December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Het kan ook aan de vorm van onze auto liggen, hoor. Ik denk dat wanneer iedereen er zo'n last van had, niemand meer zo'n met ding reed. Ook heeft onze auto geen dakrails, dus moesten wij gebruik maken van dakdragers. De ruimte tussen het dak van de auto en de koffer is dan een stuk groter, dus dat veroorzaakt ook meer geluid. Het scheelt trouwens wel als je de koffer afplakt met tape. Maar ik adviseer jullie anders ook om er eerst eentje te lenen als dat kan. Wij zijn nu dus blij dat we niet zelf zo'n koffer hebben gekocht...

2. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Wat is het toch vaak kermis bij iedereen :$ Hier alleen rond Koninginnedag en in september een week zomerkermis....

@Lola: Jee, dan komt de mexicaanse griep ineens wel dichtbij...Leuk zeg, een caravan! Foto! :) Wij gaan in precies dezelfde week op vakantie dus ga mee duimen dat het mooi weer wordt.

Laten jullie je eigenlijk inenten als de vaccins er zijn? Was eerst van plan om het wel te laten doen maar nu de griep nogal mild blijkt te zijn ben ik van gedachten veranderd.

@Otje: Oh, ik kan me je gevoel zo goed voorstellen. Ik ben ook altijd bang dat Fynn of ik ziek worden als we op vakantie gaan of iets anders leuks in het vooruitzicht hebben. Echt een heel vervelend gevoel. Maar het gaat helemaal goedkomen hoor!

@Nynke: Heb nog niet gekeken naar de luiers (aangezien ze nog niet op zijn) maar goed om te weten dat het Kruidvat ze heeft. Vind het nml echt een goede maat. Bso lijkt me idd gewoon erg vermoeiend aangezien ze niet meer slapen. Hoop dus dat Fynn er snel aan went. Mss dat m'n ouders Fynn tzt wel een middag kunnen opvangen maar daar kan ik nu nog niet vanuit gaan. Enne...neem je echt je laptop mee op vakantie? Ik vind het echt heerlijk om ff een tijdje zonder pc te zijn.

@Bianca: Waar blijven de foto's? ;):p

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oei otje in de mail zei je dal dat je dacht dat we druk aan het klussen waren, maar nee dat is niet zo. van de week alleen een nieuwe ketel, en morgen komen ze de douche keuken en toilet opmeten endan kunnen we kijken wat we willen binnenkort. maar nog geen idee wanneer dat gebeuren gaat

wist ook niet dat een dakkoffer zo`n kabaal maakt.
    hihi bedenk ineens dat ze bij mijn man vroeger met de bus gingen met zo`n grote imperiaal bovenop en dan een hele berg bagage mee, met oranje dekzeil en een stoet kinderen hahaha

zo ben aan het verkopen op mp. vandaag zou er wat worden opgehaald, komen ze verdorie niet opdagen terwijl ze me verzekerde dat ze het heel graag wou hebben. heb het ook nog gereserveerd vanaf vrijdag.

heb saf zijn scapa jasje te koop staan en de biedingen volgen mekaar in rap tempo, had het niet verwacht maar staat nu al op 47,50, dat is leuk...

4. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    hier wel verdeeld over 2 dorpen en 1 stad hoor ;)
    hier in heiloo in Juni maar daar zijn we niet geweest, nu dan de grote zomerkermis eind augustus in alkmaar ( 1 week,) en dna in oktober bij me ouders op het dorp ( 1 weekend)

maar Teun vind het ook leuk om in d edraaimolen te zitten van de zeeman, zolang hij maar niet aan hoeft :D dus dta scheelt

Noura leuk zulke verkopen, heb van teun nog zijn hobbelkoe erop staan maar dat wil niemand hebben

Heb ook wel eens met een dakkoffer naar de franse alpen gereden maar die maakte niet zoveel lawaai hoor....

heb net ff het internet uitgeplozen naar spullen van thomas de trein, kan je vertellen dat het helpt om er zo eens voor te gaan zitten, zit gewoon 20 euro minimaal tussen, toch weer een extra speeldingetje:D

Ja Teun is er helemaal gek van heeft van de week een nieuw treintej gehad, uit zijn eigen spaarpot ;) en is er helemaal gek mee, begint al als hij uit bed beneden komet en duurt tot dat hij fgaat slapen, dus dna wil ik het wel uitbreiden omdat hij er nog heel lang mee kan spelen... zie niet snel dat hij erop uitgekeken is, wel op auto's...

