet wordt. Is daar wel een beetje makkelijk wat in te vinden? Ik hoop dat hij snel weer ergens anders aan het werk kan!

Lola, aaah wat lief zeg die foto! Ik wilde bij Jayden al zo'n draagzak, maar marcel vond het niks. Bij de volgende weet ik het wel! Ik heb gister ook een slee gekocht, wij gaan van 't weekend naar Arnhem, hopen dat daar nog een beetje sneeuw ligt!

Duckie, wat fijn dat Demi weer een beetje gewent is. Dat is wel een goede oplossing zeg met die babyfoon, ben benieuwd of dat werkt! Wij hebben nl kdv (mocht mijn mams niet meer op willen passen ofzo) en psz allebij om de hoek zitten, dus zou voor ons in de toekomst ook makkelijk zijn! :) Kan me voorstellen dat je er eens lekker uit wilt met Mila, helaas ziet het er nog niet echt naar uit dat het warmer wordt :( Onze kraamhulp gaf mij toen wel de tip om aluminiumfolie (met de glimmende kant naar onder) onder het matrasje in de wagenbak te doen, zodat er geen kou doorheen trekt, en je toch wel eens ff naar buiten kunt!

Melliemel, wat handig zeg schaatsen waar je ook skeelers van kan maken! Ik heb skates, maar heb het sinds Jayden er is eigenlijk niet meer gedaan, ben ook bang ineens dat ik mijn benen breek ofzo :) dan kan ik natuurlijk niks meer! Ik heb trouwens nog steeds niet geschaatst :(

Eve, hoe is het met je douchecabine afgelopen?

groetjes Lisette

7. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

lola: ja jij hebt de original idd is ook een mooie hoor, maar ik wilde er graag 1 met een extra rugstuk ivm extra comfort en ook een waar je in de zomer niet zo onwijs in zweet, heb de original nml met orlando geleend van een vriendin en deze is ook superrr, maar voor dat extra beetje wilde ik wel iets extra's bijleggen, ;) dus bedoel er verder niks mee hoor :)
    ze zijn allemaal erg goed mijn zusje heeft de active gekocht, er zijn nu ook weer nieuwe geloof ik met weer andere kleuren....

noura; jeetje gaat hard weer he, ik hoop zoooo dat de zus van een vriendin van mij zwanger gaat raken dit jaar, ze zit ook in de mm nml

duikster; vervelend zeg heb je het idd goed voorbereid 'denk je' krijg je dit, hoop dat het toch nog verplaatst kan worden

vales; leuk he dat inrichten, vind dit ook altijd erg leuk, hier hadden wij het mbt meubels ook, tenminste wij hadden wel net de meubels maar als je in een ander huis komt met dus een andere huiskamer is het toch ook leuk om andere , in een geheel, meubels aan te schaffen. dit hebben wij ook niet gedaan, maar had het wel leuk gevonden. ben erg benieuwd straks naar jullie huis hoor :)

setje; ja is idd handig, ik had zoiets als ik toch voor beide moet waarom dan niet gecombineerd het is beide duur! enne hier ook alleen 1 keer gaan schaatsen op schaatsen van mijn nichtje hoor verder ook nog niet,

nou ik ben dus gegaan, voor die schaatsen, kom ik aan bij de winkel, slaapt orlando in de autostoel, op zich lekker voor hem maar ik vond het niet echt fijn want moest om hem even te laten slapen, hem even alleen in de auto laten, waar ik nooit voorstander voor ben dus ik snel(de auto stond letterliijk voor de winkel)naar de schaatsen gevraagd en ook nog nadrukkelijk gevraagd of dit de schaatsen waren met combi mogelijkheid voor skeelers, zegt de 1 ja(degene die ik telefonisch sprak) en de ander dus nee :rolleyes: , dus toen gaven ze aan maar er zijn wel andere maar dan moet je even wachten want ik ben nog even bezig met deze klant. ja helaas daar wilde ik niet op wachten heb ook gezegd wrom, dus gaf aan er nog even over na te denken. ik thuis aangekomen site bekeken van zandstra, en alsnog gekeken welk type het nu was, gebeld naar de winkeln en deze hadden ze ook.......nu ga ik dus mss morgen nog even en dan heb ik ze ......eindelijk :) . ik had echt zoiets wat een gedoe maar wilde ook niet snel snel schaatsen kopen die achteraf niet goed zijn, ze zijn nogal prijzig

