December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    suusje Belgie is ook buitenland dus officieel moet je dan een paspoort hebben. Je kunt Mika op jullie paspoorten laten bijschrijven. Daar heb je een pasfoto voor nodig en het duurt ongeveer een week tegenwoordig. Wil je Mika bij jullie allebei bijschrijven in het paspoort heb je twee pasfotos nodig....

Karin

2. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Suusje: ik doe een eigen id kaart voor kailynn dat is even duur al op beide paspoorten te laten bij schrijven en ik heb zelf een id- dus kan je niet bijschrijven
    heb gisteren de pasfoto's laten maken, doe dit van te voren want het zelfde geld lukt het niet in 1 keer je kan nog niet zeggen kijk eens naar die mevrouw.
    Ga even plat!

3. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hallooooo,

Pfff sorry kan het allemaal moeilijk bijhouden... tis echt druk druk druk. Was de afgelopen dagen ook druk bezig met verplicht solliciteren ivm het CWI... :( Daar ben ik dus vanochtend geweest en nu hoef ik 24 mei pas terug! Ik probeer het zo lang mogelijk te rekken want blijf veel liever thuis. Tis al druk genoeg. En met mijn mans inkomen en mijn (kleine) gedeelte WW-uitkering redden we het wel.

Ik beloof snel weer te reageren op iedereen!

Gr Otje

4. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Even wat nieuws over de MEETING!

De meeting is dus zaterdag 9 juni bij Karin (Duikster) thuis in Dongen (bij Breda/Tilburg).
    We maken er gewoon een gezellige (mid)dag (?) van. De bedoeling is dat we allemaal een bedrag bijleggen (waarschijnlijk 10 euro p.p.) om het een en ander in huis te halen.

Wie zin heeft mag mee! Wil je mee? Stuur mij dan even een pb-tje met hier in je emailadres. Dan kan ik een handig overzichtje maken met hoeveel personen we straks zijn!

Groetjes Otje

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ff snel, noralien, ik heb vorige week berg weggehaald door het met shampoo in te smeren en dat in het badje wat weken, en dan met een kammetje wat weggeschraapt (kan ook met een pasje of iets dergelijks) omdat alle berg in zijn haartjes bleef zitten, heb ik dat met een stofkammetje weggekamt. het is nu zo goed als weg.

omdat je met olie een reactie kreeg, zou ik daar heel erg mee oppassen. vooral als je het een nacht zou laten inwerken. wie weet komt er weer een reaktie op.
    succes

6. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    janette; leuke site

lianne; wel balen idd maarre hoe kan het dat zijn staart kapot was dan?

saar; liene ook alweer 4 mnd gaat hard hè

noura; dat is idd een rot idee, en beter dat je er nu wel vertrouwen in hebt

saar; hopelijk valt het mee de kosten

janette; echt balen zeg dat je je zo rot voelt daar, ben je niet ondertussen op zoek naar wat anders? enne klinkt bekend in de oren hoor dat als je je niet goed voelt je gaat snaaien

noralien; balen zdeg van de kilo's. hier nog 4 te gaan en dan nog 2 hihi(4 om dan op gew te zijn voor de zw.schap en 2 om mijn ideale gew te bereiken. ik gebruikt voor berg de hemadoekjes speciaal voor berg

zo we zijn naar het ziekenhuis geweest om te kijken naar zijn liesbreukje en dan een afspraak te maken voor de operatie...... 16 april al :confused: . om 11.15. ik vind het aan de ene kant fijn maar aan de andere kant super spannend hoor. hij is nog zo klein hè. morgen naar de anesthesist ik hoor dan hoe en wat allemaal

en leuk nieuws orlando heeft de 3e prijs gewonnen bij de etos modellenwedstrijd joehoe :D , ga wss zo ff zijn prijs ophalen weet niet meer wat het was hihi. ging er niet van uit dat ie zou winnen.

uhh en verder ben ik best wel moe nu van al de spanning mbt de operatie en het ziekenhuis.... nou tot later

gr saskia

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wat leuk saskia, gefeliciteerd!

