wij hebben er een bodem onder gezet en wieletjes zodat we hem kunnen verrijden zowel in de zon als in de schaduw.
Lynn: heb je papa en mama weer flink laten schrikken! pff veel beterschap meisje. Hopelijk ben je heel snel weer thuis. Otje: wat lekker fietsen met Koen. Ik ga het binnenkort eens proberen met beide kids. Chris kan inmiddels ook stevig zitten, dus dat zou moeten lukken. Eve: ik ben het met je eens. Het kan zo gezellig zijn en dan ...knip....is het huilen en drama. pfff.... Nick slaapt ook nog in een (dunne) slaapzak onder een peuterdekbed. Hij slaapt over het algemeen tussen 19.30 en 7.00/7.30. In de middag gaat hij rond 13.00 naar bed en slaapt thuis vaak ca. 2 uur, bij gastouder en oma's meestal een uur en kwartier/anderhalf uur. Maar vandaag had hij geen zin bij oma en heeft hij dus ook niet geslapen. En dan is hij met het eten niet te genieten....Ik hoop dat slaapje er voorlopig nog wel in te houden in elk geval...
Hihi, Bianca, wat een naar bericht, heel veel beterschap gewenst voor Lynn. Hopelijk kunnen ze snel uitvinden wat het is, zodat ze de goede ab kunnen geven. Echt sneu voor je kleine meid, dikke knuffel van ons! Eve, Jayden gaat altijd om half 8 naar bed met soms een uitloop tot 8 uur, maar later echt niet. Nu de klok vooruit is gegaan slaapt hij tot 8.30 en daarvoor tot 7.30 (sinds het 's morgens lichter begon te worden) En smiddags echt nog 2 uur, vandaag zelfs 3 uur! We moeten nog ff kletsen vwb mei.... Otje, heerlijk he dit weer! Hier ook lekker buiten spelen de hele dag, en hij vermaakt zichzelf over het algemeen ook wel alleen. Ik heb vorige week de zandbak zo neer gezet dat ik hem goed in de gaten kan houden. Wij hebben zo'n schildpad met een losse deksel. Heb ik vorig jaar al gekocht in de aanbieding. Verder nog een glijbaan een schommel en een wipkip Lekker hoor dat Steef zaterdag zijn verjaardag viert, uitgerekend met het mooie weer Slingding, hier ook het dekbedje van de Hema, ideaal en zeker niet duur! Maar heb je dan dubbel op, een dekbed en een slaapzak, is dat niet te warm dan? Vandaag gewerkt, maar nu het zo'n mooi weertje is, heb ik helemaal geen zin meer en wil ik gewoon lekker naar buiten toe Maarja, morgen zijn we weer een dagje vrij! Heeft er trouwens iemand van hier een speelhuisje? En wat vinden de kindjes ervan? Ohwja... moest van mijn moeder ( ) vragen of iemand ervaring heeft met de quinny zapp, ze wil er misschien een aanschaffen want ze vind hem zo handig lijken.... groetjes Lisette
nog ff een vraagje over het dekbed is het 140x200 of de maat 120x150? wij hebben nog een vrij nieuwe texeler 4 seisoen liggen van 140x200 en willen die namelijk gaan gebruiken het nadeel is wel dat we hem dan op zijn voeteinde moeten gaan opvouwen maar omdat Teun toch helemaal boven in zijn bed ligt moet dat geen probleem worden maar ik vroeg me dus de maat af
wij hebben ook een peuterdekbedje omdat ander er wel heel veel aan de achterkant onder het matras moet. de maat durf ik niet te zeggen. het is een dunne slaapzak en ze heeft alleen een pyjama shirt aan en geen broek. Het houdt kailynn in bed die slaapzak.
