December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    He Slingding nu ben je vandaag in de buurt en ben ik niet thuis!

Eve effe snel: voorlopig zie ik ook het nut nog niet van een babyzonnebril hoor. Ik ga binnenkort wel kijken voor een zonnehoed/pet.

Nu ik ga werken, kom straks tijdens het kolven wel effe kijken....

Karin

2. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Orlando......04/11/06 (2265 gr, 43 cm).........15 mrt / 18 wkn, 5 dgn.......5915 gr......60 cm
    Kailynn.......03/12/06 (2715 gr, ? cm)...........15 mrt / 14 wkn, 5 dgn........5220 gr......57.5 cm
    Liene..........05/12/06 (3560 gr, 51 cm).........26 mrt / 16 wkn...................5300 gr......60 cm
    Mika...........07/12/06 (2980 gr, ? cm)............19 mrt / ..............................5105 gr......61,5 cm
    Teun..........08/12/06 (3390 gr, 51 cm...........03 apr.................................7380 gr.......62 cm
    Nick...........13/12/06 (3285 gr, 50 cm)..........22 mrt.................................6025 gr.......60 cm
    Dimphy......15/12/06 (3510 gr, 52,5 cm).......02 april / 15 wkn.................6535 gr.......62 cm
    Thijs..........17/12/06 (3060 gr, 46 cm)..........21 mrt.................................5970 gr.......60 cm
    Fynn..........19/12/06 (4010 gr, 54 cm)..........21 mrt / 13 wkn, 1 dag........6525 gr......63 cm
    Safouane...21/12/06 (2870 gr, 47 cm).........23 mrt / 13 wkn...................5770 gr.......59 cm
    Dain...........21/12/2006 (3575 gr, 49 cm).....15 mrt / 12 wkn...................5785 gr.......59 cm
    Rick............22/12/06 (3600 gr, 50 cm).........13 mrt / 11 wkn, 4 dgn........6500 gr.......62 cm
    Thijmen......22/12/06 (3300 gr, 54 cm).........30 mrt / 14 wkn...................6295 gr.......64 cm
    Jasmijn.......23/12/06 (3890 gr, 50 cm).........03 apr / 14 wkn, 3 dgn........5935 gr.......60 cm
    Wessel.......25/12/06 (3515 gr, 52 cm).........26 mrt..................................6215 gr.......62 cm
    Jesper........28/12/06 (3970 gr, 54 cm)..........05 apr.................................7750 gr.......64,5 cm
    Koen..........28/12/06 (4050, 54 cm)..............02 apr..................................6650 gr.......62 cm
    Jikke...........29/12/06 (3400 gr, 50 cm).........15 mrt / 10 wkn, 6 dgn........4960 gr........61 cm

3. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    :( Sorry moet even "klagen"...

Ik zat er gisteren eventjes zwaaarrrr doorheen... :( Eigenlijk mag ik niet klagen want Koen slaapt 's nachts gewoon goed. De laatste fles rond 22.30 uur en de 1e ergens tussen 7.30 en 8.30 uur.
    Maar overdag slaapt ie dus al weken slechts 2 (soms 3) x een half uurtje. Precies na een half uurtje is ie weer wakker. Dan begint ie te huilen. Soms laat ik hem even huilen maar uiteindelijk gaat ie echt heel hard schreeuwen en dan ga ik hem toch halen.
    Als je baby tussen 8 uur 's ochtends en 23.00 uur 's avonds maar 3 x 30 minuten slaapt ie dat soms heeeeeeeel erg vermoeiend want krijg echt niks gedaan op een dag. En dit weekend is het ook nog druk want morgen is mijn man jarig en zondag hebben we nog een verjaardag.

Sorry voor mn gezeur... moest het even kwijt...

