December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @Noura: Je kunt het beste tricot-stof gebruiken.

@Eve/Melliemel: Na de meeting in Dongen de volgende in Roermond dan maar... :) ?

@Vales: Goed idee om een kopie van je bevallingsverslag op te vragen. Ik zou het ook wel graag willen hebben. Even onthouden dus... Jasmijn vindt het wippertje helemaal geweldig, ze houdt ongeveer drie kwartier vol in dat ding. Ze trappelt ook altijd flink met haar beentjes om het te laten schommelen.

@Duikster: Fijn dat je je al iets beter voelt, hopelijk zijn jullie allemaal snel weer de oude!

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    karin beterschap, en hopelijk zijn jullie allemaal snel weer op de been.

saskia, safouane zit iets onder het gemiddelde dus dat is ook niet zo erg. zijn lengte gaat goed omhoog, maar zijn gewicht buigt wat af nu. eerst kwam die ruim 1200 gram per maand aan, en nu maar 500 gram. en de arts zag het liefst dat die nog 6 voedingen kreeg. maar goed we zullen zien.
    hij heeft de hele middag hartverscheurend gehuild, hij had zo`n last van de prikjes. hij is uiteindelijk uitgeput in slaap gevallen vanavond. zo zielig.

oh ja en over de waterpokken zei ze het volgende, je moet wel voorzichtig zijn, maar als de blaasjes zijn ingedroogd zou het ongevaarlijk moeten zijn. wel zei ze erbij dat je natuurlijk niet weet wie er in de omgeving nog meer besmet is, het duurt ongeveer 2 weken voor het zich openbaart, en dus zou je weer door iemand anders besmet kunnen worden. maar het heerst overal en je zou het ook op het cb, school, en andere openbare gelegenheden kunnen oplopen. en over een tijdje is er weer iets anders. de kans dat een kind er heel ziek van zou worden is overigens ook klein.
    ik ga maandag dus naar mijn vriendin. de waterpokken zijn inmiddels al ingedroogd.

3. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @noura: Ga je Safouane nu op vaste tijden voeden? Demi is van 19-12 en woog vorige week 5200 gram en was 57 cm, dus ze zit ook onder het gemiddelde. Maar ieder kindje is anders denk ik dan maar. Ze krijgt trouwens wel vijf voedingen. Wat zielig dat Safouane zo'n last heeft van z'n prikjes.
    Fijn dat je maandag eindelijk naar je vriendin kan!

@Duikster. 2 kilo in 1 dag :rolleyes: . Klinkt niet goed! Van harte beterschap. Ennuh...mijn man zit ook nog steeds ziek thuis. Hij is ook al vier kilo kwijt. Gelukkig voelt hij zich sinds vanmiddag wat beter.

@Janette: Vevelend voor je dat je je zo buitengesloten voelt op je werk. MOeilijk is dat. Ik ben net aan een nieuwe baan begonnen. Maar ik heb een solo-functie dus hoor eigenlijk ook "nergens bij". Moet de contacten echt zelf opzoeken en dat is wel lastig vind ik. Ben dan ook best wel onzeker.

@Cynthia en Saskia: Als ik jullie foto's zie wil ik ook zwemmen! Maar Demi is verkouden dus nog maar even wachten.

@Debbie: Nou, met zo'n moeder kun je wel vaker gaan winkelen ;)

@Slingding: Wel leuk , zo'n 70/80 jaren feest. Hopelijk is/was het leuk. En inderdaad, voor zo'n nachtje logeren omoet je een hoop inpakken. Demi is nog niet uit logeren geweest. Alleen een keertje met ons bij opa en oma, maar toen waren we er dus bij.

@Saar: Lekker dat liene heeft doorgeslapen.

Demi is deze week echt een slaapkop. Slapen jullie kindjes ook nog zoveel (ik weet dat er een aantal zijn die heel weinig slapen). Ik heb vier uur tussen de voedingen zitten en ze is gemiddeld steeds anderhalf a twee uur op en slaapt dus tussen de voedingen door nog zeker twee uur. Moet haar meestal wakker maken voor de voeding.

