Wat het 'dekbeddenprobleem' betreft: Ik ben voor Jasmijn niet echt op zoek gegaan voor een dekbedovertrek, maar kwam gewoon drie keer een leuke tegen. Eén keer bij Leenbakker (met een prinses die in de spigel kijkt en de tekst 'spiegeltje, spiegeltje etc...), eentje vorige week bij Kruidvat en eentje tijdens de wekelijkse boodschappen bij AH. Maar ik zag toen bij Leenbakker heel veel leuke overtrekken... Wat de slaapzak betreft: Jasmijn loopt met slaapzak áán net zo snel als zonder slaapzak en het ding houdt haar ook niet in bed. Dus ik heb 'm weggelaten, omdat het anders erg warm voor haar wordt. Ik kan haar wel zonder pyama in de slaapzak leggen, maar dat vind ik wat minder als ze dan gaat spelen (en wij slapen nog...)
Nynke moet bekenen dat wij nog geen dekbed voor Teun hebben we hebben nog het lakentje en dekentje maar ben een beetje aan het rot kijken en ideeen aan het opdoen om straks over te stappen want vind de deken met de schaap nu wel wat minder worden voor een stoere vent. Maar ik ga dan denk ik voor auto's en jungelbeesten en misschien wel Thomas de trein al gaat dat denk gauw vervelen en auto's kan ook nog op zijn bed als hij 7 is... eve foei van je werk spieken had je al wat gedaan met het zandtafeltje? zag hem gister weer staan toen ik de zandbak kocht werd vanmorgen gebeld of ik morgen kan werken..zou naar ikea gaan met me moeder maar nu dus niet en werd vanmiddag gebeld of ik volgende week ook kan werken lekker hoor extra..... zo ga weer afsluiten zit bij me schoonmoeder, teun ligt te slapen en zij is boodschappen doen als Teun wakker word gaan we hier naar de speeltuin, is pal achter hun in het park een echte grote, is ook afgesloten enzo http://www.speeltuinhetspan.nl/ groetjes
oja vergeet te zeggen vandaag heeft teun voor het eerts een hemd en onderbroek aan, wel met luier hoor, en hij is helemaal trots dat hij nu "grote jongens"kleding heeft......
hier dekbedovertrekjes zelf gemaakt en bij de hema weg... En dekbedje wat ook in t ledikantje paste.... Verder hier druk in huis, en geen puf o te reageren. ik denk nog wel aan jullie, maar heb ff genoeg aan mijn eigen..... sorry......
hallo allemaal, wij hebben voor Liene een dekbed van de hema. En heb er van mijn ouders een boel gekregen van toen mijn broer en zus klein waren. Die gaan van Samson tot Mickey Mouse en Donald Duck. Ook Powerrangers en the Tunderbirds zitten er tussen, dus voor beide keuze genoeg. Bianca, hoe gaat het daar? Liene is nu volledig droog overdag. Ze komt nu zelf vragen als ze pipi of kaka moet doen. En thuis gaat ze zelf naar het potje.
jullie hebben allemaal de groeten van bianca en Lynn, Lynn heeft geen koorts meer vandaag. vrijdag weten ze meer. ik ga me met mijn dochter bezig houden die wil niks meer (niet geslapen)
hi hi, eve; je mag wel een keertje met mij ruilen hoor lola; wat is jullie 'schema' nu mbt emma, omdat je het hebt over de drastische wijziging, mbt voeding etc etc. gwoon interesse hoor en kan ik ook een beetje kijken hoe het bij jouw gaat 8) mss ik weet het natuurlijk niet heeft emma toch nog een beetje mama honger, vwb het alleen stil worden bij jouw? saar; wow wat goed zeg, ik vond het zowieso al erg goed van haar dat ze al 'vrijwel'droog was maar helemaal goed hoor en lekker voor jullie hoe gaat het verder met jouw/jullie ? en op je stage? hoe is het gegaan? slingding ohh fijn te horen vwb bianca en lynn zeg.............hij is errug schattig en cool 8) ik ga hier een wakker ventje vermaken want begint het in de box minder te vinden gr saskia
Emma heeft vandaag wéér zo lang (ruim 3 uur) aan een stuk op het kdv geslapen! En daar leggen ze haar sinds gisteren op haar buik. Dus heb ik dat vanavond ook maar eens gedaan. Best mogelijk dat Emma ook een buikslaper wordt. Ik ben een echte buikslaper en Jasmijn tref ik ook 9 van de 10 keer op haar buik aan... Voor het slapen gaan is Emma nog lekker in bad geweest en daarna een fles van 210 cc met 6 schepjes in plaats van 7 zonder nutrix. En die ging helemaal op. Alle ingrediënten voor een goede nachtrust zijn dus aanwezig . Gebabbel hebben we in elk geval (nog) niet gehoord (oei, eigenlijk misschien wel de goden verzoeken om zo op te schrijven...) Jasmijn is helemaal dol op de skippybal van het kdv en ze kan er nog behoorlijk goed mee overweg ook! Morgen eens kijken voor eentje voor thuis, dat is lekker speelgoed om je energie mee kwijt te kunnen...
