December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    aaah wat een mooie foto

jantien gefeliciteerd
    leuk en tof dat ze aan je denken, kan me voorstellen dat je daar heel blij van word

otje oei toch maar gauw een afspraak maken

ga naar mijn driftkikker toe

2. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Ik kom ff mijn nieuwe banner showen (made bij Lola, thx!)...

3. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi meiden,

ik meld me nog even voor we op vakantie gaan. Een hele drukke week gehad met een avond rapportgesprekken en een thuis opruimen en inpakken, maar nu zijn we bijna klaar!
    Pieter pakt de auto in terwijl ik prober Thijs een beetje in toom te houden. Daarna gaan we weg. Er ligt super veel sneeuw en ik heb er veel zin in (maar zie er wel erg tegenop om mijn kleine man een week achter te laten......)

Noralien: bedankt voor het kaartje! Fijn dat hele voorweeen traject toch uiteindelijk is overgegaan in echte weeen!

Ik ga!

Lies

4. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    lies: een hele fijne vakantie!
    en denk maar zo, thijs geniet net zo (en waarschijnlijk nog meer) bij opa en oma omdat hij de volle aandacht krijgt
    en jullie kunnen genieten van elkaar!

Bianca: mooie banner, (kan bijna niet anders als hij van lola is ;) )

5. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik kom weer even een egoberichtje plaatsen :oops: .

Met Anne gaat het helemaal super!
    Ze is heel tevreden. Helaas is haar ritme nog niet goed en is ze vooral 's nachts wakker.

Jikke is een ander verhaal. Die kan haar draai maar niet vinden :( .
    Ze heeft er echt zó'n moeite mee. En dat terwijl ze haar zusje echt helemaal geweldig vindt. Het is Anne voor en Anne na.

En met mij....helaas gaat het met mij op het moment ook niet zo best.
    Sinds gistermiddag ben ik regelmatig duizelig met zwarte vlekken voor mijn ogen.
    Vannacht weer tot 5 uur in de weer geweest met Anne. De (over)vermoeidheid heeft zijn tol geëist. Toen ik op stond om naar Anne te gaan, werd ik niet lekker. Ik kon nog nét "Robert" roepen en daarna ben ik flauwgevallen. Ben een paar minuten buiten westen geweest.
    Robert is zich natuurlijk rot geschrokken.
    Omdat ik daarna écht niet in orde was, de hap gebeld.
    Waarschijnlijk een lage bloeddruk in combinatie met oververmoeidheid.

Vanmorgen nog met de verloskundige overlegd.
    Zij denkt ook dat het een combinatie is van (het vele) bloedverlies tijdens de bevalling en oververmoeidheid.
    De laatste weken van mijn zwangerschap waren natuurlijk topdruk ivm de opleiding. Daarna begonnen de voorweeën die me uit mijn slaap hielden, de bevalling en wakkere nachten daarna....

Ik krijg nu meer uren per dag kraamhulp (Robert is ook nog thuis) en moet veel rusten.
    Jikke is vanmorgen met opa en oma mee geweest. Ze ligt nu hier te slapen en gaat straks weer met opa en oma mee.

Voel me echt zó K*t.
    Heb megahoofdpijn, ben duizelig en heb nog steeds last van die vlekken.
    Maar erger nog vind ik eigenlijk dat ik niet echt van mijn kraamtijd kan genieten. Vind het heel erg dat Jikke zo uit haar doen is. Had me verheugd op de eerste week als "nieuw gezin", maar het is vooral tussen de driftbuien doorzeilen.
    De kraamtranen vloeien vandaag rijkelijk :( .

Sorry voor dit lange en nogal negatief klinkend verhaal.....

6. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Noralien jeetje wat erg meis dat je zo je kraamtijd door moet komen. heel erg veel sterkte en beterschap. Ik hoop echt dat je je snel beter voelt, en dat het met Jikke ook snel beter gaat. Heel veel sterkte

7. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Lola, thanx voor de mooie banner!

