December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hallo Meiden,

Hier even een kort berichtje van mij, ik heb dus gister mijn consult in Belgie gehad. Maar ik moet maandag weer terug daarheen, gelukkig is Saar zo ontzettend lief om ons zondagmiddag al op te vangen. We slapen dus van zondag op maandag in Saar der huis, maandag om 09.15 moet ik in het ziekenhuis zijn. Ik krijg dan een gastroscopie en een Heliobacterbepaling, dit laatste is nodig om te kijken of ik 1 of andere bacterie in me lichaam heb. Zoja dan moet ik 2 weken aan de antibiotica, zo niet is er geen probleem natuurlijk.

Maar nu het goede nieuws :):):):):)

Ik wordt op 14 oktober geopereerd

Ik moet op 13 oktober tussen 18.00 en 19.00 in het ziekenhuis zijn, dan moet ik vanaf 22.00 nuchter blijven en 14 oktober wordt ik dan geopereerd. Ik moet in totaal 4 nachtjes blijven, dus zal inprecipe zaterdag naar huis mogen althans als ik me goed voel en anders mag ik ook langer blijven eventueel. Maar ik ben zo blij, maar ik ben ook zo bang hahaha. Nee niet echt bang hoor, en de zenuwen heb ik ook niet niet echt. Maar hoe meer we naar de 14de gaan, hoe meer de zenuwen zullen komen hoor.

En owja het wordt dus een Gastric Bypass (Maagoverbruging/Maagverkleining)

2. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Cynthia: Thanks! Heb redelijk geslapen. Maar toen ik wakker werd stond ik meteen stijf van de zenuwen :(

Zal 'blij' zijn als het 16.00 is, dan krijg ik als het goed is tenminste wat meer zekerheid. Ik houd Fynn vandaag trouwens thuis van het kdv. Vind het wel prettig om hem nu om me heen te hebben. Van m'n werk heb ik een vrije dag genomen. Kan me toch nergens op concentreren.

@Debbie: Jee zeg, je kan echt al heel snel terecht. Vind dat echt fijn voor je! En wat lief van Saar. Neem je Thijmen ook mee?

3. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Eve jeetje ik lees net jou bericht, hopelijk hoor je snel iets hele dikke knuffel voor jou. En wat goed zeg dat Fynn zo bezig is met zindelijk worden knap hoor, Thijmen wil zo nu en dan maar vergeet het vaak te zeggen of op tijd te zeggen. En logisch dat je Fynn thuis hebt gehouden hoor, wat afleiding is toch wel ff lekker nu he.

Nee ik neem Thijmen niet mee, Saar slaapt zoieso ook bij Wim en Thijmen heeft er verder weinig aan. Dus die gaat lekker naar opa en oma toe, ook tijdens mijn verblijf in oktober verblijft hij daar dus

4. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

allereerst, want dit is eigenlijk het enige wat ik net even las, evelyne jeetje wat schrikken zeg, heel veel sterkte vandaag en hoop snel positief nieuws te horen omtrend.

hier gaat alles op zich goed, heb het druk momenteel vandaar weinig on line. kom zodra ik tijd heb uitgebreider reageren

gr saskia

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    eve ik schrik, dus dat jij zo bang bent kan ik me helemaal goed indenken. goh meid, en dan moet je nog wachten ook... ik duim heel hard dat het allemaal niets is. een heele dikke knuffel
    en dit zijn van die momenten dat ik zo graag meer zou beteken voor iemand, dan is de afstand zo jammer

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    lieve duckie, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!

zo ik lees een goed nieuws voor debbie, sterkte meid, en fijn dat het allemaal al zo snel is

eve hier ook een mannetje wat je eraan moet herinneren als die een broek aanheeft, maar ik neem hem nu mee naar de pot regelmatig, en dan plast die daar gewoon.
    als ik wegga dan doe ik hem geen luier aan, en dat gaat tot nu toe goed. in bed doe ik hem er wel een om, anders gaat dat niet goed... .en ben niet van plan dat al te testen
    in blote bips gaat die zelf zitten en hoef je hem er niet aan te herinneren

lola welkom terug en wat een leuke laarsjes

de baby is geboren hoor, werd zondagochtend om 8 uur gebeld, dat na ruim 2 dagen, ze zondagochtend geboren is. ze lag verkeerd dus met pomp, en helaas moest erna de placenta ooperatief verwijderd worden.
    helaas is opa dezelfd dag overleden, hij heeft gewacht op het nieuws dat kleindochter en achterkleindochter het goed maakten en is die avond overleden. erg verdrietig

safouane heeft een leuk liedje wat die graag zingt... ik ben megamindy....