zo ik ga lekker relaxen,

gr saskia

8. Ik zal het je nog sterker vertellen... bij de septembermama's is de eerste miskraam alweer een feit... :(

9. zo, ben weer terug van de begravenis. ik heb wel bijgelezen, maar ben nu moe. Ik ga slapen en morgen nog een dagje schoolwerken.

10. @Vales: Heb je het nieuwe huis al - van buiten - gezien? Zo ja, hoe is het? Een huis inrichten is één van de leukste dingen die er zijn... :D

@Duikster: Sjips! Dat is balen van die pastor :( . Hoop dat er een goede oplossing komt...

Nu Emma gisteren zo goed uit de fles dronk op nhet kdv, dacht ik het hier ook wel weer eens te kunnen proberen. Maar nee hoor, helaas... :(
    Ik heb er echt een potje om zitten janken. Ik hou zielsveel van dat meisje, maar ben ook met handen en voeten aan haar gebonden. Ik kan nergens heen zonder haar mee te nemen of ik moet slechts eventjes weggaan. Zo gaat mijn donderdagavondje ook al wéken niet meer door... :(

11. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Lola, drinkt ze ook niet als je niet thuis bent? Misschien dat ze toch weet dat jij er bent, en daarom weigert. Vind het zo frappant dat ze op het kdv wel drinkt. Het zal je ook goed doen, als je er eens lekker tussenuit kunt.

12. @Setje: Daar zullen we morgen dus achter gaan komen. Om 16.00 uur hebben we op mijn nieuwe werk de nieuwjaarsreceptie en partner en kinderen zijn ook uitgenodigd. Ik wilde om 15.00 uur Emma dan thuis gaan voeden (vrijdagmiddag is papa-middag, dus zijn beide kids thuis), maar ik heb Roy gevraagd om rond 14.30 uur eerst zelf een fles te proberen. Lukt dat (wat ik hoop...), dan kolf ik af en als het niet lukt, leg ik haar gewoon aan. Maar ik spring echt een heel groot gat in de lucht als het lukt!

13. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Saskia vervelend van je schaatsen hopelijk kan je ze morgen halen.

@Lola ja heb het van buiten gezien we hebben een hoekwoning met een aardig grote tuin,de deur stond open en we zagen laminaat liggen en hopelijk laat ze dat liggen.
    Een meisje die ik ken heeft ook 2 meiden van 3 jaar en 1 jaar en dat word mijn buurvrouw(onze kinderen gaan ook toevallig naar dezelfde basisschool)
    We wonen niet precies naast elkaar(zit ook niet op haar rijtje)maar we hebben wel uitzicht op hetzelfde grasveldje en ik hoef 10 stappen rechtdoor te zetten en ben bij haar huis.
    De huizen staan zeg maar in een L vorm en je kijkt uit op een grasveld.
    Wij hebben haar huis al een tijdje terug gezien en gister waren we gelijk even langs geweest dus konden we ook even kijken.
    Alleen zij heeft aan de voorkant een schuindak en wij aan de achterkant.
    Wij hebben bijv een grotere badkamer waar we een bad kwijt kunnen en hun niet.
    Hé wat onwijs vervelend dat ze de fles weer niet pakt :( ik hoop zo dat ze het snel wel gaat doen zodat jij weer weg kan donderdagavond.

14. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Lola, misschien dat je dan vlak voordat Roy de fles gaat proberen even een ommetje kan gaan maken. Dus echt even weg gaan, en als het niet lukt ben je daarna ook zo weer terug om alsnog te voeden of te kolven als het wél lukt. Tja, ik ben een leek wat bv betreft hoor, maar misschien werkt het!

15. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ik heb het verkeerd begrepen zie ik nu! Je bent dan al op je werk of niet? Duh... :) Nou, ik ben ook echt benieuwd, denk wel dat het gaat lukken!

