December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @Melliemel: Fijn dat jullie een geslaagd uitje achter de rug hebben, alleen sneu van Valerius' oorontsteking :(. Beterschap voor je mannetje...
    Emma loopt al een poosje aan twee handjes. We hebben een poos gedacht dat ze vóór haar eerste verjaardag los zou lopen, ze ging ineens zó hard. Maar schijnbaar vindt ze het voorlopig wel welletjes zo... ;)
    Wat leuk, een ballonvaart! Ik heb dat eens samen met mijn moeder - en nog twee andere leden van de zeilclub - gedaan. Echt gaaf! Alleen jammer dat het bijna niet waaide die avond. We hebben toen heel laag moeten varen en dan is het uitzicht natuurlijk een stuk minder. De ballonvaarder liet de ballon wel geregeld stijgen, maar als we verder wilden moesten we ook weer zakken...

@Eve: Een bloemetje op je teennagel? Plak je die erop of laat je er eentje maken door een nagelstyliste?

2. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lola: Ik naar een nagelstyliste...haha...dat ga je niet mee maken hoor ;) Heb gewoon een velletje bloemetjes gekocht bij de DM (dezelfde als Setje dus) :)

3. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Melliemel het klopt inderdaad dat ik daar dichtbij woon, en ik kom er best wel vaak inderdaad :) Keertje samen heen gaan ;) Je hebt er een groot en klein kinderbadje, je hebt er diverse speelplaatsjes en inderdaad grote grasvelden enz.

Eve leuk hoor dat jij en Setje zoveel dingen gemeen hebben, grappig zo een bloemetje op je teennagel. En leuk zeg die 2 mannen op het potje, en gelukkig hebben ze elkaar en zichzelf lekker vermaakt.

Noralien jeetje wat een gedoe zeg rondom jullie oude huis, hopelijk wordt het snel allemaal opgelost en gaat het jullie niet teveel kosten sterkte

Lola het klopt inderdaad het is een zware operatie, maar ja ik moet dit gewoon doen voor mezelf maar ook voor Thijmen en me gezondheid

4. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Debbie, lijkt me idd een zware operatie. Ik wens je veel succes met het voortraject en hoop dat de operatie zelf uiteindelijk het gewenste effect gaat hebben. Daar bedoel ik niet alleen gewichtsverlies mee, maar ook dat je weer lekker in je vel komt te zitten.

Eve, leuk dat de minimeeting geslaagd was. En grappig hoe je kunt ontdekken hoeveel je met een mede-forumbezoeker gemeen kunt hebben.
    Dat is voor mij heel herkenbaar.
    Grappig dat een simpel potje het ijs kan breken nadat er lang naast elkaar gespeeld wordt.

Melliemel, doel je met ons tweetjes op wat ik hier een hele tijd geleden schreef?
    Zo ja...dat blijft nog wel een beetje in issue, vooral in drukke en spannende tijden als deze. Maar daar gaan we uiteindelijk wel uitkomen.

Ik had te vroeg gejuicht. Vanmiddag en vanavond wist ik echt niet meer wat ik met Jikke aan moest :(. Pffff wat kan zo'n peuter je radeloos maken.
    Uiteindelijk zocht ze me vanavond met traantjes in haar ogen op en viel ze om 19.00u al op mijn schoot in slaap.

Met Anne?...zij gaat als een trein. Ze groeit nog steeds erg goed ;) en ontwikkelt zich snel. Juist omdat ik nu niet zo bijhoud wat er komen gaat, verrast ze me soms hoe snel het gaat. Ik heb wel het idee dat ik een hoop gemist heb. De afgelopen 5 weken hebben mijn moeder en schoonmoeder zich veel met haar bezig gehouden. In die tijd is ze hapjes gaan eten en heeft haar ontwikkeling een hele sprong gemaakt. Het wordt wel weer steeds leuker.
    Ze doorkruist inmiddels de hele kamer. Echt tijgeren kun je het niet noemen, maar met een hoop gesjor en gekreun komt ze precies daar waar ze wilt zijn :).

5. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Pfff, ff klagen hoor. Fynn was (net als Jikke dus ;)) totaal niet te genieten vanavond. En dat kan je idd echt radeloos maken. Hij is de afgelopen week al wat vaker aan het peuterpuberen maar vanavond was echt niet leuk. Had echt geen grip op hem en hij haalde het bloed onder m'n nagels vandaan. Weet dat het weer ff een periode is maar toch...

Zo, dat was het weer ff :D

6. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    eve troostje zijn "broertje" deed vandaag lekker met hem mee
    niets was goed zelfs niet samen met Thomas spelen

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    kailynn heeft ook haar buien hoor.
    je kan merken dat ze de laatste tijd veel bij mensen is geweest (lees opa's en oma's) en nu probeerd ze ons super uit!
    Echt haar grenzen aan het zoeken.
    dus herkenbaar allemaal.

8. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hier ook eentje die gister totaal onhandelbaar was, ik vroeg me echt af waar ze oren zaten want luisteren ho maar. En als ie dan iets niet mocht, of ik zei iets verkeerd dan ging ie boos en liggen huilen en schoppen op de grond. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit best wel een moeilijke periode vind hoor, en eigenlijk ook best zwaar

9. Haha... wat een feest van herkenning! Jasmijn was gisteren ook behoorlijk 'bewerkelijk', zelfs mijn moeder - die enorm veel van haar kan hebben - was het op een gegeven moment beu.

Leuk, zo vlak voor onze 'tweede-kans-vakantie'...;):(

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hier dus ook een mag ik het even oneerbiedig zeggen .... strontvervelend.... kind gehad gister, alles is huilen, huilen huilen en gillen.... brullen en ga maar door
    wil niet uit de kinderwagen, wil niet naar boven, niet eten, alles wil hij niet. gisteravond eerst anissa naar bed, toen wou hij niet mee om zijn tanden te poetsen, dus ik dacht hoppa dan ga je maar zo naar bed, doei toedeloei (al klinkt dat stukje vrolijker dan ik toen voelde)
    blij als deze fase weer over is

las er wat moois over trouwens. ga het eens opzoeken, kwam er in het kort op neer dat kinderen die zindelijk worden ook heel vervelend en dwars kunnen zijn

eve een bloemetje hahaha, wat betrefd het ijzertekort, ik weet niet hoe ze dat zo heeft gekregen. het is in ieder geval zo laag dat ze het zelf niet bolwerken kan, en daardoor hulp van buitenaf nodig heeft. ik heb niet het idee dat ze echt moe is

leuk hoor saskia een opleiding volgen.

debby wat spannend de operatie

saar ik schrik van je bericht. heb denk ik eerder er over heen gelezen over de verliefdheid.
    gelukkig gaat met jou en de kindertjes alles goed. veel sterkte

werd net gebeld door mijn werk of ik ruilen kon, vrijdag met zondag, maar nu weet ik neit meer wat ik allemaal zeggen wou

11. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Het was voor iedereen dus een feestdag gisteren ;):D

Durf het bijna niet te zeggen maar...Fynn heeft vanavond op het potje geplast en gepoept! Hij zat onder de douche en zei ineens: Mama, ik moet poepen en jij mag niet kijken. Dus ik zeg: Okay, maar poepen doen we niet in de douche maar op het potje. Fynn zegt: Das goed. Ik dus snel het potje gepakt. Fynn erop en ik de andere kant opkijken ;) En ja hoor, een flinke poep (en plas erbij). Daarna samen in de wc gegooid en Fynn mocht doortrekken. Alletwee helemaal trots. Fynn wilde meteen nog een keer en was verbaasd dat er geen poep meer kwam...haha.

Wat trouwens wel grappig is is dat ik vanmorgen 6 pakken Pampers (3 halen 2 betalen bij Kruidvat) kocht en dacht: Als ie nu maar niet ineens zindelijk wordt...Weet wel dattie na 1 poep niet meteen zindelijk is hoor maar het is wel toevallig :)

12. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Goed zo Fynn en n u doorgaan dan kan je het de volgende keer tegen je "broertje"zeggen hoe het moet :p

eve dat zou je altijd zien...haal je wat in huis hebben ze het niet meer nodig.....

vandaag ook een drama met Teun hoor, "gelukkig" kwamen me ouders vanmiddag langs, terug van vakantie, en ff later nog wijnand zijn ouders erbij dus gelijk een hok vol...wel gezellig en dat vond teun dus ook..en was gelijk wat beter te spreken.
    mijn ouders zouden blijven eten daar had ik op gerekend maarja toen me schoonouders ook nog kwamen en teun aan ze vroeg of die ook bleven hebben we maar chinees gehaald....me schoonvader houd niet van bonen en snijbonen stond op het programma...dus ja dan moet je wat....:)

eve al een mooi geel pakje in de bus gehad?

13. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Janette: Oh, ik geneer me dood :) Thanks voor het gele pakje!!!! Helemaal vergeten te bedanken. Maar goed, het was vandaag ff niet mijn dag, zeg maar. De poep van Fynn heeft echter wel veel goedgemaakt :) Haha, dankzij je schoonvader lekker chinees gegeten

14. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    geeft niet je had meer aan je hoofd dan een geel pakje ;) was alleen nieuwsgierig of de TNT zijn werk had gedaan
    veel plezier met de foto's en hoop dat de kaart leuk was.....

slaap lekker voor zo

15. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Fynn, GOED ZO !!!! (mis zo nu en dan toch nog wel die juichende en klappende smileys)
    Vandaag het oude huis gepoetst voor de bezichtiging. Ze waren positief, maar ja....
    Morgen wéér een bezichtiging. Scheelt wel een hoop poetswerk nu we (en dan vooral de hond en katten) er niet meer wonen.

