December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Karin: Ja, sorry, had het ook eigenlijk niet zo op het forum moeten zetten ;) Maar ga er op dit moment ff niet verder op in...

2. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Goh, ik zie dat mijn laatste bericht van bijna 3 weken geleden is. IK had niet in de gaten dat ik hier zo lang niet gepost had.

Even reageren op een paar dingen, neem het me niet kwalijk als ik iets vergeet:

@Melliemel: Poept Valerius al helemaal zelf op het potje. Ik ben erg verbaasd, wat knap!
    Fijne vakantie alvast! En beterschap met Orlando.

@Melliemel/Eve: Gezellige foto's zo samen in het zwembad!

@NOortje: HOe zijn de bezichtingen afgelopen?

@SLingding: Ik heb even op je hyves gespiekd, jullie hebben hard gewerkt, mooi hoor.

@Saar: Sterkte met de situatie thuis. Ik hoop dat Ben en jij er samen uit komen. Dikke knuffel van mij. En als jullie in een rustiger vaarwater zitten en wij van onze vakantie terug zijn zouden we toch ECHT eens af moeten spreken...

@Nynke: VOor 2 kindjes zorgen is in het begin echt aanpoten, vooral als je alleen bent. Maar echt, het went. Als er wat meer tijd tussen de voedingen zit krijg je sowieso wat meer ritme en je moet ook gewoon je draai weer vinden. Bij mij kwam dat tegen de tijd dat ik weer aan het werk moest. En toen mocht ik weer opnieuw wennen ;)

@Bianca: Ik wilde je een mail gaan sturen hoe het met je ging, maar na het bijlezen ben ik weer wat op de hoogte! Lynn ook al op het potje, wat knap! Ik kan me voorstellen dat het werken zwaar is, zo thuis erbij. Ik probeer ook wel eens wat extra thuis te werken, maar ik vind het ook moeilijk om me er dan echt toe te zetten 's avonds en overdag lukt gewoon niet .Heb je wel nog vakantie voor 1-9

@EVe: WIj zijn vorig jaar ook naar Sprookjes wonderland geweest, de foto's komen me bekend voor .Demi vond het toen ook helemaal super. HEt is echt een leuk park, maar helaas voor ons veels te ver weg.

@Noura: Brrr...klinkt niet lekker die spataderen weghalen, hoe gaat het nu? FIjn dat alles goed was bij de KNO. Demi hoefde destijds helemaal niet op nacontrole. Veel plezier alvast morgen.

@Otje: Hier regende en onweerde het net ook echt heel erg hard. De tv viel ook uit en het begon ook nog eens flink te hagelen. De kinderen zijn er gelukkig niet wakker van geworden.

Ennuh....

Ook nog een keertje hier:
    GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!

OVer zelf aan- en uitkleden: Demi is daar ook driftig mee bezig, maar helemaal lukt het nog niet hoor. HEt ligt er een beetje aan wat ze aanheeft. Maar ze wil het wel graag zeffule doen.

IN het potje daarentegen heeft ze totaal een interesse. Ze poept en plast liever in haar luier. Ik forceer het maar niet. Gelukkig gaat ze wel weer gewoon vrolijk in bad en is het luier verwisselen niet meer zo'n drama.

Het peuterpuberen valt hier momenteel wel mee. Alleen ze is af en toe wel erg overenthousiast (lees lomp....) naar Mila toe. Mila ligt nu vaker op de grond te spelen en ik loop de hele dag als een politieagent te roepen: "NIet op Mila gaan liggen", "MIla rolt zelf wel om als ze dat wil" etc etc. Maar ze bedoelt het wel lief. Al kan ze het ook niet zo goed velen als Mila met speelgoed aan het spelen is en heeft ze nog al eens de neiging om het af te pakken enzo. En dat vinden papa en mama natuurlijk ook niet goed.

Met mila gaat het prima. Ze brabbelt er nog steeds lekker op los, is flink aan het omrollen geslagen en eet inmiddels ook groenten en fruit. Ik vind het zo hard gaan allemaal, binnenkort mag ze al aan de boterham!

Met m'n zus gaat het weer heel slecht de laatste tijd. En het nare is dat mijn ouders daardoor ook echt helemaal aan het eind van hun latijn zijn. Echt een hele moeilijke situatie en ik voel me gewoon heel machteloos. Aankomende zaterdag gaan mijn ouders toch voor 2 weken op vakantie en als ik eerlijk ben krijg ik bij de gedachte daaraan best wel een beetje buikpijn. Voel me dan toch verantwoordelijke ofzo.

