December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Eve, jou kindje is niet de enige hoor die geen vast patroon heeft, hier nog een.

Dimphy vandaag nog steeds last van haar prikjes, verhoging en erge pijn in haar beentjes.
    We mochten haar niet inbakeren, en ze slaapt nu sinds gisteren zonder bakerdoeken.....
    Het gaat af en toe een slaapje goed, maar we moeten nu doorgaan zetten, want je mag niet te lang inbakeren.

Ik woon hier nog geen maand, en ik heb nu al een oppas gevonden in de wijk waar ik woon.
    Heerlijk, ik mag de meisjes er al om 6.15 brengen als we samen vroege dienst hebben.
    Ben helemaal blij.

dimphy houd ook niet zo van liggen, ze zit ook liever, ik zet haar nu vaak in de maxi cosi met maxi taxi.
    Ik denk dat ik de wagen ook snel om ga bouwen tot wandelwagen.
    Mijn vorige dochter zat ook al met 4,5 maanden in de wanderwagen.

Ik heb nu sokjes van de tuunte, die zijn tot nu toe nog redelijk het juiste maatje gebleven, maar ik heb ze ook pas 1,5 week.
    Erg lastig ja goeie sokken vinden.

2. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Janette Teun is een flinke vent zeg...

Nynke ik hoop dat je toch binnenkort je draai op het werk weer een beetje vindt, ondanks dat het niet je droombaan is. Ik herken het erg, ook ik zit niet op mijn plek, maar heb nu toch gekozen voor mijn gezinnetje (wat klinkt dat he) en ander werk komt op termijn wel...

Eve: ons manneke komt nog steeds elke morgen rond half 6/6 uur. en ja dat is wel regelmaat, maar niet de regelmaat die ik graag wil....Met tut slaapt hij dan wel verder. Hij heeft al wat nachten langer geslapen maar sinds de klok is verzet is het weer helemaal weg. Dus zo slecht heb je het nog niet.... maar wel vervelend want het is en blijft vermoeiend.

Nick wil ook hele tijd recht zitten en drukt zich op mijn schoot ook op tot staan. Ik laat het hem wel doen, maar blijf hem goed ondersteunen en niet te lang. Hij wordt gewoon steeds beweeglijker en ook zijn billen tilt hij inderdaad soms op tijdens het verschonen.
    Hij vind het ook leuk om even te fietsen met zijn benen als hij geen luier om heeft. Echt schaterlachen geeft dat... en soms een nat aankleedkussen...

Lies: ik ben jaloers je hebt vast heerlijk weer gehad in de ardennen. Duim voor me dat het over dik anderhalve week in Nederland ook weer een weekje mooi weer is...

slingding wat lekker dat je schoonouders mee komen poetsen... lekker he een schoon huis. Ik merk dat bij ons de voedingen ook wel onrustiger zijn als er andere mensen omheen zitten en inderdaad opa's leiden de beebs af tijdens de voeding....

wat een mijlpalen alweer 4 en 5 maanden. Wat gaat de tijd snel.... morgen word ik al 31....

Lola Jasmijn is echt een kanjer...een echte bikkel die meid van je... Nick heeft de tweede prikken echt koorts gehad. Maar 6 mei pas weer voor serie 3, nog lekker ver weg...
    fijn trouwens dat het geen echte exceem is. Helpt de vaseline bij jou. Ik heb het idee dat het bij Nick wel iets beter is daardoor. Nick heeft trouwens ook erg last van berg, dat vind ik een minder mooi gezicht...

Lianne dat geeft vast een fijn gevoel als de oppas weer geregeld is. en nog zo'n vroege vogel ook...

Karin

3. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ahh dacht net: morgen weer zwemmen met Nick, heb er echt zin in. blij dat ik niet weer verhinderd ben....

Karin

4. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Hallo,

Hier even een berichtje van mij. Ik heb nog niet echt terug gelezen.
    Morgen zal ik ff het lijstje aanpassen met de nieuwe gegevens van iedereen. Ik zag in de gauwigheid dat sommigen dat in het bericht zelf getypt hebben. Als ik een paar pagina's gemist heb, bestaat de kans dat ik dit over het hoofd zie tijdens het terug lezen. Dus liever ff een PB-tje hierover.
    Voor degene die mij een PB-tje hebben gestuurd voor een nieuwe banner..hier zal ik ook morgen ff op reageren.
    We zijn druk in de tuin bezig geweest met het maken van een vlonder, dus ben er nog niet aan toe gekomen.
    Ik zit nét ff lekker en heb geen zin meer om nu overal op te reageren :oops: .
    Maar ik zal proberen de banners deze week te maken (dat zal ook wel lukken hoor).

