December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jasmijn valt wat boterham eten betreft weer terug in de babytijd ;). Net als Emma wil ze haar boterham in kleine stukjes gevoerd krijgen. Ik heb daar niet zo'n moeite mee, dus tegenwoordig zet ik beide meisjes in hun Tripp Trapp en voer ze om en om een stukje brood. De korstjes gaan er gewoon in, zowel bij Emma als bij Jasmijn. Het voordeel voor mij is wel dat er van treuzelen nu geen sprake is...:)

2. Emma is zich in rap tempo aan het ontwikkelen tot een 'rampje' op twee beentjes. Ze zit werkelijk óveraan aan.

Bij Jasmijn hadden we de gewoonte ontwikkeld om onze glazen alleen nog maar exact in het middel van de salontafel (van 1 x 1 meter) neer te zetten, zodat ze er niet bij kon, bij Emma werkt dat niet. Enerzijds omdat Jasmijn haar beker toch gewoon aan de rand neer zet en anderzijds omdat Emma wat groter is en nét aan het midden kan komen. En anders kruipt ze wel óp de tafel...;)

Er gaat hier dus geregeld wat omver. En dan niet alleen bekers, maar ze heeft het de laatste dagen vooral voorzien op het - gevulde! - potje van Jasmijn. Zodra Jasmijn een plasje moet doen, is Emma er als de kippen bij. Op zich niet erg, maar zodra Jasmijn opstaat, trekt Emma het potje om! Met niet al te frisse gevolgen...:$

3. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    @Otje niet onzeker worden hoor!!! Teun trapt ook niet op zijn driewieler en loopt zeker niet met zijn loopfiets dus hier ook 1 die het niet doet komt vanzelf wel.

enne de manier van brood eten komt mijn heel bekent voor,:D hier ook 1 die de korstjes dan laat liggen, of hij moet er echt trek in hebben dan eet hij ze wel hoor...

enne op schiphol zit je de volgende dag achter de douane dit is allemaal ervoor dus zie je weer andere dingen...;)

@Duikster hoe heb je nick zindelijk gekregen, elk uur op het potje zetten??? weet dat ze het zo in frankrijk op de scholen doen, elk uur naar de wc.

@Lola dat word dan een potje waarbij je "echt"kan doortrekken, want in zo'n waterballet zit je niet te wachten

Vanmorgen naar Ballorig geweest dacht ivm de vakantie het zou wel druk zijn maar het was heel stil
    helaas wilde Teun ook in de helicopters en moet mama dan mee, helaas voor hem heeft mama heel erg hoogtevrees dus die wilde niet, wel geprobeerd hoor, toen kwam ik op het idee om even het personeel te vragen en ja hoor ze wilde wel een rondje trappen met hem, teun blij later voor het wegggaan nog een keertje gevraagd, wel gezegd als het niet kan moet je het ook zeggen, maar hij ging nog een keertje dus Teun helemaal blij.
    daarna nog ff langs papa zijn werk daar iedereen ff lief aangekeken en gepraat en toen weer naar huis.....

nu gaat hier het zonnetje schijnen na een regenbuitje dus we kunnen weer buiten spelen

4. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Lola: Wat knap dat Jasmijn ook al zo goed kan fietsen. Goed hoor!
    Moet je eerlijk zeggen dat ik tot voor kort ook Koen zijn boterham nog in kleine stukjes heb gesneden omdat hij dat erg leuk vond ;)
    Oei... die Emma. Ja, dat maakt het inderdaad wel lastig en denk dat je af en toe enorm snel moet zijn!

Janette: Meestal ga je pas zo'n 1 1/2 uur voor de vlucht door de douane en we moeten er 3 uur van te voren zijn dus nog tijd genoeg lijkt me zo. En 2 dagen op Schiphol... tja... dat is me iets te veel van het goede.
    Leuk hoor naar Ballorig. Zal wel komen doordat er veel mensen op vakantie zijn dat het zo rustig was? Lekker toch.
    Wel lief zeg dat een van die personeelsleden wel met Teun erin wilde.

