Kreeg een sms van Bianca met het vervelende bericht dat Lynn in het zh ligt Ze had sinds zondag avond hoge koorts en stuipen. En gisteren heeft ze 2x een uur lang getrild met blauwe handen en lippen. Wss heeft ze een urineweginfectie. Vannacht is Bianca bij haar gebleven in het zh. Lynn ligt aan de antibiotica. Ze hebben helaas niet geslapen aangezien Lynn nog erg ziek was. Vandaag de uitslag van het bloedonderzoek. Bah, wat een naar bericht! Ik hoop echt heel erg ontzettend hard dat het snel weer beter gaat met Lynn! Sterkte voor jullie allemaal!
@Otje: Wat balen dat Koen zo onrustig is 's nachts Mss zit hij wel weer in een sprongetje Nee, ff serieus...Ik merk dat als Fynn onrustig is dat hij daarna weer een boel heeft bijgeleerd. Denk dus dat ze 's nachts gewoon veel verwerken. Maar moet zeggen dat Fynn (tot nu toe) echt zelden wakker is 's nachts. Hij is inmiddels helaas wel weer gewend aan de zomertijd. Vanmorgen weer gewone tijd wakker...ach, 2 dagen 'uitslapen' is beter dan niks Heeft iemand nog iets van Noura gehoord....? :
Ja, Jasmijn wordt al heel lang 's nachts huilend wakker. Voorheen - toen ze nog in een dikke slaapzak sliep - duurde dat meestal maar een minuutje of zo en werd ze er zelf eigenlijk niet echt wakker van. Maar nu ze onder een dekbed slaapt, moeten we wél even gaan kijken. Negen van de tien keer ligt ze dan namelijk half boven het dekbed. Ik vermoed dus dat ze dan half wakker wordt van de kou en dat het haar niet lukt om weer netjes terug onder het dekbed te kruipen. Opnieuw instoppen, een kusje en een aai over de bol zijn ook voldoende om haar meteen weer in slaap te laten vallen. Maar zelf lig je dan vaak wél nog even wakker...
Lieve Lynn, wat naar dat je in het ziekehuis ligt ! En zo te lezen ben je behoorlijk ziek. Je krijgt een dikke knuffel van Jasmijn en we hopen dat je snel opknapt en weer naar huis mag...
Onze nacht was gelukkig beter dan de vorige, al begon hij een heel stuk slechter. Hoewel Emma na de laatste voeding niets anders deed dan gapen en in haar oogjes wrijven, heeft ze tot 1.30 uur in bed liggen kletsen ! Niet aan één stuk door, soms was het een half uur stil, maar veel geslapen heeft ze dus niet (en wij automatisch ook niet ). Om 1.30 uur ben ik gaan kijken. Emma voelde niet klam en ik had ook niet het idee dat ze het koud had. Ik besloot haar daarom een klein flesje te geven in de hoop dat ze met een warme volle buik wél echt zou gaan slapen. Dat deed ze gelukkig ook, tot 7.50 uur ! Daar tussendoor werd Jasmijn ook nog twee keer huilend wakker, maar die was met een aai over de bol ook meteen weer vertrokken. Maar ik merk best goed dat je aan een nachtrust 'in stukjes' niet zo veel hebt als aan een 'hele' nachtrust...
gisteren heb ik een tijd met bianca aan de telefoon gezeten en toen was idd lynn al flink ziek! Bianca: ik denk aan je!
