Nee, eigenlijk voel ik me op geen enkel gebied anders . Alleen heb ik nog steeds last van spotting (licht bloedverlies), dit kan wel een half jaar aanhouden...
Het heeft ff geduurd maar hier ben ik weer. M'n ouders stonden vanmorgen onverwacht voor de deur en namen Fynn en mij mee om ff ergens wat te gaan drinken @Otje: Op zich wel leuk die korting maar denk niet dat het handig is om bij de ingang te wachten tot we met z'n 10en zijn. Zul je net zien dat de laatste 2 heel laat zijn Mss dat ze de kaartjes bij de kassa willen bewaren en ze dus stuk voor stuk afscheuren ofzo. En anders betaal ik wel het volle bedrag hoor. Krijgt Fynn gewoon een broodje minder @Setje: Ik ben niet van plan om carnaval te gaan vieren hoor maar het leek me leuk om met Fynn naar een optocht te gaan kijken. Maar mss is hij er toch nog wat te klein voor. @Cynthia: Wat raar dat ze moeilijk doen wat betreft de hypotheek ivm je depressie Pfff, dan zijn ze wel erg streng hoor. Hoop dat het toch snel rondkomt! @Duckie: Pssst, mijn moeder naait ook nog steeds m'n knopen etc aan... Gecondoleerd met de opa van Jeroen. @Bianca: Wat gezellig dat Gijs zo aanhankelijk is Vandaag nog wat leuks kunnen vinden in de solden? Volgende keer ga ik echt mee hoor! Wij gaan wss in mei naar Roompot in Bentheim. Dat is echt een splinternieuw park met mooie huisjes. Er is geen zwembad in het park maar er wel tegenover. De parken die jij noemt ken ik niet. Tja, eigenlijk heb je dus 3x niks aan m'n antwoord @Saskia: Ik vind de ketting nogal tegenvallen. Niet mooi afgewerkt en veel doffer en minder sprekend dan op de foto Bovendien heb ik er 1 met een koordje gekregen terwijl ik een ketting had besteld. Meteen weer gemaild maar hoor wederom niks. Mocht ik em niet kunnen ruilen dan vrees ik dattie op Marktplaats belandt... @Karin: Thanks voor de uitnodiging maar zondag gaat niet lukken Leuk dat je ook naar de meeting komt. En wat heb jij 2 verschillende mannetjes zeg. Nick lijkt echt op jou! Frank ken ik niet zo goed maar ik neem aan dat Chris dus op hem lijkt Echt leuk die 2 blonde mannekes in spijkertuinbroek @Noralien: Fraaie foto's. Hoe ben je op dat idee gekomen? @Saar: Succes! Ik heb overigens echt helemaal niks met huishoudbeurzen etc. Vind het daar echt vreselijk Heb ik nog medestanders? (Setje, hierin lijken we dus ook niet op elkaar... ) Verder zit Fynn echt in een groeispurt. Ik hoef ineens z'n mouwen niet meer om te slaan en van sommige broeken ook de pijpen niet meer. Dat wordt weer lekker shoppen voor zomerkleding Naar aanleiding van jullie positieve ervaringen heb ik besloten om ook naar de ha te gaan voor de Mirena. Wordt wel een gezellig clubje zo Wordt ie eigenlijk wel vergoed door de zorgverzekeraar? Moet wel zeggen dat ik nogal opzie tegen het maandenlange spotten...(inlegkruisjes irriteren bij mij nml heel snel) Hebben jullie dat allemaal gehad?
@Eve: Ik ben één keer naar de Negenmaandenbeurs geweest en dat was ook meteen de allerlaatste keer dat ik mij in zo'n op koopjes en gratis monstertjes beluste mierenhoop heb begeven, ik vond het in één woord vréselijk...
