@Lies, fijn weekend...lekker hoor, een weekendje weg @Noura, wat leuk...ga je zelf iets maken om in de wagen te hangen. Als ie af is wel een foto ervan plaatsen he! Ik sluit me aan bij alle vermoeide decembermama's. Het is echt niet normaal....heb vanmorgen van 7.00 tot 11.00 gewerkt. Brrr...veel te vroeg....slecht en kort geslapen vannacht...
haha ja noralien, als het mooi is geworden dan plaats ik een foto om even te showen ik ben trouwens helemaal op de crea tour. ik wil weer wat leuks voor mijn dochter gaan maken voor de zomer. een leuke broek ofzo.
hi hi, nou ik ga weer een poging wagen om zo veel mogelijk te reageren. orlando slaapt nu vandaar. janette; fijn dat zijn verkoudheid bijna over is joh, lola; wow super zeg ik hoop dat jasmijn en jij doorzetten zo.. slingding; knap hoor dat je dit zo goed volhoud, enne nu f lekker ontspannen in je pyama. saar succes met het anders voeden dan de borst vales; mag je nu al nutrixpap geven? hij is toch nu 3 mnd ? molly; hihi, dus je hebt de vogel op de parkeerplaats geparkeerd... enne idd wel een lekker idee dat je directeur een slag om de arm houdt. janette; daar ben je lekker mee met al dat werk wat hun je niet uit handen hebben genomen! setje: hier ook in verhouding met de jongens een kleine vent hoor. maar vind ik niet erg hoor hij groeit goed. noralien; een gefrustreerde mams voor bv is ook niet aan te raden toch. naar mijn idee moet je echt doen wat je gevoel je ingeeft, dus als jij het op die manier wilt gaan doen dan zal dit ook het beste zijn denk ik. denise; zolang boaz genoeg plasluiers heeft en vocht binnenhoud is het niet erg. wel in degaten houden datie niet suf is. karin; nou er is iig een besluit genomen vwb de baan. en wat leuk is dat he als ze met je praten, hier ook één die super hard kab krijsen! noura; als ze bellen gelijk je beklag doen, zou ik wel doen hoor. wie denkt ze wel dat ze is! fijn gevoel is dat idd na je eerste periode. dan weet je iig dat alles zich weer hersteld heeft. nynke; fijn dat het goed is gegaan op het kdv, enne ik vind het heel natuurlijk hoor als je ff wat traantjes moet wegpinken, janette; succes voor boaz bij de ha, debbie; succes met de drukte, lola; ik kan even aan een vriendin vragen hoe ziuj het heeft gedaan, haar dochter heeft ook last van ecszeem en volgens mij heeft zij zowieso zelf een bep dieet gevolgd zodat haar dochter bep. stoffen zoals gist en bep. fruitsappen niet binnen kreeg. oh ja idd karin een zemelen badje werkt ook idd noralien; leuke banner zeg otje; hier ook iemand die niet elke dag meer komt kijken hoor. ik vind het onwijs gezellig hoor maar buiten zijn met de kleine tutten enz is toch wel heeel erg leuk saar; gefeliciteerd trouwens uh oh setje, wel spannend hihi nou hopen dat je volgende week naar de apotheek rent haha. noralien; ja ik zie ook ineens allemaal mensen het over een fruithapje hebben, persoonlijk zou het ook niet mijn idee zijn om eerder te beginnen dan 4mnd maargoed ik vind ook dat iedereen dit voor zichzelf moet bepalen hoor. wij gaan as zondag 1 of 2 theelepels proberen te geven aan orlando gwoon voor de leuk om te kijken hoe hij het vind. zeker nog niet voor een vervangen of voor elke dag vanaf dan. hij is dan op 3dgn na 5mnd lies32; hh ik schrijf er idd net over, enne wij hebben