December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Hierbij vast even een foto van Fynn in z'n nieuwe autostoel. De rest volgt later ;)

2. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Noura: Leuk om te horen dat Saf ook steeds meer begint te praten.
    Ben benieuwd over welk boek jij het hebt?

Eve: Zo te horen was het dagje Kleve erg geslaagd!
    Koen heeft ook wel eens droge plekjes op zijn wangetjes maar weet niet of het echt eczeem is. Hoe ziet dat eruit bij Fynn? Bij Koen voelt het gewoon heel droog aan en smeer er een zalfje van zwitsal op. Maar echt geweldig helpt dat niet hoor.
    Koen drinkt inmiddels thuis wel uit een gewone beker maar eigenlijk ook pas sinds kort en dronk nog lang uit tuit of rietjesbeker. Als we weg gingen nam ik meestal zijn avent of rietjesbeker mee omdat ik dat toch wel handig vond. Nu heb ik vorige week zo'n beker gekocht van Mepal en die neem ik nu steeds mee. Past ook meer in, dus wel handig.
    Maarre... hoe is dat bij Fynn dan? Wil hij er niet uit drinken of lukt het hem niet? Welke beker heeft hij nu dan? En drinkt hij op het kdv ook niet uit een open beker?
    Leuk die foto van Fynn in de auto. Ben benieuwd naar de rest!

Lola: :) Die Emma! :D Mooi dat alles goed was.

Janette: Wat goed dat Teun op het potje heeft geplast! :thumup: Koen vind de wc en potje erg interessant maar erop durft ie nog niet (wel met zijn kleren aan). Ik ga dat boekje denk ik ook maar eens kopen. Heb nu wel het boekje besteld van "bobbi naar de speelzaal". Ben benieuwd.

Het is hier echt heerlijk zonnig weer. Koen heeft vanochtend nog in de tuin gespeeld zonder jas! Het was echt lekker.

Vanochtend ook nog even op de fiets boodschappen gaan doen bij c1000. Fietste daarna terug naar huis en kwam voorbij de aldi en zag heel veel politie-auto's en de weg was ook afgezet met linten. Ben niet blijven kijken en naar huis gefietst. Thuis las ik dat er een gewapende overval had plaats gevonden :confused: Bah, vond het maar eng hoor. Ik ga regelmatig naar die aldi en had er niet aan moeten denken dat ik net met Koen in de winkel was. :x
    http://www.blikopnieuws.nl/bericht/93790

Groetjes Otje

3. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    eve leuke foto maar zit hij nu alleen nog maar vast met d egordel van de auto?
    Teun dringt thuis en bij opa en oma ook nog uit een rietjes beker hoor op het kdv dacht ik wel uit een open beker maar hij gaat altijd lopen met zijn beker en ja om telkens met een doek achter hem aan te lopen heb ik ook geen zin in...maar ala hij wat van ons drinken wil dan drinkt hij wle uit ene glas hoor...

hier ook een koude wind..
    wil fynn dna ook geen capuchion op?
    Teun wil nu al zijn cap voor van de zomer op....maar nu hij achter op d efiets zit doe ik het maar niet want dan zie ik niet of hij hem ophoud...

Otje het zijn leuke dunne boekjes met een krot verhaaltje verteld als een versje
    hier nog vanmorgen de winterjas aan hoor, vanmiddag dnek ook want de wind is echt nog koud..gister wel zijn nieuwe jas aan....
    gelukkig dta je er niet was in de aldi...brr moet er ook niet aan denken..daarom hebben wij ook heel weinig in kas en moeten we telkens afstorten.

4. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Hier heeft Jiri de hele winter geweigerd een muts en handschoenen aan te trekken. Lekker eigenwijs en soms was het niet zo heel fijn (voor hem dan).

@Eve: je wilt het niet weten, maar Jiri drinkt soms uit mijn glas ;) gaat goed, maar vind het zelf maar eng. Hij is wel erg voorzichtig dan.

