Hoi dames, we hebben een paar leuke en gezellige dagen gehad. Donderdag met koninginnedag zijn we de stad in geweest, ik wist alleen snel weer waarom we het een paar jaar hebben overgeslagen, het was zoooo druk. Uiteindelijk zijn we vrij snel naar huis gegaan en toen we daar het nieuws hoorde over Apeldoorn was ons de zin helemaal vergaan.... Vrijdag ben ik met Thijs naar een collega/vriendin in Santpoort geweest. Zij heeft ook een zoontje van 2 en er was een erg leuke speeltuin in de buurt. Was echt heel leuk. Ik ben wel erg benieuwd. De collega waar ik was heeft voor haar zoontje is geboren een paar miskramen gehad en is nu ook alweer 1,5 jaar bezig en heeft al zeker 3 miskramen gehad.Ze was nu weer zwanger, 8 weken, eigenlijk precies de termijn waarop het anders vaak misging. Ze krijgt nu iedere week een echo. Ik hoop zo voor haar dat het goed gaat! Gisteren zijn we naar Marken gefietst, was toch wel een flinke tocht! We deden het vroeger wel vaker met onze goede fietsen, maar nu moest het op onze stadsfietsen omdat Thijs dan achterop kan. Op Marken is bij de vuurtoren een heel leuk strandje en daar hebben we gepicknicked en heeftThijs heerlijk gespeeld en \toen weer terug. Al met al hebben we 4 uur op de fiets gezeten! We hebben ook de informatiefolder van de waterwoningen gekregen. we gaan er niet mee verder omdat we de woningen veel te dicht op elkaar vinden liggen. Maar we gaan wel verder met het idee van IJburg. Daar worden de komende jaren veel nieuwe woningen bijgebouwd, daar moet nog meer leuks tussen zitten! Saar: wat een prachtig speeltoestel en knap dat jullie dat met twee kinderen in de buurt in elkaar krijgen! Jammer dat je toch nog niet zwanger bent. wat goed dat Liene al zo ver zindelijk is! Noralien: wat een leuk idee van dat bordje. Ik hoop dat Jikke weer wat beter gaat eten nu. balen dat het huis nog niet verkocht is. Hoop dat het snel lukt. Wanneer wordt het nieuwe huis opgeleverd? Duckie: die kleine Puky is echt klein, maar voor Thijs prima . Andere loopfietsen waren allemaal te groot, deze is prima. Hij begint het nu ook leuk te vinden en kan er al mee lopen, nog niet snel, maar het lukt! Wat vervelend dat het met je zus weer niet goed gaat en weer bij de ouders woont. Het zal voor je ouders ook zeker niet meevallen. Mijn ouders hebben het er ook erg vaak heel moeilijk mee. Het blijft gewoon altijd een zorg. Met mijn zusje gaat het nu redelijk, maar het veschilt echt met de dag. Ze kan gelukkig weer erg vrolijk zijn, maar een dag later weer helemaal in de put zitten. Ook heeft ze de afglopen jaren weer regelmatig tegen een psychose aan gezeten of echt een psychose gehad..... Janette: Thijs heeft Teva's, gewoon met open tenen. Vorig jaar ook, geen problemen met zere tenen of zo. Ik vind die sandalen waar de tenen van dicht zijn meteen weer zo gesloeten en warm.