nog een goede tweedehands skoda octavia te koop voor niet al teveel geld mss is dit wat? setje dat is ook waar, ik heb een kopietje gekregen van mijn hapjes en dergelijke met hoeveel wkn en mnd erg leuk om te zien en idd ook hier al eerder ook met 8wkn hihi eve; ik kan me heel goed voorstellen wat je bedoelt, drom heb ik je ook al eerder aangegeven dat ik veel respect heb voor jouw als alleenstaande mama vwb het omrollen; orlando kan het wel beide kanten. buik naar rug doet hij heel gemakkelijk rug naar buik heeft hij meer moeite mee. maar doet dit zeker niet met met regelmaat hoor. komt wel alles zo op zijn tijd. janette; lekker zo'n voordeel lies32 fijn weekend noura; volgens mij ben jij echt een crea bea als ik je zo af en toe hoor zo ik heb op iedereen gereageerd geloof ik pfoe wat een hoop, nou ik kan weer een paar dgn missen hihi grapje. ik ga nog ff lekker van het weer genieten voor het gaat regenen enz gr saskia
Zo, ik ben vandaag thuis aan het werk, want de snelweg waar ik overheen moet naar mijn werk was vanmorgen afgesloten door een dodelijk ongeval met een vrachtwagen, bestelbusjes en auto/. Het was ook zo mistig. Echt niet fijn. Nu heb ik maar bestanden laten doorsturen naar hier en kan ik lekker thuis werken terwijl Mika op het kdv is. Mika drinkt de laatste ongelofelijk veel en heeft niet meer genoeg aan zijn reguliere voedingen. Normaal krijgt hij rond 14 uur een fles van 160 ml als aanvulling op 4 bv's, maar gisteren heb ik in totaal 250 ml moeten geven voordat hij genoeg had. Elke keer begin hij weer te huilen om meer. Eergisteren had hij om 16.45 uur op kdv een fles van 170 ml bv gehad en toen thuis wilde hij ook nog meer. Toen hebben we nog maar een flesje van 80 ml gegeven. Pfff, weet het even niet meer hoor met dit voedingsgedoe. En wat betreft de fruithapjes: hier nog niet voorlopig. Wellicht pas met 6 maanden, al zou ik wel eerder willen. Bij bv moet je daar zo lang mogelijk mee wachten zeggen ze. @Karin: jammer van je sollicitatie! @Janette: gelukkig is de verkoudheid bijna over. Is ook zo zielig! @Eve: sterkte meid. En je mag klagen wat je wilt hoor. Wij zijn een luisterend oor (of liever gezegd een lezend oog!) Daar kunnen we wel tegen hoor! @Setje/Melliemel: Mika is ook niet groot hoor! @Nynke: gelukkig was alles goed op het kdv. Het gaat echt steeds beter hoor! Het feit alleen al dat ik gewoon thuis zit (te werken weliswaar, maar nu even niet) en Mika op het kdv heb zegt al genoeg. Ook Mika begint er echt aan te wennen. @Otje: ik kom ook niet meer elke dag. Veel te veel werk, zeker nu ik, net als jij vrij veel werk (vooral de weken van 4 dagen zijn erg). @Melliemel: zo zie je dat alle baby's anders zijn. Veel baby's vinden nl. van buik naar rug moeilijker dan van rug naar buik en Orlande rolt juist van buik naar rug. Knap hoor! @Lies: prettig weekend! Misschien heb ik het gemist hoor, maar waar ging je ook alweer heen? Wij gaan ook over twee weekjes een weekendje weg naar de Belgische Ardennen. HEERLIJK! @Noralien: ik ben ook erg moe. Ik zou zo graag eens willen uitslapen. Die nachten van 6,5 / 7 uur beginnen nu op te breken. Maar misschien heb ik ook wel last van de zomertijd..... @Janette: voor ons geen fietskar. Mijn man vindt dat niks! Ga nu weer verder met werken. Tot later.