Gr Otje

4. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

molly; ja het is idd erg snel maar idd ook dan heeft ie tenminste geen last meer. lekker straks 3 dgn vrij

enne iedereen die onze kleine man ook zo knap vind thnx :oops: :D . en de presentjes zijn heel erg leuk en altijd handig. de gel laten we voorlopig ff in de kast hihi

lies32'; lekker toch nog ff genieten van het terassen. en gaaf joh zo'n rugdrager wij zijn ook al aan het neuzen voor zo'n drager aangezien ik veel en lange stukken loop.

vales; werkse dan he en daarna proberen te rusten

eve; wat stom dat ze zijn gaan verven in de tijd dat er kinderen aanwezig zijn zeg, ook al was het van korte duur. het is voor iedereen slecht om in de verf geur te zitten laat staan voor kinderen, maargoed het is nu al gebeurt maar ik vind het niet raar dat je wat van hebt gezegd hoor. ze hadden, vind ik, ff tijdelijk op een andere groep moeten gaan zitten totdat de lucht daar wegwas en het weer warm was. is mijn mening hoor (soms heb ik een heel uitgesproken mening hoor :oops: :) )
    ik heb ook nog geen zonnebril en was nog niet van plan er een te kopen wel een parasol en idd evt een pet of zonnehoedje. maar ik denk dat er hier ook een aantal zijn die het gwoon voor de leuk hebben gekocht. of niet? ik heb trouwens de foto gebruikt die in mijn album staat met de groene achtergrond. jij ook succes met de wedstrijd. hij zal ook wel in de prijzs=en vallen met zijn mooie koppie.

over de operatie het is een operatie wat ongeveer een half uur in beslag neemt. we zijn erbij als hij onder narcose gaat en wanneer hij uit de narcose komt. het is dus een kort verblijf. gelukkig we kunnen in het ziekenhuis wachten en als alles gaat zoals het hoort kunnen we hem 's middag gewoon meenemen naar huis.

duikster; ik had idd die breastbottlernurser flessen ook gezien en dacht toen ook gelijk aan saar :)

slingding; veel shopplezier maar dat zal wel lukken denk ik zo.

otje; ik kan het me goed voorstellen hoor, maar kan hij zichzelf wel af en toe in de box/wipper vermaken?

ook hier heeft orlando dagen dat ie maar 2 of 3 keer een half uurtje hooguit slaapt.(ondanks het 's nachts niet doorslapen) ik heb dan ook bijna geen rustmoment maar wat ik dan doe is; ik doe hem dan in de draagzak en loop hier even mee en dan slaapt ie ook zo weer. ook wandelen in de wagen wil weleens helpen. zo kan ik toch even boodschappen doen of de was ed. ik moet wel zeggen dat ik zelf het idee heb dat hij minder huilerig is omdat ik hem niet heel lang laat huilen. (dit doe ik ook omdat hij anders last krijgt van zijn liesbreukje) veel succes van het weekend

zo vanavond naar blöf in zoetermeer, heb er zin in, met mijn zussen en aanhang. mijn moeder past op.

gr saskia

5. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    otje, pittig he zo'n baby!
    Hier ook problemen hoor.
    Dimphy sinds 3 dagen niet meer ingebakerd, is nu contiunu de speen kwijt en zet het op het gillen.
    Vandaag besloten de speen weg te halen.
    Nu moeten we er maar even doorheen..
    Het is echt gillen geblazen hier., maar dat was het met speen ook, omdat ze die telkens kwijt was.
    Moest soms wel 10 keer lopen voordat ze sliep.
    Nu even proberen mijn eigen rust te bewaren, en hopen dat het binnen en paar dagen gaat lukken.
    Fijne paasdagen in het vooruitzicht........
    We zien wel hoe het gaat.

6. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ff vlug tot wat schrijven en laten weten dat ik er nog ben...hihi

maar ik ga zo lekker statten met Teun en me moeder, vriendje is naar de autorai dus alles weer weg van huis.

een collega had nog een oude maxi-cosi staan dus die mogen we proberen of die past in de fietskar.... [-o< dan kunnen we het het weekend eens uit proberen.....

weet niet precies meer wat iedereen heeft geschreven :oops: :rolleyes: maar wens iedereen suc6 met alles........

ps er staan weer nieuwe foto's op de site van Teun....