Gisteren teamvergadering gehad. Veel ophef over het rooster, ook door collega's. Gelukkig begreep iedereen (inclusief mijn zorgmanager) mijn beperkte flexibiliteit en hoef ik geen diensten te werken waar ik geen opvang meer voor kan regelen. Mijn zorgmanager gaf ook aan dat zij het niet de bedoeling vond dat het mij geld ging kosten omdat ik dgn bij het KDV gereserveerd had, die nu zouden vervallen. Al met al valt het gelukkig dus mee.
    En wat blijkt, er zijn nog enkele dgn beschikbaar op het KDV ook :D
    Everybody happy :)

Ook meteen ff ouderschapsverlof geregeld. Ik had er spijt van dit niet te hebben aangevraagd. Ik ben wel minder gaan werken, maar had achteraf gezien ook nog wel ouderschapsverlof willen hebben. Bij deze heb ik dat dus nog aangevraagd voor de 2e helft van het jaar. het is wat laat, maar beter laat dan nooit. Scheelt toch weer 4,5 uur per week :D

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hier ook een mannetje wat het liefst een beetje rechtop wil zitten, zodat die rond kan kijken. wel zorgen dat ze wat schuin naar achter zitten anders word het ruggetje te veel belast. en als ik hem rechtop houd dan vind die het ook prachtig, hij heeft al sterke beentjes.

ik heb vandaag zo`n domme aktie gedaan. vanmorgen vroeg op om saf op tijd weg te brengen, en dus alles klaargemaakt om in de auto te zetten. incl. tweelingwagen. toen kwam de kat met een dik pootje, dus daar achteraan om ernaar te kijken. en ik heb even zijn pootje in de soda gedaan. daarna snel de kleine weggebracht. toen naar het werk, en daar aangekomen belde mijn schoonzus... ik was de melk vergeten... :oops: zooo stom. gelukkig heeft ze het opgelost met nutrilon, en daar heeft die het goed opgedaan.
    verder heb ik vandaag de handkolf gebruikt die bij mijn avent set zit. en moet zeggen dat handmatig ook goed te kolven valt. vandaag heb ik veel moeten kolven en zo te zien is het weer op peil.

wat betrefd slapen hebben we hier aardig een regelmaat erin zitten. hij word iedere dag tegen 9 uur half 10 wakker.

jeetje 3e prikken alweer. ik ben blij dat we net van de 2e af zijn. en nu 27 april alweer. ik kreeg vandaag ook de oproep om de 24e de bcg inenting te gaan halen. arme knul, 2x prikken in een week. maar dan is die er voorlopig een tijdje van af.

duikster, safouane had ook last van berg. ik heb dat met het badje wat laten weken en dan voorzichtig met zijn kammetje was losgemaakt. doordat het toen in zijn haartjes kwam (leek wel roos) heb ik dat met een stofkammetje verwijderd. hij vond het niet vervelend dat ik dat deed, en zat er zelfs bij te lachen.

wat fijn lianne dat je het zo goed naar je zin hebt in de wijk.
    ik hoop dat dimphy morgen geen last meer van de prikjes heeft.

vales succes met de dooie pixel ;)

6. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Goedemorgen!

Dain heeft lekker uitgeslapen vandaag, om 08.15 werd ie pas wakker. Toen heb ik m de borst gegeven, daarna een badje en toen hebben we gezellig samen as the world turns gekeken! Nu slaapt ie weer lekker. Vanmiddag gaan we weer even naar de winkels, ook om sokjes te kopen, want hier kennen we het sokkenprobleem ook!

Noura, ik was vorige week de speen voor op de fles vergeten mee te nemen naar mijn moeder. Gelukkig kwam ik er vrij snel achter en kon ik haar bellen zodat ze er 1 kon kopen voordat ie honger kreeg. Nu heb ik er standaard 1 bij haar neergelegd.

