Ik zie nu dat er ook een berichtje op de plaatselijke nieuwssite staat: http://uden.kliknieuws.nl/nieuws/78411/ ... odiliapeel
Kom net van het CB vandaan. Koen weegt 13 kilo en is 88 cm lang. Hij is maar 2 ons gegroeid en 1,5 cm maar zit verder keurig rond de gemiddelde lijn. We hebben het ook nog gehad over het praten omdat hij nog niet zo veel woordjes kan en ook nog geen zinnen. De arts vond het niet nodig om hem nu direct door te sturen omdat hij toch met zijn eigen taalgebruik heel veel duidelijk kan maken. Normaal gesproken is de volgende afspraak hier als ze bijna 3 zijn maar we hebben afgesproken dat ik nog een keer eerder terug kom met Koen ivm het praten. Eind juni staat de volgende afspraak. Ook gaat de arts van het CB een brief sturen naar de psz waar ik Koen heb aangemeld. Misschien kan hij dan eerder terecht. Maar ze vertelde erbij me niet blij te willen maken met een dode mus want als het vol is, is het vol en zit er verder weinig anders op. Even afwachten dus. Zo, een heel verhaal Wilde het even kwijt hoor. Ik ga nu even afkoelen (het leek daar binnen bij het CB wel tropisch) en zo spaghetti maken. Groetjes Otje
@Eve: Ben je nog een beetje droog op je werk kunnen komen? @Setje: Je tandarts had vanmorgen dus nog een leuk verlaat verjaardagskadootje voor jou... @Saf en Teun: Ik hoop dat jullie morgen weer helemaal de oude zijn! @Duckie: Naar hè, om getuige te zijn van zo'n ernstige aanrijding? Ik was er toen ook helemaal ondersteboven van... Hopelijk heeft het je eetlust niet bedorven. Smakelijk eten straks! @Otje & Duckie: Hebben jullie leuke foto's gemaakt? Zo ja, spammen...! @Otje: Ik duim voor je dat Koen eerder op de psz terecht kan. Hier is het op het cb ook altijd zo warm. Ik zorg er altijd voor dat ik iets luchtigs draag als ik een afspraak heb. Ik ben blij dat het cb niet zo 'spastisch' reageerde op het feit dat Koen nog niet zoveel praat. Komt vanzelf wel...
duckie nu wat leuks gaan kopen en heftig dat ongeluk ik moest vanmiddag de inschrijvingspapieren naar onze nieuwe huisarts brengen, en als safouane niet opknapt mag hij morgen even langskomen. vanavond leek het wat beter te gaan. maar echt goed uit zijn ogen kijkt hij nog niet, en is snel huilerig. en hij ruikt zo erg uit zijn mond, een (sorry) poeplucht (weet niet hoe het anders te zeggen) ik kan me niet herinneren dat de andere kinderen dat zo hadden van tanden of kiezen otje hier konden ze ook zorgen dat er 2 ochtenden bijkwamen bij de psz . maar hier is het natuurlijk weer anders. bij ons is ook snel plaats. dat is natuurlijk ook een verschil. ach ze gaan vanzelf wel praten.
Ik was hier toch maandag al even geweest? Wat is er sindsdien veel bijgeschreven, zeg. Ik had een heleboel reactie-dingetjes, maar ben al weer heel veel vergeten..... Lola: ik heb niet ver genoeg teruggelezen om jouw ski-verhaal tegen te komen. Ik denk erover dit toch maar even te doen, ben wel benieuwd... Eve: wilde jij nu weten waar we waren? We waren in Megeve, in de Franse Alpen, ongeveer 50 km boven Geneve. Het grappige was dat we de eerste zomervakantie met Thijs in dit gebied hebben gewandeld, we hebben pistes afgeskied waar we toen gelopen hebben, dat was wel leuk. Er is bij mij ooit een keer een moedervlek op mijn rug weggehaald, dat was wel echt een grote (3 cm doorsnee of zo) en dat is nu een flink litteken. janette: begrijp ik goed dat je je baan kwijt bent? Balen zeg! Otje: Thijs is ook helemaal hijskraan-fan, hij heeft voor zijn verjaardag ook de graafmachine van Duplo gekregen (die hij, heel consequent, "grave -combinatie" noemt. Ben je onlangs nog in de H&M gweweest? Daar hebben ze nu T-shirts met een "grave combinatie" erop. Echt heel grappig zijn ze. Ik kon hem niet laten hangen! Thijs is echt wel een kampioen prietpraat! We moeten vaak zo lachen. Laatst had hij een beetje buikpijn dus ik vroeg aan hem waar het in zijn buik pijn deed, toen wees hij naar zijn (nogal bolle) peuterbuik en zei "hier, in mijn dikzak" En voor de vakantie waren we bij de Albert Heyn en stond er naast ons een Afrikaanse man met een lang rasta kapsel. Thijs keek ernaar en zei vol verbazing (en heel hard) "gekke vrouw!" Ik vond het een beetje genant, maar die jongen kon er gelukkig om lachen. Ik had nog even met hem gepraat en toen hij de winkel uit was vroeg ik aan Thijs waar die meneer nu was "naar de kapper toe", zie Thijs toen. Hij roept ook heel vaak naar passerede dames "hallo vrouw" en dat klinkt dan zo komisch, maar ook heel grappig vond ik het toen er in het zwembad een mooi meisje van een jaar of 20 zich aan het douchen was en hij heel serieus zei "leuke vrouw!"
