Eve, ik heb altijd last gehad van heel heftige menstruaties. Op mijn 13e ben ik al aan de pil gegaan ivm chronische bloedarmoede hierdoor. Toen ik het mirenaspiraaltje had is mijn menstruatie uiteindelijk helemaal weggebleven en dus ook de bijbehorende klachten. Maar idd, ieder lichaam reageert anders. Saar, en als je waarde nu te laag is. Laat je je dan eerst nog enten of zo?
@Saar: Krijgen jullie in Belgie niet standaard een vaccinatie tegen rubella? @Noralien: Jeetje, wat is Jikke ineens een uitslaper geworden zeg Balen dat je zo moeilijk loopt Hoop dat ze nog wat van plaats gaat veranderen zodat je minder last hebt. Met Fynn heb ik ongeveer 2 weken bijna niet kunnen lopen omdat hij op een zenuw drukte Ben benieuwd naar de kaartjes
hoi meiden, ik ben er maar even kort omdat we zo weer op pad gaan. We hebben gisteren een geweldige dag gehad met z'n 2én. Ook echt gezellig gebowld wel 2 uur achter elkaar best intesief met z'n 2'en. Over de mirena, ik slikte de pil ook al van mijn 13de vanwegen menstruatie klachten en bijna ween. toen ik stopte merkte dat ik me meer tot arno aangetrokken voelde zeg maar du toen zei ik al geen orale pil meer voor mij. ik heb maar even last van spotting gehad en n het inbrengen even een uur of 2 beetje lichte buikkrampen. Ik kreeg de tip van de gyn van te voren 2 paracetamollen voor het laten zetten innemen voor de evt. pijn. Fijne dag allemaal en tot gauw!
O ja... nog even over de Mirena... vandaag ook nog geen spotting gespot ! Het lijkt er dus op dat we dit ook weer gehad hebben...
Pffft...hier heeft er eentje overduidelijk gluten binnengekregen...foutje van mijn kant, dus voel me erg schuldig . Ik had dinsdag Gijs z'n bord met brood op de aanrecht gezet en hem naar bed gebracht. Toen ik terugkwam, had ze het bord weten te bemachtigen. Ik wist niet zeker of ze iets had gegeten en dacht het niet ,aangezien ze geen klachten had. Tot vanochtend...compleet onverteerde ontlasting...ik heb haar al 3 keer helemaal moeten verschonen. Alles zat onder. Ze is ook hangerig. Heb het coeliakieforum geraadpleegd, omdat ik deze reactie zo laat vind (5 dagen), maar het kan soms zijn dat coeliakiepatiënten meteen reageren of soms dagen later pas (zoals nu bij Lynn).
hi hi, otje ja zo dacht ik er ook over vwb mirena vragen staat vrij toch? 8) balen zeg van je taart, monchoutaart is ook zoooo lekker heb jij kersen monchoutaart of een andere(ik maak altijd kersen monchou) janette; fijn dat het iig is bijgetrokken fijn om jullie reakties omtrent mirena te horen ik ga maandag/dinsdag eerst nog eens bellen met het telefonisch spreekuur want de ha heeft mij zowieso verkeerd voorgelicht vwb mirena hij vertelde dat er zowel oestrogeen als progestron in zat maar voor zover zit er alleen progestron in toch? eve; nee pcies ik vond ze ook niet mooi ik ga ze retour zenden en heb gwoon een ander kleinigheidje voor marjolein dan...hihi grappig dat jij ook overstag gaat voor de mirena enne vwb groeispurt ik ben dus erg benieuwd hoe lang orlando nu is want hier heb ik dus kleding besteld laatst en sommige kleding was dus al net aan zeg maar lola; ik hoop met je mee, en dan heb je dus ong 6 wkn gevloeid? duikster; leuk om dat zo te zien he? dat ontwikkelen qua taal ik verbaas me elke keer weer hoeveel en welke woorden hij onthoud en dus ook gebruikt, ook lange en moeilijke in mijn ogen voor hem dus. hihi lache van bob de bouwer, als de tv aan staat vind orlando van die auto figuur filmpjes ook erg leuk otje; lekker dat je ook nog tijd had om te kletsen duckie; ik hop dat hij goed blijft werken zo te horen vind ze het dus heeel fijn en wat een goede opbrengst zeg nu al heeeel mooie foto(s) (heb ook op je site gekeken) duikster/lola; dat lijkt mij dus ook heerlijk als ze straks lekker met zijn 2-tjes kunnen spelen noralien; hihi ja ik dacht ook aan jouw toen het mij overkwam dat was toch met jikke ? eve; idd jammer ja daar ben ik ook benieuwd naar nml, ik kan niet goed tegen hormonen nml, heb de microgynon 30 en 50 gebruikt maar werd elke keer kotsmisselijk en moest ervan overgeven dus was deze pil dan weer niet betrouwbaar zodoende vond ik het verschrikkelijk noralien; ik ben erg benieuwd wanneer jouw meisje zich aankondigd, enne super joh ook daar ben ik erg benieuwd naar slingding; fijn te horen dat je uitje zo is bevallen enne hier dus ook aan de pil gegaan ivm zo'n pijnlijke menstruatie(pas met mijn 15 gaan menstrueren en met mijn 16e aan de pil gegaan) eve; hier staat orlando ook idd vaak tv te kijken ipv zittend op de bank bianca; he balen zeg hoop dat ze er snel minder last van heeft ik ben vanochtend bij mijn zusje geweest en zij en dylan zien er goed uit en het gaat ook goed ook met de bv, hij is al 50gr boven zijn geboortegewicht dus heel goed na 5 dgn. heb nog foto's gemaakt van dylan en valerius zal deze later spammen, ga nu even bij melvin zitten gr saskia
@Lola: Heb je deze nieuwe manier van gefaseerd reageren van Saar overgenomen Wel lekker voor de bladvulling Fijn dat je nog geen spotting hebt gespot. Dat geeft de burger weer moed. Ik ga daar nml steeds meer tegenop zien Had je echt dag en nacht een inlegkruisje (stom woord) nodig? @Bianca: Ach nee, wat sneu voor jullie Kan me voorstellen dat je je daar schuldig door voelt. Maar ja, deze actie had je wss niet verwacht van Lynn. Zo kom je wss iedere keer weer iets tegen waar je aan moet denken. Blijf het echt knap vinden dat je er zo goed mee omgaat. Moet Lynn eigenlijk nog steeds opnieuw worden getest? Of hoeft dat niet perse?