goede morgen! Ben weer boven water en weer een dag mans ipv nachtmaens. Zit heerlijk te genieten van een kopje koffie in mijn huispak en kailynn ligt heerlijk te spelen in de box. Die wil in de middag niet meer zoveel in haar bedje liggen. Ook ik ben nog steeds erg moe en dan heb ik nog "de mazzel"dat ik niet nog een kindje yhuis heb waar je de aandacht ook nog aan moet geven. als je eenmaal in dat schuitje zit zal dit ook wel varen hoor. Nou mijn bv bleef constand in de nachten kolfde elke nacht steeds 120 af. dinsdag komt de poets troepen weer dus dat is wel fijn! succes allem met papjes en hapjes, hier nog even niet. Otje: kailynn rolt van haar buik naar har rug. Eve : ja kan altijd hier je verhaal kwijt, we zijn er voor jou. suusje kailynn drink ook veel hoor. de laatste voeding is hier een kunstvoeding en ben gisteren begonnen met 210 + 7 schepjes. en als ik bv via de fles geef drinkt ze ook zo 200 weg en al ik zo bv geef dan drinkt ze erna ook nog 100 ml via de fles. Het ligt er net aan hoeveel voedingsstoffen er in de melk zitten en bij mij is dat niet zoveel denk ik want ik heb ook geen vetlagen op de melk liggen zeg maar. nycke:gelukkig gaat het goed op het kdv, kailynn gaat ook steeds meer wennen daar, en ze schrijven hier zulke leuke verhaaltjes!
@saskia Boaz is de zoon van Denise, wij hebben Teun..... geeft niet hoor je kan wel eens wat door elkaar halen. was ik net bij de apotheek om neusspray te halen en alvast iets voor de tandjes, denken dat hij daar aan gaat beginnen...meer kwijlen meer handjes in zijn mond en meer poepbroeken....vertelde ze dat de weerstand van de kleintjes ook naar beneden gaat als ze tanden krijgen en dus nog meer verkouden worden....zaten we net niet op te wachten ach en wat het werk ...... ik maak me niet druk ....begin gewoon om half 9 en gooi om 5 uur me compu uit......niets extra's.... ga nog ff met Teun spelen voor dat ik weg ga doei
Zo vandaag weer gewerkt nu hoef ik pas woensdag weer te werken @Otje Wessel rolt nog niet hij probeert het wel maar het lukt hem nog niet. @Eve je bent echt geen zeur kan het me goed voorstellen hoe jij je af en toe moet voelen. @Nynke Wessel krijgt nog 5 flessen maar hij laat wel vaak staan. Ik heb niks tegen het cb gezegt omdat je van hun helemaal niks mag en ze je alleen maar een preek gaan geven en daar heb ik dus echt geen zin in. Ik ga nu trouwens geen pap meer geven ik ben veels te bang dat hij straks te dik word. @Debbie nu ik jou verhaal weer lees ga ik toch weer twijfelen over fruithapjes maar hij vind het wel erg lekker. Iedereen in mijn omgeving zeg tegen me dat ik het gewoon moet geven maarja soms twijfel ik er aan of ik er wel goed aan doe. @Janette idd is de zomer voorbij als ze in een fietsstoeltje kunnen heb ik helemaal niet aan gedacht,ook niet leuk. @Noura ik moest me telefoonnummer geven en cp zou mij dan bellen over 3 weken dat zou voor mij dus aankomende week zijn. Ze zei ook tegen mij dat hij na 3 weken niet meer geldig is en je kan ook niet via internet bv boeken,je kan ook zelf bellen dat zei ze wel anders moet je dat maar doen. @Saskia ik mag nog geen nutrixpap geven ik mag nog helemaal niks maar ik dacht ik kan dat beter geven dan een fruithap maar Nynke heeft me aan het denken gezet ze worden van pap natuurlijk wel dik en dat wil ik niet. En hij kreeg niet heel veel hoor maar een klein beetje 5 kleine lepeltjes en ik heb dat maar 4 dagen gegeven ofzo. Iedereen zegt dat ik dan beter wat fruit kan geven en nu krijgt hij maar 2 kleine lepeltjes ik heb het gister voor het eerst gegeven en hij vind het super lekker. @Slingding wat heerlijk dat je nu weer lekker 10 dagen vrij bent,je bent nu toch 10 dagen vrij? @Noralien je mag voor mij wel een keer een banner maken,ik zal van de week wel een pb naar je sturen.
