Sorry, maar even ego ... Ik baal echt zoooo verschrikkelijk. Of misschien is balen niet echt het juiste woord, ik maak me echt zorgen. We kregen vorige week een brief in de bus over een informatieavond ivm de aanleg van een fietstunnel. Nu blijkt hier pal achter ons huis een fietstunnel te worden aangelegd, zo'n beetje in onze achtertuin. Ons huis staat er het dichtst tegenaan. Ze gaan daar pas over een jaar aan beginnen en wij zijn hier over vijf weken weg, geen probleem dus zou je zeggen. Maar helaas. Ons huis staat op zeer zachte Zaanse grond en is al wat verzakt (100 jaar oud). Door een bouwdepot achter onze tuin en zwaar materieel dat daar af en aan rijdt, is dit flink verergerd. Ik moet dus echt niet denken aan de gevolgen van alle werkzaamheden die bij de aanleg van een tunnel horen . Nu heeft de gemeente vrij recentelijk ergens alle huizen in een straat moeten stutten omdat het verzakt was (lees: voorover dreigde te kiepen) door rioolwerkzaamheden. Hier hebben ze hun lesje van geleerd en dekken zich nu dus aan alle kanten in. Ze gebruiken methodes die minder belastend zouden zijn (niet heien b.v.) en meten schade aan huizen op (allee buitenkant). Een evt. vergoeding kunnen we dus wel vergeten. Maar ik ben zooo ontzettend bang dat we ons huis nu niet meer kwijt komen. Die verzakte straat heeft veel publiciteit gekregen dus veel mensen weten wat het kan veroorzaken. En vanmiddag stond hier dus al een verslaggever van noord-hollands dagblad aan de deur. Heb er echt van moeten janken . Misschien zie ik het te negatief en wordt het huis gewoon verkocht. Maar zie het somber in. Einde klaagzang! Sorry!
@Duckie: Kan me zo goed voorstellen dat je baalt van het bad drama Ik heb dat met de haren van Fynn wassen (doe ik nu nog maar 1x in de 2 weken ofzo). Het moet toch echt gebeuren en het voelt dan erg tegenstrijdig om een kind zo in paniek te zien. En voor jou is het dan nog erger aangezien 1x in de 2 weken in bad wel wat weinig zou zijn. Hoop echt dat Demi het snel weer leuk gaat vinden! Wanneer gaan jullie kamperen? @Noralien: Logisch dat je je daar zorgen om maakt! Dat is ook niet niks zeg Denk idd dat het potentieele kopers zal afschrikken. Dat zou je zelf ook hebben als je een huis zou gaan kopen. En dat wetende maak je je extra zorgen. Bah, wat een rotsituatie. En je bent ook helemaal machteloos wat dat betreft. Ik ga hopen op een wondertje en een koper die helemaal verliefd wordt op jullie huis. @Saar: We gaan van vrijdag 28-8 t/m vrijdag 4-9 Jij ging toch in september werken? Maar hopelijk gaat het toch lukken om elkaar ff te zien!
@Noralien: Jeetje meid! Waarom heb je me daar maandag niets over gezegd...? Ik kan me voorstellen dat je hier helemaal van in de stress schiet. Ik zou van minder gaan janken, geloof ik... Je bent hier inderdaad lekker klaar mee en het enige dat ik voor je kan doen is nóg harder duimen... @Eve: Eerlijk gezegd zijn wij ook niet fanatiek bezig met de zindelijkheidstraining van Jasmijn. Eigenlijk komt het erop neer dat we wél goed luisteren naar hetgeen Jasmijn aangeeft en ze doet inderdaad zo nu en dan wat op het potje, maar we 'pushen' haar niet. Ik denk zelf dat zolang een kind er niet klaar voor is, het ook niet gaat lukken. Jasmijn is over het algemeen best een rappe, maar het zindelijk worden boeit haar nog niet zo. Ik zit daar verder niet mee. Ik zou Fynn ook gewoon lekker z'n gang laten gaan, binnenkort komt hij vast en zeker zelf wel weer om het potje vragen. Waarschijnlijk is er momenteel iets anders dan hem meer bezig houdt...