Verder baal ik omdat ik al een paar weken aan de lijn ben, maar geen resultaat zie :cry:

4. @Duckie: Jasmijn slaapt ook vrij veel tussen twee voedingen. 's Morgens meestal zo'n twee uur en 's avonds anderhalf.

@Slingding en Irma (en iedereen met een bv-dip): Naast Domperidon helpt ook Fenegriek en Gezegende Distel om de melkproductie te verhogen. Ik wil dit eens gaan proberen, omdat ik van Domperidon hoofdpijn krijg. Dit is de link: http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... eding.html

Jasmijn deed vanavond iets nieuws: Ik hield haar een tutpopje voor en ze pakte het aan, vervolgens pakte ze het over met haar andere handje en toen weer terug... Tot slot stopte ze het popje in haar mondje.
    Ik heb 'Oei, ik groei!' er even bijgepakt en las dat een kindje dit (het overpakken) kan leren als het ongeveer 4,5 maand oud is. Jasmijn is vandaag precies 3 maanden oud, dus dat is wel knap =D> =D> ! Maar daarentegen heeft ze nog absoluut geen interesse in omrollen, iets dat ze volgens het boek nu wel zou 'moeten' kunnen. Gelukkig bestaat 'het gemiddelde kind' niet! Bovendien 'zegt' het boek dat een kind een keuze maakt uit de nieuwe vaardigheden en zich de andere pas later eigen maakt. Dus dat omrollen komt ook vast wel eens een keer... ;)

5. hallo,

heb me ook aangemeld voor de borstvoedingsbabygrafiek.
    Liene is daar ook klein en mager. Niet veel hoor, net onder het gemiddelde. Dinsdag moeten we naar kind en gezin (jullie cb of zoiets).

Gaan jullie straks papjes geven of stukjes? Wij gaan vanaf 6 maanden stukjes geven. Ik had er al eens een boek van gelezen en nu daarstraks op die website (borstvoeding.com) nog meer.

Ik heb me trouwens aangemeld op hyves, dus wie m'n vriendje wil zijn:)... Ik ken er nog niks van, dus het ziet er allemaal nog saai uit. Het is hetzelfde adres als van messenger.

Ik ga nu gaan slapen. Duimen voor net zo'n nacht als de vorige. Nu slaapt ze in ieder geval, maar al wel van 8u, gisteren was het 9u... We zien wel!

Prettig weekend allemaal,
    Groetjes,
    Saartje

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    goedemorgen, goh wat rustig hier.

ik ga geen vaste tijden aan houden, maar hem wel vaker aanleggen. gister was die helemaal uitgeput, en savonds heb ik hem nog even wakker gemaakt, en toen zag je dat die zich al wat beter voelde. wel moest ik hem vanmorgen om 9 uur wakker gaan maken.
    hij is in ieder geval over zijn prikken heen gelukkig, het is weer de oude vrolijke safouane.

duckie, is toch ook wel lekker als ze zo veel slaapt

lola, wat knap dat ze dat zo goed doet en al kan.
    hier kan saf nog niet zo veel. hij begint nu veel meer te babbelen, waar die druk mee is, en zijn handje heeft die net een beetje ontdekt. maar de motoriek wil nog niet zo. hij heeft ook nog niet in de gaten dat die er wat mee pakken kan. en omdraaien zie ik hem ook nog niet doen.
    maar dat komt allemaal vanzelf wel.

nou straks even lekker de stad in, even een cadeautje halen voor mijn vriendin. ik heb een hele leuke romper gemaakt met de naam en allemaal sterretjes erop. vind hem zelf heel leuk gevonden.
    het zou wel fijn zijn als de zon nog door gaat breken.

