mooie glijbaan janette. dat is mooi dat je hem voor een leuk bod op mp hebt kunnen kopen. Lola: ik hoop dat je emma het snel hebt duidelijk gmaakt! Kailynn is tegenwoordig ook zeer vroeg voor ons doen en dan slaapt ze 's middag niet eens meer. Ze mijn eerste nacht van 4 zit er op, het was heftig druk, moest sommige momenten iemand van de thuiszorg bij roepen (die werken vanuit ons verpleeghuis) er liggen 3 mensen slecht en er was om 18 uur een speodopname geweest. hoeveel bedden ik niet vannacht verschoond heb..... En ik vrees dat het vannacht niet rustiger gat worden en misschien nog wel drukker... maar mooi werk hoor... ben benieuwed hoe ik me over 3 dagen voel, want zoals je zien ben ik al wakker en ga ik zo naar ons huis om nog wat te doen. Tot later....
Hallo allemaal, Eerst even een leuk bericht van mijn kant waar ik al erg blij mee ben. Sara's kamer is af! Zondag was een hele drukke dag hier met verven, opruimen, poetsen, meubels verslepen, enzovoorts. Maar uiteindelijk was het dan zover dat zondagavond d'r bed,kast en buro boven stonden dus ze heeft er nu al 2 nachtjes geslapen. Het is echt al heel erg mooi geworden. Het is nog niet helemaal af. De nieuwe deur moet nog gelakt worden (op dit moment moet ze het nog heel even doen met een oude deur) en de rolgordijnen moeten nog opgehangen worden. Verder moet er nog wat aan de muren komen maar het is al een echt plaatje (al zeg ik 't zelf) Zal zo wat foto's plaatsen... Eve: Thanks voor je sms zaterdag. Sorry dat het een wat korte sms terug was maar zat op dat moment in de auto illegaal te sms-en achter het stuur, vandaar Bah, stomme mug! Die tip van Lola is wel een goede hoor Jammer dat het bezoekje naar de Ikea even anders liep maar zo te lezen toch nog een leuke dag gehad. Hoop dat jullie gisteren een leuk dagje hebben gehad? Sterkte voor/met je moeder! Janette: Mooi dat jullie dagje Artis geslaagd was! Erg leuke foto's! Mooie glijbaan heeft Teun! Noura: Wat leuk zeg zo'n uitstapje met de kinderen. Denk dat Koen daar net als Saf ook uuuuuren had kunnen zitten kijken! Bianca: Las ook al op je hyves dat Lynn ziek is. Heel veel beterschap gewenst! Slingding: Leuke foto! Succes met het werken weer in de nacht. Zal wel weer wennen zijn denk ik. Duikster: Lees ik nu dat Nick al kan fietsen? Op wat voor fietsje dan? Knap hoor! Wat heftig zeg, het nieuws van je schoonvader. Veel sterkte! Als het even kan wil ik inderdaad Koen's kamer ook af hebben voordat we op vakantie gaan. Want denk dat we na terug komst ook niet heel veel zin hebben om meteen weer te gaan klussen en 1 week daarna moet Steef al voor zijn werk naar India dus dan komt er ook niet veel van. Maar ik weet niet of we het allemaal nog gaan redden hoor. Eventjes zien... Lola: Oei... 5-6 uur is inderdaad erg vroeg Beterschap met je verkouden meisjes hoor. Ik baalde gisteravond ontzettend. Had de droger aangezet... kom ik na een tijdje boven... ligt er hele plas water omheen Droger is bijna 4 jaar oud dus geen garantie meer maar wel nog te jong om te vervangen. Dus service-dienst van Bosch gebeld... die konden wel iemand sturen voor 55 euro voorrijkosten over 2 weken!!! Nou, dat duurde me iets te lang hoor. Dus ben wat gaan zoeken op internet naar reparatiebedrijven in de buurt en ja hoor, al snel 1 gevonden. Die berekende 20 euro voorrijkosten en kon vanmiddag al komen. Hij is net geweest en binnenin de droger zat een pompje wat verstopt is geraakt (kon je zo niet bij) dus hij heeft dat schoon gemaakt en nu doet hij 't weer. Was in totaal 50 euro armer. Ja, veel geld maar gelukkig wel snel gemaakt! Even een vraagje: We gaan over een paar weekjes op vakantie. 19 Augustus vliegen we maar we gaan de 18e al en logeren dan 1 nachtje in hotel van der Valk vlakbij Schiphol. Is erg handig want we kunnen daar de auto laten staan en worden van daar uit met de bus naar Schiphol vervoerd. Nu hadden we de planning om de 18e rond 14 uur bij het hotel te zijn zodat we onze bagage kunnen droppen en dan nog 's middags iets leuks doen met de kinderen. Heeft iemand nog leuke tips? Het is maar voor een halve dag dus dan vindt ik Artis of zo wel erg duur voor 3 uurtjes. Misschien kunnen jullie me verder helpen? Groetjes Otje