hi hi, suusje76; lekker geregeld zo. fijn hoor. janette; oeps tja ik had zoveel bij te lezen, dan heb je dit soms hè. maarre de reaktie naar jouw was wel goed van teun? vales; hihi tja je doet en probeert eens wat hè. hihi. wij kregen het advies dat wanneer we beginnen met proberen. te beginnen met een groente hapje omdat ze het fruithapje toch wel lusten zeg maar. nou dat gaan we dan ook maar doen. doei gr saskia
@Saskia ik wou ook altijd met groenten beginnen om dezelfde reden maar ik weet niet of hij dat al aan kan(zijn darmen)is groenten niet moeilijker te verteren?
hallo, ik las net een verhaal in de wij jonge ouders over eten en bij voeden. Er stond in dat je onder de 4 maanden nog niet moet bijvoeden ik citeer"wact in elk geval tot je kind 4 maanden is, eerder kan het lichaam andere voedingsstoffen dan die uit(moeder)melk nog niet verdragen.pas vanaf 6 maanden heeft een baby meer voedingssoffen nodig dan (moeder)melk. Ik las het maar ik veroordeel niemand! Vales : ook heerlijk een paar dagen vrij. Ik ben er dit keer 11 vrij 2de pasen ben ik dus ook vrij dan word ik gecompenseerd voor bhv herhaling. janet ik heb ook al tanden spul in huis je zal net zien dat ze er op zaterdagavond er last van krijgt beter mee verlegen dan onverlegen.
Hallo allemaal, Ik vind het echt harstike leuk hier op het forum, maar soms ook wel vermoeiend. Het begint soms meer een opsomming van reacties te worden, bang om iemand over te slaan . Nou vind ik het natuurlijk erg leuk als er op elkkaar gereageerd wordt, maar het is soms best vermoeiend lezen en schrijven zo. Persoonlijk vind ik het leuker als het een soort gesprek is, waarin iedereen zijn eigen verhaal vertelt en daarin dingen van een ander meeneemt / reageert. En af en toe specifiek naar iemand terugkoppelen hoort daar natuurlijk bij. Volgens mij is deze manier van "chatten" ontstaan nadat sommige meiden het gevoel hadden dat er vaak niet op hen gereageerd werd. En ja, inderdaad, dat wordt op deze manier voorkomen. Nou....ík ga het in het vervolg in ieder geval weer anders doen, want ik hou dat op deze manier niet meer bij. Ik doe mijn verhaal en neem daarin de dingen die mij aanspreken / waar ik iets over te zeggen heb, mee. Voor mij geen opsommingen van reactie's dus meer Als jullie wél maar op mij blijven reageren hahaha @Vales, stuur me maar een PB-tje Ik wacht met de fruithapjes tot Jikke 4 maanden is. Dat was ik zo ie zo al van plan, en dat maandje hou ik dan ook nog wel vol Dan wil ik eerst eens af en toe een hapje geven en vanaf 6 maanden echt overgaan op fruit als vervanging van een voeding. Tenminste, dat is nu mijn planning....je weet 't maar nooit. Ik merk dat ik Jikke nu echt afwisseling aan moet bieden. Als ik haar te vaak hetzefde aanbied, gaat ze zich vervelen en begint ze te huilen. Ze ligt nu heerlijk in haar wippertje te spelen met een speelboog die daarop kan. Op de babygym was ze weer ff uitgekeken 8) Groetjes Noralien
@Slingding/Cynthia: ja, had ik ook al gelezen, maar is voor mij toch niet aan de orde. Ik geef bv en dan moet je 6 maanden gewoon bv blijven geven. @Vales en Slingding: geniet van jullie vrije dagen! Is dat zo? Mika kwijlt ook al behoorlijk en hij weet regelmatig speelgoed en zijn handjes te vinden om in zijn mond te stoppen. Ook heeft hij de laatste dagen meer poepluiers dan normaal (2-3, normaal 1-2). @Slingding/Cynthia: hoe doe jij dat als Kaylinn 200 ml bv nodig heeft? Kolf jij ook zoveel af. Ik kolf per keer met veel moeite 170-180 ml, maar Mika heeft eigenlijk meer nodig. Ik heb vandaag het kdv gevraagd hoe of hij dat opdrinkt. Nou 180 ml in 10 minuten op! En de flesvoeding is al 200 ml en dat dronk hij ook in 1 keer leeg. En o ja, hier schrijven ze meestal ook leuke stukjes in het schriftje. Hangt er een beetje vanaf wie er in schrijft. Morgen ga ik met een vriendin winkelen. Ze heeft er 15 maanden over gedaan om zwanger te worden en nu dan eindelijk is het zover. Echt gezellig, naar de Megastore van Prenatal in Hengelo. Ga ik ook leuke dingetjes voor Mika kopen. Dus als ik niet reageer morgen, weten jullie waar ik ben, haha!
