December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hallo allemaal,

deze nacht is Liene 1x komen eten om 5u. Ze was om 23u ook nog wel komen eten, maar toen was ik zelf nog wakker, dus dat tel ik niet mee als 's nachts. Dus 1x wakker geweest. Dus heel flink van haar :).

Deze namiddag was er een vriendin komen burten. Mijn man en haar vriend waren naar de voetbal. Toen ze terug waren, zaten we met z'n 4'en gezellig in de zetel met een glas wijn wat herinneringen op te halen over onze trouwdag. Toen hadden we geen feest gehouden, maar met 3 koppels en 2 vrijgezellen (onze beste vrienden allemaal) uit eten geweest in een leuk tapasrestaurant. Dat was dus heel de avond dat ze verschillende hapjes brachten.
    Om een lang verhaal kort te maken, we hebben dus afgesproken om nu vrijdag terug te gaan met nog een bevriend koppel (de zus van m'n man en haar vriend, en die vriend is dan de broer van de jongen die dus bij ons was... kan je volgen :confused: ). En dus gaat ons Liene voor de eerste keer ergens anders slapen. Bij m'n ouders. Ik weet niet wat ik er van moet denken, ik vind het best een moeilijk idee.
    Vooral omdat Liene alleen van de borst wil drinken. We hebben al vanalles geprobeerd... aventflessen, doddiflessen, lepel, beker, tuitbeker. Alleen de tuitbeker lijkt een beetje te gaan. Dat gaan we nu deze week nog proberen. Iemand nog ideeën?

Nog steeds geen resultaten... wil het wel graag weten nu.

@setje: ik denk niet dat Liene uit haar ritme gaat geraken, aangezien ze er nog geen heeft. :D
    Liene heeft ook nog niet gaan zwemmen. Ik had nu vorige week wel een foldertje meegenomen van zwemmen op haptonomische basis en daar stond een website bij. Dat ga ik wel eens bekijken, want ben benieuwd wat dat juist is.
    Op vakantie gaan we niet, we gaan genieten van ons nieuwe huisje. We hebben een grote fles in huis staan waar we altijd klein geld in gooien. Nu is ze bijna vol (nog een paar weken denk ik) en dan gaan we daar van dingen kopen om onze tuin mooi te maken. Ik heb het eens geteld toen ze 1/3 vol zat en toen was het een 150 euro. We gaan wel een weekend naar Luxemburg. Twee nachten. Samen met ons Liene.

@vales: fijn dat Wessel weer in zijn oude ritme geraakt. En ze worden inderdaad zo groot.

@Molly: met dat moedergroepje heb ik nooit iets samen gedaan, de baby's zijn ook allemaal van verschillende leeftijden. Het enige 'gemeenschappelijke' dat we hebben zijn de vroedvrouwen. Maar het is toch gezellig om wat te kunnen babbelen, terwijl Liene ligt rond te kijken.
    Leuk dat Dain al schaterlacht. Dat doet Liene nog niet, ook nog geen gerol hier. Hier ook voetbal van Ben, slapen van Liene en internetten van mij trouwens.

@janette: amai, lekker gegeten precies. Fijn ook dat Teun weet wanneer te slapen. Liene kan precies ruiken wanneer we gaan eten...

@slingding: geniet van je avond.

@lola: toch leuk dat je zeiljacht zo snel verkocht geraakt. Maar inderdaad dan vraag je je af of je er niet meer voor had kunnen krijgen... maar die vraag ga je je altijd stellen hoor.
    Hier wordt ook veel minder gepoetst. :)

@suusje: zou jou wel proberen te zoeken, maar zou niet weten hoe...
    Hopelijk is Mika snel weer de oude.

@duikster: het boek dat ik bedoel is 'eten voor de kleintjes' van Stefaan Kleintjes. Ik ken de rapley methode niet? Is dat hetzelfde? Er is inderdaad nog tijd om te beslissen. Fijn dat je weer beter bent, en Nick ook.

@eve: ik vind het toch ook wel speciaal voor je dat het 2 jaar geleden is. Raar he, als je dan terugdenkt. Hadden ze je toen dit verteld, had je het waarschijnlijk niet eens geloofd. Zo voel ik me toch als ik zo terugdenk.
    Bij het kdv waar ik werkte, deden we om 9.30u, 11.45u, 15u en 17u propere luiers aan. En natuurlijk als er kaka gedaan werd tussendoor.
    Ja, je hebt het al eens verteled van die Belgische man... Welke uitdrukkingen bedoel je? :) Ben wel benieuwd, want ik weet zelf niet hoe Belgisch ik over kom :)!
    Ik denk niet dat je blijer wordt van hyves :). Ik toch nog niet. Ik begrijp er weinig van.

