pfffffffffffffffff, ben 2 dgn niet wezen kijken maar wat is er een boel geschreven...moest ergens beginnen op pagina 176...nou dat is dus niet te doen welke vraag ik wel zo zag, al weet ik niet meer wie het vroeg was of ze al wat pakte Ja Teun pakt echt bewust zijn doekje en knuffel en om armt hem ook ik zou proberen om een foto in me map te stoppen, of wie legt me ff uit hoe ik hem in dit bericht kan plaatsten ik ozu hier een svragen bij het zwembad wat ze willen, zwembroekjes of zwemluiers... op het werk gaat het iets beter al blijf ik een buitenbeentje...... Morgen weer ....... Teun was vandaag op het KDV van 7:45 tot 17:30...ging vanmorgen niet helemaal goed maar vanmiddag gelukkig wat beter...er was nog hoop voor hem zeiden ze...nu maar afwachten...is voor zo'n jochie ook moeilijk..altijd samen met mama en nu helemaal alleen...... nou meiden prettige avond en ik val wel weer een keertje in....want werken en lezen lukt toch niet echt
zijn er nog meer baby's die nog steeds niet doorslapen? Dimphy komt nog steeds elke nacht tussen 3 en 5 uur een keer om te eten, ik vind het best zwaar die nachtvoedingen. Ik zou zo graag weer aan een stuk door willen slapen. Noura, ik heb een donker paarse opel vectra, en we hebben ook een witte volvo station.' Ik dacht pas ook dat ik je achter de wagen zag lopen, heb je een zwarte of donkerblauwe kinderwagen? Je man of vriend is toch indisch ofzoiets, hij liep er namelijk naast. Ik voel me trouwens helemaal thuis in de hoven, en wat heerlijk he de stad op loopafstand. echt super, ik hou nogal van winkelen.... Dimphy pakt nu ook heel gericht de speeltjes die aan de speelboog hangen, ook rammelaartjes vind ze leuk om vast te houden.
Ik ben al heeeel lang niet meer geweest en kan dus ook niet meer op alles reageren. Hier gaat alles goed. Mitchell slaapt inmiddels goed door en is nog steeds heel lief en tevreden. Hij drinkt alleen wat weinig en ik heb dan ook rijstebloem in zijn flessen gedaan, dit werkt best goed.
@Saar: Leuk zo'n moedergroep, lijkt me inderdaad erg gezellig! Zo'n draagdoek is ook verkrijgbaar onder de naam Baby-bundler. We hebben een lap stof gekocht van 1,5 x 2,5 meter en die in de lengte doorgeknipt, de twee stukken aan elkaar genaaid en omgezoomd. Nu heb ik dus een doek van 75 cm x 5 meter. Ik was voor 12,50 euro klaar. @Debbie: Hou die moeder van je maar goed in ere! @Slingding: Die matjes heb ik ook (had ik de vorige keer ook bij me), maar ze voelen nogal zweterig aan... @Melliemel: Nee, je hebt geen uitnodiging gemist (sommige mensen zijn zo 'brutaal' om zichzelf uit te nodigen... ). Maar er is nog een plekje over...