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hier ook een treinengek...

saf zingt trouwens regelmatig, heel erg leuk, bod de bouwer haha
    hij gaat steeds beter praten ook

janette leuk zeg zo`n hobbelkoe, soms snap je niet waarom iets niet verkoopt, anders maar op de kleedjes markt toch??

eve hier is niet vaak kermis, 1x per jaar en met koninginnedag er omheen wat attracties
    en soms verdwaals ergens een draaimolen

oh en ik vergeet het volksfeest hier in de straat, waar het vooral om 3 dagen zuipen met zijn allen in een tent gaat. maar dan staat er ook een rupsbaan van de jaren 50 ofzo hihi en dit jaar een kleine zweefmolen

6. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Noura: spannend voor je vriendin! hopelijk heeft haar dochter een vlotte bevalling dadelijk en geniet ze van het oma zijn.
    Jullie gaan flink verbouwen zeg! kan me voorstellen dat je er wel en niet naar uitkijkt.
    Dat zijn nog eens leuke biedingen op MP.

Lola: hoop dat je niet alsnog ergens een keer met de mex. griep te maken krijgt. lekker nog een weekje vakantie voor je weer aan een nieuwe baan begint. en leuk....een caravan. Hopelijk gaan jullie er met elkaar veel plezier aan beleven. wie weet kunnen we nog een keer gezamenlijk een weekendje op een camping gaan staan...

Eve: hier maar 1 x per jaar 4 dagen kermis...
    ik laat me (ons) niet inenten, ga er van uit dat het allemaal wel los zal lopen. Anderzijds wordt er binnen mijn werk wel volop maatregelen genomen en bedacht. Als gevolg van de aard van ons werk hebben we toch heel veel contacten met mensen, waardoor de organisatie wel kwetsbaar wordt. De doelgroep waar wij mee werken is regelmatig ook wat minder hygienisch dan wijzelf dus dat brengt wat extra risico's mee. Dus we hebben nu al alcoholgel e.d. aangeleverd gekregen om daar regelmatig je handen mee te kunnen schonen tussen clientcontacten door. Op zich vind ik het wel prettig dat er aandacht aan besteedt wordt, maar anderzijds vraag ik me af of dat het nu echt zal voorkomen.

Otje: jij al vakantievoorpret. Hoop dat het echt gezellig wordt voor jullie.

Janette: hier ook een Thomas fan hoor. Al doet Bob de Bouwer er neit voor onder. Op deze site staan ook nog leuke dingen, o.a. van Thomas: Lobbes Speelgoed: Voor scholen, bedrijven en particulieren.
    Even via aanbod en dan karakters....staan leuke dingen op

Lobbes is trouwens so wie so wel een leuke niet te dure site...moet er nog eens uitgebreid op neuzen.

Vandaag echt een rotdag op het werk gehad. Was laatste dag voor mijn vakantie en dat is altijd al wat drukker omdat je dingen af wilt hebben. Kwam om 10.00 bericht dat de vader van onze secretaresse ineens verslechterde, dus zij accuut naar het ziekenhuis. Aangezien we maar 1 secretaresse hebben, moeten we het dan zelf opvangen. Aan het secretariaat zit het toch wat minder rustig dan in mijn eigen kamer. maar goed, nood breekt wet en voor haar is het al moeilijk genoeg. Vervolgens raakt een patient van mij nog effe in crisis en wil de crisisdienst er eigenlijk niet naartoe. grrr.....Uiteindelijk dus toch voor elkaar gekregen, maar toen was ik 4 uur verder. Dat kost een berg energie. Tot slot belt Frank rond 5 uur dat het niet goed gaat met schoonpapa en dat hij een scan kreeg om te zien of er geen lek zat in het operatiegebied... pff toen kon je me wel opvegen.
    Gelukkig bleek dit laatste niet aan de hand te zijn, maar goed schoonpapa blijft last houden van koorts en bloedwaarden die wel duiden op een ontsteking, dus er is nu een algemeen antibioticum toegevoegd aan zijn infusen. Hopelijk blijft het goed gaan en kunnen we zaterdag toch met vakantie...
    anders denk ik dat ik nog even een camping op een uurtje rijden van hier ga zoeken en lekker daar ga staan ipv naar Duitsland te gaan rijden.

7. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Duikster bedankt voor de site, maar van thomas zijn ze toch wel duurder...
    Ik heb dus nu deze 2 sites gevonden waar ze dus het uitgebreidste assortiment hebben

www.thomastoystore.nl

www.toysavers.nl

balen zeg van je werk, echt niet lekker om dan de deur achter je dicht te trekken
    en nog meer balen van je schoonvader, maar net wat je zegt een camping in de buurt dan maar ben je er toch uit, thuis blijf je toch in het zelfde ritme zitten dan.

zo ga ff brood smeren voor morgen en dan me bedje in...

trusten allemaal en tot...

oja sprak van de week mamav2 nog op hyves, jullie moeten allemaal de lieve groetjes hebben, het heeft daar heel diep in een dip gezeten langzaam aan klimmen ze omhoog, maar door dit alles komt ze helaas niet meer.....

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    doe haar maar de groeten terug en sterkte, het zit haar nooit mee he

he duikster wat een vervelend dagje zeg. hoop dat je nu wat bij kan tanken

ja ik vind het ook zo spannend he, mijn vriendin en ik , we hebben zo veel meegemaakt. kwam vroeger iedere dag bij haar thuis.
    ik vind het ook net zo spannend nu. ga deze week denk ik even koffie drinken daar
    de dochter heeft het nu wel gehad met zwanger zijn, tja het mag geboren worden maar kan ook zo nog 5 weken duren he

nou onze schommelstoel is verkocht, morgen komen ze hem ophalen, als ze komen natuurlijk. heb snel de bekleding in de wasmachine gestoken

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    he volgnes mij zag ik bij intertoys of bij bart smit een treinset van thomas, voor 29,95
    weet niet of het dagaanbieding was of andere aktie

10. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    #30730 Nynke31, 12 aug 2009
    Laatst bewerkt: 12 aug 2009
    Hebben jullie kids nog een speen? Zo niet, hoe dramatisch was het wegnemen hiervan?
    Wij willen morgen de stap wagen. Hij krijgt een tractor en gaat zijn speen ruilen hiervoor. Hij betaald dan met zijn speentje. Bij vrienden van ons heeft het goed gewerkt, ik vind het wel spannend.
    Ik denk dat als we niets ondernemen hij volgend jaar nog met een speen naar bed gaat.

Ik ben bang dat het dramatisch gaat worden en ik wil ook echt zijn speen niet terug gaan geven.
    Zou het ook niet te snel zijn, omdat Isis pas 2 maanden is? Of zou hij nu hier al aan gewend zijn?

11. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Karin: Zo'n dag kun je dus beter maar gewoon doorstrepen :( Wat gebeurt er dan precies als een client in crisis raakt? Gelukkig heb je nu vakantie! Op mijn werk uiteraard ook veel klanten over de vloer en we hebben nu ook gelpompjes bij de balies. Hoop alleen niet de de media iedereen toch weer bang gaat maken omdat ze anders hun dure vaccins niet kwijtraken....

@Noura: Hoe oud zijn je vriendin en haar dochter eigenlijk? MP blijft een ideale site :)

@Nynke: Heeft Jiri de speen de hele nacht in of alleen even met inslapen? In het laatste geval zou ik me er eigenlijk niet zo druk om maken. Verder heb ik niet echt een goede tip aangezien Fynn nooit een speen heeft gehad (alleen de eerste 3 weken). Ik zal es aan een vriendin van me vragen hoe zij dat gaat doen (heeft ook een zoontje van ruim 2,5 jaar met speen).

Pffff, als ik moet werken slaapt Fynn altijd uit (en moet ik dus al wel m'n bed uit)...en als ik vrij ben is ie heel vroeg wakker...dat is toch idioot?! :x;)8):(:$

12. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Hallo Allemaal,

Ik moet mijn moeder zo van de trein halen dus heb helaas geen tijd om terug te lezen.

Mijn moeder komt na een paar dagen rust weer terug tot na de verhuizing (= zaterdag). Vind dat zooo lief! Ze is eerst ruim 2 weken geweest en nu alweer terug.

Het klussen begint zijn tol te eissen...
    In het verleden heb ik bij een reumatoloog gelopen wegens gewrichtsklachten, vooral van de handen en vingers. Deze klachten beginnen nu weer op te spelen.

