December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Pooh, vandaag was Thijs duidelijk op zoek naar zijn grenzen. Ik merk dat ik nu wel echt aan het opvoeden ben en duidelijk moet zijn in wat ik wil en goed vind. Soms is het zo verleidelijk om toe te geven aan zijn grillen, dan denk ik even aan R., de moelijke leerling die nooit een enkele grens gestled was, en zet ik toch even door. Wat het ook wel makkelijk maakt is dat ik weet dat als ik een extra verhaaltje, hapje, spelletje doe, hij nog steeds meer wil.
    Maar leuk is anders.

heb vandaag nog even op het KDV gevraagd wat ze van zijn gewicht vinden (zij zien toch iedere dag blote peuters) en ze vonden het ok. Hij heeft natuurlijk een bol koppetje, dan ziet het er al snel gevuld uit.
    Als ik zo de lengte en gewichten van jullie kids lees, is er weinig aan de hand. We moeten alleen een beetje opletten dat hij in zijn eigen curve niet omhoog schiet.

Lola: leuke foto's. Ik vond het zelf een heel spannend en leuk moment, de eerst hapjes van Thijs. Ik ben benieuwd of Emma net zo'n makkelijke eter als haar zus wordt!
    Wat slim dat ze haar slab in haar mond stopte! Vind het echt een goede zet!

Otje: leuke jassen! Denk dat de jas van Sarah haar leuk zal staan. Waar komt Koens jas ook alweer vandaan?

Noura: Thijs snoept nooit (alleen een koekje iedere dag), maar sommige porties zouden bijv. wel kleiner kunnen. En soms eet hij 's middags 2 boterhammen en nog een crackertje. Pieter vind dat ik dat moet laten, ik vond dat het wel kon. Wat ik wel vervelend vind dat hij erg slecht groente eet. Als iets groen is, en ook maar enigszins op groente lijkt, hoeft hij het niet....

Eve: ik stuur je binnenkort een foto van Thijs, ik moet alleen nog even een geschikte foto kiezen!

Ik ga nu ook even op de site van Leenbakker kijken, vind het wel goed klinken!

Lies

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    volgens mij mogen ze best 2 boterhammen lies en die cracker kan denk ik ook best. mischien een light crackertje?
    lastig dat hij geen groenten wil, maar dat is hier ook niet favoriet en zal het denk ik voorlopig ook niet worden. nordin is er nog steeds geen fan van, dus de eerstkomende 14 jaar reken ik er bij saf ook niet op

he melliemel wat vervelend die nachten. weet dat dat heel zwaar is. mischien wat lola zegt?

saar was te vergeten hoe leuk ik je cadeau vind !

ik kwam steeds niet op zw.p :(

3. 82mama

82mama Lid

16 mrt 2009
    11
    0
    0
    Hallo allemaal.
    Ben nieuw hier op het forum en vond dit hoekje.
    Ik heb een dochtertje van 1 dec 06.
    Zal zien in hoeverre ik jullie kan bijlezen en dan kom ik ook meeschrijven, ok?

4. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    welkom 82mama.

5. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Hallo allemaal!

Ik was een paar dagen even internet af, het lekkere weer en genoeg te doen in en om het huis, leidde ertoe dat ik echt even geen zin had om achter de pc of laptop te zitten. Maar ik ben er weer, heb even vluchtig terug gelezen...

Lies, ik vind ook dat Thijs een gewoon een normaal eetpatroon heeft (volgens mij eet Jayden veel meer op een dag!), en ook voor zijn lengte niet te zwaar is. Hopelijk kan het cb of de huisarts jullie ook gerust stellen. Wat jammer dat de sfeer mede hierdoor ook een beetje minder is.

Lola, hihi leuk die collage, tja dat eerste hapje is toch wel super leuk om te zien. Die rare gezichten die ze trekken als ze ineens zoiets vreemds aangeboden wordt :)

Bianca, oooh lekker dat jullie echt even met zijn tweetjes er tussen uit zijn geweest! Ach arme Gijs, is hij inmiddels al een beetje opgeknapt? Wat goed dat hij begint te lopen zeg!

Noura, het is idd een beetje vreemd om Saf te zien zonder krullen :)

Otje, wat een leuke jasjes allebei! Vind vooral de jas van Sara erg leuk (tja jongensjassen zie ik al genoeg he... :) ) lekker retro is ie, daar hou ik wel van! Ik heb nog een zomerjas van vorig jaar van retour, en die pas hij nu nog dus dat scheelt.

