December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieve Saar, naar aanleiding van de reactie van Noralien ben ik terug gaan bladeren en kwam ik dit berichtje tegen. Ik schrok er behoorlijk van, eerlijk gezegd. Gelukkig heb je nog op tijd aan de bel getrokken en ik hoop van harte dat jullie tweetjes het gaan redden!

Ook ik denk dat werken een welkome afwisseling zal zijn. Even een andere rol dan die van moeder en/of echtgenote kan héél verfrissend werken. Dikke knuf van mij!

Ook las ik dat Debbie een maagbandoperatie zal ondergaan. Dat is niet niets, zeg! Ik wens je veel sterkte, want ook met een maagband gaat afvallen niet vanzelf. Veel succes!

2. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Morgen gaan Fynn en ik weer es naar de kapper. Eerst Fynn naar de kinderkapper en daarna ik naar een gewone kapper ;) Wat Fynn betreft ga ik iets 'gewaagds' doen. Fynn heeft vanaf dat z´n haartjes zijn gaan groeien altijd ´lang´haar gehad. Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ´kort´ (geen stekels en tondeuse hoor!) haar hem staat. Vind het nml zo lief als z'n haar nat is en ik het rechtop kan zetten. Wil nu dus wat langere spikes laten knippen. En als ik het niks vind dan groeit het zo weer aan....toch? :D

Vandaag in de uitverkoop een paar korte cowboyboots gekocht in de kleur.....fuchsia :) Staan echt stoer onder m'n spijkerbroek hoor...haha

En aangezien Fynn steeds liep te piepen dat hij pijn had als hij z'n sandalen aan had heb ik vanmorgen Teva's besteld. Enfin, vanmiddag gingen we nog ff naar de speeltuin. Dus ik zeg: Pak je schoenen maar. En ja hoor, hij komt met z'n sandalen aan en laat ze zonder probleem aantrekken en zegt heel vrolijk: Ze doen niet pijn. Grrrrrrrr....gelukkig kon ik de bestelling nog annuleren...

3. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    haha Fynn dacht zijn nieuwe schoenen al geregeld te hebben :).
    En ik zie dat je de tickersite bezocht hebt. Leuk!

4. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Noralien: Moet eerlijk bekennen dat een mede februari-mama van jou de banner voor me heeft gemaakt....

Het was me op m'n pc eindelijk gelukt om accenten op de e etc voor elkaar te krijgen (door eerst ctrl en shift in te drukken). Op m'n laptop lukt dit niet...Hoe kan ik het anders voor elkaar krijgen?

5. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    eve denk dat de korte haartjes Fynn heel leuk zullen staan....
    ik persoonlijk hou niet van lange haren bij jongetjes of mannen.
    hier aan de overkant woont een jongetje van 4 wat door kan gaan als een meisje...heeft ook nog eens dik haar en krullen erin.....

Visite van ons hebben regelmatig gevraagd aan ons hoe heet dat meisje :$

Maar als je het niets vind groeit het zo weer aan dat is zo.... tenminste bij Teun wel daar "moet" ik echt elke 4 á 5 wkn mee naar de kapper

en een oplossing voor je laptop heb ik niet,ik heb er geen...haha
    mss ff op google kijken?

6. hallo allemaal,

heb bijgelezen, maar heb allemaal hapjes in de frietketel zitten, dus ben zo weer weg.

Noralien, het speelde al ja. Maar ik wou zo graag nog kindjes (owh ik hoor zelf hoe stom het klinkt) en ik dacht: het komt wel goed. Vanaf het moment dat ik helemaal verliefd werd, heb ik wel de nfp weer opgepakt en zelf gebruikt om niet zwanger te worden.

Lola, welkom terug.

