lola lastig, ik hoop dat het wat tijdigs is. het klinkt als dat ze eigenwijs is en uit bed wil terwijl ze eigenlijk nog moe is. als jij haar probeert over te halen nog in bed te blijven, is het mischien de koppigheid om er tegen in te gaan. peuterspubers die precies tegen je in gaan? sterkte ermee, want zo moe uit bed komen is ook niet alles als je nog de hele dag moet. lies wat een leuk verhaal zeg! het vla verhaal kwam mij ook bekend voor. straks met saf naar de huisarts. daarstraks even de koorts gemeten, 38 hij is wel wat fitter lijkt het, maar kijkt nog niet helder uit zijn ogen. noppies, queen mum enzo hebben ook leuke kleding. ik vind een mooie set in het wit ook wel wat hebben.
meiden ik lees ee hoor maar ik kan het effe niet zo goed bij benen zeg maar. kom later vandaag wel eens uitgebreid reageren hoor...
Het gaat niet de hele dag zo door hoor. Zo meteen gaat Jasmijn naar bed en na haar (vroege) middagslaapje is ze wel weer gewoon fit. Maar de ochtenden verlopen de laatste weken niet altijd even gezellig hierdoor, nee... @Slingding: Tot straks !
doe maar lekker rustig aan hoor slingding nou terug van de huisarts, hij heeft een oorontsteking. we hebben nu een kuurtje, 3x daags 10 ml. maar hij wil het niet na een slokje vond die het vies. ze gaan nu tabletten die je op moet lossen bestellen, die mag die op kauwen maar dan moet die wel water erna. eind van de middag kan ik ze halen ik heb hem net wat met een spuitje laten spelen, waar ik het in moet doen, en zodoende met moeite de 10 ml erin kunnen krijgen. dat beloofd nog wat
gister belastingaang gedaan. moeten iets bijbetalen. kwam er achter dat er 2x loonheffingskorting is ingehouden, daar zit hem dus wat in. heb dat vanmorgen maar gelijk even uitgezocht en word rechtgezet. en bedacht me ineens dat ik de uitvaartkosten niet heb afgetrokken. ook maar snel even gecorrigeerd, jee maar ze hebben alles wel goed verstopt hoor. maar het scheelde toch weer iets. als je astma hebt, mag je als chronisch patient een bedrag aftrekken, maar als je over 2008 geen kosten hebt gemaakt dan heb ik aangenomen dat dat niet geld.
Bedankt voor de tip! Deze aftrekpost kende ik nog niet. Ik neem tenminste aan dat je het hebt over de premie van een uitvaartverzekering, want een uitvaart hebben we gelukkig niet gehad in 2008... Enne... wáár hebben ze 'm verstopt? Bij de buitengewone uitgaven...? Ik heb me voorheen nooit zo verdiept in die buitengewone uitgaven, wij kwamen toch nooit aan de drempel. Maar dit jaar is het voor één keertje anders. Ik heb ook nog gekeken voor een nieuwe bril, maar kon geen leuke vinden. En om nu alleen een bril te kopen vanwege het belastingvoordeel... ? De kosten van mijn lenzen heb ik uiteraard dit jaar wél kunnen aftrekken. En degenen die in 2008 zijn bevallen, hebben ook mazzel...
hi hi, lola; idd ik vind dit ook elke keer weer verbazingwekkend hoe verschillend hun zijn qua postuur , orlando heeft het postuur van mel en valerius vab mij . orlando heeft hem liefdevol ontvangen hoor dat is idd balen moet zeggen dat dit wel herkenbaar is hier wat jij beschrijft dus mss hoort het bij de leeftijd otje; ja vind het erg sneu, hij heeft nu nog last en 38gr temp. noura; hoe was het met saf bij de ha? he wat naar een oorontsteking en dan helemaal vwb de medicijnen lola; oh ja? 8) ik ga ff naar een mannetje wat niet wil slapen doei doei gr saskia
Saskia, is het goed dat we morgen naar jullie komen? Hier is iedereen, op wat occasioneel gehoest en een snottebel na, beter. Wat denk je?
ja buitengewone uitgaven zit die onder. en hoezo bevallen? ik heb er geen kosten voor hoeven maken, alles viel onder de verzekering? of heb ik iets gemist?
Ik heb een gedeelte van de nota van het ziekenhuis zelf moeten betalen en de eigen bijdrage voor de kraamzorg mag je ook aftrekken...
mijn zorgverzekeraar heeft dit allemaal vergoed. las ergens dat je je borstkolf ook aftrekken kan? (goh als je gaat zoeken kom je steeds meer tegen) parkeertarieven, benzinekosten naar de vk..