Momenteel slaapt Jasmijn zo'n dikke 11 uur 's nachts (meestal van 20.15 uur tot 7.45 uur) en een uur of twee in het begin van de middag (meestal van 11.30 tot 13.30 uur). Niet verkeerd dus. Emma is dus een ander verhaal, die haalt momenteel nog geen tien uur op een heel etmaal. Vandaag heeft ze overdag misschien twee uurtjes geslapen en anderhalf daarvan was ook nog in de wagen tijdens het wandelen. Anders was het nóg minder geweest. Ik heb het cb gebeld en als het goed is wordt ik morgen terug gebeld. Ik wil graag dat iemand even met me meedenkt, want ik vind het echt niet normaal (en eerlijk gezegd ook niet leuk...)
Een gewoon dekbed van 140 x 200 cm. Dan heb je tenminste ook een ruime keus in overtrekken. Jasmijn's bed staat nu op de middelste stand (165 cm), dus een deel van het dekbed is onder de matras gevouwen...
Ik! Het grote voordeel is dat hij heel compact is op te vouwen. Het nadeel is dat hij niet plat(ter) kan. Maar Jasmijn viel ook in de Bugaboo al nooit meer in slaap sinds vorige zomer...
meiden ik wil jullie nog eens vragen om de agenda te pakken en te kijken wanneer je kan en willen mama meeten. ik heb nog maar 3 reacties. We moeten toch op den duur ook een datum vast zetten zodat iedereen kan plannen en opvang regelen. het gaat om de maand mei tot half juni. zowel zaterdag als zondag. Mail of pb me alsjeblieft (ik wil het graag regelen maar moet wel jullie medewerking hebben )
Jiri heeft nog zijn winterslaapzak aan (met mouwen) van de prenatal. Heb er een dekbedhoes overheen of de bumba fleecedeken. Vond het zonde om een dekbed te kopen voor het ledikantje. En een slaapzak houdt hem inderdaad in bed. Denk dat hij anders sneller eruit zou klimmen. Hoop dat deze week eindelijk zijn grote bed er is. Wil dan wel nog met een dunnere slaapzak en dekbed proberen. Weet ook niet hoe hij zal gaan slapen zonder slaapzak. @setje: zit ook te denken over een nieuwe buggy. Vind het eigenlijk een nadeel dat de Quinny niet plat kan. Jiri heeft in de buggy nog wel regelmatig geslapen als we aan het winkelen waren. Maar dat is wel al weer een tijd geleden. (denk eigenlijk nu vooruit voor beeb 2). De mutsy vind ik ook wel fijn, die kan wel plat. En de Mclaren buggy lijkt me ook wel fijn. We hebben nu een goedkope en wordt gek van de wielen die niet goed draaien. Waar kopen jullie eigenlijk jullie dekbedden (140x200)? Ik heb er nog niet veel gezien waarvan ik denk, die wil ik kopen. Weet ook niet goed waar ik moet kijken ervoor. Had een leuke van bumba gezien, maar ik weet ook niet hoe lang hij dat natuurlijk nog leuk vindt (al sleept hij dat ding nu overal mee naar toe). Hier ook eentje die wisselende buien heeft. Net nog ff snel naar de mediamarkt geweest. Waren om 20.15 uur thuis. Het was gezellig, tot dat we binnen waren. Denk dat toen de vermoeidheid toesloeg en hij was de hele tijd aan het huilen en zeuren. Was blij toen hij in bed lag. Het was dus achteraf niet zo'n geslaagd idee om nog ff weg te gaan
hi hi, had ik net een lap tekst getypt geeft de site een error iig bianca; heeel veeel sterkte met lynn ik hoop dat ze toch snel hersteld en mee mag naar huis, noralien; heel mooie foto hoor beetje a la anne geddes he? eve; erg mooie foto's ook zeg, ik blijf erbij vind dat je goed inzicht hebt in hoe en welke hoek foto je maakt hoor vwb slaaprtme hier slaapt orlando van half 9 negen uur, nu dus half 10 ivm nieuwe tijd. tot een uur of half 8 gem maar word dus 's nachts wakker ong 2 keer per nacht. afhankelijk daarvan word hij 's ochtends variabel wakker. hij slaapt nu ook slecht in en wil 's middags soms niet meer slapen ik ga nu weer naar boven want hij slaapt nog steeds niet gr saskia
@Nynke kan je hier wat vinden? http://www.neck.nl/produkt/produkte.mb1 ... vertrekset of bij zeeman/hema/wibra enz enz Ikea heeft ook leuke maar dacht dat de maat afwijkend was..iets breder...maar het past dan wel
Haha, ik had beter niet kunnen vragen naar de slaaptijden...word meteen weer jaloers En dan ook nog al die leuke schelpen, schommels, tuinen etc.... Nou, weer ff genoeg zielig gedaan @Setje: Zal snel ff mailen vwb mei! Enne...ik zou als ik je moeder was gewoon een simpele/goedkope buggy kopen. Fynn zit er echt heel weinig in. Maar wss wil je moeder voorbereid zijn op de volgende... @Lola: Ik herken Fynn erg in Emma. Die sliep overdag ook zo weinig en vaak alleen maar in de wagen tijdens het wandelen. Maar ja, om nou de hele dag te gaan rondlopen... Ben benieuwd of jouw cb wel de supertip heeft... Zo, ga nu snel ff aankleden etc want het werk wacht weer...
