December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    ik heb laatst sokjes bij de wibra gekocht, niet duur en leuk. Maar volgens mij krimpen ze door de droger. De hak zit nu ook alweer halverwege zijn voet. Ze zijn tot 6 maanden. Ben bang dat ik binnenkort weer nieuwe kan gaan kopen :D
    Bij de zeeman heb ik een spijkerjasje gekocht, maatje 74. Erg leuk. Vind het lastig om een zomerjasje te kopen. Ook qua maat. Hij heeft nu vestjes aan, maatje 68 en die worden al langzaam te klein. Hij groeit echt hard.

Morgen mijn eerste werkdag. Heb er wel zin in, maar vind het niet leuk om jiri achter te laten. Maar dat zal gewoon ff wennen zijn.
    Zal morgen wel vertellen hoe het gegaan is.

2. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    nynke werkse morgen,
    en succes!

3. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Hallo allemaal, ik kom er echt niet aan toe om nog veel op de site te zijn.
    ben weer aan het werk, druk in het nieuwe huis etc.
    Ik heb geen tijd om om alles te lezen, blijf af en toe wel posten, maar kan het niet meer zo intensief volgen.

Vandaag heeft Dimphy haar tweede prik gehad, voor het eerst in Zutphen.
    Ze heeft nu heel erg pijn in haar beentjes, en huilt hartverscheurend ik vind het zo zielig voor haar.
    Ze heeft ook erg last van het zonnetje, ik ga morgen even de stad in voor een parasolltje.

Denise, ik las dat jij ook voor philadelphia werkt, mijn man werkt daar ook (in almen).
    Ik heb in brummen gewerkt, maar werk nu weer voor de siza in velp.

4. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ben boos op het kdv! :x Fynn krijgt ongeveer om de 4 uur een fles. Op het kdv om 11.30. Maar net voordat ze hem het flesje wilden geven viel hij in slaap. Toen hebben ze hem laten slapen :( Hij werd toen om 13.30 wakker en toen hebben ze de fles pas gegeven. En vervolgens weer om 17.30. Hij heeft nu dus maar 3 flessen op. En ik zal er dus nog 2 vanavond moeten geven. Als ik er maar 1 geef komt ie nml echt vannacht. Ik heb dus meteen gezegd dat ik er niet blij mee was en dat ze hem maar gewoon wakker moeten maken! Vinden jullie dat ik me aanstel?

5. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik vind het moeilijk om er over te oordelen, eve.
    ik weet niet wat jullie hebben afgesproken.
    Ik schrijf altijd in haar boekje hoe laat ze heeft gegeten en weer eten moet en dat doen ze ook.
    en ze kunnen ook niet ruiken hoe jij het wil en jou wensen zijn.
    Het is goed dat je het gelijk hebt aangegeven.
    Kailynn zit nu ook nog maar op 3 voedingen en ik moet er ook nog 2 geven ik doe dit om 20.00 uur en 24.00 uur.

6. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Cynthia: we hebben afgesproken dat Fynn om de 4 uur een voeding krijgt en ik geef altijd door hoe laat hij 's ochtends heeft gehad en dat schrijven ze op. Het is natuurlijk geen grote ramp maar toch vind ik het vervelend.

7. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @eve: inderdaad vervelend. Ik heb afgesproken dat ze hem wakker moeten maken en niet langer dan 4 uur er tussen te laten.
    Het kan natuurlijk wel eens gebeuren en ze zullen er geen kwaad in hebben gezien. Maar ik zou aangeven dat je anders niet aan je 5 flessen per dag komt. Zullen ze toch ook wel begrijpen neem ik aan. Ik vind niet dat jij je aanstelt.
    Is wel raar dat hij juist toen hij de fles zou moeten krijgen in slaap valt. Normaal worden ze rond die tijd wakker.

Ik geef rond 18.00/18.30 en 22.00/23.00 de flessen thuis. Hij hoeft er dus maar 2 op het kdv te krijgen. Rond 10.30 en 14.00.

