Jantien schreef: Het forum is december 2006 mama's en niet december 2006 baby's. De december 2006 mama's hebben nu eenmaal in sommige gevallen kinderen erbij gekregen. En de december mama's praten over alle dingen die op hun pad komen. Ja en dat zijn inderdaad ook de volgende "lichting" baby's. de tekst die bij het forum van de mama's staat is het volgende: De mama's Dit is het forum wat na het 'Bevallingslijst Forum' komt. Tot aan de bevalling kun je elkaar op de hoogte houden in het 'Bevallingslijst Forum' en na de bevalling kunnen jullie hier, in de mama's, verder gaan. Je bent natuurlijk vrij om in elk onderwerp mee te kletsen Helemaal meeeens daar kletsen we ook over vanalles en nog wat maar heb je vragen die bij de leeftijd van je baby passen, plaats ze dan aub in de juiste maand. Op die manier is het voor andere meiden, met dezelfde vragen, het makkelijkst een oplossing te vinden. Saar leuke foto's van plopsaland is deze in Hasselt?
Jep, het is dus een inoor pretpark. Lijkt erg klein als je er binnen komt. Maar 2 voetbalvelden groot, maar we waren er om 10u en om 17u weer buiten. En dan waren er heel veel dingen waar Liene en Kaat nog niet op mochten. Echt een aanrader. Wel duur natuurlijk. Want kindjes boven de 85cm moeten al 6 euro betalen. Gelukkig is Liene er maar 83. 8)
we zijn er nu niet heen geweest toen we in peer zaten maar misschien als onze vakantie in oktober nog doorgaat en we waarschijnlijk naar Mol gaan kunnen we er langs gaan...ja Teun betaald nu dus al....
Goeiemorgen allemaal, Zo, er is heel wat geschreven hier sinds gisteravond! Maar ja... ik ga er niet te veel over zeggen nu want heb geen zin in weer een discussie op te rakelen. Ik wil er alleen over zeggen dat van mij iedereen mag schrijven wat ze wil, of dit nu over peuters of baby's gaat of oudere kinderen of wat dan ook. Degenen die het niet leuk vinden om over baby's te lezen/reageren of wat dan ook kunnen dit dan toch ook niet lezen? Noura: oooh zit Nordin al in het 4e jaar! Oeps, beetje verkeerd ingeschat Lekker toch, even shoppen. Setje: Oei, dat zal dan wel druk zijn inderdaad, werken en 2 huishoudens! Janette: Nee, we hebben (nog) geen WII-fit. We willen hem wel nog een keer kopen maar hij is volgens mij nog steeds massaal uitverkocht. Sara heeft een witte nintendo DS. Ze wilde eigenlijk een groene. Maar we waren bij de mediamarkt en daar was ie nu afgeprijsd voor 122 euro en dat vond ze toch wel een groot verschil tegenover de normale prijs van 150 euro en daarom koos ze toch voor een witte aangezien ze daar jammer genoeg geen andere kleuren meer hadden. Noralien: Mooie foto's op de site van Anne! Sara heeft inderdaad deze week nog vakantie. Mamav2: Sterkte met je meisje. Gaat ze nu toch naar de psz ondanks het ziek zijn? Saar: Wat een schattige foto's van je kindjes in Plopsaland! Ik was even nieuwsgierig en zag op hun site dat de entree 16 euro pp is voor volwassen en als je groter bent dan 1 meter. Denk je dat Sara daar ook nog wel iets heeft of is die daar te groot voor? Sara en haar vriendinnetje zijn inmiddels ook wakker. Die zitten nu aan het ontbijt. Vanmiddag wordt ze weer opgehaald. Groetjes Otje
Otje, ik denk dat Sara er te groot voor is. Het was vooral gericht op kleinere kindjes. Een bumbashow, plopfiguren die rondliepen. Ik denk dat de leeftijd van 5 jaar ideaal is. Dan kunnen ze overal in. Maar vanaf 8 jaar lijkt het me niet meer zo leuk.
@saar: leuk hoor, plopsaland. We willen er ook eens naar toe gaan. We kunnen daar ook eens een minimeeting houden voor de mama's die in de buurt wonen. Voor mij is het maar een half uurtje rijden.