Bianca: Wat sneu dat Lynn opgenomen is in het ziekenhuis. Echt heel rot allemaal. Ik wens jullie heel veel beterschap en sterkte toe en hopelijk is ze snel weer thuis. Beterschap! Eve: Zou zomaar kunnen dat hij Koen in een sprongetje zit en daardoor zo onrustig is Ik weet het ook niet. Moet zeggen dat hij nu wel heel hard gaat met praten. Misschien verwerkt hij veel 's nachts en wordt hij daardoor wakker? Tja, het is toch gokken. Lola: Slaapt Jasmijn niet meer in een slaapzak? Koen ligt ook onder een dekbedje maar nog steeds met slaapzak. Vind het wel een prettig idee want als hij het dekbed afschopt blijft hij toch nog warm. Nu heb ik niet zo'n hele dikke slaapzak hoor. Zit een beetje tussen een zomer en winter in. Fijn dat Jasmijn meestal wel weer gaat slapen na een aai over d'r bolletje. Bij Koen is het slapen direct over als ik ga kijken. Hij roept dan alleen maar "mee mee" (wil dan bij ons in bed) en als ik dan weg ga is het drama. Daarom ga ik meestal niet kijken als hij even huilt. Als het langer aanhoudt wel natuurlijk. Wat een nachtbraker, die jongste van jou! Vanmorgen lekker op de fiets geweest met Koen en nog wat boodschapjes gedaan. Heerlijk zeg dit weer. Echt genieten. Straks heeft ie nog lekker in de tuin gespeeld. Het is echt een buitenkind. Voordeel daarvan is dat ie wel lekker moe is. Nu ligt ie net in bed. Ik hoor hem nog praten. Hoop dat ie zo even gaat slapen. Groetjes Otje
net nog effe contact gehad met Bianca via sms'jes Er zit een baterie in haar bloed en haar urine staat op kweek, als ze precies weten welke baterie het is dan kunnen ze de speciefiek antibiotica gaan geven. Morgen ga ik even alleen op bezoek (kailynn naar kdv) in het ziekenhuis.
@Otje: Als Fynn onrustige nachten heeft gehad (en dat uit zich bij hem in af en toe een flinke kreet slaken...en daarna gelukkig weer doorslapen) dan kan hij daarna ook ineens weer veel beter praten. Dus denk toch dat er wel wat waarheid in zit. Fynn slaapt ook nog in een slaapzak. En dat vind ik nog wel zo'n prettig idee Fynn is trouwens ook echt een buitenkind. Hij kan zich dan echt met van alles vermaken en heeft niet veel nodig. Vanmorgen even naar de kinderboerderij geweest. Vorig jaar liep hij daar nog onverschrokken tussen de dieren in maar nu wil hij achter het hek blijven. Mijn kleine held Wel klimt hij ineens op de speeltoestellen en gaat zonder probleem vd glijbaan...had ik een jaar geleden niet mee aan hoeven komen. Zo is er iedere keer weer wat nieuws. Wel zo leuk, toch? @Cynthia: Je was me voor Weet je wat ik zo jammer vind aan de leeftijd van onze kids? Het ene moment is het enorm gezellig en het volgende moment kan het een drama zijn (als er bijv een schone luier aan moet of naar bed gaan). Soms lijkt het dan wel of ik 2 verschillende kinderen in huis heb Dan denk ik echt: Waarom kan het nou es niet een hele dag gewoon gezellig zijn
eve: dat heb ik nu ook... ik vrees trouwens dat de middagslaapjes verleden tijd gaan worden. Op het kdv wil ze al een maand niet meer slapen en thuis wordt het ook steeds minder. Zondag heeft ze ook niet geslapen in de middag. zo heeft ze gisteren 1 uur geslapen maar vervolgens viel ze pas om 22.00 uur in slaap. En nu zit ze ook al weer beneden na een 45 minuten de hele familie te hebben geroepen/gegilt. Jammer hoor want zo'n moment voor je zelf is ook wel lekker.
Wat dat betreft is het een 'voordeel' als je kind vroeg wakker is...Fynn slaapt nml nog 2 uur 's middags. Hij heeft dat ook echt overduidelijk nodig. Ik denk dan wel es: Wat zou ik liever willen, een kind wat uitslaapt en vroeg naar bed gaat maar niet meer 's middags slaapt of een kind wat vroeg wakker is, laat naar bed gaat en 's middags nog slaapt...lastige keuze...Kan me voorstellen dat je dat rustmoment wel erg mist! Ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het nu zit met alle andere kids qua slapen... Fynn slaapt van 20.30/21.00 tot 6.00/6.30 en 's middags van 13.30 tot 15.30.