@feitfitkim: welk werk doe je? Of heb je dat al eens verteld :oops:?
    Vervelend van Rick zijn vader. Komt hij dan gewoon niet opdagen?

@slingding: fijn dat je zo'n gezellige avond hebt gehad en ook fijn dat Kailynn het zo goed heeft gedaan bij je schoonouders. Ik hoop er ook op!
    Ik ga ook wachten tot 6 maanden met bijvoeden.
    Ik kan je gevoel begrijpen om weer te gaan werken. Geniet van je weekend en het zal wel meevallen.

@noura: knap dat je zelf een cadeautje hebt geknutseld voor je vriendin, dat is toch altijd leuk om te krijgen en te geven.

Ga mezelf een groot glas cola uitschenken en nog wat verder lezen op de site.

Groetjes,
    Saartje

2. Feitkifkim

Feitkifkim Actief lid

20 jun 2006
    378
    0
    0
    Hoi hoi,

Lola ik deed de curses bedrijfs hulp verlening en ben geslaagd...

Verder werk ik in een justitieele jeugd inrichting, op een meiden groep.

Vandaag is het gelukkig goed gegaan met Rick bij mijn ouders maar heb vanavond wel met Rick zijn vader afgesproken dat hij hem hoe dan ook morgen bij zich heeft. Ik wil niet nog een dag me lopen ergeren dat hij zijn verantwoordelijkheden niet draagt...
    Ik merk zo langzamerhand wel een beetje dat het alleen zijn me best wel opbreekt en dat het soms best zwaar is, en nu helemaal met mijn werk erbij...

Ik ga Rick voeden en dan lekker slapen...

Tot morgen weer meiden...

Irma.

3. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Goedemorgen! Het is al 10.30 hoor :D

Moet straks werken en m'n ouders hebben Fynn net opgehaald. Heb dus nog een uurtje voor mezelf :D

Fynn is al een tijdje verkouden. Z'n neusje blijft maar reutelen. Verder spuugt ie de laatste dagen meer dan normaal. Het is dan ook slijmerig. Denk zelf dat dat komt omdat hij z'n snot inslikt. Hoop dat die verkoudheid dus snel overgaat. Hoe lang kan zoiets duren? Verder heeft ie er gelukkig geen last van.

@Suusje: Mika ook al verkouden :( Dat hoesten klinkt wel erg vervelend. Kan me voorstellen dat hij daardoor niet goed slaapt. Ik ben blij dat Fynn tot nu toe wel goed slaapt want ik moet er niet aan denken om uit m'n slaap gehouden te worden. Voel me nu nml eindelijk weer wat fitter. Beterschap voor Mika!

@Lola: Jammer dat het zeiljachtje verkocht is. Anders hadden we met z'n allen kunnen gaan zeilen :D :D

@Setje: Gezellig om weer van je te horen :D

@Vales: Wessel weer in z'n ritme! Yes! :D

@Saar: Moeilijk om een voorbeeld te geven van een uitdrukking. Het is gewoon de hele manier van praten en allerlei woorden. Gewoon alles wat je schrijft dus. Vind het iig heel gezellig dat er een Belgische onder ons is. Want ik mis Belgie enorm! Waar ligt Retie eigenlijk?

@Irma: Ik vind het werken op zich prettig omdat ik de afwisseling van zorg en werk fijn vind. Maar fysiek vind ik het nogal zwaar in combinatie met de zorg voor zo'n kleintje. En ja, mij breekt het alleen zijn af en toe ook behoorlijk op. En als ik dan bedenk dat het heel waarschijnlijk is dat ik voorlopig alleen blijf (en wie weet wel altijd :( ) dan krijg ik het echt behoorlijk benauwd. Moet dan echt ff tot 10 tellen om niet in paniek te raken. Vind eigenlijk dat wij elkaar meer zouden moeten mailen als we het ff niet zien zitten maar op de een of andere manier komt dat er steeds niet van. Maar ik denk wel aan je! :D

4. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @eve: volgens mijn doen ze bij ons de luier om 10.00, 12.30 en 's middags nog een keer verschonen. Na elk hapje en lunch dus. Vind het ook wel veel hoor. Maar ja, beter te vaak dan te weinig, anders krijgen ze er ook alleen maar luieruitslag van.

