December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ook mijn zwangerschap is probleemloos geweest, waardoor ik niet op zie tegen een volgende, alleen nu nog effe niet meteen.... Bevalling was niet helemaal probleemloos anders had ik ook geen KS gehad, maar weerhoudt me niet om te denken aan een tweede kleintje...

Net is de huisarts even langs geweest. In verband met een verhuizing van de praktijk had hij Nick nog niet gezien. Had ik net een afspraak gemaakt voor vanmiddag voor mezelf... hoef ik daar ook niet meer naar toe. Krijg nu sterkere zalf voorgeschreven voor de aambeien en ook al gesproken over anticonceptie. Mijn voorkeur voor de nuvaring kon de huisarts helemaal ondersteunen dus dat is ook geregeld....

Nu alleen straks nog even naar de apotheek.

Debbie klinkt zwaar als je er zo vaak uit moet in de nacht.... Thijmen klinkt als een sterk ventje. Ook Nick tilde zijn hoofdje al heel vroeg zelf op.
    Echt bewust lachen beginnen ze zo rond de 5e/6e week mee volgens de boekjes.... maar ik zie bij Nick af en toe al van die tevreden lachjes na een voeding....
    Fijn dat hij zo goed groeit trouwens, je hebt slagroom in je boobs....

Karin

2. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Zo ook voor mij is het weer een paar dagen terug.

Kasper is overdag erg huilerig en wil alleen maar bij me zijn.
    Zodra ik hem dan wegleg zet hij het weer op een schreeuwen.

Nu heb ik zo'n draagdoek (zo'n strook van ongeveer 4 meter lang).
    Maar ik krijg hem niet omgewikkeld, dus heb ik hem nog niet kunnen proberen.
    Dat zou wel mooi zijn, want dan heb ik mijn handen weer een beetje vrij.

Maar goed, ondanks dat gaat het verder wel goed hoor.
    Hij is nu 4505 gram, hij eet goed en heeft goede volle luiers :( .

Naast het eten kolf ik er ook nog bij voor reservevoedingen.
    's avonds krijgt hij van zijn papa een fles en ik ben aan het sparen voor reserveflesjes. Ik heb nl. wat afspraken in de avonduurtjes, dus kan ik zelf niet voeden.

Ik moet er trouwens niet aan denken om geen BV meer te geven, wat is dat heerlijk zeg!
    Straks gaat Kasper naar de cresh en dan wil ik toch blijven proberen om dan afgekolfde flesjes mee te gaan geven.

Op mijn werk heb ik mijn eigen werkkamer (die ook op slot kan) en ik krijg alle tijd om te kolven.
    Met de boodschap erbij dat mijn werk er niet onder mag lijden, maar volgens de arts waar ik voor werk zal dat zo'n vaart niet lopen.

Ergens heb ik wel weer zin om te gaan werken. Ik ben gewend om heel veel mensen op mijn spreekuur te zien per dag.
    Nu voel ik me eigenlijk wel een beetje van de wereld afgesloten.
    Begrijp me niet verkeerd hoor, want ik geniet volop van Kasper.

3. keizerin

keizerin Niet meer actief

Wat gaat het hard hier zeg,ik moet toch ff wat vaker komen want ik hou het zo niet bij :)

Met Wessel gaat het heel erg goed.
    Hij komt s'nachts om de 4 uur ongeveer en gister heeft hij 5 uur achter elkaar geslapen.
    Wij hebben echt wel een makkelijk kind vind ik hij komt alleen maar om te eten vieze luier of aandacht :) krampjes heeft hij niet zo heel veel maar als hij die heeft doe ik extra water in zijn fles en dat helpt wel heel goed.
    Gisteren haddden we de gehoortest en die was goed had ook niet anders verwacht wat hij luisterd en reageert echt al als je tegen hem praat.
    De wijkverpleegkundige is maandag geweest en wat een domme doos zeg ging ze overal de verkeerde achternaam enz opschrijven ook in zijn groeiboekje dus dat heb ik weer door moeten krassen en vind dat zo zonde maar ik ga wel ff typX halen en het mooier maken.
    Ik had al op het begin gezegt dat ze de verkeerde naam opschreef dus veranderde ze het gelijk maar later wat ik dus niet zag ging ze weer de verkeerde naam opschrijven :x