@Lies: Jiri weegt 13.6 kilo, weet alleen niet hoe groot hij is, ga straks eens meten. Hij is wel afgevallen, door laatst 2 keer een week niet te eten. Zou me er niet zo druk om maken, zolang je weet dat hij gezond eet.

@Jannette: lijkt me leuke boekjes, ook maar eens kijken. Jiri heeft afgelopen vrijdag 3 keer achter elkaar een plasje op het potje gedaan, ja het was erg leuk om door te spoelen, maar daarna niet meer. Dacht dat er een doorbraak op komst was.

@Otje: eng hoor, zo dicht bij een overval. Je zult dan maar in de winkel zijn :(

@Lola: zie het waterballet al helemaal voor me :)
    Ik ben ook zo benieuwd op wie onze 2e gaat lijken. Ook de kleur ogen en haren. Al had jiri andere haren na de geboorte dan nu. Dus dat zegt nog niet zoveel.

5. mamav2

mamav2 Actief lid

26 okt 2008
    266
    0
    0
    eve: miss stelt t je gerust dat kleine vent hier pas sinds een half jaar goed uit een beker drinkt. daarvoor altijd met rietjes beker..
    en nog steeds het liefste uit drinkt...
    Stoere foto van fynn in zijn autostoel. Wat is ie alweer groot!

heir zijn kids aan t buitenspelen..
    heerlijkw eer....

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    he bah otje wat eng ja. vind dat je het vaak hoort die overvallen laatste tijd. soms vind ik het ook wel eens eng omdat ik alleen in de winkel sta ook savonds, maar sta daar maar niet te veel bij stil
    het boek heet hou je mond, is echt zo`n lekkere weglezer

go teun, wat goed zeg!

eve, wij hebben hier lanette creme, die kan je kopen maar is ook via de huisarts op recept verkrijgbaar. maysa krijgt het al vanaf kleins af aan

oeh dat is wel erg koud denk ik zonder handschoenen jiri

eve wat ziet fynn er goed uit in die stoel!

7. 82mama

82mama Lid

16 mrt 2009
    11
    0
    0
    Pfoe hee, druk hoekje. Zit bij nog een forum, maar daar is het lang niet zo druk als hier.
    Ik kreeg de vraag hoe ik hier terecht ben gekomen.
    Op het andere forum ben ik te "bekend" om mijn vragen open en bloot neer te zetten. Ik ken een aantal meiden "in real life" en het grootste deel van de meiden die schrijft (op het gehele forum) met verhaal en vaak ook de echte naam.
    Aangezien ik op het moment lichamelijk heel wat zwangerschapsklachten heb, ben ik naar andere fora gaan zoeken en hier terecht gekomen. Heb ook al een aantal vergelijkbare verhalen gevonden.
    Slik de pil en plannen om zwanger te worden hebben we niet (op het moment). We zijn nog met het huis bezig en financieel is het niet haalbaar.
    (al was ik stiekem heel erg teleurgesteld, dat ik, ondanks alle kwaaltjes, toch nega test)
    Moet nog naar de dokter, maar ik ben eigenlijk te bang om te gaan.

Een heel verhaal dus over mij, maar dan weten jullie toch iets meer.
    Zal ook eerst eerst eens "peilen" of er ook meiden van het andere forum in dit hoekje rondneuzen, of eventueel andere bekenden, voordat ik de naam van mn dochtertje neerzet.
    (vinden jullie niet erg, hoop ik...?)

Nu jullie verhalen eens leren kennen :)

8. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Otje, bij ons hebben ze de Aldi ook pas overvallen. Ik kwam, te voet, 's avonds van de kapper af toen ik een sms-alert kreeg. Je snapt hoe snel ik thuis was, ik had het er echt niet op. Het gebeurt wel erg vaak de laatste tijd, overvallen bij de Aldi en Lidl.

Eve, Lynn drinkt heel af en toe uit een plastic beker. Ze is vaak te enthousiast en kiept alles nat :rolleyes: ...ik doe er nu, om te oefenen, slechts een bodempje water in en dat gaat op zich best goed.