@Saar: Jeetje, wat jammer dat je toch niet zwanger blijkt te zijn. Wel heel goed van je dat je er zo mee omgaat! Fijn dat Tisse weer helemaal beter is. En wow, wat een mooi speeltoestel! Hebben ze die ook in balkonformaat? @Setje: De meeting is (gelukkig ) zonder kids... @Noralien: Ik vind het altijd leuk om alle baby's vd maand te bekijken maar ben het met je eens dat het echt vriendjespolitiek is. Als je nu kijkt welke foto de meeste stemmen heeft dan gaat dat echt nergens over. Maar...jouw foto staat er ook goed voor! Dus we stemmen nog ff flink verder Goed dat Jikke zoveel beter eet door dat bordje! Maar doe je er af en toe dan ook geen verrassing in? Ik bedoel: ben je niet 'bang' dat ze er anders erg aan gaat wennen? @Vales: Wat lekker dat het zo opschiet in jullie huisje. Fynn doet 's avonds voor het badje een plas op een potje. En ik moet het echt niet proberen om dat over te slaan want hij zet zelf het potje neer. Laatst geprobeerd om hem op een brilverkleiner te zetten maar dat vond hij niks. Ga vd zomer het potje een paar keer per dag invoeren. Knap dat Wessel al op de wc durft! @Duckie: Hoe was het oersaaie feestje? @Janette: Ik weet niet wat Teun allemaal uitspookt maar Fynn kruipt niet meer hoor Nee hoor, ik begrijp wat je bedoelt. Fynn speelt ook op z'n knietjes maar doet dat ook wel es op blote voeten en dat gaat ook goed. Dus ik zie geen probleem in sandalen met open neuzen (heb ze vorige week zelfs gekocht ) Net als Lies vind ik sandalen met dichte neuzen te benauwd en kan hem dan net zo goed een gewone schoen aantrekken. @Lies: Fynn is oefent nu af en toe gewoon in de huiskamer op z'n loopfiets. Helaas is het te klein om vaart te maken maar het begin is er. Eerst moest ik hem vasthouden maar vanochtend zei hij ineens: Mama, niet doen. En liep er vervolgens vanzelf mee vandoor. Ben benieuwd of hij het straks in de vakantie ineens helemaal door heeft. Verder is Fynn echt erg vermoeiend op het moment. Hij is zo ontzettend dwars dat ik er echt moedeloos van word. Ik heb hem af en toe echt niet onder controle en dat maakt me dan weer onzeker (wat Fynn dan wss aanvoelt). Hij kan echt zo enorm brullen als iets niet gaat zoals hij het wil. Pffff, soms denk ik wel es dat de buren voor m'n deur zullen staan om te vragen wat er aan de hand is. Ik geef hem bewust niet z'n zin maar dat resulteert dus wel in een boel herrie die best lang kan aanhouden. Maar hij kan ook ineens heel erg aanhankelijk zijn. Dan doet hij z'n armpjes stijf om me heen, belaadt me met kussen en zegt: Mijn lieve mama. Superlief! Maar 2 seconden later kan het dan weer helemaal mis. Lastig hoor, dat tegenstrijdige gedrag O ja, kan ik nog iemand blij maken met Efteling zegels van AH?
Die foto heb jij destijds geplaatst om mij te feliciteren met de zwangerschap van Emma. Ik had het plaatje bewaard, omdat ik het zo mooi vond...
Wat jammer ! Maar ik ben blij dat je laconiek met dit nieuws kunt omgaan. Veel succes in de volgende ronde...
@Debbie: Wat een enge gedachte... te weten dat je bij de aanslag aanwezig had kunnen zijn. In dit geval kun je dus zeggen dat het 'fijn' is dat jullie een woordenwisseling hadden... @Saar: Mooi speeltoestel! Van hetzelfde merk als die van ons . Die bridge module hadden wij ook graag gehad, maar helaas biedt ons driehoekig grasveldje daar geen ruimte voor. Succes met opbouwen, het is best veel werk... Fijn dat Tisse weer beter is ! @Vales: Goed van Wessel! Jasmijn heeft bedroevend weinig interesse in zindelijk worden. Binnenkort met mooi weer maar eens de 'harde' methode proberen: in een onderbroekje door de tuin laten lopen... @Janette&Duckie: Ik ben verre van een overbezorgde moeder, maar zo'n trampoline vind ik per definitie levensgevaarlijk! In moet er niet aan denken wat ze eraan overhouden als ze na een sprong náást het ding terecht komen. Mocht Jasmijn er ooit één willen, dan komt er dus ook een net omheen. Maar gelukkig voor ons, is er geen plek meer in onze tuin voor een trampoline... @Lies: Héérlijk, zo'n fietstocht! Ik kan niet wachten tot Emma ook op de fiets kan... Met Jasmijn hebben we ook wat troubles op het moment. Op zich is heel lief en absoluut niet dwars, maar nu komt een stukje jaloezie om de hoek kijken. Ze wil werkelijk élk stukje speelgoed dat Emma in handen heeft (ook) hebben, zelfs als ze er al 'eeuwen' niet naar om gekeken heeft . Als ik even niet oplet, dan pakt ze het Emma ook gewoon af. En Emma meldt zich (nog) niet. Ik wil haar toch leren dat ze geen speelgoed mag afpakken en dat ze Emma rustig alleen moet laten spelen. Want dat is het volgende 'probleem': Jasmijn wil de hele tijd samen met Emma spelen of naast (en áán) haar zitten. En Emma heeft daar niet altijd even veel zin in. Ik vind het moeilijk om Jasmijn duidelijk te maken dat ze Emma wat meer met rust te laten. Ze is duidelijk zó dol op haar zusje, dat ik dat ook wel weer zielig vind... Het weer: Hier schijnt het zonnetje wel, maar het is ook flink bewolkt... Haptoe: Geweldige vinding, maar hier gelukkig niet nodig. Ik heb iets nodig waardoor kindjes geremd worden in hun eetlust . Emma werkt haar boterham inmiddels sneller weg dan haar grote zus... !
