December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    haha ja hou op over winnen, laatst zei iemand ook al, maysa staat altijd in de krant, endat is ook al zo ja

wat wij gaan doen met koninginnedag, nou met oranjekoek bij de tv zitten, of ik ga nog naar apeldoorn dat kan ook..
    en even naar de stad wandelen in de middag, bij maysa kijken en beetje slenteren, maar hier is het ieder jaar hetzelfde en ik vind er niet zo veel aan

maysa en ik gaan morgen naar mijn vriendin, die gaat even haar haar knippen. ze wil het wat korter, het hangt nu op haar billen

2. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik heb die van 365 serie van ikea gekocht., de kook pannen heb ik van bk en die kunnen dus mee over. maar bedankt voor de tip!

jannet, wil jij het adres van dat kasteeeltje eens pb'en of mailen, als je het wil verklappen natuurlijk.....

3. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    pff wij zijn vandaag naar de efteling geweest emt mijn schoonouders. Dat was flink vermoeiend...Nick heeft het wel geweldig naar zijn zin gehad. Hij heeft de hele dag rondgesjouwd en zich prima vermaakt, ondanks de vrijwel aanhoudende miezer. In de middag kreeg hij ineens een flinke allergische reactie in zijn gezicht en was hij ongeveer van oor tot oor gezwollen en rood. Dus toen nog maar even bij de ehbo-post langsgegaan. Een arts heeft het even beoordeeld, maar ja...je weet toch niet waar het vandaan komt. Hij heeft een anti-histaminicum gehad en voordat hij ging slapen was hij al minder gezwollen. Hoop dus dat het snel verder afneemt. Vanavond voor we gaan slapen nog maar even bij hem kijken.

ik lees van alles over luiers en lees met verbazing maat 6! Hier zit Nick nog steeds braaf in 4+ luiers en die passen nog prima. en ik heb ook al verschillende soorten geprobeerd, maar blijf toch terugkomen op pampers of huggies. Voor Chris is maatje 3 nog steeds erg groot....hoewel hij ze wel flink volpiest....

Otje: ook ik ben hier wel wat minder te vinden, en daarbij komen de redenen van Lola mij zeer bekend voor al schrijf ik niet actief mee met andere topics. Maar ook al wordt er wat minder veel geschreven, dan nog blijf ik het erg leuk vinden om van jullie leventjes op de hoogte te blijven.

verder weet ik het even niet meer. spreek jullie weer.

4. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Wij gaan met koninginnedag het Vondelpark in. Daar is een grote kindervrijmarkt en die is altijd heel gezellig. We willen er op zoek naar een oude en goedkope buggy. Pieter wilde nl geen buggy meenemen naar Thailand maar alleen de rugdrager. Ik denk dat we een buggy erg zouden missen. Compromis: we kopen een goedkope, ergens tweedehands en als het daar onhandig blijkt te zijn, kunnen we er daar vast wel iemand anders gelukkig mee maken!

Duikster: eng zo'n allergische reactie, zeker als je geen idee hebt waarvan! Had Nick er geen last van?

Thijs heeft maatje 5 luiers en die zijn nog groot zat. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen echte voorkeur voor een merk heb, koop meestal de goedkoopste. Ik heb nu die van de Aldi. Ik heb echt nog nooit een doorlekkende luier gehad. Dat ligt vast niet aan de luiers maar aan de hoeveelheden die Thijs drinkt, dat is echt veel minder dan ik hier wel eens hoor . Hij drinkt per dag 2 bekers melk, een glas sap en een beker water. Meer krijg ik er niet in!

Heb een heel mooie (nieuwbouw )woning gevonden op IJburg . Een waterwoning, en voor ons betaalbaar, ziet er echt gaaf uit! Ik heb informatie aangevraagd en ga vanavond Pieter proberen warm te maken!

Lies

5. Dat is er een beetje ingeslopen. Toen ik 's middags kolfde ben ik daarmee begonnen, omdat ik zo de antwoorden korter kon houden, aangezien het wat lastig tikken is met één hand). Ik hoefde dan in mijn antwoord niet meer te verwijzen naar de vraag...

6. Dat ligt denk ik heel erg aan je tweede kindje zelf. Als Emma net zo makkelijk was geweest als Emma in het begin, dan had ik zoiets best kunnen doen. Maar helaas was Emma een stuk onrustiger en sliep ze veel minder. Ik had namelijk het voornemen om aan pianolessen te beginnen, maar ben daar absoluut niet aan toe gekomen...

Maar wil je die hele cursus dan in die 10 of 12 weken bevallingsverlof afronden?