Emma is gisteren weer 'op APK geweest'. Zowel haar lengte als haar gewicht zitten nu boven het gemiddelde. Ze is nu 74,5 cm lang en 9.835 gram zwaar (toevallig precies het gewicht dat ze de vorige keer als eerste gewogen hadden en naderhand niet bleek te kloppen...8)) Voor de rest was er weinig spannends te melden over Emma, dus hebben we het meer over mijn lieve, dwarse peuterpuber gehad (die er ook bij was en vreselijk zoet op haar stoel naast me zat... ) Daarna op de fiets naar mijn moeder, die bezoek had van vrienden. Na een kwartier de kat uit de boom te hebben gekeken, pakte Jasmijn die man helemaal in met boekjs, puzzeltjes en spelletjes. Ooooooooooo... wat vond ik haar toen toch weer zo leuk, bijdehand en lief. Gelukkig bleef ze dat ook de hele dag... Na het eten zijn we nog een stukje gaan fietsen. Echt leuk is dat, beide meisjes genieten er enorm van. En als Jasmijn me dan vraagt om met haar een liedje te zingen (doe ik alleen buiten de bebouwde kom hoor... 8)), dan lacht Emma om het hardst...
@Noortje: Oh, wat een ellendige situatie, nu je je huis te koop hebt staan. Ik heb beroepsmatig met dit soort zaken te maken (ben betrokken bij dit soort bouwprojecten vanuit de gemeente) en misschien kan ik je anders nog wat van advies voorzien. Je mag me bellen als je wilt. Heb je een rechtsbijstandsverzekering? En ik zou in ieder geval eisen van de gemeente dat er tzt ook binnen in het huis een vooropname wordt gedaan. En het anders zelf laten doen en trachten de kosten op de gemeente te verhalen. Sterkte ermee. @Lola: ja , het gedrag van die peuters kan van de ene op de andere minuut zomaar omslaan he. Wel fijn als het dan gewoon de hele dag gezellig is. Hier heb ik vanochtend het zwembadje opgezet voor Demi en haar vriendinnetje. Ze hebben heel even in het water gezeten, maar vonden het toch gezelliger om lekker rond te rennen, fietsen en verstoppertje te spelen. Maar ze hebben wel heerlijk samen gespeeld, zo leuk om te zien. Ga nu maar eens even de boel opruimen...
jeetje noralien wat een nare situatie, kan me heel goed voorstellen datr dit je stress bezorgd hoop heel hard dat jullie toch snel het huis kwijt raken eve ben ook benieuwd naar de haartjes lola, volgens mij heeft emma anissa in gehaald... die was overigens vorige keer maar 80 gram in 2 maanden aangekomen wel lekker dat ze weer goedgekeurd is pff moesten net maysa haar guppie verschonen, hoor ik ineens paniekerig maaam , ligt het guppie op het aanrecht, was uit het bakje gesprongen safouane is overigens alleen op controle geweest, anissa mag volgende week ik moet nu snel aan het eten beginnen zie ik, moet over anderhalf uur op het werk zijn doei
Lola: fijn dat je toch nog wel een leuke vakantie hebt gehad ondanks peuterpuber. Ik schud je weer de hand trouwens, want ook Nick is de afgelopen dagen niet te genieten geweest. Gelukkig was dat hier na de vakantie, daar heb ik echt geen kind aan hem gehad. Heerlijk. Lekker in elk geval dat Jasmijn ook nog haal hele lieve momenten kan hebben. enne ik wist al dat Emma een grote meid was...Ze is gewoon bijna 5 cm groter dan Chris (en ruim 2 kilo zwaarder...) Janette: leuke meubels. Zitten ze allemaal al in elkaar? Wow Saar: wat een toestel. Duckie: herkenbaar die douche/bad taferelen. Hier is dat ook lang geweest tot Nick samen met Jasmijn en Kailynn in bad heeft gezeten en sindsdien weer alles onderspetterd en nu zelfs komt driftig wordt als hij niet in bad mag. Maar heel vervelend. Ook hier is het gekomen na een ongelukje in bad. Sterkte ermee, en misschien kun je eens een ander kind mee uitnodigen in bad en hen eerst laten gaan. Fijn dat Demi in elk geval lekker gespeeld heeft vanmiddag. over de zandstuve heb ik ook leuke verhalen gehoord, en geloof ook voor iets oudere kinderen meer geschikt dan de sprookjescamping. Ach kamperen op zich is al erg lekker. Noura: moest Saf extra naar