December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Tis idd al even geleden dat we het hadden over DE MEETING! Voor degenen die het nog niet weten: We hadden een plan om in februari af te spreken samen met de babys erbij. Leek ons erg leuk. Een definitieve datum of plek is er nog niet maar dat kan natuurlijk allemaal worden afgesproken. Voor degenen die het leuk vinden om mee te doen met de meeting... Stuur mij even een pb'tje...
    ( http://www.zwangerschapspagina.nl/privm ... ost&u=1977 ) dan wordt je verder op de hoogte gehouden.

Gr van Otje

PS Belabberde nacht gehad.... Koen was aant spoken... ga zo nog ff naar bed.

2. hallo allemaal,

pfff wat een leeswerk seg.

Ik ga even reageren op wat ik nog weet, maar dat is dus niet veel meer.

over die doek. Ik heb ook zo'n lange doek (tricotti slen) en Liene zit er nu in. Eerst deed ik haar er in de kommahouding in, maar dat vond ik zelf niet zo practisch. Nu zit ze er recht in en dat gaat supergoed. Hier is een link naar hoe je het juist moet doen, hopelijk heb je er iets aan:
    http://www.babylonia.be/img/pdf%20handl ... _nl.LR.pdf

Ik denk ook niet dat je je kindje nu al kan verwennen, als ze huilen is er iets volgens mij en soms kan dat ook zijn dat ze gewoon willen gepakt worden. Maar dat is mijn idee. :)

Batchie: ik zou echt even duidelijk maken dat het zo niet verder kan. Mijn schoonmoeder is het ook niet altijd eens met ons idee van opvoeden en dat laat ze dan merken door kleine opmerkingen, maar ze weet dat ze niet evrder moet gaan dan dat, omdat mijn man dat haar wel duidelijk maakt dan. Ik vind ook dat je eens goed met je vriend moet praten, straks krijgen jullie nog ruzie enzo door haar. Komaan, het is jouw zoontje!

Liene heeft haar eerste sprongetje gemaakt denk ik. Ze was een paar dagen hangerig (alleen slapen op de arm, niet alleen willen zijn, pakken was goed) en nu is het door. Deze morgend heeft ze flink in haar relax gezeten en naar de oven gekeken. (daar ziet ze zichzelf in).

Over sex... ik heb wel zin en sinds gisteren is het bloeden gedaan. Nu het nog doen. :) Maar heb toch wel een beetje bang, als we nog maar weten hoe! :)

Gisteren ben ik met Liene in het bad geweest. Zalig!

Ik ga zien, want ik ga vandaag met mijn moeder en Liene naar ikea. Ook even binnen bij prenatal. Vorige keer wisten we niet wat het was, maar nu ik weet dat we een dochter hebben, ga ik toch nog eens kijken.

Saartje

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    haha daphne, volgens mij als ik jou laatste fotos zie ben jij ook wel snel weer op gewicht. en als je zoveel blijft wandelen enzo, gaan de kilos er ook wel af, en ben je zo weer strak en "gespierd" :)

ikheb een premax draagzak. maar de kleine verdwijnt er helemaal in. aan de ene kant denk ik ook wel aan een tricotti, maar aan de andere kant, je word zo gek gemaakt om van alles te kopen. moeilijk om een keus te maken.

noralien, ik ben ook niet zo van die typische babypakjes. ik heb wat leuk stoer spul van de hema. hebben ze ook maatje 50 en dat valt ook als maat 50. (soms heb je maatjes waarvan de verhoudingen niet kloppen)
    hema heeft nu 50% korting.

ik zie wel wanneer jullie de meeting gaan houden, ik vind het heel leuk, maar vind 15 feb. al erg dichtbij klinken. en kleintjes mogen niet zo heel lang in de maxicosi, dus dat vind ik ook iets om mee te nemen voor wie met de auto komt.
    maar ik zal mijn best doen om te komen.

4. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @noura: ze mogen maximaal 2 uurtjes in de maxi cosi en dan moeten ze er 15 minuten uit. Had dat laatst ergens gelezen. Dus dat zou nog te doen zijn.