Bah, ik zit ziek thuis Gisteren de hele dag lopen niezen op m'n werk. Vannacht afwisselend ijskoud en snikheet en nu zit m'n hoofd helemaal vol en doet alles zeer. Baal er echt van in deze onzekere tijden qua werk maar ja, dit is overmacht. Heb net Fynn naar het kdv gebracht en ga zo m'n bedje in. Verder maak ik me nogal zorgen om m'n moeder. Ze is zowel mentaal als fysiek nooit sterk geweest. Maar naarmate ze ouder wordt wordt dat steeds erger. Een tijdje terug had ze echt een enorme inzinking waarbij ze zich dus zowel mentaal als fysiek heel slecht voelt. Ze is toen zelfs in het zh belandt voor allerlei onderzoeken waar uiteindelijk niks uitkwam. Ze heeft zelfs een keer tegen me gezegd dat Fynn haar leven weer zin geeft. Dat is aan de ene kant mooi om te horen maar aan de andere kant ook heel verdrietig. De laatste tijd ging het weer heel goed met haar en ze zat vol met plannen om weer leuke dingen te gaan doen. Maar afgelopen maandag ging het ineens weer helemaal mis. En nu ligt ze alleen maar beroerd op bed. Het doet echt zo'n pijn om je moeder zo te zien. Zou zo graag iets voor haar willen doen maar ik kan het niet oplossen. En daar heb ik het behoorlijk moeilijk mee.
Eve@ Wat balen voor je van je moeder. Het lijkt mij idd vreselijk om machteloos toe te zien dat je moeder het zo moeilijk heeft. Behalve een cyber hart onder de riem geven kan ik niets. Maar ik leef wel met je mee.
eve heel veel sterkte dikke knuffel vanuit hier hoop dat je snel beter bent en ja hier doe je niets aan... en heel veel sterkte met je moeder, je weet me te vinden hƩ
@eve: beterschap voor jezelf en sterkte met je moeder. Het lijkt wel de omgekeerde wereld als je ouder wordt, je voelt je verantwoordelijk voor de zorg en het welzijn van je ouders
lieve eve: heel veel beterschap! En het gevoel mbt je moeder herken ik helemaal, het is net of je het over mijn vader hebt. het doet zo'n pijn in je hart en je kan er idd niks mee doen. Heel veel sterkte meis!
Ik ga toch nog heel effe wat zeggen over de mug en olifant. Het is maar 1 iemand en dat is janette die dit uitlokt elke keer. het is niet de eerste keer dat dit gebeurd.
SLAAT HARD OP TOETSENBORD. ZO ROT MUG IS NU DOOD! mensen kom op.... ja meis gaat gewoon naar de psz. ze heeft geen koorts of wat dan ook. is vrolijk, op t wat piepen na zie ik geen reden om haar thuis te houden.. Ze vind t erg leuk daar. Wel moet ze nog elke keer huilen als ik weg ga.. en dat is wel verrekt moeilijk hoor..... Vanmorgen bij de h.a. geweest. Ze piept nog steeds dus doorgaan met de hoeveelheid medicatie die ze nu krijgt en dinsdag weer komen. Kijken hoe t dan is en of we de medicatie kunnen gaan afbouwen.... eve: dikke knuffel van osn. hoop dat je moeder zich snel beter voelt. En jij heel veel beterschap toegewenst.... ik ga nog ff wat snel in huis doen voor ik meissie zo weer ga ophalen.
mamav2 schreef: helaas heeft Teun dat ook nog steeds als ik hem weg breng naar het kdv..als papa hem brengt alleen een grote pruil lip maar mama dan is het huilen...weet gelukkig ook dat het met 5 min over is maar het is nog steeds rot...
