December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    jeetje, wat een hoop baby's al aan de voeding. Ik geloof nog niet dat Thijs daar al aan toe is. We zitten nu net op 5 flessen en dit gaat goed nu.
    Ik wil geen potjes voeding gaan geven, maar zelf koken of klaarmaken. Ik wil met een paar meiden van de baby-beweeg cursus een workshop babycooking gaan volgen, het klonk zo leuk! Je gaat dan eerst proeven, zelfgemaakt en potjes, en daarna ga je wat verschillende dingen maken en je krijgt ook de recepten mee.

Saar: ik ben benieuwd hoe het vingervoeden gaat. Wij hebben het gedaan toen Thijs net geboren was. Ik vond het eigenlijk best moeilijk om te doen, maar goed, ik was toen ook niet helemaal in goeden doen...Ik hoop dat het jullie bevalt

Karin: toch jammer, van de baan, maar de keuze is nu in ieder geval voor je gemaakt, dat scheelt weer. Het lijkt me nu ook wel een hele heftige periode om ook nog eens met een nieuwe baan te beginnen. Ik denk ook wel eens aan iets nieuws, maar ik wacht maar even tot Thijs wat ouder is (en ik echt een idee heb wat ik zou willen doen)

Morgen gaan we voor een lang weekend naar de Ardennen. Ik heb er zin in! Maar wat een volsverhuizing gaat dat worden zeg! En wij hebben nog geen grote auto, een peugot 306..... Ik heb deze week wel even op internet naar grotere auto's zitten kijken, moet ik zeggen. Maar ik vind het wel erg veel geld.

Lies

2. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    ben ik 5 minuten aan het typen, is er bijn een halve pagina bijgetypt! Grappig, zo allemaal gelijk!

3. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Noura tegen mij zei ze dat je alleen die korting van CP krijgt als hun dat hebben opgeschreven(dat mens) want je krijgt een nummer van haar en CP belt je dan na 3 weken en als je wilt boeken dan moet je dat nummer aan hun geven.

4. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Er zijn inderdaad al veel kindjes aan de fruithapjes zeg! Wij nog niet, daar beginnen we pas aan bij 4 maanden.

Noura, Dain heeft ook nog speen 1 van Avent en toevallig was ik vandaag vergeten een speen mee te geven voor op de fles aan mijn moeder en zij heeft toen zo'n 1,2,3 speen van Avent gekocht. Dit is dus geen succes, het klokt echt naar binnen. Wij houden dus gewoon nog speen 1 aan hoor, werkt nog steeds prima.

Karin, gelukkig hebben ze de keus voor je gemaakt en tuurlijk hadden ze voor jou gekozen als jij je twijfel niet had laten merken;)

Nou, fijne avond, ik ga voor de buis hangen!

5. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Lies dat klinkt wel heel leuk ja zo'n workshop,ik wil het over een tijdje ook zelf voeding maken.

@Noralien ze zeggen idd vanaf 4 maanden maar je moet gewoon kijken of je baby er aan toe is zo ja dan maakt het echt niet uit.
    Mijn moeder is bij ons ook begonnen met 3 en halve maand,Wessel is dan wel iets jonger mijn moeder zegt dat dat niet erg is.

6. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    :D ik kreeg met 8 weken al fruithapjes! Het veranderd volgens mij elke 5 jaar weer! In Duitsland geven ze opvolgmelk al vanaf 4 maanden ipv 6, daar zijn de kinderen toch niet anders als hier! Alle kindjes zijn verschillend, de een is er eerder aan toe als de ander....

7. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik ben nog niet echt begonnen met de hapjes maar denk dat ik het nu af en toe ga doen... En dan vanaf 4 maanden elke dag een beetje of zo...

Ik ben het er inderdaad ook mee eens dat je zelf wel merkt of je kind er aan toe is of niet.

Koen heeft trouwens vanavond voor de 1e keer pap gehad (nutrix rijstebloem vanille). Eerst keek ie heel vies en daarna vond ie t lekker. Maar ik had het met een lepeltje gegeven en je merkt dat ie daarna nog flink zuigbehoefte heeft dus heb toen nog maar een klein beetje melk in de fles gemaakt want die pap die hij op had was ook niet heel veel.