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Goede middag,
    je bent 24 uur weg hier en je moet 30 minuten lezen.
    Allereerst is hert feest leuk geweest, in het begin dacht ik echt wat doe ik hier het was nl voor personeel en vrijwilliger vab het verpleeghuis (en de vrijwilligers zijn vaak 65+. maar onze beste vriend was de DJ op de ene kant het partycentum, je kon ook roulette en black jack spelen daar keer je een dollar voor bij de ingang. je kon een karakatuur laten maken en er kwam een vuur spuugende slangenvrouw.
    Arno mijn man was er rond 22.15 en toen kwam ook veel directe collega's tegen. dus het was zo 0.50 toen zijn we gauw om de jassen gegaan.
    Ik moest thuis immers ook nog kolven dus dan slaap je ook niet gelijk.
    En om 7.30 gauw even gekolft en lekker verder gaan slapen tot 11 uur.

Net even mijn schoonouders gebeld en daar hoorde ik kailynn op de achtergrond, nou alles ging goed daar (gelukkig)
    we gaan haar straks halen.
    Zo dat was weer een heel verhaal met mijn belevenissen.

Karin; gelukkig gaat het beter met je,

Noura; succes met het voeden op deze manier,
    volg vooral je gevoel want moederinstinct is vele malen beter.

Duckie; Kailynn slaap tussen alle voeding ook goed.

Saar; ik wacht met bijvoeden tot 6 maanden want ik wiol de allergie kans verkleinen.
    Ik heb je in mijn Hyves lijstje staan hoor. en hopelijk heb je vannacht lekker geslapen

Lola; bedankt voor de tip! en wat heb je een knappe dochter zeg!

Janet:kan me voorstellen dat op deze manier werken niet leuk is.
    Bij mij zal er ook echt geen ontvangst commité staan, ik werk alleen dus er zijn wel meerder aan het werk maar je werkt virij zelfstandig met je 45 cliënten. en ik ben gewoon door andere vervangen.

Als ik aan werken denk word ik misselijk en verdrietig, ik wil niet maar het is het beste en het moet. maandag is al zo snel.

Nou dit was weer een lang bericht!
    groetjes en leuk weekend allen.

8. Feitkifkim

Feitkifkim Actief lid

20 jun 2006
    378
    0
    0
    Zo meiden, vanaf mijn werk ff een krabbel van mij...
    Ik heb de hele week curses gehad en vandaag is mijn vuurdoop op mijn nieuwe groep, meiden... Is toch wel anders dan jongens hoor...
    Had meteen al een conflict met één van de meiden dus weten ze meteen wie Irma is... Een aantal waren heel blij en vonden het ook leuk om foto`s van mijn mannetje te zien.
    Vanmorgen toen ik Rick bij mijn ouders bracht leek hij ziek te zijn maar gelukkig toen ik net belde was daar niets meer van te merken.

Rick zou dit weekend eigenlijk bij zijn vader zijn, alleen draagt hij zijn verantwoordelijkheid weeeeeer niet waardoor ik gisteren nog opnieuw oppas regelen moest...GRRRR...

Ik ben blij met mijn ouders...

Fijne dag en tot later...

Ow ja Lola en Cynthia bedankt voor de tips m.b.t. BV ben nu aan de domperidon... ff kijken of het werkt...

Irma

9. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

lola; hihi uhm tja nou dan moeten we(mijn mannen en ik) er maar een weekend van maken en dan langs komen want roermond ligt zeker niet naast de deur. haha nou we zullen zien he wat er allemaal van gaat komen ;) . goed joh van jasmijn, dan is ze heel snel met overpakken van dingen hoor.

noura; ja pcies als je die risico's allemaal wilt voorkomen dan kun je binnen blijven en er nooit meer uitkomen want dan is er altijd wel een virus of iets dergelijks.

duckie; lekker joh dat ze zo lekker slaapt

saar; ik had je ook al in mijn lijstje gezet op de hyves.

slingding; nou erg leuk voor je dat het goed is gegaan allemaal

irma; balen dat je weer oppas hebt moeten regelen, en dan is het zo fijn als je lieve ouders hebt he

hier wederom niet veel bijz. te melden

gr saskia

10. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Zo, ik ga nu niet zeggen dat het teveel is om op alles te reageren...want dat wordt een beetje afgezaagd :D (maar het is wel zo).