Ik had geloof ik nog niet verteld dat onze ('IVF'-)vrienden zwanger zijn?
    Na 3x IUI en 4x IVF waren ze al gestart met de voorbereidingen voor een adoptieprocedure. Uiteindelijk besloten ze nog één poging te wagen. Hierna zou het er financieel en emotioneel waarschijnlijk niet meer inzitten.
    En deze poging is dus gelukt. Erg spannend aangezien ze één keer eerder zwanger was en dit met 9 weken na een kloppend hartje mis ging.. Maar vandaag de derde echo en de 9 weken voorbij. Alles was goed. Ik gun het ze zo!!!

16. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

eve; wat leuk dat de meeting zo geslaagd was en dat jullie zoveel gemeen blijken te hebben, leuk hoor, vwb de mustang die staat nu toch wel te koop hoor, ja de suburban was toch wel erg duur en groot dus hebben we toch besloten om voor een 'nieuwere'auto te gaan. ik moet vwb knmv eerst de kgi opleiding hebben afgerond, om vervolgens aankomend jaar te kunnen solliciteren. dit is net als ieder ander dus mocht ik daar doorheen komen zal ik idd eerste vrouwelijke kgi instructeur zijn daar die vro les geeft:D....maargoed eerst de opleiding maar eens met voldoende afronden want met een 6 haal je het hier dus niet....

lola; ja hier idd ook aan de handjes meelopen helemaal leuk vind hij dat maar nog leuker langs alle kanten waar hij langs kan lopen hoor, ach wie weet doet emma het toch in ene ja toch?! kan zomaar in ene gebeuren. ja die oorontsteking is niks hoor echt heel sneu. maarr het gaat beter want vandaag is hij koortsvrij geweest:) nu maar hopen dat dit vannacht ook aanslaat

debbie; mocht ik die kant weer eens opwillen gaan kunnen we wel meeten hoor, alleen heb ik je mob nr niet

noralien; ja idd daar doelde ik op en mocht je het niet kwijt willen respecteer ik dit natuurlijk ook hoor, maar daarentegen vind ik het fijn te horen dat je van tevoren al weet dat je daar wel uitkomt, super, wat sneu voor jikke en dan ook voor jullie dat ze zo aan het puberen is zeg, kan me voorstellen dat je dit zeker nu zo af en toe niet trekt hoor, en dat er veel aan je voorbij gaat ook omtrend anne is logisch ook al is het mss niet altijd leuk juist omdat het al allemaal zo snel gaat. toch fijn dat het zo goed gaat met anne

eve; hihi zal je net zien, hoe zijn de c1000 luiers je trouwens bevallen? goed hoor van fynn:)

noralien; oohhhh wat super fijn voor hun zeg nou ik duim met je mee voor hun hoor

nou ik ga lekker slapen ben erg moe, gr saskia

17. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Fynn!! goed zo jongen!!!
    ik hoop dat kailynn je volgt!

Noralien: mijn duimen draaien!!
    en wat super fijn voor jullie vrienden dat ze zwanger zijn!

Vandaag hebben we ikea en makro gehad (en dus weer veel geld uitgegeven.
    Maar ik heb een nieuw servies! we hadden het al voor de verbouwing gezien maar we hebben gezegt we moeten even wachten hoe het financieel gaat lopen.
    Op de terugweg zijn we naar een primire voorstelling gegaan van circus rensz berlin, daar kreeg ik ineens vrijkaartjes voor.
    We zijn alleen in de pauze naar huis gegaan omdat ik niet meer wist te zitten op die houten bankjes en het was niet echt goed, slecht geluid, en erg rommelig. (eigenlijk mag je een gegeven paard niet in de bek kijken)

18. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Eve: Zo, jij zit inderdaad goed in de minimeetings! Gezellig hoor. Goed van Fynn hoor, op het potje poepen. Poep gaat hier echt nog in de luier (en plasjes meestal ook)

@Eve/Janette: Ik vind Teun en Fynn er ook al zo groot uit zien op de foto's. Lekker hoor, als je zo dicht bij het strand woont, dat mis ik hier best wel.

@Melliemel: Ook van jou hele mooie foto's van de shoot. Is je zus nu als fotografe aan de slag gegaan? Het lijkt me leuk om Demi en Mila ook eens zo mooi op de foto te hebben.
    Leuk dat je weer een opleiding gaat starten

@Nynke: Wat naar dat er een cyste op je eierstokken zit, maar inderdaad gelukkig kom je er zo achter. Ik zal duimen dat ie vanzelf weggaat.

@Slingding: Wat is je huis mooi geworden!

