December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessemarijn

1 sep 2007
    13
    0
    0
    hier nog een december mama

onze zoon jesse is nu 2 jaar en komende 9juni 6maanden'
    de tijd gaat vliegensvlug, een echte peuterpuber hier ook in huis.
    hij is ook nog eens erg bijde hand en praat de hele dag met mooie lange zinnen.
    hoe gaat het met jullie kindjes, met zindelijkheid en eten en slapen?
    jesse is alles behalve bezig met zindelijkheid en eten, nouja een beetje warm eten gaat soms goed brood gaat super

hij slaapt de laatset weekjes weer wat minder nog maar een uurtje tot 1,5 in de middag eerst dik 2 en savonds van 20.00u tot .0700u
    eerst was dat vaak tot 0.9.00

en ik ben een echte december mama aangezien we in december de 19 de ons tweede kindje =verwachten hahaha

2. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Hoi mama van Jesse,

Ik ben ook een ECHTE december mama, want ik mijn oudste dochter is van 19-12-2006 en de jongste van 29-12-2008. Leuk dat jij ook weer in december moeder gaat worden.
    Demi is nog lang niet zindelijk. Ik ben wat aan het experimenteren met de wc en het potje, maar ik geloof niet dat ze er al klaar voor is.
    Eten doet ze momenteel als de beste, maar dat gaat altijd in fases op en af.
    En slapen: ze slaapt meestal van 19.30 uur tot 7.00 / 7.30 uur en 's middags meestal anderhalf uur, maar soms ook maar een uurtje.

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hallooooo iedereen, kom even zwaaien hoor

zo druk momenteel.. moet straks weer werken, en heb alleen de fotos snel bekeken, duckie 2 druppels water, prachtig
    janette, ik heb zin om ook te gaan door jou fotos, lekker kereltje is teun ook
    en saskia, wow wat ben jij stoer, en lekker bulkje is valerius! en orlando word volgens mij ene hartendiefje

saf heeft weeeeer een oorontsteking, in ruim 2 maanden de 3e keer. we proberen nu homeopatische korreltjes, en als het vrijdag niet beter lijkt dan hebben we al weer een recept voor ab
    meiden, sorry voor het korte berichtje, maar moet zo en eten koken en weer weg

tot snel

4. Ik wil ook niet de juf gaan uithangen, maar volgens mij schrijf je 'gedraagd' toch echt met een 't'. Derde persoon enkelvoud = stam plus 't'... [-X ;)

@Noralien: De tip met het ringetje vind ik een goede, ga ik onthouden voor Emma...

@Eve: Ik gaan niet over mijn nek van een roze laptop hoor. Als ik voor een Sony Vaio had gekozen, was het ook een roze geworden :D . De mijne is overigens rood met hoogglans zwart, ook weer eens wat anders. Het is een Fujitsu Siemens met een beeldscherm van 13 inch. Ik wilde bewust een wat kleinere laptop, omdat ik er hoofdzakelijk mee op de bank wilde gaan zitten. Door het breedbeeldscherm blijven de letters echter net zo groot als op een groter - gewoon - scherm. Het beeld is namelijk alleen minder hoog, maar ongeveer even breed.
    Enne... op de advertentie van Jasmijn heeft niemand gereageerd, dus bespaar je de moeite... ;)

@Vales: Wat leuk dat Wessel zo enthousiast reageerde op de peuterspeelzaal :D .

@Duckie: Hoewel je meiden niet sprekend op elkaar lijken, is het toch duidelijk dat het zusjes zijn. Mooie foto's trouwens.
    Wat sneu dat Mila zo'n last van eczeem heeft, zeker nu het wat warmer wordt, is dat erg vervelend... :(

@Jessemarijn: Welkom hier! Ik ben trouwens ook een ECHTE decembermama: De oudste is in december geboren en de jongste is in december gemaakt... :)

@Noura: Jeetje, Saf wéér oorontsteking :( ?! Beterschap!

EHBO-cursus: Het was geen echte cursus hoor, maar een voorlichtingsavond...

5. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Vales: Leuk weer iets van je te horen! Wat fijn dat Wessel het zo naar z'n zin heeft op de psz. De laptop wordt mijn moederdagkado :D Ik zal ook blij zijn als m'n vaste pc en buro weg kunnen uit m'n kamer. Scheelt een boel ruimte en stekkers etc.

@Duckie: Jeetje, Demi en Mila lijken echt op elkaar zeg! Mooi om te zien. En wat een prachtige grote ogen heeft Mila. Wel balen vh eczeem zeg :( Hebben jij of Jeroen daar ook last van? Ik lees van alles en nog wat. Van fictie tot non-fictie. Dat ligt echt aan m'n bui. Ben nu bezig in een literaire thriller. Leest ff lekker weg. Ik vind 3 dagen kdv echt genoeg en de psz is niet eens in me opgekomen. Ik zie daar echt geen meerwaarde aan. Maar mss hebben andere mama's andere ervaringen.

@Jessemarijn: Leuk dat je op de 19e bent uitgerekend: Fynn z'n verjaardag (en Demi) ;) Eten gaat hier erg goed. Zindelijkheid begint (dwz hij doet iedere avond 1 plas op het potje). En slapen van 21.00 tot 6.30 en 's middags 2 uur.

@Noura: Balen dat Saf weer oorontsteking heeft :( Hebben ze het al over buisjes gehad? Of is dat nog te vroeg (heb er geen verstand van :oops: )?

@Lola: Veel plezier morgen!

Verder heb ik mezelf ff streng toegesproken dat ik me niet moet blindstaren op een kleur. Wil gewoon een goede laptop! Heb al wel een site gevonden met mooie laptopskins...ook verkrijgbaar in het roze :)

Wij gaan morgen iets heel gewaagds doen: naar Ikea. Dat is natuurlijk vragen om ellende op Hemelvaartsdag. Maar ja, anders komt er voorlopig niks van en ik wil graag een peuterbed voor Fynn kopen. Had gedacht dat hij voorlopig nog in z'n ledikant zou blijven maar heb nu op de een of andere manier het gevoel dat hij toe is aan een gewoon bed. Bovendien ben ik het een beetje zat om steeds over z'n bedje heen te hangen om nog ff te knuffelen. Vind het veel gezelliger om op de rand van z'n bed te gaan zitten :D

En vwb de meeting maakt het mij ook niet waar in Utrecht we afspreken (wel voorkeur voor loopafstand van station).

O ja, de EHBO cursus. Dit is de online versie: http://www.eerstehulpinhuis.nl/page/cursus Je kunt na afloop ook een praktijkavond volgen. Zodra ik m'n laptop heb ga ik deze cursus doen.

6. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    hier ook een o zo trage site, ik vind het gewoon echt niet leuk zo.

ehbo: ik heb mijn ehbo diploma al zo'n 10 jaar dus heb ook wel een redelijk idee hoe ik met kinderehbo om moet gaan.

Eve: ik heb een HP pavillion laptop, een erg fijn ding.

Duckie: mooie foto's van je meiden en de gelijkenis is inderdaad te zien. Mila heeft echt supermooie kijkers. Hoop dat het meevalt met de exceem. Hier is het bij nick nog steeds een ramp en de hormoonzalf (die ik ook liever niet gebruik) helpt ook altijd maar tijdelijk. Geen ervaring met PSZ en KDV, maar denk dat ik het bij een van de twee zou houden.

Noura: wat balen weer een oorontsteking. Het is zo pijnlijk, weet ik ook uit eigen ervaring.

pff hier even een relationele crisis gehad de afgelopen dagen.
    en vandaag op het werk werd ik ook gek...had ik de afgelopen maanden alles geregeld om vanaf sept op donderdag ipv woensdag te gaan werken, omdat de psychiater er dan is, dus gastouder gekeken enz voor omzetten dagen, hoor ik vandaag dat de psychiater op dinsdag wil gaan werken....grrr...en mijn gastouder had aan een moeder gevraagd of haar kind van donderdag naar dinsdag kon zodat mijn ukken dan naar de donderdag konden....en die moeder was al niet blij en had aangegeven dat het niet elke keer moest gaan wisselen....ben dus benieuwd of het lukken zal om nog op dinsdag te gaan werken. Op zich zou ik het wel fijn vinden om weer in mijn 'oude' werkpatroon te zitten, want ik vond altijd maandag, dinsdag vrijdag een fijne combi. Alleen dan moet ik weer iets verzinnen voor de PSZ, maar goed dat zien we dan wel weer. Eerst maar eens zien dat het definitief is allemaal met de plannen van de psychiater....