@saar: wij zijn gisteravond voor het eerst weggeweest. Mijn moeder is komen oppassen het heeft hem de fles gegeven. Alleen mijn vriend en ik hadden tot nu toe de fles gegeven. Hij had ook niet alles opgedronken, terwijl hij dat bij mij altijd doet. Wij zijn 3 uurtje weggeweest en alles was goed gegaan. Laten slapen bij iemand dat wil ik sowieso niet. Daarom vond ik het wel fijn dat mijn moeder hier naar toe kwam, anders moet je 2 keer op een avond alles heen en weer slepen plus de kleine.
    Het is wel vervelend dat Liene niet wil drinken aan een fles.

Jiri is naar het CB geweest en is alweer bijna 1 kilo gegroeid. We mogen nu ook al 210cc geven met 7 schepjes, maar dat vind ik toch wel veel. Ook omdat hij toch nog 's nachts komt. Ze mogen over de 1 liter, maar ben bang dat hij te dik gaat worden, al hoefde ik daar niet zo bang voor te zijn.
    Hij mag vanaf 4 maanden ook al fruithapjes, maar ik wil daar toch mee wachten. Eerst maar eens een goed ritme in de flessen krijgen. Hij doet nu langer met zijn fles, krijgt de laatste rond 21 uur en komt dan toch rond half 4 weer. Maar dat deed hij ook toen hij 23.00 zijn fles kreeg. Heb het idee dat zijn vaste slaap na de fles van 18 uur ligt, want hij kan dan gerust tot 12 uur met zijn voeding doen. Maar het CB dacht dat hij dan uit zijn slaap werd gehaald en daardoor 's nacht onrustiger wordt. Vandaar dat we uitproberen of eerder zijn fles en laten slapen gaat helpen.

5. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    ZOOOOOOOOOO wat is er veel geschreven!

Hebben jullie eraan gedacht dat de klok verzet is? Koen sliep vanochtend tot 8.30 uur maar het was dus eigenlijk al 9.30 uur. Ben benieuwd hoeveel voedingen erin gaan vandaag...

Even kijken of het lukt om niet iedereen te vergeten...

Eve: Lekker zo'n uurtje voor jezelf! Geniet ervan! En werk ze he?

Saar: Fijn dat Liene het 's nachts weer beter lijkt te doen!

Setje: Ik geloof dat ze vanaf een maand of 8 officieel mee op de fiets mogen. Eigenlijk mag het vanaf dat ze stevig zelf kunnen zitten... Nu was Sara een snelle en die zat al met een half jaar op de fiets. Beetje snel misschien maar ja... vond het zelf wel makkelijk en het is altijd prima gegaan. Verheug me nu al op het moment dat ik met Koen kan gaan fietsen op mijn nieuwe mamafiets (die ik nog ga kopen).

Molly: Wat leuk dat Dain nu zo vaak omrolt! En dat schaterlachen... leuk he? Koen doet het ook steeds meer.

Janette: Jouw menuutje klonk echt mjummie!

Slingding: Fijn dat je een leuk feest hebt gehad! En hoe was het fonduen?

Suusje: Beterschap met Mika!

Lola: Wat leuk van dat overpakken! Als ik Koen nu iets voorhoud begint ie er wel naar te grijpen en lukt soms ook al om het (even) vast te houden.

Vales: Succes met de prikjes morgen... :( En fijn dat ie weer zo goed slaapt!

Ik wil jullie nog even een goede tip geven mbt duurdere aankopen... Een vriendin van me heeft n dochter van 10 maanden en ze waren laatst bij prenatal om een autostoel te kopen. Nu hadden ze een leuke gezien en waren wat dingen aan het vragen en toen zei die man dat er over 1 maandje 3 dagen 20 % korting is bij Prenatal! Dat is van 19 t/m 21 april. Daarna ging ze een keer naar een andere prenatal om vast de gewenste autostoel te bestellen en vertelde dat ze het wist van die korting. Nou, die mevrouw zei dat het nog helemaal niet bekend mocht worden... :) Maar zij heeft mij natuurlijk op de hoogte gebracht en wilde jullie het ook even vertellen! Wij gaan dan een autostoel kopen en een buggy en kinderstoel. Scheelt wel lekker met 20 % korting!!