Gr Otje

8. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hallo,
    even een snel bericht,
    ik had beloofd om vannacht te reageren op jullie maar het is nog al druk, en heb niet kunnen bij lezen en schrijven, ik probeer het vanmiddag goed te maken al ik na een paar uurtjes slaap uit bed kom.
    prettige morgen!
    ga gauw verder........

9. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Hier ben ik weer even.

Het ging ff niet zo lekker met me. Fynn is de laatste tijd steeds tussen 5.00 en 6.00 wakker en dat is me behoorlijk gaan opbreken. Ook huilt hij af en toe rond een uur of 3.00. In combinatie met werk dus erg slopend. En als ik moe ben kan ik ook minder goed omgaan met m'n emoties (dit zijn vnml de gevoelens die ik heb voor Fynn z'n vader). Maar ik wil niet elke keer met een 'zeurverhaal' aankomen hier. Want ondertussen weten jullie dat wel.

Verder betrapte ik mezelf er op dat ik een beetje jaloers was op jullie gezinsverhalen. Misgun het jullie absoluut niet hoor maar het deed mij gewoon ff zeer en kon niet enthousiast reageren. Nou vind ik jaloezie een vervelende eigenschap dus dat moet snel afgelopen zijn!

Kortom: ik heb me even op de vlakte gehouden. Maar wel meegelezen dus ben helemaal op de hoogte.

Fynn doet het verder heel goed. Kan steeds meer en is gewoon een lekker ventje. Ben nog niet begonnen met fruithapjes. Maar doe wel wat Nutrix door z'n laatste fles in de hoop dat hij daardoor langer gaat slapen :D

Ga zo weer werken. En ben van plan daarna weer vaker te reageren!

Fijne dag en liefs, Eve

10. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hoi Eve,

Kan me goed voorstellen dat je het zwaar hebt met werken en een kleintje wat dan 's nachts soms nog komt en 's ochtends heel vroeg. En dan ook nog alleen er voor staan!
    Je kan hier altijd je verhaal kwijt en kan me best eens voorstellen dat je dan een man wil die je ook eens kan helpen.
    Misschien een schrale troost maar er zijn mannen die ook wel een vriendin/vrouw willen die al een kind heeft. Sara en Koen hebben niet dezelfde papa maar Steef (mijn man) vind ze echt als 2 gelijke kinderen voor hem. Je moet natuurlijk wel de juiste tegen komen maar dat komt vast wel goed!

Groetjes Otje

11. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    @Eve, Geeft niet hoor.
    Je hoeft echt niet bang te zijn dat we je een zeur vinden of zo. De gevoelens die je hebt lijken mij heel normaal. Als je er alleen voor staat kunnen verhalen van anderen soms erg confronterend zijn.
    En wat betreft je gevoelens voor de vader van Fynn....lastig hoor. Ik kan me voorstellen dat je daar wel eens emotioneel van wordt.
    Wel fijn dat het zo goed met Fynn gaat! :D

Ik heb trouwens de smaak te pakken met het maken van banners :D
    Dus als ik iemand een plezier kan doen met een (nieuwe) banner....laat het me ff weten via een PB.

12. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Even een vraagje: Wie van de baby's rollen al? Koen heeft het laatst dus een keer gedaan maar nu doet ie het niet meer en in de box liggen vind ie best leuk maar draaien... ho maar... Vooral lekker op z'n rug liggen en tegen de babygym slaan (en brabbelen) :)
    Wanneer begint dat nu zo'n beetje?

13. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Jikke rolt wel vanaf haar rug naar haar zij en blijft dan op haar zij liggen. Dit doet ze eigenlijk pas regelmatig sinds ik de babygym in de box heb gezet. Ze rolt nog niet naar haar buik. En als ze op haar buik ligt, rolt ze helemaal nog niet.
    Ik geloof dat ze dat pas vanaf een half jaar echt hoeven te kunnen . De meeste baby's beginnen hiermee tussen de 4 en 6 maanden

14. @Eve: je moet je cht geen zorgen maken dat we je een zeur vinden hoor. Ik vind het juist erg knap hoe jij dat allemaal doet. Je mag best heir evrtellen wat er op je hart ligt... als dat hier al niet meer kan!

