@Janette: Okay, dan is het goed Als ik aan Fynn vraag waar hij plast dan zegt hij: Op het potje! Terwijl dat dus helemaal niet zo is @Karin: Mijn commentaar was niet rot bedoeld hoor want ik neem aan dat Nick zelf al aangaf wanneer hij moest plassen. Maar ik zou het gewoon te ver vinden gaan om bij een kind wat nog niks aangeeft deze methode toe te passen... Zo, en nu ga ik m'n bed in en nog ff een half uurtje lezen. Heb de smaak van het lezen de laatste tijd weer echt te pakken. Heerlijk!
Janette: Balen zeg dat het met solliciteren niet opschiet. De zomertijd en de "crisis" zal er ook niet hard aan meewerken. Hoop dat je op den duur toch iets leuks tegen komt! Duikster: Leuk dat je vriendin en excollega weer met je komt samen werken! Leuk om te lezen hoe iedereen hier toch wel bezig is met de zindelijkheidstraining en hoe ver de ene peuter hier al in is en ander dus niet. Koen toont nog vrij weinig interesse in het potje. Wel vind hij het boekje van "bobbi op het potje" erg leuk en interessant. Als we dat samen lezen (lees: ik lees voor) luistert hij erg geinteresseerd. Straks bracht ik hem naar bed en ineens zegt hij grijpend naar zijn luier: Koen jeuk, Koen potje plassen, Bobbi. Dus ik zijn broekje en luier uit en hup, op het potje. Bleef ie heel enthousiast wachten en wat duwen maar er kwam niks... Even opgestaan, kijken in t potje: nee, niks. Nog een keer proberen? Ja dat wilde hij wel maar wederom niks erin. Dus maar zijn luier om gedaan en tanden gaan poetsen. Zit hij daar in de badkamer tandjes te poetsen. Zegt ie: Ooh Koen plassen! Dus ik voel aan zijn luier en tja... die was wel wat warmer ja dus duidelijk een plasje. Hij voelt het dus wel maar eigenlijk net te laat. Ach ja... het begin is er zeg maar. Maar ja... ik maak me er nog maar niet te druk over. Sara had er ook nog niet zoveel zin in tot een jaar of 3. Toen was ze jarig geweest en zei ineens tegen me: Mama, nu ben ik 3, nu kan ik op de wc plassen. En ja hoor... binnen 1 week was ze (overdag) droog! Prima toch? Hier is geloof ik weer een stevige dwarse peuterpuberteits-fase aangebroken. Koen is wel lief hoor maar zodra hij iets wil en zijn zin niet krijgt... nou dan berg je maar hoor :x Gillen, krijsen, schreeuwen enz. Vanochtend zat hij even tv te kijken maar we moesten boodschappen doen dus ik de tv uit gezet. Nou nou nou... daar ging ie weer hoor. Hopelijk is het over een week of 3 wel weer over als we op vakantie gaan. Beter thuis deze fases dan als je op vakantie bent Groetjes Otje
Janette: ik heb het pas zo gedaan toen Nick regelmatig aangaf: ikke plas...dus dat hij echt al wel wist wat hij aan het doen was. Dit was eigenlijk meer de manier om zijn verzet te doorbreken dat hij gewoon niet op het potje wilde, terwijl hij er op andere momenten wel op ging zitten. en ja..in het begin was ik wel eens bang dat hij op de bank zou plassen, die is ook hier van stof. Maar daar zit hij eigenlijk weinig op. Hij zit vaak of op zijn kinderstoel als hij bv. aan het kleuren is, of op zijn rode stoeltjes van plastic en daar veeg je het zo van af. Ervaring bij Nick was overigens dat hij meestal gewoon staand stond te plassen. Eve: ik zou het ook niet zo doen als hij zelf niets aangaf dus ik kan me wel vinden in wat je schrijft. Het 'nadeel' van de huidige luiers is dat ze zo goed droog houden dat kinderen gewoon nog weinig uitgenodigd worden om er last van te hebben en dat is het eerste wat nodig is om zindelijk te willen worden. Een vriendin van mij gebruikte nog stoffen luiers (net als Saar voor Liene) en die kids gaven in verhouding al vroeg aan