Lies schreef: Nou bijna me baan, me contract was voor 20 uur die liep af en nu heb ik een contract aangeboden gekregen en aangepakt voor 8 uur.... dus ben erg opzoek naar een andere baan leuke uitspraken van Thijs....
Ik heb wel meegelezen, maar was ff niet in de stemming te reageren. Nu ik de verhalen van Thijs lees, moest ik tóch wel erg lachen (dank je Lies ). Het deed me ook denken aan een verhaal dat mijn zwager laatst vertelde. Mijn zwager is niet echt het type dat verhalen aandikt of verzint en mijn schoonzus was er ook bij en bevestigde het verhaal. Anders zou ik het niet geloofd hebben.... Hij stond laatst dus in de rij voor de kassa. Stond er een moeder met zoontje voor hem. Dat zoontje reed steeds met zo'n klein karretje tegen de schenen van een oudere meneer. Die meneer vroeg na een tijdje heel vriendelijk aan die moeder of zij hier aub iets van wilde zeggen. Zegt die moeder: "nee, dat doe ik niet want wij doen aan vrije opvoeding......" Dat zoontje ging dus vrolijk verder met zijn karretje. Stapt er een jongen van een jaar of 20 achter uit de rij. Loopt naar die moeder, knijpt een pak vanillevla boven haar hoofd leeg en zegt: "ik ben ook een produkt van de vrije opvoeding" =D>
Noralien hij is wel grappig maar persoonlijk vind ik het een beetje te ver gaan om dan maar een pak vla leeg te maken op iemands hoofd
hi hi, lola; ohhhh nou herinner ik me dat we hun beide saampjes zouden fotograveren ivm de herkenning! ik vind het wel erg leuk dat ze ondanks geen familie te zijn toch erg veel van elkaar weg hebben hihi je bent gezellig met je vrienden aan de gang met je wedstrijdje lees ik 8) saar; ik ben benieuwd naar de schoentjes hoor.... duckie; super toch hartstikke goed dat je op die manier de keuze hebt kunnen maken ben blij voor je, hoe was het vandaag? noura; wat een toestanden zeg met je ip adres, getver die saf, hoe is het nu met hem? ohhh hier trouwens ook weer 1 kies half door en een aankomend hoop dat het na de laatste rij 4 kiezen de nachten hierdoor ook iig beter zijn bianca; leuke foto's hoor en stoer hoor zo die kleur in zijn haar lola; als ik dit heb gedaan naar jouw is dit per ongeluk gegaan ik hou er ook niet van en wil het dus ook niet doorsturen heb toevallig vwb een vermist kind dit keer wel een paar verstuurd maar dacht juist jouw te hebben overgeslagen ik wil dus ook geen doorstuurpost ontvangen 8) eve; fijn dat het zo al een opgelucht gevoel geeft janette; ik heb een gmg achterzitje otje; hoe was het bij het cb leuk zo een geslaagd ochtendje duckie; ooeeh dat klinkt heftig zeg dat ongeluk ja je moet er niet teveel over door malen voor wat had kunnen gebeuren he otje; ik duim met je mee dat hij eerder kan, lies; haha lachen man, echt zoooo leuk hier vandaag eerst naar het cb geweest, valerius heeft zijn prikjes gehad, gaf echt bijna geen kik wat een bikkel dit keer, alleen had hij vanmiddag en net erge last van zijn beentjes, hij is nu 7220gr en 63cm lang. verder alles ok hij is erg snel volgens de arts vanochtend is orlando erg gevallen met zijn loopmotor hij reed van het stoepje af(met mijn zus, ik was aan het werk)en viel voorover met zijn gezicht en kin op de straat . was echt zielig ik kwam net van het werk om pauze te houden en heb het erna dus helemaal gevolgd en orlando is bij mij nadat hij een beetje was uitgehuild in slaap gevallen. vervolgens vertelde hij mij 's middags na mijn werk dus ook weer op een grappige manier dat hij gevallen was nml; lendo gevallen met motor ging koppeltje duikelen! dus ik dacht dat heeft mijn zus gezegd. niet dus dit had hij op dat moment even verzonnen.... ik ga bij mijn ventjes zitten voor straks welterusten gr saskia
