December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Wat moeilijk dat ze zo slecht eet. Demi eet op het moment als een volwassen kerel :) . Maar helaas weet ik dat dat ook zo weer 180 graden kan omslaan. Ik probeer bij Demi zoveel mogelijk volle produkten te gebruiken. Dus volle melk, bona op brood, 48+ kaas op brood, dat soort dingen. En verder weet ik het ook niet eigenlijk.

Met m'n meiden is het wel goed. Mila is vandaag weer wat rustiger (zie berichtje over borstvoeding) en Demi is lekker naar het kdv. En ik ga maar eens even wat in huis doen, want ik zit al de halve ochtend aan de telefoon of achter de pc. :oops: :oops:

2. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    lieve duckie
    Hartikke knap dat je mila 2 maanden bv hebt gegeven!
    EnALs jij dit het best vind voor beide is het toch super goed.
    Voel je ggeen verliezer je hebt het gedaan en dat maakt je al een winnaar!
    Dikke knuf!

3. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @Duckie: je moet je er niet schuldig over voelen, je moet doen wat jij denkt dat het beste is. 2 maanden is mooi meegenomen.

@mamav2: denk dat je het naast je neer moet leggen. Dan zal ze ook niet zo'n honger hebben. Hier ook periodes van slecht/goed eten. Uiteindelijk komt het vanzelf goed. Je kunt vitamines geven, zodat ze die in ieder geval wel krijgt.

4. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Duckie@

Bedankt voor je knuf.
    Ik heb het er best wel moeilijk mee, maar als ik kijk wat ik heb.... ben ik toch rijker dan ik had durven dromen.

En die BV.... je hebt het idd 2 maanden gedaan en de rust voor Mila en ook jezelf is heel belangrijk voor beide.

Mamav2@

Een slechte eter.
    Over Kasper heb ik niets te klagen. Dat is een iel dun mannetje die eet als een bouwvakker.
    Maar een vriendin van mij heeft een dochter die heel weinig eet. Als het op haar bord ligt eet ze niet.

Zij heeft strakke tijden vastgesteld waartussen wordt gegeten.
    En ze moet aan tafel zitten als er gegeten wordt, al is het maar voor 10 minuten aan het begin. En er staat altijd een bordje met eten voor haar als ze per ongeluk toch wil eten.

Zij geeft ook volle produkten en laat haar meesnoepen als ze aan het koken is. Een stukje paprika hier een stukje kaas daar.
    Het broodje in de middag zet ze tijdens het spelen bij haar in de buurt, dan pakt ze af en toe een stukje in het voorbij lopen en stopt het in der mond.
    Na 30 minuten ruimt ze het op, wat er over is gaat weg.
    Ze geeft er verder geen aandacht aan, want dan lukt het niet.
    En er wordt NIET tussendoor gesnoept, zodat ze een honger gevoel krijgt en wat meer wil eten op vaste tijdstippen.
    En honger tussendoor wordt genegeerd, dat klinkt heel cru en gemeen, maar als het dan tijd is om te eten dan wil ze nu steeds vaker wel meedoen.

5. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ze heeft in eerste instantie helemaal niks uitgelokt, maar omdat iedereen hier zo opgefokt reageert, komt er steeds meer los! Als ik zo aangevallen zou worden zouden jullie ook de wind van voren kunnen krijgen van mij! Maar het is wel lekker makkelijk om altijd dezelfde persoon te pakken! Ik vind het een hele trieste bedoeling. De mama's met een tweede (of weet ik hoeveelste kindje) voelen zich gelijk persoonlijk aangesproken, terwijl niemand jullie verder wat kwalijk neemt. Het is gewoon wel een feit dat hier constant over bv, flesjes en nachtbrakers wordt gepraat, complete slaapschema's komen voorbij, terwijl er ook gewoon gezellig gekletst moet worden, dat is denk ik meer de verwoording voor wat Janette bedoelt. En ik ben het hierin met haar eens!

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    in het verleden is er al vaker wat gezegd, en ook weer over dit onderwerp. en ook andere onderwerpen. dat is ook de reden dat ik er wat van zei. jij bent een hele tijd weggeweest, en het is niet een keer iets zeggen, maar steeds weer iets zeggen. en nu zeg ik een keer iets.
    jij wil erover ophouden, maar je bent er gister zelf ook ieddere keer over doorgegaan. is je goed recht hoor.
    maar janette had een reaktie kunnen verwachten. en daarbij, ik vind dat jij degene bent die ook behoorlijk aanvallent reageert

maar goed, het is gezegd, zoals janette zegt, ze heeft recht doorzee haar reaktie gedaan, ik ook. meningen zijn gedaan. we zijn allemaal verschillende mensen met verschillende meningen en interesses. ik vind dat iedereen vrij is te praten over wat hem of haar op dat moment interesseert. je komt hier uit vrije wil. het is niet verplicht en dat moet het ook niet worden. niet in wat je schrijft en of niet schrijft

7. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik vind dat iedereen recht heeft om zijn mening te geven en vind het niet opgefokt. En als mensen het hier niet "gezellig" vinden, dan lees/schrijf je toch niet mee?
    Nu heb ik toch weer gereageerd :confused:

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    duckie wat een moeilijke beslissing. maar je hebt het 2 maanden gedaan en daar mag je best trots op zijn!

