December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hoi allemaal,

Bedankt voor de felicitaties! Ik zal ze straks laten zien aan Sara. Ze is nu op school.
    Het feestje gisteren was erg leuk! Sara heeft genoten. Vanochtend was ze ook erg blij met d'r cadeautjes en had natuurlijk echt geen zin om naar school te gaan. Vanmiddag komt mijn moeder nog even na school maar verder vandaag geen bezoek. We vieren het zaterdag.

Ik kom gauw weer langs om te reageren maar was gisteravond te moe en moet vandaag nog vanalles doen... dus tot snel!

Liefs en groetjes Otje

2. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Foto van gisteren

3. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    De feestmeiden!

4. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Sara, van harte gefeliciteerd met je 11e verjaardag!!

5. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    zo kailynn is naar het cb geweest.
    12.0 kilo en 84 cm
    we moeten over een 1/2 terug en dan naar middelburg voor haar spraak
    ik maak hier geen drukte om want ze wilde niks zeggen maar normaal zegt ze die woorden wel.
    We liepen langs het kdv en daar zeiden ze dat het idd overtrokken is.
    maar goed.
    ik ga effe koken

6. Wat is daar dan mis mee? Voor zover ik weet praat Kailynn heel behoorlijk voor een tweejarige...

7. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Sara, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!Zo te zien hebben jullie je goed vermaakt gisteren! Ziet er hardstikke leuk uit! :D

:D

8. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

vanochtend naar de huisarts geweest ivm anti-conceptie en mirena spiraal besproken, hij heeft nog even gezocht naar de bijwerkingen en daarin stond dus dan de mirena spiraal bij borstvoeding word afgeraden omdat er te weinig over bekend is! :confused: hebben voor degene die ook bv geven en mirena hebben dit ook van de ha gehoord of te horen gekregen?

lola; hihi erg he?! ;) :) enne leuk daar ga ik denk ik wat mee doen 8) moeilijk vwb je haar idd lastig als je haar alle kanten op wil behalve de goede :rolleyes:

noura; zo dan wegen ze bwv hetzelfde! ja dat is ook een leuk idee maar ietwat te prijzig voor het budget wat ik wilde uitgeven :)
    ik ben benieuwd naar je kapsel, je hebt toch heeeeel lang haar? en heb je nu wat gehoord van jayda?....he getver lees nu van jayda en ouders lijkt me echt zooo erg en zeker als je er dan niet bij mag bah.

eve; nee kan kloppen hoor, schaam mezelf dan voor de foto :oops: 8) hij doet het idd erg goed ja
    vwb cb hier moeten ze met 2 jaar en 4 mnd dus mss bij jullie ook en dan komt hij wss pas 2 wkn van tevoren ofzo!?
    wat een super leuke/mooie foto's weer zeg, volgens mij hebben fynn en orlando dezelfde autostoel :) als ik die laatste foto zie moet ik gelijk aan oostenrijk denken met wintersport....... :) moet zeggen dat de foto's die je maakt altijd uit de goede hoek geschoten zijn, echt goed hoor

duckie; mss is de puckababy bakerzak wel wat voor mila? enne het kan natuurlijk goed zijn dat ze gwoon nog een beetje 'mama-honger' heeft he?! :) wat goed van demi, jammer dat ze het eng vond achteraf.
    vwb komen en voeden in openbaar, ik heb er niet heeel veel moeite mee maar kan me er wel wat bij voorstellen, in sommige situaties vind ik het ook minder, maar zoals lola zegt, er zijn er meer in hetzelfde schuitje en wie weet kunnen we wel als een muur voor jullie gaan staan ten tijde van ;) ;)

slingding; wat goed zeg :thumup: enne wat zal je dit een fijn gevoel geven dat ze je er gwoon bij willen hebben. ook erg leuk die bewerking vooral de krukjes waar ze op zitten :)

otje/sara;GEFELICITEERD HOOR MET JE VERJAARDAG
    wat een leuk kapsel, lola mss wat voor jouw ;) :) leuke foto's hoor

slingding; gelukkig zie je het nuchter en idd jij kent kaillynn beter dan hun, :p ze is goed gegroeid toch? of heb ik het mis. mooi gewicht ook

ik moet volgende week met beide kids naar het cb voor entingen voor valerius en gwone consult voor orlando ben ook erg beniewd wat hij weegt en hoe lang hij is. heb nu trouwens beide kids die in slaap zijn gevallen tijden het loopje met tikus, orlando zat achterop de fiets, dus hing voorover gebogen, maar ligt nu dus op de bank te slapen. ben benieuwd hoe lang hij slaapt, hij slaapt nu bijna een uurtje. heb valerius over kunnen leggen in de wipper, het is beide niet ideaal maar ze zijn door gaan slapen en dit is al heel wat vond ik zo. valerius word nml standaard wakker zodra ik hem uit de babybjorn heb gehaald.