Doei

7. goedemorgen allemaal,

Liene ligt nog te slapen van gisterenavond. Deze namiddag gaan we winkelen met mijn zus. Ze is 14 en pas verjaard en we gaan iets uitkiezen voor haar. Maar ze gaat dus mee, omdat ze zo'n moeilijke leeftijd heeft om cadeaus voor te kopen.

Janette: geniet jij ook van het winkelen. En hopelijk past de maxicosi en kan je lekker gaan fietsen in het weekend.

Lianne: hopelijk begrijpt Dimphy snel dat haar speen nu weg is... En hopelijk kan je het volhouden. Veel succes.

Melliemel en duikster: ik heb de fles even bekeken. Het ziet er idd iets goed uit en er staat zelf bij voor flesweigeraars. Ik ga toch nog zo even aanzien of Liene binnen een maandje of zo de fles nog niet wil. Voor nu redden we het alleen met de borsten. Toch bedankt dat jullie zo aan me denken :).

Otje: kan begrijpen dat dat absoluut niet leuk is als je niks gedaan krijgt. Maar ik zou ook een draagzak proberen. Liene slaapt er ook zo in en je hebt je handen vrij. Ik heb er ook een voor Liene op de rug te hangen (de kabeba) en dan kan je echt alles doen in je huishouden (strijken, koken, ...). Misschien een idee'tje?

Noralien: hopelijk kan je wisselen en ben je er gezellig bij de 9de.

Slingding: veel plezier met winkelen.

Vales: hopelijk blijft je nichtje of neefje nog even zitten, want dat is nog klein voor zo'n prutske. Veel sterkte.

Duikster: inderdaad... een half jaar extra is zeker te doen. En het is gewoon hetzelfde dat je moet doen, allee heb je meer tijd. Ze doen dit, omdat je dan kan gaan solliciteren voor de anderen uitkomen (dus al in januari, in plaats van in juni zoals iedereen). Maar ik ga volgend jaar nog niet solliciteren, dus het maakt niet uit.

Eve: dat vind ik nu eigenlijk ook niet gepast voor een kdv... schilderen terwijl er kindjes zijn. Ik kan me voorstellen dat je daar wat van zegt. Spijtig dat je dat gemist hebt, maar je kan idd niet alles zien. Fijn dat hij het al kan.

Lies: geniet van je nieuwe rugdrager. En hopelijk zijn zijn ouders akkoord met de ijskast... is altijd handig.

Molly: ik wete niet wat een v-riem is, maar het zal wel een dure grap zijn. Maar ja, als het dan gemaakt is en hij is goedgekeurd kan jer er weer een jaartje tegen... Hier toch, bij jullie ook?

Ik ga eens kijken hoe het mijn slaapkopje is.

Groetjes allemaal,
    Saartje

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    goh otje kan me zo voorstellen dat je er doorheen zit. het is ook een hele lange dag als die zo weinig slaapt overdag. maar je mag er hier rustig over zeuren hoor. ik merk dat er soms best een taboe heerst over het feit dat je niet mag klagen over je kindje. het is dan net of mensen je aankijken alsof het wel aan je zelf zal liggen.

ik heb geloof ik de griep. mijn neus zit dicht, hoofdpijn, en keelpijn. pff voel me echt belabberd, en geen aspirientjes te vinden, dus ik ga zo maar even snel op de fiets en dan wat halen. en gelijk wat boodschappen. want het is goede vrijdag en dan zijn geloof ik vanavond de winkels dicht.

mijn moeder moet vandaag in de scan, en volgende week na de pasen krijgt ze de uitslag. ik hoop zo dat het allemaal goed is. in ieder geval gaan we van het weekend naar mijn ouders pasen vieren. mijn ouders verstoppen dan ook altijd eitjes voor de kinderen.

saskia, wat snel al dat je met orlando naar het ziekenhuis moet. spannend hoor.

nou ik ga gauw even wat spullen inslaan

9. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hallo allemaal,

Thnx voor jullie lieve berichtjes!