@janette: dank je wel voor de link. Heb al op verschillende internetsites gekeken. Maar vind het toch moelijk om een een keuze te maken. Wat hebben jullie eigenlijk voor dekbedhoezen? Voor een meisje vind ik het wel makkelijker dan voor een jongen. En als ik unisex wil kopen wordt het weer lastiger.
Haha, wat een dekbedproblemen allemaal...kunnen jullie wel een apart topic voor openen Fijne zonnige dag voor iedereen vanaf m'n werk!
Gisteren besloten we Emma eens wakker te houden tussen de 3e en de laatste voeding en dan tegelijkertijd de laatste voeding een uurtje te vervroegen. Nou, Emma wreef zich tegen 19.45 uur de ogen uit haar koppie, dronk de fles rap leeg en lag dus al om 20.00 uur in bed. En wat denk je...? Juist, ja... babbelen. Rond 20.30 uur was het dan toch stil. Tot 21.30 uur... En nu niet vrolijk babbelen, maar stevig jengelen. Alleen bij mij op de arm was ze stil en viel ze in slaap. Maar toen ik haar rond 22.15 uur weer terug in bed wilde leggen, begon het weer. Dus maar even mee in ons bed, waar ze meteen als een blok in slaap viel. Euh... dat was eigenlijk niet de bedoeling ! Toen Roy het zag na het douchen bood hij meteen aan om Emma maar fijn te laten liggen en zelf op de bank te gaan slapen. Gelukkig hebben we een diepe hoekbank waarop het heel lekker slapen is . Emma heeft dus de hele nacht bij mij in bed gelegen. Maar wat slaapt dat kind onrustig, zeg ! Het lijkt wel alsof ze niet in de diepe slaap terecht komt... Het cb belde me vandaag terug, maar stond ook een beetje met de mond vol tanden. Ze boden wel aan om een afspraak te maken met de pedagoog die specifiek over slaapproblemen gaat. Een aanbod waar ik dankbaar gebruik van zal maken, mocht het niet beter gaan. Wat mij wel opviel gisteren is dat Emma áls ze gaat jengelen 9 van de 10 keer een klein keihard keuteltje in haar luier heeft. Het rolt er bij wijze van spreken zó uit en is zo hard dat het de luier niet eens bevuilt. Je ruikt het ook niet, dus je hebt het niet meteen in de gaten. Ik kreeg het advies om de voeding met wat meer water aan te maken en de banaan voorlopig even van het menu te schrappen. Op zich snap ik best dat Emma wat uit haar doen is. In één week tijd én aan de bijvoeding (en dan in rap tempo, omdat ik tot 6 maanden heb gewacht...) én compleet van de moedermelk af. Je zou van minder chaggie worden... Maar ik hoop oprecht dat het een tijdelijk iets is, want Emma kan momenteel wel voldoende hebben aan 5 uur slaap per nacht, papa en mama hebben toch wat meer nodig...