Vanochtend mijn lenzen opgehaald. Heerlijk even van die bril af! Dat voelt toch heel anders. En nu net met in doen van de lenzen was het weer even wennen maar het zit nu alweer prima. Over 2 weken nog even op controle om te kijken of alles goed is.

Koen was net ontzettend moe maar sputterde ontzettend tegen toen ik vond dat hij naar bed moest. Hij heeft zeker 10 minuten net ontzettend hard lopen gillen. Ben toen maar even naar boven gegaan en toen werd hij rustig. Hoop dat hij toch nog even slaapt. In principe kan hij ook wel zonder middagslaapje alleen wordt hij dan tegen het begin van de avond zo "heerlijk" dwars :)

Groetjes Otje

5. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    #30625 janette, 29 jul 2009
    Laatst bewerkt: 29 jul 2009
    Nee hoor, zodra jij je koffer kwijt bent bij het incheken kan je gelijk door de 1e douane heen, je komt dan in het taxfree winkel gebied en je kan daar dus heerlijk 3 uur doorbrengen.
    je komt niet in het gedeelte van de europeese vluchten maar voor de langeafstandvluchten zeg maar en daar is genoeg te zien, mooie winkels, museum enz enz en ook lekkere eettentjes...en lounch stoelen en ik dacht ook een speelplaats voor kinderen
    dus ik zou gewoon gelijk de hectiek van de inchekhal achter me laten en door de 1e douane heen gaan.... de 2e is vlak voor het vliegtuig.

zo hebben wij het altijd gedaan en nu nog lekker erachter wachten want je zie daar vanalles waar je ander niet kom.

mss heb je hier wat aan? http://content.schiphol.nl/info/plattegronden/website/lounge_nl/index_voorzieningen.htm

ik dacht dat jullie van gate B/C/D of F gingen tenminste daar gaan wel de vliegtuigen naar Amerika en Azië

Lekker dta je lenzen weer goed zitten, nu niet meer wegspoelen hoor ;)

6. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Janette: Goh, wist niet eens dat het 2 gedeelten waren van binnen of buiten Europa. We hebben tot nu toe alleen nog in Europa gevlogen. Zo kom je nog eens wat te weten he ;)
    Haha, nee voortaan maak het putje dicht hoor als ik mijn lenzen uit ga doen. Geluk bij een ongeluk was dat de lenzen die ik hiervoor had toch al ouder waren en echt aan vervanging toe dus dat scheelde weer. Met de nieuwe kan ik toch wel weer 3 jaar vooruit.

7. Vandaag een goede score op sollicitatiegebied behaald :)! De voorlopige eindstand:

Vrijdag een sollicitatiegesprek in Weert om 16.30 uur.

Maandag om 11.00 uur een sollicitatiegesprek in Venlo.

Woensdag 5 augustus om 15.00 uur een sollicitatiegesprek in Roermond.

Dus dames, duimen maar...

@Otje: Sjips! Je lenzen weggespoeld... Is mij vroeger ook een keer gebeurd. En toen waren die dingen een stuk duurder dan nu. Gelukkig heb je weer nieuwe... :)

@Janette: Ik vroeg me net af: ben jij ook nog op zoek naar ander werk? En zo ja, hoe gaat het er mee?

8. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Otje: ach zo leer je nog eens wat :)
    nee je zou je ogen uit kijken wat je achter deze douane ziet, heel anders dan waar de europese vluchten zijn.
    enne hou rekening dat als je het onmassel hebt het 45 min lopen is naar je gate.....:D

enne lekker dekentjes en kussentjes vragen hoor..zalig....:p

9. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Lola: Wauw, das al goed nieuws zeg! Hopelijk zit er een goede bij voor je. Alvast heel veel succes en ik zal aan je denken.
    Ben wel heel benieuwd naar het bedrijf in Venlo waar je op gesprek gaat?

10. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    TOPPIE ZEG, ga hard voor je duimen.

ja ik ben nog steeds opzoek, wil echt wat anders maar het schiet niet op, verstuur brieven bij de vleet maar krijg alleen maar afwijzingen....:)
    nu heb ik 6 aug. een afspraak met het uwv om te kijken wat zij evt voor mij kunnen betekenen... mss omscholing of zo, want ja echt papaieren voor een kantoorbaan heb ik niet...ben eigenlijk zo het verzekeringsvak ingerold en heb niet ect het diploma gehaald, hoefde ook niet op de plek waar ik zat.