Lies: Vida Vita ken ik wel inderdaad. Die zat hier in Venlo ook maar zat gisteren te zoeken op internet en geloof dat ie failliet is. Lola: Bedankt voor de tip. Ik zal het aan haar doormailen. Kan me voorstellen dat je Jasmijn's vroege ochtend en in combinatie met haar ochtend-humeur niet echt handig vindt. Koen kan dit ook een enkele keer hebben als hij 's middags te vroeg wakker wordt uit zijn slaapje. Oh wat kunnen ze dan sjaggo zijn zeg. Noura: Oei, wat vervelend, die oorontsteking En dan die medicijnen erbij. Sterkte ermee hoor. Ik heb vanochtend contact gehad met het hoofd van de peuterspeelzaal. Ik heb nog niets gezegd over de verwijzing van het CB maar gewoon gevraagd hoe het zat met de wachtlijst. Nou, Koen kan al vrijsnel terecht! Op 14 april is zijn 1e dag. Hier mogen ze direct al 3 x per week waarvan 2 ochtenden en 1 middag. Koen zou dan de maandagochtend, dinsdagochtend en donderdagmiddag kunnen gaan. Nu heb ik besloten om de donderdagmiddag nog eventjes af te houden omdat hij 's middags nog slaapt en ook omdat ik donderdagochtend met hem ga zwemmen en om hem dan 's middags naar de psz te laten gaan lijkt me wel erg vermoeiend voor hem. Dus voorlopig gaat hij alleen ma. + di. ochtend en de donderdagmiddag pas vanaf september, na de zomervakantie. Groetjes Otje
saar; is goed hoor gezellig zie ik je morgen wel verschijnen anders sms of bel je zodra je in de auto stapt dan weet ik ong hoe laat je aankomt hier otje zoooo snel hoor fijn voor koen gr saskia
otje dat is lekker snel zeg melliemel en saar veel plezier morgen ik voel me een verschrikkelijke moeder, saf heeft vanmiddag in de houdgreep zijn drankje gekregen, was even stribbelen maar snel klaar nu vanavond weer, en hij was al huilerig, maar hij moet toch dat drankje, nou nou nou, gillen, stribbelen, proesten, en ik hem helemaal stevig geklemd moeten houden om het in zijn mond te doen met een spuitje. ik voel me er helemaal naar van, als dit nog 4 dagen zo moet... tandenpoetsen wou die ook niet, zijn tandvlees bloedde ook wat, maar ik kan niet zien waar dat vandaan komt, dus weer een gestribbel. ik zal blij zijn als hij weer de oude is. hij kijkt zo waterig uit zijn oogjes, is huilerig om van alles. wil niet eten, niet drinken. paar hapjes brood, paar slokjes dat is het. zo heb even geklaagd
noura je hoeft je niet verschrikkelijk te voelen.. ik heb die worsteling regelmatig met mijn oudste... die weigert ook alles qua medicatie.... Dus weet hoe je je voelt. ik kom morgen uitgebreid terug om te reageren. ga nu lekker me bedje in... slaap lekker allemaal....
@Noura: Nou, daar mag je best even over 'klagen' hoor! Je kind onder dwang iets moeten toedienen lijkt mij ook vreselijk...
ik voel me vooral rot omdat ik zelf wat kriebelig werd, en hij kan er natuurlijk niets aan doen. hij slaapt nu, en hoop dat die vanacht goed slaapt, want afgelopen nachten vanaf zondag, hebben ze mekaar zo ongeveer afgelost, en heb regelmatig bij hem op een matje gelegen of met hem op mijn buik. ben nu wel een beetje aan het opraken het is hier wel lekker rustig vandaag morgen mocht saf naar het kdv 2 uurtjes om te wennen, maar lijkt me niet zo`n goed idee.
Lola: hier wisselt de tijd waarop Thijs wakker wordt voortdurend. Een paar weken geleden was het steeds 6.30, 6.00 en het leek steeds vroeger te worden...... toen weer een tijdje "normaal" (zo rond 7.00) en sinds hij bij mijn moeder heeft gelogeerd is het 7.30 - 8.00!. I k heb hem toen het steeds vroeger werd op een gegeven moment 's morgens uitgelegd dat het te vroeg was en dat hij nog moest slapen, hij huilde dan wel even (en behoorlijk hard), maar viel weer is slaap. Je zou dit met jasmijn ook gewoon een keer kunnen proberen, zeker omdat ze echt nog niet uitgeslapen is. Ik ga straks als Thijs wakker is met hem naar Ikea. Ik heb wat kleine spulletjes nodig en heb ook gewoon zin. We gaan dan dus aan het eind van de middag en eten er dan ook een hapje. Pieter is er toch niet (bij zijn fijne opleiding hebben ze weer eens een extra lesavond ingelast, dit keer dus op vrijdagavond . Ik vind het af en toe erg veel wat ze vragen van hun studenten (& aanhang).) Ik moet er wel met tram en metro heen, dat is de reden waarom ik me vaak voorneem om te gaan en het uiteindelijk niet doe..... Ik had Thijs vandaag uitgelegd dat mama niet in een auto kon rijden, maar papa wel en oma ook (dat hij niet het idee krijgt dat alleen mannen auto kunnen rijden) Hij keek me aan en zei "mama veel te dik voor de peugeot" ! Hij keek daarbij wel peinzend naar zijn speelgoedautotje, en dat hij denkt dat ik daar niet in pas, daar kan ik wel mee leven!
goh wat een rust, ben de eerste vandaag vannacht om half 5 weer beneden gezeten met saf helemaal tegen me aan geklampt. hij viel wel weer in slaap, ik niet op de bank. toen weer naar bed, en toch nog tot half 8 geslapen hij lijkt nog niet beter te worden. in ieder geval is de 1e dosis weer gegeven. nog 2 te gaan voor vandaag het lijkt wel herfst