Groetjes van Otje

6. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Hoi!

Klok een uur vooruit en Thijs sliep nu tot half 7 i.p.v half 6. Ik hoop nu eigenlijk dat we zo door kunnen gaan, want half 7 is veel handiger voor als ik weer ga werken.....

wij hebben gisteren een tent gekocht.... We zijn wel echte kampeerders en zijn tot vorig jaar altijd nog met een klein tentje weggeweest (vorig jaar naar Noorwegen met mijn zwangere buik) (bij de december baby's was er toen ook iemand die naar oorwegen ging, was dat iemand die nu ook meedoet hier?) maar wilden nu wel iets groters. Ik moet zeggen dat ik het toch wel heel spannend vind hoor, met de tent en zo'n kleintje..

Liene: "geraken" en "amai" zijn wel typisch Belgische dingen. En nog wel meer hoor, maar dit viel me daarnet op. Ik vind het wel heel charmant. Wij hebben vrienden in Belgie en als we daar zijn vind ik het Nederlands altijd weer heel "hard" klinken, met al onze harde g's en de rollende r.

Karin en Liene: van de Rapley methode heb ik ook al gehoord (voor Liene: je pureert het voedsel dan niet, maar biedt het in grotere hoeveelheden aan (een stronkje brocolli bijvoorbeeld, waar ze dan op sabellen, of een hele perzik)) Ik heb er een artikel over gelezen in de ouders van nu. Ik geloof toch niet dat ik dat ga doen. Ik ga wel al het eten zelf maken, geen potjes dus. Ik vind koken erg leuk, en het lijkt me heel leuk om voor Thijs te koken. Ik heb nu een abonnement op de Ouders van Nu genomen, daar kreeg je een "baby cooker" bij, daarmee kun je het eten eerst pureren en daarna stomen.

Verder las ik in de Ouders van nu ook iets over en workshop "babygebaren" dat leek me ook al wat. Baby's kunnen al veel eerder begrijpen dan dat ze kunnen praten. Door gebaren aan te leren kunnen sze zich beter uiten en zijn baby's minder gefrustreerd. Leek me interessant. Ik ga nu even uitzoeken waar en wanneer het kan!

Fijne zondag allemaal, en geniet weer van het mooie weer!

Lies

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    goede morgen,
    het eten was gisteren lekker.
    we kunnen vanavond nog een keer met z'n 2en.
    Kailynn heeft tot 8.15 nieuwe tijd geslapen
    Gisteren heeft ze in bed moord en brand liggen krijssen, niks hielp dus maar laten doen en pas na ruim een half uur is ze in slaap gevallen.

Otje bedankt voor de tip van prenatal.

Ik ga lekker buiten zitten.

8. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    suusje wat vervelend dat je kleine man zo ziek is. Veel beterschap en verwen hem maar een beetje...

Lola is de spierpijn al minder?

Slingding luxe hoor een avondje uit en een avondje fonduen. Klinkt als een luxe weekend.

Setje Nick is qua lengte en gewicht vergelijkbaar met Jayden. Hij krijgt ook 5 voedingen rond dezelfde tijden. Hoeveel hij drinkt weet ik niet precies omdat ik BV geef, maar in de fles krijgt hij nu zo'n 170-180 ml en dat komt overeen met wat ik kolf per keer.
    en ze hebben inderdaad veel leuke nijntje spullen bij V&D. Gisteren kreeg ik een stoere bodywarmer van Nijntje...

oh ten aanzien van de klok.... ik heb Nick gisterenavond een half uur eerder zijn voeding gegeven dan normaal en vanochtend (na een hele nacht doorslapen) een half uur later (nieuwe tijd) dus in totaal ook een half uur eerder. De voeding van 11.00 is weer op de normale tijd gegaan. Ik hoop dat dat gewoon doorzet maar we zullen zien.

