duckie welkom terug fynn, wat goed van je!!!!!!! haha en die luiers ga je vast nog wel gebruiken voor de nacht hoor eve had hier onlangs 6 pakken gehaald dit vond ik op internet Veel ouders slaan de zogenaamde zindelijkheidstraining gewoon over. Want wat heeft het voor zin als het kind er nog niet aan toe is? Geen. Zindelijk willen worden en zindelijk worden heeft met rijping te maken. Alle pogingen die je te vroeg onderneemt, gaan al gauw in de richting van dwang. En dwang wordt beantwoord met verzet. En wat blijkt? Dat de kindjes die werkelijk geen enkele belangstelling voor potjes en wc's hadden, zo rond hun derde verjaardag allemaal van de luier af zijn. Eerst overdag, en vrij snel daarna ook tijdens de nacht.
Moet de koffers gaan inpakken maar heb daar (zoals gewoonlijk) helemaal geen zin in... dus kom hier maar ff buurten Fynn poepte vanmorgen in z'n luier en vroeg vervolgens om een sticker (jaja, zelfs ik ben overstag gegaan voor het beloningssysteem...hoewel ik dus eigenlijk vind dat ze het zonder beloning moet leren...). Ik zei dat hij alleen een sticker krijgt als hij plast of poept op het potje. Toen wilde hij dat dus meteen doen en was erg teleurgesteld dat er geen poep meer kwam Gelukkig kwam er wel een plas zodat hij toch nog 1 sticker mocht kiezen...Eenmaal op het kdv (vandaag z'n laatste dag op de dreumesgroep) vertelde hij het meteen aan de leidsters. @Noralien: Wat super voor jullie vrienden! Hoop ook echt dat het dit keer helemaal goed gaat. @Saskia: Qua absorptie bevallen de C1000 luiers prima. Maar ze vallen wel erg groot (lees: te groot). Had dus beter maat 5 kunnen kopen... @Cynthia: Ben benieuwd naar je nieuwe servies! En wat jammer dat het circus tegenviel. Moet zeggen dat ik zelf geen circusfan ben maar wil er later toch wel een keer heen met Fynn... @Duckie: Leuk om jullie foto's te zien. Het was echt mooi weer. De krullen van Demi worden steeds wilder! Denk je dat Mila ook zulke krullen krijgt? Dat zou echt grappig zijn met z'n tweetjes. Fijn dat het met je zus iets beter gaat. @Noura: Zo denk ik er dus ook over! Haha, heb ik toch nog es goede ideeen
@Eve: Wat goed van Fynn! Jasmijn moest de eerste keer erg huilen toen ze een hoopje in het potje ontdekte... Hier ook eentje die geen zin heeft om in te pakken. Ik heb ook nog even uitstel van executie, want beide kids slapen (en ik wil ze natuurlijk niet wakker maken... ) Fijne vakantie! @Duckie: Jij (ook) alweer terug, lees ik. 'Jullie' camping ga ik zeker weten onthouden, ziet er erg leuk uit...
hi hi, eve; alvast een heel fijne vakantie toegewenst enne volgende keer dus een maat 5 hihi duckie; wat een leuke foto's zeg enne ik vind mila op jouw lijken zeg, klopt dit een beetje? vwb de fotoshoot als je wil kunnen wij ook gwoon een keer wat afspreken en dit evt combineren met een shoot met mijn zus hoor, dan moet ik alleen even overleggen met mijn zus wanneer zij kan?! hier lekker een stuk gewandeld en boodschapjes gedaan, orlando gaat hier ook als een coureur op zijn fiets hoor jemig moet echt gwoon gaan hardlopen hier gr saskia
hihi leuk zeg melliemel eve fijne vakantie nou saf snapt nog niet dat zijn broek uit moet als die op de pot gaat, hij gaat gewoon met onderbroekop de pot
eve: een hele fijne vakantie! geniet er lekker van! Lola: wanneer gaan jullie weg? Zo we zijn net lekker uit eten gewwest in het kader van de week van het restaurant dan kan je voor 25 euro een 3 gangen dinner eten, het was lekker, ik heb gekozen voor een hip en zeer modern club achtig restaurant wat hier erg nieuw is, het zag er allemaal goed uit en het was nog lekker ook!