dat ze op de pot wilden. Ik denk wel dat dat enigszins meespeelt. Wat ik nu heb gedaan heeft daar eigenlijk een beetje mee te maken door hem nat te laten lopen. Maar omdat ik het vies vind om hem in een ondergeplast broekje te laten lopen heb ik hem maar een waternat broekje aangedaan. En eigenlijk met name om zijn verzet te doorbreken. maar als ze zelf niets aangeven zal het ook echt niet lukken om ze zindelijk te maken. Uiteindelijk worden ze zindelijk en maak je ze niet zindelijk. en de stickers zijn hier erg in trek, daar wilde hij echt wel voor op het potje gaan plassen. Dus dat maakte een/anderhalve dag met af en toe ongelukjes in zijn onderbroek meer dan goed. Hij moest alleen leren het op tijd aan te geven en niet net te laat. Inmiddels kan hij zijn plasjes zelfs al gewoon een hele tijd ophouden. Vandaag zaten we te eten en wilde hij plassen (wat hij 10 minuten daarvoor ook al had gedaan, hij gebruikt het nl. nu ook al om onder iets uit te komen waar hij eigenlijk niet veel zin in heeft, grrr) en zei ik dat hij na het eten weer mocht plassen. risico was natuurlijk een natte broek, maar hij bleek het dus keurig vol te kunnen houden. En ook als ik in de winkel zeg dat er daar geen wc is, kan hij het ophouden en zit het niet in zijn luier. En tuurlijk het gaat heel af en toe ook nog mis. Gisteren na zijn heel enthousiaste fietstocht, was hij zo moe dat hij net te laat ineens begon te gillen....mama....dat heeft ook wel iets schattigs.
o ja Janette: wij gaan naar een boerderijcamping in Duitsland...tenzij het met mijn schoonvader dus niet goed gaat in het herstel na de operatie.
mmm vanmorgen heeft Nick dus ook voor het eerst op de pot gepoept. Hij wilde niet, bleef wel zitten, ik erbij gaan zitten, regelmatig huilen, maar toch blijven zitten en na een half uur of zo....toch nog resultaat. En trots dat hij op zichzelf was! Zo leuk... maar bij Nick is het wel een kwestie van zijn verzet ook een beetje doorbreken, overigens met veel meer dan alleen zindelijk worden hoor....Dit is ook zo als ik hem 's ochtends mee wil hebben naar de peuterspeelzaal en hij wil nog even dit of dat doen....en zo nog meer....Hij heeft gewoon een zeer sterk eigen willetje, al zal dat hier niet onbekend voorkomen.
Ik kom nog ff vlug langs morgen waarschijnlijk geen tijd, sta op een rommelmarkt bij me ouders in het dorp, heb daar een kraam gehuurd en sta samen met me moeder en we verkopen het oude speelgoed en kleding van Teun. Zaterdag ga ik met wijnand lekker winkelen/babelen in Haarlem ff tijd voor elkaar Teun brengen we ff naar opa en oma Zondag een verjaardag en ja dan is het weekend al weer voorbij. Vandaag Teun zijn kamer een grote beurt gegeven echt alles van zijn plek gehad en de babyspullen/speelgoed weg gedaan wat nieuwe dingen aan de wand gehangen en wat nieuwe plakstickers ( je kan ze er ook zo weer afhalen) van auto's opgehangen waren bij zeeman te koop voor 1 eurie voor een hele set. dus zijn hele kamer ziet er weer anders uit. Nu nog nieuwe gordijnen, maar dat komt wel. Hij keek iidg zijn ogen uit toen hij vanavond naar bed ging . enne: IK HEB HEM........ eindelijk is me nieuwe mobiel binnen en hij ziet er nog leuker uit dan op het plaatje nog een nieuwtje Teun heeft zijn eerste verliefdheid hij kan uren praten over zijn vriendinnetje Tamara ook als je hem vraagt wie is je vriendinnetje zegt hij haar naam en lacht dan heel lief.... ook op het kdv speelt hij de hele dag met haar.....zijn vriendje ziet hij niet meer moet toch maar zeggen dat hij daar ook mee moet spelen..... Hou jullie allemaal rustig en tot........