Ik vind het eerlijk gezegd ook vrij irritant dat het altijd zo ontzettend druk is, en meestal zijn we ook na 1 of 2 uurtjes weer weg. Maar mijn moeder en ik gaan elk jaar, dus dat houden we erin. En we gaan altijd gratis, mijn baas is nl voorzitter van de Rai, dus gratis parkeren en entree.... Eve wat gezellig dat je ouders jullie spontaan kwamen halen om wat te gaan drinken! groetjes Lisette
O ja, nog even over de spotting... Toevallig heb ik vandaag nog niets 'gespot' ! Zou het dan misschien over zijn... [-o< [-o< [-o<
Noralien: ik heb het compliment van de foto's doorgegeven.....Frank was gevleid.... wordt die sequentie volgende week ook beoordeeld? nog effe door dus...ik denk aan je. Saar; heftig voor je een hele week gewerkt. dan is het nu weer een beetje Liene en Tisse tijd! spannend Tisse alleen in bed. Slaapt hij nu nog bij jullie of wel in zijn eigen bed? en weer aan de klus....succes! Melliemel: pasfoto's van Valerius....ik moet met Chris ook nog een keer op pad. enne bijwerkingen: geen pukkels, gewicht...tja ben nog niet helemaal terug op gewicht van voor mijn zwangerschap en bij Nick was dat rond de 4,5 maand wel zo...minder zin in sex....denk niet dat dat door de Mirena komt, maar ik ben gewoon nog steeds regelmatig doodmoe doordat Chris nog steeds spookt in de nachten en dan ben ik niet onmiddellijk enthousiast zeg maar.... ik heb in totaal een week of 10-11 'gespot'. slingding: lees nu eigenlijk pas goed dat je hypotheekgedoe hebt. Dacht nl dat het om de potentiele kopers ging. Veel sterkte hoop dat het allemaal goed komt. Otje: sarah vandaag ook een fijne dag gehad? lekker zo'n luxe toetje...wij hebben gisteren ook appeltaart als desert gegeten. Frank had hem overdag gebakken en Nick is echt helemaal weg van appeltaart. dus toen maar als toetje gegeten, want denk dat we anders een heeeel verdrietig mannetje hadden gehad. Hij had al een uur verlekkerd naar de taart staan kijken namelijk. ik krijg ook steeds meer opmerkingen dat Nick een echte jonker is en Chris meer een tesink. Volgens mij klopt het ook wel ja. Eve: ik ben ook niet zo beurzerig... De mirena wordt in principe wel vergoed, maar bij mij kwam de rekening nu toch grotendeels binnen, omdat ik mijn eigen risico nog niet had opgemaakt. Dat is dus wel iets om rekening mee te houden. Welke maat draagt Fynn nu? o ja...Frank is erg fan van tuinbroeken, dus als hij vrijdags thuiskomt heb ik meestal twee mannetjes in 'boevenpak'. Nu vind ik ze zelf ook erg leuk... Nick is op het moment erg met taal bezig. hij leert echt heel snel veel woorden en begrippen bij. Leuk, maar ook erg vermoeiend. Zo zitten we bv. aan tafel en dan wil hij alleen een kleine hap en geen grote hap. En hij bepaald wat klein en groot is...Op zich natuurlijk knap dat hij de begrippen snapt maar toch. De kleuren van dingen benoemt hij ook volop, maar als ik dan niet meteen begrijp wat hij bedoelt is het gelijk een driftbui waard. brrr. Vandaag lag ik even met Chris op het kleed in de woonkamer, krijg ik gedecideerd 'opschuiven' naar mijn hoofd! Overigens hebben we vandaag de eerste voorzichtige kruip/tijgerbewegingen van Chris op het kleed gespot... Nick had met zijn verjaardag een aantal miniboekjes van Bob de Bouwer gekregen met in elk boekje een machine in de hoofdrol. Die hebben allemaal namen. Hij vind die erg leuk en kent ze ook uit zijn hoofd. Nu kwam ik vandaag in de stad een dvd van Bob de Bouwer tegen en heb die meegenomen. Aan het einde van de middag even opgezet. Nick was hoogst verbaasd en snapte er niks van dat scoop ineens op tv was. Hij zat echt gebiologeerd te kijken. Dat is dan wel grappig.
