December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    we hebben gister en leuk feestje gehad alleen om 5 uur werd het wel erg koud, zonnetje weg en veel wind...maar iedereen bleef zitten en de kids gingen naar binnen en om 6 uur was iedereen weg..op de opa en oma's na want die bleven eten...

Duikster leuk dat het zo bevalt met een mamastuur....veel fietsplezier

Slingding wil het adres van het kasteeltej wel doorgeven hoor... ;)

Lies gewoon lekker komen wanneer het jou uit komt hoor...

Noura hier ook leuk spelen met andere kinderen, helaas hebben die nog wel eens het is van mij terwijl we Teun leren samen spelen is samen delen en dat zegt hij dan ook tegen de kindjes, wel leuk om te horen

zo gaan nu ff alles zuigen..het zand ligt door de hele kamer heen...teun ligt nu in bed dus kunnen we zijn garage ff opruimen

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wat netjes van teun janette, hier hoor ik laatste dagen saf vaak zeggen is van mij...

duikster leuk zeg dat je zo op een makkelijke manier je fiets omgebouwd hebt

nou vandaag laatste dag in mijn filiaaltje, vanaf volgende week heeft het een andere eigenaar. ik zit dan weer op mijn oude nest. de nieuwe eigenaar moet zelf alles draaien en kan nog geen personeel nemen maar gaat wel bellen als hij een keer wat heeft en dat vind ik wel leuk om nog eens een keertje daar te zijn.
    zal alle contacten met mijn klantjes wel gaan missen hoor

nou wie was er benieuwd naar het kapsel.... ik was niet zo blij, ik had gezegd alleen de pony en de rest niet echt. nu heeft die dus de zijkanten kort, pony erg kort, en achterkant wat langer. een matje dus, of hoe je dat noemt. gelukkig groeit het wel weer.
    voordeel was wel dat die daar netjes stil bleef zitten

3. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Karin: Lijkt me leuk om de foto van de 4 generaties te zien! Ik heb een moederfiets waar ik inmiddels een normaal stuur op heb laten zetten ;)

@Lies: Gewoon langskomen wanneer je tijd/zin hebt hoor. Vind het leuk om af en toe es te horen hoe het met jullie gaat!

@Saskia: M'n ouders zijn bij 2 C1000's geweest en bij beiden waren de maat 6 luiers op :rolleyes: Denk niet dat ze snel weer een keer gaan want het zijn echt nogal ouderwetse filialen en m'n moeder vond er niks aan ;) Wat een superleuke foto's van je mannen! Ik kan me voorstellen dat je megatrots bent als je ze zo bij elkaar ziet :D

@Lola: Jij gaat toch wel es naar de Makro? Kun je een gil geven als de Pampers weer es in de aanbieding zijn? Dan kan m'n vader nml een pasje van z'n werk lenen.

@Setje: Wil je een pb mét foto waar Mr X wel opstaat...? 8)

@Cynthia: Ik vond de High Tea aan de gracht ook erg leuk. Maar ben wel benieuwd naar het kasteeltje van Janette...

@Janette: Nog genoten van de huldiging van AZ?

@Noura: Haha, die Saf, een matje :) In Den Haag valt hij dan iig niet op (in mijn wijk wel hoor ;) )...!

Zaterdagmiddag nog even naar de kermis geweest met Fynn. De draaimolen (ik moest mee achterop het paard :( ) vond hij helemaal leuk. De botsauto's (eerst met opa en daarna met mama) vond hij nog leuker. Maar het leukst vond hij de rups! Als het ff tegenzit is Fynn dus het type: hoe sneller hoe beter. Tja, dan zal z'n vader toch echt mee moeten in de achtbaan want mama gaat niet ;)

4. Ja! En dan gaan we deze keer achteraan zitten. Gezellig op een grote hoekbank om het haardvuur... :D

5. Zit je dan niet erg ver naar voren gebogen? Want het 'gat' tussen het zadel en de stuurpen is bij een moederfiets groter dan normaal, vandaar ook dat 'gekke' stuur...

6. Tuurlijk! Ik kom er meestal ook bij toeval achter. Maar als ik het zie, zal ik héél hard gillen (want je moet me wel kunnen horen, natuurlijk...)

Maar je kunt ook met het klantnummer van je vader inloggen op de site van de Makro en dan de digitale folder inzien... ;)

7. @Eve: Wat heb ik toch een leuke schoonzoon ;) ! Echt zo'n Hollands kereletje met die lichtblonde haren en blauwe ogen... :D

@Melliemel: Wat een rijkdom, drie van die lekkere kerel(tjes) :D ! Vooral die foto op de motorkap van de auto vind ik gaaf...