Op koninginnedag zijn we naar Madurodam geweest, Jasmijn heeft er werkelijk haar ogen uitgekeken! Emma vond het uiteraard allemaal wel best, zolang ze maar iets te kijken had . Daarna nog even naar Scheveningen om over de boulevard te lopen en pannenkoeken te eten. Beide meisjes zijn superlief geweest, dus het was een heel geslaagd dagje uit (afgezien dan van het nieuws over de aanslag...) Madurodam had er die dag trouwens nog een attractie bij. Een grote groep Japanners vond Jasmijn zó interessant dat ze met haar op de foto wilden . Jasmijn zag er in eerste instantie de lol wel van in en zwaaide braaf naar de camera's. Maar na een paar foto's vond ze het welletjes en zijn we doorgelopen... Vrijdagmorgen even lekker de stad in geweest, Jasmijn en Emma waren gewoon naar het kdv, dus dat shopt nét wat gemakkelijker. Maar ik geloof dat ik de mode voor het komende seizoen niet zo leuk vind. Veel wijde kleding en dat heb ik wel gezien na twee zomers zwangerschapskleding dragen. Ik ben dus niet geslaagd voor mezelf, maar wel voor Jasmijn en Emma... Gisteren hebben we de hele dag in de tuin gespeeld. Nog wat foto's... Jasmijn in de auto van Tommie van Sesamstraat De Sesamstraatexpositie viel overigens tegen. Alleen Bert en Ernie waren er en er was verder ook niet zoveel te zien...
Roy heeft nog gevraagd hoe ver het vanuit Madurodam naar jouw huis was en toen wees ik hem op de wegwijzer die vlak bij de entree staat (daar staat jouw straatnaam namelijk op...) Maar had je het leuk gevonden als we - onaangekondigd - met zijn vieren op jouw stoep hadden gestaan... ?
@Janette: Het viel niet mee, helaas . EN ik heb nog geen sandaaltjes, maar ik wil denk ik open kopen. Zo vaak zie ik Demi hier niet over de grond kruipen. @Saar: Wat goed van Liene dat ze al bijna helemaal zindelijk is. Heb je lekker gegeten gisteren? @Noralien: Ja, Mila zit weer helemaal lekker in haar velletje hoor. Ze is best makkelijk, maar als ze haar slaap niet op tijd krijgt is er echt helemaal niets meer mee te beginnen. Wat grappig zo'n bordje, ik denk dat dat Demi ook wel zou stimuleren . Maar die eet tegenwoordig juist weer heel veel. Maar hier gaat dat ook met pieken en dalen. Hoe is het met Anne? @LIes: Dat klinkt inderdaad als een paar leuke gezellige dagen. Ook bij jullie dus nog steeds zorgen om je zus. Zal wel nooit helemaal overgaan ben ik ban . Ik vraag me wel eens af hoe het moet als mijn ouders er niet meer zouden zijn. Ze leunt echt nog zo erg op hen, terwijl ze toch al 28 is. Ik vind het heel moeilijk om iedereen zo verdrietig te zien. IK ga echt standaard met een knoop in m'n maag naar huis als ik bij m'n ouders ben geweest. @Eve: Het oersaaie feestje was oersaai . Jeroen en ik haalden de gemiddelde leeftijd in ieder geval flink omlaag. Maar we hebben wel gezellig met onze overburen gekletst. De buren aan de andere kant van onze buren zijn ook jonger, maar die waren lekker op vakantie. Pfff...Fynn dus weer in een lastige fase. Wat gaat dat met periodes op en af he? Ik verbaas me er soms ook over hoe het humeur van die kleintjes van heel vrolijk en gezellig naar superdwars kan gaan. Maar je doet het goed hoor Oh, wat herkenbaar. Ik leg Mila op het moment ook vaker op de grond om te spelen en Demi zit er dan gelijk boven op. Ze vind Mila zo ontzettend lief, maar geeft har niet de ruimte