December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Gisteravond lag Jiri al om kwart voor 6 in bed. Hij heeft tot 9 uur, steeds weer gehuild en weer in slaap gevallen. Rond 9 uur was hij heel hard aan het huilen en overstuur, ik had het idee dat hij ergens pijn had, ondanks de zetpil. Toch maar de HAP gebeld en mochten we komen. Hij heeft een bovenste luchtweginfectie, die vanzelf over moet gaan. Daar moet je weerstand tegen opbouwen. Eerste paar dagen heb je dan hoge koorts en die moet over zijn na ongeveer 5 dagen. Dan heeft het nog ff nodig voordat de luchtweginfectie zich hersteld. De longen en oren waren goed. Heb neusspray gehaald om te zorgen dat alles goed open blijft. Verder moet hij goed blijven drinken, dat is ook geen probleem. Eten kunnen ze soms wel 1 tot 2 weken niet. Dat schijnt bij kindjes anders te werken als bij volwassenen. Maar hij begint nu al weer een beetje meer te eten.

@noralien: ben wel erg benieuwd naar het kaartje, na al die positieve reacties. Kun je hem ook hier neer zetten?

@duikster: zielig voor het kleine mannetje. Zoveel gedoe al op zijn leeftijd.

@lola/otje: zie ook wel op tegen de rotzooi van de verbouwing. Gelukkig is het ver weg op zolder. Zal blij zijn als het klaar is, het moet klaar zijn voordat ik 36 weken ben. Zou wel zo fijn zijn.
    We hebben ook aan een uitbouw beneden gedacht. Maar ondanks dat ze het hier zelf kunnen doen, zou het toch nog 10.000 gaan kosten. En omdat we misschien toch niet zo heel lang hier blijven wonen, haal je dat er niet uit bij verkoop.

@eve: hoe gaat het met Fynn?

@saar: hoe gaat het met Liene?

2. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    nynke heel veel beterschap voor jiri

3. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik zal kijken om het ff te scannen.
    Ik had jouw adres idd niet. Als je alsnog een kaartje wilt, mag je me ook je adres PB-en hoor, dan doe ik er nog eentje op de bus.

Na de goede nacht van gister, nu weer wat minder. Krampjes....Aaaargh!

Jikke vroeg (6.00u) wakker, maar die is dat nu aardig in aan't halen. We hebben haar om 9.00u terug in bed gelegd en ze slaapt nog steeds.
    En dat terwijl de kraamhulp gewoon in de weer is. Volgens mij kan er een bom afgaan...

Ik ga Anne nu ff voeden en daarna nog ff rusten. Er staat vandaag geen bezoek op de planning, dus misschien dat ik vanmiddag ff tijd heb om te komen reageren.

4. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Nynke: Veel beterschap met Jiri!
    Ik zie ook altijd zo op tegen de rotzooi in een verbouwing. Daarom ben ik blij dat het nu wordt gedaan want dan gaat het toch een stuk sneller. Steef heeft daar door de weeks gewoon echt geen tijd voor en de weekenden zijn vaak door andere bezigheden al volgepland waardoor het wel eens heel lang zou gaan duren. Tja, het kost natuurlijk wat extra's als je het laat doen maar heeft ook weer zijn voordelen natuurlijk.

Noura: Jeetje zeg, dan wordt ze inderdaad een jonge oma. Ik hoop eerlijk gezegd dat Sara nog even wacht met kindjes krijgen want anders wordt ik ook een jonge oma :oops:

Setje: Fijn dat alles goed was gegaan met je moeder. Hoe is het nu met d'r? Waar moest ze eigenlijk aan geopereerd worden?

Eve: Ooh balen dat Fynn dus toch nog ziek werd en dat je hem moest gaan halen :( Veel beterschap hoor.
    Dat lijkt me ook leuk, workshop bonbons maken. Zal denk ik ook goedkoper zijn dan met sieraden?

Lola: Mooi dat die offerte van jullie ook wel mee viel. Kan me voorstellen dat je met 2 kleintjes niet veel tijd overhoud voor een flinke verbouwing.

Noura: Saf en Anissa dus straks ook naar het kdv! Spannend inderdaad! Hoeveel uur werk jij nu? Werkte jij nu meestal 's avonds of heb ik het mis?

Noralien: Fijn dat Jikke gisteren zo goed gehumeurd was door de extra aandacht! Super toch.
    Fijn ook dat alles goed gaat met Anne. Wel zielig zeg van d'r gezichtje.

Slingding: Geniet van je vakantie!

Duikster: Ooh wat zielig zeg dat Jayden van je broertje een liesbreuk heeft. Goed dat ze er toch mee zijn gegaan. Wel raar van het CB zeg.