Ik ga even mijn haar en make-up doen, voordat Dain wakker wordt, tot later!

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Goede morgen,

Ben ik de eerste vandaag?
    (zie onder het tikken dat molly mij voor is)
    Kailynn ligt lekker te spelen in de box.
    ze was al om 7 uur wakker en normaal is dit 8 a 8.30 uur
    maar goed ik ben ook wel eens vroeg wakker, we hebben haar lekker terug gelegd en ze is verder gaan slapen en wij ook, tot zo'n rot bedrijf ons weer iets probeerde aan te smeren. die bellen ook altijd op van die k*t tijden zeg maar.

Ik heb heel veel last van mijn handen (eczeem) heb veel jeuk en ze zijn al weer flink kapot dus balen, gisteren haar lotion bij kailynn opdoen toen zakte ik bijna door de grond, nu weet ik waarom je het niet op geiriteerde hoofdhuid mag.
    en het in bad doen was ook niet prettig maar goed ze moet toch ook schoon.hoop dat het zwemmen morgen niet te pijnlijk zal zijn.
    we zien het wel!
    prettige dag allen.

8. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Sokjes: het wordt echt een thema! Ik heb alleen een ander probleem, ze passen wel, maar ik raak ze steeds kwijt! In de Ardennen heeft Thijs twee verschillende sokken aangehad. Ook ik ga vanmidaag op sokenjacht.
    Mijn moeder zou komen vandaag, maar mijn vader heeft gisteren zijn knie bezeerd en als hij vandaag foto's moet laten maken in het ziekenhuis, gaat mijn moeder mee. Ik ben benieuwd. Als ze komt , past ze vanavond op en gaan wij naar de film en een hapje eten..... Er hangt dus nogal wat van af....

Karin: ik duim voor goed weer!

Suusje: we waren in Vencimont, in de buurt van Bouillon in de zuid-west hoek van de Ardennen.

Saar: op weg naar de Ardennen kwamen we volgens mij langs jouw woonplaats, Retie (toch?) Volgens mij niet erg ver weg van mijn schoonouders die in Hapert wonen, dat is net over de grens, van jullie uit gezien.

Thijs is vandaag op het KDV. Vond het weer heel jammer om hem weg te brengen. Hij was zo lief vandaag. hij krijgt altijd nog een flesje tussen 6 en 7 's ochtens en sliep nu vandaag verder tot 8.15.

Even over het al dan niet doorslapen. Volgens mij hebben wij hier gewoon een hoop baby's tussen zitten die dit heel goed kunnen. Als ik het er met andere moeders over heb, gaat dit vaak nog stukken minder goed dan wat ik hier vaak lees. Een kleine troost voor de tobbende moeders, misschien....

Lies

9. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Cynthia: wat vervelend van je handen.... Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je er alles voor wil doen om te zorgen dat Kailynn er geen last van krijgt.... Ziet haar huidje er toe nog goed uit?

10. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ach Lies ik tob niet, ik accepteer gewoon dat ik er rond 6 uur effe uit moet om hem een speen te geven en geniet als het een keer niet hoeft!

lekker gezwommen vanmorgen en nu ga ik het huis een beetje opruimen voor de visite....

Karin

11. hallo allemaal,

deze morgend om 9u opgestaan en dan een douche genomen. Liene vond het wel fijn, maar toch ook niet erg fijn. Ze dacht er echt het hare van.

Nu hebben we de hele dag om te typen voor school. Ik ben al goed gevorderd. Liene ligt nu te slapen in haar relax.

Straks krijgen we babybezoek.

Mijn auto is naar de garage. Daarnet belde ze, remschijven, remblokken, ruitenwissers, banden en opghangingsriemen moesten vervangen worden, hij moest gesmeerd worden en gekeurd... :( Ze belden weer terug als ze wisten wat het ging kosten... zal weer een dure grap zijn.

Lies32: Ja, we wonen inderdaad in Retie. Dus je bent vlakbij geweest, het is idd net over de grens en als je schoonouders ook net over de grens wonen, wonen we dus niet ver van elkaar.

Tot straks,
    Saartje

cynthia: vervelend seg die handen. Mijn moeder heeft er ook last van.

12. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Hallo allemaal,
    Ik ben heel blij \:D/ TEUN HEEFT VOOR HET EERST ZELF DOORGESLAPEN!