Wat betreft het drie dagen achtereen werken: Ik vind het juist fijn om iedere andere dag te werken. Zo denk ik telkens aan het einde van de dag: 'Morgen heb ik een leuke dag!' Want als ik heb gewerkt, verheug ik me weer op een dag met de kids en na een drukke dag met de kids, verheug ik me ook weer op een dagje werken en kletsen met collega's. Maar uiteraard verheug ik me nu ook op een lang weekend... :D

8. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    eve: wij gaan morgen naar de makro maar er zijn nu geen luiers in de aanbiedeing.

Morgen gaan we ook onze nieuwe slaapk.amerkast kopen bij ikea
    spannend allemaal...

9. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lola: Je kunt het stuur verstellen (naar voren of naar achteren buigen). Ik zit nu prima. Maar mss komt dat ook wel omdat ik vrij lange armen heb...Heb even op de site van de Makro gekeken en kan gewoon de folder inzien zonder in te loggen...of is er nog een speciale folder voor pashouders? Enfin, wss vergeet ik te kijken en hoop dus toch op een gil van jou (of Cynthia) ;) En zoals jij het beschrijft klinkt het om en om werken ook erg prettig! Ik heb alleen wel het gevoel dat ik op m'n werk meer gedaan krijg als ik in het ritme zit (en dus niet denk: Morgen weer vrij)...

10. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

gisteren was een erg gezellige en toch nog mooie dag, wij zijn naar vrienden geweest nabij wezep wonend en daar was het heerlijk weer hoor.....we hebben de hele dag buiten gezeten heerlijk. hun jongste kindje is net zo oud als valerius het scheelt 2 dgn. mss dat ik dit al had verteld, achteraf bleek nml dat hun kindje dysmatuur was, en het was even heel heftig tijdens de bevalling. luuk(zo heet hij) is zwart-grijs ter wereld gekomen heeft zuurstof te kort gehad maar is er gelukkig uiteindelijk zonder letsel/hersenbeschadiging uitgekomen. hij woog maar 1690gr(met een leeftijd van 41weken)zwangerschap. nu weegt hij ong 6 kilo dus heeft het goed ingehaald nog steeds niet groot maar het scheelt een hoop en hij doet het goed verder. we hebben ook foto's van beide gemaakt was erg gezellig allemaal.

setje: nou he?! :) heerlijk he als het weer toch mee zit?

noura; thnx 8) mmm balen dan dat het kapsel niet is geworden zoals je had verwacht

eve; jaaaa ben ik zekerrr. hihi enne als ze hier nr 6 hebben koop ik er wel 1 oke?

lola; thnx 8) :p

11. Leuk! Het komt nu langzaamaan echt dichtbij hè... :D ?

12. Nee, er is geen speciale folder voor pashouders. Dan hebben ze dat zeker afgeschaft, enkele jaren geleden kon je de folder alleen inzien door in te loggen. Maar de pc onthield je gegevens, waardoor dat slechts één hoefde. Daardoor is het mij waarschijnlijk niet opgevallen dat het inmiddels niet meer hoeft...

13. Jeetje, dat is echt weinig :confused: ! Wisten ze van te voren dat het zo'n licht kindje zou zijn en is er ook een oorzaak gevonden?

14. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Zo stom, ik had gisteren vrij uitgebreid gereageerd, wil ik hem daarna plaatsen, druk ik op bewaren en kan vervolgens mijn berichtje nergens meer vinden....
    Probeer het nu nog wel even, maar Thijs zit nu naast me, ik weet niet hoe lang dat goed gaat...
    Ik heb eindelijk een beetje vakantiegevoel te pakken... Ik was de eerste dagen zo moe dat ik er een beetje somber van was (en ook niet helemaal door had dat ik gewoon erg moe was). Nu ik uitgerust ben voel ik me weer goed.

We hebben zondag online een loopfietsje voor Thijs gekocht, vandaag krijgen we hem thuisbezorgd, lees ik net in mijn mail Ik ben benieuwd! Volgens mij heb ik dezelfde als Fynn heeft, een Puky. Dat was de enige die wat kleiner was (vanaf 2, de anderen zijn vanaf 2,5) Thijs blijkt een beetje een kortpoter te zijn, normale loopfietsen zijn allemaal te groot.
    Hoe bevalt hij bij Fynn, Eve?