om zelf te spelen. Leuke foto's heb je geplaatst. Wat groeien de haartjes van Jasmijn toch hard de laatste tijd! Wij hebben een druk (familie)dagje achter de rug. Omdat Jeroen's familie zo ver weg woont proberen we altijd het een en ander te combineren, ook al is dat toch best wel druk. Maar anders blijven we op en neer aan het rijden. WE zijn dus vanochtend naar Jeroen's zus geweest, vanmiddag bij Jeroen's ouders en daarna bij een nicht van Jeroen op kraamvisite. We vreesden dat het een beetje veel was voor Mila, maar ze heeft bij alle drie keurig een slaapje gedaan en lekker zitten lachen. Morgen heb ik een vrije dag genomen en gaan de kinderen gewoon naar het kdv. Zelf ga ik met een vriendin naar het Sanadome in NIjmegen. Heerlijk een dagje relaxen . Dinsdag is voor mij een vrije dag ivm bevrijdingsdag, dus ik hoef donderdag pas weer te werken. Volgens mij schreef Eve dat de zinnen van Fynn grammaticaal steeds beter kloppen. Ik merk dat ook bij Demi heel erg. Ze begint echt steeds meer netjes de tegenwoordige en verleden tijd te gebruiken, echt leuk om te horen. Ik ga even nog wat notulen uitwerken, tot later!
[quote="Duckie @LIes: Dat klinkt inderdaad als een paar leuke gezellige dagen. Ook bij jullie dus nog steeds zorgen om je zus. Zal wel nooit helemaal overgaan ben ik ban . Ik vraag me wel eens af hoe het moet als mijn ouders er niet meer zouden zijn. Ze leunt echt nog zo erg op hen, terwijl ze toch al 28 is. Ik vind het heel moeilijk om iedereen zo verdrietig te zien. IK ga echt standaard met een knoop in m'n maag naar huis als ik bij m'n ouders ben geweest. [/quote] Ik vraag me precies hetzelfde ook vaak af. Vooral ook omdat we er behoorlijk ver vandaan wonen. Ik kan me je verdriet als je er geweest bent goed voorstellen. Het is af en toe zo hartverscheurend om mijn zusje (ze wordt overingens 30 over een paar weken) zo verdrietig te zien, en mijn ouders daarom ook. Zowel vroeger als nu hing er altijd heel veel af van "de toestand" waarin mijn zus verkeerde.
wat grappig van dat samenspelen... dat hebben we hier dus ook. Het afpakken, heel herkenbaar. Ik heb Liene dan geleerd dat ze een speelgoedje niet mocht afpakken, wel mocht wisselen. Als is Tisse nu wel op de leeftijd dat hij zich de kaas niet meer zo van zijn brood laat eten. Als Liene iets afpakt, wil wisselen dus, houdt hij het stevig vast. En begint te gillen. Als ik dan niet snel genoeg ben, krijgt hij wel een duw van Liene. Want ze weet goed dat ze dan kan winnen. Hij staat nog niet zo evenwichtig als zijzelf natuurlijk. Nu is het al wel zo dat Tisse op een leeftijd is dat hij wel veel aandacht van Liene wil. Soms zelfs in die mate dat Liene het beu wordt. Daarnet nog... Liene had met een tetradoek een bedje gemaakt voor haar pop, kwam Tisse die wegtrekken. Och ja, zo zijn ook broertjes en zusjes of zusjes en zusjes. Duckie, het eten was zozo. Het was vooral veel. Het was in Nederland dus. Een wokrestaurant. Drie uur eten en drinken à volonté voor 27 euro. Wel erg goedkoop dus. Nadien nog iets gaan drinken, en om 12u kregen we telefoon dat Tisse ontroostbaar was, dus maar naar huis gegaan. Lola, welke toren hebben jullie? Wij wilden eerst de palace, maar toen we hem in het echt zagen, leek hij wat hoog. En idd wat een werk. Voor de toren alleen zijn er meer dan 1000 schroeven bijgeleverd.