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
  8. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    foutje door de traagheid

9. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Noura: balen zeg, van die oorontstekingen van Saf. Ik weet uit ervaring hoe moedeloos je daar van kan worden.

@Eve: Ik hou ook erg van literaire thrillers, leest inderdaad lekker makkelijk weg. Heb als laatste de verbouwing van Saskia NOort gelezen , maar die vond ik echt waardeloos slecht.
    Ik heb vroeger als kind last gehad van eczeem.

@duikster: Gadver, denk je net alles goed geregeld te hebben met je werk, krijg je dat. HOe is het met frank?

@Eve/Duikster: Als Demi naar de psz gaat dan zou jeroen ouderschapsverlof opnemen en dan zou ze dus maar 1 dag naar het kdv gaan. Hier op het cb zijn ze nogal pro-psz, omdat het toch alvast een betere voorbereiding op de basisschool zou zijn. Maar ik vind ons kdv eigenlijk ook prima.

DIe huisarts vanmiddag was trouwens een enorme muts. Ik gaf aan dat ze zo slecht kon poepen en dat ik borstvoeding gaf (dan kan de ontlasting langer weg blijven, en vervolgens gaat ze vrolijk vertellen hoe ik dat laxeermiddel aan een flesje moet toevoegen. Zucht...
    En de apothekerassistente werd ook al niet blij toen ze hoorde dat ik verder helemaal geen uitleg had gekregen over het gebruik van hormoonzalf bij eczeem.

Ik baal nogal , want ik zou morgen graag iets leuks gaan doen met het gezin, maar Jeroen is druk aan het uitgraven achter in de tuin . Maandag komt er beton in en dan moet het dus klaar zijn. En de week daarna dus het natuurstenen terras. Misschien dat ik morgen dan wel even met de kids alleen naar de speeltuin ga ofzo.

Nou, ik hoop dat ik dit kan posten , want de site is zo traag...

10. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Ik vind trouwens ook dat je heel erg goed kan zien dat ze zussen zijn. Ze lijken veel op elkaar, maar hebben ook heel verschillende dingen. Zo was Demi op die leeftijd ook al veel blonder. Het grappige aan de foto's vind ik dat ze allebei een grote druppel kwijl onder hun kin hebben hangen ;)

11. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Ben weer terug van vakantie. Heb nog niet bijgelezen, moest eerst een enorme berg was en strijk wegwerken én vandaag weer gewoon werken.
    Ik kom snel vertellen en reageren. Wil jullie ff vragen of jullie mijn 'probleem' zouden willen lezen in de lounge. 't gaat over marktplaats: viewtopic.php?f=3&t=153463

12. Bah, een hele lap tekst weg...

13. Hallo allemaal,

Ik ben al anderhalf uur aan het werk voor school en daar ben ik best trots op. Iedereen ligt nog heerlijk te slapen.

Ik wil vandaag namelijk klaar zijn met mijn taak nummer 2, en aangezien de ouders en de zus van Ben om 10u hier zijn voor een familiedag, zal het er anders niet van komen.

Straks bbq, als het weer goed blijft.

En ook een goed gesprek, al ben ik wel benieuwd of dat door gaat.

Het zit nameijk zo. De ouders van Ben hebben dus een café. Wij moeten gaan helpen als ze op vakantie gaan, of op weekend zijn, of als het kermis is.

Als ze op vakantie zijn, kook ik elke dag warm eten voor de nonkel van Ben die de zaak dan overneemt. Dit wil zeggen, 14 dagen lang extra warm koken (uit eigen zak), wegbrengen en dan een uur de zaak overnemen.

Nu als het kermis is (en dat was dus 2 weken geleden) gan wij 1 avond helpen.