7. Grappig dat sommigen van jullie klagen over natte kindjes 's morgens. Jasmijns luier is 's ochtends namelijk meestal nog helemaal droog! Zó droog dus zelfs dat het onzin is om een nieuwe om te doen. Ik denk dus dat wanneer Jasmijn eenmaal op het potje gaat, ze vrij snel ook 's nachts zindelijk zal zijn. Helaas is er nog steeds niets in het potje 'gedeponeerd'...

Met Noralien gaat het goed, maar Anne is op het moment wat bewerkelijk. De borstvoeding loopt niet helemaal zoals het zou moeten. Het duurt lang voordat de melkstroom op gang komt en helaas heeft Anne meestal niet het geduld om daarop te wachten. Gelukkig accepteert ze inmiddels de fles redelijk, maar ook dat is een beetje een probleem geweest. Maar verder gaat met haar en Jikke alles goed...

@Duikster: Jammer dat het weer vandaag niet zo meewerkte, maar ik lees dat het dagje Efteling even goed geslaagd was! Ik hoop alleen wel dat Nick's gezichtje morgen weer even knap is als altijd en de zwelling weg is...

@Lies: Wat gááf... een waterwoning! Het is een grote wens van mij om ooit nog eens een huis aan het water te hebben (met een eigen aanlegsteiger met een boot...)

8. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @lola: de cursus duurt sowieso 24 maanden. Kan ook sneller, dubbel tempo. Maar denk niet dat dit voorlopig te doen is. Het is nu de bedoeling voor 8 uur studie per week. Ik heb wel al een medisch opleiding gehad, dus deze voor doktersassistente zal niet moeilijk zijn, maar ik moet wel tijd hebben om de stof door te nemen en mijn huiswerk te maken. Ben bang dat als ik nu niet begin ik het blijf uitstellen en ik wil heel graag verder in die richting.

@Lies: jammer dat je zo ver weg woont. Wij hebben een nieuwe buggy gekocht en de oude wil ik denk ik wel verkopen, zou ook niet weten wat ik verder mee moet. Hij is verder prima, maar ik vond de wieltjes niet soepel genoeg en kon niet met een hand sturen.

Ik wil morgen op koninginnedag ook wel iets gaan doen met Jiri. Weet alleen nog niet zo goed waar in de buurt iets te doen is. Anders moet ik naar maastricht gaan, daar is altijd wel iets te doen. Maar rommelmarkt absoluut niet, daar vind ik echt niets aan.

9. @Nynke: Maar wanneer wil je dan studeren als je bevallingsverlof voorbij is en je weer gaat werken?

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    fijn te horen dat het met noralien en anne goed gaat

hier ook nog maatje 4+ van luiers, meestal pampers of huggies
    heb bij de aldi de luiers wel eens zien staan maar volgens mij waren die niet echt veel goedkoper dan de pampers, of zitten er daar dan veel meer in?

anissa heeft nu maat 4 aan maar 3 gaat ook nog wel en denk dat ik daar nog wat pakken van bij haal

goh dat zal best schrikken zijn geweest duikster, gelukkig werd het savonds wat minder. is het nu weg?
    jammer dat het zo miezerde in de efteling
    ik wil metmaysa naar walibi, nordin wil mischien met vriendjes gaan.
    de kleintjes hebben er nog niet veel aan.

11. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @lola: het is de bedoeling om tijdens mijn verlof te blijven studeren, het is LOI, dus kan mijn eigen tijd inplannen. Het plan is om dan een dezer dagen me in te schrijven en al meteen te gaan beginnen. Had eigenlijk al veel eerder ermee willen beginnen, maar bleef het voor me uitschuiven. Als ik wacht tot dat ik weer ga werken, ben ik weer 6 maanden verder en dan kan ik best al veel gedaan hebben (denk ik zo). Het heeft verder ook niets met mijn huidige werk te maken, daar wil ik juist weg.

12. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Dat heeft hij ook! Pieter ging gisteren alleen hele vervelende praktische vragen stellen zoals "hoe zit het met het onderhoud" "kun je er een normale hypotheek voor krijgen of wordt het een woonboothypotheek" , en ik ben dus een beetje van mijn roze wolk gevallen!
    Het huis drijft namelijk in het water. Ik vind het wel heel gaaf! Ik zal kijken of ik de kink kan plaatsen

Lies

13. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Nynke: een collega van mij is ook tijdens haar zwangerschaps (en vervolgens ouderschaps) verlof aan een opleiding begonnen. Ze is nu klaar met de opleiding, maar ik heb wel van haar begrepen dat het haar redelijk zwaar is gevallen....
    Nu moest zij ook wel echt een dag (of avond) nar school toe, jij doet het volledig thuis. Dat maakt wel een verschil, vermoed ik.

14. even heel egoïstisch, maar ik wil het aan iemand kwijt.