nou lianne, dan was jij het niet...pfoeee gelukkig heb ik niet gevraagd of jij het was... van internet (komt volgens mij heel raar over ) maar ik zal het in de gaten houden, ben de laatste dagen niet meer die kant opgeweest. en het klopt dat ik een zwarte wagen heb, en mijn man is marokkaans... (ik zal hem zeggen dat je dacht dat die indo was hihih vind die leuk) leuk dat het je bevalt in de wijk, en ook leuk dat je dochter al vriendinnetjes heeft. wat betrefd de nachtvoedingen, kan me voorstellen dat het je zwaarvalt. ik hoop voor je dat jou tijd ook snel komt! slingding en saskia wat een leuke fotos. hoewel ik niet van zwemmen houd, geloof ik nu dat ik toch maar eens mee ga binnenkort. lola, wat leuk die foto, en het ziet er heel leuk uit die draagdoek. het lijkt me heel fijn om zo te dragen. ik heb de premax draagbuidel weer verkocht omdat ik last van mijn rug kreeg. wat voor stof heb je er eigenlijk voor gebruikt? is het een katoen, of iets met lichte stretch ofzo? trouwens goed dat je zei dat het een pop was, anders hadden we rare ideeen gekregen. debbie wat lief van je moeder. en fijn dat je het naar je zin hebt in apeldoorn. he daphne, ik had je al een tijdje gemist. ook op msn. maar goed te horen dat het met jullie zo goed gaat! nou weet ik niet meer wat te reageren, en ik heb ook knallende hoofdpijn. dus vergeef me als ik iemand vergeet ik ga zo nog even kolfen, heb nog wat extra nodig voor mijn voorraadje aan te vullen. dan nog proberen of saf wakker worden wil. en morgen moeten we vroeg op want we moeten om 9.15 op het bureau zijn. ik hoop dat die er nu niet zo`n last van had als vorige keer. ikmoet ook nog even vragen hoe het zit met de besmettelijkheid van waterpokken, het zoontje van mijn vriendin heeft waterpokken en ik wil op kraamvisite. nou welterusten voor iedereen!
oh ja, bedacht me onder het voeden, suusje gefeliciteerd met het aankomend "tanteschap" en saartje gefeliciteerd met de verjaardag van je man!
Weer ff een snelle reactie want het werk wacht weer Baalde wel vanmorgen aangezien Fynn nog sliep toen ik wakker werd om 7.15. Was echt voor het eerst sinds tijden. Als ik vrij was geweest had ik dus nog even verder kunnen pittem. Zul je altijd zien... @Lola: Koop er nog maar een bank bij, want ik wil er ook op Hopelijk heb ik morgen weer wat meer tijd. Fijne dag allemaal!
hallo allemaal, hier een supervrolijke Saartje. Liene heeft vannacht dus doorgeslapen! Van 09.00u tot 07.00u! En dan gegeten en nu ligt ze nog te slapen als een roosje. Suusje: proficiat tante! Hier nog een, ik word weer tante in oktober. En mijn man wordt peter van het kindje. Daphne: inderdaad heel lang geleden. Fijn dat alles goed gaat. Noura: ik zal het doorzeggen aan m'n man. Voor de rest alles goed hier, behalve het weer. Ik ga normaal dezz namiddag wandelen met een vriendin en haar baby' (één in de buggy en één in de buik). Maar als het niet beter wordt, zullen we niet ver moeten gaan wandelen. Ik ben een jas aan het breien voor Liene en ik ga nog wat verder doen. Groetjes, Saartje Ik zal nog eens proberen een foto te plaatsen in een bericht. Het is Liene gisteren op de moedergroep, vriendjes aan het maken .
ff snel kom vanmiddag wss ff langer reageren; noura de waterpokken zijn besmettelijk totdat de blaasjes zijn uitgedroogd. gr saskia
Ik ben net naar de gyn geweest voor een echo van mijn spiraal,en hij zit goed dus dat is wel fijn. Ik heb gelijk gevraagt of een kopie van mijn bevallingsverslag kan krijgen en die word opgestuurd. Wij zitten echt al te denken over een 2de kindje we vinden het zo vreselijk leuk maar we wachten zo wie zo tot Wessel een jaar is. @Saar ik had het gevraagt voor die info. En wat heerlijk dat ze voor het eerst heeft doorgeslapen. @Suusje en Saar Gefeliciteerd dat jullie tante worden. Ik ben al 1 keer tante en word dit jaar nog 2 keer tante. Mijn zus is begin juni uitgerekend die zit nu met hoge bloeddruk en mag niks meer doen ze is nu 29 weken dus dat is niet zo goed dat ze dat al heeft. En mijn schoonzus word ook weer moeder en is midden november uitgerekend. @Janette volgens mij heb ik wat gemist,waarom ben je een buitenbeentje op je werk?is ook niet leuk zeg. @Lies leuk filmpje zeg. @Lola ja ik heb zo'n grote wasmachine mijn bank is weer lekker schoon en fris. Ja volgens mij komt het door het voorjaar ja dat ik zo'n schoonmaakwoede kreeg. Is gister me wipstoeltje kapot gegaan echt klote,ik heb hem terug gebracht bij de blokker en kreeg een tegoedbon maar die is alweer op want ik heb ff nieuwe wasmanden en een overschaal gehaald. Ik ga straks ff naar de stad kijken of de prenatal een leuke wipstoel heeft ik heb toch nog 20 euro aan bonnen dus dat komt mooi uit. Ik denk dat ik er nu 1 met speelboog neem maar die boog wil ik er ook af kunnen halen dus ff kijken of ze dat hebben. Zitten jullie kindjes vaak in de wipstoel?Wessel wel die vind het echt leuk in dat ding ik kan ook echt niet meer zonder. Nou ik ga ff kijken of Wessel al wakker is want dan kan ik hem aankleden en kunnen we zo ff naar de stad.
