December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Hier ben ik weer. Werd om 11.00 gebeld door het kdv dat ik Fynn moest komen halen. Toen ik daar binnenkwam stonk het enorm en liep er een aantal half aangeklede kindjes. Bleek dat ze een explosie van diarree hadden gehad :( Eenmaal thuis leek er met Fynn niks aan de hand. Was heel vrolijk een werkte zo een tosti naar binnen. Ik dus al enigzins kwaad op het kdv (aangezien het niet de 1e keer is dat ze voor 'niks' bellen). Maar niet kort daarna kwamen er 2 flinke diarreeluiers en 39,4 koorts... :(

@Setje: Heb over je grap heen gelezen ;) :) Waar is je moeder aan geholpen?

@Otje: Haha, hier koken lijkt me echt een grap...moeten we omstebeurt in de keuken :)

Een workshop bonbons maken lijkt me trouwen wel echt leuk (evenals andere culinaire dingen) :D Een wijnproeverij sla ik ook niet af ;)

@Noralien: Wat een lief kaartje! Echt helemaal mijn stijl :D

@Nynke: Nee hoor, ik was ook niet naar de ha gegaan. Doe dat niet zo snel.

@Noura: Jeetje, al oma :confused: Toen ik 36 was werd Fynn geboren...kan me er echt niks bij voorstellen om al oma te worden...

Mss vinden jullie het leuk om de kennistest te doen op deze site: www.opvoedingscanon.nl Het zijn 60 vragen dus ik moet er echt ff een keer voor gaan zitten...

2. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @setje: nu heeft jiri wel een paar dagen rond de 39/40 graden gehad, de hele dag. Een tijdje terug was het zo wisselend 's ochtends niet en 's avonds wel. Hij was toen niet echt ziek, weet ook niet waarom het zo schommelde. Hij moet wel nog 4 kiezen, dus zou kunnen.

@eve: vervelend dat fynn dus toch ziek is. Ik ga ook nooit zo snel naar de HA. Als het vandaag nog steeds tegen de 40 was geweest, had ik wel willen bellen. Maar ik hoop maar dat het nu de goeie kant uit gaat. Kan altijd nog morgen afwachten.
    Ik heb ook via het werk eens een workshop met chocolade gehad. Was niet verkeerd hoor :)

@noura: echt jong om nu al oma te worden. Vooral omdat we nu zelf in de kleine kindjes zitten, is het gek om te bedenken dat het dan mijn kleinkind zou zijn.

3. Nynke, Liene doet ook zo koorts. Alleen 's avonds en overdag verdwijnt het weer.

4. Gisteravond en vannacht hebben we geen enkele kik gehoord... :D !

5. O wat fijn :D !

Wij hebben laatst ook een aannemer op bezoek gehad voor een offerte (we willen graag een stuk aanbouwen en daar de keuken naartoe verhuizen...) en zijn schatting viel ons ook reuze mee. Wij wonen nu in onze 4e nieuwbouwwoning en hebben altijd zoveel mogelijk zelf gedaan, maar met twee kleine kindjes zie ik lang in de rotzooi zitten niet zitten. Nu de architect dus maar eens gaan bellen...

6. Ach gossie... toch niet helemaal lekker, dus :( ! Ik hoop dat hij snel weer dikke keutels poept...

7. Ik word nu erg nieuwsgierig naar het kaartje van Anne. Maar Roy komt laat thuis vanavond en ik ben mijn sleuteltje van de brievenbus kwijt... :oops:

Nog even geduld hebben dus... :(

8. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    noortje: bedankt voor het mooie kaartje!

9. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Noortje erg bedankt voor je mooie kaartje

10. mamav2

mamav2 Actief lid

26 okt 2008
    266
    0
    0
    wat een lieve en vrolijke kaar noortje. Dank je wel.

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    eve ik denk dat het nog wel even duurd voor je oma word, hoop dat het hier ook even duurd
    voor hun was het ook even wennen, heb laatst bijna 3 uur aan de telefoon gezeten met mijn vriendin. maar het kindje is welkom en ze zal haar dochter en vriend helpen waar ze kan.

vergat vanmiddag te zeggen wat voor schoenen ik had gekocht , het zijn dichte schoenen die van het voorjaar en zomer kunnen, er stonden ook sandalen maar dat leek me iets te optimistisch. maar gewoon leuke goede stevige schoenen van shoesme.

eve, beterschap met fynn, jeetje een poepexplosie

safouane en anissa gaan ook een dagje naar het kdv straks. heb gister de aanmelding gedaan en vandaag het contract al ontvangen. half maart gaan ze. vind het wel heel spannend hoor. en ja dan dat flesweigeren. maar ze is dan bijna 8 maanden en mag dan ook uit een bekertje.

12. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Eve, ook niet stiekem gekeken? en een klein beetje erom gelachen? :) ;)

Lola, oooh was gewoon even wennen denk ik! Ik vind het wel leuk dat je nu eens verschillende dekbedovertrekken kunt gebruiken, ipv altijd maar lakentjes en een dekentje of in jouw geval slaapzak.

Noura, idd spannend naar het kdv! Ben benieuwd wat ze ervan gaan vinden! Shoesme heeft wel leuke schoentjes, hier ook al gehad en vind de schoentjes van red rag ook erg leuk. Had toevallig leuke schoentjes gezien in het blad kinderen van replay voor de zomer, ik denk dat ik ga kijken of ik die ergens kan vinden, vind ze erg stoer!

Slingding, en...? vakantie?

ik kom straks nog ff langs!

groetjes Lisette

13. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Noortje, bedankt voor het lieve kaartje. En wat een lief, klein, knap meisje is Anne!

14. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Hallo Allemaal,

Bedankt voor alle kaartjes die ik gister al in de bus kreeg. Leuk hoor!
    Janette, bedankt voor de leuke sokjes.

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik alleen ff de stukjes heb terug gelezen die aan mij gericht waren. Echt meelezen komt later weer.

Vandaag een heerlijke dag.
    We hadden besloten het ritme van Jikke vandaag voor te laten gaan.
    Ze werd wakker en kwam gezellig bij Anne en mij op bed zitten.
    Na hele verhalen, lieve kusjes, knuffeltjes en aaitjes voor Anne is ze met papa naar beneden gegaan. Lekker haar normale dingetjes gedaan. Naar bed en toen ze wakker werd alweer naar het kdv. Daar cakejes met muisjes uitgedeeld en lekker met haar vriendjes daar gespeeld.
    Ze kwam helemaal vrolijk terug :D .

Met Anne gaat het heel goed. Ze slaapt nog veel.
    Vanacht heeft ze zich alleen voor de voedingen gemeld, verder lekker doorgeslapen.
    De borstvoeding is goed op gang.
    Ze krijgt nu wel wat last van krampjes, maar ja, dat hoort er helaas bij.
    Het enige mindere is dat haar gezichtje er echt niet meer uitziet. Ze ziet wat geel, heeft rode uitslag, krasjes / korstjes en is rond haar mondje gigantisch aan't vervellen. Het ziet er echt zielig uit.

Ik kom wel zo af en toe een kijkje nemen, maar weet niet wanneer ik de tijd en rust heb weer te reageren.

Tot later weer.

15. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    noortje fijn om even wat van je te lezen..

ik heb vakantie!
    ik heb een evaluatie gehad en 9 maart ga ik voor het eerst weer de nachtdienst in.
    als proef.

verder ben ik erg moe dus kom ik morgen weer effe terug.

16. Hihi... ik ook niet. Reden om die twee van ons goed in de gaten te houden (en op tijd voor te lichten... ;) )

Roy is inmiddels thuis, dus ik heb het lieve en vrolijke kaartje van Anne inmiddels ook kunnen bewonderen... :D

17. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Noortje, wat een mooi meisje is Anne. Heb je van die krabwantjes? wat ze al niet voor elkaar kunnen krijgen bij de aanpassing naar het leven buiten mama.....nu al een kapot velletje. auw...lekker dat ze in elk geval goed geslapen heeft vannacht. en Jikke dus ook weer een beetje terug in het ritme!

oh ik ben ook niet zo heel erg van de workshops hoor Eve....
    balen dat Fynn toch echt ziek is geworden. Veel beterschap.

Otje: fijn dat de offerte meeviel! nou Sara je kamer gaat afkomen binnenkort....

Noura: spannend je kids naar het KDV. Ze kunnen al snel terecht zie ik....Ga je nu ook kijken naar ander werk/werk overdag?
    pff je vriendin wordt inderdaad vroeg oma....

Nynke: ik zou ook niet naar de HA gegaan zijn....ben er dus ook afgelopen weken niet met de kids geweest. WEl voor mezelf om te kijken of ik geen oorontsteking had.....en toen hadden beide kids ook koorts. Maar dat is toch vaak gewoon een kwestie van uitzieken.

Lola: hier ligt Nick al een tijdje onder zijn dekbed, maar hij heeft dan nog wel een gewone slaapzak aan, een dunne zonder mouwen...

