December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca, heel veel beterschap voor Gijs. Hopelijk is hij snel weer beter!

Eve, mooie foto's. En het minder maken van foto's herken ik wel. Ik moet hier nog steeds de foto's plaatsen van Tisse en zijn knuffeltje. Het tweede is trouwens aangekomen, dus ik ben nu gerust!

Veel plezier in Duitsland.

Ik heb voor Liene ook een andere stoel gekocht, een gedeeld model. Dus voor groep 2 en 3. We moesten een stoel bij hebben voor Tisse. En om nu 4 autostoelen groep 2 te kopen? Dus hebben we nu een model dat nu met een vijfpuntsgordel is en straks gewoon met de autogordel.

Lies, mij lijkt dat helemaal niet te zwaar. Peuters zijn toch vaak gewoon wat molliger qua uitzicht? Liene heeft ook 'stevige pootjes' zoals wij het zeggen. Hoort er gewoon bij denk ik. Straks worden ze wel strakker.

Heel herkenbaar hoor, het ruziemaken als er stress is. Als wij ruzie/woorden hebben en ik denk goed na, kan ik het altijd terugbrengen op een stresssituatie voor minstens één van ons twee.

Janette, goede verkoop dan! Anders kan je een zaakje beginnen ;).

Noura, wat is Saf al groot geworden, zeker die foto met zijn 'platte' haar.

Saskia, wat klinkt het vrijgezellenfeestje leuk! Ik herken het hoor, het je wel amuseren, maar toch zo blij zijn dat je weer thuis bent... Ik ga heel af en toe wel eens kienen :)oops:) met vriendinnen en dan ben ik ook altijd blij dat ik weer thuis ben.

2. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    saar: heel veel succes met je stage!
    Wat leuk met z'n 2'en even weg.
    Probeer er wel van te genieten...

Lies: ik kan me je gevoel ontzettend goed voorstellen dat hebben wij hier ook een poos gehad en dan was ik chagie dat arno veel weg was en dat maakt de sfeer dan ook echt niet leuker op.
    Sterkte meis en we zijn er voor je.

Bianca: wat ontzettend zielig voor Gijs.
    Is jullie weekend helaas nog een beetje in het water gevallen.
    Hoe gaat het nu met gijs?
    Beterschap en sterkte!

Kailynn is echt flink verkouden en er beroerd van.
    hoest als een zeehond en daardoor ook steeds wakker.

Er zijn volgende week allerlei leuke kinder dingen in de aanbieding bij leen bakker (houten keuken, hout was en droger - kinderschommelstoel, buiten huisje enzenz. ik zag het in de digitale folder staan

3. ik ga snel eens kijken dat het bij de leenbakker in België ook zo is, want dat klinkt interessant.

4. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Lies, Lynn heeft een vergelijkbaar gewicht, ze woog vorige week, zonder kleding, 14.170 gram en is ook 90 cm lang. Ze is idd een flinke peuter, anderzijds, ze eet ook ontzettend goed en daar ga ik niks aan veranderen, aangezien ze een gezond eetpatroon heeft. Ze ontbijt met 2 a 3 rijstewafels, in de loop vd ochtend een stuk fruit, 's middags 2 boterhammen, standaard met smeerkaas, of smeerworst en een klein stukje worst. In de loop van de middag krijgt ze nog een glutenvrij crackertje, niet besmeerd en 's avonds eet ze goed warm eten en een toetje. Alleen als we een verjaardag hebben, eet ze chips of snoep, verder bijna nooit.
    Ik zou me er geen zorgen over maken en daarbij, als je de groeicurve erbij pakt, dan zitten Thijs en Lynn net iets boven het gemiddelde qua gewicht en op de middellijn qua lengte.
    Wel vervelend dat de sfeer tussen jullie niet echt gezellig was dit weekend.

Saartje, wat leuk zeg dat jullie saampjes weg gaan. Klinkt heel leuk wat er op het programma staat.