@Janette: Goed hoor, dat je je zo streng aan je dieet houdt. HOeveel kilo wil je nog? Succes morgen met je laatste werkdag. Door mijn vakantie ben ik even kwijt of je nu al een nieuwe baan hebt gevonden? @Eve: Ja, die bos krullen van Demi is soms erg wild. IK moet het echt een paar keer per dag kammen om het een beetje in het gareel te houden .Ik denk wel dat Mila ook krullen krijgt, ze heeft af en toe al wat krulletjes. Ik weet nooit zo goed wat ik met het kapsel van Demi aan moet. Ik zou het wel graag wat langer willen laten groeien, maar omdat het dan steeds zo gaat klitten en het natuurlijk ook heel erg opkrult schiet dat niet op. Iemand nog tips? Wanneer ga je op vakantie? Veel plezier @Lola: De camping is echt geweldig! Mocht je er eens naar toe gaan dan kan ik je wel tips geven over de staanplaats. Er is namelijk 1 toiletgebouw met speciaal kindersanitair, dus het is wel handig als je daar een beetje in de buurt staat. Wanneer gaan jullie weg? Veel plezier in ieder geval, ik hoop dat het mooie weer nog even aan houdt. Met nat gras en is het toch wat lastig met een baby/dreumes die nog niet zelf loopt. @Melliemel: Het lijkt me sowieso gezellig om een keer af te spreken, ik zou nog altijd een keertje jou kant op komen, dus dat gaan we iig afspreken. En het lijkt me heel leuk als je zus een fotoreportage van Mila en Demi zou willen maken. We mailen wel ff. Ik kan Demi op haar loopfietsje ook echt niet meer wandelend bij houden. Dus tegenwoordig moet ik trimmen achter de wandelwagen als Demi haar loopfiets bij heeft @Slingding: Wat gezellig saampjes uit eten. Wij hebben morgen een bruiloft. Aangezien we geen oppas hadden heb ik een meisje hier uit het dorp gevraagd (ken haar ouders redelijk). Ze is 17 en komt dus morgenavond oppassen. Demi kent haar niet dus ik hoop dat het goed gaat. Ze komt wel wat eerder, en als de kinderen eenmaal slapen worden ze eigenlijk nooit meer wakker, dus het zal wel los lopen. Weten jullie wat je zo'n meisje ongeveer betaalt voor een avond oppassen? En naast Debbie en Janette die zo goed aan het afvallen zijn ben ik ook aan het afvallen. Ondanks de vakantie ben ik sinds 1 juli nu 7,1 kilo afgevallen. Ik heb begeleiding van een dietiste en die helpt me vooral met het aanpassen van eetgewoontes en dergelijke.
Slingding, lekker hoor! Duckie, wat een leuke foto's! Ik vind het haar van Demi geweldig, maar kan me heel goed voorstellen dat het ook wel erg lastig is. En wat een mooie ogen heeft Mila! Het klinkt nu achtersf misschien niet meer geloofwaardig, maar ik vroeg me al af of jij afgevallen was. Op die foto van jou viel het me echt op. Je gezicht is een stuk smaller geworden. Goed hoor!!
@Lola: Ben je inmiddels al ingepakt? Jullie vertrekken ook morgen toch? Was jij het nou die zei dat Jasmijn continu wilde plassen om een sticker te verdienen? Fynn heeft vanavond letterlijk 10x op het potje gezeten en iedere keer kwam er een plasje uit (hij drinkt na het kdv altijd erg veel). Kan dan moeilijk zeggen dat hij geen stickers krijgt maar helemaal de bedoeling is het natuurlijk niet eenmaal in bed begon hij weer te 'piepen' dat hij moest plassen...heb hem toen nog 1x eruit gehaald maar daarna gezegd dat hij echt moest gaan slapen en gewoon in z'n luier mocht plassen. Waarop hij zegt: Nee, mag niet in luier plassen...moet op het potje... Tja, nu moet ie natuurlijk niet gaan overdrijven @Saskia: Volgende keer idd maat 5...wanneer mogen we weer komen dan? @Cynthia: Leuk hoor, zo'n diner voor twee! Heb je nog een foto van je servies? Heb een serviezentic nml... @Duckie: We gaan morgen weg. Naar Sunparks in Mol...vlakbij Saar dus. Heb eigenlijk geen idee wat een oppas vraagt...moet ik me ook maar es in gaan verdiepen..hebben m'n ouders ook es een makkie Wow, jij ook al zo aan het afvallen! 7 kilo is best veel. Goed!