het CB? Hier hoeven ze pas weer met 3 jaar geloof ik. Eve: nog niet gelukt om Fynn voor de camera te krijgen? Nick is hier nog een halsstarrig weigeraar van wc/pot. HIj wil gewoon niet en dan begin je niets. Dus ik zeg wel dat hij op de wc moet poepen en plassen, maar verder laat ik het maar weer even. Noralien: grr...ik zou er ook flink de pee in hebben. Wat een naar bericht. Hopelijk gaat het huis snel verkocht worden, maar ik kan me je zorgen levendig voorstellen. pff. dat kunnen jullie niet gebruiken. maar de gemeente kan niet zomaar onder eventuele schade uit. Hopelijk blijft het jullie echter allemaal bespaard. enne...ik ben nog steeds nieuwsgierig wat er nu naar me onderweg is....heb nog niets gezien namelijk. pff heb de afgelopen dagen druk gehad, veel verplichtingen en verjaardagen. Ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk, maar moet morgen toch weer in touw. Morgen naar de dermatoloog met Nick om zijn exceem te laten beoordelen. We zullen zien, maar ik verwacht er niet veel van. Fijn om 1400 dus eigenlijk tijdens zijn slaapje. we zullen zien hoe het loopt. Op het werk ook een aanhoudende crisis die veel energie vergt en vanmiddag hoorde ik laat dat een patient van mij een overdosis medicatie had genomen en een nachtje in het ziekenhuis heeft doorgebracht. Dus daar mag ik ook snel weer mee verder....hoop extra energie en werk.... Slingding: trek je het een beetje in de nacht met dit warme weer?
Oh Duikster, dat is vreemd. Het pakketje had al lang bij jou moeten zijn . Crisis op je werk, balen zeg! Duckie, dank je wel voor het aanbod. Misschien dat ik eerdaags wel even kontakt met je opneem. Maar moet heel eerlijk zeggen dat ik er op dit moment even geen zin in heb . Niet in jou hoor, maar om me hiermee bezig te houden. Vervelend dat Demi niet zonder luier wilt en ook niet in bad of onder de douche. Jikke heeft een jaar geleden ook een periode gehad dat ik haar niet in bad kreeg. Ze was echt panisch als ze maar met een teen in bad was. Ik heb er toen anderhalf uur voor uitgetrokken en ben samen met haar in de douche naast het badje gaan zitten. Zij bij mij op schoot. De douchekop aangezet. Daardoor alleen al eerst helemaal in paniek. Water gewoon laten lopen zonder dat wij nat werden. Toen over mij heen laten lopen, haar laten voelen met haar handje, haar teentje en zo héél langzaam uitgebreid naar haar buikje. Dit heeft zo'n uur geduurd en bij iedere stap verder raakte ze weer even in paniek. Op dezelfde manier heb ik haar uiteindelijk in het badje gekregen waar ze er daarna lekker gespeeld heeft. Het had daarna een paar keer nog even wat aandacht nodig om haar in bad te krijgen, maar na 3 keer was ze weer helemaal enthousiast. Het was echt heel intensief, maar het heeft zijn uitwerking gehad. Misschien dat je hier iets aan hebt?! En voor demi is het dan misschien een tip haar een zwemluier aan te doen. Lola, ik heb maandag niets tegen je gezegd omdat we toen nog niet zoveel wisten. We hadden alleen nog maar een brief gehad dat er een fietstunnel zou komen zonder verdere details. Dinsdag was er dus een informatieavond waar bleek dat ie dus recht achter ons huis gaat komen (waar nu het grasveld / bouwdepot is) Jaja, wat kunnen kindjes weer lief zijn als je het er nét over hebt dat ze zo puberen . Jikke liet op het CB ook even zien dat ze zo'n lief, aardig en gezellig kindje is. Eve, Jikke heeft nog nooit op het potje geplast. Ze vind het wel erg interessant en vraagt er ook om, maar tot nu toe zonder resultaat. Wij benoemen wel dat ze erop moet poepen of plassen, maar doen er verder ook niet te veel aan. De laatste tijd zegt ze dat ze gepoept of geplast heeft en zegt dan "niet kijken mama, niet kijken" Janette, leuke meubels. Staat het op z'n plek? Saar, wat een ontzettend mooi toestel!! Ik baal ervan dat mijn toestel nog steeds niet terug is. Ik heb het zo'n 1,5 maand