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    mooie banners hoor, noralien en bianca

noralien, goh wat pittig, kraamtranen horen er deze dagen bij, maar leuk is anders. het is voor jikke natuurlijk een hele omschakeling en helaas op deze leeftijd is een manier van het niet kunnen uiten, driftbuien. het is niet niks voor die kleintjes. maar volgens mij doen jullie het hartstikke goed, en met geduld zal het vast goed komen.
    oei schrikken zeg, gelukkig kon je nog net robert roepen. moet je nu je voeding ook aanpassen voor je ijzer? doe maar lekker rustig aan, en hoop dat je heel snel echt genieten kunt, want dat gaat echt wel komen
    dikke knuffel

9. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Robert gaat straks floradix halen. Hier zitten wat extra voedingsstoffen (o.a.) ijzer in.

Wat ik nog wilde zeggen...
    Ik krijg echt héél veel lieve sms-jes, krabbels en mailtjes :D .
    Veel belangstelling hoe het gaat. Helaas kom ik er ff niet aan toe ze te beantwoorden. Maar het wordt gewaardeerd hoor. Bedankt!

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    lieve noralien, niemand zal verwachten dat je dat doet hoor. probeer te genieten van de dingen, en voel je nergens verplicht toe.

11. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    lieve noortje!

een dikke knuf van mij voor jou!
    Ik kan me goed voorstellen dat je baalt van het feit dat jij je het anders had voor gesteld.

Balen dat ik ook nog niet eens jou kant op kan ivm kailynn haar waterpokken!

12. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

nou wij zijn ook weer huis, het was een erg leuk mid-weekje en we hebben lekker genoten allemaal. orlando vond het zwemmen helaas 'ook' net als nu heel veel dingen een beetje eng. uiteindelijk heeft hij het wel naar zijn zin gehad in het zwembad en wilde hij ook gwoon van de glijbanen maar duurde even, baluba vond hij ook erg leuk wel met mama of papa dan. al met al dus super genoten. valerius heeft het goed gedaan hij is zelfs onder water gespot ;) , er werdern foto's gemaakt door een fotograaf zodoende, ben erg benieuwd naar het resultaat. die is morgen op hun site beschikbaar....

ik ga even bijlezen....

13. Lieve Noralien,

Wat ontzettend sneu voor jou én Jikke dat de dagen zo moeizaam verlopen :( , zo donder je echt wel van je roze wolk af...

Ik kan me heel goed inleven in je situatie. Jikke gedraagt zich ongeveer hetzelfde als Jasmijn in de weken vóór Emma's geboorte. Alleen had ik er toen geen 'veeleisende' baby bij en dat breekt jou - in combinatie met het bloedverlies én de beruchte 'kraamvrouwentranendag' - nu op.

We hebben net al even contact gehad, maar ik wil je hier ook nog even een megadikke knuffel geven.

Jammer dat je zo ver weg woont, anders had Jikke een dagje hier kunnen komen, zou Jasmijn wel leuk vinden... ;)

14. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    nou ik lees dus wel alles maar wss reageer ik niet op alles, wederom een sorry welgemeend en dus niet voor evt personen persoonlijk gericht als ik niet op jullie reageer :oops: het is best een aardig stukkie zoals ik nu zie nml....

duckie; thnx :oops: 8) enne fijn dat de kookcursus erg geslaagd was

noura; wat een mooie foto van jouw en anissa enne wat heb jij toch een mooi haar zeg :)

eve; lekker dat fynn zo heeft gespeeld enne waddinxveen de sniep, is speciaal baby en peuterzwemmen en dan is het water warmer dan 'normaal'op woe-do-en vrijdag

.....lieffff...vwb valentine's day thnx

he getver zeg lijkt me geen fijn idee hoor op die manier daarachter komen.