@Noura: Bij Kassa was vorige week een test met die mascare met motortje. Het kwam er op neer dat het resultaat zo ongeveer het zelfde was als met gewone mascare, je zag eigenlijk geen verschil. @Setje; Brrr...als je via via mensen kent die in het vliegtuig zaten wat gecrasht is dan komt het ineens wel erg dichtbij. @mamav2: Wat balen dat jullie meisje nog steeds zo piept en weer zo flink afgevallen is. Ik weet uit ervaring dat je daar best wel moedeloos van kan worden. Sterkte voor jullie! Hopelijk gaat de medicatie van de week dan toch eindelijk aanslaan. @noralien: Ik heb genoten van de foto's op de site van Anne.Leuk en herkenbaar om te zien hoe Jikke op haar zusje reageert. @jantien: Wat erg dat je lichaam geen tweede zwangerschap meer aankan, terwijl je eigenlijk wel graag nog een kindje had gewild. Dikke knuffel voor jou. @Saar: Geweldig, die foto's van Plopsaland. Stoer hoor, op de schouder bij kabouter plop . Demi is nog maar 84 cm, dus dan moeten we ook snel maar eens gaan @Eve: Wat sneu dat het zo slecht gaat met je moeder. Als ik het zo lees dan dreigt ze ook een beetje in een neerwaartse spiraal terecht te komen die moeilijk te doorbreken is . Ondanks dat je het niet voor haar op kan lossen, denk ik dat je haar zeker wel helpt door er voor haar te zijn en gewoon naar haar verhaal te luisteren. En fijn dat Fynn haar in ieder geval opvrolijkt. Mijn zus heeft in het verleden ook heel veel slechte periodes gekend, en de geboorte van Demi heeft haar destijds heel veel goed gedaan. Sterkte voor jou en je moeder en heel veel beterschap. En over die mug en die olifant wil ook ik toch wel wat kwijt hoor, want ik voel me best wel persoonlijk aangevallen eigenlijk. Maar ik zal het kort houden, ik sluit me aan bij de woorden van Saar en Slingding. En ik ben eigenlijk niet van plan om het niet meer of minder over Mila te hebben. Ik schrijf hier over wat ik meemaak en beleef (net zoals iedereen hier) en daar maakt Mila nou eenmaal een wezenlijk onderdeel van uit.
meiden ik ben bang dat julie het nu een beetje uit elkaar gaan trekken wat ik bedoelde was dat er van de week hele berichten alleen maar over de baby's gingen dat er over word gesproken prima vind ik niet erg maar alleen maar in berichten daar over hebben dat ging me ff te ver laten we er maar weer over ophouden want elke keer als ik me mening geef word ik toch als de boeman aangekeken en van andere word het wel geslikt.........zoou haast denken dat het aan mijn persoonligt. nu weet in dat noord-hollanders en dan van noord holland noord recht uit kunnen zijn en alles zeggen en ja andere nederlanders hebben daar dus problemen mee... ik ga werken fijne dag verder
hmmm mug dus nog niet helemaal dood.... ik vind t met meis erger als met knul... jor heeft op t kdv een half jr gehuild tot t beter ging en op peuterspeelzaal denk 9 mnd van de 12.... Is eigenlijk dat ie naar t spoortje gaat niet meer huilt... Maar ik vind meis zo zielig met zo'n zielig huiltje. Maar idd wetenschap dat ze 5 min. later wel speelt doet me goed..... hoe is t met je meiden duckie? Ennuh als iemand tips heeft om klein meisje weer gewicht te laten krijgen hoor ik dat graag! Want dit schiet niet op.... iemand trouwens tips om klein meisje weer aan t eten te krijgen? op plakje brood en stukje ontbijtkoek na op 1 dag? ik ga jas pakken en loop ik richting de psz.
Ik heb gisteren een heel moeilijk besluit genomen. Ik ga de borstvoeding geleidelijk aan afbouwen en we hebben gisteren het eerste flesje flesvoeding gegeven. Tijdens ons weekend weg ging het heel goed, maar ik heb vanaf dinsdagavond tot nu weer heel veel zitten voeden. Het gaat steeds een dag of vijf goed en dan krijgt mijn productie op de een of andere manier steeds weer een megadip, waardoor Mila hartstikke onrustig is en ik voor m'n gevoel alleen maar aan het voeden ben. Ik word er zelf heel onrustig van en merk dat ik me er ook erg door laat beperken. Ook voor Demi is het niet leuk als ik zo vaak aan het voeden ben. En ik zie al weken op tegen het weer aan het werk gaan omdat ik me afvraag hoe het dan met Mila gaat op het kdv. Gedeeltelijk bv en gedeeltelijk fv wil ik ook niet. Dus ik ga stoppen. Heb het er bewust alleen met Jeroen over gehad, omdat ik het besluit graag zelf wilde nemen en ik merk dat ik toch best wel beinvloedbaar ben door meningen van buitenaf. Ik vind het ook best moeilijk om hier te schrijven dat ik ga stoppen, omdat ik me toch nog een beetje een verliezer voel. Maar ik ben toch blij dat ik haar 2 maanden bv hebben gegeven en ik hoop dat we allemaal wat meer rust krijgen met de fv.