hihi janette klinkt lief zo`n peuterverliefdheid en jan klaassen, ben er zelf nooit geweest en weet niet of het 2 uur rijden waard is. ligt aan jezelf denk ik, wat vind je leuk, en heb je zin in de rit? anders even googlen of het wat is otje wat een gave kamer zeg en hier af en toe ook nog een dwarse ppuber. gister wou die zijn drinkbeker vasthouden tussen 2 pinken, en toen ik zei dat dat niet kon gooide die de beker door dekamer bianca, ik schrik ook van je verhaal. hoop dat het allemaal meevalt. en niet googlen... lola ik ga voor je duimen eve fijn dat je van de muggen af bent. waarschijnlijk is jouw mug hier naar toe gevlogen
trouwens we vragen saf ook wel of die moet plassen op de wc of potje, nou hij schreeuwt dan heel hard neeee potje nee duidelijke taal alleen heeft hij nu weer rode billen, en vandaag ook nog eens 4x gepoept, hij zegt het niet, en buiten ruik je niets, en dan loopt die ineens wijdbeens en gaat wijzen. tja en het doet hem pijn, en ik denk dat hij er al langer mee loopt. ik zeg ook, als je op het potje gaat dan doet het geen au en hoeven we je niet zo vervelend schoon te maken. maar geloof niet dat hij het door heeft
Duikster: Knap hoor dat Nick nu toch op het potje kan poepen! Hopelijk blijft hij het nu doen. Janette: Goed verkocht vandaag? Veel plezier met je nieuwe mobiel! Noura: Oei, das niet zo leuk, gooien met (volle?) bekers. Helaas moet ik toegeven dat dit me niet geheel onbekend voor komt Heb hier regelmatig kunnen dweilen na een dwarse bui. Duidelijk dat Saf nog niet op het potje wil. Hahaha! Moest er wel om lachen hoor. Wat is het hier rustig vandaag. Iedereen aan het genieten van het mooie weer? Wij gaan morgen naar de verjaardag van ons buurjongetje die alweer 2 jaar wordt. Zondag gaan wij 4tjes samen met mijn ouders brunchen om te vieren dat mijn vader met pensioen is. Zondagavond blijven de kids bij mijn ouders logeren en gaan wij naar een verjaardag. Maandag blijft Koen nog bij mijn ouders en ga ik eerst met Sara naar Ikea en daarna nog naar Eindhoven centrum. Tegen 17.30 komt Steef na zijn werk nog naar Eindhoven centrum. Dan eten we samen ergens wat en Steef en Saar gaan dan naar de bios naar harry potter en ik neem dan de trein terug naar huis en ga dan Koen ophalen. Sara verheugt zich er al erg op. Lekker een dagje voor haar alleen samen met mam & pap Groetjes Otje
een leuk weekend otje, kan me ook voorstellen dat sara zich erop verheugd. ik ga over een paar weken naar walibi met maysa. heeft ze ook zin in. ik vrees dat ik dan overal mee inmoet....