Slingding, veel beterschap voor Kailynn.

Gijs loopt sinds donderdag aan één handje mee. Het gaat nog niet altijd goed, maar hij vindt het wel steeds leuker worden.

5. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lies: Ik vind Thijs helemaal niet dik. Fynn is 95 cm en weegt 16 kilo. Ongeveer dezelfde verhouding als Thijs dus. Hij zit aan de bovengrens maar daar is verder niks mis mee zolang je zelf weet dat ze gezond eten. Fynn snoept bijv nooit (heb het niet eens in huis) en vraagt zelfs 's middags niet om een tussendoortje. Op het cb zeiden ze ook dat het dikke buikje komt door de slappe buikspieren die ze nu nog hebben. Komt dus helemaal goed! Hoop dat de sfeer tussen Pieter en jou snel weer helemaal top is! Stuur mij maar een foto. Dan maak ik een avatar voor je.

Vwb zomerjasjes koop ik altijd een spijkerjas. Lekker makkelijk om ook evt een bodywarmer overheen te dragen. En verder draagt Fynn veel vestjes. Ik vind zomerjassen per definitie lelijk nml :oops:

@Bianca: Ach gut, wat balen dat Gijs zo ziek is :( Ik zou de bmr idd ook maar afzeggen. Knuf voor Gijs! Wel heerlijk dat jullie zo'n ontspannen dagje hebben gehad. En wat superleuk dat Gijs een beetje loopt!

@Saar: Jullie hebben wel vaak kermesse zeg ;) En vertel es hoe de hereniging met Ben was? :D En wat gaan jullie leuke dingen doen zeg! Ben idd nog wel benieuwd naar de foto van Tisse...

@Cynthia: Fynn is ook weer aan het hoesten. Heb vannacht vanaf 4.00 wakker gelegen omdat hij aan 1 stuk door aan het hoesten was :( Zelf sliep hij gelukkig gewoon door.

Nou, ik ga opschieten. M'n ouders komen ons zo ophalen. Tot morgen!

6. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Goedemorgen allemaal,

Gisteravond echt super gezellig gehad. Heerlijk gegeten en buikje rond hoor :oops: :eek: Ook ontzettend gelachen samen. Rond 21 uur waren we thuis en Koen lag in bed en Sara was nog op. Sara is ietsje later naar bed gegaan en wij zijn om 22 uur al gaan slapen. Ik was echt supermoe omdat ik die ochtend al om 6.30 wakker was vanwege Koen. Ja, ik ben dat dus echt niet gewend. Heerlijk geslapen tot vanochtend 7.45 uur. Ik ga zo nog even naar mijn ouders, nog even afscheid nemen van zus & vriend. Ze gaan deze middag naar Nijmegen waar de ouders wonen van d'r vriend en morgenochtend moeten ze al heel vroeg op Schiphol zijn. Nu nog 5 maanden en dan vliegen wij daar heen. Spannend!

Noura: Mooi dat Saf het goed heeft gedaan op het kdv. En fijn dat Anissa beter heeft gedronken met d'r nieuwe speen.
    Wanneer gaan ze nu officieel naar het kdv?
    Mooie foto's van Saf!

Eve: Ik heb even je link bekeken naar die nieuwe autostoel. Ik begrijp dus dat je ze daar in vast zet met de riemen van de auto?
    Nou, veel plezier vandaag dan in Duitsland ;)

Janette: Oh mooi toch dat je het spul hebt kunnen door verkopen.

Slingding: Is die fitness-coach een apart iets voor bij de wii-fit?

Lies: Vervelend zeg van jullie ruzie(tjes). Wel eens herkenbaar hoor ;)
    Ik denk eerlijk gezegd niet dat Thijs te dik is hoor. Koen woog laatst 13 kg bij een lengte van 88 cm en volgens het CB was dit prima. Hoe gaat Thijs zijn "lijn" in het groeiboekje? Want als dat goed is zou ik me verder geen zorgen maken.
    Die zomerjassen zijn inderdaad vaak dun maar ik heb voor de tussenperiode (koudere lente?) nog een (warmer) vestje wat ik dan gebruik.