ik heb net je berichtje weer opgezocht, dus ik weet het weer (met blauwe glijbaan). Ben vraagt of je eens een foto van het resultaat wilt plaatsen?
Wij hebben de Cabin, die is wat compacter dan die van jullie. Wij wonen in een typisch Nederlandse nieuwbouwwijk en dan mag je dus blij zijn wanneer je 250 m2 eigen grond hebt. En aangezien het huis zelf voor Nederlandse begrippen best ruim is, blijft er maar weinig over voor de tuin (110 m2 en in ons geval ook nog eens in de vorm van een driehoek, met twee terassen van in totaal 50m2). Ik zei dus tegen Roy toen ik zag dat jullie de Bridge Module hebben: 'Nu word ik een beetje jaloers...' Dit is onze toren (de schommelmodule is dezelfde als jullie hebben...):
Haha... lees nu pas dat je dit bericht er achteraan plaatste... Ik zit nu achter de laptop en de foto's staan op de pc, maar ik zal een dezer dagen een foto van het toestel plaatsen. Ik zal anders een foto nemen vanaf het dakterras, dan is hij duidelijker te zien. Wij hebben er namelijk voor gekozen om de schommelmodule niet aan het huisje vast te maken... Hebben jullie ook die 'emmer' waarmee je spulletjes naar boven kunt takelen? Die willen wij er (ook) nog graag bij hebben...
Saar, die tweede advertentie op mp is verlopen. Verder heb je goed je best gedaan met zoeken zie ik. Ze zijn leuk, die kommetjes, maar iets minder praktisch dan platte bordjes denk ik. En wat een prijzen . Die ik nu heb werden dus gratis uitgedeeld tijdens de optocht. Ben er nu wel over aan't denken er nog een via mp bij te kopen. Dan hebben de twee meiden er straks allebei een. Eve, nee ik ben er niet bang voor dat ze hieraan gewend raakt. We gebruiken dat bordje niet iedere dag zodat ook dát een verrassing is, wel of geen surprisebordje. Fynn's gedrag zal iedereen hier wel bekend in de oren klinken denk ik. Maar vermoeiend is het wél hé?! De situatie's waarin je je kind niet onder controle hebt leiden hier ook wel eens tot ergernis en onzekerheid. En dat gillen.....tja.... Wij geven Jikke ook niet haar zin als ze zo doet, al zou je ertoe geneigd zijn in sommige situaties om ervan af te zijn. Maar ik ga er maar vanuit dat het z'n vruchten afwerpt consequent te zijn. Ik moet wel zeggen dat Jikke haar moeilijke fase nét weer voorbij is. Ze is nu weer erg lief met af en toe een uitglijder 8) . Slingding, oei heeft de verkoudheid alweer toegeslagen bij jullie . Als Jikke mocht kiezen at ze alleen het vlees. Maar dit is nog altijd meer dan een paar maanden geleden natuurlijk. Lies, jammer dat de waterwoningen zo dicht op elkaar liggen. Wij zijn een aantal jaren op koninginnedag naar A'dam geweest, maar ik moet er toch niet aan denken dit met de kinderen te doen hoor. Ik vind het altijd zo leuk jullie actieve verhalen te lezen. Wandelen, fietsen, backpacken....vind dat écht leuk! Wat naar van je collega. Dan is het weer een onzekere tijd voor haar. Ons huis wordt 20 juli opgeleverd. Jaloezie: Jikke vindt Anne helemaal geweldig. Maar ik merk vooral tijdens de bv toch wel dat ze dit wel moeilijk vindt. Ik geef haar dan gewoon haar aandacht en maak een puzzeltje met haar of ze mag erbij komen zitten. Maar zo af en toe (vooral als ze moe is) duwt ze Anne dan stiekum een beetje aan de kant. Lola, al was de sesamstraatexpositie niet zo interessant, je hebt er leuke foto's aan overgehouden. Vooral die van Jasmijn in de auto van Tommie. En inderdaad, wat groeien de haartjes van Jasmijn ineens hard zeg.