11. De Quinto Groep, een soort 'salarisfabriek', zij hebben 150 salarisadministrateurs in dienst...

12. Wat jij beschrijft komt hlaas vaker voor. Bedrijven hechten helaas meer waarde aan een papiertje dan aan ervaring.

Maar weet je dat je tegenwoordig een Ervaringscertificaat kunt aanvragen? Kaart dat eens aan wanneer je op 6 augutus een afspraak hebt bij het UWV.

Ervaringscertificaat aanvragen

Op uw werk, vrijwilligerswerk of in uw vrije tijd doet u veel ervaring en kennis op. U krijgt er alleen geen diploma voor. Een Ervaringscertificaat (EVC) laat zien wat u waard bent.
    Met dit certificaat kunt u soms delen van een opleiding overslaan en de opleiding eerder afronden. U kunt dan in kortere tijd bijvoorbeeld een MBO of HBO diploma krijgen. U kunt het Ervaringscertificaat gebruiken bij een sollicitatie om aan te tonen wat u kunt.
    Iets voor u?
    Heeft u interesse in een ervaringscertificaat? Bespreek dat dan met uw arbeidsdeskundige of werkcoach. Hij kan bepalen of een certificaat iets voor u is. Als dat zo is, dan draagt hij u voor bij een bedrijf dat het EVC-traject uitvoert. Samen met een adviseur van dit bedrijf maakt u een map met bewijsstukken. Daarmee laat u zien welke kwaliteiten en ervaringen u al heeft. Deskundige beoordelaars toetsen uw werkervaring, kennis en vaardigheden door naar uw map te kijken en een gesprek met u te voeren. Zij vertalen wat u al kunt of weet in competenties. Deze competenties leggen zij vast in uw Ervaringscertificaat.

Bron: www.UWV.nl

13. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    bedankt voor de tip
    ga het ff printen en meenemen
    helaas niet voor het verzekeringsvak daar zijn net alle diploma;s van de afgelopen tijd ongeldig verklaard en moet iedereen dus opnieuw een papiertje halen, dus ook als je hem al 20 jaar geleden hebt gehaald

14. @Janette: Maar de ervaring die jij de afgelopen jaren hebt opgedaan kan wellicht wél (min of meer) worden gelijk gesteld aan de nieuwe diploma's...

15. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    we gaan het zien wat ze kunnen doen, bedankt alvast voor deze tip.

16. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Eve: ik ben benieuwd of Chris ooit nummers 5 aan zal hebben. Die zit nu nog steeds ruim in 3....maar goed voorlopig is Nick 's nachts ook nog niet meteen zindelijk en anders komen ze wel ergens anders van pas (heb ook nog -wat flinkere- neefjes. een is jonger dan Chris en zit al wel in 4).
    Knap dat Fynn zo goed met zijn loopfiets overweg kan!

Nynke: hier gaat het sneller lopen niet op, maar Nick liep ook al voor het jaar. Als ik Chris nu zie denk ik ook dat het niet heel lang meer zal duren, maar soms kun je je daar ook stevig in vergissen.
    Sterkte met alle drukte...het wordt minder...echt!
    enne ook Nick fiets niet op een drie en wel of een tweewieler.

Otje: Nick wilde 2 weken terug ook liever naast als op de fiets, dus het kan heel snel gaan...Niet onzeker worden hoor, elk kindje ontwikkelt in eigen tempo en de een is motorisch nu eenmaal iets handiger dan de ander.
    o en Nick moet gewoon zijn korstjes opeten, die wil ook nog wel eens niet, maar dan krijgt hij geen andere boterham of hij krijgt zijn pinnekoek (ontbijtkoek) niet en daar doet hij veel voor...