otje; poeh hee wat een vervelende extra kosten zeg

eve; ze zijn errrug leuk die loopfietsjes zit er ook steeds aan te denken hoor en heb je er een kunnen kiezen?

lola; :confused: :confused: aaach wat zal zij en jullie natuurlijk geschrokken zijn zeg getver

janette; leu joh dan nog ffies weg

eve; wat goed van fynn zeg superrrr.

lies; heftig hoor

duikster; beterschap

duckie; voor jouw ook beterschap met je kindje goed vban mila hoor

nynke; jij oook al weer over de helft wat gaat het snel. lekker genieten van je mannen

bianca; mooie banner hoor

noralien; onwijs gefeliciteerd maar dat had ik al ff gedaan vervelend dat je je zo rot voelt momenteel hoop dat de floradix zijn werk een beetje doet

welkom jantien

mama2; ook jij toch weer beterschap

eve; ik heb gereageerd hoor mss beetje laat hihi maar was er destijds niet :oops: 8) thnx

noura; alweer!goed hoor

janette; wij hadden 227 :D

noralien; hefitge bevalling maar fijn dat alles goed is gegaan verder, haar apgar was wel direct goed?

duckie; wat een schattig outfit van demi en wat een lieve lach van mila

saar; he beterschap voor lienme ook maar wat goed van haar dat ze al z zindelijk is zeg :)

mama2 als je het niet vertrouwd gaan hoor

eve; volgend jaar gaan wij ook dan mag je mee hoor :)

duckie; wat goed gegroeid zeg :)

noralien; wat een droppie zeg ondanks haar 'gehavende gezichtje'wat mij niet opvalt vind ik het een mooi kindje hoor en wat een haar zeg

noralien; ik ben ook erg benieuwd naar jullie kaartje

sorry op de laatste blz reageer ik niet heb niet veel fut meer ....

lola; goed zo emma :D

slingding; wat een schattige foto's

lies; fijne vakantie

noralien; he bah bah wat een ververlend iets zeg hoop dat het snel beter gaat lijkt me 10keer niks zo duizelig, enz kan het niet zijn dat er nog wat placenta achter is gebleven of mss een ontsteking in je baarmoeder ik wil je niet ongerust maken hoor maar het klinkt zo akelig?!

toch nog aardig bij toch 8) :)

gr saskia

15. Ja hoor... ;) :)

16. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Bedankt voor jullie lieve woorden en knuffels!

Ik voel me weer iets beter dan vanmorgen.
    Heb vandaag veel gerust. De kraamhulp heeft Anne de hele dag onder haar hoede genomen en is haar komen brengen voor de voedingen. Jikke heeft de hele middag geslapen.
    De vlekken voor mijn ogen zijn weg en de duizeligheid ook bijna.
    Alleen de hoofdpijn wil niet echt zakken.

Vanavond weer eens even helemaal de tijd gehad voor Jikke.
    Er was geen bezoek of kraamhulp. Anne lag te slapen. We hebben met z'n tweetjes puzzeltjes gemaakt. Ik zag haar helemaal opleven.
    Samen boekjes gelezen. Ze ging helemaal tegen me aan zitten, schoof haar kontje tegen mijn buik en zei "mama niet meer pijn aan de buik". De "beperkingen" van mama hebben blijkbaar toch wel indruk gemaakt.
    Helaas is ze ook weer snel uit haar evenwicht, maar de goede momenten was wel weer ff genieten.

Slingding, zielig dat Kailynn de waterpokken heeft.
    Heeft ze er veel last van?

Melliemel, fijn dat het midweekje zo geslaagd was.
    Is Orlando altijd bang voor bepaalde dingen of is het een fase?

Lola, ik las dat Emma zich heeft omgerold. Wat goed zeg!

17. @Noralien: Wat fijn dat je een beetje hebt kunnen bijkomen :D ! Nu de hoofdpijn nog...