Mamav2, vind het zo sneu voor je kleine meisje, hoop echt dat er snel verandering in gaat komen! Wonen jullie trouwens in een oud huis?

Melliemel, jeetje van zulke nachten zou ik ook niet vrolijk worden. Ik kan sowieso heel slecht tegen gebroken nachten, petje af hoor! Sumoworstelen :) Ik zie het al helemaal voor me!

Slingding, beterschap voor Kailynn!

Eve, hoe was jullie dag? Nog iets leuks gespot waar ik ook nog wat aan heb als ik ga :) ;) Next time samen hé!? Fynn heeft echt een boeventronie :) hij kijkt heel onschuldig, maar ondertussen.... :)

Ging van 't weekend even naar een uit de kluite gewassen dorp hier verderop, was mooi weer en we wilden er even tussenuit, kwam ik in een leuk winkeltje waar ik vervolgens weer een spijkerbroek, shirt en bloes heb gekocht :oops: Kennen jullie die nieuwe film, confessions of a shopaholic ;) Vorige week heb ik ook nog een broek gekocht en een spijkergiletje... :rolleyes: En volgende week ga ik winkelen met mijn moeder! Soms word ik wel moe van mezelf!

Vanavond stond ik te koken, en Jayden was buiten met zijn zandbak aan het spelen. Hoor ik hem naar binnen komen, en hij zegt "eten koken" ik zeg ja hoor, ga jij maar eten koken. Niet wetende dat hij met zijn schepje en emmertje zand naar binnen was gekomen.... :( om er vervolgens achter te komen dat hij dat netjes op de door mij al klaargezette borden had geserveerd :) Hij stond er zó trots bij te kijken, dat ik ook niet echt boos op hem kon worden :)

groetjes Lisette

6. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    setje: zo'n zand actie zie ik kailynn ook nog wel doen.

7. Whahaha... zie het helemaal voor me :) !

@82mama: Welkom hier! Hoe kwam je op dit forum terecht? Heb je stiekem 'stoute' plannen ;) ? De meesten van ons belanden hier namelijk als ze zwanger willen worden of (net) zijn...

8. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Lola: :) Geweldig die 1e foto van Emma met die slab in d'r mondje. Echt zo'n gezicht van: nee, ik niet meer hoor.
    Die collage vind ik superleuk! Vooral die foto in het midden van de bovenste rij. Lief snoetje zeg.

Melliemel: Als het zomerweer is zal ik de jasjes nog eens showen incl kids ;)

Lies: Ik herken erg wat je schrijft. Ik zag bij Koen ook nog wel eens wat door de vingers want dacht: ja hij is nog klein. Maar op een gegeven moment begon hij het baasje te worden en nu ben ik toch wel een stukje strenger hoor. Die kleintjes hebben het allemaal snel door. Maar af en toe doet die stoute dingen en kan ik het soms niet laten in de lach te schieten hoor ;)
    Koen's jas heb ik gekocht bij C & A.

82Mama: Schrijf gezellig mee zou ik zeggen. Hoe heet je dochtertje?

Setje: Heerlijk toch, even shoppen. Ik ken de film nog niet maar heb wel de hele boeken-collectie gelezen van Shopaholic. Geweldig leuk! De film wil ik heel graag zien maar om daar nu met Steef heen te gaan... :rolleyes:
    Oh ik heb echt erg gelachen om het zand-verhaal! :) Kan me voorstellen dat je dan niet boos kan worden.

Moest vanmiddag zooo lachen hier. Jullie weten dat Koen nog niet zo snel is met praten maar het gaat nu echt ineens met sprongen vooruit. Er komen nu veel nieuwe woordjes bij. Vanmiddag zaten we samen te eten en toen hij zijn boterham op had pakte ik de rijstwafels (vind hij erg lekker). En Koen echt heel hard: Heeeeeeiiiiiwawa! (= rijstwafel). Hij helemaal blij en ik supertrots natuurlijk :eek: :) Het klonk ook zo grappig.