Cynthia: wannneer gaan jullie ook alweer verhuizen? En welke kast wordt het Pax?

Saskia: wat is dysmatuur? Te klein na een gewone zwangerschapsduur misschien? Ik kende het woord niet. Gelukkig gaat het goed met Luuk. Hadden ze bij de echo's nog niet gezien dat hij zo klein was?

15. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Saskia: Is wel heel lief van je maar dat hoeft niet hoor. Veels teveel gesjouw met zo'n pak luiers naar Den Haag... En ach, ik zal toch nooit rijk worden dus ga maar weer aan de Pampers ;) Jeetje, wat een licht ventje was Luuk zeg. Gelukkig dat het nu zo goed met hem gaat. Hoeveel weegt Valerius nu eigenlijk?

@Lola: Nu je het zegt...een aantal jaren geleden heb ik een keer op de Makro site ingelogd met de gegevens van een collega...dus wss heeft ie dat onthouden :D Nog ff een vraagje aan jou. Hoe gaat het met de verkoudheden van Jasmijn? Bij Fynn is het echt weer helemaal mis. Hij is bijna doorlopend verkouden. Vraag me nu echt af of ik niet es langs de ha moet. Kan toch niet normaal zijn? Hij heeft er overigens gelukkig geen last van.

16. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lies: Voortaan maar gewoon op 'bevestig' drukken ;) Fijn dat je je inmiddels weer goed voelt! Fynn heeft de middelmaat lichtblauwe Puky (is vanaf 2,5 jaar) omdat hij vrij groot is en hier dus wat langer me kan doen. Welke kleur heeft Thijs? Moet wel heel eerlijk bekennen dat we er nog weinig mee gedaan hebben :oops: Zijn 1x met z'n vader gan oefenen en daarna niet meer. Fynn kan het dus nog niet. Vrees dat we daarvoor echt meer moeten gaan oefenen. Volgende week gaan we een weekje naar Duitsland en dan nemen we em mee dus hoop dat het daarna lukt. Maar Fynn kennende kan hij ook gerust zeggen: Ik wil niet!

17. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hallo!

Hier ben ik ook weer...

Ik merk dat ik de laatste tijd best weinig aan het forum toe kom en Sara heeft nu ook vakantie van school en Koen gaat niet naar de creche en boven is de klusjesman bezig en we zijn zelf behoorlijk druk geweest met opruimen enz.
    Maar ja... ik vergeet jullie niet hoor en blijf terug komen maar niet meer zo vaak als voorheen. Merk ook dat mijn behoefte om te forummen minder wordt :oops: maar wil heel graag op de hoogte blijven van jullie allemaal dus ik lees regelmatig.
    Ik heb wel het idee dat meerderen hier dat hebben dat het forum nu meer op de 2e plek komt zeg maar... of heb ik dat verkeerd? Want er wordt een stuk minder geschreven dan bijv. 1 jaar geleden want ik ben nu vrijdag voor het laatst geweest en er zijn 4 pagina's bij gekomen. Heb het idee dat het eerder veel meer was. Maar maakt ook niet uit hoor. Ik begrijp dat ook heel goed van iedereen.

Lola: Kan me voorstellen dat je moet wennen aan 3 dagen achter elkaar werken. Is dat eenmalig of houd je dat nu zo?
    Wat een schattige foto's van Emma met d'r boterham!

Eve: Hier ook een die nog steeds een compleet drama maakt van haren wassen en ben inderdaad net als jou heel blij als het weer gebeurd is voor die 1 x per week...
    Mooi dat jullie zo'n leuke dag hadden in Amersfoort.
    Ooh das een mooi cadeau die laptop! Ik zit nog achter de pc aan een bureau. Steef heeft wel een laptop van het werk maar ja... die is meer voor werk en niet echt prive-gebruik zeg maar.
    Wat leuk dat Fynn het zo gaaf vond op de kermis! Enne... hij mag met mij wel in de achtbaan hoor :)
    Mooie foto's zeg!
    Wat leuk dat je een weekje naar Duitsland gaat volgende week. Ga je met je ouders?

Janette: Gezellige verjaardag gehad van het weekend? Oh ik lees het al ;)

Nynke: Succes met de verbouwing!

Lies: Wat vervelend dat het niet zo lekker met je gaat. Sterkte hoor. En ik vind het niet erg als je niet zo vaak schrijft maar vind het toch zeker leuk om iets van je te horen zo af en toe.

Melliemel: Superleuk die foto's van je man en 2 schatjes!
    Jeetje wat heftig zeg van dat kindje van jullie vrienden. Gelukkig is het allemaal goed gekomen.