Goh het is echt stil hiier geweest Maar we hebben vrijdag lekker verkocht op de markt, tijdens het uitladen haalde ze de spullen al onder onze handen vandaan dus dat ging goed, ja we hadden ook niets duurder dan 5 eurie op de kraam en ik had snel de kraamhuur er al uit. de hele opbrengst is voor Teun dus die kan weer wat moois kopen van Thomas en ook een deel besteden we aan nieuwe kleding voor de winter. wat ik na afloop nog overhad heb ik gelijk in de textielbak gedaan, waren 2 vuilniszakken vol al zat er ook kleding van me schoonmoeder bij. dus gelijk de troep weer kwijt Gister lekker wezen winkelen in Haarlem met Wijnand, ff lekker zonder teun..heb weer wat nieuwe kleding gekocht...en ik moest zelf lachen heb dus nu maatje 42, dus al 3 mtn kleinder... vandaag een verjaardag gehad en vanmiddag nog ff genoten van het weer wat opknapte....al "moesten"we wel nog ff naar de super was vergeten eten in huis te halen voor vandaag gebeurd me nooit.... maar wat is het daar druk zeg op zondag, dat doe ik niet snel weer...... komende week zien de berichten er ook goed uit dus ik denk dat het badje wel weer gevuld kan worden, wil kijken of ik het einde van de glijbaan erin kan zetten kan hij zo het water in glijden...... we zijn ook de achtertuin aan het veranderen, willen er een aantal struiken uit hebben, vandaag al 4 struiken weg..coniferen...ze waren toch half dood, nu zitten we te kijken naar een ander soort groenblijvende struik/heester die niet te groot word iemand tips ? als de achter tuin klaar is dan beginnen we aan de voortuin, daar ook eindelijk onze eigen stempel op zetten... ik wens iedereen nog een heerlijke zondagavond en geniet!!!!
Hallo, Ik kom me hier heel even melden. We zijn erg druk met het huis en ik heb niet meer bijgelezen. Zie wel dat het hier errug rustig is! In het huis begint het aardig op te schieten. We hadden wel al vrij snel besloten het verhuizen twee weken uit te stellen. We zijn dus nog niet over, maar gaan over twee weken. We hebben nog een aantal dingen aangepakt die we zouden doen als we erin zitten. Zo heb ik de keuken geverfd en hebben we de diepvries die op wel een héél vreemde plek ingebouwd was eruit gesloopt. Dit gat wordt morgen dichtgemaakt. Verder is het boven bijna klaar. Alle behang verwijderd, opnieuw behangen en geverfd. Het laminaat ligt er ook in, alleen de plintjes nog. Beneden is alles geverfd (ook het plafond...bleh wat een rotklus). Als het gat van de vriezer dicht is kan het laminaat daar ook gelegd worden. Op de weekenden na komt het meeste op mij neer. Ben dus erg blij met de hulp voor de kinderen. Jikke heeft het zo nu en dan nog moeilijk, maar het begint beter te gaan gelukkig. Haar bed staat in elkaar en daar is ze zoooo blij mee . Maar slapen doet ze er niet overdag, dus ze is doodmoe en viel vanmiddag midden in de woonkamer tussen de rotzooi op de vloer in slaap tijdens een boze bui. Wel heel erg zielig eigenlijk, maar ook wel grappig om te zien. De slinger werkt trouwens heel goed. Ze haalt er iedere dag één vanaf en "telt" dan tot aan het bed. Omdat we 2 wkn later gaan moesten er schakels bij komen. Eerst wilde ik dit stiekum zo af en toe doen. Maar uiteindelijk gewoon aan haar gevraagd of ze nieuwe slingers wilde knutselen en toen riep ze heel hard "Joepieeeee slingers kutselen!!". Ze snapt dus niet dat ze daardoor langer moet wachten Ik ga naar bed. Even een beetje bijslapen en morgen weer vroeg aan de slag.
