December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Noura: We gaan met 4 meiden (allemaal rond de 11 jaar) naar de kapper. Daar mogen ze elkaars haren wassen enzovoorts en een kapster helpt mee om daarna de haren leuk te doen en ze mogen elkaar ook opmaken. Echt lekker tutten dus! :D Daarna ga ik nog ergens met ze eten en dan breng ik ze naar huis. Wordt vast een leuke middag!

Jij vrijdag naar de kapper? Alleen de puntjes of wordt het iets heel anders?

2. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Goedemorgen.

Jikke is weer goedgekeurd door het CB. Ze is zoals verwacht wel wat licht tov haar lengte. Ze zit net onder de onderlijn.
    Ik moest bij de arts zijn en daar heb ik niet zoveel mee. Heb liever de wijkverpleegkundige. Ik heb aangegeven dat Jikke écht een heel moeilijke en lange periode qua eten heeft gehad. Geloof niet dat ze echt begreep hoe ver dit ging. "ieder kind eet wel eens een tijdje slechter" :rolleyes: . Kreeg een foldertje mee met tips. Daar stond echt niets nieuws voor ons in. Heb aangegeven dat ik aan de bel trek als dit opnieuw zo gaat en dat ik dan graag individuele begeleiding wil. De "standaardtips" die hiervoor gelden hebben we wel zo'n beetje gehad.
    Maar goed....duimen dat het helemaal niet nodig is.

Jikke heeft vannacht weer 1x om haar speentje gevraagd, verder heb ik haar niet gehoord. Ze slaapt nu (9.30u) nóg :confused: . Ken mijn eigen kind bijna niet meer terug ;) .

Duikster, dat ze 's nachts slecht zou slapen vanwege honger hebben wij ook al vaker bedacht. Dat is ook de reden waarom we haar een papfles gaven als ze wakker werd. Daarna werd ze helaas dan toch vaak nog wakker en probeerde ze vanalles af te dwingen.
    De eerste paar dagen dat ze zo goed at, was ze 's nachts trouwens héél vaak wakker. Weet dus niet precies of / hoe het verband houdt.

Eve, hier de deskundige haha :) ......Dat de foto's op je beeldscherm veel minder mooi zijn dan op je toestel, ligt hoogst waarschijnlijk aan je scherm. Het programma waarmee je de foto's upload heeft daar nl niet zoveel invloed op.
    Je kunt je beeldscherm calibreren, dan stel je de kleuren optimaal in. Maar dat is best nog lastig om te doen. Een laptop is niet "kleurecht" en geeft altijd een vertekend beeld (voor Melliemel). Dat is ook de reden dat ik een nieuwe pc heb moeten kopen. Waarschijnlijk zien jouw foto's er op een "goed" beeldscherm er wel zo uit als op je toestel.

Otje, leuk hoor zo'n kappersfeestje.

Noura, ik wordt helemaal naar van dat bericht. Hoop echt dat het nog goed uitpakt. Het zoontje van een goede vriendin van mij heeft er ook zo voorgestaan. Ik heb van dichtbij toen gezien hoe slopend dit is. Hij is er tegen ieders verwachting bovenop gekomen en is nu een gezond kereltje van 5. Ik duim voor Jayda!

Wat een ontzettende opluchting dat de heupjes van Anissa in orde zijn :D . Ben er echt blij om.

Melliemel, gefeliciteerd met je neefje!
    Was je voorgevoel dat ze aan't bevallen was toch goed.
    Ik vroeg me ook af of het Orlando is op die laatste foto.

Setje, het hele gezin in de lappenmand :( . Veel beterschap voor iedereen.

Slingding, dat is écht balen. Ben je zó druk in de weer om alles op orde te krijgen, gaat het niet door :( .
    Eén voordeel....het is wél lekker, zo'n op en top schoon en opgeruimd huis.
    Vervelend dat je zo moe bent. Pas je een beetje op jezelf?!

Het werd mij gister ook even allemaal teveel. Het is nu zón druk om alles op tijd voor de opleiding af te krijgen (áls dat al gaat lukken). Ben aan één stuk door in de weer. En gister echt zo'n dag waarop dan ook nog alles mislukt. Ben blij als ik straks ff rust heb. Wil me met andere dingen bezig houden en een rustige aanloop naar de bevalling hebben. Pfffff

Lola, ben blij te lezen dat het de goede kan top gaat met het drinken van Emma! Gaat hélemaal goedkomen en dan heb jij je vrijheid ook weer een beetje terug. Ik blijf voor jullie duimen.