Gister op het cb zeiden ze dat hij naar 4 flessen mocht, heeft hij zeker gehoord want door de prikjes heeft hij de hele dag geslapen, voor de rest nergens last van en toen heeft hij dus om de 4 uur een fles gehad.....toen hebben we maar gelijk besloten om het uit te proberen en in de fles van 7 uur 3 eetlepels nutrix gedaan......... en meneer heeft geslapen niet normaal meer... :whistle: moest hem vanmorgen wakker maken dat was wat minder maarja we moesten werken......

Nu heb ik oma ook gelijk opdracht gegeven de fles om de 4 uur te geven en dan kan hij vanavond ook weer een "pap" fles krijgen.....

Sorry meiden voor wie er snachts nog uitmoet...maar ik ben een beetje boel blij dat het gelukt is......oke ik weet hij kan weer een keer komen...

enne het sokken probleem hebben we hier ook hoor...heb nu sokken van c&a, zo'n bundel met antislip ( heeft ie nodig :D ), gaan gewoon de droger in...

Cynthia suc6 met je handen en met het verzorgen van de kleine, is het misschien een idee om als je haar in bad doe of insmeer van die hele dunnen artsen handschoentjes aan te doen?

doei ga weer ff verder werken......... :rolleyes:

13. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    net een heel verhaal getikt word ik er weer afgeknikkerd dus (heb ik vaak)
    nee, handschoenen zwijgt er over
    ik heb jaren alles met handschoen gedaan en zelfs met dubbele eerst katoen voor het zweten en daarover plastic of latex maar dit hielp niet want het zout irriteerd weer aan mijn handen.
    een alsj je handscjhoenen aan hebt is het niet lekker om in het haar te wrijven met loition, ik zo dat ik heel gauw mijn handen af doe in het badje.

maar bedankt voor de tip hoor!

ik ga zo lekker de stad in met kailynn!

14. Feitkifkim

Feitkifkim Actief lid

20 jun 2006
    378
    0
    0
    Karin, 31 alweer meid van harte gefeliciteerd!
    Fijne dag vandaag, het is in ieder geval heel lekker weer, geniet ervan!

Groetjes Irma en Rick.

15. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    o, ja Karin hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!

16. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Nynke: Ben je je werkdag nog goed doorgekomen? Hoop echt dat het snel went en dat je je beter voelt op je werk!

@Karin: allereerst GEFELICITEERD! En heb het idd niet heel slecht hoor. Het kan altijd slechter. Maar als Fynn 's ochtends wakker is slaapt hij niet verder met speen. Dan is ie echt wakker :(

@Noralien: Ben blij dat het opgelost is op je werk :D

@Noura: We hadden toch afgesproken dat je NIET meer zou vertellen tot hoe laat Saf slaapt.... :)

@Cynthia: Wat grappig dat jij 7.00 vroeg vindt. Ik ben juist blij als Fynn het zo lang volhoudt :D Balen van je exzeem zeg. Ik heb het als kind ook heel erg gehad maar ben er gelukkig overheen gegroeid. Hoop niet dat Fynn het van mij heeft geeerfd.

@Janette: Wat goed dat Teun meteen doorsliep! Ik ga na het volgende bezoek aan het cb ook een fles minderen. Lijkt me zalig als Fynn gewoon vanaf 19.00 tot de volgende ochtend slaapt :D Wat is nu het verschil eigenlijk? Ik bedoel: wat was zijn slaappatroon voordat je de Nutrix gaf?

17. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Duikster: gefeliciteerd met je verjaardag.

@janette: Fijn zo'n nacht. Jiri heeft vannacht ook doorgeslapen. Heb 1 of 2 keer zijn speen moeten geven, maar hij werd pas om 7 uur wakker. Hoorde hem praten, zo lief. Ik denk dat hij door het kdv gisteren erg moe was. Maar misschien doet hij het vannacht weer.

@eve: hoe vaak doen ze de luiers bij jou op het kdv? Hier dus 5 keer :confused: Ik had dus 1 luier te weinig meegegeven. Nou dure hobby zeg, hij krijgt 2 flessen in die 8 uur, dus thuis zijn dat ook 2 luiers. Ik kom er nog steeds niet over uit dat hij er daar 5 krijgt.