Bianca: Gezellig dagje zaterdag! Oh leuk dat je ook naar die film van Slumdog Millionaire bent geweest. Wij hebben 'm ook gezien in de bios een maandje terug en vond hem echt superleuk.
    Oh wat vervelend en zielig dat Gijs zo ziek was geworden. Hopelijk gaat het nu weer goed.
    Wat knap dat Gijs al een beetje aan 1 hand gaat lopen! :thumup:

Saar: Leuk hoor zo'n dagje op de kermis. Hier valt dat altijd samen met Pinksteren. Ben benieuwd.
    Wat leuk, jullie dagje weg samen voor komend weekend!

Groetjes Otje

7. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Even Koen's nieuwe jas showen... van te voren is ie vrij neutraal...

8. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Maar vond de achterkant zoooo leuk met die capuchon.

9. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    En dit is Sara's nieuwe jas, moest er even aan wennen maar vind 'm nu toch wel leuk

10. Ik zit vandaag alleen op mijn kamer en aangezien ik ook niet veel te doen heb (ik pik het werk sneller op dan dat ze me klanten kunnen aanleveren ;) ) maak ik even misbruik van de gelegenheid door hier even bij te kletsen.

Alleen doet het forum hier raar, vandaar dat ik even reageer met quotes...

11. Ik ga héél hard duimen dat die openhuizenroute het gewenste resultaat mag opleveren...

12. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    lies: kailynn was in januari 84 cm en 12 kilo, de ene peuter is ielig en de ander heeft een echte peuterbuik.

Otje: kijk maar even op www.intertoys.nl daar staat het.

Kailynn snotterd behoorlijk en had net bij opstaan 37.7c de zetpillen tegen de kriebelhoest werken gelukkig el wat.

13. Nou, met quoten gaat het ook steeds mis. Ik ga het via Word doen...

@Eve: Ben je er al uit of je de Mirena als vervanger voor de pil gaat gebruiken?
    Mocht ik je niet meer 'spreken': veel plezier in Kleve!
    Enne... wat de meeting betreft: ik wil Bianca wel helpen met je over te halen hoor... ;) ! Want hoewel ik de foto's van Fynn heel leuk vindt (ik vind hem trouwens echt geen peuter meer...), zie ik hem liever in het echt :D !

@Melliemel: Heb je foto's van jou als sumoworstelaar? Die zou ik namelijk wel héél erg graag willen zien ;) ! Fijn dat Valarius uit zijn fles heeft gedronken...

@Otje: Leuke jassen hebben je kids en nog goedkoop ook :D ! De WII-fit lijkt me erg leuk (én nuttig ;) ), ik moet eens haast gaan maken met het afsluiten van mijn nieuwe abonnement...

@Noura: Vreemd om Saf te zien met platte haartjes... :(

@Janette: Lucratieve business heb jij opgezet ;) !

@Lies: Als Thijs te dik is, dan is Jasmijn dat zeker :( ! Zij weegt 15 kilo, maar zal de 90 centimeter nog niet halen, denk ik.
    Enne... je mag me altijd een foto sturen om te verkleinen hoor... :D

@Bianca: Jammer dat Gijs ziek werd tijdens jullie geslaagde uitje. Ik kan me voorstellen dat je je dan een beetje schuldig voelt dat je dan net díe avond uitgaat, hoewel je dat van te voren nooit kunt weten natuurlijk. Hoe gaat het vandaag met Gijs? Wat goed trouwens dat hij aan een handje loopt! Nog even en je kunt achter twee kids aanrennen... ;) !