geleden weg gebracht voor een reiniging / reparatie :x. Wij zijn gisteravond allebei om 21.00 u (!) naar bed gegaan. We waren iedere keer al zó moe, maar het werd tóch steeds weer laat. Héérlijk om eens lekker bij te slapen! Was binnen 10 minuten vertrokken. Jikke sliep oorheen altijd 's morgens nog ('s middags niet). Maar de laatste tijd niet meer. Vaak gaat ze 's middags dan wel even terug. Maar de dagen dat ze naar het kdv gaat dus niet. Daar slaapt ze niet. Gistermorgen was ze om 6 urr al wakker en wilde ze daarna niet meer terug hoewel ze wel erg moe was. In de auto naar het kdv (5 min.) viel ze al in slaap. De hele middag hebben ze niets aan haar gemerkt, maar thuis was ze echt kapot. Ze zat op de bank te knikkebollen en viel daar af en toe in slaap. Dat zag er wel errug grappig uit . Op de arm van Robert viel ze ook in slaap op weg naar boven en vóór haar hoofd het matras raakte was ze alweer in dromenland .
@Duikster/ noortje nee de meubels zitten nog niet in elkaar gisteravond zijn de oude meubels door de kringloop opgehaald, wel hadden we dinsdagavond al het tv meubel in elkaar gezet en ik gister de apparatuur overgezet maar voor de rest moest eerst alles weg want anders was er geen ruimte..... maar nu gaan we vanavond bouwen met de salon tafel en dan is het alleen nog de eettafel en stoelen maar dat komt denk ik van het weekend wel het is toch mooi weer dus we eten buiten. @Noortje balen zeg van de tunnel achter jullie huis..en dit terwijl de grond al zo zacht is...ze hebben toch wel geleerd van de andere verzakkingen zou je zeggen.....niet dus..sterkte met de strijd hoop voor jullie dat je het wel snel kwijt bent straks lekker met mams de stad in, wil nog ff wat nieuwe shirts kopen, alles is te groot en staat echt niet meer... en misschien nog een lief kadootje voor Wijnand kopen, het is vandaag 5 jaar geleden dat we elkaar hebben ontmoed en aan elkaar zijn blijven plakken....
Janette: Leuke meubeltjes hoor. Succes met in elkaar zetten. Jeetje das wel balen zo snel uit zn schoenen. Gelukkig had je nog mazzel met die actie. Slingding: Wat een stoere foto van Kailynn in die auto! Succes met klussen he. Ziet er mooi uit, jullie nieuwe stulpje. Fijn dat het zo goed ging op het nieuwe kdv. Melliemel: Mooi dat jullie zo'n leuke dag hadden en rustig avondje is ook wel eens lekker, toch? Jantien: Pff... triest dat soort mensen. Lola: Leuk dat je er weer bent! Wel jammer dat Jasmijn de 1e week nogal roet in het eten gooide door het peuter-puberen. Wel voor velen hier (en voor mij ook) erg herkenbaar. Gelukkig hebben jullie het de 2e week leuker gehad. Fijn dat de heen en terugreis zo goed verliep. Eve: Op het moment dat Koen in bed poept (in zijn luier dan he) dan gaat hij echt niet slapen en roept mij. Hier nog een die niet zo houd van korte stekeltjes dus Koen heeft ook wat langer haar. Het enige nadeel nu met dit warme weer vind ik dat hij best veel haar heeft en dus echt ligt te zweten 's nachts in bed. Maar ja... dat zou hij met kort haar waarschijnlijk ook doen. Tis zo warm op zijn kamertje. Ik denk dat "pushen" qua zindelijkheid eigenlijk alleen averechts werkt. Dus gewoon lekker laten zo, komt vanzelf goed Leuk hoor die komende vakantie! Hoe houden jullie de kinderkamers een beetje koel? Op Koens kamer schijnt vol de zon maar ik houd overdag het rolluik omlaag maar toch bloedheet daar... Noralien: Spannend hoor al bijna de sleutel van jullie nieuwe huis! Ooh lees nu het nieuws over die fietstunnel. Dat is wel heel erg balen zeg. Kan me voorstellen dat je dan bang bent voor de verkoop van het huis... Sterkte hoor! Saar: Wauw wat een mooie camera heb je gekocht zeg! Succes met uitproberen. Duckie: Oei, wat vervelend dat Demi niet zonder luier wil en niet in bad/douche. Lastig hoor. Koen vind de douche ook nog steeds eng maar gelukkig durft hij wel in bad. Succes met dit peuter-probleem! Zo, ik ga stoppen. Heb het nieuwe badje wat ik gisteren heb gekocht opgezet en zometeen komt een vriendin met haar dochtertje van 2 hier zwemmen. Normaal gaan we altijd binnen peuterzwemmen maar met deze temperaturen vonden we dat veel te warm!! Zal straks wel wat foto's maken. Heb echt te doen met Sara. Ze moet nog tot volg. week woensdag in het gips en nu is het zo warm en elke middag na school gaat d'r halve klas zwemmen... Hopelijk is het volgende week ook nog mooi weer als dat gips eraf is. Groetjes Otje