Lola: ook wij wilden een fiets eigenlijk voor de derde verjaardag kopen, maar toen Nick er steeds meer mee bezig ging hebben ook wij besloten hem eerder aan te schaffen. Ben er nu ook wel blij mee. Overigens herken ik die ramp op beentjes ook... Ik zeg Nick tegenwoordig maar dat hij zijn beker drinken op de grote tafel moet zetten omdat Chris hem anders omgooit. Soms komt Nick dan heel wijs zeggen dat hij zijn beker wel even op de grote tafel zal zetten omdat Chrisje er niet aan mag komen! En Chris is dan wel klein, maar klimt dus ook rustig op de salontafel om daar heel parmantig te gaan zitten. Ik heb hem ook al weken niet meer zonder blauwe plekken in zijn gezicht gezien...
    en het potje vind hij ook zeer interessant....fout.... en nadeel is dat ze zo razendsnel zijn he.
    Wow! ik ga onwijs voor je duimen. In deze crisistijd is 3 sollicitaties in no time uit je hoed toveren echt een enorme prestatie. Om wat voor functies gaat het?

Janette: zindelijk...wij hebben hier vloertegels. Ik heb Nick op een zeker moment gewoon 's ochtends een onderbroek aangetrokken en hem toen rond laten lopen en het potje er naast gezet. Regelmatig inderdaad even op het potje gezet. In het begin was hij regelmatig net te laat en dan is het even dweilen, maar na de middag ging hij ineens zitten en zat er een plas in de pot. Op een zeker moment hem ook een poosje gewoon in een nat broekje rond laten lopen (een schoon broekje natgemaakt en aangedaan nadat hij er een had natgeplast, ow wat gemeen) om hem te laten ervaren wat er dan gebeurd en vervolgens nadat hij wel in de pot had geplast flink geprezen en hem een stickervel met stickers gegeven. En zo een paar dagen achter elkaar en dat werkte hier. Als ik hem een luierbroekje aanhad dan plaste hij daar gewoon in. Inmiddels lukt dat wel gewoon. Ik ben er ook een paar dagen echt mee in en om het huis gebleven. Inmiddels gaat het prima en heeft hij eigenlijk geen ongelukjes. Vannacht was hij zelfs droog en vanmiddag na het slaapje bij de gastouder ook nog. Poepen wil hij dus nog niet in de pot, maar gisteren ook even nadat hij een broekje had volgepoept....brrr...normaal doet hij dat dus nog wel in een luier....had ik dat broekje uitgespoelt en ook even nat aangedaan. Dat vond hij niet leuk....dus dat werkt misschien nog wel een keer. Hij vind dat in elk geval vies. en dat heeft Nick hier wel nodig omdat hij er anders gewoon een spelletje van maakt. Hij kan het namelijk prima, hij zegt gewoon: mama ik moet poep, wil niet in pot...maar vindt het vervolgens wel reuze interessant om vervolgens uit een luier/broekje de poep in de wc te gooien (en wil daar dan eigenlijk ook nog een sticker voor, ja daaag)
    Wat fijn dat het personeel zo met je meedacht bij Ballorig!

Zo vandaag hier ook goed nieuws gehad! mijn oude collega en vriendin, wordt ook weer mijn nieuwe collega! ik vind het echt super....en ze is nog zwanger ook! Hoewel dat wel veel spanning oproept vanwege haar vorige zwangerschap die ze toen heeft moeten beeindigen na de 20 weken echo. Maar ik heb er onwijs zin in om na mijn vakantie weer met haar samen te gaan werken. Ze komt al per 1 september...

17. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Duikster was je dan niet bang dat Nick de bank onder zou piesen?
    want daar dringt het bij ons dan wel in, stof, we hebben een houte vloer dus het zou kunnen.
    ik denk dat ik eerst maar eens ga beginnen met de luierbroekjes en dan elk uur op de pot zetten, helaas wil hij dna niet echt blijven zitten hij wil liever staan maar dat gaat natuurlijk niet
    hoe blijft nick op de pot zitten?

foei hem weer een nat broekje aan doen... maarja het helpt.

in z'n blootje laten lopen helpt niet want hij plast dan net zo graag op de tegelsbuiten zodat we het weer weg spoelen en is het weg gaat hij weer staan, en de pot staat er naast.....:(

we hebben hier besloten om de driewieler weer te gaan verkopen
    teun kijkt er niet naar om en dan "moet" hij wel met de loopfiets al pakte hij hem vanmiddag zelf en liep samen met mij de halve kamer door.

super nieuws voor je een nieuwe collega die ook nog je vriendin is hoop voor haar dat het nu goed mag gaan
    die last is van je schouders en kan je lekker op vakantie
    waar gingen jullie ook alweer heen?

18. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Otje: Niet onzeker zijn hoor! Koen doet gewoon alles in z'n eigen tempo en het komt altijd wel weer goed! Fynn gaat nu trouwens zelf onder de douche staan (en doet ook de kraan open en dicht :)) en heeft er totaal geen moeite meer mee dat het water over z'n hoofd stroomt. Ook dat is dus vanzelf goedgekomen ;) Hier trouwens nog eentje die 9 vd 10 keer z'n korstjes laat liggen...terwijl ie eerst alles opat...zal ook wel weer een fase zijn dus...Had ff gemist dat je je lenzen had doorgespoeld...zonde hoor...ben een keer een lens verloren in de trein en dat was een duur grapje. Ook een keer in de wasbak van een hotel. Heb toen iemand van het personeel erbij gehaald en die heeft de zwanenhals losgedraaid en toen ben ik in de prut (yuk!) op zoek gegaan naar m'n lens...en gevonden!

@Nynke: Das vreemd. Ik had Pampers gemaild om te vragen waarom ze geen 5+ verkopen terwijl het wel op de verpakking staat. Kreeg toen als antwoord dat ze in Nederland niet worden verkocht...;) En ik ga nog geen echte fiets kopen hoor maar denk echt dat het niet heel lang meer zal duren. Snap op zich wel dat Jiri omvalt want met zijwieltjes leren ze natuurlijk niet echt hun evenwicht bewaren. Maar vervelend is het wel.

@Lola: Fynn heeft ze graag jong hoor ;) Hij slaapt de laatste tijd echter wel wat langer dus als je het niet erg vindt houd ik het ff zo...Ik vind het ook heerlijk om een stuk te wandelen terwijl Fynn naast (of liever gezegd voor) me fietst. Zo kom je nog es ergens. En wow, wat een boel sollicitaties ineens. Goed hoor! Ben je al bij een psych geweest of wacht je nog ff? Haha, ik moet eigenlijk wel een beetje lachen om Emma die het potje omver trekt :D

@Janette: Wist niet dat je zo'n hoogtevrees had. Dat moet dan wel erg zijn aangezien die helicopters wrs niet echt heel hoog hangen. Vervelend hoor. Wel superlief dat het personeel mee wilde!

19. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Janette: Niet negatief bedoelt hoor maar waarom wil je Teun min of meer 'dwingen' om zindelijk te worden? Ik vind dat eerlijk gezegd niet echt natuurlijk. De manier die Karin beschrijft (niet als commentaar bedoeld hoor!) klinkt wel leuk en zal ook best werken (Nick is het resultaat :)) maar het komt op mij gewoon nogal geforceerd over. Het lijkt mij ook heerlijk hoor als Fynn zindelijk is maar ik ben toch meer voor een natuurlijk verloop. En wil pas echt met andere maatregelen beginnen als Fynn na z'n 3e verjaardag nog steeds zelf geen aanstalten heeft gemaakt.

20. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    OOOOO NEEEEEE wil hem helemaal niet dwingen hoor begrijp me niet verkeerd zo iets zou ik nooit doen:)

Maar wil gewoon zoveel mogelijk tips alvast binnen hebben voor als hij echt weer het potje tijdperk te pakken heeft. al zegt hij nu wel "mama plas moet op potje" en als ik dan zeg "wil je op het potje"zegt hij nee...dus komt het er ook niet ..... maar ooit zou het wel weer eens komen.....denk dat het hier ook pas ergens na zijn 3e verjaardag word maar als hij het eerder wil dan mag het en heb ik tips wat ik kan toepassen ;)

Deel Deze Pagina