Fynn is nog steeds in een goeie bui. Lacht, klets, speelt en slaapt goed. Zou het dan toch waar zijn dat hij nu in een zonnige periode zit tussen 2 sprongetjes :) :) :)

Vandaag is het 2 jaar geleden dat ik Fynn z'n vader heb ontmoet (en morgen een jaar geleden dat Fynn werd verwekt). Natuurlijk niet echt bijzonder in vergelijking met jullie trouwdagen etc maar ik vind het toch wel leuk. Had toen echt nooit kunnen denken dat ik nu zo'n mooi mannetje zou hebben :D

Even een vraagje over het kdv: Verschonen ze bij jullie ook zo vaak de luiers? Ze zeiden laatst tegen me dat Fynn het verschonen niet echt leuk vindt. Dat verbaasde me want thuis heeft ie er geen probleem mee. Blijkt dat ze voor het eten, na het eten, en na elk slaapje verschonen :( Tja, vind je het gek dattie dat niet leuk meer vindt...

Het valt me verder op dat hij daar meer spuugt dan normaal. Krijg vaak z'n vuile kleertjes mee en daar zit dan veel spuug op. Ik vraag me dus af of ze hem wel goed laten boeren. Moet dat toch es gaan vragen want ik vind het ook zielig voor hem.

@Cynthia en Saskia: Wat zalig die zwembadfoto's! Baal dat ik niet van zwemmen hou want ik zou het voor Fynn wel erg leuk vinden. Denk dat ik het toch maar es moet doen. Baal dan ook wel weer dat z'n vader er niet is want hij is echt een waterrat en zou dus lekker met hem kunnen gaan zwemmen. Tja, maar niet te veel bij stilstaan :cry:

@Lies: Leuk zo'n filmpje! Heb er zelf laatst ook een gemaakt omdat ik z'm lach niet kon vastleggen op de foto. Op film lukt dat dus wel :D En ik doe Fynn ook nog niet naar voren in de Babybjorn. Maar zoals ie nu zit kan ie ook best veel zien vind ik.

@Otje: Wat een verhaal over je tocht naar het CWI! Vind het knap van je hoor!

@Lola: Wat is Jasmijn veel veranderd sinds de meeting! Ze is nu echt een meisje aan het worden. Niet dat ze eerst een jongetje was hoor :D Maar toen was het echt meer een baby. Ehm, dit klinkt een beetje ingewikkeld maar je snapt het vast wel :D

@Saar: Wat klinkt dat leuk zo'n moedergroep! Zouden ze hier ook moeten doen :D En proficiat met het doorslapen van Liene! Dat heeft ze wel heel snel geleerd zeg. En dan ook van 21.00 toto 7.00. Dat lukt zelfs hier niet :D Verder geniet ik echt van je vlaamse uitdrukkingen! Volgens mij heb ik al een keer verteld dat ik een relatie heb gehad met een belgische man. En ik vind het zalig om weer zoveel herkenbare uitdrukkingen te lezen :D

@Vales: Fynn zit niet zo vaak in de wipstoel. Hij heeft het nml enorm naar z'n zin in de box en ik leg hem daar eigenlijk automatisch in en vergeet de wipper :oops: Zet hem er alleen in als ik hem wil laten meekijken met wat ik aan het doen ben.

@Karin: Bah, wat balen dat jullie zo beroerd zijn/waren. Kan me voorstellen dat jullie Nick even hebben weggebracht. Hoe gaat het nu?

@Noura: Fijn dat Saf zich al weer beter voelt. En ben benieuwd hoe het gaat nu je meer voedingen gaat geven.

@Irma: Ja, waar zouden we zijn zonder onze ouders...Die moeten we echt een keer goed in het zonnetje gaan zetten :D

@Setje: Waar ben je? Gaat alles goed?

Enne...wat is er zo bijzonder aan hyves? Word ik daar wijzer, blijer, gelukkiger of wat dan ook van? Of is het gewoon een soort msn?

11. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    dank jullie wel allemaal de beterschapswensen hebben geholpen. Voel me nog niet topfit, maar loop weer rond. Nick heeft ook geen verhoging meer en dat is wel fijn. Denk dat BV toch een dipje heeft want Nick kwam vannacht om 2.00 uur om een voeding of hij had krampjes. heb hem maar even aangelegd en toen was het goed. Was vanmorgen ook alweer 1,5 kilo zwaarder! vocht zit weer terug in mijn lijf!