Vales, leuk dat jullie vrijdag kunnen gaan kijken wat jullie willen overnemen. Het zou mooi zijn als er een mooie vloer in ligt. Scheelt een hoop geld en werk.
    Veel plezier met de voorpret voor de verhuizing.

Duikster, dat vind ik echt het nadeel van dat soort beroepen. Dat je te pas en te onpas opgeroepen kan worden. Jij zult er inmiddels wel een beetje aan gewend zijn, maar ik kan me goed voorstellen dat je er ook wel eens van baalt.

Nou, Jikke slaapt nog steeds. Bijna 10 uur. Heb de neiging om te gaan kijken of alles nog wel goed is. Maar ja, slaapt ze een keer uit, is het ook niet goed :rolleyes: .
    Het lastige is nu ook wel dat ze vanmiddag naar het kdv gaat en daar niet slaapt. Normaal slaapt ze van te voren dan nog even, maar dat gaat nu natuurlijk niet lukken. Wordt dus alsnog een lang dagje voor haar.

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    noralien heel herkenbaar dat je dan kijken wil, heb dat hier ook wel eens gehad. sliep anisssa eindelijk, vond ik haar zo rustig ging ik voelen in haar nek en kijken of ze wel ademde, werd ze dan soms ook nog wakker van :(

dat vind ik fijn om te lezen dat bericht van jou, ik hoop maar dat jayda dit ook gaat overwinnen

ik werd straks door het ziekenhuis gebeld, de rontgen, ze willen dat we nog een keer terugkomen want de radioloog had wat gezien en wil nog eens kijken. ik schrok me helemaal wild. vroeg me gelijk af wat die had gezien, maar was dus wel de heupen. vind het toch ook wel raar hoor.
    vandaag wouden ze eigenlijk maar dat lukt mij niet, dus word het morgen ochtend

4. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Hallo allemaal!

Melliemel, wat een lieve foto's! En ik zie ook een klein beetje gelijkenis, maar meer tussen valerius en je neefje. De laatste foto is toch Orlando?

Otje, heel veel plezier vanmiddag met Sara's feestje! En hier was het gister ook ballen weer... :)

Noralien, nou ik hoop dat je gauw een beetje meer rust krijgt, en toch ook je werk afkrijgt voor je opleiding, zou toch wel fijn zijn! Jeetje, die Jikke, die is helemaal omgeslagen :)

Slingding, jeetje wat balen zeg dat die bezichtiging niet door ging... Konden ze niet eerst gaan informeren voor een hypotheek... :(

Vales, idd niks van aantrekken wat ze op je werk zeggen! Je had eigenlijk moeten zeggen, goh je hebt gelijk, we gaan meteen aan de slag ;)

Eve, wat goed dat je toch een reactie hebt gehad! Gelukkig maar! :D

Ik kreeg gister bij de post een oproep voor het cb, zal straks even bellen voor een afspraak.

Verkoudheid is helaas toch doorgekomen, maar dan hebben we dat maar weer gehad... :rolleyes: Jayden is gelukkig weer helemaal opgeknapt! :D

groetjes Lisette

5. Ik ben nu thuis om te kolven, dus kan ik even spieken hier. Alleen gaat typen met één hand niet zo snel...

Emma drinkt 'nog steeds' goed uit de fles, daar ben ik echt heel blij mee! Alleen beginnen we nu aan Jasmijn te merken dat zij de laatste weken wat aandacht van mama tekort is gekomen. Het gaat nu de hele dag van: 'Mama zitten!' en dan kruipt ze dicht tegen me aan. Spelen wil ze op zo'n moment niet, alleen fijn bij mama zijn. Ik vind dat best zielig dat niet alleen Emma, maar ook Jasmijn heeft geleden onder die lange voedingssessies.
    Binnenkort wil ik daarom eens een dagje alleen met Jasmijn doorbrengen. Voor Emma zoek ik dan oppas en dan ga ik dagje lekker tutten met mijn oudste...

@Otje: Je kunt (of beter gezegd: kón...) in Roermond wel schaatsen, hoor. Er is ook een schaatsbaan op de markt, maar ik houd niet van rondjes schaatsen...

@Eve: Ik gebruik altijd het upload programma dat standaard in Windows zit...