@Saar: Wij hebben hetzelfde probleem met de autostoel. Als Emma naar de groep 1 stoel kan, is Jasmijn nog niet toe aan een groep 2 stoel. Maar om nu voor die korte tijd twee extra stoelen te kopen...? Ik ga me dus ook maar eens verdiepen een stoel die voor beide kinderen geschikt is...

@Slingding: Beterschap voor Kailynn! Ze is best vaak ziek de laatste tijd hè? Arm meiske...

Dit alvast maar eens even posten...

14. Nu even iets over ons vertellen...

Aangezien Emma vrijdag een half jaar is geworden, werd het dus hoog tijd voor 'het eerste hapje'!

Nu was Emma zaterdag absoluut niet in haar hum, ze wilde de hele dag niets anders dan bij mama zijn en bij mama drinken. Ze had geen koorts en er was niets te zien van doorkomende tandjes, dus heb ik het 'sprongetje' maar de schuld gegeven ;) .

Maar aan het eind van de middag besloten we toch maar een poging te wagen, maar dat was geen succes. Na één hap besloot Emma dat het genoeg was en propte haar slab in haar mondje om te voorkomen dat er nóg een hapje wortel naar binnen kon...

15. Gisteren dus nog maar eens een nieuwe poging gewaagd. Nu wilde mevrouw wél meewerken. Maar of ze worteltjes nu zo geslaagd vindt...?

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    leuke jassen hoor otje, en ik vind de achterkant ook heel erg leuk!

wij hebben hier ook de wii en de ps3 en de psp :oops: maar ik doe er weinig mee. heb 1 keer op de wii gedaan en dat was 3 dagen voor anissa werd geboren. ik ben er natuurlijk wel meer mee bezig vanwege mijn werk, maar dan kijk ik liever :)

lies als je thijs normaal en gezond eten geeft dan zou ik me geen zorgen maken. het is zijn aanleg dan gewoon. dan kan je hem moeilijk op dieet doen.

nou de blijdschap van de fles was voorbarig. gister wou ze niet, en bij navraag had ze eergister dus ook niet aan de fles gezogen, maar je kan het door op de fles te knijpen in haar mond spuiten en ze had dat doorgeslikt.
    ze eet wel fruit en groente en ik hoop dan maar dat als ze dorst krijgt ze drinken gaat. zover komt het thuis natuurlijk niet.
    en anders ben ik in de buurt en kan dan nog komen voeden

ze gaan 1 dag, op vrijdag

janette leuk dat je winst gemaakt hebt

bianca beterschap met gijs

lola prachtig zeg, hihi het lijkt wel een schilderij. hier vond anissa de eerste tijd de hapjes niets aan, wortels een beetje maar fruit moest ze niets van hebben
    er zijn wel stoelen hoor waar ze al in kunnen doorgroeien. weet alleen niet welke, maar mijn schoonzus heeft er ook eentje gekocht toen

cynthia beterschap voor kailynn

safouane woog ook bij de laatste controle 12 kilo

17. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    wat een mooi foto colagge van emma haar eerste hapje.

kailynn is wat hangeriger en hoest wat maar verder gaat het wel goed.

18. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

otje; in eerste instantie voor ik me echt verdiept had in bv etc dacht ik dit dus ook maar dit is wel degelijk zo hoor, heb dit op meerdere forums gelezen en hoorde het net ook weer van bv noralien.