NOu, ik heb vast niet overal op gereageerd, wnat ik vond het lastig om de belangrijkste dingen er snel uit te halen, maar vanaf nu probeer ik het weer wat beter bij te houden.

3. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Hihi, en ik wilde ook al net gaan schrijven dat ik hier wel nieuwsgierig van werd ;)

4. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    @Bianca lief dat je er naar vraagt, het gaat nog steeds prima er is nu 18 kilo af en ik wil er nog 7 af, kan nu maatje 40/42 aan :) echt leuk dit heb ik jaren niet aan gekunt
    ben wel voorzichtig met nieuwe kleding kopen want de kleding die ik begin deze maand heb gekocht is nu al weer te wijd ;)

enne kanp hoor van Lynn, Teun wil niet op het potje vanmiddag in zijn blootje buiten en toen zijn luier aanging kon je gelijk zien dat hij ging plassen, terwijl het potje ook buiten stond...8)

5. hallo allemaal,

ik ga nog eens even snel ego reageren. Ik was gisteren in den haag geweest, even wat uitwaaien daar. En dat lukte wonderwel, want er stond geweldig veel wind.

Ik heb lekker bij Eve gaan ontbijten/lunchen. En heb in de gauwte Janette even gezien.

Eve: nog bedankt voor de lieve woorden. Ik hecht er veel waarde aan.

Janette: sorry voor het schrikken! :) Je zag er anders wel supergoed uit!

Duckie, ik spreek graag met je af.

Otje, een superdikke proficiat met je verjaardag!

6. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Anissa, Gefeliciteerd met je 1e verjaardag!

7. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    #30507 eve, 22 jul 2009
    Laatst bewerkt: 22 jul 2009
    @Duckie: Foei, 3 weken is wel errug lang hoor ;) Wat vervelend om te lezen dat het met je zus zo slecht gaat. Moet jij dan ook echt voor haar zorgen als je ouders weg zijn?

Sorry hoor, zal niet meer zo enigmatisch doen voortaan ;) Het heeft iig te maken met Fynn's vader (maar dat hadden jullie mss al begrepen). Wil er alleen nu nog niet al teveel over kwijt. Kort gezegd komt het erop neer dat ik de situatie echt niet meer trek. Kan er niks meer mee dat het nooit meer zal worden dan het nu is etc etc. Heb hem dat nu verteld en heb dus het gevoel dat er iets in werking is gezet. Hij gaat nu eerst 3 weken naar Thailand op vakantie en 2 weken daarna (kunnen we in the meantime alletwee goed nadenken) hebben we pas weer afgesproken. Gaan dan een middag samen weg en willen dan tot een 'oplossing' komen. Vind het erg moeilijk allemaal maar er moet echt iets veranderen. Op welke manier dan ook...

@Saar/Janette: Haha, ja, jullie hebben mij ook verrast met jullie 'surprise' bezoeken. Normaalgezien houd ik helemaal niet van verrassingen ;):);):) Wel fijn om jullie weer te zien! En Saar, ik ben blij dat ik wat voor je kon betekenen!

8. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0

Anissa,

Gefeliciteerd met je 1e verjaardag!!

En Noura, gefeliciteerd met je dochter. Wat gaat zo'n jaar snel voorbij he....

9. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Ik krigj het plaatje er niet bij...

10. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Eve: Het lijkt me ook een ontzettend moeilijke, dubbele situatie voor jou.:(:(. Ik hoop dat jullie er samen uit komen.
    Ik hoef niet echt voor m'n zus te zorgen, dat gaat ook niet. Ik heb natuurlijk ook m'n eigen gezin en het is op het moment ook te druk voor haar om hier in huis te komen en ik denk ook niet dat dat voor Demi en Mila goed is. Maar ik heb wel beloofd een oogje in het zeil te houden.
    Maaruhh....twee suprisebezoeken van dec.2006 mama's op 1 dag :D, da's wel heel toevallig. Ik zou je vandaag ook een suprisebezoekje kunnen brengen, ik ga naar Ciske de Rat in het circustheater. Maar dat ga ik niet doen hoor, ik ben met een vriendin.

@Saar: lekker hoor, even uitwaaien aan zee. Je maakt graag uitstapjes naar Nederland he :). Ik hoop dat je je hoofd wat leger hebt kunnen maken.

@Janette: wat ben jij in een korte tijd veel afgevallen! Super goed. Ik zal eerlijk toegeven, ik ben jaloers ;). Ben zelf een poging aan het doen om mijn eetgewoonten te veranderen en ben nu ook 6 kilo afgevallen.