Nu kwam vorige week de moeder van Ben zeggen (echt zeggen en niet vragen):
    Ik vind 1 avond te weinig. Volgend jaar doen jullie je kindjes een weekend weg, naar jouw ouders Saartje, en dan komen jullie een weekend helpen.

Ik begrijp dat dus niet. Ik moets vroeger thuis ook helpen, kamer opruimen, tafel afruimen, naar de winkel fietsen, badkamer poetsen, ... Maar zoiets gaat me te ver. Ik heb geen café... Ben heeft meer begrip, maar vindt dit toch ook te.

De zus van Ben vindt het ook maar niks, want die wonen in hetzelfde gehucht als de café en kunnen dus dan zelf geen kermis vieren.

Maar te zwijgen over mijn ouders en die van mijn schoonbroer die verplicht 1 weekend moeten babysitten door die café.

Nu zei ik tegen Ben en zijn zus, dat ze dat moesten zeggen. Maar ze durven niet goed. Nog zoiets dat ik niet begrijp. Thuis bij ons, wordt alles wel uitgepraat en besproken. Soms met ruzie of harde woorden, maar op het einde is alles weer oké. Bij Ben thuis is precies altijd alles oké, maar er wordt niks gezegd.

Ben dus benieuwd of het vandaag wel gaat gebeuren.

Noura, heel veel beterschap voor Saf. Mijn broer had vroeger ook altijd oorontstekingen, incl. de ab. Maar hij heeft dan buisjes gekregen en toen was het over.

Duckie, wat een superlieve foto’s. Ik vind dat op de zwart-witte Mila’s oogjes ook erg goed uitkomen.

Wat een ha. Luisteren is toch niet haar sterkste kant!

Bianca, ik kan je niet verderhelpen bij mp. Maar ben wel benieuwd naar je vakantieverhaal.

Eve, veel succes met het kiezen van een laptop. Zo’n pc brengt idd veel gehooi mee, terwijl zo’n laptop zelfs in een schuif past.

Duikster, hopelijk lukt het wat met het schuiven op je werk.

14. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Duikster: Balen joh, dat bij Nick de eczeem nog niet over wil gaan. Ze zeggen dat het na het 6e jaar vaak minder wordt, maar dan hebben we nog even te gaan :( . Met Mila zijn het nu nog specifieke plekjes waar de eczeem zit (nek, knieholtes, achter de oren), dus ik hoop maar dat het zich niet verder uitbreidt.

@Bianca: Welkom terug, ik ben benieuwd naar je vakantieverhalen en foto's! Wat een gedoe zeg met die "koop" op marktplaats. Ik dacht ook altijd dat het niet bindend was.

@saar: Ik vind ook dat je schoonouders je niet kunnen verplichten mee te helpen. Als ze het nou gewoon zouden vragen, maar ze eisen eht gewoon :( Ik hoop dat je schoonzus en Ben het gesprek aan durven gaan.

15. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik heb sinds dinsdag pijnijke harde buiken. Gisterochtend naar de VK geweest en doorgestuurd naar de gyn. Mijn baarmoedermond wordt korter en heb 1 cm ontsluiting en het zou al wat verweekt zijn. Volgens het ctg heb ik ook kleine weeen om de 5 a 10 minuten, maar die voel ik zelf niet. Zou gisteren 24 uur ter observatie moeten blijven. Maar omdat ze geen bedden vrij hebben en ik heb aangegeven thuis ook te kunnen rusten, mocht ik gisteravond gelukkig toch naar huis.
    Nu moet ik maandag weer terug naar de gyn en mag ook niet meer gaan werken. Zou nog 3 weken moeten werken.
    Ik hoop maar dat het niet door zet. Tot 34 weken doen ze nog longrijping en weeenremming voor 48 uur, zodat de longrijping zijn werk kan doen. Daarna is het gewoon afwachten.

Het is wel vervelend dat ik nu niets mag doen, maar ik ben blij dat ik nog thuis mag blijven. Vind het maandag wel spannend, hoop niet dat de baarmoedermond korter wordt de komende dagen.

Saar: ben eens benieuwd hoe het vandaag gaan lopen. Dat ze dat zomaar durven te verwachten van jullie.