Ik vloei ook nog steeds en met me hechtingen gaat het goed alleen is het nog niet helemaal dicht maar pijn doet het niet en heeft het ook niet heel veel gedaan.
    Ik heb wel al vaak gekeken met een spiegeltje naar me knip en het is best wel groot zeker 10 cm.
    Sex nou ik wil wel maar het kan helaas nog niet :(
    Een 2de kindje wil ik ook wel :) maar daar had ik het al over toen hij nog maar net geboren was :) en dat terwijl mijn bevalling toch wel zwaar was.
    Wij willen alleen wel zeker 2 jaar wachten voor een 2de kindje misschien nog wel iets langer,ik vind het zelf niet zo leuk om zo kort achter elkaar een 2de te krijgen maarja we zien het wel.

Ik ga maandag weer lekker mijn nagels laten doen en dat is zeker nodig want ze zien er niet uit.
    Ik zal morgen denk ik nog even een foto maken van zijn armbandje ik vergeet het steeds.
    Hebben jullie dat ook ik lijd echt aan geheugenverlies de laatste tijd echt heel erg word er niet goed van.
    O,ja krijg ik gister een brief dat ze hier de ramen opnieuw komen kitten en nog meer dingen en ze beginnen al maandag nou dat gaat hier mooi niet door want ik ben net bevallen en heb geen zin in bouwmensen over mijn vloer dus moet ze even gaan bellen.
    Wessel huilt dus ga er weer vandoor kom later nog wel even denk ik.

4. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi dames

jee wat een hoop leesvoer weer zeg :oops: .

alleereerst slingding wat goed joh dat het nu goed gaat aan de borst.

lianne wat een mooie foto's zeg enne lekker ding hoor!

ik heb verder wel bijna alles gelezen maar denk niet dat ik alles heb onthouden....

ik baker zo af en toe in en vind orlando ook fijn,

over de sex; mja ik heb ook al vrij snel weer sex gehad hoor, het vloeien was bij mij ook al snel weg. enne heb wel beetje opgezien tegen de eerst keer, maar beviel goed :oops: :D

ik kolf ook na de voeding en soms tijdens het voeden, lukt niet altijd even goed, ik heb 's ochtends ook per borst behoorlijk wat hoor (ong 120cc)maar loopt door de dag heen beetje terug, maar niet schrikbarend hoor 's avonds is het het minst (70cc). en mij is altijd verteld dat als de baby zelf drinkt er veel meer uit komt dan dat je kolft! gem groeit orlando 240 gr (gew nu en van geboorte aftrekken en dan delen door 8,5 wk, na 10 dgn was ie nml weer op geb gew)

daphne; mss als je daar tijd in wil steken en geduld, zou je hem alsnog veel kunnen aanleggen en kolven en daarmee kun je dan je bv weer goed op gang brengen, maar dit moet je wel zien zitten hoor en hij moet dan wel goed pakken, lekker ventje trouwens hoor.

batchie; meid ik heb echt medelijden met je, je zou er bijna echt depressief van worden, laat je dit niet gebeuren hoor en trek echt aan de bel. vishesh is goed gegroeid zeg. zielig he die prikjes. orlando heeft er geen last van gehad, hij heeft alleen smiddags iets langer geslapen meer niet, geen verhoging ofzo

over een volgende kindje; we willen als het lukt, echt nog wel een tweede mss zelfs nog wel een derde maar eerst ff lekker genieten van deze spruit en dan kijken we wel wanneer het weer erg gaat kriebelen

jolanda ik zit ook nog steeds op 8 voedingen hoor en hij vraagt soms meer maar ik zit er niet mee, mss komt dit omdat dit de eerste is en ik meer tijd heb dan jij.