@saar: Jiri heeft ook zijn sprongetje gehad. Het heeft 3 dagen geduurd, huilerig, alleen maar bij mij willen zijn. En nu is het helemaal over. Echt een verademing. Hij slaapt weer in zijn eigen bedje :)

@setje: ze moeten inderdaad op hun rug liggen, maar ik heb een zijligger gekocht waar hij dus overdag in ligt. Alleen 's nachts in zijn wiegje ligt hij op zijn rug. Ik ben veel te bang voor een afgeplat hoofd. Al zag de osteopaat nu al aan de rechterkant in hele lichte afplatting (of hoe noem je dat :D Ik kon het zelf nauwelijks zien.
    Kan niet zeggen of Jiri zo sterk is. Zijn hoofdje optellen lukt hem wel even en begint aardig kracht te krijgen in zijn beentjes. Maar dat kan ook bij zijn leeftijd horen, weet ik ook niet.
    Bij ons kost een consult 75 euro, dan is het bij jou echt goedkoop. Maar ik krijg gelukkig wel alles terug van de verzekering.

De meeting lijkt me leuk, maar het is voor mij ook erg ver, ik woon in maastricht. Dus ik weet nog niet zeker of ik mee ga.

5. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Even over de voorkeurshouding. Fynn valt altijd met z'n hoofd naar links in slaap. Krijg em dan echt niet naar rechts :( Maar 's nachts draait ie wel vanzelf af en toe naar rechts. Dus ik neem aan dat het dan wel goed komt. Wat ook helpt is z'n speen niet weghalen als ie uit z'n mondje valt. Hij vind het niet lekker om tegen die speen aan te liggen en draait dan vanzelf z'n hoofdje om :D

Shoot, ik ging net ff kijken of ie nog zoet slaapt. Stoot ik per ongeluk keihard tegen z'n wagen aan en nu is ie weer wakker en begint meteen te huilen :( Eigenlijk is het pas over een half uur etenstijd maar vrees dat ik het nu niet meer kan rekken. Wat een kluns ben ik!

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oeioei eve, nou dan geef je hem toch wat eerder, kan zijn dat die dan straks weer wat langer slaapt.

hier ook een met een sterk hoofdje, als die op mij ligt, dan gaat zijn hoofdje ook steeds omhoog, en dan alle kant opdraaien he. wat een kracht kan er in zo`n kindje zitten.

ik vind 2 uur wel lang, en dan met tussenpozen van een kwartier. want volgens mij was het slecht voor de rugwervels om te lang in zo`n positie te liggen, en ik dacht dat het maar een half uur tot een uur was.
    maar goed ik kan er eerlijk gezegd nog niet zo veel over zeggen. ik vind het nog best ver, en ben toch een halve dag weg dan. maar wie weet denk ik over een maand weer heel anders erover. terwijl ik iedereen ook wel eens live zou willen zien.

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ha dames,

effe klagen... was ik net van mijn borstontsteking af....sinds maandag geen antibiotica meer, heb ik nu in mijn andere borst een ontsteking.... Ik word gek.... Nu dus rechter boob pijnlijk.... En we gaan weer flink rechts aanleggen en dan nu maar links kolven... Gelukkig ben ik er nu wel wat eerder bij en is de koorts minder....

Karin

8. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    @Eve; wat herkenbaar, ik had van de week ook dat Dain eindelijk sliep, wil ik m nog een kus geven, stoot ik tegen zo'n muziekding aan dat gelijk z'n hele riedeltje ging afspelen. De lip van Dain begon gelijk weer te trillen!

Over de meeting; lijkt mij nog steeds leuk!

@ Karin; wat vervelend dat je nu weer een borstonsteking hebt, doe je wel goed je jas dicht als je naar buiten gaat en vervang je de compressen wel op tijd (ben nu moeder, dus mag nu zulke vragen stellen ;))

@Noura; Dain heeft ook al zulke sterke nekspieren, zal de geboortedatum wel zijn! Hij ligt ook wel veel op zijn linkerkant, maar volgens mij heeft ie nog geen afgeplat hoofd!