ach arme sara, volgende week word het koeler, maar er komthopelijk nog veel zomer ik houd het hier niet koel, vooral bij anissa is het zo warm, bij saf is het wat koeler dat wel van de week gingen ze gewoon later naar bed, en sliepen sochtends langer hier zit het schooljaar er bijna op, maysa hierna nog een week, maar dan is het afscheid nemen, en nog een musical, erg spannend en emotioneel denk ik nordin wacht of die over is, hij heeft nu geen lessen meer, alleen nog een lunch, en kanoen met de klas.
hi hi, pfoe hee wat is het warm!!!!! warm weer heb ik niets tegen maar dat plakweer8)..... eve; is goed hoor enne ik kan me ook niet voorstellen hoe dit zou staan hoor(lang haar bij orlando denk beetje boel piekerig)ja ik heb dit pas ook gehoord van een leerling van mij, hij is echt behoorlijk blank heeft rood haar, dus verbrand heel snel hij heeft ook deze zonnebrand maar was toch wel degelijk verbrand dus is hij toch 3 keer gaan smeren ook met deze.....hij was overigens verder wel tevreden met de zonnebrand verder qua substantie omtrend het zindelijkheid, ik wil ermee verder als hij het ook wil. van de zomer laat ik hem dan gwoon in een broekje lopen zeg maar maar wel als hij er zin in heeft hoor anders doe ik het niet. duckie; hihi herkenbaar omtrend het nadoen van.....hier doet orlando dit nu ook, hebben we 2 beebjes soms iets minder noralien; heeeeee gatver zeg wat knudde nu, ik denk dat je je al enigszins zorgen aan het maken was maar dit werkt niet positief zeg maar, bah hee. kan me goed voorstellen dat je en potje hebt zitten huilen hoor. knuf van mijn kant lola; WOW wat is emma gegroeid, goed hoor, enne fijn dat jasmijn zooo gezellig was.....genieten noura; heeft het gupje het overleeft?! duikster; jeeetje wat een drukte ook bij jouw zeg lijkt me heftig hoor zulke patienten... hoe is het met jullie tweetjes? als ik vragen mag natuurlijk noralienlieffff janette; kan me voorstellen als je zoveel al kwijt bent dat je ff wil shoppen otje; veel badder plezier hoor sterkte me sara hier hebben we dinsdag gezwommen was erg geslaagd, woensdag heb ik een hectische dag gehad ik heb gewerkt mijn tattoo uitgewerkt laten zetten nu met valerius erbij en 1 laten maken. en erna ff met de vrienden gegeten om ook over de vakantie te babbelen, we gaan nml samen....mijn mob is weeeer aan reparatie toe, hij doet nog steeds hetzelfde waardoor hij dus niet meer funktioneerd....baal baal. lola en feitkifkim ik heb jullie nr helaas de vorige keer niet op mijn sim kunnen plaatsen dus die mis ik nu....overigens ook van saar otje en duikster mis ik omdat ik die de vorige keer niet heb kunnen opslaan. dus mochten jullie mij deze nog eenmaal willen geven zie ik ze graag tegemoet verder hier zijn gangetje, bij mel op zijn werk loopt het niet echt prettig. vind het sneu voor mel hij is altijd een zekere vent om het zo maar te zeggen maar hierdoor maakt het hem niet zekerder zeg maar.....hij heeft wel gelukkig evt back up hoor mocht het zover komen er zijn een aantal bedrijven die hem graag in dienst willen.... gr saskia ps; mss had ik het al gezegd maar valerius gaat dus sinds bijna 2 weken uit zichzelf overal tegenaan staan en proberen overal op te klimmen.....gevolg, er veeeeel achteraan gaan en al een aantal keren gevallen, gelukkig viel hij niet hard maar toch.....ik probeer een fimpje te maken als hij het doet.