Eve, toevallig las ik op 't coeliakieforum dat de regelgeving mbt glutenbelasting is aangepast. Zie onderstaande. - Bij patiënten jonger dan twee jaar kan, indien er sprake is van klinische symptomen passend bij coeliakie en van positieve serologie (tTGA en EMA) volstaan worden met éénmalig biopteren, voor zover karakteristieke afwijkingen worden gevonden passend bij coeliakie en patiënt hersteld is van de symptomen na een glutenvrij dieet. Indien de serologie negatief is of het biopt niet karakteristiek is (Marsh I, II) moet een herstel- en re-challenge biopsie verricht worden Dit houd in dat bij kinderen onder de 2 jaar met positieve bloedtest (dus antitstoffen) + vlokatrofie bij biopt er geen glutenbelasting of tweede biopt gedaan hoeft te worden. Dit hoeft alleen als er geen antistoffen waren of maar een lichte vorm van vlokatrofie (marsh 1 of 2). Lynn heeft Marsh 3b, wat dus in dit geval betekent dat zij niet opnieuw een glutenbelasting hoeft ondergaan. Ik ben heel blij met dit nieuws, aangezien ik daar erg tegenaan zat te hikken. We moeten in maart weer naar 't sophia kinderziekenhuis toe, dus ik ben benieuwd hoe ze daar tegenaan kijken (sommige ziekenhuizen passen toch liever hun eigen methoden toe ). Al blijf ik wel bij m'n standpunt. Hier iemand die niet bekend is met de Mirena-spiraal. Ik gebruik geen anticonceptie. Ik durf het niet meer namelijk. Heb vanaf m'n 13e de pil geslikt en heb jarenlang paniekaanvallen gehad. Deze zijn gestopt toen ik met de pil ben gestopt en hierdoor dus geen hormonen binnen kreeg. M'n huisarts raadt een anticonceptie met hormoon ook af, vanwege m'n hoge bloeddruk. Ik heb wel maandelijks erg veel bloedverlies en daardoor ook bloedarmoede. Zit soms weleens te denken aan novasure, dit heeft een collega van mij laten doen en zij is bijna niet meer ongesteld.
@Bianca: Wow! Dat zou echt super zijn als Lynn geen 2e biopt hoeft te laten doen! Echt een opluchting. Ik kan me zo goed voorstellen dat je daar heel erg tegenop zag. Het leek me ook al zo raar dat het onderzoek nog een keer zou moeten als al duidelijk is dat ze het heeft (al ben ik uiteraard geen arts). Novasure? Nooit van gehoord...ga ff googlen
@Bianca: Wat zielig voor Lynn om nu de prijs te moeten betalen voor het 'kattenkwaad' dat ze dinsdag uithaalde . Ik hoop met je mee dat het ziekenhuis een tweede biopt ook niet nodig vindt... @Eve: Reageren door middel van quotes doe ik wel eens als ik Emma op schoot heb of zit te kolven . Ik heb de afgelopen 6 weken inderdaad dag en nacht een inlegkruisje gedragen... @Melliemel: Volgens de folder bevat Mirena het hormoon levonorgestrel en dat is de syntethische variant van progesteron...
hallo alleen ff een vraagje weet iemand wat de site is van nuby? ik wil namelijk de drinkbekers met rietje bestellen maar kan ze niet vinden op internet...ja wel bij andere winkels maar niet bij nuby rechtstreeks..... of zouden ze ook op de 9 mnd beurs staan?
hi hi, bianca; wil jij geen kinderen meer? balen zeg van lynn denk dat je je flink rot hebt gevonden zo lola; ja pcies en de ha zei dus tegen mij dat de mirena ook oestrogenen bevatte, wat ik dus ook niet dacht en dus ook niet zo is ik weet het niet janette. zo mel is met orlando frietjes halen mmmm ik heb trek ga ff wat foto's spammen....
Wij hebben 2 zwangerschappen heel veel geluk gehad, aangezien we 25% kans hebben op een kindje met CF/taaislijmziekte. We wisten pas dat we drager waren toen ik net zwanger was van Gijs. Omdat ik heel gemakkelijk zwanger word, hebben we voor 100% zekerheid gekozen en heeft Michel zich laten steriliseren. Ga ff Gijs z'n fles geven, kom daarna nog terug.