Eve: Ik heb een dell laptop, mijn vriend een HP pavillion. Wil zelf wel een nieuwe, een 12 of 13 inch scherm. Ben aan de dell of samsung aan het denken. De HP van mijn vriend vind ik ook mooi, maar die is weer iets duurder. Ik vind rond de 500 euro wel genoeg. Ik gebruik hem ook alleen maar om te internetten.

Duckie: leuke foto´s. Ze lijken echt veel op elkaar. Ik ben zo benieuwd naar ons kindje.

Noura: beterschap voor Saf.

Duikster: wat een gedoe met die dagen. Hopelijk krijg je het nog geruild.

Melliemel: jij hebt toch ook moeten rusten met valerius. Hoeveel weken was jij toen zwanger?

Vanmiddag communie feest. We gaan rond 5 uur even. Kan ook rusten door op een stoel te zitten. En anders zijn we zo weer thuis.

16. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Ah, Nynke, wat vervelend allemaal zeg. Zijn die pijnlijke harde buiken niet de weeen die je om de 5 tot 10 minuten zou hebben? Het komt zo wel heel dichtbij ineens.
    Ik hoop echt voor je dat jullie beebje nog even blijft zitten, want dat is toch beter. Ik hoop dat het je lukt om een beetje rustig aan te doen met een peuter in de buurt. Is je man de komende dagen ook vrij?

17. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Karin: Wat een gedoe op je werk zeg. Je voelt je dan tegenover de gastouder ook behoorlijk bezwaard. Echt vervelend dat je nu van alles moet regelen terwijl het nog niet eens zeker is :( Vervelend om te lezen dat het ook thuis niet zo lekker liep.

@Duckie: Bij mij in de omgeveving gaan bijna alle kindjes alleen naar het kdv en ik heb nog nooit gehoord dat de overgang naar de basisschool echt moeilijk was. Denk dat dat ook verschilt per kind en kdv. Vraag me verder af of het voor een kind niet verwarrend is om naar 2 verschillende locaties te gaan. Maar als Demi straks maar 1 dag naar het kdv gaat is het mss toch wel leuk voor haar. Is dat je vaste ha die zo mutsig is? :( En vandaag toch nog iets leuks gedaan? ;)

@Bianca: Wat een sufkop die verkoper! Dat is nou eenmaal het risico van MP. Je zit echt nergens aan vast hoor. Je moet de tafel toch uberhaupt eerst ff gaan bekijken?! Denk dat hij je gewoon bang probeert te maken en hoopt dat je dan alsnog overstag gaat. Lekker laten gaan!

@Saar: Jeetje, wat een verhaal weer. Je hebt ook wel allerlei problemen aan de hand de laatste tijd. Ik vind het altijd moeilijk om te oordelen over mensen die ik niet ken. Maar als ik het zo lees vind ik echt niet dat ze jullie hiermee mogen opzadelen. Jullie hebben je eigen gezin met alles wat daarbij komt kijken en daar zouden ze best rekening mee kunnen houden. Hoop dat jullie een goed compromis kunnen sluiten want ruzie zou niet leuk zijn.

@Nynke: Bah, wat vervelend voor je. Hoop dat je echt goed kunt rusten en dat er iemand is die de zorg voor Jiri gedeeltelijk kan overnemen. Je meisje moet wel ff blijven zitten hoor (ook al ben je heel nieuwsgierig ;) ). 500 euro is ook precies de prijsklasse waarin ik heb gezocht. Ben er inmiddels wel achter dat Dell voor die prijs veel minder levert dan een ander merk. Heb nu m'n oog laten vallen op deze: http://www.dixons.nl/De_online_winkel/P ... fault.aspx. Ga morgen een beslissing nemen...

Even een hoeslaken vraag (om in de sfeer van de dekbedproblemen te blijven ;) ). Ikea heeft matrassen van 160x70 maar de standaardmaat (Hema etc) van hoeslankens is 150x70. Zou dat passen met wat gerek of wordt dat niks? :(

18. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Hierbij nog even een korte (korter dan dit lukte niet ;) ) vakantie impressie...

[​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

19. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    En nog een leuke kijk en vergelijk

Hier zit 2 jaar tussen... :D

20. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006