Noralien: gewoon doen waar je je lekker bij voelt. Ik reageer ook lang niet altijd en ook niet elke dag. Is gewoon niet te doen nu ik weer werk.
Noralien, je haald de woorden uit mijn mond! suusje, ik geef naar het kdv kunstvoeding mee (180 water en 6 schepjes) want ik red het niet want ik kolf met moeite 120. Ik geef kailynn bv en dan krijgt ze nog een flesje van 100 ml er achter aan,(behalve bij de eerste voeding als ik nog bv heb staan dan krijgt ze dat na en anders kv. ik heb gewoon weg niet genoeg voeding. Veel plezier morgen! voor de gene die ik niet via de msn spreek kailynn heeft haar eigen e-mail adres namelijk kailynn@live.nl dit is nog nieuw "live" dus er zijn nog unieke namen te verkrijgen! kreeg deze tip van lola.
@Noralien ik reageer ook niet altijd op iedereen alleen ik schreef het de vorige keer omdat ik echt een paar keer helemaal geen reactie van niemand kreeg en dan krijg je toch een raar gevoel van hallo besta ik nog!
Hoi meiden, Ik ben het met je eens Noralien, dus ik doe met je mee. Ik vind het ook leuker om gewoon ieders verhalen te lezen ipv korte reacties. Daarbij moeten we effectief met onze tijd omgaan, hier nog 1 die 4 dagen werkt, dus ik schrijf ook liever een verhaaltje, met daarin wat reacties. Vandaag toen ik thuiskwam was alleen mijn vriend thuis. Michels moeder paste op. Dus ik vroeg waar ze waren, waren ze gewoon een stuk wandelen. het was 18 uur en ik was juist zo blij dat ik Dain weer zou zien, was ze met hem weg. Vond ik niet leuk, dus mijn gezicht ging gelijk weer op onweer. Na een kwartier kwamen ze thuis, dus toen heb ik gelijk Dain gepakt. Daarna kon ik wel weer aardig doen hoor. Hebben jullie eigenlijk last van kraamtranen? Ik heb het na de bevalling niet echt gehad, maar de laatste tijd hoeft er maar iets over baby's of moedergevoelens op tv te zijn en de tranen stromen over mijn wangen, das toch erg! Eve, ik heb echt met je te doen meid, ik kan me voorstellen dat je af en toe jaloers bent en even in een dip kan raken. Maar dat mag je gewoon blijven vertellen hoor, zolang jij je verhaal maar kwijt kunt! Wat een leuke avators hebben sommige van jullie trouwens weer, ze worden echt al groot he! Noralien, ik ga je binnenkort een pbtje sturen voor een nieuwe banner, maar alleen als Setje zich niet gepasseerd voelt hoor! Ik ga nu even kolven en dan genieten van het weekend!