goede morgen! ben hier bezig met de volksverhuizing te regelen want kailynn gaat een nachtje logeren. wat een spul moet er mee zeg! Kailynn komt nu sinds 2 nachten weer om 3.30 uur precies 4 uur na de laatste voeding, dus we moeten concluderen dat ze overdag te weinig voeding binnen krijgt. nu ga ik het maar zo doen dat ze erst de borst krijgt en dat ik daarna 100 ml kunstvoeding aanbied, meer aan leggen helpt niet want ze komt pas gewoon 4 uur later . het voeld zo klungelig al dat gerommel met voeding maar op deze manier krijgt ze wel bv binnen en ik hoef niet steeds te kolven en ik kan borst geven wat ik zo fijn vind. Vanmiddag even met mijn schoonmoeder en kailynn de stad in even bij H&M kijken of ik wat leuks kan vinden voor vanavond nog, ik weet niet wat ik aan moet trekken op het feest van mijn werk vanavond het is een 70&80 party aan de ene kant en las vegas aan de andere kant en het is van 20 tot 1 uur. Mijn man komt om 22.30 want hij moet werken. ik ben hier niet meer vandaag en morgen geef ik weer reacties nadat ik heb uitgeslapen!
slingding, veel plezier op de party! vales, ik gebruikte bij mijn andere kinderen geen wipstoel. en nu heb ik er 1tje gekregen, en hij begint het deze week pas een beetje fijn te vinden. saartje, ook proficiat met het aankomende tanteschap! en wat lekker zeg al die doorslapende kindjes. ik moest vanmorgen vroeg op pad, we moesten naar het bureau voor de 2e prikjes. wat zielig toch altijd weer. ik ga afstappen van het voeden op verzoek, want hoewel dat die erg tevreden is,mag die er toch echt wel een voeding bij. hij weegt nu 5770 gram, en is 59 cm lang. het blijft een klein ventje dus, net iets onder het gemiddelde. verder doet die het allemaal erg goed, en alles is nagekeken en hij is goedgekeurd. wel apart dat de wijkverpleegkundige 5 voedingen adviseerde (een maand geleden), en van de arts mochten het er ook wel 6 zijn..
Noura: dat hadden we ook vorige maand. Wezaten op 5 voedingen, moesten toen naar 6 en nu weer naar 5.... Ik vond het ook verwarrend. Thijs slaapt weer als een roosje, 's middags! Ik heb hem nu een paar dagen even laten huilen als hij na een uurtje of zo wakker werd, en dat werkt goed! Ik ben erg blij, want hij wordt dan heerlijk gezellig wakker! (al weet ik me met mijn tijd geen raad, maar dat is een luxeprobleem, natuurlijk) De begrafenis van mijn collega is op wonsdag. dat is voor mij wel de gunstigste dag van de week, voor zo'n onverwachtte gebeurtenis, want Thijs gaat dan wennen op het KDV en mijn vriend werkt thuis. Ik kan dus gemist worden
ja lastig is dat, ik heb nog in het boekje staan 5 voedingen, en je mag op verzoek, dan kwam hij soms zelfs op 4. maar dat zat me ook niet zo lekker. maar hij sliep zo veel. nu raad ze toch aan op 6 voedingen, omdat hij toch een klein ventje is. veel sterkte met de begrafenis!