Lola, wat een schitterende foto's :) . En ik vind ze nog steeds op elkaar lijken hoor.

Janette, wat goed zeg van Teun! Lynn roept altijd om het potje, maar zodra ze erop zit, doet ze...pssst en gaat er even zo vrolijk weer vanaf. Denk dat ik het boekje van Bobbi ook maar eens ga bestellen. Ik had er nog niet eerder van gehoord, maar heb ff gekeken bij bol.com en ze hebben er veel boekjes van.

Ik zit met 2 zieke kids thuis...Gijs heeft vannacht weer overgegeven en ik heb de hele dag al diarree-luiers verschoond. Hij wilt nu niet meer drinken, maar is op zich nog wel levendig. ff in de gaten houden. Lynn haalde ik vanochtend helemaal onder de diarree uit bed. Heel de ochtend heeft ze waterdunne luiers gehad en ze slaapt nu nog steeds....dat belooft weinig goeds. Omdat ik morgen en donderdag moet werken en ze niet naar het kdv kunnen en ook (liever) niet bij mijn (schoon)ouders, heb ik m'n werk gebeld. Omdat er zo'n achterstand ligt, kan ik geen vrij krijgen, dus ik ga nu 4 avonden werken van 18.30-22.30 uur. Dus als Michel zometeen thuiskomt, dan kan ik meteen weg :(

9. Als ik dus niet reageer op deze vraag, weet je waarom ;) . De laatste weken (lees: de grenzenopzoekerijweken... :rolleyes: ) heb ik echter meestal weer uit een tuitbeker of Nubybeker laten drinken. Ze werd me een beetje te baldadig en 'lomp' met een gewone beker... :(

10. Hè bah, je moet er inderdaad niet aan denken dat je erbij was geweest met je kids... :cry:

11. @Eve: Fynn lijkt al echt een kleuter in die autostoel :confused: !

@82mama: Dan heb je een slechte groep gekozen om je bij aan te sluiten ;) ! Wij kennen elkaar allemaal in real live, we organiseren namelijk geregeld meetings. Daarnaast zijn er enkele leuke vriendschappen ontstaan in deze groep en worden er geregeld één op één afspraken gemaakt tussen de mama's... :D

@Bianca: Ach, wat sneu... twee zieke kindjes :( ! Een dikke beterschapsknuffel van Jasmijn en Emma voor Lynn en Gijs en ook een knuffel van mij voor jou...

@Noura: Heeft Saf nog wat uitgespookt ;) ?

12. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    bianca: beterschap voor beide kids.
    en werkse vanavond.

Lola: fijn dat Emma weer apk goed gekeurd is.

Eve: bij de DA is de cardiflor forte in de aanbieding zag ik net.
    Mooie foto van Fynn in zijn nieuwe stoel.

Ik ben vanmiddag even alleen de stad in geweest heerlijk met dat weer.
    een paar hempjes en onderbroeken(shorts) voor kailynn gehaald en neiuwe nacht hempjes/pyama's
    Arno en ik moesten eerst nog even de kozinen helemaal definitief gaan maken, dus dat is nu ook helemaal rond.

ik ga kailynn gauw halen, die is gelukkig een eind opgeknap, hoest nog wat maar niet ernstig zeg maar.

13. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Otje: Bij Fynn is het echt een hobbelig rood plekje en lijkt op eczeem. Weet niet of het dat ook echt is hoor. Maar het gaat maar niet weg en wordt ook wat groter. Fynn drinkt alleen maar uit z'n Nuby rietjesbeker en weigert iets anders :( Volgens de moeder van Jesse-Merlijn drinken ze op het kdv wel uit een beker...dus dat ga ik morgen es ff navragen. Als dat zo is dan word ik dus gewoon gefopt door Fynn :) Getver, wat eng zo'n overval. Lijkt me heel beangstigend om mee te maken.