En we hebben een fototoestel gekocht, ik eigenlijk. Dit is hem: Nikon D5000 + AF-S 18-105mm + 70-300 VR | Fotokonijnenberg

Groetjes,
    Saartje

7. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Ik ben jullie niet vergeten hoor, maar met het mooie weer heb ik gewoon niet zoveel zin om achter de pc te zitten en daarnaast heb ik het ook gewoon heel druk gehad. Ik heb wel bijgelezen en reageer even op de dingen die ik uit m'n hoofd heb onthouden:

@Lola: Welcome back. Wat ontzettend balen dat de peuterpuberbuien van Jasmijn nu juist in de vakantie moesten plaatsvinden. Of misschien wel juist door de vakantie. Want dan ik toch alles anders als normaal. Demi had het vorig jaar voorjaar ook. Maar gelukkig hebben jullie toch nog een paar gezellige dagen gehad. Wel erg fijn dat de heen- en terugreis zo goed gingen, want dat vind ik altijd wel spannend. Mila slaapt trouwens niet tot nauwelijks in de auto dus wij blijven dit jaar bewust in nederland.

@Saar: Jeetje, wat schrikken dat het met jou en Ben niet zo goed gaat.:x Zoals de anderen al zeggen, jullie lijken zo enorm gelukkig samen! Hoop dat jullie er samen uit komen, maar het feit dat jullie samen in therapie willen gaan geeft in ieder geval aan dat jullie er voor willen knokken. Dus dat komt vast goed.

@Debbie: Een maagband, dat is niet niks. Dapper besluit hoor! Ik hoop dat het gaat werken en tot het beoogde resultaat gaat leiden!

@Eve: Ik ben heel benieuwd naar de make-over van Fynn ;), dus als hij geweest is wil ik graagfoto's zien :)

@Slingding: Zo, wat is er hard gewerkt door jullie! Goed hoor, wordt mooi. DIe nieuwe voordeur zorgt er voor dat het huis er gelijk helemaal anders uit ziet.

@Noralien: Ik word echt steeds benieuwder naar je site. Succes ook nog met inpakken enzo.

HIer gaat het z'n gangetje. Mila is vandaag al weer een half jaar en krijgt sinds een weekje ook groenten en fruit. En dat is echt genieten. Demi wilde de eerste twee maanden helemaal niets anders dan melk, maar Mila eet echt alles op wat je haar voorschotelt. Vandaag at ze voor het eerst bloemkool en ze vond het heerlijk.

Demi heeft ook af en toe peuterpuber buien en dat is niet echt grappig. Er gaat ook wel veel in d'r hoofdje om, want 's nachts wordt ze soms huilend wakker, volgens mij van het dromen. Volgens mij verwerkt ze dan wat ze overdag mee maakt .Maar gelukkig is het niet iedere nacht ofzo. Ze is vandaag ook een uurtje samen met mij een kijkje gaan nemen op de psz. Was leuk, ik ben benieuwd hoe ze het gaat vinden in september.

Wat minder is is dat ze helemaal niet meer in bad of de douche durft en dat ze sowieso als we haar luier afdoen meteen gaat gillen: "Gauw een schone luier aan" . Heel sneu. Vorige week heeft ze een keer in bad gepoept en op het aankleedkussen geplast en ik denk dat ze daar van geschrokken is. Hopelijk is het een fase die snel weer over gaat. Ik wil hier woensdag het zwembadje opzetten in de tuin. Ik zal eens kijken of ze daar wel met blote billen of alleen een zwembroekje in wil.

8. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Saar: Wow, wat een fototoestel...! Gaaf hoor! Haha, zoveel geld verdien ik niet eens in 1 maand ;)

@Duckie: Wat heerlijk dat Mila zo goed eet! En Demi ook lekker aan het peuterpuberen. Ben echt benieuwd welke peuter hier het eerst uit de puberteit is :D

En vwb Fynn's haartjes....hij keek me vanmorgen weer zo lief aan met z'n 'lange' haartjes dat ik het denk ik toch niet korter wil. Ik houd nml eigenlijk helemaal niet van kort haar bij peutertjes....nou ja, we zullen zien...surprise dus ;)

9. Eve, ik ook niet hoor ;).
    Maar omdat we nu toekomen en ik straks mee ga werken, wil ik graag mijn eerste twee maandlonen er aan besteden.