8. hallo allemaal,

ben weer terug van de moedergroep. Ik vond het weer leuk, Liene iets minder vandaag. Er was namelijk een kindje dat vandaag heel geinteresseerd was in haar. Hij wou haar knuffelen enzo. Dat was allemaal goed, maar toen hij probeerde om haar een pitje (van een druif) te geven, begon ze heel hard te huilen. Echt haar pijnhuiltje. Zo zielig, ik voelde me echt een slechte moeder dat ik haar niet sneller op mijn schoot had genomen. Ze lag namelijk op de mat. :(

De auto koste 495 euro. :( Ook zielig! :) Maar ja, een veilige auto is ook geld waard.

Saskia: kan me voorstellen dat 16-4 zo dicht bij is ineens. Je wilt natuurlijk wel dat hij geopereerd wordt, maar kan me voorstellen dat het zo snel is en Orlando zo klein.
    Proficiat met je supermodel! Laat je weten wat de prijs was.

Otje: fijn dat je tot 24 mei je geen zorgen moet maken. Hopelijk wil niemand je aannemen en kan je gewoon met je uitkering thuis blijven. Bij ons is het zo, dat wanneer ik niks verdien (dus ook geen uitkering), mijn man meer verdient (evenveel als de uitkering) en dat ze je dan dus gerust laten. Zo ben ik nu thuis. Is dat bij jullie niet?

Suusje: wij gaan genieten van mijn man zijn vrije dagen met Pasen. Mijn moeder had wel gevraagd of ze voor Liene al paaseitjes moest verstoppen :confused: (is dat in Nederland zo ook?).
    Amai, al tandjes!

Duikster: ik moet nog dit schooljaar en dan volgend ook. Ik kan in januari gedaan hebben, maar dan is het even zwaar als een fulltime job zeiden ze op school, dus ik doe het wel halftijds tot in juni 2008.
    Hier ook de sprongenwekker gehad, voor de eerste keer trouwens.

Ik ga aan het eten beginnen

Groetjes,

Saartje

9. keizerin

keizerin Niet meer actief

Er is weer veel bijgeschreven zeg.

Ik kreeg gister nieuws van me zus,ze ligt in het ziekenhuis met zwangerschapsvergifteging zoals ik wel had gedacht dat ze dat zou krijgen want ze is erg eigenwijs,ze moest rust houden geen zout enz eten en dat deed ze niet.
    Dus ik heb vanochtend allemaal babyspullen voor haar gehaald want ze heeft nog bijna niks :(

Ik moest vanochtend ook naar de dokter en me spiraal is eruit en nu vloei ik al bijna niet meer.
    Ik moet volgende week donderdag terug want hij heeft me urine laten nakijken en ook een zwangerschapstest voor de zekerheid maar ik weet 100% zeker dat ik toch niet zwanger ben.
    We gaan donderdag dan even hebben over wat ik nu ga nemen ik wil liever geen pil meer maarja we zien het donderdag wel.

Ik ga er nu weer vandoor ga zo eten en dan naar de supermarkt voor grote boodschappen(geen zin in maar ik moet wel)

10. oei Vales, dat is niet zo goed van je zus. Joe ver is ze juist?

11. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

ff snel want orlando is wakker en dan wil ik lekker met hem keutelen, in zijn pakketje zaten allemaal lekker shampoos en geurtjes , badspeeltjes, een nachtlampje en knuffel van njintje, schoonmaakdoekjes voor het gezichtje bilpoetsdoekjes erg leuk dus

gr saskia

12. keizerin

@Saar ze is nu 30 weken en haar kindje is al kleiner dan hoord maar dat is al een hele tijd zo.

@Saskia jeetje Orlando word ook al snel geopereerd.

Nu ga ik Wessel een fles geven en dan boodschappen doen.

13. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    vales; spannend voor je zus hoop wel dat het goed blijft gaan met haar en de kleine

ja idd is dan weer snel maar de chirurg zei dat het vwb de narcose niet meer uitmaakt of het nu gebeurt of over 2 mnd. en dan is het nu maar beter voor hem want hij heeft er echt pijn aan..

gr saskia

14. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Jeetje, snel inderdaad Saskia, maar des te eerder hij geholpen is toch! En wat goed dat Orlando 3e is geworden, maar het is ook een knappe vent, dus vind het eigenlijk raar dat ie geen 1e is geworden ;)

das niet zo mooi voor je zus Vales, is het haar eerste kindje?