Otje ik ging hem vandaag bij de blokker halen, en moest 12.50 betalen... thusi aan gekomen bleek het net 1 die 20 cm smaller was.... Maar teun kan er perfect in zitten..... heb gelijk me vader gebeld of die met Teun speelzand wilde halen..tuurlijk doet opa toch...alleen hier in Heiloo was het niet meer bij de bouwmarkt dus moesten we nog naar Alkmaar toe...gelijk maar ophoogzand gekocht voor zaterdag als we aan de tuin gaan.. Teun slaapt echt door snachts..sorry..maar hij gaat er rond half 8 in en word rond 8 uur wakker, voor de klok was het 7 uur maar hij heeft er een extra uurtje aan geplakt Misschien droomd Koen wel...ik laat Teun altijd ff 15 min. huilen als hij snachts huilt..of het moet natuurlijk gelijk overstuur zijn dan is het wa anders, dan ga ik meestal ff naar beneden met hem en wil hij zelf al weer binnen 3 min naar bed....afkloppen het komt weinig voor... eve hé getsie... Bianca heel veel sterkte met Lynn...hoop dta je meisje snel opknapt en dat ze snel weer naar huis mag Lola wat voor maat dekbed heb je voor Jasmijn? 140x200 of de kleine maat? wil denk ook voor Teun een dekbed...al houd hij voorlopig wel zijn slaapzak erbij hoor... eve merk je nog wat bij jou van de top? afgezien legitimatie? of kan je vet wel "normaal" richting winkelstraat/speeltuin lopen?
@bianca: beterschap voor Lynn. @slingding: vervelend als ze niet meer 's middags gaan slapen. Bij Jiri dacht ik laatst ook dat het zover was, maar het is toch nog goedgekomen @eve: slaaptijden zijn van 20.00 tot 6.30/7.30. Het is iedere ochtend verschillend. 's Middags tussen half 2 a 3 uur tot uiterlijk 16.30. Hij wil meestal niet slapen, dus ik kijk wanneer hij echt moe is, wacht dan nog liever dan dat ik hem na een half uur weer naar beneden kan halen omdat hij niet wilt gaan slapen.
Slingding: Wens Bianca maar veel sterkte en groetjes van me. Lief dat je morgen op bezoek gaat. Ik dacht ook na dit weekend dat Koen klaar was met de middagslaapjes. Maar gisteren en vandaag heeft hij 's middags weer ruim 2 uren geslapen (dit weekend helemaal niet). Dus tja.... Maar ja, nadeel is wel nu hij 's middags heeft geslapen dat hij 's avonds dus een stukje later moe is. Eve: Koen vindt nu ook een hele hoop dingen leuk die hij volgend jaar nog heel eng vond. Wat ik nu ook superleuk vindt van dit voorjaar is dat Koen kan lopen. Koen heeft vorig jaar juli leren lopen en ben natuurlijk wel met hem naar buiten geweest in het voorjaar (april/mei/juni) maar ja... als ze niet lopen ben je toch beperkt in een aantal dingen. Herkenbaar hoor dat die buien van onze peuters nogal wisselend zijn. Ik heb dat ook wel bij Koen. Ik moet wel zeggen dat je gewoon echt ziet dat Koen het super vindt dat het nu lente is. Hij speelt de hele tijd buiten in de tuin en klaagt amper terwijl hij eerst binnen snel(ler) eens kwam zeuren voor een koekje/aandacht, enz. Koen's slaaptijd (over het algemeen, er zijn wel eens uitzonderingen ) Ik of Steef brengt hem om 20 uur naar boven en rond 20.15 ligt hij dan in bed. Over het algemeen slaapt hij dan tegen 20.30 maar de laatste tijd is dit geregeld pas een half uur of uur later 's Ochtends is hij ergens tussen 8 en 9 wakker meestal. 's Middags van ongeveer 13 tot 15 uur. Janette: Oh das zeker niet duur, 12,50 voor die schelp bij Blokker. Hoeveel cm doorsnee is die dan? Nynke: Als Jiri pas tegen 2 of 3 uur 's middags naar bed gaat is hij dan om 20 uur ook weer moe? Koen dus echt totaal niet. Ik ga even verder met mijn eten. We eten snitzels, aardappel anders uit de oven en sla. Krijg al trek! Groetjes Otje
kailynn slaapt van 19.30 tot 8.30 en normaal ging ze dan van 13.00 tot 14.30 maar helaas. Nu is ze nog helemaal niet moe bijvoorbeed, en dat zonder slaap.