Hoi allemaal, Hier een gezellige verjaardag achter de rug. Het was gelukkig iets rustiger dan de verjaardag met Koen dus had ik ook nog tussendoor eens tijd om te gaan zitten en wat te kletsen. Sara is goed verwend! Om 19.30 waren de laatste mensen weg dus nu een rustig avondje. Janette: Ja ik weet wat er fout was gegaan. Te weinig monchou en te veel slagroom waardoor het geheel niet goed heeft kunnen stijven. Wel balen hoor. Mmmm appeltaart is heerlijk! Zeker als ie vers gebakken is. Ik ga ook de laatste zaterdag naar de huishoudbeurs samen met een vriendin. Wie weet zie ik je nog wel ergens dan. Eve: Ja het gaat hard nu he met de kids. Ik merk het aan Koen ook. Broeken in 92 passen nog prima maar sommige truitjes worden nu toch wel kort (92) en denk dat hij toch binnenkort naar 98 gaat. Hij zal nog een hoop nieuw spul nodig hebben voor de zomer. Volgens mij wordt de mirena geheel vergoed door je verzekering. Bij mij wel althans. Anders even navragen bij je eigen verzekering. Over dat spotting... Ik heb toen bewust tot na de zomer gewacht met het laten plaatsen van de mirena omdat ik dus ook bang was voor langere tijd bloedverlies maar het duurde bij mij wel geteld 2 dagen! Zo goed als niets dus. Maar ja... das natuurlijk bij iedereen verschillend. Setje: Oh das handig dat je gratis naar de huishoudbeurs kan! Ik ga al heel wat jaartjes met een vriendin en tis echt ons dagje uit per jaar. Superleuk altijd en na een dagje heerlijk slenteren daar gaan we daarna uit eten en dan moe maar voldaan naar huis. Groetjes Otje
de site deed net raar, maar gelukkig had ik mijn reacties nog even gekopieerd voor het plaatsen. Dus eerst even dit posten: @bianca: beterschap! Ik schat Demi nu ongeveer op 10,5 kg, net zo zwaar als Gijs dus ongeveer @saskia: ik heb inmiddels de puckababy piep geleend van een vriendin en daar ligt ze nu in te slapen. Ze is wel rustig, dus het lijkt een succes. Wel vind ik het nog een beetje eng omdat ze toch helemaal met haar handjes boven in die zak ligt en ik nog een beetje bang ben dat ze haar armen door de opening naar boven wurmt en dan klem komt te zitten ofzo. De site van petit paradis doet het bij mij niet. @Janette: Je hebt m'n dag niet verpest hoor, maar ik wilde wel graag m'n mening ff kwijt . Ik sluit me aan bij Noralien, ik vind het goed van je dat je niet in de verdediging schiet. Sterkte met de situatie thuis.
@Duikster: Wat leuk dat Chris pogingen onderneemt om vooruit te komen! Ook leuk voor Nick, nu begint dan 'eindelijk' de fase waarin hij met zijn broertje kan spelen. Ik verheug me daar ook erg op... Weet je wat mij zo stoort op die beurzen? Dat (een deel van de) bezoekers elk schaamtegevoel lijkt te zijn kwijtgeraakt. Zo lopen mensen rond met supergrote vakantiekoffers op wieltjes om maar zo veel mogelijk gratis 'rotzooi' mee naar huis te kunnen nemen. Ik zou me dood schamen...
@lola: Mila ligt vanavond voor het eerst in de puckababy (geleend) en ligt nu heerlijk te slapen. Vind het alleen nog een beetje eng. @duikster; wat een leuke foto's van je mannen! Die laatste is erg mooi Wat leuk dat Chris begint te tijgeren. @noralien: stom dat ik over je onderschrift heb heen gelezen. En ik hoop dat je bevalling deze keer wat sneller en voorspoedig verloopt. De eerste keer duurde het bij mij ook bijna 24 uur met uiteindelijk een ks, terwijl het nu hartstkke rap ging! @otje: Jammer van de taart. Maar beter een mislukte taart dan een mislukt feestje Dat vind ik dus ook. @Saar en setje: Spannend, ik ga voor jullie duimen! Ja......errug he! Ik ben vorig jaar met een vriendin naar de 9maanden/hhbeurs geweest en 's ochtends om 10.00 uur braken we onze nek al over die dingen. Echt te erg. Ik ben voorlopig dus ook even genezen van dit soort beurzen. Ik zit trouwens ook te denken aan de Mirena. Ben alleen bang voor het plaatsen ervan, maar ik lees nu dat dat na een bevalling niet zo pijnlijk is. Ga het bespreken met de nacontrole bij de gyn.