Robert probeert naast zijn werk zoveel mogelijk te doen. Maar aangezien ík de klusser van ons twee ben, komt het voor een groot deel toch op mij neer, en blijf ik 's avonds terwijl hij met de kinderen naar huis gaat.
    Het eerste weekend hebben we hulp gehad van vrienden en samen behang afgehaald e.d.
    Daarna heb ik het hele huis geverfd / behangen, de keuken 3 keer geverfd, 110 m laminaat gelegd, de plinten tegen de muur geschroefd, kastjes in elkaar gezet, tussendoor bijgesprongen voor de kinderen en zo nu en dan naar de bouwmarkt / ikea oid.
    Pfff nu ik het opschrijf snap ik waarom ik gister zó moe was dat Robert me om 18.00u naar huis heeft gestuurd om te gaan slapen.
    Dadelijk mijn moeder dus halen en dan door naar het huis om te gaan poetsen, de gordijnen te naaien en op te hangen en wat laatste klusjes. Dan heb ik morgen de tijd om hier nog wat laatste dingen in te pakken.

Sorry dat ik wéér niet reageer. Na de verhuizing kom ik weer wat bijlezen.

13. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Goedemorgen,

Even snel een berichtje want ga zo nog peuterzwemmen met Koen. Vorige week ben ik niet geweest omdat het toen zo heet was en nu hierna kan ik 3 x niet ivm vakantie dus vandaar.

Lola: Das inderdaad wel lekker dat je met een caravan het niet ruim van te voren hoeft vast te leggen. Toch denk ik niet dat wij er ooit een zullen kopen. Ben zelf helemaal geen kampeertype en Steef heeft vroeger zo vaak gekampeerd met zijn ouders dat hij er nu van genezen is zeg maar :D

Eve: Hier ook maar 1 x per jaar kermis hoor (met pinksteren) ;)
    Ik dacht eerst ook: ooh als de inenting komt ga ik 'm meteen halen maar ben ondertussen toch wel een beetje van gedachten veranderd. Ik twijfel nogal nu.
    Raar he die kinderen! Als Koen naar de psz moet slaapt hij lang (dus moet hem dan wakker maken voor 8 uur) en als hij er niet heen hoeft is ie vroeg wakker :(

Noura: Leuk hoor zo'n dingen verkopen via MP. Wel balen dat ze niet op komen dagen. Ik had laatst mijn kinderwagen (mutsy) op MP gezet en verkocht voor 175 euro! Ik was er erg blij mee.
    Wat leuk dat Saf steeds meer begint te praten. Koen gaat ook heel hard vooruit nu. Ook met liedjes zingen komen er steeds meer woordjes bij. Leuk hoor.

Janette: Leuk hoor, die spulletjes van thomas de trein. Ja, dat kan toch prima 2e hands. Of bedoelde je nieuw?

Duikster: Jeetje wat een dag op je werk. Kan me voorstellen dat je behoorlijk gaar was aan het einde van de dag. Sterkte met je schoonvader!

Nynke: Koen had tot 14 maanden de speen. Omdat hij toen steeds eczeem kreeg rond zijn mondje (vanwege veel speeksel om de speen) hebben we het afgebouwd. Het duurde ongeveer een week en hij heeft toen veel gehuild met naar bed brengen maar toen was het ook over. Vond het ook wel fijn dat hij er toen vanaf was. Succes ermee hoor. En het is echt een kwestie van doorzetten maar heel makkelijk is het niet natuurlijk.

Noralien: Zo te horen zit je nog druk in de verhuizing. Kan me voorstellen dat je erg blij bent als het af is en de rust weer terug komt. Fijn dat je moeder komt helpen! Heel begrijpelijk hoor dat je nu niet komt forummen. We zien je vanzelf wel weer terug hier.

Tot gauw weer. Nog even de laatste spullen pakken en dan weg.

Groetjes Otje

14. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    bij Intertoys 22.95 die staat nu al op zolder voor december :p bedankt voor het meedenken....