Ik heb echt ebwondering hoe jij dat allemaal combineert, het moederschap en een job! Fynn mag trots zijn op een moeder als jij.

@Otje: Liene draait ook van haar rug naar haar zij, maar blijft daar steken op haar arm. Haar benen legt ze al wel in buiklig dan, maar haar bovenlijfje volgt niet. Op haar buik draait ze ook nog niet. Begint dat tussen de 4 en 6 maanden... leuk dan, dan staan we er voor.

Ga weer wat werken voor school, ik had goed uitgeslapen. :oops: tot half 11.

Saartje

15. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Jiri is vandaag 4 maanden :D Wat gaat de tijd toch snel.

@Otje: jiri rolt ook alleen nog maar tot zijn zij, maar hij begint het wel leuk te vinden als ik hem help omrollen.

@eve: vervelend hoor dat je je niet zo lekker voelt. Ik merk ook wel als je niet goed slaapt, je minder tegen bepaalde situaties kunt. Dan lijkt alles veel erger dan dat het is. Hopelijk slaapt Fynn binnenkort weer beter. Ik hoop ook nog steeds op een wonder :D

@vales: fijn dat je iets aan mijn nutrix verhaal hebt gehad. Misschien mag Wessel wel al pap, omdat hij maar 4 flessen drinkt. Ik weet niet hoe het CB er bij jullie over denkt. Maar ze zullen ook naar ieder kindje individueel kijken. Jiri groeit al 1 kilo per 4 weken, dus dat gaat al hard. En krijgt ook al in zijn laatste fles nutrix.

Jiri vind de babygym erg leuk, ook dingen vastpakken gaat goed. Maar verder ligt hij nog erg rustig. Beweegt wel met armen en benen, maar komt niet vooruit in de box. Zitten vind hij ook geweldig. Hij wil dan wel steeds naar voren, zodat hij dan op zijn buik beland.

16. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hallo Allemaal,

Hier even snel een berichtje van ons, ik ben namelijk net terug van het cb.

Met Thijmen was alles goed, ze zei dat hij er zeer goed en gezond uitzag. Ze vond dat hij ook al heel wijs was voor ze 3 maanden en dat hij al een hele sterke nek heeft, ze raden me trouwens aan om pas met 6 maanden met fruithap te beginnen wegens allergieeën die kunnen ontstaan.

Ik vertelde dat wij geen allergie in de familie hebben, ze zei nou dan zijn de regels wat soepeler maar.... Ik heb dan ook maar niet verteld dat ik nu al fruithap geef, thijmen mag trouwens tot 1jaar een max. van 1liter voeding hebben per dag. Dit geld voor alle kindjes zei ze, anders zou het niet goed zijn voor de nieren.

Zoals ik al zei was verder alles goed, ook ze alert zijn en het volgen enz. was prima. Kwa ontwikkeling liep hij iets voor zei ze, omdat hij al veel dingen kan die normaal pas met 4 a 5 maanden gedaan kunnen worden.

Hij was 64cm lang en 6295gram, zeer goed gegroeid dus. De vorige keer was hij 59.5cm en 5555gram, ik ben trots op me kleine man.

17. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @debbie: hier zeggen ze dat max. van 1 liter per dag achterhaald is. Ze zeggen ook weer overal wat anders. Ik mocht zelfs 5 flessen van 210cc met 7 schepjes gaan geven. Doe ik niet want het gaat goed met 180cc en 6 schepjes. Daarbij komt hij ook nog 's nachts, dus ik ga sowieso al over de 1 liter.

18. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    @eve..geeft niet hoor als je kom om ff te klagen je moet het toch tegen iemand kwijt en waarom dan niet tegen ons.... ;) het is toch al knap wat je doe....moeder zijn en een baan hebben.