Dat heb je goed ingeschat Saar, van die kosten, je houdt zelfs 5 euro over! Wel een hoop geld he, mijn auto moet 8 mei weer apk gekeurd worden en ik weet nu al dat ik een nieuwe v-riem moet, dus dat wordt ook een leuke rekening :(

Dain heeft nu een plekje met eczeem op zijn hoofd, volgens mijn moeder had ik dat ook als baby zijnde. Hij heeft er geen last van, maar ik hou het wel even in de gaten. Ik smeer er nu soms sudocreme op.

ik ga even kolven en voor de buis hangen, gelukkig nog maar 1 dagje werken en dan volgende week lekker maar 3 dagen, heerlijk!

15. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Vandaag een drukke dag gehad. Mijn moeder is gisteren gekomen en vandaag is mijn vader met mijn oma gekomen om haar weer op te halen. Oma was hier nog nooit geweest en vond het erg leuk om te zien hoe we wonen. Vanmorgen met mijn moeder nog even gewinkeld hier in de buurt en lekker koffie gedronken in het zonnetje. Heb n og nooit zo veel op terassen gezeten als de laatste weken. Nog even een weekje van genieten, dan moet ik weer werken. Ik heb nog niet echt zin....

Mijn vriend belde net met een leuk bericht. Hij had nog steeds geen cadeau gekregen van zijn collega's en vond dat een beetje raar, meestal wordt er wel geld ingezameld en wat gegeven. Nu niet. Maar vandaag kwam hij erachter dat ze een rugdrager willen geven, en nu heeft hij gezegd welke (wij vonden natuurlijk de allerduurste weer de mooiste....)en hebben ze iets geregeld met de leverancier (hij werkt in een outdoor winkel) en krijgt hij die. Hij was helemaal blij. Wij zouden deze eigenlijk van zijn ouders krijgen voor onze verjaardagen. We gaan nu voorstellen of zij de nieuwe koelkast willen betalen. Ik ben benieuwd.

Thijs heeft gisteren op het kinderdagverblijf bijna de hele middag geslapen en ze hadden hem dan ook maar geen flesje gegeven (Eve: wat een rare baby's hebben wij zeg, eerst slapen ze bijna niet, en dan doen ze op het KDV opeens niets anders meer...). In eerste instantie zei ik dat ik het ook zonde vond om hem wakker te maken, maar later had ik toch liever gehad dat ze hem voor zijn fles hadden wakker gemaakt. Dat ga ik volgende week maar even zeggen.

Suusje: wij hebben Thijs nog illegaal naar Belgie vervoerd..... Ik heb geprobeerd om hem op de foto te laten zetten voor boij ons op het paspoort, maar of hij sliep, of hij huilde.

Cynthia: Wel een goed idee om een ID kaart te nemen trouwens.

Karin: gefeliciteerd nog!

Saar: ik ben ook juf, in groep 5 (is dat bij jullie het derde leerjaar? Ze zijn nu 8 of 9), maar een liedje over baby's weet ik zo snel niet. Misschien iets over een ooievaar, zat ik zo te denken. Wij hebben op school ook bij de kleuters wel eens een baby thema gedaan. Dat was wel heel leuk. Ik kan me iets herinneren met waslijnen in de klas met heel veel zelgeknutselde babykleertjes eraan.

Lies

16. keizerin

Ik heb echt een drukke dag achter de rug en ben echt moe en dan moet ik morgen ook nog eens om 6 uur me bed uit om te werken,bah!

@Molly ja het is haar 1ste kindje.

@Saar jeetje wat veel geld zeg voor je auto maarja een auto hebben is ook wel erg handig en ja dat kost geld.

@Saskia wat goed zeg dat hij 3de is geworden :thumup: ben benieuwd wat de prijs is.

@Otje ik zou dat echt niet leuk vinden om elke keer te solliciteren maarja je moet wel :(
    Ik zal nog even kijken of ik naar de meeting kom want ik vind het wel ver en dan helemaal in me eentje met de trein dat het ik nog nooit alleen gedaan.