@Otje Artis is wel heel leuk hoor.... en koen mag nog gratis naar binnen en als je evt na 15.30 ga kan je met korting naar binnen anders evt vogelpark Avifauna is ook dicht bij of alvast vliegtuigen kijken op schiphol en ff winkelen daar.... Leuke kamer, je kan natuurlijk ook aan koen zijn kamer gaan als Steef weg is heb jij gelijk een verzetje om niet telkens met je gedachten te zitten dat hij weg is en dat je hem mist
Vannacht een mugvrije nacht! Werd alleen om 5.00 wakker van een groep krijsende meeuwen die op m'n dak zaten. Bleek een verdwaalde vuilniszak op straat te liggen. Heeft echt een uur geduurd en daarna kon ik niet meer in slaap komen...pffff...word er af en toe zo moe van dat er 'altijd' wel iets is...Thanks iig voor de muggentips! @Janette: Heb wel es gekeken op de site van Jan Klaassen. Het lijkt me wel leuk maar niet leuk genoeg om zo'n eind voor te rijden. Maar goed, mss vergis ik me daarin. Wat super dat Teun nu z'n glijbaan heeft. Hopelijk heeft hij er lang plezier van. @Bianca: Bah, ik vind het niet eerlijk dat dit Lynn weer moet overkomen nu het net zo goed met haar ging Maar ze heeft al eerder bewezen dat ze een bikkel is dus het gaat helemaal goed komen! En tja, ik ga zelf ook altijd zitten googlen tot ik er naar van wordt dus ik snap je helaas helemaal... @Lola: Fynn is nu een week snotvrij...maar helaas geeft dat geen garanties voor de toekomst Tja, volgens mijn ha is 25% van de kinderen onder de 4 jaar bijna chronisch verkouden. Wij behoren dus tot de lucky few Ik troost me maar met de gedachte dat Fynn verder gezond is! @Cynthia: pfff, heftig hoor zulke dagen. En dan ook nog es meisje in huis wat niet meer slaapt. Sterkte! @Otje: Wat een stoere kamer heeft Sara. Ik denk bij een meisjeskamer uiteraard meteen aan roze maar vind dit eigenlijk wel erg verfrissend! Kort smsje was prima hoor...de vraag was ook niet echt lang En waarom gaan jullie niet gewoon pas later naar het hotel? Ik zou gewoon nog ff lekker rustig aan doen voor de vakantie. Zou Artis te kort vinden voor 3 uurtjes. En Avifauna is echt boring (sorry, Janette ) Je kunt wel naar de Kaag rijden. Daar kun je met een pondje naar Kaageiland en naar de zeilboten kijken en wat drinken/eten. Het dagje Duitsland was gezellig. M'n moeder heeft het goed volgehouden maar was aan het eind vd dag wel helemaal op (ik was ook wel moe hoor ). Fynn vond het iig prachtig om door de Edeka te rennen en zich te verstoppen achter stapels waspoeder etc We hebben weer fijn inkopen gedaan en kunnen dus weer ff vooruit. Pampers blijken daar overigens 1 euro goedkoper te zijn (had ik nooit eerder opgelet omdat ik toen nog huismerk DM gebruikte). Ze waren nu ook nog es in de aanbieding en...ze verkopen de Active Fit in maat 5+ (in Nederland maar t/m maat 5).
Janette: Ik geloof best wel dat Artis heel leuk is hoor. Maar zie net op de site dat de entree 18,50 pp is en dat x 3 vind ik toch wel veel geld voor maar enkele uurtjes. Kunnen we dan beter een hele dag voor uit trekken. Ik moet je inderdaad gelijk geven dat het fijn is om iets om handen te hebben als Steef in India zit. Groot nadeel is ook weer dat ik dan ook op Koen moet letten als ik aan het klussen ben en volgens mij gaat die combinatie niet heel goed samen als je begrijpt wat ik bedoel Eve: Bah, nu niet die mug maar klote-meeuwen! Niet tof. Hopelijk gaat het komende nacht beter. Hmm... vind het eigenlijk wel een slim idee om pas wat later die dag weg te gaan. Had ik zelf nog niet aan gedacht. Stom he? Dan zorgen we gewoon dat we er tegen 16 uur zijn of zo. Koffers dumpen en dan ergens wat eten en daarna lekker naar bed want we moeten toch vroeg op de dag erna. We moeten namelijk om 8.40 op Schiphol zijn. Maar eerst 's ochtends nog een lekker hotel-ontbijtje. Verheug me er nu al op!