Demi ligt alweer op bed :$. Heb ik echt nog nooit meegemaakt, ze wilde zelf. Ze is eergisternacht nogal ziek geweest, spugen enzo, en blijkbaar begon het slaapgebrek nu op te breken. DUs ze ligt nu lekker even te slapen.

Vanmiddag dus op weg naar Scheveningen, ik ga met een vriendin naar Ciske de Rat ik ben benieuwd. En van tevoren lekker ergens wat eten. Dus Eve, als je nog leuke tips hebt voor een gezellig restaurantje in scheveningen?

11. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    #30511 Otje, 22 jul 2009
    Laatst bewerkt: 22 jul 2009
    Hallo allemaal.
    Zooo, ben ik ook weer eens! Ja kan jullie echt niet missen hoor :)

Ten eerste: Anissa gefeliciteerd met je 1e verjaardag!!!!

De laatste weken waren gewoon erg druk. Thuis bezig met huishouden, kinderen, de zolder (die nu echt bijna af is, waarschijnlijk verhuist Sara a.s. weekend naar zolder), allerlei afspraken, verjaardagen, enzovoort maakte dat ik daardoor echt niet aan het forum toe kwam.

Heb even vluchtig wat gelezen van de laatste 10 pagina's maar ga niet overal op reageren. Ik houd het wel weer bij vanaf nu ongeveer.

Ik lees hier over allemaal kleine peutertjes die nu op het potje plassen. Knap hoor! Wij hebben hier ook een potje staan maar Koen vind het nog niet zo interessant. Heb laatst wel het boekje gekocht van "bobbi op het potje" uit de bekende (?) bobbireeks. Vind ie wel erg leuk. Ach ja, het zal vanzelf wel goed komen.

Saar: Sterkte hoor met alles. Kan me voorstellen dat je in best wel een moeilijke situatie zit nu.

Eve: Jij ook sterkte met de situatie met Fynns vader. Goed inderdaad om nu even rust te houden en dan eens goed te praten. Hoop dat jullie samen tot een goede oplossing komen.
    Wat een leuke foto's in sprookjesland!
    Begrijp dat je het jammer vindt dat het forum even zo is ingestort. Misschien komt het ook door de vakantietijd? Komt vast wel weer goed hoor.

Slingding: Lees dat het momenteel behoorlijk zwaar is de combinatie van werken, klussen, verhuizen en Kailynn weinig zien. :( Sterkte hoor!

Duikster: Jeetje wat ontzettend balen van de psz. Hopelijk komt het tot een goede oplossing!

Noralien: Balen van je camera :x dat het zo lang duurt. Of heb je hem nu alweer?
    Supernieuws dat er zoveel bezichtingen zijn! Hopelijk zit er een goede koper tussen.
    Wat knap van Jikke dat ze al zo zelfstandig is.

Saskia/Eve: Wat een leuke foto's van jullie mannetjes!
    Zie ik nu Valerius al een behoefte doen op zijn potje? Wat knap!!!

Melliemel: Ik wens jullie vast een hele fijne vakantie en ik duim mee dat Orlando niet ziek wordt.

Bianca: Kan me voorstellen dat de werkdagen met thuiswerken erg vermoeiend zijn en dan kom je inderdaad snel in de verleiding om iets anders te doen. Sterkte ermee hoor.

Duckie: Beterschap thuis! Ik mail je nog. Komt goed ;)
    Veel plezier in Scheveningen! Leuk hoor.

Even nog wat nieuws van hier. Eigenlijk gaat het wel zijn gangetje. Sara heeft vandaag en morgen nog school en dan ook eindelijk vakantie en Koen heeft gisteren zijn laatste dag op de psz gehad. Hij zou eigenlijk vanochtend naar een buitenspeeltuin gaan maar door het vreselijke weer van gisteren was daar natuurlijk alles nat dus ging het niet door. Was wel een beetje lastig want had vanochtend een bezoekje aan de opticien gepland voor een oogmeting omdat ik een lens kwijt was geraakt. Dus Koen maar meegenomen aangezien ik geen oppas had. Hij was redelijk lief. Kon beter zeg maar.

De klusjesman is maandag voor het laatst geweest en nu is het boven klusklaar. Moet nog een klein stukje texen en de deur nog verven en dan is het af. Ja, er moet wel nog even goed gepoetst worden. Dit weekend gaan we proberen Sara's spullen naar boven te verhuizen maar we hebben ook nog 2 verjaardagen dus druk druk!