We zijn nog wat zoekende, maar globaal komt het hier op neer: 07.00 uur: fles 10.00 uur: fruit en daarna naar bed (ik probeer zodanig te sturen dat beide meisjes tegelijkertijd gaan slapen...) 12.30 uur: fles 16.30 uur: warm eten en een kleine fles na 20.00 uur: (pap)fles Alle tijden kunnen best een uur afwijken hoor. Emma's verdere slaapjes zijn momenteel zó onvoorspelbaar dat ik ze niet eens op kan schrijven, maar na de laatste voeding gaat ze meteen naar bed... Als we Emma dadelijk weer in haar oude doen is, wil ik een bordje pap gaan geven. Momenteel moet ze er niets van hebben. En dan komt natuurlijk ook het moment er al aan dat ze brood mag...
lola: t zou kunnen dat Emma rustiger slaapt op haar buik. Chris kon op zijn rug de slaap ook nooit vatten en op zijn buik ligt hij heerlijk rustig....meestal dan en tot een week of 6 geleden. Nu werkt hij zich dus op tot zit als hij wakker is en slaapt dan dus ook niet verder....Gelukkig doet hij dat 's nachts een stuk minder. Op je buik heb je toch minder dat ze de neiging hebben om met handjes in het gezichtje te komen en zo zichzelf wakker te maken.
Allereerst, iedereen bedankt voor de beterschapswensen/smsjes en bezoek. Heb 't forum nog niet gelezen, maar Cynthia heeft me vanmiddag ff bijgepraat. Zo, ik ben even thuis om te slapen vannacht. Michel slaapt nu bij Lynn en ik los hem morgenochtend om 6.45 uur weer af. We zijn maandag echt flink geschrokken. Zondagavond had ze al een stuip gehad, maar maandag kreeg ze blauwpaarse lippen en handen en trilde ze vervolgens 1 uur lang, terwijl ze tegelijkertijd erg verward en angstig overkwam. De huisarts adviseerde een zetpil . Toen ze 's avonds om 19.00 uur weer hetzelfde kreeg, heb ik de hap gebeld. Ik mocht gelukkig meteen komen. Bij de hap was 't echt hartstikke druk, maar gelukkig was ik meteen aan de beurt. Vervolgens door haar de eerste hulp. Ook daar was het zo druk, dat we 4 keer van kamer moesten wisselen . Daar hebben ze Lynn behoorlijk lekgeprikt eer ze een beetje bloed te pakken hadden (6 keer een vingerprik en 2 keer in haar arm, wat mislukte). Haar bloedwaarden waren veel te hoog, wat duidt op een infectie, dus moest ze opgenomen worden. De kinderarts is vervolgens bijna 45 minuten bezig geweest om wéér bloed te prikken, heeft talloze keren misgeprikt en uiteindelijk heeft ze uit haar voetje een paar buisjes gehaald en daar werd vervolgens meteen een infuus geprikt. Ze kreeg ook een catheter, zodat haar urine meteen onderzocht kon worden. Ze heeft een bacterie in haar bloed zitten en ook haar urine staat op kweek. Waarschijnlijk weten ze pas op z'n vroegst vrijdag meer over de kweekjes. Dan weten ze ook met welke antibiotica ze de bacterie het beste kunnen bestrijden. Ze heeft nu via 't infuus breedwerkende a.b..Hopelijk wilt ze dan de a.b. innemen, anders moet ze nog een aantal dagen langer blijven. Ze is gelukkig sinds vandaag koortsvrij en voelt zich al beduidend beter. Heel leuk, maar tegelijkertijd ook zwaar frustrerend voor haar. Ze heeft nl. een infuus aan haar voet en kan dus niet op dat voetje staan. Jullie snappen dat ze daardoor niet al te vrolijk is. Vanavond was ze echt boos om alles. Het rottige is dat we sinds vandaag op zaal liggen. Eerst lagen we alleen in een eenpersoonskamer, maar omdat deze nodig was, liggen we nu met vieren op één kamer. Zo, dit was m'n verhaal weer. Ik ga nu ff lekker in bad liggen en daarna lekker, ongestoord, slapen. Tot snel hopelijk!