Duikster: Handig hoor dat moederstuur.

Noura: Werkte je eerst op 2 vestigingen dan?

Zo, ik ga nog even strijken. Koen is met mijn moeder mee en gaat zijn middagslaapje daar doen. Hier is de klusjesman straks bezig en als het niet rustig is in huis gaat Koen echt niet slapen. Gisteren was dat ook al zoiets. Toen heeft ie uiteindelijk 1 uur bij mij in het grote bed geslapen (en mama ook) :oops:

Vanmiddag ga ik Sara ophalen. Die had vannacht een logeerpartijtje. Zal vast wel gezellig zijn geweest!

Tot gauw weer! Groetjes Otje

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    saskia wat lijkt me dat een verschrikkelijk ervaring als je kindje zo ter wereld komt

otje ik heb er gewoon minder tijd voor nu, of mischien zat ik toen te veel achter de pc, kan ook nog

hihi hier ook vakantie, de kinderen genieten echt ervan

had ik al verteld dat maysa nu in de selectie zit? van turnen, ze zat eerst in de voorselectie, maar nu is ze door, wel heel wat uren trainen iedere week. donderdag hebben ze hier op de markt een tumblingbaan, (opblaasmat zegmaar) en daar gaat ze heel de dag heen. flik flak en saltos maken,ik ga zeker kijken en wat mooie fotos maken, vind het toch heel knap dat ze dat kan

haha ja eve, hij zal daar vast passen ja. maar ik doe er nu gel in en dan de bovenkant omhoog, heel modern

ja ik werkte tot 2 jaar terug in 2 filialen, en tot de zwangerschap van aniss stond ik er soms nog. maar laatste maanden dus volledig in mijn kleine winkeltje. ga het wel missen hoor. maar gister ben ik weer even terug geweest en we hebben wel gelachen, want ik kwam er natuurlijk wel regelmatig. ach en ik ben nu de langste in dienst

lies wat balen dat je berichtje weg was

eve hier ook van die ouderwetse c1000 vind er ook niet veel aan
    vind andere supermarkten dan waar ik normaal kom zowieso verschrikkelijk omdat ik er niets kan vinden
    hihi heb je fotos van jou op het paard

19. Het gaat... Jasmijn is niet meer zo erg verkouden als vorig jaar, maar is ook bijna nooit helemaal snotvrij. Gelukkig hoest ze wel een héél stuk minder dan vorig jaar. Vooral die kriebelhoest was vreselijk, die hield haar (en ons..) uit de slaap.

Emma is nu degene met de chronische loopneus. Gisteren haalde ik haar uit bed, lag ze met haar gezicht in een grote snotplas. En dan niet van die aangekoekte snot, nee... een waterige plas snot. Haar gezichtje was helemaal nat... :(

Ik zou het met Fynn eens even aankijken tot de zomer goed op gang komt, zeker omdat hij er zelf geen last van heeft. Het is nu pas voorjaar en het voorjaar staat toch ook wel bekend om de verkoudheden...

20. Wat mezelf aangaat klopt dat ook wel. Daar zijn meerdere oorzaken voor:

- Onze kindjes zijn nu op een leeftijd dat je niet langer dagelijks hele verhalen over hun ontwikkeling kunt schrijven. Bovendien hebben wij mama's ook steeds minder vragen, omdat we zekerder zijn van onze rol als moeder dan in het begin.
    - Met Emma erbij en andere baan voor meer uren heb ik gewoonweg minder tijd.
    - Ik schrijf ook nog bij de 35-plussers en de september 2008 mama's en moet mijn tijd dus verdelen.
    - Ik denk toch dat de negatieve sfeer die er af en toe heerst(e) een aanleiding is om wat minder actief mee te doen. Voor mezelf geldt dat wel...

Maar ondanks alles blijven de december 2006 mama's voor mij altijd de belangrijkste groep, wij hebben al zoveel lief en leed gedeeld. De meetings vind ik nog steeds erg leuk en gezellig. Maar zoals je real life vriendinnen meestal niet dagelijks spreekt, kan hier de vriendschap ook blijven voortbestaan zonder dat iedereen elke dag post...

Dat is eenmalig (of beter gezegd: 'tweemalig', in de week van Hemelvaart doe ik dat ook...), zo hoef ik geen verlof in te leveren om vrijdag thuis te blijven en kan ik samen met Roy en de kids van een lang weekend genieten... :D

Deel Deze Pagina