Maar ja... als d'r kamer af is kunnen we verder met Koen's kamer. Wil hem eigenlijk nog graag over verhuizen naar een groot bed voordat we op vakantie gaan zodat hij daar ook in een groot bed kan. Even zien of dat gaat lukken.
    Ik zat de hele tijd te denken wat ik nu wilde met Koen's kamer en kwam er maar niet uit. Van t weekend kreeg ik een folder binnen en daar stond een heel leuk dekbedovertrek in van piraten en dat wordt het dus! Ben er helemaal enthousiast over. Heb het een en ander besteld via internet vandaag dus dat zal dan binnenkort wel binnen komen.
    Zie de link: http://www.walzkidzz.com/v2/artikel_zoom,NL,nl?pBild=0
    Ik heb daar besteld: 2 dekbedovertrekken, die klamboe, de opberger, en een kapstokje in piraten-thema.
    Via deze site Muurdeco4kids - Piraten heb ik nog een behangrand + stickers besteld. Volgens mij gaat het echt superleuk worden. Als de kamers van de kinderen af zijn maak ik foto's hoor!

Zo, hier houd ik het even bij... Ik ga het vanaf nu weer een beetje bijhouden. De komende weken althans want we gaan ook nog 2 weken weg. Vandaag over 4 weken is het al zover! We hebben er erg veel zin in. En Steef is door alle stress op zijn werk ook ontzettend hard aan vakantie toe. Oh ja... als we 1 week terug zijn van Curacao moet hij (ja toch nog) naar India.

Oh ja, ik postte gisteravond even snel tijdens het noodweer. Het was echt eng. Verder niks ernstigs hier maar op een gegeven moment lag er een plasje water in de keuken! Onze keuken is een aanbouw met een plat dak en daar blijft wel eens wat regen op staan maar ja... nu was het zoveel door die hoosbui dat het water dus niet meer weg kon. Gelukkig bleef het beperkt en met 2 doeken was het weer droog. Daarna zoveel mogelijk water van het plat dak geveegd. Pfieuw!

Groetjes Otje

12. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Duckie: Haha, kom maar op hoor, ben nu wel wat verrassingen gewend ;) Maar het was idd wel erg toevallig. Janette was niet helemaal een surprise maar meer een last minute (ze had de dag ervoor gebeld..). Maar Saar was echt een surprise :) Het is al eeuwen geleden dat ik in Scheveningen uit eten ben geweest dus heb helaas geen tips....

@Otje: Zo hee, wat een lange reactie. Dat hoeft nou ook weer niet ;):p Fijn dat het bij jullie zo lekker opschiet met klussen. En wat leuk dat je een thema hebt voor Koen's kamer. Ik had het ook gezien in de Walz catalogus en vond het ook erg leuk! Goede keuze dus :) Ik dacht alleen dat de maten van de dekbedovertrekken anders waren...of heb ik dat verkeerd gezien?

@Saskia: Hoe was het bij de ha?

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ja otje het komt vanzelf wel goed, ze zullen vast niet tot hun 16e in de luiers lopen (hoop ik dan maar)

nou duckie knuffel voor jou

en bianca ook een hele grote voor jou, kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt, iedereen heeft dit wel eens, en het gaat ook wel weer over.

saar wil jou ook een knuffel geven! fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad in den haag

eve, wat moeilijk allemaal, hoop zo dat er iets uitkomt waar je heel gelukkig mee gaat zijn... of waar je wat mee kan in ieder geval. ook voor jou een knuffel

nou iemand vergeten met mijn knuffels vandaag??? bij deze dan...

anissa is vanmorgen vol verwondering wakker geworden, al die balonnen.
    maar ik denk dat saf de dag van zijn leven gaat hebben, al die cadeaus die hij uit kan pakken en ook nog mee kan spelen. hij denkt vast dat het van hem is allemaal, dus dat zal nog wat peuterdrift op gaan wekken vrees ik

oei otje toch wel wat schrikken, hoop dat vandaag de buien bij jullie voorbij gaan

14. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

noura; ANISSA GEFELICITEERD MET JOUW 1E VERJAARDAG fijne dag hoor

eve; wat gezellig zo'n verassings meeting van beide kanten

saar; hoop dat het je wat meer 'wind'richtingen geeft om verder te kunnen?!:) denk aan je hoor

op het potje door valerius was een lucky shot hoor:):p hij liet een paar scheetjes in zijn zwembroek en daarna heb ik hem dus(op aanraden van eve:p) op het potje gezet en ziedaar een drolletje en een plasje:)

otje; bobbi reeks is idd een erg leuke reeks hier hebben we er ook een aantal bij oma staan oa het potje, bobbie krijgt een broertje, naar school etc etc.
    klinkt errug leuk hoor voor koen zijn verjaardag en wat ik zie is ook erg leuk ben heel benieuwd.
    heftig hoor die onweer zo

duckie; wat goed zeg 6 kilo, hoop ook voor jouw dat dit motiveerd. enne laat je me weten hoe ciske de rat was, wij gaan er ook heen in september????:)

hier vanochtend bij de huisarts geweest, orlando heeft aan 1 oor een ontstoken oor aan het andere oor zit vocht achter zijn trommelvlies, waardoor hij dus ietwat dovig is(ik dacht dat hij beetje oost indisch doof was de laatste tijd :):D) hebben een ab kuur meegekregen, als we niet op vakantie hadden gegaan had hij geadviseerd om gwoon met neusspray en evt zetpillen het te laten verdwijnen maar wilde het risico niet nemen om mij daar een vette ab te laten krijgen(dat was ook mijn intentie)
    ze liggen nu beide 'nog' op 1 oor.

gr saskia

15. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    @Saar het was inderdaad ff schrikken maar zo schrik wil ik wel vaker hoor;) vond het gezellig om je weer ff te zien al was het heel kort
    hoop dat je lekker bent uitgewaaid.en bedankt voor het compliment

@Eve surprise is toch altijd leuk, ja Teun zuurde al een tijd om Fynn en dan moet je wel eens wat..hahaha
    en nogmaals sterkte en je weet me te vinden ;)

@Anissa gefeliciteerd met je 1e verjaardag hoop dat de taart smaakt, maar dat zou wel met een mama die zulke mooie taarten maakt.

@Duckie veel plezier met ciske, enne ga zo door zo zie je dat het al heel wat kan schelen om alleen wat aan je eetgewoonte te veranderen, helaas waren die bij mij goed maar me lichaam wilde niets los laten en ja dna moet je wel eens een andere kant op gaan..

enne eten in scheveningen bij de Big Bell aan de boulevard, dacht zo uit me hoofd links van de trappen van het kurhaus, als je kijkt naar het kurhaus...prima kaart lekker gezellig en niet duur...eet smakelijk!

@Otje heb ook ff gekeken leuke dekbedden maar helaas andere maten, wij hebben voor Teun 140x200, de gangbare nederlandse maat zeg maar dus dat past niet, net zo als de maten van ikea die zijn ook afwijkend....hoop dat jij deze wel kan gebruiken en er niet overheen hebt gelezen?
    maar een heel leuk thema....stoer hoor...

Vanmorgen is Teun bij een jongetej van het kdv gaan spelen zo lief om te zien gelijk smane spelen...en wij ff gekletst was heel gezellig en er komt zeker een vervolg....
    hier zitten ze samen een banaan te eten, althans Bastiaan heeft hem op en teun heeft er 1 hap van genomen ;)

16. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Saskia: Balen dat Orlando idd een oorontsteking heeft :( Ga je de ab nu meteen geven of neem je het mee op vakantie voor de zekerheid?

@Janette; Wat een leuke foto van Teun en Bastiaan :) Wel makkelijk dat Teun nu een vriendje dichtbij heeft...hoef jij niet meer zo'n eind te rijden :p;)

Heb vandaag trouwens een dagje vrij. Vanmorgen ff wat boodschappen gedaan en nieuwe bh's gekocht. M'n oude zaten nml niet lekker meer. Meteen even laten opmeten welke maat ik nu heb. En ben van een 80B naar 75D gegaan...klinkt een stuk interessanter...haha :) Ga nu heerlijk op de bank liggen en de Koninginnerit kijken....o nee, eerst nog ff snel m'n bed verschonen :D

17. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    @Eve rij ook nog net zo lief jullie kant op hoor :p

jij ga naar meer en ik naar minder ;) ik ga dus naar C ipv D..

ik ga ook ff kijken voordat Teun weer wakker word en ik buiten moet spelen...

18. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @Otje: nog gefeliciteerd met je verjaardag.

@Anissa: gefeliciteerd met je 1ste verjaardag.

19. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    @Eve genoten van de tour? heb je voor zaterdag nog wat kunnen regelen? of bekijk je dat zaterdag

@Otje hoor net het weer bericht er komt veel water jullie kant op dus sterkte met je keukendak!

20. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Anissa, van harte gefeliciteerd met je 1ste verjaardag!!!

Deel Deze Pagina