@Karin nog gefeliciteerd met je verjaardag.

@Suusje wat is Mika snel met tandjes krijgen.

17. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Was weer niet zo blij met het kdv :( Toen ik Fynn vanmorgen bracht waren ze de openslaande deuren aan het verven. Het stonk echt onwijs naar verf en was erg koud. Ik zei meteen dat ik dat niet zo lekker vond voor die kleine maar ze verzekerden me dat het snel over zou zijn. Heb de hele tijd met een rotgevoel op m'n werk rondgelopen. Zag de hele tijd die kleine voor me in die stank en kou :( Snap ook echt niet dat ze dat niet in het weekend doen als er geen kinderen zijn. Enfin, toen ik Fynn weer op ging halen was de lucht gelukkig zo goed als verdwenen en was het lekker warm. Heb me dus voor niks druk gemaakt.

En...hij heeft zich op het kdv voor het eerst op z'n zij gedraaid :D Wel jammer dat ik dat gemist heb :( Hij kan trouwens nu ook z'n hoofdje omhoog houden zonder dat ik op z'n kontje duw :D (zie album)

Ik hoor steeds meer mensen over een zonnebril. Maar ik zie daar nog steeds het nut niet van in als je een parasol en zonnehoedje hebt. Of ligt dat aan mij?

Fynn had ook nogal last van berg. Ik heb er niks aan gedaan en het is vanzelf over gegaan. Zit alleen nog een klein plekje op z'n fontanel.

@Saskia: wat gaaf dat Orlando een prijs gewonnen heeft! Met welke foto? Heb zelf een foto ingeleverd voor de wedstrijd van Prenatal. En 16 april is idd wel erg snel. Kan je 's nachts bij hem blijven in het zh?

Tot snel weer!

18. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    pff Saskia, spannend hoor en de 16e is al wel heel snel. Weet je al of het met een dagopname kan of moet hij ook nog blijven?
    enne je hebt een mooie vent. Leuk hoor al die babyspulletjes, is toch mooi meegenomen he.

Vales sterkte voor je zus, ik hoop dat ze het nog even volhoudt want 30 weken is wel heel vroeg om te bevallen. enne... je gaat weer babyshoppen dus....
    wel leuk, maar kan me voorstellen dat je zus dit liever zelf had gedaan en voor een ander lijkt het me ook wel lastig...

Saar een half jaartje extra is toch prima te doen. Liene moet ook verzorgd worden..
    O ja, ik kwam vandaag nog iets tegen, waarbij ik aan je dacht. een breastbottlenurser, een soort fles die op de borst lijkt en ook flexibel is, misschien nog iets om Liene op die manier een keer te voeden als je er zelf niet kunt zijn. Info staat op onderstaande link:
    http://www.vosmedisch.nl/ (naar beneden scrollen en je komt hem tegen)

Molly ben je extra aan het kolven? of drinkt Dain niet meer bij jou?

Karin

19. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hallo,
    Even gauw gauw

Vales heel veel sterkte met je zus.

Saskia dat is idd snel, heel veel succes!

Eve: vervelend dat het niet echt lekker loopt zoals je wil op het kdv.

Lies: Geniet van je laatste weekje vrij en sterkte volgnde week.

Morgen gaan we een dagje naar breda naar de prenatal, babyplanet en makro.
    heb er zin in!

ben benieuwd wie ik 9 juni allemaal weer zal zien,
    heb er erg veel zin in!

weltrusten!

20. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik moet 9 juni werken :cry:
    Ik ga proberen deze dienst te ruilen, maar aangezien dat het laatste weekend voor mijn vakantie is, ben ik bang dat het niet gaat lukken.

Jammer dat je z'n eerste draai gemist hebt Eve. Maar ja, zo gaat dat helaas...we kunnen moeilijk de hele dag naast ze gaan zitten.
    Nu moet je de eerste keer dat jij het ziet maar als de eerste keer beschouwen.

Shop ze slingding :)

@Vales, ik hoop idd dat je zus het nog eventjes volhoudt....hoe langer hoe beter (moet natuurlijk wel verantwoord blijven).

Deel Deze Pagina