December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Bedankt voor alle reacties!

Lola, het vreemde is dat ik voor de laatste voeding altijd weer juist heel veel voeding heb. Anne slaapt hier sinds 2 weken ook goed op door, soms wel zo'n 11 uur. 's ochtends is ook nooit een probleem.
    Ik ben het met je eens dat je beter een tevreden kind met deels fv kan hebben dan een gefrustreerd kind met bv. Ik ben ook niet van plan alles op alles te zetten voor bv, maar wil niet het gevoel hebben voor de gemakkelijkste weg te hebben gekozen.
    Tot twee weken terug verliep de bv als vanzelf. Daarna ging het moeizamer.
    Tot gister stond ik er heel relax in en legde ik haar gewoon vaker aan als ze kwam en probeerde haar tóch aan te laten happen als ze begon te huilen omdat er (nog) niks kwam.
    Maar nu ben ik op het punt gekomen waarop ik twijfel, linksaf of rechtsaf.
    Ik heb nu besloten nog domperidon te proberen. Als dat niet helpt stap ik over op fv.
    Tot die tijd probeer ik zo min mogelijk flessen te geven. Mijn ervaring met Jikke was dat het met het geven van flessen heel snel over was (vooral vanuit Jikke).

Slingding, ik heb die spray bij Jikke idd ook gehad, maar dat haalde bij mij echt helemaal niets uit.

Waar ik wél 'bang' voor ben...
    Deze maand gaan vrienden van ons trouwen. Eerst hebben we de vrijgezellendag in A'dam. Dan kan ik dus een hele dag niet voeden. twee weken later de bruiloft in Antwerpen. We gaan de kinderen vrijdags naar mijn zus brengen en halen ze zondag weer op.
    Ik vrees dat mijn bv-produktie dan hélemaal gaat minderen. Ik zal dan moeten kolven. Dat doe ik anders nooit omdat ik zelfs bij stuwingen nauwelijks iets gekolft krijg.
    We zullen zien.

P.S SORRY VOOR DEGENE DIE DIT ALLEMAAL ONINTERESSANT VINDEN. lEES ER MAAR OVERHEEN!

2. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Nynke, wat vervelend dat je schoonouders Jiri zo pushen met eten.
    Zij zouden jullie manier van opvoeden hierin toch moeten respecteren.
    Wij hebben over dit soort dingen ook wel eens onenigheid met mijn schoonouders hoor.
    Zo krijgt Jikke bij hen altijd chocola. Dit is zo'n beetje het enige snoep dat ze lust (op haribobeertjes na). Van ons krijgt ze dit dus bijna nooit omdat ik dat niet nodig vind.
    Mijn schoonouders geven dit dus wel, ook als het bijna etenstijd is. Daar heeft Robert (mede in opdracht van mij ;) ) dus echt woorden over gehad met hen.

Slingding, leuk hoor, dat ze dat ineens kon.
    Denk ook wel dat Jikke het vanzelf wel gaat doen. Ze ziet het ook op het kdv. Maar een beetje oefenen zou natuurlijk geen kwaad kunnen :D

3. Hmm, misschien heb jij de productie-dip die ik altijd 's avonds had wel midden op de dag. Maar laten we hopen dat Domperidon ook voor jou de oplossing is...

Lastig om te moeten kolven als dit nooit lekker is gegaan. Ik kan me voorstellen dat je bang bent dat je - met pijn en moeite - opgekrikte bv-productie dan weer ineens keldert. Ik weet natuurlijk niet hoe ver de bruiloft bij het oppasadres vandaan is, maar als dat in de buurt is zou je kunnen overwegen om gewoon zelf te gaan voeden...

4. Emma eet inmiddels net zo gretig als Jasmijn

Emma gaat inmiddels samen met haar grote zus in bad

Emma zit net als Jasmijn in haar Tripp Trapp aan tafel

En...