noura; jep was erg lekker hoor 8) oooh wat super dat anissa die fles wel heeft gedronken :) mooi mannetje hoor safouane :)

eve/otje; slecht idee dus hihi karten dan? ;)

meerdere mensen lekker geslaagd voor kleding hoor ik zo leuk hoor zo shoppen :)

nynke; idd lekker genieten nog zou ik zeggen hoor ;)

eve; ja denk het hihi nee hoor grapje ieder zo zijn ding, vind het alleen wel raar dat je niet van sumoworstelen houd ;) ;) :)

lies; klinkt in mijn oren niet te zwaar hoor, maargoed ik ben geen deskundige :) vervelend is dat ik kan me er wat bij voorstellen hoor, wil je echt even quality time en loopt het echt even heel anders, word je niet vrolijker van zeg maar. :rolleyes: sterkte

bianca; jaaa het is idd erg zwaar ja, he wat vervelend zeg hebben jullie een leuk uitje is je kindje zooo ziekjes, balen hoor beterschap hoor

saar; oeeh leuk joh zo op weekend gezellig zo, idd wel een lang stuk vwb de bv, kolf je af neem ik aan? hihi zou voor mij ook lang genoeg zijn zonder kids 8) klinkt wel als een erg geslaagd dagje zo op de kermis
    :oops: sorry ben het woord kienen even ontschoten wat was dit ook alweer?

slingding; klinkt erg leuk ik ga die folder ook zo ff bekijken hoor :) heeeel veeeel beterschap voor kailynn

bianca; wat goed van gijs zeg leuk joh

otje; ziet er leuk uit die jasjes, met kids kan ik ze nog beter beoordelen 8) :)

vwb de foto's van het sumoworstelen ik heb geen foto's gemaakt maar zal deze hoop ik wel kunnen krijgen eerdaags ga kijken of ik dan wat kan spammen 8) heb overigens wel gewonnen :)

lola; hihi moest echt lachen toen ik de collage zag ze kijkt op die laatste foto echt van moet dit echt? :)
    hier was 'toevallig'ook de eerste wortelhap wel een groot succes, hij had met alle liefde het hele potje opgegeten 8)

hier heeft valerius nu dus vanaf 5 mnd zijn eerste bijvoeding gekregen, omdat ik het idee had dat hij hier echt aan toe was nav het constant wegkijken van eten en drinken en daarbij echt weghalen van mijn eten en drinken richting zijn mond :) enne hij vind het helemaal super hoor.
    zooo ik ben echt nu aan het instorten, had ik vroeger ook altijd als ik was gaan stappen ik stortte dan altijd 2 dgn later in(dus op de maandag :oops: nu dus ook) dus ga lekker vroeg slapen straks

gr saskia

19. @Melliemel: Wat zou ik jou graag een lange nacht gunnen die je helemaal slapend kunt doorbrengen! Is het geen idee om je knulletjes een nachtje uit logeren te sturen...?

20. mamav2

mamav2 Actief lid

26 okt 2008
    266
    0
    0
    lola: leuke foto's van emma.... Erg geslaagd was t geloof ik niet.. Ruth vond groente ni lekker het fruit wel...

kailynn: Beterschap

lies; heb het nagekeken van jor en die was ook 15 kilo en 90 cm... Is idd bovengrens, maar is nu niks meer van te zien... kan nu ribben tellen...

gijs: goed zo ga zo door straks loop je los...

bianca: gaat t al wat beter met je knieeën?

noura: balen dat anissa nog steeds de fles niet wil... Hier wouden beiden de borst niet, fles juist wel..

eve: hoop dat je een geslaagd dagje heb gehad en dat je hebt genoten..

otje: Leuke zomer jassen.. meis heeft ook een jas van c.a. met een vestje erin, en kleine knul heeft cars zomerjas ook van de c.a.

janette: leuk iets kopen en dan verkopen met winst. Heb ik ook al paar keer gedaan...

hier wel een gamecube maar word amper op gespeeld. voor de rest geen spelcomputers in huis...

met kleine meis gaat t naar omstandigheden wel redelijk.. Ze hoest nog veel en heeft t nog benauwd.. Ze piept ook nog steeds. Morgen weer voor controle naar de h.a.. En volgende week naar de kinderarts...

Verder ben ik een paar dgn niet langs geweest want d'r is hier weer veel gebeurd waardoor ik gewoon niet in de stemming was....

liefs....

Deel Deze Pagina