@saar: vervelend van je auto, zijn dure dingen als ze naar de garage moeten.

Het is gisteren heel goed gegaan op het kdv. Heeft goed gedronken en geslapen, wel in de kinderwagen. Alleen op het einde van de dag had hij het een beetje gehad. Was hij wat huilerig. Nu morgen nog en dan weer weekend.

Zijn er trouwens nog baby's die nog steeds bij jullie op de kamer slapen 's nachts? Jiri wel nog steeds in zijn wieg naast mijn bed.
    Vorige week een paar keer geprobeerd in zijn eigen bed. Maar omdat hij niet doorslaapt en vaak zijn speen nodig heeft om te rekken, was het geen succes. Naast mij is voor mij veel makkelijker. Hoop wel dat hij snel echt gaat doorslapen, zodat hij dan wel naar zijn eigen bedje kan. Hij groeit al bijna uit zijn wieg.

18. Duikster: een dikke proficiat met je verjaardag!

Liene slaapt nog bij ons op de kamer. Maar wel niet in de wieg, maar in haar bedje. Het staat aan ons voeteinde. We hadden zo gedacht ze met 6 maanden ongeveer te laten slapen op haar eigen kamer.

De wieg staat beneden, daar slaapt ze overdag in. Maar ik heb ook gemerkt dat ze daar een beetje groot voor wordt. Ze probeert de bekleding er altijd af te trekken...

Saartje

19. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Duikster van harte !

@eve, zijn drink/eet patroon was 7:00/10.30-11.00/ 14.30-15.00/ 18.00 en dan naar bed en om 23:00 nog een laatse fles
    van deze 5 flessen a 180 ml. + 6 schepjes liet hij ongeveer al 200 ml over verdeeld over de dag dus een hele fles..... en nu hebben we dus de fles van 23:00 laten vervallen en de fles van 18:00 naar 19:00 gedaan.... dus het nieuwe schema wordt 7:00-11:00-15:00 en 19:00

Al belde ik net met oma maar om 11:00 had meneer nog geen honger en dat terwijl hij vanmorgen ook nog maar 100 had gedronken...om 12:30 heeft hij pas zijn fles gegeten...hij sliep....heb gezegd probeer het maar om half 4 en zo niet dan niet waarschijnlijk nog uitwerking van de prikjes...
    we wachten af.....

Teun slaapt vanaf dag 1 op zijn eigen kamertje...paste niet bij ons op de kamer..oke de eerste 2 nachten tussen ons in op het dekbed en onder zijn eigen dekentje.....was wat handiger voor mij. ;)

@ Nynke Teun heeft geen speen en wil er ook geen 1...dus die missen we ook niet....maar daarna is het wel fijn dat hij gelijk weer gaat slapen.
    bij ons op het KDV zitten de luiers en de voeding bij de prijs in...dus ons maakt het niet uit hoeveel hij er krijgt....weet wel dat ze het bij elke voeding en voor en na elk slaapje doen, dna kom je ook uit op een heleboel en ja als je ze mee moet geven dan word het rekenen....

Cynthia dan nogmeer suc6 met je handen........ik heb "vroeger" ook last van me handen gehad dus weet wat het is...me huis van me vingertoppen ging eraf, ik werkte bij me ouders in de aquariumzaak met heel veel water dus.....alle onderzoeken gehad en ik had een allergie voor water ?
    maar als ik vakantie had en 14 dgn in het zwembad lag dan was het over...dus zeg het maar...gelukkig was het na een paar jaar over......

en nog wat leuks gekocht?

trouwens Teun heeft zijn eigen site: www.teunvisser@toddler.nl daar staan ook foto's daar krijg ik ze wel en hier nog steeds niet.
    dus ga eens kijken en laat evt een berichtje achter :p

doei

20. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Nynke: weet niet precies hoeveel luiers ze gebruiken aangezien ze ook bij de prijs zijn inbegrepen. Maar weet wel dat ze het voor elke voeding en voor en na elk slaapje doen. Veel vaker dus dan thuis. Ik doe het alleen voor iedere voeding en als er een poepbroek tussendoor komt.

Fynn slaapt vanaf dat hij 6 weken is op z'n eigen kamer. Dat ging gelukkig meteen goed.

Deel Deze Pagina