Het is alsof ik mezelf hoor praten... Fijne weekend! @Janette: Tja, 8 uur is niet echt iets waar je blij van wordt hè? Enige voordeel is dat de achteruitgang in uren genoeg is om een WW-uitkering aan te vragen... @Saar: Beterschap gewenst voor Ben! @Slingding: Je zou nog koelzalf kunnen halen bij de apotheek...
dan word je toch ook ongesteld? janette he aan de ene kant fijn dat je blijven kan, maar van 20 naar 8 is wel een behoorlijk stuk minder. duckie als ik weg ben probeert h ze wel de fles te geven, maar ze is er meer mee aan het spelen. en ik ben eigenlijk nooit langer dan 5 uur weg. en dat gaat goed, ik voed haar voor en na die tijd. heb vandaag wel even de wijkverpleegkundige gesproken en die zei dat het ook van een lepeltje kan, eventueel wat ingedikt met rijstebloem. ze krijgt ook fruit en groente. als ze gaat is ze bijna 8 maanden. volgens haar zal het allemaal wel goed gaan, en ze hebben hier op het kdv wel vaker mee te maken. desnoods kan ik tussen de middag zelf komen voeden. ik moet nog voor een gesprek dus zal het er dan zeker nog een keer over hebben. ik moest vanmiddag zo lachen, de radio stond aan, en er was een man aan de tel. die net van de 9 maandenbeurs af kwam, op de vraag hoe het was, kwam een heel grote zucht.... het was niet echt zijn ding haha oh duckie ik heb overigens ook liever dat de gyn hem zou zetten. voel me ook minder ontspannen bij de huisarts. ik moet eerst binnenkort nog voor een uitstrijkje. ik kreeg vorig jaar de uitnodiging, maar kon toen niet vanwege de zwangerschap. heb toenwel gevraagd of ik dit jaar dan alsnog mag. vind dat wel prettig met al die bloedingen in de zw.schap enzo. ook al heeft de gyn toen ook wel uitstrijkjes gemaakt. saar beterschap met ben
ooooh ja is dat zo, dat wist ik niet. dat is wel een oplossing ja. maar als je het wel word, moet je wel hopen dat je niet net een witte broek aan hebt.. je hebt dan natuurlijk geen cyclus die je een beetje uit kan rekenen? toch?
Zo ik ben weer bijgelezen, gister een drukke ,aar superdag gehad. Ik ga even op topics ipv personen reageren. Ziek: Meiden allemaal beterschap met de zieken mannen en vrouwen. Wat vreselijk al die pokken en infecties. Ik klop af op onglakt hout, want Kasper fietst nu overal doorheen, terwijl ik net een bacteriele infectie aan mijn verhemelte en huig heb gehad. (ja wie verzind het?) Mirena: OOOHHH wat een uitkomst. Voordat ik zwanger werd heb ik hem een keer gehad. Toen heb ik er vreselijk veel last en pijn van gehad, oorzaak ? 5 maanden na de bevalling heb ik hem weer laten zetten. Ik was altijd 8 a 9 dagen HEEL erg ongesteld. En nu merk ik alleen dat ik weer aan het eindje van mijn cyclus zit omdat ik bij het afvegen een streepje bloed zie. Eigenlijk heb ik dan voldoende aan een inlegkruisje voor het geval dat het wel naar buiten komt, wat zelden gebeurd. Door de hormonen in het spiraal, wordt je baarmoederwand niet lekker sponzig, dik en zach, waardoor je geen innesteling krijgt. Ik heb vorige week een gesprek met mijn huisarts gehad over dat ik door mijn rug nooit meer zwanger mag worden. Dus ik wilde het met hem hebben over een goede oplossing om dit ook te voorkomen. En hij zei dat dit spiraal vlak onder steriliseren staat qua zekerheid. Het ouderwetse spiraal, daar werden nog wel eens kindertjes met de spiraal in de hand geboren, maar bij deze niet. Ik hou het lekker hierbij, steriliseren vind ik een heel naar idee. Laat mij mijn mirena maar houden.
Nou ja zeg! Gister op mijn werk...... Let wel op ik werk na 7 maanden nu 4 uurtjes op therapeutische basis. Wordt ik bij de artsen binnen geroepen tijdens hun werkoverleg. Ik denk "OH NEE WAT NU?!" Ze hebben me gevraagd of ik wil solliciteren naar de functie van afdelingshoofd van onze polikliniek. 2 van mijn collega's hebben vorige week te horen gekregen dat hun contract niet wordt verlengd omdat ze zo'n hoog ziekte verzuim hebben (ze werken er ook net hoor) en ik wordt tijdens mijn "ziekte" gevraagd voor een hogere functie. Zij zoeken iemand die de taken overneemt die ik eigenlijk de afgelopen 4 jaar al tussen de regels door uitvooerde. En daar zijn ze eigenlijk zo tevreden over, dat ze niemand anders willen. Ze hebben liever iemand anders op mijn functie en mij op die leuke plek. Zo wordt een rotweek in 5 minuten tijd toch een toffe week.