ik ben vandaag thuisgebleven van mijn werk. Gisteravond heb ik voor het eerst weer wat binnengehouden. Nu voel ik me nog steeds niet lekker en heb nog klein beetje verhoging. Gisterenmiddag kwam Frank ook thuis met draaiende darmen en die is dus gezellig naast me komen liggen in bed met dezelfde klachten.... wat een huishouden.... Nu zitten we dus samen op de bank te rommelen....Nick is ook niet echt in zijn hum en heeft ook nog steeds diaree. Gisterenmiddag heeft mijn moeder hem opgehaald en meegenomen, aangezien wij geen van tweeen ons in staat voelden om veel te doen. Nick is wel heel rustig geweest en heeft veel geslapen, maar wilde nauwelijks drinken. Kan ook nog van de prikjes komen denk ik. Hij had ook nog wat verhoging dus had hem maar een zetpil gegeven. wat een lieve zwemfoto's Cynthia en Saskia.... ik wil ook weer.... afgelopen week niet geweest in verband met sollicitatie en komende woensdag heb ik een tweede gesprek/meeloopochtend.... positief, maar weer niet zwemmen.... Otje wat balen van de bus en het CWI, daar zit je niet echt op te wachten. Wat moet je nu over twee weken komen doen? Vales fijn dat Wessel weer goed drinkt. Nick heeft echt weer zo'n bui. Ik dacht geef hem een fles kan ik zelf nog wat bijkomen, maar dat wil hij dus niet.... huilen. Toen heb ik hem toch maar aan de borst gehangen... lekker trouwens zo'n fris huis. Zou mijn bank ook wel in de was willen doen, maar vaste stof gaat een beetje moeiijk.... Vales succes bij de prenatal, daar hebben ze vast wel een mooie wipstoel. Overigens zit Nick er niet zo heel vaak in, maar hij vindt het wel leuk. Ligt ook meer aan mezelf denk ik, leg hem meestal in de box. Cynthia fijn dat het gisteren op het KDV zo goed is gegaan. Al voorbereid voor het logeren vanavond? Veel plezier op de party.. Lola jij ook al van die leuke foto's... en plassen ja dat gaat maar door he. Gebeurd vaak als ze koud krijgen en als luier afgaat. Maar dat celstofmatje is inderdaad wel handig wat Slingding zegt... wat een heerlijke geluidjes maakt Thijs Lies! enne ik heb Nick af en toe met zijn gezichtje naar voren in de babybjorn. Hij vindt het wel gezellig om vooruit te kijken. Maar ik doe dat hooguit 10 minuten of bij een korte boodschap. Saskia bedankt voor je informatie. Nick is inderdaad ook wel verkouden dus wie weet dat het daar aan ligt. Debbie fijn dat je het zo naar je zin hebt bij je moeder. en stevig verwend hoor ik... Saar lijkt me gezellig zo'n moedergroep... en fijn dat Liene wat beter aan het slapen is, want het lijkt me erg vermoeiend om elke nacht zo vaak te voeden.... Ha lees net dat ze heeft doorgeslapen vannacht Hoera! enne je hebt cake en cake. Zelfgebakken vind ik toch altijd lekkerder dan gewone uit de winkel zeg maar... dus geniet maar lekker van de complimenten. Lianne: Nick slaapt ook nog niet helemaal door. Vaak wordt hij ergens rond 5 uur wakker, hoewel hij ook al enkele nachten helemaal heeft geslapen. Ik geef hem om 5 uur dan een speen en dan slaapt hij verder... Noura gek hoor. Ik vindt dat Safouane helemaal niet zo heel klein en licht is. Hij zit iets onder het gemiddelde. Maar de groeicurves van het CB zijn op flesgevoede kinderen gebaseerd. Als je googled kun je ergens de groeicurves vinden voor BV kindjes. Die zijn wel anders. En als hij tevreden is heeft hij toch niet echt meer voeding nodig? heb effe gezocht: www.borstvoeding.com/groeicurve en dan moet je effe aanmelden en inloggen kun je het zien. Lies fijn dat je naar de begrafenis van je collega kunt, maar anders had er vast ook wel iets geregeld toch? sterkte. Karin