fijn dat het goed loopt noralien, klus ze janette heerlijk dat je goed verkocht hebt. vind het zelf ook altijd wel een fijn idee dat alles nog gebruikt word in plaats van het weg te gooien
@Otje: Hoe was jullie weekend? @Janette: Wat super dat jullie zo goed verkocht hebben! Ik geef Fynn z'n kleding, speelgoed etc aan een vriendin van m'n moeder die het of naar Polen stuurt of naar 'arme' mensen in Den Haag. Maar eerlijk gezegd kan ik zelf ook wel wat extra geld gebruiken dus ik ga denk ik ook maar es zo'n kraam huren...als ik er zin in heb Wow zeg, maat 42 al! Straks ben je nog slanker dan ik @Noralien: Fijn dat het bij jullie al zo opschiet! Nog vorderingen met de verkoop van jullie oude huis? En hoe gaat het met je website? Hier op zich alles okay. Merk alleen wel dat het gepieker z'n tol begint te eisen. Ben snel moe en heb last van hoofdpijn. Gaat wel weer een keer over maar vervelend is het wel. Fynn slaapt nu dus ik ga ook ff liggen. Maar eerst nog even m'n teennagels lakken...haha
Noralien suc6 met de verhuizing straks en sterkte met de laatste dingen klussen, zou zekker een gutig gezicht zijn geweest Jikke zo te hebben zien liggen. Eve niet te veel alleen piekeren hé want dat verergerd juist je hoofdpijn...... ik weet er alles van met me piekermomenten Zo teun ligt op bed dus heb ff me handen vrij, hij is wel bewerkelijk de laatste dagen, moet hem echt bezig houden want alleen spelen is er ff niet bij en hij wil alles te gelijk merk wel dat hij mentaal weer een hele sprong heeft gemaakt want normaal zit hij teletubbies/zandkasteel gewoon te kijken maar nu ging hij meedoen
Noralien: fijn dat het klussen zo goed loopt en dat jullie opschieten. en je hebt de tijd om het nog even uit te stellen, het definitiever verhuizen. Fijn dat jikke het slingers maken zo leuk vond....Hopelijk komt er niet meer uitstel Janette: klinkt lekker die verkoop. Hier wordt alles nog netjes bewaard.....en gedragen door de kleine neef.... Eve: ik hoop echt dat het gepieker minder mag worden. Dacht dat deze 'pauze' juist rust moest brengen. Hopelijk lukt dat ook. Nick is vandaag een dagje met mijn schoonouders weggeweest met de trein. Hij was niet te houden, zo leuk vond hij het. Nu logeert hij daar nog. Heb even van de gelegenheid gebruik gemaakt om zijn kledingkast uit te mesten en de te kleine dingen er uit te halen. Nu weet ik ook dat ik weer moet shoppen voor de winter. Gisteren waren mijn broer en schoonzus hier nog voor de verjaardag van Frank. Vorig jaar wisten ze op zijn verjaardag ons te verrassen met de mededeling dat zij zwanger waren van Guus. Gisteren lieten ze ons foto's zien en op een van die foto's had Guus een zwangerschapstest vast. Heel even dacht ik...leuk gedaan om daar zo een herinnering aan te hebben, maar toen bedacht ik me ineens dat die digitale testen niet langer dan een uur of zo hun tekst vast houden en dat dat dus niet kon. even puzzeled maar toen even opgekeken en ja...ze zijn dus echt weer zwanger. Guus is van 23 maart Zo fijn voor hun dat ze na 2,5 jaar dokteren voor de eerste nu ineens - zij het wel heel snel en onverwacht- zwanger zijn van de tweede. Mijn schoonzus was gaan testen omdat ze deze week een mri had en daarvoor zeker wilde weten dat ze niet zwanger was. Ze stond dus aardig stomverbaasd naar die test te kijken... d'r zit straks dus zo'n 11 maanden tussen de twee kids als alles goed gaat.
karin: weer tante worden dus! gefeliciteerd! Fijn voor hun zeg! Kailynn vind de trein ook super leuk! Noralien: fijn dat het allemaal zo vorderd bij julie en idd hoe is het met de verkoop van julie huis? Wij zijn druk bezig met het afwerken van het huis. de kamer van kailynn is op een gordijnrails hangen en gordijnen klaar alleen moet haar bedje over van hier naar daar. en moeten de kasten gevuld worden op onze slaapkamer eigenlijk precies het zelfde, zelfs de kast is al in elkaar en klaar nu is het her en der nog wat bij tippen met verf en afkitten, schoonmaken ed....we worden wel moe hoor.... kom later terug even arno helpenmet de auto laden....