ben benieuwd hoe het met mijn zusje is ga haar even bellen...

gr saskia

9. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Hallo allemaal!

Slingding, kinderen zijn toch vaak verlegen bij vreemden...dan is het toch ook niet zo gek dat ze minder praat :( Maarja, verder alles goedgekeurd? :) Wat leuk dat ze je mee uit eten hebben gevraagd, dat is toch wel een blijk van waardering!

Lola, ik zou zeggen, vraag het bij je kapper! Ik zou zelf nooit meer permanent nemen, heeft mijn hele haar bedorven destijds, duurde jaren voor het weer normaal was (pluizen). Maar dat is dus al wel jaren geleden, en tegenwoordig zijn er weer zoveel nieuwe technieken!

Duckie, graag wél komen hoor! :D Mocht je er toch niet op je gemak zitten, kan je altijd eerder naar huis gaan (aangezien het dichtbij is voor je, toch?!)

Eve, ziet er goed uit je nieuwe douche! En wat is die Fynn toch een charmeur.... :)

Otje, dat ziet er gezellig uit zeg! Ik vind het echt een origineel verjaardagsfeestje!

Noura, jeetje dat lijkt me echt vreselijk, dan kun je niet eens bij je kindje zijn die het zo moeilijk heeft :cry: Ik hoop dat alles goed komt!

Ik heb me vandaag ziek gemeld, ik werd wakker en was eigenlijk te moe om op te staan :( Ik hoop maar dat het gauw over is, want ik hou er helemaal niet van om de hele dag niks te doen :rolleyes:

groetjes Lisette

10. Nee! Mij werd het Mirena-spiraaltje juist áángeraden vanwege het feit dat ik borstvoeding geef... :(

11. @Otje: Leuke foto's en leuke kapsels! Heeft Sara's coupe de nacht overleefd...?

12. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi allemaal,

ik heb alweer weekend en het is hier best lekker weer. De zon schijnt lekker de kamer in, goed voor mijn humeur!
    Thijs slaapt en ben even online. Ik heb net even de basisschool gebeld die we voor Thijs op het oog hebben. Zij zieden dat de inschrijving pas vanaf 2,5 is, en dat ik ook dan pas langs kan komen. Verder klonk ze heel vriendelijke en ook de site zag er goed uit. Het is een Montessori school. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Ik heb gen specifieke voorkeur voor Monessori, maar toevallig zijn de twee leukste scholen hier in de buurt allebei Montessori.

Morgen gaan we een weekendje weg. Mijn ouders heben een huisje bij de katjeskelder gehuurd. Volgens mij zijn een aantal van jullie daar ook wel eens heen geweest. Hoe was dat? Was er niet iets met het zwembad aan de hand (te koud of zo?). Het is echt voor het eerst dat we naar een huisje in een park gaan, ik ben benieuwd hoe we het vinden. Pieter maakt het allemaal niet uit. Die heeft een super intensieve workshop achter de rug (van vrijdag tot zondag iedere dag van 9.30 tot 17.30, nu iedere dag na zijn werk van 18.00 tot 22.30....). Hij wil gewoon uitrusten. Mijn moeder heeft alleen net griep gehad, ik hoop dat ze weer is opgeknapt, en zijn zus was ook niet lekker.

Nu even over jullie:
    ik vond het filmpje van Lynn geweldig. Wat ziet ze er goed uit en wat is ze vrolijk (naast het feit dat ze heel goed kan zingen!). Wat een verschil met toen ze nog ziek was!Ik hoop echt dat het zo goed blijft gaan!