Eve, weet niet of dat bij Jasmijn ook zo was, maar Jikke ging in het begin echt voor de stickers. Ze had in anderhalve dag haar vel vol . Heel herkenbaar dus. Maar Fynn gaat dus ook als een trein lees ik. Op het moment is het weer een beetje terug bij af. Door de verhuizing wil ze nu weer graag een luier om, maar het begint weer te komen. Ik push het niet, ze heeft laten zien dat ze het kan...komt wel goed. Eve en Lola, een fijne vakantie!!! (Ben maar een héél klein beetje jaloers hoor )
@Noralien: Daarom ben ik dus eigenlijk een beetje tegen het hele stickersysteem. Ik heb nml echt het gevoel dat Fynn nu alleen maar gaat plassen omdat hij een sticker krijgt en niet omdat hij echt moet plassen en daarvoor naar het potje gaat.... En van mij mag je mee op vakantie hoor. Lijkt me wel gezellig een paar meiden erbij
Eve: dit servies hebben we! IKEA | Eten | Borden & schalen | Borden & schalen en dan typer dinera en in alle 3 de kleuren. mijn moeder had een retje toe in de kast en die heeft ons oude servies gekregen. hoe lang ga je op vakantie? duckie: wat goed! ik moet het nog zien te bereiken. ik moet ook echt weer gaan afvallen want ik ben in de verbouwing/verhuizing flink aangekomen. als ik weer ga werken ga ik weer beginnen met sonja.daar ben ik de vorige keer zo goed mee afgevallen. janette: succes met je laatste werkdag!
@Cynthia: Wel jammer dat het servies niet roze is en dat er geen bloemetjes opstaan We gaan maar een week weg hoor...dus voor je het weet zit ik hier weer te spammen
Snel even aan Eve, vanaf dinsdag moet Liene dus naar school. Dus misschien kunnen we maandag naar de Olmense zoo gaan? Ik hoor het wel. Amuseer je in ieder geval.
ik ben vanmiddag wezen wegen en er was weer 1.7 kg af in 2 wkn tijd ik wil nog 2.4 kg eraf dan heb ik er 25. maar ik hou deze fase nog 14 dgn aan en dan ga ik naar de opbouwfase...helaas zag ik al dat dan de lunch wat minder word, 100 gr vis of vlees groenten en 1 stuk fruit, wat dus in mijn ogen inhoud dat ik 4 wkn aan een salade smiddags zit, nou 1 x wel lekker 2x ook maar 4 wkn lang ben bang dat dat me neus gaat uitkomen.... maar we zien wel ja ik heb een baan gevonden hier om de hoek in een kantoorboekhandel het is voor 2 dgn de woensdag en vrijdag me contract met de supermarkt werd wel verlengt met 1 dag maar dat heb ik dus zelf opgezegd en dat liep tot 3 sept. 9 sept ga ik dus bij me nieuwe baas beginnen. en jij ook mooi aan de afvalrace begonnen knap hoor... zou het niet weten wat je ze moet betalen, wij hadden het nichtje van wijnand en ja we lieten dan geld achter voor een pizza te halen.. hier ook een stickervel hoor, maar dan niet voor het potje maar voor tandenpoetsen....Teun deed zijn mond niet open of op een kiertje dus samen een kaart gemaakt, die versierd en nu mag hij dus elke avond een stickerplakken want hij doet zijn mond weer open en mama mag weer poetesen... hij wilde vannavond wel op de pot hij zei ook plassen maar deed het toch niet, ik zei wel van je mag dan een stickerplakken hoor...maar helaas werkte niet, ja onder de douch stond hij te plassen.... slingding welke kleur heb je? en dnak je wel, denk dat me collega's nog wel wat doen, kaartje of zo maar van de baas verwacht ik niets eve nogmaals veel plezier enne niet alles opmaken hé wij willen in oktober ook nog wat hebben...leg je nog wat neer op een geheime plek? wie weet ligt het er nog in oktober.
we hebben het groene, creme en grijs, zo kunnen we lekker mixen, alle maten borden en schalen dus echt een flink compleet servies
Hoe ziet die kaart waar jullie de stickers op plakken uit? En krijgen ze dan ook iets als ze een bepaald aantal stickers hebben? Ik heb voor Jiri de slinger gemaakt om af te tellen naar de vakantie. Het is een succes. Iedere morgen halen we er een ring af. Zo weet hij precies wanneer we op vakantie gaan. Ik wil ook nog 10 kilo afvallen. Vind het knap hoor voor diegene die al zijn afgevallen. We gaan de crosstrainer maar van onze slaapkamer halen. Aangezien Isis er de laatste week slaapt 's avonds, kan ik daar dus niet op. Voorheen sliep ze altijd op mijn arm en nu heb ik tijd en nu gaat het nog niet Fijne vakantie voor Eve en Lola. En goed weer. Hebben wij dat ook