Slingding: het komt nu dichtbij he! fijn dat jullie in de afronding kunnen gaan denken. Hier zijn we vandaag naar Pukkemuk geweest met de kinderen en met mijn schoonouders. Ze hebben eerst een poosje binnen in de ballenbak en in het klimtoestel gespeeld. Het was daar binnen echter wel warm, dus na de lunch zijn we lekker naar buiten gegaan. Chris kroop als eerste het zand in en meteen door naar het water wat uit de waterloop kwam en plantte zijn gat daar midden in de modder....en ging heerlijk zitten dabben. Nick was in de waterloop gaan staan en liep er ook heerlijk doorheen. De waterpomp deed het nu dus volop, en met dit weer is dat leuk. Ze zagen er dus echt niet uit toen we weer opbraken en lekker teruggefietst zijn. Het bad hadden ze dus echt verdiend... Nog 4 daagjes werken....en dan heb ik vakantie (volgende week woensdag, maar toch....ik kijk er echt naar uit). Mijn clienten hebben volgens mij ook de zomer in hun hoofd, want gisteren kwamen er spontaan 3 van de 4 niet opdagen en ook in de groep was het stukken rustiger dan normaal.
Hallo allemaal, Ben ik ook weer... Hier een erg leuk weekend gehad. Zondag gebruncht met mijn ouders. Was erg gezellig en erg lekker! 's Avonds bleven de kids bij mijn ouders slapen en zijn wij nog naar een verjaardag gegaan. Maandagochtend ben ik Sara op gaan halen en zijn we tegen 10.30 in de auto gestapt. Om 11.10 waren we bij Ikea. Toch nog drukker dan verwacht voor een maandag maar niet erg storend. Tja, vakantietijd he? Rond 14 uur waren we uitgeshopt bij Ikea en zijn we nog naar het centrum gereden. Daar nog een paar uurtjes gewinkeld en rond 17 uur was ook Steef in de stad en hebben we ergens samen frietjes gegeten en ik heb om 18.30 de trein terug gepakt. Steef en Saar gingen nog naar de bios. Om 19.30 was ik bij m'n ouders waar ik een nogal dwarse Koen heb opgehaald. Gelukkig kon hij lekker op tijd zijn bedje in want ik was ook erg moe van de dag. Gisteren rustig dagje gehad. Ik besloot het badje maar weer op te zetten vanwege het mooie weer op komst. Pfff... veel werk maar ja. Om 11 uur stond het badje dan en toen nog gevuld met water en rond 12 uur ging Koen erin en na 1 1/2 uur was hij het weer beu. Sara was rond 13 uur weg gegaan. Zwemmen met een vriendinnetje in het zwembad in Blerick. Om 18.15 komt ze huilend thuis, op blote voeten!! Waren d'r slippers weg toen ze terug bij d'r handdoek kwam! Ik was zooo boos. Wat is dit nu voor een belachelijk iets??? :x Steef is na het eten nog terug gegaan met Sara om te zoeken maar helaas zonder resultaat... Dus we gaan straks maar even de stad in om te kijken voor nieuwe. Hopelijk is er nog wat te krijgen maar ja... ze zal toch iets moeten hebben... Balen hoor. Ze had van die mooie witte birkenstocks. Zelf was ze ook erg verdrietig erom aangezien ze echt wel zuinig is op d'r spulletjes! Gisteravond dan wel nog erg leuk nieuws! Mijn zus uit Curacao belde dat ze geregeld heeft dat we op 23 augustus met de dolfijnen mogen zwemmen! Superleuk natuurlijk! Noura: Leuk hoor zo'n dagje uit met Maysa. Vind ze vast erg leuk. Janette: Mooi dat je zo goed verkocht had! Das al een mooie maat, maat 42! Noralien: Lekker dat het zo opschiet met jullie nieuwe huis. Succes met de laatste dingetjes. Al nieuws over eventuele kopers van jullie "oude" huis? Eve: Vervelend zeg dat je zoveel wakker ligt en die hoofdpijn Sterkte hoor. Duikster: Ooh wat een mooi nieuws van je broer en schoonzus! Wel snel op elkaar maar kan me voorstellen dat ze er toch heel blij mee zijn na het verleden. Klinkt erg leuk die dag bij Pukkemuk! Sterkte met je laatste werkdagen! Aftellen nu... Slingding: Fijn dat het nu bijna af is. Succes ook met de laatste dingen. Ik kreeg gisteren jullie verhuisbericht. Leuk hoor. Bedankt! Zo, ik ga even Koen verschonen. Het stinkt goed hier... Groetjes Otje