@Janette: Het lijkt echt ons bedrijf wel: daar worden nu ook aan de lopende band mensen teruggezet naar een 8 uur contract Op zich fijn dat ze je willen houden maar als er geen extra werk is heb je er natuurlijk ook niks aan. Hoop dat je snel iets vindt met meer zekerheid! En de Bobike zat er vrij snel op hoor. Denk alleen niet dat ik het zelf had gekund...Tja, vind dat ze op het kdv ook erg streng zijn hoor. Maar er waren ook een aantal kindjes met diarree en ze waren bang dat Fynn's koorts een voorbode was etc etc Volgende keer zeg ik gewoon niet eens dat Fynn niet lekker is want volgens mij houden ze hem dan extra in de gaten. Op zich natuurlijk wel goed maar ze kunnen dan ook overdijven. @Duckie: FIJN WEEKEND! Misschien hebben jullie zelfs wat sneeuw @Cynthia: Hier hielp havermout voor geen meter. Het enig wat hielp was (pure) zinkzalf. Sterkte ermee! @Jantien: Dat is positief nieuws zeg. Geeft je een goed gevoel! Wanneer kun je eigenlijk weer fulltime aan het werk? Nou, Fynn had gisteravond weer 39,4 en vanmorgen nog 38,2...Ook slaapt hij weinig. Gistermiddag een uur en vanmorgen om 5.30 wakker. Dit gaat al de hele week zo. Hoop echt dat het snel weer beter gaat want dit is voor ons alletwee niet goed. Straks gaat hij naar m'n ouders en kan ik gaan slaapwandelen op m'n werk
Nu werk ik 4 uurtjes op donderdag. 1 maart ga ik op maandag daar 2 uurtjes bijwerken. Dan als het allemaal goed blijft gaan, ga ik in april 2 x 4 uur werken. En daarna zien we wel weer. Ik denk dat ik in mei dan 4 uur erbij ga op de dinsdag. Ik ben als de doods dat ik weer problemen krijg. Bij alles wat ik nieuw meer doe, heb ik een paar dagen zenuw uitstralingspijn in mijn been. En iedere keer heb ik dan weer de nachtmerries dat het nu toch echt mis is. Ik doe het dus in overleg met de artsen en de bedrijfsarts. De artsen zien het niet gebeuren in het komende jaar dat ik weer patienten ga onderzoeken. En ik denk dat ik ze gelijk moet geven. Helaas.
Hallo allemaal, Met een supradyn en flink wat koffie ben ik gelukkig wakker gebleven tijdens de cursus Was om 23.40 uur thuis en direct het bed in gedoken. Wel vanochtend alweer om 6.30 wakker Eve: Culinair? Valt wel mee hoor En cakejes maken is zoooo makkelijk (en zoooo lekker) Saar: Beterschap met Ben! Janette: Jeetje wat balen zeg, zoveel terug in uren. Maar ja... je kan het inderdaad beter aannemen en eventueel van daar uit verder kijken naar iets anders en wie weet kunnen ze je nog iets beters bieden? Duckie: Veel plezier op jullie weekendje weg! Slingding: Je bent goed voorbereid hoor op je pokkenweek Noura: Ik heb ook de mirena-spiraal (1 1/2 jaar) en wordt niet meer ongesteld. Als er al eens wat bloedverlies is, is het bij mij zo weinig dat het makkelijk met een inlegkruisje op te vangen is. Haha, ik zou mijn man ook niet meenemen naar zo'n beurs hoor. Ga gezellig met een vriendin. Oh ik moet ook nog steeds een afspraak maken voor een uitstrijkje. Kreeg ook een oproep toen ik zwanger was en toen dus niet gedaan maar daarna steeds vergeten Jantien: Steriliseren vindt ik ook zo definitief en wel een beetje eng dus ik houd het voorlopig bij de Mirena. Kan met deze nog 3 1/2 jaar vooruit. Wat een supernieuws van je werk. Gefeliciteerd hoor! Oh ik hoor Koen, ik ga hem maar eens uit bed halen. Vanochtend is er een carnavalsoptocht bij Sara op school dus ga wel even kijken. Vanmiddag gaan de kids naar mijn ouders en ga ik naar Eindhoven. Dan nog even samen shoppen met Steef en dan uit eten en naar de film Slumdog Millionaire. Heb er al helemaal zin in! Groetjes Otje
Lijkt me super om te doen met Kasper. Hij heeft alleen een ei allergie. Heeft iemand recepten voor cakejes zonder dat daar ei inmoet?
AahH super. Dat ga ik zeker een keer proberen, Kasper is gek op prutsen in de keuken. Ik had ook al eens gezocht, maar toen niets gevonden. Ik heb wel eens boterkoek gemaakt zonder ei met sojamelk. OH geen goed plan, nooit proberen.
Die koel gel kan je die zo bij de apotheek halen of gaat dat op recept? ik belde naar de ha en de assistent zei menthol poeder.... anders kan ik mijn moeder hem laten halen bij haar apotheek als het zonder recept is. iemand ervaring met mnthol gel ipv poeder? Jantien wat een fijn nieuws zeg! ik ben ook begonnen met 2x 2 uur en nu zit ik op 2x 7.5 uur Alles op zijn tijd en beter een week te lang ziek dan te vroeg betermelden.
Klopt, maar áls je al ongesteld wordt, is dat maar weinig en dat kondigt zich meestal aan door een roze veeg op je wc-papiertje...
Roy heeft de koelzalf destijds bij de apotheek gehaald, nadat ik de hap had gevraagd om een recept... Heeft Kailynn al last van de blaasjes?
op verschillende plekken staan e al blaasjes achteraf had ze zelfs woensdag er al 1 op haar voorhoofd. (links net bij die plukjes haar)