Groetjes Otje

9. haha, klinkt als een echte K3-kreet... :)

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oh otje dat is zo herkenbaar, saf is ook zo. zeker nu hij weer opgeknapt lijkt gingen vandaag de remmen los
    neehee is erg populair. en maahaaam als ik op moet schieten
    hij had het vanmiddag over een gogo ik denk vogel maar volgens mij was het toch wat anders.

hihi setje, dat had ik willen zien, je had een foto moeten maken

welkom mama82

ik ben maar begonnen met het boek te lezen, ik kende wel een ander boek van haar, wat ik tot nu toe nog leuker vond eerlijk gezegd, maar ik ben nog niet op de helft dus wie weet

nou dames welterusten

11. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Otje: Leuk zeg, zo'n gezellig en lekker avondje! Maarre...ook al sta ik al 2 jaar lang rond 6.00/6.30 op...het went echt nooit hoor ;) In deze autostoel zitten ze idd vast met de autogordel (zit wel achter een haak) maar volgens mij is dat met de meeste groep 2 stoelen zo. En ondanks het feit dat ik niet van zomerjassen houd vind ik deze toch wel erg leuk :D

@Lola: Ik wil het eerst ff helemaal zonder anticonceptie proberen om te zien hoe ik me dan voel en hoe heftig m'n menstruatie is. Wordt vervolgd dus ;) Okay, ik zal dan maar komen.... :) De foto met slab is echt meesterlijk! En van de collage word je echt vrolijk :D Wat een lekker bol koppie. Emma gaat steeds meer op Jasmijn lijken.

@Saskia: Karten :confused: Bijna nog erger dan worstelen... ;)

@mamav2: Succes bij de ha!

@Lies: Fynn eet op het kdv regelmatig 3 boterhammen...Ik heb daar echt geen probleem mee. Hij eet gewoon hoeveel hij nodig heeft. Er zitten nml ook dagen tussen dat hij maar 1 boterham eet. En de ene keer eet hij wel al z'n groenten en de andere keer niet. Ik laat hem dat echt zelf bepalen. Let er alleen wel op dat hij gezonde dingen binnen krijgt. En hier ook wel es moeite met het echte opvoeden hoor. Zeker als ik moe ben vind ik het moeilijk om consequent te blijven en is de verleiding groot om toe te geven.

@Setje: Tja, weet dat jij geen fan bent van Galleria Kaufhof maar heb daar toch weer leuke kleertjes van Bob der Bär gescoord voor Fynn (staat gelukkig geen beer op ;) ). Enne..jullie hadden er op de terugweg idd niet meer ingepast :) Ik ben eigenlijk ook een enorme shopaholic maar tegenwoordig past m'n saldo daar niet meer bij :( Haha, die Jayden. Dat vind ik echt grappig :)

Gisteren een leuk dagje Kleve gehad. Fynn was ondanks z'n verkoudheid in opperbeste stemming en heeft behoorlijk lopen flirten met de duitsers ;) Hij had daardoor weer lekker veel bekijks. Echt zo leuk om te zien. We zijn weer helemaal voorzien van luiers, wc papier, billendoekjes, douchegel etc etc etc :D Ook nog wat zomerkleding gekocht voor Fynn. Op de terugweg (rond 15.00) viel Fynn meteen in slaap dus ik dacht: Mooi, dan kan ik ook ff bijslapen (aangezien ik dus de nacht ervoor al vanaf 4.00 wakker heb gelegen). Helaas heeft Fynn de hele weg zitten hoesten (snap echt niet hoe hij dan door kan slapen :( ) en ik kon de slaap daardoor niet vatten :( Maar goed, het was toch een heerlijke dag! Als jullie het leuk vinden zal ik later nog ff wat spammen....

Fynn heeft op z'n wang een eczeem-achtig plekje. Heb al een paar zalfjes geprobeerd (oa Bepanthen en zinkzalf) maar ze helpen niet echt. Iemand een tip (buiten even naar de ha gaan)?

12. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    eve :van vsm hebben ze cardiflor voor eczeem plekjes.
    Fijn dat je zo'n leuke dag gehad hebt gisteren.

13. Fijn dat je toch komt de 28e :D !
    Grappig, nergens verschillen de meningen zo erg over als op wie je kind nu lijkt. De een zegt dat Emma steeds meer op Jasmijn gaat lijken en de ander zegt precies het tegenovergestelde! En ik... ik weet het eigenlijk niet...