Duckie; ik had geen Lodger maar iets wat er op leek, en deed er alleen een vest onder. Heb wel nog lang met een kruik in de wagen gereden en de winter was toen niet zo koud als nu! Ik vond het wel een heel mooi ding, zowel de lodger als je dochter!

Otje, wat grappig, een kappersfeestje, ik had er nog nooit van gehoord. Het ziet eruit dat ze het naar hun zin hebben gehad.

Eve: wanneer is de verbouwing op je werk klaar?
    Lijkt me erg vervelend werken zo.

Ik heb trouwens in de kersvakantie mijn eerste sollicitatiebrief gestuurd. Ze vroegen een educatief medewerker in het Tropenmuseum, en dat was echt mijn droomvacature. ik had a wel het idee dat ik weliswaar erg enthousiast was, maar niet de goede ervaring had, ik heb dus ook mijn eerste afwijzing al binnen. Ik vind het ook weer niet zo heel erg, want het was voor 4 dagen en dat vind ik erg veel.

Lies

13. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
  14. @Lies: Ik ben in november 2007 samen met Slingding, Noralien en Duikster naar de Katjeskelder geweest. Knus huisje (vooral erg mooi van buiten), maar het zwembad is erg klein, sfeerloos en sterk verouderd...

Gek hè, dat je soms opgelucht kunt zijn als je een afwijzing krijgt! Ik had dat met die vacature bij de basisschool. Maar wanneer ik helemaal niet had gesolliciteerd, was ik me altijd blijven afvragen of... :(

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    goed nieuws, anissa is toch goed gekeurd! ben dus helemaal blij!
    het ging daar wel wat vaag aan toe, eerst vroegen ze om een verwijsbrief, maar toen ik vertelde dat ik gister gebeld was, kwamen er nog een paar bij staan en die hadden er dus ook al van gehoord, de foto van de heupen... vond het wat vaag. maar volgens mij is er gewoon wat mis gegaan, want het ging om 1 heup waar nog naar gekeken moest worden. er is aan beide kanten 4x gemeten, en toen nog een arts erbij, maar het was dus goed. hehe, en nu heb ik voorlopig geen zin meer om naar het ziekenhuis te moeten.

volgende week moeten we wel maandag naar het cb, en vrijdag, allebei moeten ze dus een keer.

sara gefeliciteerd met je verjaardag!

otje wat een leuke fotos, mooie dochter heb je hoor

mijn haar is nu nog langer, want volgens mij ben ik al een jaar niet meer geweest naar de kapper.. zo voelt het tenminste. het zit niet raar hoor.
    ben zelf ook wel benieuwd wat ze morgen gaat doen

saskia, ja volgens mij was anissa 64 cm met meten, maar weet niet of ik dat goed onthouden heb. ik hoor het volgende week wel weer

setje , een lekker uitrustdagje is ook wel eens fijn

lies mooie foto!

vreemd die verschillende berichten met de spiraal

ik heb geen ervaring met montessori, mijn vriendin toevallig wel, haar zoontje zit in groep 6 en heeft dyslectie, maar is onlangs getest en is ook heel slim, heeft een hoog iq. omdat hij wat extra begeleiding nodig heeft daarvoor, maar wat geen probleem was met een gesprek voor de vakantie, maar na de vakantie ineens wel. hij kon daar niet blijven, en nu hebben ze hem doorgestuurd naar speciaal onderwijs. maar daar snappen ze niet wat hij daar doet, er zitten kinderen met sociale en leerproblemen, en haar zoon krijgt veel te makkelijke leerstof.
    ze is nu helemaal verdrietig, en voelt zich door montessori te kort gedaan, waardoor haar zoontje nu de dupe is.
    niet zo positief dus.
    maar kan per school verschillen natuurlijk

raar cynthia dat ze word doorgestuurd. safouane zou daar ook niets zeggen, maar die praat eigenlijk helemaal niet. hij kan een paar woordjes, maar wat dat betrefd denk ik wel dat hij achter loopt.
    ach ja, nordin had dat ook.

ik zit te denken of ik mischien een klein taartje kan maken, heb nog wat marsepein en room, klein beetje het goede nieuws vieren

16. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Noura, ik vind het ook wel een beetje vreemd dat ze eerst zeggen dat alles goed is met haar heupjes en hier daarna op terugkomen. Daar ga je alleen maar van piekeren. Worden er nu weer nieuwe foto's gemaakt?
    Hoop dat de onduidelijkheid 'm in de foto zit en een " goede" foto positieve duidelijkheid biedt. Ik duim voor jullie!