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    saar schrikken hoor
    en wat een toestel zeg, ga je er ook professioneel mee aan de slag? want lijkt me toch een behoorlijk professioneel toestel

jantien wat een verhaal zeg. jammer van je tijd, maar ja, je zou het jezelf nooit vergeven als het niet goed was gegaan
    en een vriendin die vk is...... heel gaar allemaal verzonnen

lola welkom terug

janette leuke meubels

weet het verder niet meer, wou even snel spieken en ga lekker de tuin in
    vandaag naar het cb geweest, liep lekker uit en saf wou niet meer en anissa ook niet meer. saf wou dus ook helemaal niet meewerken en het was al zo warm
    hij weegt nu 12,5 kilo en is 91 cm

11. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

janette; leuke meubeltjes hoor

jantien; al met al beweerde ze dus een tweeling te hebben gebaard een vriendin te hebben die vk is en dat haar vader bitterballen kwam brengen?!?!? nadat ze zichzelf wat heeft willen aandoen?!!!?:$:(
    heeeel vaag hoor enne vind echt dat dit niet moet kunnen. zoiets verzin je toch niet.......:x...tegenwoordig.....

lola; heee welkom vakantiegangert, wat vervelend dat de eerste week zo vervelend liep met jasmijn, denk je dat het mss ook door de andere omstandigheden kwam vakantie bedoel ik dan he?!
    heb je nog leuke foto's geschoten:D? emma zo lekker aan het brabbelen leuk joh, ik vind dit ook zoooo schattig

eve; thnx:):D. enne oh ja poept fynn net als hij slaapt8):p?! ik heb wel oefeningen hoor maar ik wil zelf ook nog DE oefening hebben vwb smallere taille, 1 die iig iets helpt is. op je rug liggen(op een gymmatje) en dan je knieen naar 1 kant laten vallen nadat je je voeten plat op de grond dicht bij je rug hebt geplaatst. en vervolgens (evt met je handen onder je billen als je een holle rug hebt) je benen in dezelfde houding optillen en naar de andere kant verplaatsen, dit is dan 1. dit herhaal je in eerste instantie 2x 15 dan 2x 20 t/m 2x ..... wat jij zelf aankunt. elke dag of om de dag oefenen. en je kunt ook op je zij gaan liggen, en dan zo recht mogelijk gaan liggen om vervolgens je benen(gestrekt en zoveel mogelijk beide benen)omhoog te tillen, je hebt dan je elleboog op de grond om je hoofd te steunen en je andere hand kun je gebruiken om te ondersteunen ong thv je borst zodat je niet naar voren valt...dit aan beide kanten ook 2x etc etc...:) heb er nog wel wat maar mss kun je hier wat mee
    ik vind je banner superrrr leuk joh, enne had jij mijn respons sms nog ontvangen zaterdag? wss wel maar moest je weer gaan werken neem ik aan

noralien; zo zo nou als ik het zo hoor, poe hee neem me petje voor je af hoor enne ik denk dat ik dit ook niet had afgeslagen hoor vwb de vloer wel drukker maar dan heb je dit ook maar gedaan he?!

slingding; dan schiet het bij jullie ook op he?! goed hoor

eve; fuchsia cowboyboots ben benieuwd:). enne wat is er mis met tondeuse kapsels?8):)
    wel spammen he fynn zijn nieuwe kapsel?
    volgens mij vwb de tekens kun je gwoon eerst een streepje intoetsen en vervolgens de bv letter e typen en dan plaatst hij hem zo. é

saar; wow mooi toestel hoor, heb je er verdere plannen mee?

duckie; lekker hoor dat mila zo goed aan het eten is enne vind het nu ook lekker om juist lekker buiten te zijn hoor ipv achter de laptop ik ben nu letterlijk aan het wachten tot orlando wakker is van slapen zodat we kunnen gaan zwemmen :D balen dan demi zo bang is voor het douchen/badderen

noura; he balen dat ze er beide niet veel zin meer in hadden maar kan me er wel wat bij voorstellen als het zo lang duurde, hoeveel en hoelang was anissa nu. denk dat safouane en orlando beetje hetzelfde zijn qua lengte en gewicht, laatste zeker mss is orlando zelfs(ik vind hem in verhouding tot andere van zijn leeftijd nml altijd best klein,) wel iets langer