[attachment=0:3gc194xj]JenE op het potje groot.jpg[/attachment:3gc194xj]
    Emma gaat net als haar grote zus op het potje... ;)

Grapje, natuurlijk! Maar Jasmijn kondigde vandaag - vlak voor ze in bad ging - weer aan: 'Ik moet plassen!' en dus zetten we haar op het potje (helaas echter geen stickertje verdiend) en vervolgens gebood ze: 'Emma ook oppe potje!' Ik wilde haar gaan uitleggen dat Emma daar nog véél te klein voor is, toen ik bedacht dat dit wel een erg leuk foto-moment opleverde... :oops:

Het potje is overigens van de baby Born pop.

5. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Lola, wat een superfoto! Jasmijn ziet er de lol wel van in dat haar zusje ook op 't potje zit, schitterend! Als ik Jasmijn zo in haar (bijna) blootje zie, dan lijkt het wel of ik Lynn er zie zitten. Die 2 meiden van ons hebben echt hetzelfde postuur.

Kom morgen op de rest reageren. Ik verveel me echt dood op m'n werk, dus kan ik mooi ff bijlezen en reageren.

6. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Eve: nog op tijd gekomen om te openen?

Lola: ik heb ook van die oefenbroekjes....maar vergeet ze steeds. en ja...ik vind ze ook errug groot.

Nynke: fijn he die bemoeiende mensen met het eten van je kleine. Hier klinkt het ook bekend...

Noralien: wow Anne 11 uur achtereen slapen....daar kan ik me nu echt niets bij voorstellen. kan me wel voorstellen dat je opziet tegen kolven als het moeizaam loopt. Ik heb het bij Nick eens gehad toen hij 6 maanden was met de bruiloft van mijn broer en toen lukte het kolven ook niet super meer. Toen zaten echter mijn boobs na een dagje matig kolven de volgende ochtend zo vol dat ik in een nat bed wakker werd en ik vervolgens in een kleine 10 minuten met de handkolf meer dan 200 cc kolfde....dat was eenmalig.

Lola: leuk he als emma al zo lekker mee kan doen met veel dingen in het gezin. Ik vind de foto echt super!

Ik heb vandaag nog effe gefrobeld me mijn BV foto van Chris.
    Hierbij het resultaat

Noralien: bekende tekst he!

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    karin wat gaaf zeg, ik krijg die psp niet aan de praat. snap er weinig van al die mappen die uitgepakt moeten worden

lola die foto is echt super, jasmijn lijkt heel groot, en emma een poppetje

noralien wat moeilijk zeg. heb hierook wel eens van die dagen gehad, en dan ook dat constante gehap, in het begin was het de spruw, en later was het met regeldagen maar na de eerste 3 maanden was het ook over.
    kolven ging soms wel en soms niet goed. erg lastig. wou dat ik het advies had waar je wat aan hebt, maar weet het ook niet. denk dat je je gevoel moet volgen... succes

safouane wou vanavond weer in bad, eerst 5 min alleeen staan en toen heel voorzichtig ging hij zitten. laatste weken was het drama en wou hij niet meer in bad. nou ja, nu wou hij er niet meer uit.

ik ben afgelopen vrijdag bij de huisarts geweest, moest laten bloedprikken om op allergie te testen en volgende week naar de astma verpleegkundige, die heeft dan ook de uitslagen. want ik wou wel eens weten of ik de goede medicijnen heb, wanneer ze te gebruiken, en hoe en wat.. vind het nu gewoon te vaag allemaal, en heb het stempel astma wel gekregen maar echt gekeken hierna is er nooit
    dan maandag naar het ziekenhuis voor mijn spataders en aambei (brrrr) maar wil er vanaf. de aambei lijkt me doodeng, maar ook genant, even doorzetten maar
    en voor de spataders kom ik dan gelijk in de straat.... alle onderzoeken gebeuren dan gelijk en dan aansluitend naar de chirurg en anasthesist. hoor het dan wel hoe verder.
    heb wel gevraagd om een vaatchirurg, bij mijn vader is het toen door een gewone chirurg gedaan en die heeft het gepresteerd om eerst af te tekenen en vervolgnes aan de andere kant van het been te opereren. kon het na een half jaar nog eens over.

8. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Karin: wat mooi zeg! echt een intense fot zeg maar.

ik heb net nog zitten knutselen met de week opdracht en hij is nu af (laptop mee naar het werk)

Noura: je hebt het druk lees ik, sterkte en succes met alle ingrepen en afspraken, wel fijn dat het allemaal tegelijk kan zeg maar.

oh, iemand heeft me weer nodig om te plassen....tot later....

9. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Goeiemorgen allemaal,

Beetje druk geweest hier de afgelopen week en merk dat ik zelf ook niet meer de behoefte heb om elke dag op het forum te zijn. Eerst was het ook vaak zo dat ik kwam forummen als Koen in bed lag en dat ging dan ten kostte van andere dingen en ik weet niet hoe jullie het ervaren maar ik vind het toch gewoon best veel om een gezin te runnen. Er ligt altijd wel werk he?

Afgelopen weekend nog iets vervelends gebeurd. Lang verhaal maar ik ga het niet te lang maken. Zaterdagavond zaten we op de bank (23.45 uur) en hoorden een behoorlijke klap maar ik dacht nog: Vast een uitlaat onder een auto uit of zo dus niet naar buiten gegaan. 2 Minuten later ging de bel en stond de buuv voor de deur. Ja ze hebben tegen jullie auto aan gezeten! :confused: Meteen kijken natuurlijk en behoorlijk wat schade vooral links achter. Uiteindelijk met hulp van buurtbewoners, getuigen en politie hebben we de beschadigde auto gevonden en de man die het gedaan had. Hij was dus niet netjes gestopt maar doorgereden. Later bleek ook waarom, hij was echt stomdronken!
    Gelukkig zijn we nog allrisk verzekerd en de auto staat nu bij de garage en is waarsch. volgende week klaar. We hebben nu tijdelijk een ander autootje van de garage. Maar ja... pff de schrik zat er wel goed in zeg. Lagen uiteindelijk pas om 2 uur in bed.

Koen gaat de laatste tijd ineens zoooo hard met praten. Toen ik 2 maanden geleden op het CB zat zei hij echt nog maar enkele woordjes en nu komt het ene na het andere woord erbij. Zo leuk is dat! Ben ook supertrots als hij weer iets nieuws zegt. Ook steeds meer zinnetjes, enz.

Noralien: Wat een leuk idee, dat webwinkeltje! Ben benieuwd zeg.
    Ik heb gestemd op Anne omdat ik het een prachtige foto vindt! :D
    Wat een goed idee voor niet-eters dat bordje! Het is dat ik er met Koen geen probleem bij heb maar vindt het er superleuk uit zien.
    Wat vervelend dat het minder gaat met de bv. Sterkte. Kan me voorstellen dat dit best slopend is.

Saar: Wat jammer dat de test toch negatief was :( Hopelijk volgende maand beter nieuws.
    Wat een mooi speelhuis!
    Beterschap met Liene!

Eve: Volgens mij ga jij bijna op vakantie he? Ik hoop dat je een superweek hebt met mooi weer. Lekker genieten he!
    Wat een leuke foto van Fynn met zijn gebakje. Heerlijk hoor.
    Sterkte met Fynns dwarsheid. Koen kan er soms ook wat van. Vooral 's avonds lekker drammen als papa thuis is :( (want die geeft vaak sneller toe dan mama) ;)
    Oei balen zeg van die hoofdluis. Sara heeft het ook vaker gehad, een heel gedoe. Sterkte.
    Foto's laten afdrukken doe ik meestal via kruidvat of AH.

Slingding: Ik ben er ook bij hoor op 7 juni. Heb er al zin in!
    Is er al bekend waar het is en wat we gaan doen?

Setje: Jammer dat je nog niet zwanger bent...

Debbie: Wat heftig zeg dat je zelf in Apeldoorn was met je vriend en Thijmen. Ja je wil gewoon niet weten wat er had kunnen gebeuren als je daar zelf had gestaan :(

Duckie: Succes met de tuin! Ben benieuwd hoe het wordt. Kom ik tegen die tijd nog wel eens spelen met Koen als je dat goed vindt. De laatste keer was het weer te vies.