Duckie/Lola: Haha ja daar stoor ik me dan ook aan hoor, van die dames met zo'n trolley! Nee, ik houd het meestal vrij bedaard hoor Duckie: Ik heb gehoord dat de mirena een stuk minder pijnlijk zou zijn als je het te lang na de bevalling laat plaatsen. Ik heb 'm in september '07 laten plaatsen en vond het niet echt prettig
Nog even wat babypraat Ik heb vandaag voor het eerst gekolft, ivm de begrafenis van dinsdag. Ik zal toch minimaal 1 voeding moeten missen ben ik bang. Ik kolfde vanochtend na de ochtendvoeding bijna 100 cc, niet slecht dacht ik zo. Vanavond heeft Jeroen een flesje gegeven om te oefenen en daar dronk ze 80 cc van op. In tussen heb ik gekolfd. Het gekke was dat ik minder kolfde als 's ochtends, terwijl het nu niet na, maar in plaats van een voeding was. Maar toch nog 90 cc. Mila bleek na die 80 cc nog niet verzadigd, dus een half uurtje later dronk ze aan de borst weer veilig verder. Ik hoop dus maar dat dat goed gaat dinsdag.
ook ik stooor me aan die dames met de trolly en die met hun ellebogen werken om wat gratis te krijgen daarom gaan we meestal met 1 klein plastic tasje naar huis...ook de zogezegd goedkope aanbiedingen laten we aan onze neus voorbij gaan wie weet Otje komen we elkaar tegen..zou wel grappig zijn
@Duckie: Wat een mooie en lieve foto! Had 'm al op de site gezien... Wat het plaatsen van het spiraaltje betreft: De mijne is een kleine 3 maanden na de bevalling geplaatst en ik heb er helemaal niets van gevoeld...!
Saar, hihi probeer je in je eentje dit topic te vullen . Hoe is het gegaan, Tisse op z'n eigen kamer? Voor jullie ook wennen denk ik?! En spannend weer, de 1e ronde. Mag ik vragen waarom jij meteen bloed laat prikken voor je probeert zwanger te raken? Het is bij jou toch steeds vlot gegaan. Setje, nee het is dus neit moeilijk. Ligt er al een kussen op waar je alleen een nieuwe hoes om wilt? Zo ja, dan hoef je eigenlijk alleen maar de stof er dubbel op te leggen, 1,5 á 2 cm ruimer te knippen en dicht te naaien. Dan misschien nog een rits erin. Melliemel, ik heb van geen van de bijwerkingen last gehad. Van de pil kreeg ik wél pukkels trouwens. Wat een leuk idee, zo'n pasfotoreeks. En dat inbreken klinkt herkenbaar . Otje, oh wat zonde van je taart . Gelukkig dat het feestje wel geslaagd was. Janette, lekker hoor, zelfgebakken appeltaart! Fijn dat de rust weer wat is wedergekeerd. Een weekje weg kan dan ook wel goed doen. Eve, ik ben niet echt zelf op het idee gekomen om zo'n reeks te maken. Het is een "bekende" vorm van fotografie (ík kende het ook niet hoor) en een verplichte opdracht. Moest eigenlijk op schiermonninkoog, maar toen ben ik eerder afgehaakt. En wat betreft de mirena. Ik heb de eerste keer een week heftig gevloeid en daarna niet meer totdat het spiraaltje verwijderd werd. Daar verheugde ik me de 2e keer ook op. Helaas, toen dus wéken aan één stuk gevloeid en daarna nog af en toe wat "spotting". Die beurzen is ook niet echt voor mij weggelegd. Wordt helemaal nerveus van al dat gedram . Duikster, de sequentie wordt a.s. woensdag goed- of afgekeurd (98% het eerste ). De woensdag erna wordt al mijn werk door mijn eigen en 2 andere docenten beoordeeld. Het gaat dan om het totaalbeeld, min- en pluspunten en de vorderingen die je maakt. Ja, de ontwikkeling van onze kindjes kan af en toe vermoeiend zijn. Het is erg leuk om te zien, maar je geduld wordt wel op de proef gesteld. Hier is "zelf doen" de meest gebruikte zin op het moment. Duckie, ik vond het plaatsen van de mirena beide keren echt peanuts (één keer voor zwangerschap, één keer na). Oke, het is even onprettig, maar vond het echt reuze meevallen. Daarna heb ik een dagje wel af en toe wat krampen gehad, ook dat viel wel mee. Maar iedereen ervaart dit natuurlijk anders. Dat is een mooie opbrengst, 100cc! En 's ochtends is de melkproductie over het algemeen wat hoger. Ik had ook al ff op je site gespiekt. Leuk! En die foto is écht liefff!