eve; zijn er geen vrienden of vriendinnen waar je je ei aan kwijt kan? lijkt me wel fijn voor je om dat iig te kunnen, anders is alleen ook zo alleen.

verder weet ik het niet meer zo goed hoor, sorry

de controle in het ziekenhuis was iets minder, orlando heeft toch een liesbreukje, ik was hiervoor al naar de ha gegaan en die gaf aan dat het een waterbreukje was wat vanzelf over ging, maar de kinderarts en chirurg geven toch anders aan en over een half jaar moet ie geopereerd worden omdat ie nu nog zo klein is doen ze het u niet of het moet bekneld raken dan moet het wel per direct. verder is alles goed met hem hij zit nu lekker in het wippertje rond te kijken en te kirrren en te lachen. erg leuk.

gr saskia

5. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Pfff.... ben ff helemaal .... gaar! :confused: Koen heeft vanochtend om 11 uur een fles gehad.... begon daarna al redelijk snel te mekkeren en heeft ondertussen even een hazeslaapje gedaan maar moest steeds weer huilen. Dus ik maar om 14.30 zn fles gegeven (ipv 15 uur) en dacht: Dan gaat ie wel slapen. Nou nee dus. Niks is goed. Bij me liggen niet, speentje niet... ik weet niet wat ie heeft. Ik heb hem even boven in bed gelegd... hij ligt nu flink te krijsen.... :( tis wel zielug maar het is even niet anders....

6. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ik ben helemaal verbaasd.
    Kasper heeft om 12:15 zijn laatste voeding gehad.
    Toen begon hij te huilen tot 13:00, hij stopte toe ik zijn warme doek iets steviger om hem heen deed.
    Zijn armpjes zitten tegen zijn lijfje aan, maar hij kan ze wel bewegen.

Toen is hij ditect in slaap gevallen en hij slaapt nu nog!
    Ik heb een heleboel strijk kunnen wegwerken en zelf even heerlijk stil voor mezelf iets kunnen lezen.
    Het is dus al bijna 4 uur terug dat hij gegeten heeft, terwijl hij altijd overdag om de 2 a 3 uur komt.

Is dit nu inbakeren waar jullie het steeds over hebben?
    En kan het gevaar als ik het zo doe dat hij nog wel kan bewegen in de doek?

7. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik laat Jiri nooit zo hard krijsen. Kan het echt niet aanhoren. En meestal krijg ik hem toch wel stil en anders heeft ie in ieder geval het gevoel dat er iemand bij hem is.

De osteopaat voelde dat er bij de eerste nekwervel waar je hoofd op zit, dat daar toch iets niet helemaal goed zat. (Waarschijnlijk door de bevalling, omdat hij steeds werd teruggetrokken door de navelstreng en ik dus heel lang heb moeten persen.) Heeft wat bewegingen gedaan met het hoofd en nek. Hij heeft daardoor ook een voorkeurshouding naar zijn rechterkant. Maar door de zijligger probeer ik hem dus aan beiden kanten evenveel te laten liggen. Moet over 2 weken weer terug. Ik hoop dat daardoor ook het huilen wat minder gaat worden.

@Jantien: ik vond het ook wennen hoor zo'n draagdoek ombinden. Maar na een paar keer krijg je er wel handigheid in. Vind hem echt fijn.
    Hoezo zou je werk er onder lijden? (afkolven) Je krijgt er toch 1/4 van je werktijd voor.

8. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Hier info over de inbakerzak.
    http://bakerzak.nl/index.php

Er staat ook in, niet strak, wel voldoende beperking. Ik had geloof ik ook ergens gelezen dat je ze niet zo strak mag inbinden zodat ze helemaal geen beweging meer hebben.

Dat is ook een reden waarom ze in de maxi cosi niet te lang mogen zitten. Omdat ze zich niet kunnen bewegen daarin.

9. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Mika beweegt ook redelijk veel. Op zijn rug duwt hij zichzelf omhoog tot dat hij met zijn borstje en armpjes boven de dekens ligt. Ik wacht tot hij slaapt en dan dek ik hem weer toe. Dat gaat goed, want in zijn slaap ligt hij heel stil. Hij slaapt 's nachts heel goed. We kunnen de laatste nachten wel 2 keer 4 uur slapen! Ik heb zit rekenen, maar kom maar op 5 voedingen per dag: om 8.00 uur, om 12.00 uur, om 15.30 uur, om 21.30 uur en om 4.00 uur.
    Is dat niet erg weinig voor een ventje van 5 weken die 7 pond weegt?
    Maar ja, het is voeden op verzoek en 's nachts slaapt hij nu eenmaal zo lang. We maken hem niet wakker voor een voeding.

@Vales en Nynke: nu al aan een 2e kindje denken. Pffff, moet er niet aan denken! Maar het scheelt inderdaad dat je een makkelijk bevalling en zwangerschap hebt gehad denk ik.

Ik laat Mika ook niet lang huilen. Alleen als hij moe is (eind van de dag, na de voeding van 15.30 uur, want overdag slaapt hij niet/nauwelijks, ik kan dan ook weinig doen in huis) huilt hij even (kwartiertje) en dan slaapt hij. Dat huilen heeft hij dus nodig om in slaap te komen. En als hij verder huilt, wil hij zuigen en krijgt hij een speen of de borst.

Hoe vaak leggen jullie je kindje in de box? Ik alleen na de voeding van 12 uur tot 15.30 uur. Andere tijden ligt hij in zijn eigen bedje. Ik speel na het voeden ook niet veel met hem, omdat hij zoveel spuugt. Komt er altijd uit met spelen en dan heeft hij en ik elke keer schone kleren nodig.

@Slingding: goed dat de bv nu gaat komen. De aanhouder wint zeg maar. Jullie zijn allebei bikkels!

Wat kraamvisite betreft. De eerste weken hadden we vooral directe familie. Door de kerst en oud en nieuw viel de aanloop reuze mee. Doordeweeks komt er nu niemand, want iedereen werkt :( . Maar dit weekend komt er weer bezoek! En wij gaan zelf op visite want mijn zus is jarig.

@Saskia: zielig zeg dat Olando een liesbreukje heeft! En dat hij dus al geopereerd moet worden!

@Debbie/Karin: Mika kan zijn hoofdje nog niet optillen. Ik oefen regelmatig met hem, maar altijd gaat het 1 cm omhoog en niet meer. Ook ligt hij op zijn rug altijd met het hoofdje naar rechts, nooit naar links. Ik heb hem ook nog nooit naar links zien kijken. Deze voorkeurshouding heeft hij vanuit mijn buik meegekregen. Ik hoop dat het goed komt. Lachen daarentegen gaat goed. Gister zong ik "slaap kindje slaap" voor hem en toen liet hij mij een brede stralende glimlach zien. Vandaag tijdens het voeden, toen ik hem even liet boeren, deed hij het weer. Dus dat gaat wel al heel vroeg!

Groetjes!

10. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ik werk op een polikliniek met een eigen spreekuur.
    Helaas is het nu zo in de zorg dat er meer gelet wordt op produktie dan op kwaliteit.
    Dit betekend dat je per jaar een aantal patienten MOET zien.
    Als ik dus voldoende patienten op mijn spreekuur zie, dan mag ik bijvoorbeeld een uur wegblijven ofzo.

Ik krijg dus ALLE tijd van mijn baas, zolang we niet te weinig mensen zien.

11. keizerin

@Suusje ik heb niet echt een makkelijke zwangerschap gehad en me bevalling was ook niet heel erg fijn.
    Ik heb bijna me hele zwangerschap thuis gezeten door me bekken maar toch weet ik zeker dat ik nog een 2de wil en als alles mee zit en goed gaat zou ik ook nog wel een 3de willen.
    Nou ik moet weer gaan want Wessel heeft honger.

12. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    @Nynke, ik had toevallig vanmiddag ook de afspraak bij de osteopaat! En idd, heeft Jayden heel veel spanning in zijn nekje waar hij met zijn handje tegen aan lag toen ie werd geboren. Hij was hem een beetje aan het masseren/drukken en Jayden werd er helemaal relaxed van! Vandaar dus ook dat hij niet wil slapen en zoveel huilt, want we moesten hem vanaf 2 weken op zijn rug leggen van de kraamhulp en het cb, en dan heeft hij er het meeste last van! En sindsdien is wil hij ook niet slapen en huilt dus zoveel! Mooi dat ik hem dus nog mooi ff op zijn zij leg! Ik moet nu ook over 2 weken terug komen, hij zei er ook bij dat vanaf nu het huilen al minder moet worden. Ook zei hij dat baby's die dit soort dingen hebben heel erg sterk zijn, en heel alert. Is Jiri ook zo sterk? Jayden kan al echt als hij bijv. op zijn buik ligt een hele tijd zijn hoofdje ophouden, vanaf het begin eigenlijk al, en hij heeft heel veel kracht in zijn beentjes en armpjes. Het onrustige komt daar dus ook allemaal van....

Lucht iig wel op, dat we geweest zijn. En mijn vermoeden was dus toch goed!

13. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    :D was ik bij die osteopaat, moest ik Jayden uitkleden. Dus ik doe zijn mutsje af zegt die vent; jeetje je lijkt wel een aapje..... :oops: en bedankt he hahaha

Nou ik ben iig hardstikke trots op die bos haar! 8)

14. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Setje: Fijn dat Jayden zo rustig werd bij die Osteopaat! Hopelijk gaat het nu een stuk beter. Ik lees trouwens wel veel herkenning in het stukje wat je net schreef tov Koen. Hoe bedoelde je dat trouwens precies: dat handje bij zijn nek toen ie geboren werd? Koen lag met zijn handje tegen zijn wang toen ie geboren werd en had ook meteen 2 flinke krassen op zijn gezicht. En soms huilt ie ook gewoon ineens terwijl dan eigenlijk alles gedaan is (bijv na fles en schone luier en geknuffel). Wat heeft jou besloten om een afspraak te doen maken bij de Osteopaat?
    Koen is ook heeeel erg sterk in zijn armpjes en handjes en houd ook al zelf zijn hoofd op.

Gr Otje

15. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Hij had letterlijk zijn rechter handje tegen zijn hoofdje. Zo was hij ook ingedaald, het heeft dus de hele tijd klem gezeten. Zijn hoofdje en handje kwamen tegelijk naar buiten zeg maar. Hij huilde vanaf vorige week ineens heel veel en wilde bijna niet meer slapen, alleen in zijn maxicosi en als je hem tegen je aan hield. Zo lag hij namelijk in de houding die hij ook in mijn buik had. Ik heb gezocht op internet bij huilbaby's enz. en toen las ik allemaal goede verhalen over osteopathie. Als je twijfelt, zou ik zeker een afspraak maken. Je kunt het altijd proberen. En het ligt er even aan hoe je verzekerd bent, maar dan krijg je het ook nog vergoed. Een consult kost bij ons 45 euro. Dus dat valt ook nog wel mee. Kijk anders even op www.huilbaby.nl zo ben ik ook bij de osteopathie gekomen.

liefs Setje

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik hoop dat het helpt bij de osteopaat, ik hoor daar vaak hele goede dingen over.
    haha setje, die is leuk van dat aapje. sommige mensen flappen ook de gekste dingen eruit.

hihi iedereen heeft het al over de 2de. mijn man over de 4de. nou eerst nog maar eens zien. ik wil eerst genieten van dit mannetje.

17. keizerin

@Setje hopelijk helpt de osteopaat.