@Karin: Hoe was het bij de dermatoloog? En is het het soort eczeem waar Nick overheen kan groeien (heb ik nml ook nogal gehad)? Vind het trouwens wel knap dat je dit soort werk doet. Het lijkt me wel heftig al die probleemgevallen @Noralien: Ik mag ook nooit kijken als Fynn aan het poepen is Ik lag vd week al om 20.30 in bed...dus ik herken het gevoel @Janette: Nog goed geslaagd in de stad? @Otje: Ik 'was' Fynn's haartjes nu sinds 2 dagen met een steelpan. Nog steeds zonder shampoo maar het spoelt zo wel goed uit. Hij mag met de douchekop het pannetje vullen, houdt vervolgens z'n hoofdje achterover en dan giet ik het water eroverheen. Hoop dat dat goed blijft werken. Fynn's kamer is ook warm. Helaas weinig aan te doen. Maar hij slaapt er gelukkig niet slechter door. Echt balen voor Sara! Als het gips er straks af is hoeft het dan niet meer? Ik bedoel: is het dan weer okay of moet het mss nog een keer? @Saskia: Ben benieuwd naar je tattoo! Wow! Wat leuk dat Valerius gaat staan. Gaat echt zo snel ineens. Had me dat een tijdje geleden toen ik bij jullie was nog niet kunnen voorstellen. Grappig ook om jouw opvoedkundig commentaar op de achtergrond te horen @Saar: Jij bent een keer op een blotevoetenpad geweest. Is dat bij jou in de buurt? @Lola/Noralien: M'n ouders zijn bezig met oude dia's en negatieven de scannen en digitaliseren. Ze kwamen toen 1 foto tegen die destijds (37 jaar geleden...ik was toen 2 ) nooit is afgedrukt vanwege de slechte kwaliteit. De foto heeft echter wel emotionele waarde voor m'n moeder. Denken jullie dat het mogelijk is om de foto met Photoshop nog wat bij te werken? Fynn had vandaag op het kdv de hele dag buiten gespeeld en was helemaal op. Hij was echt vervelend van moeheid. Ik had gepland om lekker buiten een tosti te eten maar Fynn wilde alleen maar binnen zitten en z'n sokken aan want hij had het koud Op zich kan ik me het wel voorstellen hoor na zo'n dag buiten maar ja, ik wilde graag ff in de zon na een dag airco. Als ouder delf je dan toch het onderspit (en terecht hoor) Enfin, Fynn wilde een fles pap en verder niks. Vervolgens snel ff onder de douche en slapen maar! Pffff, ik heb een glas rose op...normaalgezien kan ik daar prima tegen maar zit hier nu echt te zweven. Komt wrs omdat ik erg moe ben en door de warmte...8)
Je kunt een foto van slechte kwaliteit tegenwoordig nog een heel stuk verbeteren. Ik ben geen expert op dit gebied, maar ken inmiddels wel wat trucjes waarmee ik een heel eind kom. Ik wil het in ieder geval wel voor je proberen. Mocht het resultaat tegenvallen zou ik je aanraden iemand op te zoeken de hier meer mee kan. Je mag me de foto mailen, dan zal ik kijken wat ik ermee kan. Wat fijn dat je een manier gevonden hebt waarop Fynn het toelaat zijn haren te wassen! En Jikke zegt "niet kijken" als ik het potje weg wil halen. Ze zegt dat ze iets gedaan heeft en wil dan voorkomen dat ik in het lege potje kijk . Melliemel, leuk filmpje van Valerius. Goed hoor! Dat tijgeren darvoor vind ik er ook wel grappig uitzien. Hebben de mama's van een tweede (of derde of vierde) kindje het ook dat ze de ontwikkeling veel minder in de gaten houden. Ik vind het echt heel erg leuk als ik zie dat Anne zich ontwikkelt, maar ik hou me er minder mee