14. Cardifor (zalf of emulsie) van VSM. Heeft de homeopatisch arts destijds voorgeschreven voor Jasmijn, maar het is overal vrij verkrijgbaar...

*Edit: lees net dat Slingding dat ook al schreef :D . Nou ja, des te meer een reden om het eens te proberen... ;) *

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    lola ik vind ze ook op mekaar lijken

safouane is iets van plan, hij staat heel ondeugend van achter de stoel te kijken

16. Oh oh... goed in de gaten houden dan maar... :) !

Dat Emma en Jasmijn op elkaar lijken vind ik ook. Maar ik zie niet of ze nu juist méér of mínder op elkaar gaan lijken... :(

17. Vanmorgen ben ik met Emma naar het cb geweest. Het zou een bezoekje zijn geweest waarover ik niets bijzonders kon vertellen, als Emma niet besloten had om toen ze op haar buik lag (met haar koppie naar mij toe...) een héle flinke plas te doen! Dus matje nat, bureau van de arts nat, een flinke plas op de vloer en... de spijkerbroek van de arts kletsnat :) ! En Emma maar lachen...

Maar ondanks dit incidentje was Emma weer helemaal goedgekeurd. Ze is nu 68 centimeter lang en weegt 7.755 gram. Ze kruipt steeds meer naar de middenlijn nu...

Donderdag moet ik weer naar het cb, dan voor Jasmijn...

18. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    safouane wat ben je van plan? nou als je dus stout wil doen dan ben je weer (bijna) helamaal beter.

eve lekker dat het een geslaagde dag was en weer een boel gekocht...

Lola hoe reageerde de arts? ze weet alvast dat de urieneweg goed werkt :) kon je de 2 afspraken niet samen doen?

Gister had ik het boekje gekocht van Bobbie op het potje, Teun heeft steeds meer intresse voor de wc, komt ook mama plas doen maar als ik hem op de wc zet is het maar een halve seconde en dna wil hij er alweer af..wil dan wel doortrekken :rolleyes: mag ie hoor.
    maar goed vanmorgen lag het boekje op d ebank en hij vond het een heel leuk boekje ik heb het echt tig x moeten voor lezen, toen ik vroeg wil Teun ook op het potje zei hij ja...dus potje gepakt alles uit en hij zitten... ff later eraf en jawel er zat een plas in hij helemaal trots en zei toen doortrekken.....nu wil hij net als bobbie een onderbroek hebben ;) ( in het boekje krijgt bobbie die van oma) nou eerst de luierbroekjes maar zou ik zeggen :)

nu ligt hij lekker in zijn bed en vanmiddag als de zon wil doorbreken op de fiets naar alkmaar naar de kinderboederij...vanmorgen de tuin al met hem samen gedaan..er ligt alleen meer aarde op het gras dan in d etuin... :) maar de meeste struiken zijn weer kort.....

zo ga ff lekker zitten...

doei

19.  
  20. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Cynthia/Lola: Ik kan nu bijna niet anders dan Cardiflor proberen... ;) Thanks voor de tip!

@Lola: Ik herken dat wel hoor. De ene keer vinden ze Fynn op z'n vader lijken, de andere keer op mij en weer een andere keer op z'n opa. Tja... :rolleyes: Zelf zie ik het ook niet... Haha, die Emma. Echt humor!

@Noura: En...wat heeft Saf gedaan? :)

@Janette: Super van Teun! Ben benieuwd of het gaat doorzetten. Hier een tijdje terug ook goede hoop maar inmiddels heeft hij er totaal geen interesse meer voor. En dat ging volgens mij bij meer kids zo :(

Fynn kan overigens nog steeds niet gewoon uit een beker drinken :rolleyes: Nog meer kids niet? En dan hoef ik dus niet horen wie het wel kunnen en hoe lang al... ;)

Hier ook lekker zonnetje maar vind de wind nog best koud. Zal wel weer aan de kust liggen :( Fynn weigert echter om zonder muts op naar buiten te gaan. Dan maakt hij er echt een drama van. Hoop wel dat dat van de zomer over is...

Tussendemiddag bij Jesse-Merlijn geluncht. Ze hebben echt gezellig zitten spelen en kleuren samen. Op een gegeven moment ook op het raam dus dat was wat minder ;) Nu ligt ie heerlijk te slapen dus ik ga ook ff plat :D

Deel Deze Pagina