ik ga zo lekker even met de jongens zwemmen, tenminste als orlando wakker word vanmiddag;) valerius heeft lekker geslapen heeft zijn fruit op en smeer hem zo in dan is hij er vast klaar voor

gr saskia

12. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    De kapster vond het ook zonde van Fynn z'n haartjes om ze kort te knippen ;) Bovendien heeft hij een paar lastige kruinen waardoor langer spikes niet lukken en ik het dus echt heel kort had moeten laten knippen. No way! Nu heeft ie dus weer een lekker bijgeknipt koppie. Het haar wat in m'n banner nog over z'n oren hangt valt er nu weer netjes op en achter en z'n pony is weer wat luchtiger. Echt een keurig jongetje :) Hij lijkt ineens wel weer een stukje ouder. En...wil helaas niet op de foto ;)

13. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    #30313 eve, 30 jun 2009
    Laatst bewerkt: 30 jun 2009
    Zeg Saskia, nou moet je niet tegelijk een reactie gaan plaatsen...;) Thanks voor de oefeningen. Moet het alleen altijd 10x lezen voordat ik begrijp wat ik moet doen. Dus mss kun je het over 2 weken ff voordoen :) Probleem met mij is dat ik dat soort dingen altijd een week doe en er dan geen zin meer in heb...Heb wel vandaag de verleiding weerstaan om een donut te kopen...Had je sms wel ontvangen hoor maar las em pas toen ik weer thuis was...beetje laat om nog te reageren :D Bij Orlando vind ik de tondeuse look juist heel stoer! Ik zou hem niet met lang haar kunnen voorstellen. Maar bij Fynn zie ik dat gewoon niet voor me...Het streepje op de e werkt hier niet :x Hoop dat Orlando niet al te lang slaapt en jullie lekker kunnen gaan zwemmen!

Over zonnebrand gesproken. Op het kdv gebruiken ze Riemann P20. Dat hoef je maar 1x per dag te smeren. Ik was daar eerst heel sceptisch over maar na wat gegoogle toch enthousiast geworden. Heb het nu gekocht en vind het ideaal! Ook voor mezelf :)

@Janette: Wrs gaan we in augustus naar....Sunparks Kempense Meren :)

Dus Saar.....zet de koffie maar vast klaar! :p

Nog ff een zindelijkheidsvraagje. Fynn heeft een aantal weken iedere avond keurig op z'n potje geplast. Maar nu heeft hij er echt totaal maar dan ook totaal geen interesse meer voor. Hij geeft zelfs niet meer aan of hij moet poepen. Ik weet dat jongens meestal niet heel snel zijn met dit soort zaken maar vraag me af of ik het toch niet es meer moet gaan stimuleren. Wat doen jullie?

14. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    eve doe ze alvast daar de groeten van me:D welk type huisje hebben jullie?>
    Fynn wel ff op de foto hoor Teun wil je nieuwe haartjes zien!!

enne de zindelijkheid... hier advisieren ze met 3 jaar te gaan starten...maar dat had ik je al gezegd ;) enne mijn sms van ikea nog gehad?

net met Teun hier naar de schoenwinkel geweest...hij is dus binnen 2 mnd uit zijn schoenen gegroeid :( ze hadden opruiming 2 halen 1 betalen dus heeft hij nu ook sandalen en had ze al gekijk aan......

en hij gaat de laatste 2 dgn zonder mopperen weer zijn bed in... en gaat ook weer smiddags slapen...

morgen komt de kringloop de oude meubels ophalen dus dan kunnen we gaan schroeven......

15. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Janette: Hebben de vakantie net geboekt. Was een leuke aanbieding voor een 4 persoons standaard villa met 177 euro korting :) Op zich geen groot huisje maar groot genoeg. Zitten we eindelijk in een park met een luxe zwembad..haha. De 3 jaar grens had ik idd nog in m'n hoofd zitten...maar lijkt nog zover weg...Dacht al dat het aan Fynn lag maar die is dus ook in 2 mnd uit z'n schoenen gegroeid. Heb dus ook dankbaar gebruik gemaakt van de uitverkoop. Hoop alleen wel dattie nu niet zo snel meer groeit..Ook jouw sms in goede orde ontvangen. Moet alleen eerlijk zeggen dat ik tijdens m'n werk niet veel sms. Maar thanks iig voor de info!