Ik zou dat zelf ook niet doen. Maar vond het wel een statement. "Kijk, dit krijg je dus van een vrije opvoeding"
@Noralien: Sorry, maar dat verhaal heeft je zwager toch echt niet van zichzelf. Al een jaar of 10 geleden heb ik 'm al eens gehoord... @Melliemel: Valerius is al een flinke kerel zeg! Qua postuur heeft hij dus niets van zijn grote broer weg... Orlando krijgt van Jasmijn een kusje op de zere plek!
Haha dan heb ik hem dus op een gejat verhaal betrapt. En dat terwijl hij dus nooit iets "leuks" te vertellen heeft.
Lola: Duckie heeft wat foto's gemaakt vanmiddag. Ze zal er nog wel iets op zetten denk ik? Noura: Toen Koen een tijdje terug zo ziek was stonk hij ook enorm uit zijn mond. Poetste toen regelmatig zijn tanden maar dat hielpt allemaal niet. Toen hij eenmaal beter was, was die vieze geur ook snel verdwenen. Lies: Koen heeft ook die graafmachine van duplo. Is ie helemaal blij mee. Wij hebben hier wel een H & M maar niet met kinderkleding Dan moet ik naar Roermond of Eindhoven. Hihi, die Thijs! Moest er wel om lachen hoor. Noralien: Hahaha geweldig dat verhaal met dat pak vla! Net goed voor die moeder Vrije opvoeding is prima maar het kan ook te worden he. Saskia: Zielig dat Valerius last had van zijn beentjes. Het wordt al een flink kereltje he? Wat gaat het toch hard zeg. Oh sneu dat Orlando gevallen was. Groetjes Otje.
Vraagje: Vriendin van me gaat trouwen in mei en is dan 7 maanden zwanger. Ze gaan het dan niet echt groots vieren maar wil graag wel een mooie positie-jurk aan. Heeft iemand van jullie tips?
Otje: Vida Vita heeft hele stijlvolle kleding. Toen ik nog niet zwanger was zag ik altijd voor me dat ik daar, als ik ooit zwanger zou zijn met kerst, daar een mooie jurk zou kopen, maar dat is niet nodig geweest....
@Otje: Future Maman (heeft een filiaal in Roermond) verkoopt positie bruidskleding... Ik zit een beetje in mijn maag met het vroeg wakker worden van Jasmijn de laatste tijd. En dan doel ik niet eens op het tijdstip an sich (hoewel ik toegeef graag wat langer te willen slapen... ), maar op het feit dat ze nog helemaal niet fit is als ze opstaat. Vanmorgen ook weer. Het begon om 6.20 uur. Ik heb nog gesprobeerd haar terug in bed te krijgen, maar dat lukte niet echt. Dus om 7.00 uur toch maar naar beneden. Daar ging ze - suf van de slaap - met haar duim in de mond op de bank liggen/hangen. Je merkt aan alles dat ze eigenlijk te moe is om uit haar ogen te kijken. Zo laat ze van alles uit haar handen vallen (ik geef haar melk tegenwoordig dus maar weer in een tuitbeker... ) en praat op een zacht zeurtoontje. Best irritant dus. Het feit dat we nu 3 keer per week vroeg uit de veren moeten vanwege mijn werk, heeft natuurlijk voor een verschuiving in haar ritme gezorgd. Dus voel ik me nog schuldig ook...