Nynke Teun heeft nooit een speen gehad, wilde hem ook niet nam liever de muis van zijn hand of een paar vingers in zijn mond, duimen doet hij ook niet... dus kan je geen tips geven van de speen afleren.
    maar denk dat dit een goede ruil is.
    weet niet of Jiri hem ook overdag heeft? zo ja dan alleen nog als hij gaat slapen en de speen hoort dan in zijn bedje en mag er niet meer uit, en dat afbouwen naar snachts en dan als je ziet dat hij uit is weghalen.... weet dat zo me broer beide kids van de speen hebben afgehaald...

heel bekent hoor..... in het weekend vroeg en door de week laat, vanmorgen dus ook laat terwijl hij naar het kdv moest...

kwam vanmorgen de moeder van Teun zijn vriendinnetje tegen en ze vertelde dat Tamara het de hele week over Teun had en ze had gezegd: papa is mijn grootste vriend, mama is mijn grootste vriendin maar met Teun ga ik trouwen! dus we hebben een feetsje.:D

Noralien wat een schat van een moeder toch, en succes zaterdag met de verhuizing het schijnt knap weer te worden dus dat scheelt altijd weer..

suc6 met je klachten, hoop dat ze snel weer minder worden

Otje ik bedoel nieuw, 2e hands zijn ze er bijnan niet of ze vragen er bijna de nieuwprijs voor... ja dan ga ik toch voor nieuw.

zo ga ff tijd nemen voor me zelf, strakkies 4 uurtjes werken, gelijk me baan daar maar ff opzeggen, tenminste als de leiding er is daarna weer wegen bij de dieetiste zu mij benieuwen hoeveel ik daar nu weeg, bij mij is er weer wat af...

geniet van het mooie weer als dta lukt en tot later

15. Roermond als stad heeft twee keer per jaar kermis, maar iedere wijk heeft daarnaast één keer per jaar zijn eigen (kleine) kermis...

Tja, een foto...

We hebben de caravan nog niet hier, Roy wacht nog op de trekhaak (ook niet onbelangrijk, haha...) en op de site van de dealer staat de door onze caravan niet meer op. Ik heb wel een fotootje gevonden van eentje uit dezelfde serie van hetzelfde bouwjaar. Dus die plaats ik dan maar. De onze is wel een stuk groter, maar dan heb je een idee..

16. Deze tekening geeft wel een idee van de indeling overdag Links bovenin de tekening zie je het stapelbed...

17. Dat vind ik helemaal geen slecht idee... :)!

Waar gaan zullen ook alweer naar toe in Duitsland (ben het ff helemaal kwijt, schaam schaam...)?

Ik hoop echt dat jullie vakantie door kan gaan zoals gepland...

18. @Noralien: Doe rustig aan hoor (hier op het forum...), je hebt het thuis al druk genoeg. Ik heb bewondering voor je hoor! Ik dacht dat ik - voor een vrouw - best handig was, maar in jou moet ik toch echt mijn absolute meerdere erkennen. Petje af hoor...

@Nynke: Ik kan je helaas ook niet helpen. Jasmijn en Emma hebben beiden nooit een speen gewild en daar was ik eigenlijk wel blij mee. Helaas duimt Jasmijn wel behoorlijk fanatiek, dus die zal t.z.t. wel aan een beugeltje moeten. Emma sabbelt heel af en toe eens op een vingertje, maar dat is dan ook alles. Daar ben ik wel blij om...

19. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ziet er goed uit hoor

en otje, alles al gepakt?

eve, mijn vriendin is 37 en haar dochter in april 18 geworden

20. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hallo hier een bericht van mij!

Ik moest ineens wel wat bijlezen.

Otje: ik wens je alvast een hele fijne vakantie!

Duikster ik sprak je net op msn, jij kan hopelijk ontspannen op vakantie,

Lola: super gefeliciteerd met je nieuwe baan! dat dat het zo snel ging en dan je vele mogelijkheden hebt.

noralien: veel verhuis plezier! we weten er hier alles van.

nyncke: kailynn heeft in bed nog steeds een speen en een knuffel, en voorlopig mag ze die nog van mij!

zo wij hebben onze eerste nacht hier gehad in het nieuwe huis.
    Het bed kon eerder over en zo kon de kat ook alvast mee gaan wennen,
    kailyyn heeft het niet naar haar zin gehad gisteren op bed maar ach... vanavond ging het al beter.
    de kat heeft heel de nacht liggen/lopen mauwen.

zondag komen de grote meubels over en de zoldervulling, voor de rest staat alles al hier.

ik kom later terug, ga zo naar bedje toe, want bij ons gaat het ook een tol eisen.

Deel Deze Pagina