@Noura: Wat vervelend dat je weer terug moet naar het ziekenhuis :( .
    Slimme dochter heb je trouwens :thumup: !

@Slingding: Jullie hebben wat het kdv betreft al één zorg minder, lees ik :D !
    Sh*t... wat balen als een bezichtiging niet doorgaat :cry: . Maar je hebt nu wél een lekker schoon en opgeruimd huis... ;)

@Bianca: Wat een enig filmpje! Jasmijn zingt ook zo graag en komt bij mij de hele dag om 'verzoekjes'... :D

@Melliemel: Gefeliciteerd met je kersverse neefje!

Sh*t... daar komt de glazenwasser! Eens kijken of ik me een beetje kan verstoppen met die kolf aan de borst...

6. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Noura, beetje jammer dat je morgen weer moet met Anissa :( Nou, hopelijk is het alleen nog even voor de zekerheid, en is er niks aan de hand!

7. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

ben ik weer,

slingding; he getver kan me er wat bij voorstellen heb je je uitgeslooft voor niks bah bah, maarrrrr wel een lekker schoon huis ;)

noura; heerlijk wanneer krijg je je vaatwasser? of heb je hem al? lekker dat het toch nog goed is met anissa

otje; de laatste is van orlando, ik zag deze en toen zag ik weer hoe klein orlando daar was.......en op de foto leek hij groot vond ik destijds moet je nagaan 8)
    veel plezier met het feestje vandaag

noura; ja dat is orlando

noralien; lekker irri is dat als ze er zo lakoniek(hoe schrijf je dat :oops: ) over doen zeg, hoeveel woog ze nu? en hoe lang is ze, wel goed hoor dat ze nu weer zo goed heeft geslapen en lekker zo blijven eten zou ik zeggen. jep de laatste foto is orlando de eerste dag, jeetje elke keer als ik jouw zwangerschapsbanner bekijk zie ik weer hoe snel het gaat, voel je je nog een beetje fit of?

noura; nou ja wat nu weer ze weten ook niet wat ze willen zeg, getver hee. heb je nog nieuws vwb jayda?

setje; vind ik ook hoor maar idd beide (valerius en dylan) lijken dan ook op onze kant
    beterschap voor jouw dan nog he :)

lola; lekker joh fijn om te horen hoor enne dat bedoelde ik dus ook mbt 'quality time' voor orlando mbt uitje de 31e vandaar dat nu een vriendin mee gaat voor extra 8) ;) zo kan ik ook extra aandacht geven aan orlando, lekker hoor

nou vandaag hebben wij wel(sorry noura) goed nieuws gehad mbt heupjes valerius. dit was allemaal in orde, en niet schrikken hiij is gewogen nml. hij woog nu......6738gr :confused: en was 59cm lang, hij zit nu qua gewicht boven de middelste lijn en qua lengte nog iets eronder.
    volgende week naar cb voor enting samen met orlando. enne ik ga morgen voor info mbt anti-conceptie en dan toch ook m.n. voor de mirena spiraal, meeste van jullie goede ervaringen mee toch?

gr saskia

8. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @noura: wat vervelend dat je nu toch weer terug moet naar het ziekenhuis zeg.

Meiden , sorry, ik beloof iedere keer dat ik weer op jullie ga reageren, maar het komt er steeds maar niet van. Ik ga het weer proberen, maar beloof maar gewoon niets meer ;) .

Het gaat goed hier :D . Vannacht echt een heerlijke nacht gehad. Ik had Mila om 22.00 uur gevoed en toen werd ze pas wakker om 4.15 uur en toen pas weer om 8.15 uur. En Demi was ook pas om 8.00 uur wakker, dus we hebben echt even lekker kunnen slapen.
    Met Mila gaat het prima. Het is over het algemeen een tevreden kindje, al heeft ze wel haar huilmomenten , vooral 's avonds en 's nachts.
    Ik moet wel nog even wennen aan het zorgen voor een dreumes en een baby. Als je even een stuk wil gaan wandelen, duurt het echt wel ff voor dat je echt weg bent en Mila lijkt standaard honger te hebben als ik ook net met Demi aan het eten ben. Maar goed, ook daar moet je waarschijnlijk even een ritme in vinden.
    Demi vindt mila nog steeds helemaal geweldig en overlaadt haar met kusjes.

Heb net een afspraak gemaakt met de kapper, dat is echt hoognodig.Ga nu zaterdag om 13.30 uur. En nu maar hopen dat dat een beetje uitkomt met voeden.