Ik heb daarnet, overdag en 1 dag te vroeg, een heel licht positieve test gedaan.

15. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @Saar: streepje is een streepje. Toch alvast gefeliciteerd :) Leuk zeg!!

16. Dank je. Ik ga morgen nog een keer testen. Ik geloof het wel hoor, want voel me sinds een paar dagen misselijk. En ruik alles. En ook vlieg ik uit voor niks. En die dingen herinner ik me nog goed van Liene en Tisse.

Maar toch ook nog voorzichtig, want het is wel echt een licht streepje.

17. @Saar: Eeen streep is een streep, dus wat mij betreft...

Dat wordt dus als ik het goed heb weer een decemberbaby erbij :D ! Gefeliciteerd...

18. Ik heb snel eens gekeken, het is een 8-januari baby.
    Maar Liene was 5 dagen 'te vroeg', Tisse 9 dagen, dus als ik in die lijn door doe, heb je helemaal gelijk Lola.

19. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

lola; nee, ze heeft wel een groeiecho gehad, waar zij hem destijds al vrij klein vond, maar die vrouw zij toen dat dit maar zo leek :( , ja haar placenta was heeeeel erg klein
    denk dus zelf dat de aanleg niet goed is geweest qua placenta, hun(het stel) begrepen het zelf niet helemaal omdat de ka en vk beide iets anders zeiden nml :(

lies; dysmatuur is voor de leeftijd van de baby 'te' klein, wat dus ook bij te vroeg geboren kindjes kan voorkomen. orlando was voor zijn leeftijd ook iets dysmatuur, niet zo extreem hoor maar toch iets zeg maar.

eve; ja echt super hoor want het had heeeel anders kunnen aflopen zeg maar, qua mentale gesteldheid e.d. valerius woog de laatste weging 8100 gr .. 8)

otje; hihi lekker toch ff mee tukken :)

noura; ohhh wat goed zeg maysa in de selectie, ben benieuwd naar de foto's

otje/lola; ik deel jullie mening omtrend reageren hoor, maar het blijft toch zeg maar. net zoals lola aangaf omtrend andere vriendschappen, zie je die personen ook niet daelijks terwijl de band goed is :)

noura; ja idd :)

nynke; toevallig in de ouders van nu gelezen?? vwb luiers? stond ik in 8) . ik wil ook een opleiding gaan volgen maar wacht nu denk zoieso een klein half jaartje kijk daarna verder...

setje; hier niet veel bijz mbt koninginnendag beetje hier kijken op het dorp en s'middags met vrienden in de stad kijken

duikster; jee dat was schrikken lijkt mij getver zeg....vwbluiers hier ook 4+ en dat ivm veel plassen hij kan ook nog gwoon 3/4 aan qua grootte :p

lies; oooh spannend !!! :D

lola; emma en emma 8) :) ...
    fijn iets te horen van noralien via jouw, als je haar spreekt wens haar maar sterkte omtrend de bv en natuurlijk een knuf van mij :)

saar; ohhhhhh wat leuk zeg gefeliciteerd :D :D ben helemaal blij voor jullie leukkkk en spannenddd

hier verder niet veel bijzonders, voelde me afgelopen maandag in ene echt heeel licht in mijn hoofd dus heb dinsdag maar bloed laten prikken waar ik vrijdag of maadag voor kan bellen, denk nml zelf dat het evt bloedarmoede kan zijn. of gwoon lichamelijke klacht van de oververmoeidheid...beetje vervelend maargoed. gaat nu wel weer goed dus was ook maar tijdelijk. verder gaat het wel ok hoor naast mijn vermoeidheid. orlando gaat steeds beter met slapen krijgt ook elke keer een sticker als hij goed heeft geslapen in zijn eigen bedje, valerius gaat nu ook elke keer beter in zijn eigen bedje slapen dus er is progressie maar nog wel gebroken nachten.....
    binnenkort weer naar de sportschool, heb er niet veel positieve verhalen over gehoord(qua begeleiding enzo er zijn veel instructeurs weg die juist goed werk deden zeg maar) maar ik ga iig een half jaar nog daar sporten(omdat dit half jaar gratis is. regeling omtrend 'verlof', dan betaal je tijdens je verlof wel maandelijks maar erna dus het halve jaar niets) vind ik het niks meer dan stop ik daar en ga/blijf ik zelf gwoon mijn dingetjes doen(wil het skeeleren en hardlopen weer oppakken daarbij wat thuisoefeningen heb nog wat apparaten staan thuis, niet veel hoor), wil nu echt mijn laatste kilootjes kwijt van voor de zwangerschap van orlando...... :oops: :D

gr saskia

20. Of misschien komt hij/zij wel op mijn verjaardag (7 januari)...

Deel Deze Pagina