Saar is dat een boek van de rapley methode wat jij bedoeld? ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik ga doen, maar we hebben nog even....

Duckie Nick slaapt ook vrij veel

Lola wat leuk dat jasmijn al overpakt! overigens zeiden ze op het cb bij mij dat kinderen pas met 9 maanden om moeten kunnen rollen eerder mag natuurlijk!

Noura wat leuk zelf een romper gemaakt je vriendin zal t vast waarderen...

Slinding: je meiske alweer in de armen gesloten? fijn dat het goed is gegaan en je je vermaakt hebt. Ik krijg ook echt zin in een ouderwets avondje uit....

Irma balen dat de vader van Rick zo lastig is, komt het weer op jouneer om iets te regelen...

Eve fijn dat fynn in zijn hum is en gezellig. Nick wordt door de gastouder naar mijn idee ook wel wat vaker dan thuis verschoond.

en hyves ik ga me er weer eens in proberen te verdiepen, snap t niet zo goed maar heb al wel een account, alleen weer even denken hoe dat ook weer zat, dus cynthia als ik het weer weet voeg ik je als vriendje toe!

Karin

12. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    @Saar/Slingding/karin: ook ik zit op Hyves. Heb nog niet geprobeerd om jullie te vinden, want ik ben nu heel moe.

Afgelopen nacht heeft Mika ons uit de slaap gehouden. Hij is nl. ziek (en nu niet van prikjes, maar wellicht besmet via één van de vele snotterende kindjes op het kdv. Gisteravond begon het: onrustig slapen, hoesten, volle neus en dat werd alleen maar erger. Hij kreeg ook koorts en nu moet hij huilen als hij hoest, dus zijn keel zal wel pijn doen en hij heeft een enorme snotneus. Zó zielig! Ik heb echt enorm met hem te doen! Hoop dat het gauw beter wordt, dan slaapt hij beter en wij dus ook, ;)

@Lola: leuk zeg, zo'n nieuwe ontwikkeling! En inderdaad: het is net waar de interesse van je kind ligt wat hij eerst doet en wat pas later gebeurt!

@Eve: bij ons op het kdv zou ik niet weten hoe vaak hij verschoond wordt. En tijdens en na de voeding bij het uitbuiken krijgt hij een grote slab om. Zijn kleertjes zijn altijd keurig schoon. Ik heb ook nog nooit zijn reservekleertjes nodig gehad, alleen een rompertje, omdat de poep er langs was gelopen :( .

Zo, ik ga me weer richten op mijn kleine mannetje. Die heeft me hard nodig, nu hij zo zielig is.

Doei! Fijn weekend verder.

13. @Slingding: Fijn dat het feest zo leuk was (en nog fijner dat je eens lekker hebt kunnen uitslapen...)

@Irma: Wat voor cursus volg je?

@Eve: Ik begrijp je wel hoor... ;)

@Duikster: Fijn dat je je weer beter voelt!

Ik heb een dagje poetsen achter de rug. Wij hebben een klein zeiljacht en dat wilden we verkopen. Ik had hem dus op internet te koop gezet en er kwamen al heel snel reacties. Vandaag kwamen er diverse mensen kijken, dus moesten wij als de sodemieter dat ding gaan schoonmaken (door de komst van Jasmijn hadden we er de hele winter nog niet naar om gekeken...) Nu hebben we dus een luxeprobleem, want alle drie de kijkers willen hem hebben (volgens mij hebben we hem te goedkoop aangeboden...) Eentje heeft de vraagprijs geboden en die krijgt hem dus. Ik heb nu wel pijn in mijn armen, ben zo fanatiek poetsen niet meer gewend... :oops:

14. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ons meisje ligt lekker in haar eigen bedje.
    We gaan zo lekker fonduen (slecht voor de lijn) met vrienden.
    tot morgen

15. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    geniet van de fondu...en de lijn die komt toch wel?
    wij hadden vanavond gekookte piepers, tilapiafilet en asperge's met saus...ja ik heb me uitgesloofd en me vriendje maakte gelijk een heerlijke rose open.....we hebben genoten......en Teuntje die lag lekker te slapen......

16. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Noura, ik vind Safouane ook niet klein, Dain is van dezelfde datum en hij was vorige week donderdag ook 59 cm en 5785 gram, dus bijna hetzelfde! Dain krijgt 5 voedingen en dat vond het CB goed.

Vales, Dain is ook helemaal weg van zijn wipstoel, kan hij lekker alles in de gaten houden. Zijn box vindt hij daarentegen een stuk minder, daar houdt hij het niet zo lang in uit.

Zo, nu weer even een pagina verder lezen en weer reageren...

17. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Zo, heb nu de rest ook gelezen en zal even een poging wagen te reageren:

Klinkt als een lekker diner Janette! Wij hebben een kippensoepie en grote bak met sla op, met als toetje straciatellayoghurt, ook best lekker!

Ik zit ook op Hyves en Eve, ik vind het heel erg leuk, je kunt er een hoop oude bekenden en vrienden terugvinden. Ik heb al weer met mensen afgesproken die ik echt jaren niet gezien heb.

Suusje, wat sneu van Mika. Dain had het ook toen hij voor het eerst naar het kdv was geweest. Hij had toen 2 dagen koorts en was snotverkouden. Nu heeft ie dat gelukkig niet meer.

Ik weet ook niet hoe vaak ze Dain verschonen op het kdv, maar ze kunnen m beter te vaak dan te weinig verschonen toch?

Zo'n moedergroep is in principe hetzelfde als zwangerschapsgym of niet? Wij hebben er ook een leuk clubje aan overgehouden, ben dan ook blij dat ik me er toen voor op heb gegeven.

Hier gaat alles z'n gangetje, we zijn vandaag lekker naar het winkelcentrum geweest en daarna naar het tuincentrum. Dain is de hele dag heel vrolijk geweest en heeft zelfs een lange harde schaterlach laten horen, echt superleuk! Ook heeft ie zich weer een paar keer van zijn buik naar zijn rug gerold (we doen het nu iedere dag even!). Wat knap trouwens Lola, dat Jasmijn al kan overpakken!

Michel zit nu voetbal te kijken en Dain ligt te pitten, dus ik ga even internetten, misschien tot straks en anders fijn weekend allemaal!

18. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    :) Eve, ik ben er nog wel hoor! Ik lees elke dag ff gauw wat er is bijgeschreven. Heb op het moment alleen niet zoveel te vertellen (alles gaat gewoon lekker zn gangetje), en over bv en kdv kan ik (helaas) niet meepraten. Het lijkt wel of ik de enige ben die dr kindje niet naar het kdv brengt!? Verder heb ik ook niet zoveel tijd, en om elke keer alleen over mezelf te praten en op niemand te reageren vind ik ook zo lullig....

Ik zal even in het algemeen een beetje reageren;

Jullie zijn allemaal wel heel actief met zwemmen zeg! Hier is het er nog niet van gekomen. Er is wel babyzwemmen, maar alleen op woensdag ochtend en donderdag avond. 'S ochtends is het al om 8.30 :rolleyes: beetje aan de vroege kant.... En 's avonds wil ik met Jayden eigenlijk niet zwemmen, dan hoort hij gewoon lekker in zn bedje te liggen. Misschien kunnen we een keertje met zn allen gaan zwemmen? (voor degene die het leuk vinden tenminste)

Ik mis eigenlijk wel iemand in mn omgeving/vriendenkring met een baby, wij zijn de enige nog met een kindje! Hier op het forum is het wel gezellig hoor, maar zou het ook leuk vinden om eens gezellig samen iets te ondernemen ofzo.... Hoop dat Jayden aanstekelijk werkt ;)

Zijn jullie al bezig met (zomer) vakanties? Ben best benieuwd wat jullie van de zomer gaan doen. 8)

Wat vervelend dat de prikjes deze keer wat minder goed uitgepakt hebben! Ik moet maandag.... :rolleyes: Het ligt er volgens mij wel aan waarvoor ze de inenting krijgen, althans heb zo'n folder gekregen, en daar stond alles in.