Ik ga even puinruimen hier en even stofzuigen. Tot later!

Nog ff een fotootje:

9. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
  10. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Gek doen met de badcape van je kleine zusje op je hoofd:

11. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Ik heb trouwens een supermooie Wrapper Lodger gekregen van twee vriendinnen. Ben er echt superblij mee, maar twijfel of het niet te koud is om Mila alleen in de Lodger te wikkelen, dus ik heb er vanochtend toch maar een jasje onder gedaan toen ik ging wandelen. Heeft iemand van jullie ervaring met de Lodger?

12. Feitkifkim

Feitkifkim Actief lid

20 jun 2006
    378
    0
    0
    Hoi hoi,

Even een krabbeltje vanuit Lelystad...
    Tim groeit lekker, is nu 7280 gram en 65 cm. hij doet het lekker op de BV.
    Rick eet nog steeds niets van zijn avond eten en dat maakt het er niet leuker op...

Verder heb ik een boel terug gelezen...

Duckie, wij hebben ook de alecto babyfoon en zijn er erg tevreden over, het enige nadeel van hem is dat de tweede ontvanger een akelige bel heeft om het geluid door te geven en je schrikt je echt een ongeluk wanneer hij af gaat. Voordeel natuurlijk is wel dat je meteen weet bij wie de babyfoon gaat.
    Verder hebben wij ook de lodgerdoek en ik heb Tim er zonder jas in liggen in de kinderwagen omdat hij dan nog een dekbedje over zich heen heeft.

Wat een heerlijke kindjes hebben wij toch met z`n allen...

Ik kijk uit naar de meeting!

liefs van ons...

Irma.

13. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    duckie; wat een schattige foto's wat een mooie meiden heb jij toch ook. enne die foto met dat vestje wat een lekker ding zeg :) super leuk vestje vind ik. enne vwb wrapper ik heb er ook een, nu met dit weer(hier nu 5 graden) heb ik hem hier alleen in en een mutsje op, maar valerius is ouder en ik denk dat ik mila ook een jasje extra had aangedaan hoor, wat goed van mila qua slapen en die demi lieve grote zus :)

feitkifkim; leuk weeer ff wat te horen van jouw kant, wat is tim ook al een grote vent zeg, enne ben erg benieuwd weer naar jouw mannen, heb ook zin in de meeting, lekker weer ff bijbeppen :)

gr saskia

14. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

iemand nog een leuk kraamkadootje voor de papa? ipv een sigaar of biertje!
    ik weet ff niets leuks, mss een boek ofzo maar is mss saai of niet?

15. Zo... ik zit weer te kolven en pak de draad dus maar weer op... :D

@Noralien: Echt super dat Jikke nog steeds zo goed eet :thumup: ! Triest dat je bij het cb niet serieus wordt genomen. Hun antwoord valt in de categorie 'Ach... iedereen heeft wel eens hoofdpijn' (tegen een migraine patiënt) of 'Iedereen is wel eens moe' (tegen iemand met chronische vermoeidheid). Niet echt professioneel, vind ik...

@Melliemel: Wat geef jij Valerius te eten ;) ? Flinke knul hoor... :D
    Ik heb de Mirena-spiraal en moet morgen terug voor de controle-echo. Het plaatsen was echt peanuts en ik heb er verder ook geen last van. Wel vloei ik nog steeds (nu dus al 6 weken...), niet veel maar ik heb wel altijd een inlegkruisje nodig...

@Duckie: Ach... zit Mila nu in de 'pukkeltjes-periode' :( . Je weet dat het er bij hoort, maar ik vond het bij Emma ook zo zonde. Ze worden geboren met zo'n gaaf velletje en dan... krabben en pukkeltjes... :(
    Bekend vestje op de tweede foto. Ik bedenk me nu alleen dat ik het niet ben tegen gekomen in de opbergbox met babykleertjes. Zou het soms meegegaan zijn naar Gambia...?

@Irma: Tim groeit ook als kool, lees ik :D ! Alleen jammer dat Rick slecht eet momenteel...