bezig. Bij Jikke wist ik precies wanneer ze wát ongeveer zou moeten kunnen. Dat ben ik echt een beetje kwijt en heb zoiets van ik zie wel wanneer het zover is. Zo draaide ze deze week steeds van buik naar rug en dacht toen o ja, wanneer begint dat eigenlijk Noura, dat is idd jammer, dat het minder weer wordt. Al hoop ik heel stiekum dat het iets koeler is als wij gaan klussen en verhuizen. Spannend voor maysa en Nordin. Doet Maysa mee met de musical? Otje, ah wat sneu voor Sara. Hoop dat het gips er snel af is en dat ze dan weer lekker mee kan gaan zwemmen. Hoe gaat het zwemmen met Koen? Jikke heeft vandaag drie keer gezegd dat ze moest plassen, maar liet het bijna meteen daarna ook lopen. Ze ging er wel echt voor staan met de beentjes uit elkaar. Zonder luier (ze had een bikini aan vanwege het zwembadje) vind ze het blijkbaar toch niet zo fijn. Misschien eens iets vaker in haar onderbroekje laten lopen. Ze heeft ook in het badje gepoept. Kon me dat niet eerder van haar herrinneren. Ze heeft nu de hele dag geen luier om gehad en kon het blijkbaar niet meer ophouden. Ze zei wel al dat ze moest poepen, maar wilde niet op het potje. Ze raakte ook wel een beetje in paniek toen ze in haar bikini had gepoept. Willen jullie allemaal voor me duimen. We hebben inmiddels wel meer dan 30 bezichtigingen gehad, maar helaas dus zonder resultaat. Voor zaterdag staan er weer 2 en voor maandag 1 in de planning. Er moet deze keer maar eens iets uit gaan komen. Dus mocht je niets te doen hebben, laat je duimen dan maar draaien!
Noortje: mijn duimen draaien heel erg hard! enne hier ook niet zo;n beeld meer van wat ze nu wanneer moeten kunnen. Nu hield Nick zich al nooit zo aan wanneer iets zou moeten, maar bij Chris heb ik het ook helemaal losgelaten. Ik zie het wel en als het niet oke is hoor ik het wel op het CB of zo. Maar ook Chris is best vlot in zijn ontwikkeling, dus het loopt wel los. De laatste dagen hier dus een echte ieniemie die los staat en/of voorzichtig aan een hand stapt en dan heel hard schrikt en boemmmm....op de grond. Eve: de dermatoloog vond het wel heftig exceem maar of hij er over heen kan groeien deed hij geen uitspraken over. Er is vanmiddag een kinderallergeentest gedaan om mogelijke alergieen op te sporen. Daar lijkt op mogelijk sojabonen na niet veel uit te komen. Soja eten we al niet veel dus denkt niet dat dat de oorzaak kan zijn. Weer een nieuw smeermiddel gekregen, dus dat proberen we dan maar weer....Nick liet zich overigens keurig bekijken en ik stond echt paf. Hij gaf de doktoren zomaar een handje, terwijl hij normaal bij 'vreemden' liever eerst achter mama wegkruipt. Ik had Chris bij mijn schoonouders 'geparkeerd' dus wel lekker om even alleen met Nick dit te doen. Al het wachten was ook erg gezellig, hij bleef maar kletsen over vanalles. Eigenlijk was het best een gezellig middagje, ondanks dat ik bijna drie uur in het ziekenhuis ben geweest. enne...gelukkig is mijn werk niet dagelijks crisisgevoelig, maar meestal wel op momenten dat het niet uitkomt Overwegend heb ik het er erg naar mijn zin. Overigens was ik best blij dat ik naar binnen kon vandaag, want al dat geplak buiten kan ik niet goed hebben. Wat was het benauwd hier... Melliemel: leuk dat filmpje