Janette: Jammer dat de workshop toch wat tegenviel. Moet zeggen dat ik 35 euro ook wel veel geld vindt hoor. Heb ook een keer een workshop gehad met sieraden. Je kon kiezen tussen een armband of ketting. De workshop kostte 5 euro en daarna moest je wel nog betalen voor het materiaal (kraaltjes en zo) maar al met al was je met 20 euro of zo klaar en ik had een mooie armband.
    Ja die bobike-stoeltjes zijn duur maar wel erg praktisch.

Ik kreeg net een brief van het CB. 4 Maart moet ik er heen met Koen om 16.10 uur! Mooie tijd want dan kan hij eerst rustig slapen.

Zo, ik ga even eten met de kids en denk dat ik vanmiddag even een dutje ga doen als Koen in bed ligt. Steef stond vanochtend om 6 uur op en normaal val ik alijd wel weer in slaap maar dit keer dus niet. Echt balen. Ben nu behoorlijk moe, vanochtend ook gezwommen en vanavond nog cursus tot 23 uur dus kan wel even een (kort) slaapje gebruiken.

Groetjes Otje

5. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Noralien: Ooh zielig dat Anne krampjes heeft. Sterkte ermee.
    Fijn dat Jikke nog een tijdje heeft doorgeslapen na de vroege ochtend!
    Geniet maar van je rust vanmiddag. Heb je vast wel nodig.

Hebben jullie ook mail gehad van WIJ Fotoservice? Ze hebben nu een aanbieding om een fotoboekje te maken voor slechts 2,95 (excl. verzenden) en dan heb je een boekje van 15 x 15 cm met 24 pagina's. Leuk toch? Als iemand de mail wil hoor ik het wel.

6. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    We zijn weer thuis :( Vanmorgen Fynn koortsvrij en vrolijk naar het kdv gebracht. Maar werd om 12.30 gebeld dat hij hem toch maar moest komen halen want hij had 38,5 en wilde niet goed eten...Tja, ik noem dat dus niet echt ziek, maar goed. En toen ik hem kwam halen was hij heel gezellig aan het spelen en grapjes aan het maken :rolleyes: Hij ligt nu lekker te slapen in z'n eigen bedje en dat voelt op zich wel goed hoor.

Gistermiddag belde m'n (nieuwe) afdelingshoofd op dat het niet echt erg zou zijn als ik vandaag thuis zou moeten blijven maar dat vrijdag een probleem zou worden. Tja, dan word je dus echt voor het blok gezet. Heb nu kunnen regelen dat m'n vader morgen evt een vrije dag neemt om op Fynn te passen.

@Noralien: Super dat het zo goed gaat met Anne en dat Jikke zo'n leuke dag heeft gehad. Zo kun je dubbel genieten van je meiden :D

@Karin: Arme Jayden :( Die heeft vast veel pijn gehad. Echt zo sneu dat ze nu weer met hem naar het zh moeten. Gaat het verder wel goed met hem?

@Janette: M'n vader heeft het zitje erop gezet ;) Ben benieuwd naar de vacature!

@Nynke: Jiri ook nog niet echt beter dus. Gelukkig geen echte vervelende infecties. Fynn heeft ook een keer gehad dat hij 2 weken lang niet/slecht at tijdens een zware verkoudheid. Je maakt je dan toch zorgen maar het is idd heel normaal. Beterschap!

@Otje: Fynn was ook weer om 6.00 wakker dus ik ga zo ook ff plat. Kan er maar beter gebruik van maken dat ik vrije uren heb moeten opnemen ;)

O ja, m'n pc-scherm heeft ineens een roze gloed (het wit is dus geen wit meer). Normaalgezien ben ik gek op roze maar dit is echt lelijk. Iemand een idee hoe dit ineens kan...?

7. Emma is nogal een opgewonden standje vandaag. Maar al die druktemakerij leidde er wƩl toe dat ze zich zojuist voor het eerst van haar rug op haar buik heeft gedraaid :whistle: ! En ik heb het weer eens NIET gezien... :(
    Ze kreeg alleen haar armpjes niet goed voor zich uit, dus dat was een reden om een flinke keel op te zetten...

@Noralien: Krampjes zijn zó gemeen vind ik :cry: ! 'Leveren' ze een kindje na 9 maanden af, werken de darmpjes nog niet goed... :(

@Eve: Fijn dat je vader kan inspringen, al hoop ik natuurlijk dat Fynn morgen koortsvrij is en blijft...

8. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Eve: Oh jeetje zeg. Eerst Fynn weer beter en nu toch weer ziekjes? :(
    Gelukkig heb je al iets kunnen regelen voor morgen.
    Tis dat je zo'n end weg woont maar anders mocht je 'm gerust eens hier brengen. Veel beterschap!
    Ik heb geen idee waar je roze scherm vanaf komt :rolleyes:

Lola: Ooh wat goed dat Emma zich heeft omgedraaid! :D Jammer dat je het net gemist hebt.

Nadat Sara naar school was en Koen in bed voelde ik me echt te wakker om te gaan slapen dus heb hier veel opgeruimd en een lading cakejes gebakken. :p Het ruikt hier heerlijk.
    Alleen nu ben ik eigenlijk wel moe maar hoor net Koen huilen dus van een dutje zal het wel niet komen :(

Groetjes Otje

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    eve vaak is roze of groen in je beeldscherm niet een goed teken, de beeldbuis kan dan stuk gaan

sluit me bij otje aan, jammer dat je niet in de buurt woont anders had je hem ook hier mogen brengen.

haha ja otje hier hoef ik ook nog geen oma te worden. nordin had geloof ik ook nog geen plannen, hij schrok nogal van het nieuws

ik werk nu zeg maar 1 dag per week, verdeeld over 2 of meer dagdelen. ik werk vaak ook wel extra bij, maar had bewust wat gekozen om minder te werken.
    laatste tijd werkte ik op maandagavond en de zaterdagochtend was ik ook nog bezig. en dan zaterdagavond en zondagmiddag.
    nu word het dus de vrijdag. in het weekend zal ik wel een paar uur blijven werken. soms is het wel lastig, maar aan de andere kant is het ook leuk, ik ben eigen baas. heb mijn vaste klanten, het is dan lekker druk vaak, en voor ik het weet ben ik weer thuis. voor hassan ook wel fijn dat hij met de kids is, en vind dat zelf ook wel goed.

duikster vergat te zeggen hoe vervelend ik het vind voor je neefje. hoop maar dat het snel allemaal weer goed is

otje je mag die mail wel even doorsturen, heb hem mischien gewist
    en die aanbieding is wel leuk, heb dat toen ook voor mijn moeder gedaan en ze vond dat erg leuk

hier sneeuwt het gewoon al de hele dag, nu gaat het steeds harder, dikke vlokken

gister kwam hassan thuis met de tripp trapp die ze op het werk hebben nagemaakt. echt super geworden, alleen nog even een leertje aan de beugel maken. ze hebben de beugel wat breder gemaakt, vond dat het op een gegeven moment zo lastig was met erin zetten.
    als hij helemaal klaar is ga ik wel een foto maken

10. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    even snel een bericht want de oppas (schoonouders) komen eraan.
    Want ik heb een etentje van mijn werk.
    Kailynn en ik hebben net gedoucht en kailynn was al zo hangerig vanmorgen dus op tijd naar bed vanmiddag
    en ik ondekte net in de douche allemaal rode plekjes met wat vocht en puntjes in aankomst.

dus ik hebben inde vakantie een pokkenkind.

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ach hoop dat het mee gaat vallen cynthia

veel plezier straks

wij hebben hier al vakantie

goh lola, oneerlijk he die krampjes, net als tandjes krijgen

(en als ik toch bezig ben, wie heeft er verzonnen dat vrouwen iedere maand weer ongesteld moeten zijn)

12. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Noura: Wel lekker dat je straks een vaste dag kan gaan werken en de jongste 2 naar het kdv. Kan me voorstellen dat je best in het weekend wil werken als je man dan thuis is.
    Wat leuk heej dat je man die tripp trapp heeft nagemaakt! :D Ben heel benieuwd.
    Hier sneeuwt het ook al een paar uurtjes maar tis wel natte sneeuw hoor dus blijft niet liggen.
    Over de maandelijkse periode: Ik heb een spiraaltje en ben geloof ik al 1 1/2 jaar niet meer ongi geweest :eek:

Slingding: Veel plezier vanavond met het etentje.
    Ooh balen zeg dat Kailynn nu de waterpokken krijgt :( Hopelijk valt het mee. PS haal maar vast havermout in huis ;)

Groetjes Otje

13. O jee, dat wordt dus een pokkenvakantie... ;) :( :(

14. Ikke niet! Daarom ook de keuze voor de Mirena-spiraal... ;)

15. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lola & Emma: :whistle: \:D/ Echt leuk! Jammer dat mama het gemist heeft...

@Otje: Jeetje, wat ben jij culinair zeg :D

@Otje&Noura: Thanks! Zal het onthouden als ik in de buurt ben ;)

@Cynthia: Ach gossie, weer een pokkenslachtoffer erbij ;) Hoop dat Kailynn er weinig last van heeft!