@Noura ik wil ook eerst lekker gaan genieten van Wessel.
    En wel leuk dat je man het al over de 4de heeft,mijn moeder heeft ook 4 kinderen en ik wil ook graag een groot gezin alleen heeft Johan nog zoiets van 2 hooguit 3 is genoeg maar we zien wel wat de toekomst ons brengt :D

18. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Noura: maatje 36 alweer? Met jou praat ik niet meer :(

Over 2e kindje: Ik riep 10 minuten na de bevalling al dat ik er zo nog wel 1 wilde. Maar nog niet nu hoor!

@Setje: Ik hoor hele goede verhalen over de osteopaat. Ik hoop voor je dat het helpt.

@Debbie: Mitchell tilt zijn hoofdje op sinds hij 10 dagen oud is.

@Melliemel: Hij krijgt al 2,5 week de fles, dus ik geloof niet dat BV nog zin heeft. Heb nu ook een schimmelinfectie (altijd fijn) en heb medicijnen die je niet mag tijdens de BV. Ach, dat is wel sneu, een liesbreukje. Ik hoop dat hij er niet al te veel last van heeft.

@Otje: Ach, arme jij en arme Koen. Heeft hij geen krampjes?

19. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    He meiden,

een hele tijd geleden heeft Otje het in ons bevallinglijsttopic over een meeting in februari/maart gehad en daar is ook wat over en weer over gemaild, echter er is niets definitiefs over afgesproken. de laatst genoemde datum is als ik het me goed herinner 15 februari (voor mezelf niet uitermate handig, maar te doen). Zijn er nog mensen die interesse hebben in de meeting....
    Utrecht was als uitgangspunt gekozen. Nu zag ik bij de novembermama's leuke foto's van de high tea bij Lofen in Utrecht, misschien dat we hen kunnen achtervolgen?

Karin

20. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Zo, hier ben ik weer eens een keertje.

@duikster, ik heb het stuk over een meeting bij het bevallingslijstforum gemist omdat ik daar toen bijna niet in postte.
    Als de datum mij uitkomt, lijkt het me wel heel leuk hier ook aan mee te doen als dat nog mag :oops:

Ik ging vandaag op de weegschaal staan...ben alweer een kilo afgevallen.
    Omdat ik in het begin van mijn zwangerschap 5 kg ben afgevallen, was ik aan het eind van mijn zwangerschap maar 2 kg zwaarder dan voorheen.
    Na de bevalling was ik dus meteen 4,5 kg lichter dan voorheen.
    Door de BV (?) ben ik daarna nog meer afgevallen waardoor ik nu dus al 7 kg lichter ben dan voor mijn zwangerschap. Ik heb van mezelf flink overgewicht, dus kan het heel goed missen :( . Ik zie het maar als een cadeautje en een begin om meer kwijt te raken. Ik hoop maar dat het er niet ineens weer aanvliegt.

Jikke heeft al een paar nachten lekker doorgeslapen tussen de voedingen door. Als ze 's avonds laat een voeding krijgt, komt ze 's nachts maar 1 keer en dan pas weer 's ochtends vroeg :D Nu maar duimen dat ze dit zo volhoudt.

Vandaag is de CB-verpleegkundige geweest voor het invullen van het dossier. Morgen even langs het CB om Jikke te laten wegen. Ben wel benieuwd of ze is aangekomen. De BV loopt erg goed, dus ik ga ervan uit dat het wel goed zit.

Ik wilde nog wat kleertjes in maatje 50 kopen omdat 50-56 haar te groot is. Wat valt dat tegen zeg!
    Bij prenatal valt maat 50 onder de prematuurafdeling. Dit zijn allemaal van die "joggingstofpakjes". Verder is er ook erg weinig in maat 50 te krijgen. Of het is 50-56, óf het valt heel groot en zwemt ze er alsnog in.
    Vreemd hoor....Jikke woog 3400 gr bij de geboorte en wij hebben opgemeten dat ze ongeveer 50 cm groot is. Dat is toch niet zo klein?!
    Ik zou verwachten dat er meer kleding voor te krijgen zou zijn.

Tot later,
    Groetjes Noralien

Deel Deze Pagina