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    eve ik vind niet dat je je aansteld. ik denk dat je gewoon ook even duidelijk aan moet geven hoe je het hebben wilt. waarschijnlijk helpt dat wel. het is natuurlijk ook best lastig, zoveel kindjes met allemaal een andere gebruiksaanwijzing ;) maar als je niets ervan zou zeggen werkt dat alleen maar frustraties in de hand.

ja vales,die sokken.... grrr, ik vind dat zo moeilijk. en hier gaan ze niet in de droger, maar na het wassen lijken ze wel te krimpen. ik ga nu maar standaard wat grotere halen.
    oh ja, en v&d zit hier niet.

debbie, mijn moeder heeft een leuk setje gekocht, daar zat ook een bodywarmer bij. een broekje, shirtje en bodywarmer, voor 15 euro. heel leuk. maar dat was bij de tuunte, en volgens mij zit dat maar in een paar plaatsen.
    maar zeeman of ter stal zal ook wel leuke hebben.

sling ding hoe was het skeeleren? ik wil ook binnenkort weer. lekker met dit weer.

otje hoe is het verder gegaan vandaag na de prikjes? safouane had er beide keren veel last van, hij was gewoon helemaal uit zijn doen. ik hoop dat het jullie beter vergaat.

ik heb niet zo veel te melden eigenlijk, alles gaat lekker zijn gangetje. vandaag vrij, morgen 6 uurtjes werken en dan weer een dagje vrij.

9. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Eve: Idd vervelend van die voedingen! Zou het wel zeggen want jij zit er natuurlijk mee.

Met Koen gaat het prima. Totaal geen last gehad van de prikjes. Gistermiddag kreeg ie (dat was na de prikjes) om 14.30 een fles en om 15 uur was ie moe dus heb hem in bed gelegd en hij heeft tot 19.00 uur geslapen! Toen heb ik hem wakker gemaakt. En daarna was ie heel vrolijk en nog een hele tijd wakker (ja wat wil je na zo'n slaapmiddag).

Nu slaapt ie nog...

Gr Otje

10. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    goedemorgen effe snel vanaf het werk..

baalde gisterenavond want kon niet komen kijken aangezien i-net telkens vastliep.
    Mijn BV lijkt weer op pijl te zijn. Gisteren weer genoeg gekolfd voor vandaag. was ik wel blij mee. Er lijkt wel een algemene BV dip aan de gang te zijn als ik dat zo las.....
    Maar ik hou nog effe vol....

Nick gaat steeds meer grijpen, overpakken, zich af en toe opduwen op mijn schoot tot staan, echt zo grappig allemaal....

Als ik weer thuis op i-net kan zal ik eens uitgebreider gaan lezen....

Karin

11. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Nou, het is 3 dagen goed gegaan maar vanmorgen kwam meneertje weer heel vroeg :( Terwijl ik gisteravond juist heel laat nog een voeding heb gegeven. Er is echt geen pijl op te trekken. Worden jullie beebs ook steeds op verschillende tijden wakker? Of heb ik gewoon een eigenwijs exemplaar :D ?

12. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Goedemorgen Meiden,

Vandaag gaan Thijmen en ik niet heel veel doen, hij is gelukkig wel lekker vrolijk vandaag.

Eve Thijmen wordt meestal rond 09.00 in de ochtend wakker, dus bij mij redelijk een vaste tijd.

Ik heb ook nog een vraagje:

Thijmen wilt de hele tijd staan of rechtop zitten, natuurlijk weet ik dat dit niet echt goed is. Maar ik kan het maar moeilijk verkomen, weten jullie of dit echt kwaad kan?

Thijmen vind de tv trouwens ook heel heel erg leuk en intressant en hij kan ook nu omdraaien van ze rug naar ze zij, Thijmen heeft nu ook ondekt dat hij via ze benen ze kont kan optillen op het aankleed kussen. Haha das best irritand soms hoor, bijvoorbeeld als je een luier om moet doen haha doen jullie kindjes dit ook?

13. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    ff een berichtje vanaf mijn werk. Het was heel moeilijk om Jiri vanochtend achter te laten op het kdv.
    Vind het ook verschrikkelijk om op mijn werk te zijn, heb helemaal geen zin en kan me moeilijk concentreren. Heb dan ook geen werk wat ik heel erg leuk vind.
    Maar ja, toch maar volhouden. Wil ooit nog wel eens andere baan, maar eerst maar eens een 2e kindje en dan verder kijken. Ik zit qua salaris en vaste aanstelling wel goed hier.

Tijdens de lunch ff naar het kdv om te kijken hoe het gaat.

14. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Nynke ik bel ook altijd ff rond het middaguur met het KDV en ook met de oma's om ff te horen hoe de ochtend was geweest..en soms geef ik dan ook gelijk weer ff wat tips om evt de middag makkelijker door te komen....

Teun heeft vanmorgen zijn 3e prikjes gehad...pffff gelukkig nu hoeft het pas weer met 11 mnd ;) tot nu toe gaat het goed..eerst wel huilen, maar mama had de troost fles mee..dus hij heeft iets gedronken ( 10 ml) maar dat was voldoende...en nu ligt hij te slapen in de wagen...ga hem strakkies wel wakker maken voor zijn fles en wil hij dan weer slapen...ga je gang maar dan wel in bed.... :D

Voor de lijst: Teun is nu 7380 gram en 62 cm

enne we mogen een fles gaan minderen en fruithap en daarna de groente hap gaan geven en ook nutrix in de laatste fles doen.....we hebben "toestemming" en toen ik vertelde van de wagen zei ze"als het niet meer past dan past het niet meer hoor" en ik zei dat hij zoveel wilde zitten was ook niet erg....dus lekker makkelijk..... :D

ik hoor achter me wat geluidjes uit een wagen komen dus ik ga ff kijken...
    want ik voor de rest weinig nieuws ;)

doei

15. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi hoi,

gisterenavond zijn we teruggekomen van ons Ardennen weekend. Het was erg leuk, prachtig weer, leuk huisje. We hebben flink gewandeld, over paden die niet altijd even fijn waren voor een kinderwagen. Op de tweede dag hadden we de kinderwagen mee, en ook een draagzak en dat beviel super, konden we afwisselen. Het slapen in zijn campingbedje gind ook goed. Hij werd alleen 's ochtends wel iets vroeger wakker en hij miste duidelijk zijn mobiel boven zijn bed. Hij kon zich niet zo lag amusren als thuis.
    Toen we hem gisterenavond in zijn eigen bed legden (huilend, want hij was erg moe en een beetje gestressed van het gereis) stopte het huilen meteen en ging hij heel blij lachen naar zijn mobiel. Ik vond het een heel fijn gevoel dat hij dus ook herkenning voelt als hij thuis is. Hij is vandaag trouwens niet uit zijn bed te krijgen: ik hem hem er om 10 uur ingelegd, het is nu half 1....
    Fijn, want dan kon ik hier even bijlezen, daar had ik mijn tijd wel voor nodig! Ik kom nog wel een keer terug vandaag met wat reacties!

Lies

16. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    kailynn wil ook niet liggen maar zitten en zet zich ook steeds af tot staan. en debbie hier doet kailynn ook haar billetjezs omhoog op het aankleed kussen.

Kailynn is vandaag al weer 4 maanden oud.

mijn schoonouders zijn net wezen poetsen, dus alles is bijna schoon gelukkig.
    Kailynn was veel te driftig om aan de borst te drinken en werd bijna histerisch, het lukte echt niet dus maar een fles gedaan.
    komt denk ik dat ze veel werd afgeleid van opa en oma die doen dan lekker gek met haar dus die wil ze wel volgen. mijn schoonvader snapt dan niet dat hij niet moet storen maar ja je kan het ze niet kwaklijk nemen.
    alle was is ook weg gewerkt moet alleen nog in de kasten.
    ik ben vanmorgen ipv gisteren even wezen skeeleren maar dat viel nog niet mee zeg maar.
    conditie 0 en zere heupen.
    ga nog wat doen
    groetjes

17. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

eve; ik snap jouw reaktie hoor heel goed dat je dit wel hebt gemeld, van hun kant begrijp ik het ook dat zij fynn laten slapen omdat hij dit uit zichzelf doet en dus wel moe zal zijn geweest.
    wel balen dan dat zo je rooster in de war word geschopt.

slingding; en nog lekker geskeelerd? zo hee alweer 4mnd gaat ook hard zeg;

meiden morgen is orlando 5 MAANDEN :confused: :D wat gaat het hard

hij had vanmorgen een wortelpoepbroek :( :) was ook gelijk wat breieriger maar zo te merken gaat dit dus goed.

reageer ook niet overal op ga ff genieten van de rust (nu slaapt hij nog en heb alles aan kant in huis vandaar

gr saskia

18. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Jeetje saskia alweer 5 maanden GEFELICITEERD wat gaat het hard he, voor je het weet zie je orlando lopen haha. Gelukkig is het met het groentehapje allemaal goed gegaan, haha zal er wel lekker uit hebben gezien ze poep ;)

19. keizerin

keizerin Niet meer actief

Hallo Meiden,

We hebben een nieuwe computerscherm zo'n platte en het is 19 inc breedbeeld en jeetje wat is dat groot :confused: moet er echt aan wennen.

@Saskia Orlando alweer 5 maanden wat gaat het toch hard zeg.

@Slingding Kailynn alweer 4 maanden het gaat echt zo snel.

@Lies wat fijn dat jullie het leuk hebben gehad.

@Janette gelukkig hoeft Teun voorlopig geen prikjes meer,Wessel krijgt 7 mei de 3de.

@Nynke wat vervelend dat je het niet meer leuk vind op je werk.

@Eve Wessel heeft ook geen vaste tijd om wakker te worden vandaag was het alweer om 6 uur fles gegeven en daarna werd hij om half 10 wakker.
    Gister werd hij weer om 8 uur wakker en die dag daarvoor om half 10.

@Otje gelukkig heeft Koen geen last van zijn prikjes gehad.

@Noura ik heb altijd zeeman sokken gehad en die zijn heel snel te klein ik heb nu wibra ben benieuwd of die een beetje goed blijven zitten.

Johan ziet een dooie pixel ofzoiets in het scherm zitten dus hij is niet goed :( hebben wij weer.

20. @Eve: Onze beebs hebben gewoon een heel eigen logica. Jasmijn ook. Zo hebben we gisteren voor het eerst de laatste voeding een half uurtje vervroegd, van 23.30 naar 23.00 uur (mijn hubbie moet namelijk bijna iedere dag om 6.00 uur op en dan is 23.30 uur wat laat...) En wat doet mevrouw vandaag? Ze wordt een half uurtje LATER wakker...! Dit deed ze ook al toen de klok een uur vooruit ging (moest ik dus meteen 2 uur wegsmokkelen die dag...)

@Debbie: Ik zou Thijmen niet extra stimuleren te gaan staan of zitten. Daar is hij nog echt te jong voor! Je kunt hem wel met zijn ruggetje tegen jouw buik aan laten zitten, dat doe ik met Jasmijn ook.

Jasmijn heeft vandaag haar 2e prikjes gehad. Ze was enorm flink: bij de eerste spuit huilde ze zelfs helemaal NIET en bij de 2e spuit heel eventjes! Ik vond haar echt een kanjer! Ze schijnt er tot nu toe ook niet veel last van te hebben. Een uurtje geleden was haar temperatuur 37,2, normaal dus...
    Voor de statistieken: Jasmijn was vandaag 60 cm en 5935 gram. (Voor Noralien: bij haar geboorte op 23 december woog Jasmijn 3890 gram en was ze 50 cm lang. Ze is nu 14 weken en 3 dagen oud.)

Daarna ben ik bij de homeopatisch arts geweest. Volgens haar was er nog niet echt sprake van eczeem, maar neigde het daar op sommige plekjes wel naar. Ze heeft zalf voorgeschreven (homeopatisch, geen hormoonzalf...) en korreltjes. Ik hoop dat het helpt.

Deel Deze Pagina