otje de maat is 86.5x79x20h Teun kan er prima in zitten en heeft nog plaats over zegt Koen ook niet de hele tijd "mama ook buiten"of mama ook buitenspelen? als ik dan op een stoel zit is het al voldoende, maar wil graag nog wat binnen doen dan is het de hele tijd MAMA! het zonnetje gaat hier nu pas schijnen, het was het enige plekje in nederland, schijnt het, waar hij nog niet was.... wij eten wortels aardappels en speklapje.... Teun hefet al gegeten aubergine, courgette aardappels en hamblokjes..appelmoes en toet toe...
Slingding: Koen heeft vrijdag, zaterdag en zondag helemaal geen dutje gedaan overdag alleen zaterdag half uurtje geslapen in de auto. Verder de hele dag wakker en vreemd genoeg leek hij echt niet moe. Tot het moment dat hij naar bed ging (19.30 uur). Normaal brabbelt hij altijd nog een hele tijd of zeurt wat maar was nu binnen 5 minuten in dromenland. Dus daar merkte ik het wel aan. Verder niets. Janette: Ik was straks in de keuken bezig die aan de tuin grenst en dan loop ik wel geregeld naar buiten maar nu is hij ook buiten en roept mij niet echt eerlijk gezegd maar ik steek mijn hoofd regelmatig even naar buiten Scheelt misschien ook dat Sara nu buiten zit maar toch kan hij zich buiten alleen heel goed vermaken. Kook jij apart voor Teun of kwam dat net toevallig zo uit? Ik ga ook eens kijken voor die zandbak. Is het zo'n blauwe schelp? Groetjes Otje
kailynn slaapt in haar slaapzak, ze slaapt onder een hema kindedekbedje die zijn mooi van maat voor haar junior bed. Aangezien ze daar al bijna een jaar onder slaapt en nog wel even zou blijven doen was 17 euro geloof ik niet de kosten. Kailynn is ondertussen naar dromenland vertrokken. Na haar beterham net was het gedaan met de pret en liet ze zich zonder morren op bed helpen. nu maar hopen dat ze door slaapt. kailynn heeft zo'n zandbak van de karwei het deksel kan je zo open klappen dat het 2 bankjes zijn en daar zit ze heerlijk op.
hé alles weg maar Otje ja ik kook voor Teun apart, Wijnand komt meestal pas na 18.00 thuis en als ik dna ga koken is dat te laat voor Teun, het is namelijk geen vaste tijd dat wijnand thuis komt ergens tussen 18.00 en 18.15 en als hij van d eoma's komt dan is het pas tegen half 7 dus eet hij daar, krijgt zijn bakje eten mee. en als ik werk kom ik pas om 18.30 thuis en ja dna nog koken word het echt te laat hij eet dan niet meer merk ook dat als hij alleen eet hij meer eet dan bij ons aan tafel... en ja het is een blauwe schelp Cynthia ik ken ze ja, het nadeel vind ik dat er niet echt een bodem in zit... zo dacht dat dit mijn antwoord was