Lola, te gek dat Emma nog steeds zo goed drinkt. Ook fijn voor Jasmijn. Nu kan mama's aandacht weer wat eerlijker verdeeld worden :D.
    Hihi, de glazenwasser...

Melliemel, fijn dat de kids doorsliepen toen je ze van de fiets pakte. Draag jij Valerius in de babybjorn op de fiets?
    Goed nieuws dus, de heupjes van Valerius!

Jikke is 86,1cm lang en weegt 10,9kg.

Duckie, wat een leuek foto's van Mila. Die op het aankleedkussen vind ik haar er heel anders uitzien, echt een droppie. En die in de mc is schattig.
    Demi straalt helemaal uit dat ze happy is. Leuk dat ze zo gek is op haaar zusje! En dus een heel ander kindje dan Demi lees ik. Ik vind dat wel leuk. Voor mij mag het zusje van Jikke ook een heel ander karakter hebben, lekker verschillend :D.
    Wat goed van Demi dat ze op het potje heeft gepoept! De eerste keer schijnen kindjes er wel vaker van te schrikken. Jikke vindt het potje en de wc erg interessant, maar daar blijft het ook bij.

Irma, leuk weer iets van je te horen. Het " eetprobleem" is idd heel herkenbaar. Jikke heeft maanden nauwelijks iets gegeten (ook geen brood of tussendoortjes). Gelukkig heeft zij ineens door hoe een beloning werkt en eet ze sinds een dikke week erg goed. 's Avonds mag nog iets beter, vooral groente, maar we zijn tevreden. Hoop echt dat Rick ook zo'n omslag maakt!

Eve, leuke foto's weer! Een gewild echtgenoot in de dop...nu al koken ;).
    Welk beeldscherm ik heb? Vrees dat ik erg verwend ben. Heb de nieuwste imac. Deze heeft een groot scherm en is optimaal voor grafische weergave. Mijn foto's zien er op het scherm nog mooier uit dan ze in werkelijkheid zijn ;).

Setje, mij werd destijds ook het spiraaltje aangeraden icm borstvoeding.

Slingding, leuke bewerking!
    Dat overstuur zijn na het kdv heeft Jikke ook al eens gehad. Erg vervelend idd, vooral voor haarzelf.
    Leuk dat het team je het gevoel geeft erbij te horen. En lekker hoor, een etentje.
    Ik zou me ook niet te veel zorgen maken over de spraak van Kailynn. Vind het ook wel een beetje vreemd dat ze extra moet terugkomen omdat ze daar iets niet wil zeggen. Kinderen hebben op het cb heel vaak geen zin om hun beste beentje voor te zetten. Jikke wilde ook geen blokjes stapelen. Ze keek die arts echt aan van " ga jij dat maar lekker zelf doen" . Toen vroeg ze gewoon of ze dat kon. Ja hoor, drie blokjes lukt nog wel :rolleyes: ;)

Otje, de meiden zien er lekker opgetut uit :D. Het plezier straalt ervan af. Echt een leuk idee, zo'n kappersfeestje. Je hoort de gekste dingen die ouders voor een kinderfeestje organiseren. De kinderen zelf zijn volgens mij al veel sneller tevreden, dat blijkt wel!

Grappig dat iedereen het over de kapper heeft. Ben toevallig gister naar de kapper geweest. Moest nodig wat bijgeknipt worden.
    Het is hier in de straat en zij wist goed in te schatten wat bij me past. Vind dat altijd zo moeilijk bij kappers. Soms dirken ze je zo op, dat past helemaal niet bij mij.
    Er is nu een flink stuk af, bijna weer kort.....

Zo heb ik het een hele tijd terug ook wel gehad.
    (in het echt ziet het er trouwens leuker uit ;)

Lola, ik vind kort jou ook wel erg leuk staan. Dus als je twijfelt....Maar ja, zoveel mensen zoveel meningen natuurlijk.