16. Om 14.30 uur ben ik nóg op mijn werk... ;)

17. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    lola: ik ga hard voor je duimen

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    vales lekker weer een huis inrichten, en die kamer komt vanzelf wel vol ;)
    ik heb de nagels even op een laag pitje gezet, had er geen enthousiasme meer voor, en ben nu nog veel bezig voor mijn schoonzus en haar kinderen te begeleiden met regelen. het is natuurlijk de bedoeling dat de oudste straks alles zelf kan, maar nu weet ze nog niet hoe, en er moet heel veel ingevuld, aangevraagd en gebeld worden.
    verder had ik laatst last na het bijvullen, van een gevoelige onderkant, branderig zeg maar, weet niet hoe te omschrijven. dus hoop niet dat ik reageer op de vloeistof.

duikster balen zeg

oh voor ik het vergeet, hoorde dat zw.p. dit weekend gaat verhuizen

slaap lekker saar!

oh jee lola daar gaat het dus ook al zo rap, alleen een miskraam is wat minder

over de babybjorn, ik heb hier ook met de overzak erbij, en dat is met dit weer wel erg handig

saskia, met die schaatsen kan je beter ook goed de tijd voor nemen, je zal ze denkik ook moeten passen toch? wel super dat je ze kan combineren

balen lola van het flesje, maar mischien ben je toch een beetje gespannen en ze voelt natuurlijk ook dat je er bent en dan kan ook uitmaken? ik weet het ook niet, want hier dus een kokhalsende dame als ze de fles krijgt, en heb ook wel eens met tranen gestaan als ik thuiskwam en ze maar 5cc had gedronken (of wat langs haar kin had gelopen) waar ze een half uur over had gedaan.
    nu wil ze de speen niet eens in haar mond verdragen.
    gelukkig dat er nu meer tijd tussen de voedingen zit en ik hoogstens 4 uur werk, maar het maakt wel dat je niet prettig werkt, en haar voor het werk nog snel wil voeden, dus moet ze niet slapen, en na het werk snel weer naar huis toe.
    ik hoop dat als ze over 2 weken bijvoeding krijgt dat dat goed gaat

nou welterusten meiden

19. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Saar: Pff gelukkig ben ik niet de enige die de sneeuw nu wel beu is. Alleen van de weerberichten wordt je ook niet echt vrolijk he? Ik zie dat het voorlopig nog steeds blijft vriezen tot aan volgende week :(
    Sterkte met al je studiewerk.

Duckie: Kan me goed voorstellen dat je in deze kou nog liever even binnen blijft met Mila.
    Fijn dat het zo goed met d'r gaat! En Demi begint ook goed te wennen hoor ik. Goed zo!
    Handig zo'n babyfoon.

Noralien: Jeetje, das een lange avond ja. Pak je bewust de trein of ga je ook wel met de auto naar "school"?
    Ooh das balen van Robert... Hopelijk vindt hij snel iets anders :(

Lola: Ooh lief zeg die foto van Emma bij jou in de draagzak!
    Zielig dat Jasmijn gevallen was en daardoor geen plezier meer had.
    Och die Emma, weer moeite met d'r flesje :( Kan me voorstellen dat je daar verdrietig van wordt. Hoop heel erg voor je dat het vandaag wel gaat lukken met Roy als jij er niet bent. Heb ook wel het idee dat zij jou aanwezigheid voelt dus ik denk en hoop dat het beter gaat als je er echt niet bent.
    Pf bij de septembermama's gaat het ook hard. Wel sneu dat het een miskraam is geworden.

Noura: Jeetje zeg alweer 3 zwanger en 2 misschien! Pf, die laten er geen gras over groeien ;)
    Hoop voor je dat Anissa ook snel went aan de fles.

Duikster: Ooh wat balen dat het nu allemaal anders loopt als je dacht met de doop van Chris. Kan me voorstellen dat je het niet leuk vindt bij iemand die je niet kent. Hopelijk lukt alles toch nog volgens plan.