Dank voor jullie lieve woorden! Doet me enorm goed Vandaag lekker gewerkt. Aan het eind vd dag hebben we een fles rose opengetrokken en wat toastjes gesmeerd Ouderwets gezellig. Daarna Fynn opgehaald om 18.00. Even tutten met hem en om 19.00 flesje en lekker slapen. Ik vraag me trouwens af wat ik beter kan doen om Fynn te laten doorslapen: Nutrix in z'n laatste fles of 210 en 7 schepjes geven (ipv 180 en 6)? Wat denken jullie? Wel fijn om te lezen dat er meer vermoeide december mama's zijn. Ben benieuwd wanneer we ons weer es fit gaan voelen @Otje: Fynn rolt ook nog niet om. Hij doet af en toe een poging om op z'n zij te draaien maar komt niet echt ver. Zal vanzelf wel goedkomen. @Saar: Hoe doe je dat: uitslapen tot half 11? Slaapt Liene 's ochtends zo veel? @Suusje: Fynn heeft ook van die dagen dat hij veel en vaak wil drinken. Ik geef daar maar gewoon aan toe want weet inmiddels dat het de dag daarna weer over is. Maar het is idd wel lastig om te weten waar je nou goed aan doet. Enne...jij ook van die korte nachten.... Vind het echt een naar idee dat ik niet meer kan uitslapen. @Janette: is het nog niet wat te vroeg voor tandjes? Die komen toch meestal rond de 5 a 6 maanden? Had ook nog niet nagedacht over het fietsstoeltje. Zag mezelf al lekker fietsen met Fynn. Maar dan is de zomer idd voorbij. Laten we dan maar hopen op een mooie nazomer! @Vales: Denk dat het dik worden wel meevalt. Die 5 schepjes die jij gaf zullen toch niet zo erg zijn. Nutrix geef je normaalgezien vanaf 4 maanden. Lijkt me sterk dat ze er nu dik van worden en vanaf 4 maanden niet. Of zie ik dat verkeerd? @Noralien: Snap helemaal wat je bedoeld. Maar moet eerlijk zeggen dat ik vaak ook een opsomming van reakties maak. Doe dat niet omdat ik bang ben om iemand te vergeten maar meer omdat ik dan gewoon veel onderwerpen interessant vind. Maar zoals jij het nu doet is ook helemaal okay hoor.
Ha ha kailynn al een eigen mailadres.... voortuitstrevend Slingding... nou moet ze wel snel leren lezen hoor.... pff ik heb echt een mega voedingsdip. Baal als een stekker. Vannacht kwam Nick al om 4 uur huilen... Toen maar gevoed, toen de ochtendvoeding gewoon rond 7 uur. Om half 11 gekolfd, maar 120ml (ja slingding ik weet dat dat voor jou heel wat is, maar voor mij niet...) om 12 uur extra gekolfd 90 ml, om 3 uur regulier gekolfd, 120 ml, om half 5 extra gekolfd 50 ml, reguliere voeding om half 7 en Nick om half 8 nog een keer extra aangelegd. Hoop dat het met extra voeden en kolven weer een beetje bij trekt. Heb ook wel alles in een: terugloop vanwege ziekte, rond de 4 maanden heb je wel vaak een dip las ik op BV forum en ik ben ook nog aan het rommelen met menstruatie wel/niet en ook dat kan voor een BV dip zorgen. Baal echt als een stekker. Wel blij dat het weekend voor de deur staat en ik dan echt de tijd heb om extra aan te leggen en te kolven. Hoop echt dat het maandag weer beter gaat, want dan kan ik echt maar 2x kolven op het werk. Meer tijd heb ik dan niet. (normaal kolf ik 170-180 ml per keer en dat drinkt Nick ook) Door ziekte heb ik mijn vriezervoorraad al aan moeten spreken. Slingding welke hypoallergene voeding gebruik jij ernaast, want misschien moet ik voor de zekerheid ook maar iets in huis halen... Setje/Noralien ik ben eignelijk wel nieuwsgierig hoe jullie in PSP die banners maken. Hebben jullie wat info voor me, eventueel via PB. Wil wel een keer zelf proberen wat te knutselen... Ik heb dat