meiden ik ben er nog hoor, kreeg wat berichtjes waar ik was. maar heb gewoon even te druk en de ervaring heeft me geleerd dat eenmaal op het forum de tijd vliegt. vandaar even mijn afwezigheid bianca, heel veel beterschap, ik hoop dat ze snel naar huis mag lola je hebt ook druppeltjes voor harde keuteltjes. er is speciale poedermelk voor ook. weet niet of je nog kolft namelijk en anissa is overdag ook een rare slaper. momenteel ook hazeslaapjes. wel laat ik haar vaak liggen en ze is dan aan het rondkijken de nachten gaan erg goed hier met ons gaat alles goed. ik zal er binnenkort vast wel weer vaker zijn groetjes van ons
@Bianca: Arme Lynn ! Ik kan me heel goed voorstellen dat ze super chagrijnig is nu. 't Is ook wel een stomme plek voor een infuus, maar ik begrijp uit je verhaal dat het niet anders ging. Hoe onderging Lynn het bloedprikken? Ergens hoop ik dat ze zó suf was dat ze dat niet zo heeft meegekregen, wat een drama zeg ! Ik duim dat ze snel opknapt... @Noura: Ik kolf niet meer. Zondag heb ik voor het laatst gekolfd en daarna is het niet meer nodig geweest. Zó snel gaat dat dus ! Weet je welke druppeltjes dat zijn? Is het iets van VSM of zo...?
Lola ja van VSM kind zijn de druppels, hebben we ook gehad voor teun hielpen prima toen hij nog klein was nu ging hij door naar de forlax via de ha en nu is hij er vanaf heeft ze altijd last met poepen? als ze dat wel heeft zou ik evt langs de ha gaan en daar forlax halen, stimuleerd maar maakt de darmen niet lui... Bianca fijn dat het beter gaat, hoop dat alles aanslaat en dat jullie snel naar husi mogen, wamt met 4 kids op 1 zaal en dan ook nog ouders erbij is toch geen prettje dacht ik vond op internet nog een site voor dekbedjes http://www.trendybed.nl/zoeken/ hebben ze ook leuke en ook kindermaten en voor ikeabedjes zo ik ga nu naar me ouders, ff me mams helpen met haar nieuwe naaimachine die ze afgelopen zondag van ons heeft gehad, ze werd 65, en dan extra werken doei doei
Emma heeft fantastisch geslapen op haar buik ! Tegen 5.00 uur werd ze huilend wakker. En echt hongerhuiltje, dus heb ik een fles klaar gemaakt. Die dronk ze bijna helemaal leeg en om 5.30 uur lag ze al weer in bed. Ze heeft vervolgens geslapen tot 8.30 uur ! Jasmijn werd om 8.15 uur wakker, dus ik heb wat slaap kunnen 'inhalen'... Het is natuurlijk nog te vroeg om te roepen dat op de buik slapen DÉ oplossing is, maar ik ben al super blij met hoe het vannacht ging. Nu die eerste voeding weer naar een 'normaal' tijdstip terugbrengen... Nu ligt ze vrolijk in de box op haar buik met de baby duo gym te spelen. Ik ben benieuwd wanneer ze nu weer honger krijgt. (Melliemel, het schema dat ik gisteren voor je opschreef, zal vandaag dus wel voor geen meter gaan kloppen... )
Nee, helemaal niet zelfs! Maar dat kan natuurlijk komen doordat ze pas sinds een week of 2,5 vaste voeding en standaard opvolgmelk krijgt. Daarvoor gaf ik hypoallergene opvolgmelk...
janette: leuke site maar wel errruggg prijzig, of vind ik dit alleen? lola: fijn dat jullie zo'n goede nacht gehad hebben.
Cynthia ik had nog niet echt naar de prijzen gekeken Lola het zou kunnen dat ze ff anders dus moet reageren...zou dan de druppeltjes gana proberen..