Vales: Leuke ideeen heb je voor jullie nieuwe huis! Klinkt leuk hoor, je beschrijving en altijd leuk als er meerdere kindjes in de buurt wonen.
    Is het wel in dezelfde plaats als dat je nu woont?

Melliemel: Ja kan me voorstellen dat je je eerst goed wil laten informeren voordat je ze echt koopt! Groot gelijk hoor.

Pfff... gisteren drama hier hoor. Mijn moeder had Koen even opgehaald om mee te gaan sleeen, kon ik even vooruit hier. Om 17.15 (stond druk te koken) bracht ze hem terug. Nou een regelrecht drama. Hij had het superleuk gevonden in de sneeuw maar wilde absoluut niet naar huis en dat laat hij dan wel horen :( Handig als je dan ondertussen ook nog aan het koken bent en zo'n driftige krijsende peuter om je heen. Gelukkig was het over toen we aan tafel gingen :eek:

Groetjes Otje

20. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Vales, lekker hé, om zo in gedachte je huis al in te richten :D

Lola, wat jammer dat Emma het flesje thuis niet drinkt. Duim voor je dat het helemaal goed gaat als je er niet bent [-o< .
    Wat een mooie foto van jou en Emma. Wel ff een vraagje....zit ze niet te hoog in de baby bjorn? Moet me er misschien niet mee bemoeien hoor, maar het lijkt alsof hij aan de onderkant wat versteld moet worden zodat ze er wat dieper inzakt.

Melliemel, wat een gedoe met die schaatsen. Heb je nog geluk dat er nóg een verkoper bij was. Anders had je ze dus gekocht in de veronderstelling dat het de goede waren.

Otje, hé wat een naar terugkomen van Koen. Dat kun je tijdens het koken ook echt niet hebben. Jikke heeft 't ook wel eens. Dan gaat ze aan mijn been hangen en wil ze opgetild worden. Dat doe ik dus niet omdat ik dat veel te gevaarlijk vind bij de pannen. Maar echt handig is het niet.

Ik durf nog niet te veel hoop te hebben, maar het lijkt erop dat we het niet willen eten van Jikke hebben weten te doorbreken.
    We hebben de structuur rondom het eten nog iets aangescherpt, de tijden iets vervroegd en stipter.
    Verder hebben we eigenlijk niet zo héél veel anders gedaan dan voorheen. We proberen er nog steeds niet te veel de nadruk op te leggen, maken het leuk voor haar door mee te helpen met tafel dekken e.d., reageren positief als ze wél iets eet en stellen iets leuks in het vooruitzicht als ze goed eet.
    Vooral dit laatste blijkt ze ineens te snappen. Eerder deden we dit dus ook al, maar motiveerde haar dit niet om te eten. Het kwartje lijkt gevallen te zijn. Vanmorgen ook weer....ze wilde geen boterham, schoof deze heel resoluut weg en wilde van tafel. Ze vind het altijd heel leuk om in bad te gaan als Robert doucht. Gezegd dat ze met papa in bad mocht als ze de boterham op had. Toen trok ze het bordje meteen naar zich toe en begon te eten. Dit natuurlijk flink gemotiveerd door hapjes te tellen en zo. Het bord ging helemaal leeg. Ze was zelf ook zo trots als een pauw en ging het lege bordje aan papa laten zien en zei "kijk, bordje leeg...Jikke met papa douchen" :D .
    De afgelopen dagen heeft ze dus echt meer gegeten dan in een maand bij elkaar. het brood 's ochtends en 's middags gaat (bijna) helemaal op en 's avonds heeft ze ook al een paar keer goed meegegeten (oke, ze haalt er wel nog wat tussenuit waar ze minder van gecharmeerd is, maar ze eet!). Daarnaast heeft ze gistermiddag 3! kiwi's gegeten.
    Ben echt zoooooo blij. Het begon echt een zorg te worden. We kregen al commentaar dat ze wel erg smalletjes werd.
    Ik hoop zo dat dit doorzet. Het is igg een begin. Dit heeft ze echt al máánden niet meer zo gedaan.

Deel Deze Pagina