Lola: thanks voor de knuffel. knuf terug en ik wil effe tegen je jongste meiske zeggen dat 5 uur veeeeel te vroeg is om wakker te worden. enne zo'n naaktslak komt bekend voor.... Janette: leuke glijbaan. Cynthia: ik had je een rustige nacht gewenst dan wens ik je voor vannacht maar een drukke nacht toe. Otje: mooie kamer heeft Sara zeg! frisse kleuren. kapotte apparaten kosten altijd te veel geld he! en Nick kan inderdaad fietsen op een fiets met zijwieltjes 12 inch. Misschien herrinner je je de foto van de brandweerfiets nog, die is het dus. We zijn vanavond weer effe een blokje om geweest en hij heeft een veel groter stuk gefiets vanavond. Overigens is Nick hier niet uniek in hoor, van Kailynn heb ik ook al een filmpje op de fiets gezien. Daardoor kwamen wij op het idee om hem een echt fietsje te geven. Ik zie dat je vraag al opgelost is... Hihi Eve: ik zie Fynn al rennen! en dus weer flink luiers ingeslagen. Ik had laatst ook veel luiers gekocht bij een makroaanbieding, heb dus nu nog zo'n 200 maatjes 5 en inmiddels is Nick overdag volledig zindelijk (voor plas dan) of draagt hij als we weg gaan een luierbroekje. Ik gok zo dat we er voor de nachten nog wel een behoorlijk aantal nodig hebben, maar het kan dus ineens heel snel gaan....Dit had ik nl. 3 weken terug nooit gedacht. Fijn dat je moeder het zo goed volgehouden heeft en toch een leuke dag heeft gehad. hopelijk mag je vannacht beter slapen. Nick mocht vanochtend eindelijk zijn verjaardagsknutsels voor Frank tevoorschijn toveren. Trots dat hij was, echt leuk. Verder een rustig dagje gehad, wat boodschapjes gedaan met Nick en Chris en vanavond zijn mijn schoonouders komen eten. Frank heeft van mij een natuurfotografie workshop gekregen, dus ben benieuwd hoe hij dat gaat vinden... Vandaag erg trots op mijn ukjes: Nick dus supergoed aan het fietsen vandaag. Chris staat steeds langer los en vandaag liep hij een paar pasjes terwijl ik alleen zijn kraagje nog maar vast had! Ondanks zijn ienieminie lengte vindt ik hem toch ineens groot.
@Otje: Haha, wat grappig dat je daar zelf nog niet aan had gedacht En Schiphol zelf is ook leuk om rond te lopen hoor. Er is ook ergens een gedeelte voor kinderen waar ze op de foto kunnen naast een vliegtuig met een pilotenpet op. @Karin: Nog gefeliciteerd met Frank! Balen vd hoeveelheid luiers maar gelukkig heb je nog een kleintje. M'n moeder zegt ook steeds: Niet teveel kopen want straks is ie zindelijk. Maar ik zie dat dus echt voorlopig niet gebeuren hoor. Hier nog steeds totaal geen interesse (vind ik ook niet erg hoor). Fynn gaat trouwens echt als een speer op z'n loopfiets. Zo gaaf om te zien hoe goed hij z'n evenwicht houdt. Hij doet z'n beentjes in de lucht en slalomt er vrolijk op los. Denk dat hij in principe al op een gewone fiets (dus zonder zijwieltjes) zou kunnen (als hij het trappen snapt) maar daar vind ik em toch nog te klein voor.
Duikster: Nog gefeliciteerd met Frank. Leuk cadeau hoor. Vind het toch heel knap hoor. Koen moet nog leren trappen op zijn driewielertje met duwstang maar hij zet liever zijn voetjes op de grond en dan lopen en dan komt hij ook vooruit. We willen hem helpen door zijn voetjes op de trappers te zetten maar dan wordt hij boos Eve: Schiphol is zeker leuk om rond te wandelen maar ja... de dag erna zijn we daar natuurlijk ook al 3 uren voor vertrek dus genoeg tijd om vliegtuigen te zien en dat soort dingen. Wat leuk dat Fynn zo goed overweg kan met zijn loopfiets! Wordt er soms een beetje onzeker van dat Koen dit soort dingen (fietsen) nog niet kan maar ja... hij is nogal eigenwijs en laat zich niet echt helpen. Zal wel goed komen, toch?