Vales: Wat knap van Wessel! =D> Hier nog niet zo bezig met zindelijkheid. Hij zegt inmiddels wel duidelijk als hij poep of plas heeft.
    Hoe is het met jou? Lekker gesetteld nu in je nieuwe huisje?

Lola: Leuk hoor die foto's van Madurodam. Maare... wat ik me afvraag. Kunnen de kinderen daar meer dan alleen maar kijken? Dat idee heb ik erover namelijk maar misschien heb ik het mis hoor.
    Applausje voor Jasmijn!!! =D> Slim idee zeg van dat stickervel!
    Geweldig die foto van je meiden op het potje! heb er erg om moeten lachen :)

Bianca: Dat is raar ja... dat je tom tom een eigen leventje lijd! :(
    Ik vind die foto's van Lynn en Gijs echt supermooi! Wat lijken ze ook op elkaar zeg.

Melliemel: Wat zielig dat Orlando zo benauwd was. Beterschap hoor!
    Koen is natuurlijk een stuk makkelijker om te zeggen dan Orlando :)

Slingding: Had al gereageerd op je hyves maar vindt het echt superknap hoe goed Kailynn al kan fietsen! Dat zie ik Koen nog niet doen hoor.

Janette: Wat super zeg dat je al zoveel kwijt bent in zo'n korte tijd. Mooi dat je het zo goed kan volhouden.

Nynke: Ben benieuwd naar je dakkapel. Plaats je straks een foto?
    Kan me voorstellen dat je dan baalt van je schoonouders als ze Jiri zo pushen. Werkt inderdaad vaak averechts!

Duikster: Sterkte met je schoonvader. Begrijpelijk hoor dat je er nu even minder bent.
    Mooi die bewerkte foto!

Noura: Sterkte met de dokter- en ziekenhuisbezoeken.

Zo, ik ga Koen zo eens uit bed halen. Had hem gisteren bewust wat later in bed gestopt want hij gaat vanmiddag naar de psz en moet dus dan zijn slaapje overslaan. Normaal gaat hij 's middags nog niet maar omdat hij nu al 2 weken niet is geweest op ma en di (ivm vakantie) vond ik dat er anders te lange tijd tussen zat.

Groetjes Otje

10. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Oh ja, nog even een leuk berichtje. Vond het zo mooi.

Mijn schoonmoeder is onlangs verhuisd en was daarbij de trouwring van haar (overleden) man kwijt geraakt. Ze droeg deze ring zelf. Had hem een hele tijd terug laten vermaken en een diamantje in laten zetten. Nu was ie kwijt en ze was er erg verdrietig om. Al gezocht en het een en ander na gevraagd maar niemand had hem gevonden. Gisteren kwam ze toevallig de werkster tegen en vroeg of zij misschien iets gehoord of gevonden had. Wat bleek nou... de werkster had de ring gevonden!! :D Wat nog meer toeval is, is dat haar man (steefs vader dus) is geboren op 6 mei, overleden op 6 mei en die ring die ze kwijt was is gisteren terug gevonden op 6 mei! Toeval? Ik vond het wel een mooi verhaal!!

11. @Bianca: Heb jij dan ook zo'n moeite om fijn passende schoentjes te kopen voor Lynn? Jasmijn heeft nog zoveel spek op haar 'pootjes' dat veel schoentjes niet (goed) sluiten...

@Duikster: Héél mooie crea =D> !

@Noura: O jee, een aambei 'amputatie' :cry: ! Ik moet ook nog, maar zie er erg tegenop. Misschien 'durf' ik wel als jij kunt vertellen dat het wel meeviel. Sterkte ermee!

@Otje: Wat een aso... om door te rijden na een aanrijding. Gelukkig voor jullie - helaas voor hem - hebben getuigen het gezien en krijgen jullie alle schade vergoed.
    Het verhaal van de ring van je schoonmoeder is inderdaad heel mooi... :D

12. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    lola leuke foto van je meiden

Slingding nog wat gedaan met me link voor de meeting?