@Vales...ff in het kort ik heb een nieuw plekje gekregen net voordat ik met verlof ging, heel errug achteraf en nu is het dus zo dat ik geen contact meer heb met mijn directe collega's en met de lunch roepen ze niet dat we gaan eten, de tafel word hier gedekt en eten dus met z'n allen. en ze zouden me werk overnemen maar dat is dus ook allemaal blijven liggen...en nu willen ze dat ik het zo snel mogelijk af heb.want ze willen cijfertjes zien..ja sorry hoor maar ik kom maar 3dgn per week en ik kan niet meer doen...... dus ja dan is de zin ook ff ver te zoeken en denk ik was ik maar bij me ventje maar we zien het wel hoe het verder gaat...... heb een internetverbinding dus snuffel ff tussen door op het forum word ik weer vrolijk
duikster ik heb me even aangemeld, en er komt zeg maar het zelfde uit als die van het cb. maar hij is in vergelijking met een maand geleden nu de helft minder aangekomen. vandaar dat ik hem toch wat meer ga proberen aan te bieden. maar hij is heel tevreden, dus hij heeft geen honger. ik vind het wel heel grappig hoe verschillend kinderen kunnen zijn. dit zie ik als ik de groeiboekjes van mijn andere 2 kinders er bij leg.
@Noura en Saar bedankt! En jullie natuurlijk ook gefeliciteerd hè! @Karin: Beterschap! Gaat het nu wel goed met je borstvoeding? Of loopt dat door het ziekzijn terug? @Noura: Mika is ook licht voor zijn lengte, maar dit is volgens het cb geen enkel probleem. Hij zit nu op 5100 gram en 61 cm. Maar zijn papa en mama zijn ook zo tenger.... @Vales: Mika vindt de wipstoel geweldig! Hij heeft ontdekt dat als hij met zijn voetjes trappelt hij dan op en neer wipt. Dus dikke lol. Leuk, een broertje of zusje voor Wessel! @Slingding: gaat Kailynn voor het eerst logeren? Spannend lijkt me dat! @Daphne: fijn dat alles goed gaat! Tot later! (Ben nu op mijn werk dus...)
Ha Noura, bij mij verschilt het inderdaad ook niet veel, maar ach als ze al lichter begonnen zijn, is het ook niet zo erg toch? en tevreden is in elk geval belangrijk en dat is Nick inderdaad ook. Suusje: thanks. Mijn BV lijkt mee te vallen. Wel heb ik gisteren een fles afgekolfde melk aan mijn moeder meegegeven toen zij Nick meegenomen heeft en zelf niet gekolfd. Heb mijn vocht hard genoeg nodig. Ook vandaag geef ik nog een deel afgekolfde melk om zo mijn eigen vocht ook op peil te houden. Gelukkig had ik nog genoeg in de vriezer....Toen ik twee borstontstekingen had heb ik veel gekolfd en ingevroren... Ik was wel in een dag tijd 2 kilo kwijt....maar ja wat wil je als je helemaal niets binnenhoudt. Overigens raad ik het niemand aan om op deze manier af te vallen......! Karin
hi hi, debbie; zo hee jij hebt inkopen gedaan zeg saar; dat klinkt erg gezellig zo'n moedergroep, enne nu word het erg spannend hoor. laat het ons zsm weten hè? janette; ik kan het soms ook niet bijhouden hoor en ik werk maar 2 dgn lianne; hier slaapt orlando ook nog niet door hoor, daphne; mag je met 3 mnd al rijstebloem gebruiken? lola; zo lekker voordelig zo. enne ik hoor wel waar en wanneer dan hè noura; en wat zeiden ze op het cb over de waterpokken. ga je nu om de zoveel uur voeden? noura ik vind safouane helemaal niet zo klein hoor. in vergelijking met orlando is hij juist groot vales; bij de v&d hebben ze nu aanbiedingen ook van wippertjes 25/29 euro slingding veel plezier karin alsnog beterschap he. hoop dat je niet nog veel meer afvalt lijkt me toch niet echt best zoveel in zo'n korte tijd. hier niks bijzonders te melden gr saskia