Gisteravond een vermoeiende lesavond. Liep natuurlijk weer uit omdat iedereen zijn foto's nog (goed)gekeurd wil hebben. Het is altijd erg leuk de foto's van iedereen te zien, maar op een gegeven moment gaat je hoofd ervan tollen.
    Van mij is er is 1 opdracht afgekeurd. Die is erg lastig om te doen en ik heb er o.a. " modellen" uit limburg voor gebruikt. Kan dit dus niet zomaar opnieuw doen. Daarnaast is die oa afgekeurd omdat de ogen er niet scherp op staan. Dat is met autofocus haast niet te doen en met mijn zicht op het moment kan ik 't handmatig helemaal wel vergeten.
    Gelukkig stond daar tegenover dat de 4,5 vrije werken (serie's) die ik had meegenomen allemaal zijn goedgekeurd. Nog 1,5 vrij werk dus.
    Alles afkrijgen zie ik wel heel somber in, maar ik ga er voor zover mogelijk te komen. We zullen zien...

17. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Oh Noura, lees net je goede bericht . :whistle:
    Vind het wel erg vreemd. Heb je je weer voor niets zorgen gemaakt. Dit hadden ze toch ook nog eens na kunnen kijken waar jullie niet bij waren. of werden de heupjes bij Anissa gemeten en niet op de foto? Ben iig erg blij met de uitslag. En hmmm, een mooi reden voor een taartje toch?! :D

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    noralien jammer dat er iest is afgekeurd, maar de rest goedgekeurd is wel super nieuws. ik ga voor je duimen dat je het af krijgt.

leuk kapsel!

er is nu een echo gemaakt, en foto hoeft niet. heb ik ook liever niet, want ze heeft eerst met de reflux al paar rontgen gehad, en toen weer 2 met de heupjes. en ze dekken haar buikje af met een loodplaatje, dus het is natuurlijk niet goed al die straling.
    maar ik blijf het vaag vinden, het was heel druk van de week, en je zou bijna denken dat er een fout is gemaakt, of dat er niet goed is gekeken en dat ze later nog eens keken en het toen zagen. nou ja, het is in ieder geval rechtgezet, en goed nieuws

19. @Noura: Wat fijn dat de heupjes van Anissa goed bevonden zijn! Mag ik ook een stukje van de taart om het te vieren... ;) ?

Ik denk trouwens dat maar weinig kindjes op het cb net zoveel praten als thuis. Op deze leeftijd zijn kindjes vaak wat verlegen als je ergens met ze naar toe gaat. Jasmijn is ook meestal eerst een kwartiertje stilletjes en komt dan los.

Zo ook bijvoorbeeld op de nieuwjaarsreceptie op mijn werk afgelopen vrijdag. Eerst bleef Jasmijn dicht bij papa en mama, maar na een uurtje speelde ze 'kiekeboe' met de hoge heren van de staf... :D

@Noralien: Moet je dan exact dezelfde modellen gebruiken als je de opdracht opnieuw maakt?
    Leuk dat korte haar! Zo had je het geloof ik toen we je leerden kennen...

20. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    saf heeft trouwens iets wat me verschrikkelijk irriteert. hij is zowieso heel snel huilerig, en dwars, maar dit al een hele tijd.
    maar als hem iets niet zint, of hij mag iets niet en vaak zit hem iets dwars dat wij niet eens weten wat, dan laat die zich vallen en gaat dan echt met zijn hoofd op de grond bonken. (voor de harry potter kijkers, zoals dobby de huiself)
    ik moet eerlijk zeggen dat ik er nu een beetje genoeg van begin te krijgen, want vanmorgen gooide die zich voorover voor ik hem goed vast kon pakken en kwam dus op de stenen, grote rode plek op zijn voorhoofd.
    gister liep die boos tegen de tafel.
    ik negeer het, maar hij doet het al heel lang.
    zal er eens naar vragen op het cb volgende week................ mischien hebben ze een helm voor hem ;)
    maar het zou ook kunnen dat het te maken heeft dat die niet kan vertellen in woorden wat hij wil en dat dit dan de manier van uiten is?

nordin had vroeger op school ook driftbuien, en die praatte ook niet en liep achter met zijn woordenschat. hierdoor kon die dus ook driftig worden omdat die niet onder woorden kon brengen wat hij wou vertellen
    die achterstand heeft hij overigens nooit echt in gehaald, het is altijd een van zijn zwakke punten gebleven

Deel Deze Pagina