van VAlerius. Wat gaat het dan snel he! enne je mag best vragen hoor: tussen mij en Frank gaat het wel weer veel beter. We nemen nu ook regelmatiger bewuster tijd voor elkaar en de kids. Dat is lekker en werkt. Nu is het met dit mooie weer ook veel leuker om 's avonds na het eten nog even een blokje om te lopen of zo. We lopen momenteel bijna elke avond even naar het parkje verderop, waar ook een paar bruggetjes, paardjes en een nepolifant (kunstwerk) staan en Nick vind dat ook heel gezellig en Frank en ik samen ook om lekker de drukte van de dag even los te laten. Jammer is alleen dat van de week het veulentje wat geboren was overleed, dus Nick helemaal zoeken waar het beestje nu was. Waar is veulentje?? zo lief... Eve: hier hakt de rose er vanavond ook meer in dan anders... Nick had vandaag door ons bezoek aan de dermatoloog niet geslapen, maar dat was nauwelijks te merken. Vanochtend nog lekker buiten in het badje gespeeld en vanavond gaf hij aan tafel aan: ikke honger! Nu is dat lang geleden dat ik dat hoorde en ik stond echt paf dat hij zelfs de kipsalade zo op at. Normaal is alles wat groen is en zeker als het rauw is een drama. Ook Chrisje heeft lekker mee zitten eten, dus dat was ook genieten. Morgen wordt mijn schoonvader geopereerd in het ziekenhuis, althans aan een deel van zijn klachten. Bleek dus achteraf dat het ergens op een stapel was blijven liggen en daardoor nog niet gepland was. En die mensen maar in de zenuwen zitten de afgelopen weken. En als ze nou niet regelmatig gebeld hadden, had ik het nog kunnen begrijpen, maar nu...grr...daar heeft het ziekenhuis heel wat laten liggen. Nu maar hopen dat het morgen vlot verloopt. Dan moet er straks nog een vervolg komen. Hier raakte Nick overigens vlak voor het slapen in paniek omdat hij plaste....in zijn luier....het is wel vermakelijk hoor die zindelijkheid. Hij wil perse niet op de pot/wc maar ook over de zeik als hij in zijn luier piest...Snappen jullie het nog??
Bekijk bijlage 2424 Vandaag naar het dorp gewandeld om een zwembadje te kopen. Anne ligt normaal onderin de wagen en Jikke bovenop in een stoeltje. Maar omdat Anne niets kan zien onderin, vindt ze dit niet meer zo leuk. Ze begint dan echt een beetje te mopperen. Voor onder in het stoeltje is ze nog te klein. Dus heb ik Jikke in het onderste stoeltje gezet en de babyschaal van de fietskar in het bovenste stoeltje vastgemaakt (nog een stuk platter dan hier op de foto). Dit vonden ze beide helemaal leuk . En als je bekijks wil hebben moet je zo'n wagen kopen. Eerst waren mensen verbaasd onderin geluid te horen en daar nog een baby te "vinden". nu trok Anne bovenop alle aandacht met haar bandana en zonnebril en bleek daaronder nóg iemand te zitten. Ik liep in de winkel en zei tegen Jikke "we gaan zo een badje kopen, dat wilde je toch?". De verkoopster begon te lachen en zei "wil ze dat toch?!". waarop ik de wagen draaide en zei "nee, maar zij wel" Haha, ze dacht dus echt dat ik dat tegen Anne zei en had Jikke niet gezien .
Bekijk bijlage 2432 Omdat ik het foto's maken echt heel erg mis, vandaag maar eens het toestel van Robert gepakt. Dit werkt niet meer zo goed en is heel langzaam. Hierdoor mis je altijd de leuke momenten en zijn de foto's vaak niet scherp