Het allereerste dat Jasmijn zei toen ik na de bevalling thuiskwam was: 'Mama, buik weg!' En dat terwijl ze Emma nog niet eens had gezien, Roy was nog bezig de Maxi Cosi los te maken.
    Er gaat zoveel meer in die koppies om dan wij weten. En al lijken ze al zo groot, ze zijn nog te klein om hun gevoelens en emoties onder woorden te brengen...

18. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Otje: Hoop dat je een leuke middag en avond hebt gehad!

@Cynthia: Hoe gaat het met Kailynn? Zit ze al helemaal onder? Mooie foto's van je meisje!

@Bianca: De foto staat echt super in je banner!

@Lies: Veel sneeuwplezier!

@Noralien: Het spijt me echt om te lezen dat het niet lekker loopt bij jullie :( Hoop echt dat jullie allemaal snel weer ontspannen, opgeknapt en gewend zijn aan alles!

@Saskia: Fijn dat je er weer bent! Goed om te lezen dat jullie genoten hebben :D Fynn vindt nu ook sommige dingen die hij eerst leuk vond 'eng'. Hij zegt dan ook echt: Mama, beetje eng. Zal wel weer overgaan ;) Ben benieuwd naar jullie foto's. Heb nog geen loopfietsje. Wacht tot Mr X tijd heeft om mee te gaan naar de winkel. Zal volgende maand wel zijn. Dus je hoort het nog!

Fynn heeft nog steeds koorts. Vanavond zelfs 39,8. Verder erg aan het hoesten en snotteren en wil niet eten. Gaat dus nog niet echt lekker. Hij is weer vroeg gaan slapen dus ik ga zo ook maar es m'n bed in...Fynn zal wel weer rond 5.30 wakker worden... :(

19. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Hoihoi,

Noralien, wat jammer zeg dat het allemaal zo moeizaam verloopt! Ik hoop dat Anne gauw het dag en nachtritme doorheeft, zodat jullie wat uitgeruster zijn, en jullie allemaal jullie draai kunnen vinden! Dikke knuffel van ons!

Duckie, jullie zijn al vertrokken maar ik wil jullie toch nog even een heel fijn weekend wensen!

Melliemel, wat leuk dat jullie midweek zo geslaagd was! Ben ook benieuwd naar de foto's!

Lola, heee wat leuk dat Emma zich omgedraaid heeft, beetje jammer dat je het niet gezien hebt :(

Eve, hoe gaat het nu met Fynn, is hij vandaag naar opa en oma geweest? Balen dat het zo op en af gaat zeg. Moet je morgen ook werken, of ben je vrij?

Slingding, aaah arme Kailynn, heeft ze er veel last van? En wat een leuke foto's! Ziet er echt schattig uit! :D

Saar, beterschap voor Ben, verwen hem maar lekker!

Janette, hmm 8 uur schiet niet echt op. Maarja, voor de time beeing beter dan niets. Hopelijk kun je toch weer de 20 uur werken, of een leuke andere baan! Je hebt zeker nog niks gehoord van die spoed sollicitatie?

Lola, je hebt weer mooie banners gemaakt! Ik heb nog geen foto's uitgezocht :oops: Maar zit meestal even gauw op de laptop, en de foto's staan op de pc....

Lies, fijne vakantie! En kan me heel goed voorstellen dat je moeite heb met Thijs een week niet te zien... ik zou het denk ik niet kunnen.

Nog leuke plannen voor het weekend?

Wij hebben zondag een feestje, en morgen doen we lekker waar we zin in hebben! Hopelijk een beetje droog weer, misschien even naar de dierentuin.

groetjes Lisette

20. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    fynn beterschap!

kailynn is al weer beneden,
    normaal halen we haar nooit uit bed maar we weten dat ze niet lekker is.
    De pokken schieten nog uit haar huidje, vooral in de luierstreek zeg maar.
    in haar gezocht zitten er ook.
    ook in haar mondje volgens mij want de tut kan ze soms niet warderen nu.
    ik ga weer even bij haar zitten

Deel Deze Pagina