@Debbie: Dapper van je dat je de operatie voor een maagband/maagverkleining gaat doorzetten. Spannend hoor. Ik hoop dat het tot het beoogde resultaat gaat leiden. Ben heel benieuwd.

@NOura: Ik hoop dat Anissa's hb gehalte snel weer op peil is zeg.

@Saar: Ik schrik van je berichtje, maar ik ben heel blij voor je dat je je goed voelt bij deze nieuwe situatie. Er is vast heel veel moed voor nodig om je leven zo om te gooien. Hoe reageren Tisse en Liene er op? Heel veel succes alvast met je baan, ik ben benieuwd. En gezellig dat je hier weer vaker mee komt kletsen, ik ga ook weer een poging doen.

@NOralien: Wat een ellende met jullie oude huis zeg. Het lijkt wel een hele slechte soap. Maar fijn dat jullie verhuisd zijn. Het zal wel allemaal spannend voor Jikke zijn geweest. Wat leuk dat Anne zo snel gaat in haar ontwikkeling. Mila doet het tot nu toe rustig aan (net als haar zus altijd deed....), maar begint nu wat te tijgeren. Leuk hoor.
    Wat ontzettend geweldig dat jullie vrienden in verwachting zijn. Echt fijn zeg, hopelijk gaat alles goed. Spannend.

@Janette: Best lekker toch, een keertje chinees als je al zo lang streng aan de lijn bent?

Volgens mij las ik ook iets over de mirenaspiraal en bloedverlies. Ik heb in maart al een mirena laten zetten en helaas nog steeds zo af en toe bloedverlies. Baal er inmiddels goed van. Binnenkort ook maar eens naar de huisarts.

IK heb vast niet overal op gereageerd, ik heb er een beetje snel door heen gelezen.

WIj zijn afgelopen weekend thuis gekomen van vakantie en ik heb ook al weer twee dagen gewerkt.

Het was heerlijk! Het weer was ontzettend mooi, we hebben ons allemaal prima vermaakt en de camping kan ik echt iedereen aanraden. Demi was helemaal weg van alle figuren die er rondliepen op de camping. Toen we naar huis gingen zat ze kei hard in de auto te huilen "ik wil niet naar huis, ik wil bij Cobus blijven". Dan weet je dus dat de vakantie geslaagd was :p. Het zwembad op de camping heeft er voor gezorgd dat Demi nu wel over haar waterangst heen is, dus nu maar vaak blijven zwemmen. De laatste dagen merkte je wel dat het slaaptekort begon toe te slaan en was ze zo nu en dan flink humeurig. En mila heeft zich vermaakt als de beste. Die had echt werkelijk overal lol in. Erg leuk. We hebben ook nog wat uitstapjes gemaakt en lekker gefietst en gewandeld.
    Het was wel weer erg wennen toen de wekker maandag om 6.20 uur weer ging, maar langzamerhand zit ik weer een beetje in het ritme.

Foto's zijn te vinden op:
    Vakantie Zandstuve by Ilse

Met m'n zus gaat het ietsepietsje beter, maar ik vind haar wel heel suf van alle medicatie. Ze is wel weer thuis, dat wilde ze zelf ook graag. Ze gaan de komende week kijken hoe ze nu verder gaan met therapie en medicijnen enzo.

Dat was het wel zo'n beetje. Vanaf nu ga ik het hier weer proberen bij te houden.

19. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    duckie:
    Wat een leuke foto's
    die close-up van Mila kan je wel zien dat de zusjes op elkaar lijken hoor. En wat een lekkere krullen heeft demi toch!

20. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    @Duckie echt chinees was het niet voor mij hoor, ik had Foe Yong Hai met kip en dan zonder nasi/bami..en de meeste saus "moet" ik ook laten staan dus zeg maar dat ik een grote omelet met kip heb gegeten, want ja de rest mag ik gewoon nog niet......

Leuke foto's je kan zien dat jullie genoten hebben.

Ik ga zo ff de stad in, winterjas kopen voor Teun, we kregen een kortingsbon van WE van 20% ja dat is lekker meegenomen, hoop dat hij hem nog lang niet aanhoeft
    en ik werd gebeld dat zijn gordijnen klaar waren dus die ook gelijk maar ophalen kunnen die ook hangen.
    hij krijgt Cars gordijnen...

@Eve weet niet of ik vandaag nog kom maar ik wens je alvast een hele fijne vakantie kom tot rust en geniet ervan, succes met zoeken in de Zoo ;)

morgen me laatste dagje in de supermarkt, zou mij benieuwen hoe ze het willen regelen met me kleding, want ja die heb ik toch aan die dag en vuil afgeven zit niet bij mij erin...en me kloksleutel...waarschijnlijk volgende week nog ff terug zou ik zeggen.

Deel Deze Pagina