16. @Eve: Wat een leuke wink :D ! Die heb ik meteen even gejat... ;)

17. Liene is helemaal beter. Maar nu is Ben ziek. Dus dat is wel zielig.

Zo, wij gaan naar bed.

Ik reageer morgen dan wel weer.

18. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Noralien lekker dta het zo goed gaat, behalve de krampjes dan kan je nog geen druppeltjes geven ertegen?

eve hoe is het bij jullie? o lees het al je bent weer thuis, nee 35.5 is geen koorts en ja als meneer geen koorts had en hij ook niet wilde eten wat doen ze dan?
    was hij hangerig nu dan? zou eens vragen waar de grens ligt van koorts bij hun...want dit schiet ook niet op...
    jammer dat je vader nu vrij moet nemen, breng je Fynn als hij vrolijk en wel is wel eerst heen?

was het veel werk voor je vader?

Otje lekker geslapen? o lees het nu niet dus maar wel lekker gebakken...... hoe was de avond?

Slingding lekker gegeten? suc6 met je pokkekindje :)

heb uitslag van me contract, mag blijven :) maar dan voor 8 uur in de week ipv 20 :( meer kunnen ze op dit moment niet bieden en dan weer een half jaar contract, mss dat er in april/mei meer uren bij kunnen komen omdat er dan 1 weg gaat die 40 uur werkt.... ga het maar aannemen en goed rond kijken of ik niet snel iets anders kan vinden want dit schiet niet erg op.....

ga nog ff zitten en dan hopelijk lekker slapen

doei

19. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Noralien: Wat een schatje is Anne....! Leuk hoor. Ik vind haar inderdaad totaal niet op Jikke lijken. Maar net zo lief hoor ;) . Je kaartje vond ik prachtig.

@Eve: Hahaha, dus jij vindt ons een stelletje mutsen omdat we een workshop wel leuk vinden ;) . Maar een kookclinic vind ik ook een goed plan.
    Balen dat Fynn nog niet helemaal fit is. Ik hoop dat je morgen gewoon kan gaan werken.

@Lola; Goed van Emma ! Wel jammer dat je het gemist hebt ;)

@Slingding: Was het etentje geslaagd? Sterkte met de pokken. Wel een foto plaatsen hoor ;) . FIjne vakantie!

@Saar :Beterschap voor Ben.

@Melliemel: Hoe was jullie vakantie?

@Noura: pff... zo jong en al oma , da's niet niks inderdaad. Spannend, Saf en Anissa naar het kdv. Weigert Anissa de fles nog steeds? Hoe doe je dat dan als je weg moet? Of geef je dan dus uit een bekertje?

@Nynke: Beterschap voor Jiri! Hier zijn we helaas ook bekend met luchtweginfecties.

@Otje: Hoe is je cursus?

@Duikster: Wat sneu voor je neefje dat hij nu al geopereerd moet worden aan een liesbreukje :cry:

@Janette: En? Had je vriendin nog een leuke vacature voor je? Fijn dat je kan blijven op je werk, maar 8 uur is wel een stuk minder dan 20 inderdaad. Misschien kan je nog wat extra invallen.

Meiden die naar de huishoudbeurs gaan...veel plezier! Ik ben er vorig jaar geweest, maar mij zien ze daar voorlopig niet meer ;) . Ik vind het veel te massaal en werd gek van alle trolleykoffers van mensen die zoveel mogelijk inladen omdat het goedkoop is en er vervolgens de hele dag mee gaan sjouwen.

Ik ga trouwens volgende week ofzo ook een spiraaltje laten zetten .Ik had gehoopt dat de gyn 'm zou zetten, maar hier doet de huisarts het. En bij hem voel ik me toch een stuk minder op m'n gemak als bij de (vrouwelijke ) gyn. Ik ben niet zo'n held wat dat betreft.

Ik hoop dat ik op iedereen gereageerd heb en geen belangrijke dingen ben vergeten want ik heb snel gelezen ,want Mila moet zo nog even in bad en kan ieder moment komen voor een voeding.

We hebben de auto helemaal vol zitten met spullen en dat voor een weekendje weg, echt niet normaal ;) . We vertrekken morgenvroeg, dus ik kom hier waarschijnlijk niet meer langs. Zie jullie maandag weer! De carnavalsvierders wens ik alvast een prettige carnaval!

20. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    duckie: prettig weekend!

hebben julllie nog pokken middeltjes?
    ik had al; havermoud in huis gehaald en heb calendulan van vsm gehaald.

het etentje was geslaagd ben alleen versleten dus g nu gauw naar bed toe...

Deel Deze Pagina