Ik zelf ben ook heel moe al slaapt Teun wel lekker door....van 23:00 tot een uurtje of 7, was vanmorgen 8, en ik dacht oke ff flesje spelen en naar bed kruip ik er zelf ook nog ff in...nou mooi niet...meneer bleef wakker en eerst brabbelen oke dan slaap ik wel een beetje maar dat ging over in huilen en krijzen...meneer vond het niets terug in bed...dan maar er uit...en nu wilde ik eigenlijk na de fles van 11 uur boodschappen gaan doen...en ja nu wil hij wel slapen ligt uitgeteld in zijn bed te slapen....dan maar vanmiddag.....
    al moet het dan vlug vlug want ik ga met me collegs eten...zou mij benieuwen hoe de sfeer is...ze zeiden al Wijnand past op dus je kan mee daarna de kroeg in....nou ben ik al nooit een kroeg mens geweest en dat weten ze ook...dus ik zei dacht het niet...was ik 1 2 3 weer een spelbreekster..terwijl ik ook voor het verlof nooit na het eten mee ging de kroeg in.......maar ach we denken positief en hoepen op een leuke avond.....

@otje Teun rolt ook nog niet beweegt wel heel veel maar komt ook nog niet tot zijn zij...

Wij willen het weekend Teun zijn eerste paar hapjes fruithap gaan geven...zou mij benieuwen. :D

Morgen gaan we een fietskar ophalen bij een collega...die heeft hem niet meer nodig en we kunnen hem overnemen voor 20 euries...dan nog ff een babyschaal op de kop tikken en we kunnen fietsen met Teuntje...want ja als hij er aan toe is voor het zitje dan is de zomer voorbij.... ( 9 mnd= september):cry:

ik ga maar weer eens proberen of ik een foto in het album erbij kan plaatsen........

prettig weekend alvast mocht ik niet meer reageren...probeer wel bij te blijven met lezen...

Groet Janet

19. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Eve: ik kan me zo goed voorstellen dat je het nog steeds af en toe moeilijk hebt. Ik vind het soms al pittig, met vriend en een doorslapende baby. En ik ben ook nog niet aan het werk! Het is wel een prachtig kerelje, zeg! Ik heb je album net even zitten kijken, wat een liefie!

Leuk Janet, zo'n fietskar. meestal heb ik het prima naar mijn zin hier in de stad, maar ik vind het erg jammer dat we niet echt lekker kunnen gaan fietsen. We hebben hele mooie fietsen, maar ze staan op zolder, en voor ze beneden zijn...... En voor een fietskar hebben we echt geen plek meer.

Ik ga verder met het pakken van de spulletjes voor ons weekendje weg, wat een verhuizing zeg!

Lies

20. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou na een heleboel gelezen te hebben (en vergeten) probeer ik maar te reageren. heb vanmorgen lekker een beetje uitgeslapen. ik wil van die vermoeidheid af. en ondanks dat ik toch heel veel slapen kan met die slaapkop hier, kom ik er toch niet van af.

gaaf janette een fietskar, lijkt me ook geweldig. mijn man vind het maar rare dingen, maar aangezien ik degeen ben die veel fietst moet hij niet zeuren. hij pakt voor ieder wissewasje nog de auto. en hij is verzot op autos, maar een grotere auto gaat denk ik niet lukken want we hebben nu al een grote. wat wel heel handig is, maar wat betrefd belasting, benzine en verzekering zou ik ook wel eens een kleintje willen. want als je erover nadenkt gaat er behoorlijk wat geld naar toe.

eve, je mag hier altijd klagen en lekker zeuren hoor. ik kan me heel goed voorstellen dat je wel gemengde gevoelens kan hebben. is ook echt niet gek.

vales ik heb op de kaart van cp ook een nummer staan, dat heeft ze ingevuld. maar ik dacht dat je die kaart opsturen moest? of word je gebeld?

goh als ik lees dat jullie kleintjes al half draaien, grijpen en pakken, en schuiven door de box dan ligt saf er rustig bij. die is nog volop aan het kijken naar alles boven hem, en trappelt alleen nog maar blij.

nou morgenavond moet ik weer aan het werk, en ik heb geen zin... bah... moet ook nog even wat kolven voor die tijd.
    ik ga vandaag even verder met mijn hanger voor de wagen, iets met belletjes en leuke figuurtjes om aan de wagen kap te hangen. ik hoop dat het zo leuk word als ik denk.

noralien, die banners van jou zijn heel leuk. ben benieuwd wat je nog meer in mekaar knutselen gaat.

Deel Deze Pagina