eve wat erg van je moeder, kan me voorstellen hoe je daar mee zit. een hele flinke knuffel!

saartje wat een geweldig leuke fotos, saf stond hier bij de pc echt met grote ogen, die is nogal fan van bumba

vandaag naar het kdv geweest, safouane was gelijk op zijn gemak, en anissa vond alles prima.
    volgende week mogen ze een paar uurtjes wennen. het is een heel rustig kdv. voel me er goed bij. ze hebben er ook van die buitenkastjes, je kan er voor kiezen dat de kleintjes daarin buiten slapen. heel apart

jantien, je hebt zeker iets heel moois, maar kan me voorstellen dat het toch moeilijk is om te accepteren.

mv2 moeilijk als ze niet willen eten, ik denk dat hoe meer je haar aan bied hoe minder ze wil, dat werkt vaak averechts. probeer af en toe wat aan te bieden, zonder te laten merken dat je je zorgen maakt. dan wil ze mischien juist neit. maar het blijft wel moeilijk... sterkte

9. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    noura: fijn dat je zo prettig bij het kdv voeld.
    en leuk dat ze buiten kunnen slapen, het schijnt heel goed te zijn,
    voor wie wordt het volgende week wennen voor de kids of voor mama.

setje: tuurlijk mag iedereen zeggen wat hij wil,
    maar zoals noura schreef is het niet de eerste keer .
    (ik schreef eerst nog meer voorbeelden maar ik heb het weg gehaald)

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ja fijn he, maar het lijken net konijnenhokken....
    en ik moet eerlijk zeggen dat ik na het gebeuren in belgie er wel iets anders tegen aan kijk hoor

11. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik vond de opmerking van Janette dit keer in eerste instantie ook niet uitlokkend. Maar als zij later uitlegt dat zij vindt dat wij het te veel over de baby's hebben, tja dan voel ik me idd wel geroepen hierop te reageren. Niet met de bedoeling haar hierover aan te vallen.
    En ik heb niet de indruk dat er naast de slaapschema's, flesjes, bv en nachtbrakers, niet meer gezellig gekletst wordt.

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    lachen hier, safouane is nordin aan het helpen kranten te vouwen.... hij is druk aan het sjouwen, met een diepe frons. prachtig

13. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Eve, wat ontzettend naar dat de gezondheid van je moeder zo'n zorg voor je is. Het is moeilijk om te zien wanneer iemand niet lekker in het leven staat. Dikke knuff!

Duckie, wat een ontzettend moedig besluit. Zeker als je dit zelf als falen beschouwt, WAT HET ZEKER NIET IS.
    Ik heb bij Jikke ervaren dat het voor het kind ook niet prettig is wanneer je met de borstvoeding worstelt en het uiteindelijk als last gaat ervaren. Toen ik besloot over te stappen op fv, werd Jikke een stuk rustiger.

Mamav2, ik leef met je mee wat bettreft het eten. Ze zeggen dat het vanzelf wel weer komt en je er niet te veel op moet focussen, maar er komt een punt waarop je je echt zorgen gaat maken.
    Ik hoop echt voor je dat ze snel beter gaat eten.

Jantien, ik kan me heel goed voorstellen dat zoveel babygeluk je af en toe jaloers maakt. Petje af hoe je ermee omgaat!

Noura, een goed gevoel bij het kdv is zó belangrijk.
    Ik ken het principe van de buitenslaapplekjes niet. Lijkt me wel vreemd denk ik.

14. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    :) :D :)

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik zal er wel eens een foto van maken als ze er echt in gaat slapen. je kan er wel voor kiezen of je het wel of niet wil. ze hebben overigens wel veel beter zicht op dit slapen dan op het binnenslapen.
    safouane was hemaal in zijn element, die liep er binnen of die niet anders gewend was.

eve vergat jou ook beterschap te wensen

16. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    noura: foto!

17. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik heb de afgelopen dagen nog een beetje zitten knutselen met psp, met foto's van de familie.
    hier 1 alleen 1 van kailynn

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    aaaah leuk zeg!

ja foto, nou de kranten zijn klaar. of bedoel je van het konijnenhokje? :)

saf ligt nu weer op de grond boos te zijn..

19. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    de kranten, maar als het klaar is, is het klaar

20. mamav2

mamav2 Actief lid

26 okt 2008
    266
    0
    0
    noura: leuk hoor saf aan t helpen. hahaha....

ja t eten was hier nooit een probleem, ze at alles wat los en vast zat.... Maar nu ze bijna niks eet en ze weer onder die magische 10 kilo grens is gekomen krijg ik wel kriebels... Oke ze is nooit groot en zwaar geweest, maar kom op. ze is twee. Dan mag ze toch minstens 10 kilo wegen? We hebben hier ook vaste tijdstippen met eten en vaste plek. ook zij krijgt een bord met beetje eten erop voor haar neus. en als ze niet eet dan niet.. meestal eet jordy dat nog op... vwb t aanbieden ze weet wanneer we aan tafel gaan, en wanneer t fruit tijd is.... ze vraagt ook niet om meer.... blijf t een rare gewaarwording vinden.....

duckie: je kan juist trots wezen op 2 mnd borstvoeding. hier 1x 2,5 week en de andere 1 week....

Deel Deze Pagina