Ik heb vanochtend iets anders geprobeerd. Koen bleef meestal na zijn fles nog zo'n 2 uren wakker en werd dan wat huilerig en zo en ging dan naar bed. Nu heb ik hem in bed gelegd min of meer voordat ie moe was... Maar hij was wel al 1 1/2 uur op dus toch wel moe denk ik. Hij wreef ook al in zijn oogjes maar gaapte niet. Ik heb hem om 9.00 uur in bed gelegd. Hij bleef 5 minuten stil en ging toen huilen. Ik ben er niet naar toe gegaan en na 10 minuten werd ie stil. En nu is het 12.10 uur en slaapt ie nog! :oops: :oops: :oops: Volgens mij had ik dit 1 maand eerder moeten proberen..... :oops:

Gr Otje

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    otje wat goed. toevallig heb ik daar net gister een heel stuk over gelezen. vaak als je een kindje te lang op hebt dan zijn ze overmoe, en kunnen ze niet meer slapen. als je het eerste gaapje of wegdraaien signaleert dan kun je ze vaak goed in bed leggen want dan zijn ze nog niet overmoe en kunnen ze zich overgeven aan de slaap. veel kinderen hebben wel een aanloop huiltje van een minuut of 10.
    en vaak gaan kindjes weer lachen als je ze optilt en dan maak je al gauw de fout om er nog mee rond te lopen, maar hierdoor worden ze dus te moe. met het risico dat ze op den duur steeds minder gaan slapen en uiteindelijk snachts ook niet meer willen. daar moet je ook niet aan denken.

ik hoop voor jou dat dit door zet. en voor koen natuurlijk ook, want lekker slapen worden ze veel vrolijker van.

ik ben gister geschrokken. ik had saf een leuk truitje van de hema aan. en toen ikhem uit bed wou halen toen was een van de drukknoopjes aan de zijkant losgegaan. en die was dus helemaal niet goed. er stak een hele rij vlijmscherpe pinnetjes uit de stof. hij lag daar met zijn nekje in. ik moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als die dat had ingeslikt of in zijn oogje had gekregen.
    ik ben er ondertussen steeds bozer over, en straks ga ik er mee terug bij de hema want ik vind dit wel heel slordig. aangezien er een groot bord hangt dat alles zo goed gecontroleer word.

11. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Jeetje Noura, wat slordig van Hema zeg! Ik had het laatst met een nieuw truitje van V & D. Ik trok het Koen voor de 1e keer aan en trok de drukkers los en meteen de bovenkant eraf en ook die scherpe pinnetjes! Was echt boos maar ja... wij hebben hier geen V & D... dus kan dan niet zo makkelijk terug. Ik zou wel terug gaan naar de Hema als ik jou was.

Ik had laatst bij hema 3 spuugdoekjes gekocht. Gewoon hele simpele, 3 stuks voor 1.50 euro. Ik kan er niet genoeg hebben want Koen spuugt nog steeds veel. Nu had ik ze dus eerst even in de wasmachine gegooit en daarna in de droger. Haal ik ze eruit.... zijn er 2 van de 3 heeeeelemaal afgerafeld! De flarden hangen eraan. Daar moet ik ook nog mee terug. Ben ik niet zo gewend van de Hema...

Gr Otje

12. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    pff Otje zwaar hoor zo met Koen...
    en klagen mag hier altijd. Ik had het gisteren ook even helemaal gehad. was moe en dacht s middags even te gaan liggen, maar daar dacht Nick dus heel anders over. En dan had ik dat maar een dag....
    wel lekker dat de aanpak van vanochtend beter werkte. Nick gaat op mijn werkdagen inderdaad ook rond 9 uur weer naar bed en slaapt dan tot ca. half elf. als ik thuis ben gaat hij meteen na de ochtendvoeding terug en slaapt dan tot tussen half 10 en half 11.