9. patricia24

patricia24 Actief lid

27 jan 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    hoi hoi

Het gaat hier nog steeds supergoed :) Jesper komt om de 3 a 4 uur voor zijn voeding. Ik geef ook borstvoeding en jesper heeft bijna altijd in alle luiers ontlasting. Ben maandag met hem de stad in geweest voor het eerst, en nu is ie verkouden je hoort gewoon het slijm in zijn keeltje roggelen echt heel zielig :( . heb vanochtend bij de apotheek luuf balsem gehaald, en gelijk de vit D.
    Hij heeft vannacht de hele tijd door geslapen, heeft om 12 uur zijn laatste voeding gehad, en werd pas om half 8 wakker, schrok er zelf van :confused: is dat niet erg dat ie vannacht geen voeding heeft gehad?
    Jesper kan zijn hoofdje ook al omhoog houden eventjes dan, dat kon ie naar 5 dagen al! :confused:
    Ik moet 25 jan voor het eerst naar het CB met Jesper, en dan gaan we naar de arts, hij wordt dan helemaal onderzocht.
    Trouwens ik vloei al sinds 1 week al niet meer, wel gebruik ik nog inlegkruisjes omdat ik nog een beetje oud bloed verlies. Ik heb geen frambozenbladthee gedronken :p . Ik zou nu wel weer sex willen hebben alleen wil me vriend niet die durft niet :x
    Ik kan alweer me eigen spijkerbroeken weer aan, heerlijk!
    was 1 dag naar de bevalling alweer 5 kilo afgevallen. Nu moet er nu 5 kilo af en dan zitten we weer aardig op het oude gewicht.

patricia

10. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Fynn tilt ook z´n hoofdje al op als ie op z´n buik ligt. Van de week draaide ie zich zelfs al helemaal om :( Maar volgens mij was dat een toevalstreffer :D Maar hoe dan ook zijn de december babies echte superbabies!

Nog even een vraagje. Als het etenstijd is begint Fynn echt te bleren van de honger. Krijg em dan niet meer stil totdat ik de fles in z´n mond stop. Brullen die van jullie ook zo of wachten ze netjes en rustig tot ze de borst of fles krijgen? Ik las laatst nml dat je het niet zover moet laten komen dat ze gaan huilen van de honger maar dat je net daarvoor moet gaan voeden. Maar dat vind ik dus nogal lastig plannen aangezien ie niet elke keer om dezelfde tijd komt. Hoe doen jullie dat...maken jullie die kleine wakker?

11. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Jiri brult ook verschrikkelijk. Je moet het inderdaad voor zijn. Soms lukt me dat, maar meestal niet. Zeker als je dan ook nog een flesje moet maken, echt zielig....
    Ik maak hem niet wakker en wacht tot hij zelf komt.

12. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    de meeting zie ik nog steeds zitten leuk hoor iedereen live zien.

mijn schoonouders zijn wezen poetsen, het hele huis blinkt weer.
    vanmorgen de kaartje weg gehaald en die ga ik inplakken.

er is een topic in de lounch van oprah , over het huilen van baby's wel intresant ik probeer hem er bij te zetten.
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=31034

vandaag gaat het z'n gangetje hier.

kailynn brult ook verschikkelijk als ze honger heeft maar op de babyfoon hoor je de aanloop van het huilen, dus dan gauw fles in de warmer en gauw verschonen en eten maar.

13. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ha mama molly: ja ik trek wel een jas aan als ik naar buiten ga, maar heel soms vergeet ik dat wel...effe snel naar de brievenbus, je kent het wel... enne die borstcompressen Ik heb van de week weer anderhalve dag lillypads gebruikt in plaats van gewone compressen, misschien is dat toch niet helemaal handig....
    Ik heb het in elk geval wel gehad met die dingen...

Oh Nick moet ik voor veel voedingen wakker maken dus hij huilt niet zo heel veel voor het voeden.... Ik vroeg me af als ik hem laat slapen wat er zal gebeuren. Ik vind het nog wat jong voor maar 5 voedingen, toch? En ik denk dat het daarop uitloopt als ik hem laat slapen.....
    Aan de andere kant zou dat wel lekker zijn....maar op dit moment moeten mijn boobs ook regelmatig leeggedronken worden, dus nog maar effe niet...

Slingding wat heerlijk van die schoonouders die komen boenen...

wow eve finn heeft zich al omgedraaid.... Nick doet het wel van de zij op de rug of buik, maar niet helemaal van buik op rug...
    enne dat stoten tegen wagen of zo zodat ze weer wakker worden is hier ook al gebeurd hoor....