Slingding: lekker hoor vakantie! en in maart dus de nacht weer in. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen....

Zo ben na het werk nog effe snel naar mijn ouders gereden nadat de kids in bed lagen en nog even de sauna ingedoken. Van het weekend was er in elk geval een hoop los gekomen en kwam er nog veel snot/slijm (ja lekker he) uit en dat heeft me toch wel goed gedaan. Dus ik ben nog even op herhaling geweest. Nu heb ik nog last van een hele nare 'kriebel'hoest die maar niet weg wil gaan. Toch vervelend dat codeine niet samengaat met BV, want anders zou ik er zo vanaf zijn denk ik....Als het nu nog tot na het weekend aanhoudt ga ik toch maar even naar de HA want ik wordt er nog steeds flink chagrijnig van.
    Toen ik bij mams zat belde het vriendinnetje van mijn broertje. Jayden had al de hele dag gehuild en hij had een verdikking in de lies. Hier had ze gisteren nog navraag over gedaan bij het CB maar die hadden er verder niet echt naar gekeken. de verdikking werd echter steeds erger en ze zijn dus mede vanwege het vele huilen vanmiddag toch nog naar de HAP gegaan. Heeft hij dus een liesbreuk en vanwege zijn vroeggeboorte en nog geen 20 weken zijn, moet hij geopereerd worden in het WKZ in utrecht. pff....ze hebben toch al flink wat zorgen hun kleine mannetje gehad. Dit wordt al de 2e opname nadat hij uit het ziekenhuis was ontslagen na de couveuseperiode....En dan is hij toch echt nog geen 3 maanden oud.

18. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Duikster:
    Wat vervelend zeg voor zo'n klein ventje.
    Ik hoop maar dat het snel goedkomt.
    Ziekenhuisopname van je kind is echt niet leuk als ouder.
    Laat staan hoe het voor het kind is, hoe klein ze ook zijn.

19. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    eve schreef:
    na dat ik gisteravond heb gefröbelt heb is het idee wat ik had versterkt: het is hartsikke duur...of je "moet" een lange ketting maken van 1.20 cm dan haal je de 35 eurie die het gister kosten eruit...maar als ik zie wat ik gemaakt heb dan denk ik nee dat kost geen 35 eurie :( .

Setje alles goed gegaan met je moeder? o lees het net ...

Otje we zien het wel of we elkaar zien..... ben heel slecht daar in hoor om mensen te zien :oops: misschien zie jij me wel eerder,....hahhaa
    Lekker dta de offerte eris en dat het ook nog wat meevalt

Noura dta is weer lekker een bon, kan je ook schoenen voor je zelf kiezen?

Noura oeps dan had ik dus allang oma kunnen zijn..maar ben net mama :-k

Eve balen zeg dat Fynn ziek is geworden en jij weer weg moest, was je baas niet boos?

Hier komt de 1e van de laatste 4 kiezen eraan..mocht al een paar dgn niet de bovenrij poetsen want daat zat au, en au niet poetsen mama zei hij maar gisteravond was het weg en mocht ik er weer poetsen nog 3 te gaan denk ik...

Noralien graag gedaan, jij bedanktvoro het kaartje

Duikster balen zeg voor het kleintje van je broer, raar dat ze op het cb er niet meer aandacht aan hebben geschonken dit moet de cb arts toch ook zien?

vanmorgen ff boodschappen wezen doen nadat ik Teun op de fiets naar het kdv had gebracht hij zat echt weer te genieten op de fiets...helaas is hij nu wel uit het voorzitje gegroeid, zit met zijn knieën boven het stuur uit.. :rolleyes: dus gelij kmaar ff bij de fietswinkel geinformeerd wat een achterzitje gaat kosten...helaas bobike en dan ook een beugel erbij kom je weer op 100 eurie....heeft iemand het zelf erop gezet?

zo ga nog ff wat doen dan zo ff eten en weer werken hoop dta ik vandaag wat hoor.
    gisteravond toen ik naar me vriendin liep werd ik ook gebeld door iemand of ik nog intresse had jin een vacature....ze bellen vanaond terug omdat ik onder tussen al voor haar deur stond....zou mij benieuwen wat voor bedijf het is want dat verstond ik ook niet goed....

jullie horne weer van mij...

20. mamav2

mamav2 Actief lid

26 okt 2008
    266
    0
    0
    hier achterzitje met extra beugel er zelf opgezet. een makkie.... en idd benje 100 euries op stap

Deel Deze Pagina