Saar gezellig uit eten. Ten aanzien van je flessenprobleem. Hoe doe je dit? Toen ik Nick aan de fles ging wennen (al heel vroeg) deed ik telkens vooraf aan de voeding een klein beetje afkolven (ca. 20-30 ml) en liet hem dat met de fles drinken en daarna aan de borst verder. Zo heb ik dit uitgebouwd. Zelf gebruik ik avent. Ik heb info opgezocht op het borstvoedingsforum.nl hoe dit te doen. Misschien kun je daar eens kijken?
    Ik ga eens zoeken naar dat boek Saar. Rapley gaat inderdaad ook over stukjes te eten geven.
    oh en Saar je hele schrijfstijl is gewoon Belgisch, maar wel heerlijk om te lezen...

He Irma wat leuk te lezen dat jij in een JJI werkt en nu op een meidengroep. Ik heb er zelf ook in een gewerkt gedurende anderhalf jaar maar dan als staflid, dus niet op de groep en alleen met jongens. Meiden zijn wel echt anders....
    en nu dus ook BHV-er....
    Ik ken je natuurlijk niet heel goed, maar ik kan me je wel goed voorstellen op zo'n groep.

Nynke ook al gezellig een avondje uit geweest. Vervelend dat Jiri nog steeds 's nachts komt, maar je kunt in elk geval op tijd naar bed als ik het zo lees!

Otje ik ga je tip van de prenatal zeker onthouden... elke korting scheelt toch behoorlijk he.

Lies: ik hoop dat THijs het volhoudt, maar eigenlijk klopt het gewoon half 7 ipv half 6 dus waarom niet?
    duim voor je

Wij gaan dit jaar denk ik gewoon weer kamperen, maar dan waarschijnlijk in de caravan. Hebben we afgelopen jaar ook gedaan. Lenen dan de caravan van mijn ouders. Waar we heen gaan weet ik nog niet, maar een boerderijcamping of zo vind ik eigenlijk prima. Het laatste weekend van onze vakantie is het duikweekend van onze vereniging gepland, dus we moeten eens even zien of we Nick dan nog een weekendje uit logeren kunnen laten gaan.... Heb echt zin om weer te water te gaan zeg maar...

Ik merk dat Nick de laatste dagen erg veel rommelt met zijn voedingen. Hij tut echt aan mijn borst, gooit de fles de hele tijd naar buiten en vindt alles interessant behalve zijn voeding. Hij kijkt voortdurend om zich heen, probeert van alles vast te pakken en drinkt dus niet echt.... Ik heb toch echt wel genoeg voeding want als ik met de hand kolf, spuit er echt een straal uit. Hij heeft het volgens mij zo druk met andere dingen dat voeding nu even niet op de eerste plaats staat. Hij ontwikkelt zich echter wel razendsnel. Hij pakt echt van alles vast met zijn handjes, kijkt er heel bewust naar, lacht er eens om en begint echt te reageren op de liedjes die we regelmatig met hem zingen en bewegen(hoofd en schouders, knie en teen, klappen in de handjes, in de maneschijn)
    We geven hem zijn vitaminen altijd op een lepeltje en dat had hij gisteren ook ineens te pakken en hij liet het niet meer los! grappig om te zien, sabbelt er ook heel aandachtig op. Zal eens kijken of ik een foto hiervan kan plaatsen.

Ach ik denk maar zo, zolang hij niet ontevreden is kan hij wel een paar daagjes met wat minder voeding toe? Hoewel ik ook niet weet of hij niet sneller drinkt aan de borst, na een minuut of 5 voelen ze ook echt slapper aan, dus misschien is hij wel gewoon krachtiger aan het zuigen. UIt de fles drinkt hij echter wel echt minder, maar ook dan huilt hij niet daarna van de honger. Soms drinkt hij uit de fles maar zo'n 60cc.

we gaan straks nog effe genieten van het mooie weer denk ik. lekker wandelen.

Karin

9. @Setje: Jasmijn heeft volstrekt onlogisch gereageerd op het feit dat de klok een uur vooruit is gezet. Ze heeft waarschijnlijk gedacht: De nacht is een uur KORTER, dus slaap ik een uur LANGER... Toen ik wakker werd om 10.18 uur (zomertijd) sliep ze nog, terwijl ze haar laatste voeding op de gewone tijd heeft gehad. Er heeft dus 10 uur tussen de laatste en de eerste voeding gezeten ipv de gebruikelijke 9 uur. Maar omdat de klok vooruit is gezet, moet ik vandaag dus 2 uurtjes smokkelen, anders kom ik met de laatste voeding niet uit. Wij gaan overigens in juni een weekje naar Corfu...