Karin

Karin

14. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik was vanochtend nog naar bed gegaan en geslapen van 10 tot 11.30 uur. Heerlijk zeg! Ik kon er vanmiddag weer helemaal tegenaan. Mijn moeder is nog hier geweest en heeft het huis bijgehouden waar ik niet aan toe kwam. Echt superlief! Het ziet er weer zo netjes uit hier. Dit weekend is druk druk druk. Morgen boodschappen doen enzo. Zondag vieren we de verjaardag van Sara (die maandag 9 jaar wordt) dus het wordt een drukke dag....

Even een vraagje: Koen drinkt goed zijn flesjes leeg alleen huilt vaak na de voeding (ongeveer 15 min. erna) en wil dan graag zuigen op zijn speentje. Soms ook niet en dan is ie ontroostbaar. Ik heb niet het idee dat het krampjes zijn... Wat zou het kunnen zijn? Of toch krampjes?

Gr Otje

15. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    hoi hoi dames..vraagje: zijn er al kleintjes die al wat langer doorslapen..bijv 00.00u voeding en dan dat de kleine zich zelf rond 7 u meld?

(nog even toegevoegt)
    Myrthe is nu 1 maand en krijgt 120ml per fles en 5 a 6 voedingen op een dag maar slaapt regelmatig door tot 7 uur, dan meld ze zich..
    Hoorde dat dit erg slecht is weten jullie hier meer van..vind het ook iets om dr nou wakker te maken..
    Als ze honger heeft meld ze zich toch?
    Kennis van me zegt dat ze dan bewusteloos kan raken omdat ze zolang slaapt..ik weet het niet, jullie?

Liefs xxxx

16. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi meiden

ik heb ook wel zin in de meeting hoor, en de high tea klinkt leuk, moet wel ff kijken hoe orlando dan is want de dag ervoor krijgt hij zijn prikjes en moet ff een auto regelen maar dat lukt denk ik wel.

noralien; ik ben ook bij de hema goed geslaagd qua mtje 50 erg leuke stoere dingen hebben ze. goed hoor dat je weer een kilo kwijt bent.

daphne; balen zeg dat je een schimmelinfectie hebt.

noura; zo'n model draagzak heb ik ook, is premax ook babybag? die en de shelter van lodger heb ik nml, ik gebruikte hem ook toen orlando nog zo klein was maar hield het wel konstant in de gaten hoor ivm 'verdwijnen'

het is mss handig om hier een lijstje te maken over de meeting; wie mee gaan en wie niet

karin; jee zeg balen dat je weer met een ontsteking hebt,

orlando huilt ook voor het eten zeg maar maar probeer dit te voorkomen en kan hem ook redelijk rustig houden om hem eerst te troosten hoor. hij heeft trouwens eergisteren van 12 tot 430 uur doorgeslapen en vanacht van 1 tot 630 uur :D . vond dit wel erg fijn mss dat hier regelmaat in gaat komen zou fijn zijn. alhoewel ik het niet superbezwaarlijk vind hoor. verders gaat alles zijn gangetje.

otje; hier heeft orlando ook wel eens last van en denk toch dat het krampjes zijn hoor, ik gebruik nu zo'n 2 wkn abc dolphinus en naar mijn idee slaat dit nu aan, hij heeft minder last van zijn darmpjes dan voorheen. mss een tip!
    gr saskia

17. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Hoi hoi ik heb evend e site van consultatieburo bezocht en opgezocht over het doorslapen (beetje bezorgt of ik het wel goed er aan doen ect) maar valt gelukkig mee..