bijvoedingsstuk in de WIJ ook gelezen, maar ik wil in principe ook gewoon tot minimaal 6 maanden volledig BV geven dus heb me er nog niet druk over gemaakt. Wel denk ik nog steeds na over bijvoeden met stukjes of gewoon gemalen. Saar had het er laatst ook over. Ben wel benieuwd of er nog meer over nadenken... (ik ken het als rapley, via google heel veel info over te vinden) Oh wat halen jullie trouwens in huis voor tandjes? heb me geloof ik nog niet zo ingesteld op nieuwe ontwikkelingen in die zin. Voorlopig mag Nick wat mij betreft nog effe tandloos blijven, wel zo prettig met BV. Maar ik wil toch wel graag voorbereid zijn... Ik heb vandaag op het werk wel stiekem effe meegelezen hier tijdens het kolven.... Op vrijdag zit ik helemaal alleen op een locatie, is eigenlijk neit zo gezellig, kan niet effe kletsten met collega;s tijdens de lunch of zo, maar vandaag wel handig om extra te kolven... Karin
Ik bedoelde het ook niet als kritiek hoor. Maar ik merkte bij mezelf dat het een soort van verplichting voelde om iedereen langs te gaan en op iedereen te reageren. Ik had het idee dat ik misschien niet de enige daarin ben. Vandaar dat ik het ff benoemde. En Eve, zeker blijven doen hoor, reactie's opsommen als je op iemand wilt reageren. Dat doe ik ook. Maar ik doe dat voortaan alleen nog maar als ik écht ergens op wil reageren en niet omdat ik dan niemand vergeet. @Eve, ik zou zelf misschien kiezen voor één iets grotere fles, maar ik weet niet wat de "professionele" adviezen hiervoor zijn. Ik weet nog dat mijn oppaskindje een paar jaar geleden goede nachtrustthee (of zoiets) door zijn laatste fles kreeg. Dat was toen op advies van het cb. Misschien dat je daar eens naar kunt informeren. Die adviezen en inzichten veranderen nog wel eens, dus ik zou het wel eerst overleggen voordat ik je iets heel verkeerds aan de hand doe @Karin, ik kwam er in het begin ook niet uit...een banner maken met PSP. Vandaar dus enkele mailwisselingen met Setje die me een end op weg geholpen heeft (bedankt setje ). Ik heb toevallig net haar aanwijzingen hiervoor samengevoegd in een word-document en zal dit via een PB-tje naar je toesturen
Molly effe over die kraamtranen... verschrikkelijk heb ik dat.... m.n. als ik lees over meiden die moeilijk zwanger kunnen raken en het toch lukt. deel vruchtbaarheidsbehandelingen hier geeft momenteel met al dat goede nieuws daar vrijwel elke keer als ik er lees traantjes. Maar inderdaad ook bij tv of een boek. Af en toe word ik niet goed van mezelf. Ken mezelf ook helemaal niet zo, maar denk dat het vanzelf wel weer een keer overgaat... Eve op de dagen dat ik moet werken en Nick naar de oppas gaat (maandag en dinsdag) is Nick na de voeding wakker. Op de andere dagen gaat hij na de voeding terug in bed. Vaak ligt hij dan wel effe te brabbelen maar valt toch wel weer in slaap. HIj slaapt dan inderdaad tot een uur of 10/half 11. Op woensdag maakt ik hem om half 9 weer wakker in verband met het zwemmen, maar zolang hij s ochtends na de ochtendvoeding verder wil slapen heb ik dat graag... Geeft ons inderdaad in het weekend ook nog de mogelijkheid wat langer te blijven liggen. Soms moet ik hem wel een keer of twee een speen geven, maar meestal slaapt hij zo weer aan... Overigens heb ik Nick vandaag voor het eerst in de avond weer zonder speen in bed gekregen sinds een week. Had hem net van te voren dus nog een beetje gevoed. Misschien dat zo zijn zuigbehoefte meer was voldaan? Karin