@Eve: ze hebben de gewone pampers wel in 5+ tegenwoordig. Het stond al op de verpakking,maar zag ze vorige pas in de winkel. Met een loopfiets ben je wel sneller met je voeten op de grond dan met een gewone fiets. Het lijkt me wel eng zonder zijwielen. Jiri valt nu al regelmatig met zijwielen. Hij is soms ook zo onvoorzichtig. @Otje: leuke kamer voor Sara. Wij hebben bijna hetzelfde, maar dan met behang. De ene muur groen en de andere gestreept met groen/wit/zwart. Zal eens foto’s maken. Het bevalt ons wel op zolder, maar misschien dat Jiri ooit de kamer krijgt als hij wat ouder is. @Duikster: het gaat snel met de kleintjes. Kijk er ook al naar uit dat Isis gaat lopen, in ieder geval aktiever gaat worden. Is het zo dat 2e kindjes sneller gaan lopen, omdat ze het zien van hun broertje of zusje?? Ben er wel benieuwd naar, Jiri was laat, 16 maanden. Nog een maandje en dan gaan we naar sunparks oostduinkerke. Heb er wel zin. Ben benieuwd hoe het met Isis erbij zal zijn. Het is nog steeds druk met drinken aan de borst, kolven, huiluurtjes, niet willen slapen... pfff... Ben wel toe aan vakantie, zonder kids, haha...
@Otje: Jiri kan nog steeds niet fietsen op zijn driewieler. Ligt denk ik ook aan trappers. Hij fietst wel al op een tractor en 2 wieler.
Nynke: Grappig zeg dat jullie een soort zelfde zolderkamer hebben. Ben benieuwd naar de foto's! Kan me voorstellen dat je door alle drukte best even toe bent aan vakantie. Lekker vooruitzicht! Geef je nog bv? Anders misschien een nachtje/weekendje de kindjes naar opa en oma brengen? Ik zou niet durven zeggen of 2e kindjes sneller lopen. Mijn ervaring is dat jongens langzamer zijn dan meisjes. Sara liep met 14 maanden en Koen met 18 maanden. Wat grappig dat Jiri wel kan fietsen op een 2-wieler maar niet op zijn driewieler. Als Koen 3 wordt kopen we denk ik een 2-wieler voor 'm. "Klein" speelgoed heb ik toch al zoooveel. Koen heeft ook weer iets nieuws sinds kort. Ik smeer 1 boterham voor hem en klap deze dubbel en snijd hem dan in 2 stukjes. Hij neemt dan 1 stukje in zijn hand en eet het dan zover op, zonder korstjes en begint dan aan het volgende stukje en dat gaat dan precies zo. Hij heeft altijd korstjes gegeten maar vind het nu blijkbaar niet meer lekker of zo? Hoe gaat dat bij jullie? Groetjes Otje
Ja, ik zat ook al te denken dat ik beter mijn jongste aan Fynn kan uithuwelijken. Bovendien lijken de zusjes erg op elkaar, dus groot zal het verschil verder niet zijn... Teun is erg blij met zijn glijbaan, dat zie je zo...
@Otje: Super dat Sara's kamer af is! Hij is erg vrolijk geworden... @Eve: Behalve een snotneus is Jasmijn verder ook zelden ziek. En áls ze ziek is, duurt het korter dan gemiddeld. Daar prijs ik mezelf dan ook maar gelukkig mee... @Duikster: Jouw kids worden behoorlijk mobiel, zo te lezen. Nog even en mama kan ze niet meer bijhouden! Wij hadden op vakantie voor Jasmijn zo'n 12" fietsje gehuurd en net als Kailynn fietste ze er zó op weg. Thuis hebben we dus maar snel ook een 'echte' fiets gekocht. We hadden die eerst voor haar derde verjaardag willen kopen. Ik ben er zelf ook erg blij mee, want samen wandelen (Emma in de wagen en Jasmijn op de fiets) gaat nu een stuk sneller dan met de driewieler. Jasmijn houdt het ook veel langer vol op de echte fiets, dus de wandelingen zijn inmiddels een stuk langer geworden...