De eerste zes weken heeft je baby nog geen dagnachtritme. Alle 24 uren van de dag voelen voor je baby hetzelfde. Jonge baby's hebben veel korte slaapperiodes en één langere van een uur of vijf. Het is het makkelijkst als die periode in de nacht valt. Help je baby het verschil tussen dag en nacht eigen te maken door de volgende richtlijnen in acht te nemen:

- Overdag laat je hem in lichtere ruimten slapen.
    - Maak het overdag niet overdreven stil in huis. Je kunt rustig de radio aandoen en stofzuigen.
    - Houd het 's nachts donker en stil.
    - Doe een schemerlampje aan als je baby 's nachts wakker wordt.
    - Maak het 's nachts niet te gezellig.
    - Maak je baby overdag tijdig wakker voor de voeding.
    - Heeft je baby de aanbevolen hoeveelheid voeding binnen voor de dag, laat hem 's nachts dan zo lang mogelijk slapen. Overleg bij twijfel op het consultatiebureau

Voor diegene die er ook benieuwt naar is hier is de link:

http://www.onlineconsultatiebureau.nl/c ... .php?id=37

Graag zou ik wel willen weten hoe jullie wondertjes het doen ;)

Liefs XXX

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    jeetje karin wat balen zeg, kan me voorstellen dat je er gek van word.

ik weet eigenlijk niet hoe lang een baby slapen mag. ligt aan het gewicht. maar safouane mag nog niet langer dan 6 uur slapen, maar ja dat doet die ook niet. die komt gewoon om de 3 uur.

en safouane begint meer te piepen en kraken. met tussenpozen, echt schreeuwen heeft die nog niet gedaan. zal wel een keer komen. maar tot nu toe geeft die me nog de tijd om wakker te worden ;)

ik ga nu even mijn frietjes eten, want mijn man heeft lekker een etentje van het werk. en wij zijn lekker alleen thuis.

oja, otje alvast gefeliciteerd met je dochter. en let een beetje op jezelf he, in verband met de drukte. ik heb het toen totaal onderschat, en zat er helemaal doorheen toen.

19. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Volgens mij begint er eindelijk een beetje ritme te komen in m'n dagen. Raak gelukkig ook steeds meer gewend aan het moederschap. De ene dag gaat beter dan de andere maar heb wel het idee dat het steeds wat soepeler gaat. Gelukkig :D

Er is nu ook duidelijk een patroon in wanneer Fynn veel slaapt en wanneer veel wakker is. 's Ochtends en 's avonds is ie veel wakker. 's Nachts en 's middags slaapt ie veel. Ik pas mijn bezigheden daar dus op aan. Is ff wennen maar moet lukken.

Gisteren heeft ie iets nieuws ontdekt: z'n eigen duim. Was misschien toevallig maar zag er wel schattig uit. Weet dat het niet zo goed is als ie echt gaat duimen maar ja...

Even nog een vraagje voor degenen die fv geven. Fynn krijgt nu 6 voedingen per dag terwijl ie volgens de verpakking maar 5 mag. Ik geef em nu per voeding al iets minder maar als ik nog minder geef gaat ie dat echt niet redden. En een voeding 's nachts weglaten lukt ook nog niet. Krijgen jullie kleintjes precies wat ze moeten krijgen volgens de verpakking? Of ook meer?

Over de meeting: vind het erg leuk om jullie te ontmoeten. Maar zie mezelf half februari nog niet echt met de trein en baby op stap gaan. Vind naar de stad al een hele onderneming. Als het in het weekend was zou m'n vader me kunnen brengen. Maar goed, het is nog een maand verder en wie weet hoe vlot alles dan verloopt :D

20. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @eve: als je per voeding minder gaat geven, dan komt ie waarschijnlijk vaker. Ik gaf 130 cc omdat ie niet meer wilde, maar wel mag. Want anders lukt het nooit om naar 5 voedingen te gaan. Nu wil hij wil sinds gisteren 165cc, maar komt nog steeds 6 keer. 's Nachts mogen ze eigenlijk maar 100, omdat die voeding moet gaan wegvallen, maar ik geef gewoon 130, want anders komt hij na 3 uurtjes weer. Al hij straks overdag alles goed opdrinkt, dan ga ik 's nachts pas minder geven. Dan is hij waarschijnlijk ook meer verzadigd. Zo heeft het CB het me in ieder geval gezegd.
    Je moet eigenlijk zorgen dar je niet boven de 1 liter per 24 uur gaat. Ik zit nu rond de 850cc.

Ik vond het in het begin ook wennen om naar buiten te gaan met Jiri, maar het went heel snel hoor.

@Arwen: ik doe het ook op die manier. Maar hij komt 's nachts ook gewoon voor voeding, dus langer laten doorslapen werkt niet echt, helaas.

Deel Deze Pagina