@Eve: Als ik schrijf 'zeiljachtje' dan heb ik het dus echt over een kleintje, je kunt er eigenlijk maar met 3 personen fatsoenlijk in zitten (oké en 4 in de kajuit, maar dat is niet gezellig)... Dat werd dan wel een erg intieme meeting... ;) Maar niet getreurd, we zijn nu op zoek naar een klein sloepje, daarin is plaats voor zes volwassenen...

@Otje: Bedankt voor de tip, het zal dus wel druk worden bij Prénatal!

@Duikster: De spierpijn valt gelukkig mee nu. Vannacht was het erger... Het 'tutten' van Nick tijdens de voedingen herken ik wel. Jasmijn vindt ook alles om haar heen én haar eigen duim interessanter dan de fles. Ik moet de duim soms echt uit haar mondje trekken, anders krijg ik de speen van de fles er niet in. In zo'n bui doet ze soms wel drie kwartier over de fles (normaal gesproken is de fles in een klein half uurtje leeg...)

10. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Saar ik moest ineens aan je fles problemen denken: misschien is vinger voeden iets als de fles echt niet lukt, je hebt er wel een spuitje (zonder naald ;) ) voor nodig. je doet een schone vinger in haar mond en laat haar zuigen, dan doe je langs je vinger het spuitje in haar mond en spuit er langzaam de voeding in.
    zo heb ik kailynn in het begin gevoed. en later zei de lactatiekundige dat er een stukje voor op het spuitje moest om de voeding achter in de mond te krijgen die kan je bij een apotheek krijgen, maar kailynn heeft de eerste 14 dagen zonder opzetstukje ook prima gegeten.

Karin leuk van het lepeltje!

Lola: mazzellaar met jasmijn zo lang slapen.

Kailynn is met jullie baby's dan wel heel klein en ze krijgt ook 5 voedingen en het cb vindt het goed ze is 57.5 cm en 5220 gram.
    Je moet je hart volgen! jij ziet wat het beste is en als je ze wakker moet maken is toch ook niks, moet je zelf denken dan je wakker gemaakt wordt er hup fles of borst erin.
    Het is soms om gek van te worden van die cb's

Ik moet begin juni weer voor herhaling van de BHV
    zijn altijd lange dagen vind ik.
    wij werken in de nacht met z'n 6 en op 350 bejaarde/ verpleeghuis mensen dus moet er echt niet aan denken dat er wat gebeurd maar dat is bij Irma ook niet denk ik.
    Nergens niet!

11. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ah de beloofde foto!

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    suusje beterschap met de kleine man!

duikster wat een lieve foto!

slingding wat fijn dat je lekker gegeten hebt gister en dat het leuk geweest is.

en otje bedankt voor de informatie wat betrefd de korting.

hier een heerlijke nacht weer. ik maak hem nu laat op de avond voor wij gaan slapen nog wakker voor een voeding. en smorgens moet ik hem dan ook echt wakker maken want hij slaapt rustig langer dan 10 uur aaneen.
    de laatste dagen krijg ik er met kolven amper 30 a 40 cc per keer uit, dus ik ben ook proberen dat op te krikken. hoop niet dat mijn voeding terugloopt.

nou ik wou zodadelijk lekker gaan wandelen naar mijn schoonmoeder, maar nu betrekt het hier helemaal.... jammer

13. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Hoi,

Hier echt een heerlijke dag, we hebben lekker even in de tuin gezeten, met Dain op tafel in de wipstoel! Vanochtend kwam Dain om zijn normale tijd (6.45 wintertijd, dus nu 7.45 zomertijd). Hij kan ook nog geen klokkijken he! Hij slaapt vandaag erg veel. Na de borst om 7.45 werd hij pas om 11.30 wakker. Toen ben ik lekker met m gaan douchen en heeft hij weer de borst gehad. Toen dus even buiten gezeten en om 13.00 uur was ie alweer moe en heeft hij weer een uur geslapen. Nu heeft ie net weer gegeten en ligt weer te slapen. Normaal slaapt hij nooit zoveel, maar ik vind het wel even lekker! Morgen heb ik weer een training in Amsterdam, maar weer even kijken waar ik dan kan kolven. Dat vind ik wel lastig hoor van bv geven.

Fijne zondag verder allemaal!

14. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    zijn dan ook de meegroeistoel van stokke in aan de aanbieding? want die willen wij hebben...we krijgen een deel van me ouders.....dus als dat weer scheelt is het mooi meegenomen

15. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    otje bedankt vor de tip van de korting bij prenatal

setje, heel veel succes straks met je nieuwe huis, ik ben blij dat de verhuizing er bij ons op zit, is toch wel pittig zo met een baby erbij.
    Maar je hebt er wel wat voor.

Fijn om te horen dat Dimphy niet de enige is die niet doorslaapt.
    Ze heeft de afgelopen paar nachten en dagen trouwens ook, dat ze telkens als ze de speen kwijt is gaat liggen huilen.
    Denk erover om volgende week even doortezetten en de speen helemaal maar afbouwen, ik wordt echt gek van het geloop voor een speen.
    Herkenbaar voor iemand?

O wat een heerlijk zonetje he? volgende week nog veel meer zon ;) :) :)

16. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    YEP, dat was ik!
    Wij zijn ook rasechte kampeerders en hebben vorig jaar een gezinstent gekocht (Karstentent). Vorig uitgeprobeerd in Noorwegen (ik was toen zo'n 16 weken zwanger. Nu gaan we dit jaar kamperen in Drenthe. Ben beniwud hoe het gaat. We hebben in ieder geval een grotere auto gekocht om alles mee te kunnen nemen, want dat ging vorig jaar al net met die grote tent.

Jullie hebben het allemaal over een kindersteo. Wanneer heb je die nodig en wat is een goeie? Ik heb nl. geen flauw idee.

We hebben vorige week een Babybjorn gekocht. Mika vindt het wel fijn, zolang we maar lopen, dat schommelt lekker.

Bedankt voor jullie medeleven met Mika! Het gaat weer beter met hem nu. Hij is koortsvrij en snottert nog een klein beetje. Het hoesten wordt ook al minder! Gelukkig maar! En hij heeft goed geslapen vannacht, dus wij zijn gelukkig ook weer een beetje bijgekomen.

Karin: schattige foto zeg! Om op te eten (haha, grappige zinspeling met dat lepeltje)
    . Karin: wij net zo. Dan zit hij alvast in het goede ritme voor deze week en konden wij lekker vroeg naar bed na een bijna slapeloze nacht daarvoor.

Ik ga Mika in bad doen en voeden. Tot later.

Groetjes

17. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Was jij naar Noorwegen geweest! Ik vond het er helemaal geweldig, we willen met Thijs zeker nog een keer gaan, maar dit jaar worden het de Franse Alpen. We hebben een de Waard tent gekocht. Echt een mooie!
    We gaan met de Hemelvaart testen of het goed gaat, met Thijs erbij...

18. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Wij gaan 29 juni een weekje naar moll in belgie in een huisje!

19. hallo,

Ik wil me graag ook aanmelden als jullie dat goed vinden. Het lijkt me hier een gezellig cluppie. Ik ben Denise en mama van Milou(02-12-2000) en van Boaz(03-12-2006) woon in Rotterdam en werk als ambulant begeleidster in Spijkenisse.
    Als jullie meer willen weten hoor ik dat graag ;)

kuzzz

20. Feitkifkim

Feitkifkim Actief lid

20 jun 2006
    378
    0
    0
    Hoi hoi,

Ff snel een krabbel van mij vanuit de kolfkamer op mijn werk...

Welkom Denise, gezellig dat je je bij ons aansluit...

Cynthia, wij zijn snachts met 4 man op 144 jongeren, en dat vinden wij al weinig, laat staan hoe het bij jullie gaat...

Karin, grappig dat jij ook in de JJI gewerkt hebt, wat doe je nu en waar was die instelling? Ik zie jou daar ook wel werken hoor, de staf bij ons steekt ook zo nu en dan de handen uit de mouwen tijdens een alarmsituatie maar verder werken ze inderdaad niet op de groepen...

Kan iemand mij vertellen hoe een borstontsteking begint? Mijn rechterborst doet namelijk vreselijk pijn en ik krijg het niet weggekolft... Of kan het aan de domperidon liggen? Getver ik baal ervan al hoewel de productie wel goed gaat op dit moment...

Liefs Irma...

Ow ja, Rick is zowaar bij zijn vader, uit nood omdat mijn ouders ziek zijn, die rotgriep, maar het gaat goed gelukkig... Ik bel regelmatig ff om te vragen...

Deel Deze Pagina