Ik gebruik ook een beetje rijstebloem om de nacht wat beter door te komen. Hij reageert er goed op, en vindt het ook hardstikke lekker hahaha, hij lacht er vaak om als hij aan het drinken is! (heb vanille smaak) Het is een kwestie van uitproberen, sommige kindjes kunnen er nog last van hebben, omdat de darmpjes nog niet optimaal werken.

Jayden is ook niet zo groot, ik denk dat hij ongeveer 60 cm is en een kleine 6 kilo is. Maarja, hij is ook geen grote drinker! Hij krijgt wel 5 voedingen, maar drinkt ze ook niet altijd leeg. Als volgt;

07.15 -> 150 ml / (+5 schepjes) laat meestal 20-30 ml staan
    10.30 -> 150 ml / laat meestal 20-30 ml staan
    14.15 -> 150 ml / drinkt hij meestal leeg
    18.00 -> 180 ml / drinkt hij meestal leeg
    22.30 -> 180 ml / (met nutrix) drinkt hij meestal leeg

Volgens mij zijn er hier baby's die een stuk meer drinken of niet?

Verder heb ik een hele gave kinderstoel gekocht, de Chicco polly! En een buggy bij de v&d uit de folder. Vind ik wel lekker voor als hij op de fiets mee kan. Weet iemand trouwens vanaf welke leeftijd dat ongeveer is? Ik dacht zelf een maand of 10.

@Cynthia, ben jij nog bij de v&d geweest? Ze hadden echt super veel Nijntje! Heb voor Jayden een zwembroekje gekocht met bijpassend petje! Echt gaaf joh! Ohja en nijntje sokken hahaha. Ik vind nijntje ook super! Heb er gordijnen en vitrages van en een vloerkleed en kleertjes natuurlijk.

Aankomende vrijdag krijgen we de sleutel van het nieuwe huis, dus dan zal ik nog wel drukker zijn :rolleyes: Maar daar hebben we wel iets moois voor terug iig!

Ik zal proberen met het bijlezen gelijk een beetje te reageren, want 1x in de week reageren schiet ook niet echt op.... :rolleyes:

groetjes Lisette en Jayden

19. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Setje ik breng Wessel ook niet naar het kvd ik moet er niet aandenken ik vind dat echt helemaal niks maarja soms heb je geen keuze ben blij dat ik die wel heb.
    Ik heb ook nog steeds niet gezwommen.
    Wij gaan in september naar Landal we hebben nog 350 euro aan bonnen dus we hoeven dan bijna niks bij te betalen.
    Ik moet maandag ook voor de prikjes :(
    Ik wil ook de Chicco polly kinderstoel.
    En succes met verhuizen.

@Saskia ik zag die folder van de v&d pas toen ik thuis kwam met een wipstoel van de prenatal,is niet zo erg want ik moest maar 17,50 bijbetalen.

@Molly ja Wessel is ook echt helemaal weg van de wipstoel en de box vind hij ook minder leuk.

@Lola wat goed zeg van Jasmijn.
    En ik hoop dat ik snel mijn bevallingsverslag binnen heb ik ben zo benieuwd hoeveel cm ik om welke tijd enz had,dat ben ik echt allemaal vergeten.

@Janette ook niet leuk hoe ze met je om gaan op je werk.

@Slingding hopelijk gaat het werken je een beetje meevallen.

@Suusje beterschap met Mika.

Wessel heeft vandaag tot 9 uur geslapen :D hij krijgt dus zijn oude ritme weer terug alleen krijgt hij maandag weer prikjes dus hopelijk gaat hij niet weer elke keer vroeg wakker worden en blijft hij in zijn slaapritme [-o<
    Morgen is hij alweer 3 maanden,het gaat zo vreselijk snel.

Nou ik ga er weer vandoor.
    Weltrusten allemaal.

20. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    ik ben trouwens benieuwd of de kindjes gaan reageren op de klok vannacht, die gaat een uur vooruit! We zullen het morgen wel lezen ;)

Deel Deze Pagina