Wat een verschillende ervaringen zeg met de Mirena. Er valt dus eigenlijk niks zinnigs over te zeggen behalve het zelf te gaan ervaren. Ik ga bewust ook niet googlen...Als ik geen anticonceptie gebruik heb ik veel last van m'n menstruatie. Zou ik dan ook heftiger reageren op de Mirena of heeft dat niks met elkaar te maken denken jullie? Jammer dat je niet van te voren weet hoe je lichaam erop reageert... @Setje: Gratis toegang is wel lekker zeg Maar toch wil ik niet mee hoor Fynn staat nu trouwens naar de dvd van het Molletje te kijken. Hij zit er (net als Jayden bij de Kleine Zeemeermin) echt helemaal in en komt niet van z'n plaats. Het is net alsof hij er niet is Fynn gaat nooit zitten als hij tv kijkt. Blijft echt voor de beeldbuis staan. Doen jullie kids dat ook? @Karin: Ik laat ieder jaar een mammografie maken en moet dit jaar ook weer een darmonderzoek laten doen. Dus ik ben al ruim door m'n eigen risico heen....kan de Mirena er ook nog wel bij Fynn draagt nu maat 92-98. Van de zomer zal hij echt alleen maat 98 nodig hebben. Heel herkenbaar wat je over Nick schrijft. Grote en kleine hap bepaalt Fynn ook zelf. En als ik even uit de weg moet zegt hij: Mama, opzij! Kleur is hij ook erg mee bezig alleen haalt hij nog alles door elkaar. Vraag me af en toe wel es af of hij kleurenblind is Gisteren zei Fynn ineens: Meisjes zoenen! En toen ik vroeg: Welke meisjes? zei hij: Heleboel! Haha, vraag me af wat hij allemaal uitspookt op het kdv! @Duckie: Wat een prachtige foto! Echt mooi zo in zwart/wit. Ik vergeet altijd dat dat ook kan maar het resultaat is iig super! @Lola/Noralien: Hier zijn: Mama, ga je doen? Doe je nou? Gaan we naar toe? favoriet Ook 'Is dat' komt steeds vaker voor. En de oude bekende 'Fynn doen' blijft ook nog favoriet hoor
goedemorgen allemaal, Noralien, ik laat bloed trekken omdat ik bij Liene waarde 64 had bij immuniteit voor rubella, bij Tisse was dit nog 32, dus gehalveerd. Als het nu weer mocht halveren, ben ik nog maat net immuun (vanaf 16 ben je dat). Dus daarom laat ik het even testen. En ook omdat ik bv geef aan 2 kindjes, wil ik wel weten of mijn bloed qua vitaminen goed zit. En foliumzuur. Duckie, mooie site heb je gemaakt, maar ik zie niet direct waar ik een berichtje kan plaatsen. Ik zoek het straks even uit. Ik ben nog nooit naar een huishoudbeurs geweest...
Gister had Robert "Jikkedienst" en werd ze om 7 uur wakker. Vreesde voor vandaag dus het ergste, maar ze slaapt nog steeds . Vandaag weer op pad voor mijn opdrachten. Kijken hoe ver hoe ik kom... Wat wel lastig is, is dat ik sinds gister erg moeilijk loop. Bij de laatste controle bij de vk was ze al wat ingedaald. Voor mijn gevoel is ze nu echt naar beneden gezakt en drukt ze ontzettend op mijn schaambeen. Mijn buik is ook een stukje lager komen te zitten. Zal je net zien, bij Jikke vond ik 38 wkn wel een mooi moment om te bevallen en liep ik een week over tijd. Nu wil ik eigenlijk na mijn beoordeling nog wel twee weekjes rust. Dat gaat ze me vást niet gunnen. We hebben eindelijk een kaartje uitgezocht. Já, we zijn er betijds bij 8) . Vind dat zó moeilijk. We halen dezelfde kaartjes uit het album, dus zitten wel op 1 lijn. Maar we vinden meerdere stijlen leuk en twijfelen dan zo. Maar we zijn eruit . Morgen dus maar even langs de drukker om ze te bestellen.