nynke, las dat je je zo down voelt, ik ben het wel eens met het advies van lola, en mischien is het wel raadzaam om eens een gesprek met je huisarts aan te gaan? of de vk? hier helpen ze je daar mee, met het goede advies. of mischien heb je dat al gedaan

een meeting is leuk, zeker omdat ik straks minder ga werken in de weekenden. alleen de zondagavond nog eens in de 2 weken.
    maar de 26 gaat mijn zwager trouwen, en de week erop gaan de augustus mamas ook meeten.... dan zal ik dus moeten kiezen

7. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Thanks voor jullie lieve reacties!!!

@Noura: Wat leuk dat de baby is geboren. Hoe heet ze? Wel triest dat opa op dezelfde dag is overleden. Hoewel het ook wel iets symbolisch heeft.

En wat dapper dat je zonder luier de deur uitgaat. Dat zie ik nog niet zitten hoor. Maar kan het mss wel een keer doen als ik naar m'n ouders ga. Dan is het niet zo lastig als het misgaat (in tegenstelling tot in de supermarkt ;)). Hier lukt het nog niet met onderbroek aan (alleen het poepen geeft hij aan). Het deert hem ook niet als z'n onderbroek kletsnat is. Vraag me af of dat betekent dat hij daar nog niet aan toe is of dat ik het anders moet aanpakken...?

Enne...ben benieuwd voor wie je gaat kiezen...:p

Vanmorgen was Fynn's papa hier even met een bos bloemen voor mij. Vond dat wel erg lief van hem. Maar het benadrukt ook wel weer dat er iets met me aan de hand is en dan raak ik weer extra in paniek. Soms zou ik willen dat ik het aan niemand had verteld...Snappen jullie wat ik bedoel?

8. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Zo grappig! We hadden het er straks nog over dat Koen en Saf best wel dezelfde dingen doen en zo. Daarom moet ik nu zo lachen want Koen vindt megamindy dus ook echt super en als ie het ziet gaat ie meezingen :D

9. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Eve: Ik kan me voorstellen dat de schrik er goed in zit. Ik hoop dat je straks goed nieuws krijgt. Dikke knuffel van mij en de meisjes.
    IK snap wel wat je bedoelt. Soms kun je nog even je kop in het zand stoppen, door het tegen niemand te vertellen en gewoon verder te gaan met de dingen waar je mee bezig was.
    Maar het is in ieder geval een goed teken dat de arts op het eerste oog geen rare dingen voelde, dus het kan ook allemaal heel erg meevallen.

@Nynke: Jammer dat je je in je vakantie niet echt hebt kunnen opladen. Het is ook gewoon druk, op vakantie met een peuter en een baby. Ik vind het heel sneu voor je dat je nog zo down bent. Ik zou zeker eens met de arbo-dienst gaan praten voor dat je zw.verlof afloopt.

@Otje: Demi slaapt nu ongeveer een jaar in een gewoon bed en is er 1 keer uit gevallen. De eerste twee maanden hebben we nog een matrasje naast haar bed gehad, nu dus niet meer.

@Janette: Hier ook nog gewoon luiers hoor. Ze leren op de psz wel andere dingen als op het kdv hoor, bij het kdv ligt het accent toch meer op opvang. Maar als ik het niet had kunnen combineren, had ik ook alleen kdv gedaan.

@Eve: Mijn zusje heeft al een jaar of 13 psychische problemen. Het zal nooit helemaal overgaan, maar ze heeft er een aantal jaren heel goed mee kunnen leven. Maar de laatste tijd gaat dat dus een stuk minder goed. Gelukkig is ze vandaag begonnen met deeltijdbehandeling, 5 dagen per week van 8.30 tot 15.00 uur. Ik hoop maar dat de intensieve therapie gaat help;en.

@NOura; Wat fijn dat de baby er is. Heb je haar al kunnen bewonderen. Wel verdrietig inderdaad dat leven en dood zo in elkaar overlopen.

10. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    De arts kon niks afwijkends zien! Van de uitslag vd kweek verwacht hij ook niks bijzonders. Maar, aangezien ik echt kampioen pessimist ben :(, ben ik pas helemaal gerust als ik alles weet... Maar ben nu wel heel opgelucht hoor! Vroeg hem wel wat het dan kan zijn. Het kan een kleine ontsteking zijn of iets hormonaals. En soms vinden ze helemaal geen oorzaak...

Volgende week staat me echter weer een onderzoek te wachten. Alles komt altijd tegelijk...Moet dan m'n 2-jaarlijks darmonderzoek laten doen. Weet niet of jullie het nog weten maar 4 jaar geleden is er een kwaadaardige poliep (nog geen kanker hoor) uit m'n dikke darm verwijderd. Nu moet ik elke 2 jaar een preventief onderzoek laten doen. Geen pretje. Ben daar wel weer ff 2 a 3 dgn (met voorbereiding) zoet mee.

Daarna hoop ik het voorlopig wel weer ff gehad te hebben!

En nu gaan we het weer over leuke dingen hebben :)

11. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    fijn Eve, dat de uitslag vooralsnog gewoon goed is! sterkte met het darmonderzoek want dat is volgens mij geen pretje. Moet je daar ook van die kalkoplossing voor drinken om foto's en zo te kunnen maken en je darmen te legen?

12. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Karin: Ja, heerlijk spul is dat :( Het is nu gelukkig wel veranderd. 2 jaar geleden moest ik nog 4 liter drinken, nu nog maar 2 liter dus dat scheelt. En heb ontdekt dat als je het met appelsap aanmaakt ipv water het een stuk beter binnen te houden is. Onderzoek zelf merk je weinig van aangezien je een roesje krijgt. Heb 2 jaar geleden om een extra dosis gevraagd omdat ik de keer daarvoor 'wakker' werd van de pijn. Nadeel van zo'n hogere dosis is wel dat je best een tijd nodig hebt om bij te komen.

Maar...we zouden het over leuke dingen hebben :):p

Voor degenen die op wintersport gaan heb ik nog een leuke tip voor skikleding voor de kids. Kijk ff op www.tchibo.eu en dan op Next Week klikken. Echt een leuke skibroek en jas voor maar 34,90 (roze en blauw). Heb al meer bij Tchibo besteld en gekocht in Duitsland en de kwaliteit is echt goed!

13. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Eve: ik ben blij goede berichten te lezen.
    Lekker he clean prep:p:p
    Moet je zeker ook tabletjes bisacodyl slikken?
    Sterkte ermee.

14. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Slingding: ik zal eens foto's trekken, maar dan wil ik eigenlijk ook de overige dingen nog aangepast hebben, dus nog effe geduld. Van het weekend zal het er waarschijnlijk niet van gaan komen... wij hebben ons jaarlijkse bacchanaal met de vriendenclub en Frank is zaterdag overdag op een fotoworkshop in de biesbosch wat hij van mij als verjaarscadeau heeft gehad.

Eve: oke...ik zal het er neit meer over hebben... Ikke ben overigens wel benieuwd. Ga morgen met Chris naar het CB en ben zelf ook wel nieuwsgierig hoe het nu met zijn maatvoering staat zeg maar. Vindt zelf ook wel dat hij gegroeid is, maar....hij past maat 68 - in elk geval van broek- nog steeds. Als hij nu nog steeds te klein is naar de mening van de arts wordt ik misschien verwezen naar de kinderarts. Anderzijds is het een zo ontzettend vrolijk manneke me een eigen willetje dat ik met geen zorgen maak. Ik vind het wel echt steeds meer een tesinkje worden....

Vanmiddag effe nieuwe schoenen gekocht met Nick. Die zijn ook lief geworden, maatje 24. Dus hij kan weer even vooruit. Nu nog een keer op jacht voor shirts en een winterjas....voor Chris heb ik dat allemaal nog wel...

15. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    kom ff kort langs heb snel gelezen ben eigenlijk een beetj ekapot
    het was vandaag me eertse dag op me nieuwe baan in de boekwinkel.

eve ik reageer niet meer;)

debbie veel succes

en de rest ben ik eigenlijk kwijt...sorry
    ga nu ff lekker zitten, misschien nog wat kaartjes knippen voor de afleiding en dan optijd naar bed...

sorry dat ik er niet echt was vandaag

16. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Cynthia: Vorige keer reageerde m'n darmen zo heftig op de bisacodyl dat ik dat nu niet hoef :)

@Karin: Kan me ook niet voorstellen dat er iets met Chris zou zijn hoor! Zou ontzettend klein is hij toch ook niet? Of wel?

Fynn's winterjas past helaas nog...had het wel leuk gevonden om een nieuwe te kopen :D

@Janette: Nogmaals sorry dat ik vergeten ben dat het je 1e werkdag was. Kom je nog een keertje wat uitgebreider vertellen? Binnenkort kunnen we iig vergelijken wat de bestsellers in Heiloo en Den Haag zijn ;)

Ik ga morgen ook weer aan de slag na 2,5 week vakantie. Op zich wel weer leuk hoor maar vind het toch ook wel heerlijk om 's ochtends alles zo relaxed te kunnen doen.

17. #31157 Lola, 9 sep 2009
    Laatst bewerkt: 9 sep 2009
    Wat een opluchting! Ik hoop dat uit de kweek ook niets bijzonders naar voren komt.

En wat de leuke dingen betreft... lees dadelijk maar wat Emma gisteren 'geflikt' had...

18. Twee zelfs bijna! Duikster wilde donderdag komen, maar toen waren we helaas al weer thuis...

19. #31159 Lola, 9 sep 2009
    Laatst bewerkt: 9 sep 2009
    Emma heeft trouwens gisteren voor het eerst (en ik hoop ook voor het laatst!!!) iets... gestolen :$!

Ik was tegen sluitingstijd samen met mijn moeder en kids bij Mexx (moest het bloesje van Emma ruilen tegen een maatje groter) en toen zag ik een leuk setje van muts, sjaal en wanten. Ik twijfelde alleen of de kleuren pasten bij Emma's jas, dus ik nam het niet mee (bovendien verwacht ik zondag bonnen te krijgen en ik vind het dan leuker om het daarvan te halen).

Daarna liep ik even met mijn moeder de schouwburg in om bij de theaterkassa te informeren naar de kaartverkoop van een voorstelling waar wij samen naartoe willen. De trap weer af lopend (dat zijn van die hele diepe treden, dus dat is met de kinderwagen goed te doen) blijft Jasmijn wat dralen en mijn moeder loopt terug naar boven. En wat ziet zij daar op de tweede trede liggen? Het mutsje :$!

Ik kreeg het prompt héél warm, maar Mexx was al dicht en ik kon het dus niet meteen terug brengen. Ik heb dus vanmorgen meteen gebeld, want wanneer de verkoopster het mutsje had gemist had ze meteen geweten dat ik de dader was. Toen wij het pand verlieten, heeft ze namelijk meteen de deur gesloten. En aangezien ik met naam en adres bekend ben daar...

Emma moet dus in een onbewaakt ogenblik dat mutsje weer uit het rek hebben geplukt en het daarna laten vallen tussen de luiertas en de voetensteun. Door het gehobbel over de treden is het daarna uit de wagen gevallen.

Stel nou dat we dat niet hadden opgemerkt! Dan had ik me in de toekomst wellicht afgvraagd waarom ze mij bij Mexx zo wantrouwig aankeken zodra ik de winkel binnen kwam... :(

Ben dus vandaag na het werk het mutsje maar even terug gaan brengen. Ze konden er vanmorgen gelukkig wel om lachen. Het komt regelmatig voor dat die kleintjes iets uit de rek plukken...

20. En speciaal voor Eve en Debbie in het kader van 'gedeelde smart is halve smart'...

Vrijdag worden mijn aambeiden operatief verwijderd. Zie er nu al als een berg tegenop. Niet tegen de ingreep zelf, maar tegen de nasleep. De vorige keer (en toen werd 'alleen maar' een getromboseerde aambei opengesneden) heb ik de dag erna meer pijn gehad dan van de hele bevalling van Emma, 10 dagen later...:(

@Debbie: Ik vind het fijn dat je al zo snel terecht kunt! Succes en sterkte ermee!

@Eve: En jij ook voor het aankomende onderzoek...

Deel Deze Pagina