16. Een baby-handleiding (met een flinke knipoog...) voor vaders of oordopjes... ;) ?

17. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    saskia, jee wat is die gegroeid, anissa is nu 7 en halve kilo, en lengte was ik vergeten bij de kinderarts, toch handig dat ze dat bij het cb opschrijven
    en een mooi horloge met iets moois erin gegraveerd?"

duckie wat een smeltfotos zeg.... prachtige meiden
    en ik heb ook de lodger en heb er een vestje en mutsje bij, niet een hele dikke jas.
    als ze straks in de wandelwagen mag, dan gebruik ik de bunker.

otje hoe was het vanmiddag

weet niet meer wie het vroeg, maar ik heb gevraagd om iets heel anders met mijn haar te doen. maar niet kort. dan word het al weer wat beperkt. in ieder geval de voorkant word mischien wel helemaal inlagen langs het gezicht en mischien wel met een vrij korte schuine pony

ik heb vandaag nog niets over jayda gehoord, vind het zelf ook heel spannend en eng

tim ook al zo lekker gegroeid, heerlijk

haha lola ik schiet hier in de lach in mijn eentje in de winkel, als ik lees over de glazenwasser. hij zal wel denken wat doet die daar
    en vind het zo fijn dat emma goed drinkt nu. leuk om een dagje samen met jasmijn te gaan doen

wij krijgen denk ik zaterdag de vaatwasser, we halen hem zelf even op. want eerst moet de wasmachine naar boven, en volgens mij is het snoer tekort en moeten we eerst even uitvinden wie daar een nieuw langer snoer aan kan maken, want kan niet zonder wasmachine

saskia wat fijn dat bij jullie alles goed is met de heupjes!

18. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Saskia: Ik heb die met ketting besteld. Ben niet zo vd koordjes ;) En wat een lief klein poppetje was Orlando! Volgens mij had ik deze foto nog nooit gezien maar vind em echt schattig. En Valerius doet het echt goed zeg!

@Cynthia: Bah, wat irritant dat de bezichtiging niet doorging :evil: Hoop dat je je vandaag wat minder moe voelt.

@Noura: Jeetje, wat een domper op het goede nieuws. Kan me voorstellen dat je daar van schrok. Ik ga voor jullie duimen dat alles toch okay blijkt te zijn!

@Otje: Hoe was Sara's feestje?

@Noralien: Weet je zeker dat het Jikke is en dat je niet per ongeluk een ander kindje van het kdv hebt meegenomen? ;) Tjonge, je hebt een compleet ander kind in huis zeg. Heerlijk hoor! Thanks voor je uitleg. Had zelf al geprobeerd om de kleuren op m'n scherm aan te passen maar dat valt idd niet mee. Welk merk pc en beeldscherm heb jij nu dan?

@Duckie: Ach, wat een lieve foto's! Mila lijkt een stuk donkerder dan Demi. Klopt dat? Dat vestje is echt helemaal geweldig! En de foto in de Lodger kan zo als reclame in een tijdschrift. Echt zo zoet :D Demi ziet er ook happy uit! Ik deed Fynn altijd een vestje aan onder de Wrapper (en een mutsje op). Maar met de vrieskou zou ik een jasje aan hebben gedaan.

@Irma: Liefs terug!

Hier nog geen oproep van het cb. Zit er niet om te springen hoor maar vind het toch raar :(

Pfff, het was weer niet leuk om te werken. De hele dag zijn ze aan het schuren geweest. Dat doet dus echt pijn aan je oren. En vervolgens lakken waar je ook niet echt lekker van wordt. Vraag me af of het wel mag van de arbo...

19. Ik zit ook met mijn handen in het haar (letterlijk én figuurlijk... :( )

Ik weet namelijk echt niet wat ik met mijn haar aan moet. Zoals jullie weten ontdekte ik een jaar geleden dat ik krullen bleek te hebben gekregen (onder invloed van de zwangerschapshormomen...?), maar inmiddels beginnen die krullen flink minder te worden. Aan de voor- en zijkant zitten er nog genoeg krullen in, maar aan de achterkant is mijn haar weer bijna helemaal steil :( ! Geen gezicht natuurlijk. Ik moet nu óf de krullen er aan de achterkant in knijpen (en met veel haarlak fixeren... :( ) óf ik moet de rest van de krullen eruit föhnen (wat niet goed lukt) Het is dus eigenlijk drie keer niks zo, dus ik vraag me af of ik het niet beter opnieuw kort kan laten knippen. Een andere optie is permanent, maar daar ben ik eigenlijk niet zo voor...

Maar heb ik daar nu een jaar voor gespaard... :rolleyes: ?

20. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Nog ff spammen:

Fynn helpt koken

Deel Deze Pagina