@Saar: Heb je buiten Bokrijk en Plopsaland nog meer leuke tips in de omgeving? Of mag ik Fynn een dagje bij jullie in de tuin laten spelen zodat wij kunnen gaan shoppen...:p?

16. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    eve ik vroeg het omdat me mobiel een beetje raar doet vandaar
    enne op zondagochtend is er in Mol een dierenmarkt met konijntjes kippen vogeltjes enz enz heel leuk...
    ook Lommel is een leuke plaats om door te lopen en evt te winkelen en in het centrum zit een grote supermarkt
    in de supermarkt op het park verkopen ze ook wel wat hoor maar weinig groente maar wel elke morgen verse broodjes ;)

en ff op google op lommel en mol zoeken krijg je ook een boel en op de site staan ook tips....

maar wel leuk dat jullie er ook heen gaan welk huisjesnummer hebben jullie? wij 230

zo we gaan de tv meubel weghalen en de nieuwe proberen te plaatsen.....

17. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Janette: Ben je er al es geweest dat je alles zo goed weet? :(

18. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Yep ik ben er een week geweest in september 2007.
    en toen heb ik dus deze tips gehad van Saar.... ;)

toen zaten we dus ook in een eenvoudig huisje, het eerste weekend met 7 volw en teun en na het weekend alleen met ons 3 tjes....

en nu in oktober gaan we er weer heen....

19. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Oh, okay, dat was me ff ontgaan 8) Jij weet dus uit ervaring dat het een leuk park is! Goed om te weten. Waren de standaard huisjes wel okay? Weet niet welk nummer we hebben. Zal het es vragen aan m'n ouders.

20. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Noura: Oh, dat is wel erg vervelend als je met dit weer bij het cb staat met twee kids die allebei niet willen. Daar word je niet blij van zeg.

@Eve: Ik kwam speciaal ff kijken voor de metamorfose van Fynn, maar ik begrijp dat het toch bij een mini-metamorfose is gebeleven :p. Maar wil toch wel een foto zien hoor, altijd leuk.
    RIemann P20, nooit van gehoord, maar klinkt wel handig, 1x per dag smeren. Ik zal zo eens googlen.
    Zoals ik hier boven al schreef wil Demi niet eens meer zonder luier rondlopen en is ook in bad gaan daarom 1 groot drama, dus ik heb ff geen tips of advies omtrent zindelijkheid.

Hier vanavond weer een groot baddrama, ik baal er zo van :(. Maar verder was ze vanavond wel hartstikke gezellig. We zijn nog even naar de kermis geweest, ze is echt helemaal fan van de draaimolen. Maar helaas voor Demi, de kermis is weer voorbij voor dit jaar.

Mila is trouwens echt zo'n enorme kletskous. Die brabbelt er echt de hele dag op los, zo grappig. Demi doet tegenwoordig de klanken en geluiden van Mila na en dan is het net of we het in stereo horen ;)

Morgenvroeg ga ik het zwembadje op zetten en komt een vriendinnetje van Demi (met haar mama) hier zwemmen. Het wordt weer lekker warm. Ik hoop alleen dat ze dat badje in wil. Maar anders maar niet, dan vermaakt ze zich wel op een andere manier.

@Duikster: Ik herinner me ineens je foto's en verhalen van de Sprookjescamping, echt super leuk! Wij wilden ook graag daar naar toe, maar vrienden van ons gaan een week mee, en er waren daar geen accomodaties meer te huur (zij hebben geen tent of caravan), dus nu gaan we naar een camping in dezelfde straat, de Zandstuve. Ze komen allebei heel goed uit de bus bij Zoover, dus ik ben erg benieuwd. Heb er in ieder geval zin in.

Deel Deze Pagina