Otje mooi verhaal

Noura sterkte met alles

13. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @lola: leuke foto's.

@noura: ik wil in de winter spataders laten weghalen/dichtspuiten. De huisarts kwam daarmee, maar wil me eerst eens goed informeren. Heb sowieso last van dunnen vaatjes die zichtbaar zijn, dus mooie benen heb ik toch al niet. Misschien kan ik daar ook nog iets aan laten doen, de ergste dan. Maar ben niet zo'n fan van medische ingrepen.

@otje: zal eens kijken of ik straks al een foto kan plaatsen. Volgens mij staan ze nog op het fototoestel. Is bij jullie de zolder nu klaar? Moet zeggen dat het wel mooi gaat worden en veel ruimte. Ben blij dat we het toch gedaan hebben, ipv dakramen.
    Zaterdag moet het lood nog worden gedaan en een lek op het dak. Morgen komen ze meten voor het rolluik. Er is te weinig ruimte, verkeerd gemeten, maar ze zeiden dat je de kast van het rolluik kunt weglaten. Nu maar hopen dat kan, want ik wil toch wel graag een rolluik.

14. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Nynke hoe zo wil je graag rolluiken?

15. Is dat zo vreemd dan ;) ? Wij hebben ze ook op de kamers van de kinderen en ik vind het ideaal. Zomer of winter, goed of slecht weer, dag of nacht... het is altijd even donker op hun kamertjes...

16. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    hier zie je ze namelijk bijna niet.
    ja tegen inbraak
    Teun slaapt op het oosten, de zon staat er tot 14.00 op, maar heeft verduisteringsrolgordijnen en normale gordijnen erover, bij de volgende gordijnen komt ook een stuk verduisteringsstof achter.
    maar hij heeft er geen last van, niet eerder wakker door de zon zeg maar.....

17. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Nynke: Nee de zolder is nog niet af. Klusjesman is nog bezig en als het goed is, is het voor de hemelvaart af.

Wij hebben ook overal in huis rolluiken. Boven en beneden. Vooral voor de zolder vindt ik het ideaal. Het kan daar nogal warm worden omdat de zon vol op het raam staat en als je dan overdag de rolluiken dicht maakt scheelt het enorm met warmte.
    En inderdaad ook makkelijk zoals Lola zegt omdat het donker blijft. Koen ligt nu nog in het stikdonker terwijl het toch al heel lang licht is.

Ik ga Koen zo maar eens uit bed halen. Hij slaapt nog steeds! Ik wilde vanochtend gaan kijken maar dacht: Laat hem maar lekker slapen. Maar nu is het toch tijd voor die kleine slaapkop. Hahaha!

18. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Teun blijft gewoon slapen hoor.... is het ook zo gewend...
    ook bij hem staat de zon vol op het raam maar het word niet warmer dan 24 grd dan in zijn kamer op hoog zomder dag, wel laten wel overdag ( als de zon erop staat)het rolgordijn naar benden hoor....

19. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    otje koen ook al uitgeslapendus, hier ook 2 uitslapertjes gister tot 10 uur en vandaag half 10

lola ik zal je op de hoogte houden, en zie er ook heel erg tegen op, weet niet wat ik erger vind, de ingreep of de houding waar je waarschijnlijk in moet zitten....

bianca de spataders, ik heb een grote, al vanaf dat ik 3 maanden was. de arts zei toen dat dat niet kon, maar dus wel
    en met de laatste 2 zwangerschappen zijner een heleboel kleintjes bij gekomen, heksebezems noemen ze dat. zijn goed dicht te spuiten.
    de grote moet er denk ik operatief uit. maar ik ben absoluut ook geen fan er van, maar het moet toch maar eens

ik zou ook wel rolluiken willen.. volgens mij is dat best prijzig

20. Ruim een week voor de bevalling van Emma heb ik een gestolde aambei laten verwijderen. Ik lag op mijn zij toen ze dat deden, dus qua houding viel het nog wel mee. Maar de pijn erna... :cry:

Deel Deze Pagina