Noura effe nieuwsgierig: vieren jullie pasen echt, want als ik me goed herinner waren jullie moslim? Of doen jullie gewoon mee met de eierzoektraditie?
    balen trouwens van zo'n shirtje, er zou maar wat gebeuren zeg!

Karin

13. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    zo even wezen winkelen maar niet veel gekocht.
    bij prenatal het babyboek van nijntje gekocht en bij de makro wat huishoudelijke dingen.
    ga gauw naar buiten mijn koffie wordt koud
    tot vanavond nog even.

14. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi,

lekker weer weerrrrr hihi.

noura; sterkte met je griep

otje; :D ach je kan niet alles hebben he

noura getver ik zou wel terug gaan hoor

ik heb het een keer gehad met een lappenpopje zat nog een speld in :evil:

gr saskia

15. keizerin

keizerin Niet meer actief

Mijn zus mag niet meer naar huis ze heeft medicijnen gekregen om de longen te laten rijpen en ze hopen dat ze in ieder geval de 34 weken haald.
    Ze is wel een beetje raar hoor ze heeft het al over een 2de kind :( ze heeft echt niet door dat ze ernstig ziek is en dat haar lichaam echt moet herstellen.
    Ik heb al vanaf het begin een naar gevoel over haar zwangerschap en nu gaat het nog uitkomen ook ik had het wel tegen Johan en me moeder verteld een paar maanden geleden maar nooit tegen me zus.

Het was echt zo druk op werk niet meer normaal het is natuurlijk vakantie dus dan komen ze allemaal even wat eten.
    Maandag moet ik ook werken het is op 2de paasdag altijd de drukste dag in het jaar,ik krijg dan wel meer betaald dus dat is wel lekker.

@Noura jeetje dat is schrikken van dat truitje ik zou ook zeker terug gaan.
    En beterschap!

@Otje wat vervelend zeg dat Koen zo weinig slaapt,Wessel heeft ook weleens zo'n dag, gelukkig niet zo vaak.

@Saar het word een nichtje :D ik heb al een nichtje van mijn schoonzus en die is nu weer zwanger,ze is pas 8 weken maar ze heeft echt al een dik buikje :)

@Eve ik ga ook geen zonnebril kopen hoor ik zie daar ook nog niet het nut van.
    En wat raar dat ze gewoon gaan schilderen als er allemaal kleine kindjes zijn.

16. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hallo Meiden,

Ik heb alles gelezen en gedaan, maar ik ga niet op alles reageren sorry. Ik reageer een beetje op de dingen die hier onderstaan, hopelijk nemen jullie mij het niet kwalijk. Heb het de afgelopen dagen gewoon erg druk gehad, we hebben de nieuwe auto opgehaald en zijn een nachtje blijven slapen bij me moeder in apeldoorn.

Zo te zien aan het groeilijstje zijn jesper, fynn en thijmen de langste 3 tot nu toe haha. Wel leuk hoor om te zien hoe snel ze allemaal groeien en hoelang en hoe zwaar ze allemaal zijn, ik moet 7mei weer heen voor thijmen zijn 3de prikjes.

Saskia/melliemel heel erg veel sterkte met de operatie van Orlando, hopelijk heeft ie niet te veel last van de operatie en hopelijk merkt hij er niet teveel van meis.

Noura heel erg veel plezier bij je ouders

Vales heel erg veel sterkte met je zus, hopelijk blijft de kleine nog even zitten. Vriendin van een vriendin van mij is van de week bevallen met bijna 31weken, gaat gelukkig goed met haar en haar zoontje Cees. Kindje is 800gram en 29cm erg klein dus, ze moet ook zeker nog een tijdje in het ziekenhuis blijven.