@Janette: Ja, hij zit alleen vast met de autogordel. Maar dat is heel normaal bij een groep 2/3 autostoel. De gordel zit wel achter een haak. Fynn wil dus juist wel een muts op en gaat niet zonder naar buiten. Vandaar dat ik hoop dat het van de zomer over is want anders ziet ie er wel heel raar uit :)

@Nynke: Fynn wil dus juist niet ZONDER muts naar buiten. En in een winkel wil ie em niet af. En dat is ook wel es lastig :(

@82mama: Waarom wil je geen vragen meer stellen op het andere forum? Dat moet toch juist kunnen als je elkaar goed (en in real life) kent? Of is er iets voorgevallen daar?

@Bianca: Hoe kreeg jij dan een sms-alert? :rolleyes: Vind het echt zo balen voor je: 2 zieken en dan ook nog 's avonds moeten werken :( Ik zal vanavond aan je denken en je ff smsen.

@Lola: Ja, ik vind dat Fynn eigenlijk wat te snel groot wordt :( Nadeel is ook dat mensen vaak denken dat hij veel meer kan en weet omdat hij ouder lijkt.

14. 82mama

82mama Lid

16 mrt 2009
    11
    0
    0
    Nee hoor, geen voorvallen, maar ook mensen die hier uit de buurt komen en met ons meelezen.
    Ben op het forum onder mijn eigen naam. En anders krijg ik allemaal vragen en gaat het praatje meteen rond in de familie...

Leuk dat jullie elkaar allemaal "in real life" kennen.
    Praat vaak ook het gezelligst!

Mijn dochtertje heeft ook een soort van eczeem op haar wangetjes.
    De ene keer zijn het allemaal kleine rode bultjes, de andere keer is het wat uitgedroogd en schilvert het wat.
    Volgens de dokter is het "peuteracne". Heb er wel een hormoonzalfje voor, maar die gebruik ik liever niet.
    Soms heeft ze echt 2 knalrode wangen.
    Helaas moet ze eroverheen groeien.

15. Ik ben met je eens dat dat een nadeel is. Een kind kan beter te horen krijgen: Goed zeg dat jij dat al kan!' omdat mensen denken dat het jonger is dan in werkelijkheid...

16. Daar heeft Jasmijn dus ook last van :( . Als ik consequent meerdere keren per dag smeer met Cardifloremulsie, dan is het goed in toom te houden. Ik gebruik ook liever geen hormoonzalf...

17. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    zo, kailynn ligt al op bed.
    Ze heeft niet geslapen op het kdv.
    en dan is ze niet gezellig bij huiskomst.
    kan ik mooi een paar dozen nog gaan inpakken.

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    bianca beterschap voor de kids, en pittig dat je nu de avonden moet, aan de andere kant wel mooi dat het kan natuurlijk. hooop dat ze snel beter zijn

eve safouane wou ook niet uit een beker drinken, en de laatste weken werd het nog erger, hij wou alleen maar drinken als wij het deden, dus glas aan zijn mond hielden. zo ook met eten. dat schoot dus niet echt op. ineens vandaag drinkt die zelf... hopen dat het zo blijft. ik moet ook zeggen dat ik nu de andere bekers ook weg heb gezet, hij kan het in een beker krijgen en anders niet. als ze dorst hebben drinken ze wel

lastig mama82 dat je sommige dingendan niet kwijt kan.
    waarom durf je niet naar de dokter als ik vragen mag?

saf heeft niets meer uitgespookt hoor
    hij heeft nu iets nieuws, hij laat zijn tong uit zijn mond hangen, met zijn onderlip naar buiten, en dat ziet er niet uit...... behoorlijk onintelligent..

19. Tja... dat kan niet hè, met zo'n slimme broer en zus... ;)

20. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Nou meiden, vanaf morgen weer 4 dagen werken. Jullie zullen me dus weer even moeten missen. En geen gekke dingen doen, hè? ;) (want ik lees af en toe wel mee...)

Ga jullie 'verlaten' met nog wat duitse spam :D

Fynn eet een berliner bol

Deel Deze Pagina