Lola, de emmer zat bij in het pakket. Ben wel benieuwd wat dat gaat geven. Kom maar eens spelen dan (of wij een tas koffie/thee drinken) op onze bridge module. Ik vind het altijd zo gezellig in Nederland. Wij hebben misschien wel meer grond, maar iedereen is hier meer op zijn eigen. Wij wonen ook in een doodlopend stuk waar 8 huizen staan. Vijf van de huizen hebben kinderen en die hebben alle 5 (wij bijna) zo'n speeltoestel in de tuin staan. En dan hebben we vlakbij (100m) een speeltuin met ook zo'n toestel. Erg eigenlijk, vind ik dat. Maar we doen eigenlijk gewoon mee. Ook wij hebben het geld van de cadeaus van Liene en Tisse genomen voor het toestel te betalen. En straks moet onze derde ukkepuk een deel teruggeven aan Liene en Tisse. Noralien, ik dacht ook al dat een plat bordje handiger was. Maar het is idd bijna niet te vinden. Dus ik was al blij dat ik iets had. Ik zag dat ze eerst wel een website hadden (www.haptoe.nl), maar die werkt blijkbaar niet (meer).
Noralien, hier is borstvoeden ook een moeilijk momentje. Als Liene niet mee mag drinken dan. Liene komt dan ook dicht tegen ons hangen en dan steekt ze soms snel haar vinger in Tisse zijn mondhoek, zodat het vacuüm breekt. Ze kent er echt te veel van. Eve, nu denk ik weer aan jouw vraag. Hoe lang ik Liene nog wil voeden... Ja, dat weet ik ook niet. Ik denk dat als ik nu zwanger ben, het erg zwaar wordt met 2 aan de borst en 1 in de buik. Maar ik weet het echt niet. Ik roep nu: maximum 3 jaar. Maar ik heb ook ooit geroepen: als ze het zelf kunnen vragen, zijn ze te oud. Dus ik zeg maar niks meer.
Oei, dan hoop ik maar dat die emmer ook los te bestellen is. Maar we spreken inderdaad af dat ik bij jou thee (koffie lust ik niet...) kom drinken als jullie speeltoestel af is... In onze wijk staat inderdaad ook in iedere tuin (van de huizen met jonge kinderen dan hè... ) zo'n houten speeltoestel. Jasmijn stond laatst vanaf de toren met de buurkinderen te praten die toevallig exact hetzelfde toestel hebben...
Bah, wat en rotnacht zeg. Ik heb gisteren te lang achter de computer gezeten waardoor ik helemaal niet kon slapen. Ik weet ook wel dat ik dat niet moet doen, maar was zo druk bezig leuke overnachtplekken in Thailand te zoeken dat ik veel te lang ben blijven hangen. Om half 3 sliep ik nog niet en daarna ook maar een beetje half half geslapen. Ik ben zo duf dat ik zelfs een kopje koffie heb gezet, terwijl ik dat nooit drink. Maar goed Thijs is naar het KDV vandaag. Ik wil/moet nog zo veel doen in huis dat ik niet terug naar bed wilde. Morgen ga ik weer naar mijn ouders in Zeeland. Pieter heeft het weer vreselijk druk en ik vindhet bij mijn ouders altijd wel erg gezellig. En Thijs ook, dus dat komt goed uit. Na een aantal dagen komt de ergernis vaak wel een beetje naar boven en weet ik dat het weer tijd is om naar huis te gaan! Toen Thijs net geboren was zijn we ook de stad uit gegaan, vorig jaar hebben we het wel weer geprobeerd, maar was het helemaal niet zo druk (toen was het 's ochtends niet zulk mooi weer). Nu vond ik het ook echt te druk. Ik ga nu met mijn hushoud klussen beginnen, anders had ik net zo goed terug naar bed kunnen gaan! Lies