Voor de meiden die ik vergeten ben te reageren sorry sorry sorry

Vandaag zijn we lekker naar de maxis in muiden geweest, hebben even boodschappen gehaald bij Lidl en c1000. We gaan namelijk vandaag en morgen lekker gourmetten, echt heerlijk gewoon en ik hou er echt van.

De nieuwe auto hebben we dus ook opgehaald, hij bevalt ons echt prima en hij rijd heerlijk volgens me vriend. Nou zit ik er natuurlijk alleen maar naast, maar rijden en zitten doet hij heerlijk. Met Thijmen gaat ook alles goed, woensdag weer lekker gezwommen. Hij gaat het echt steeds leuker vinden en heeft er dan ook steeds meer plezier in, vandaag ligt hij lekker in een t-shirtje. Behalve in de maxi-cosi en buiten natuurlijk, dan heeft hij een vestje eroverheen.

17. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    ik kan trouwens ook 9juni niet mee, dit had ik ook al eerder gemeld. Mijn Opa & Oma zijn dan namelijk 50jaar getrouwd, hierom gaan we dan met de hele familie een lang weekendje weg. Ook heerlijk natuurlijk, maar vind het echt heel jammer dat ik niet mee kan met jullie. Maar volgende keer maar weer beter, hopelijk spreken we nog een keertje snel af.

18. hallo,

ben terug van het winkelen. Het was echt een leuke namiddag. Mijn zusje heeft een bikini gekozen voor haar verjaardag. Zo'n niemendalletje waar ik alleen maar kan van dromen... :).
    Op de lounge was een nieuw topic over badpakken/bikinis voor na de bevalling... ik volg het nu, want ik kan echt niet meer in m'n oude bikini's zonder voor zot te lopen.

Voor mezelf een nieuwe rok gekocht. Binnenkort moeten we naar een bruiloft. Echt mooi.

Voor Liene niks gekocht :oops:. Ze heeft nog en eens niet alles aangehad van maatje 62.

Vales: amai, Wessel zal nog al vriendinnetjes hebben om mee te spelen. Leuk zo veel kleinkinderen in de familie.
    Mijn schoonzus is ook (terug) zwanger. Het is voor oktober.

Groetjes,
    Saartje

19. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik zal hier het slaappatroon proberen te beschrijven, ze komt uit bed eten spelen = in totaal een uur, naar bed 1 uur slapen en spelen eten spelen en 1 uur naar bed enz. zo gaat het hier ongeveer.

Vales: succes met je zus hoor, spannend allemaal, hou ons op de hoogte. je zus is misschien ook erg bang en daardoor ontkend ze de ziek zijn, overlevingsdrang! straks als alles achter de rug is komt misschien de klap pas.

20. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Hallo hallo,

Zit hier helemaal alleen in huis! Zalig :D Heb vanavond een feestje en Fynn is bij oma en opa en blijft daar ook vannacht. Vind het echt heerlijk om weer even alleen te zijn en de zorg los te kunnen laten. En vannacht ongestoord slapen! Heb zo'n rustmoment echt even nodig. Merk nu ook goed hoe ik dat mis. Van m'n ouders mag Fynn 1x in de maand komen logeren. Dat vind ik een heel prettig idee :D

@Otje: Welcome to the club! Fynn slaapt ook nog steeds amper overdag. Alleen 's ochtends gaat het de laatste tijd goed. Dan leg ik hem er ook zo rond 9.00 in en dan slaapt hij iig tot 10.00 maar de laatste tijd ook regelmatig tot 11.30. Maar de rest van de dag slaapt ie eigenlijk alleen in de wagen als ik ga wandelen. Heb ook een draagzak geprobeerd maar dat vond ik toch niet echt handig. Ach, onze tijd komt nog wel :D

Was van plan om nog meer te reageren maar zie ineens dat het als 20.15 is en het feestje begint om 20.30. Ik ga me dus maar es omkleden :oops:

Tot morgen!

Deel Deze Pagina